...dat is het andere uiterste natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Goed voor de weerstand
Tegenwoordig moet alles klinisch schoon met Dettol
Hoorde toevallig pas op de radio dat een stuk zeep veel hygiënischer is dan een pompje vloeibare zeep. Op een stuk zeep krijgen bacteriën geen kans om te groeien. Dat pompje raak je steeds aan met je vieze handen.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Al eerder door mij gepost omdat het een nare jeugdherinnering was.
Wie dat toen een goed idee vond...
Vloeibare zeep, het moet al bestaan hebben, maar mijn basisschool ging ook voor deze snel uitgedroogde-, wit uitgeslagen-, met donkere groeven bevuilde- grijp besmetting.
Zo grappig dit. De ene keer is dat stuk zeep smeriger en dan nu het pompje...people make up your mindquote:Op dinsdag 4 juni 2019 17:37 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Hoorde toevallig pas op de radio dat een stuk zeep veel hygiënischer is dan een pompje vloeibare zeep. Op een stuk zeep krijgen bacteriën geen kans om te groeien. Dat pompje raak je steeds aan met je vieze handen.
Wij hadden ook deze op school en inderdaad die geur!
Dat dacht ik ook toen ik het hoorde: ik zit er niet meer aan na het handen wassen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:54 schreef Charmian het volgende:
[..]
Zo grappig dit. De ene keer is dat stuk zeep smeriger en dan nu het pompje...people make up your mindTrouwens, volgens mij raak je het pompje niet meer aan als je schone handen hebt. Dus wat is hun punt?
Je draait alsnog met vieze handen de kraan open en met je schone handen de kraan dicht.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:43 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik het hoorde: ik zit er niet meer aan na het handen wassen.
Maar misschien zijn er mensen die het stelselmatig verschuiven op het aanrecht / wastafel zonder daarna handen te wassen...
In duitsland had je die plastic containers ook voor oplos thee en koffie... Wat een smerige bende was dat zeg, en mijn ouders dat maar kopen omdat het zo makkelijk was voor op vakantie.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:10 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mijn vroegste herinneringen zijn die plastic bussen
[ afbeelding ]
Wie kent deze nog?
[ afbeelding ]
Ik gooi tegenwoordig twee eetlepels van dit
[ afbeelding ]
met een eetlepel suiker en een halve liter melk in een pan voor warme kom chocolademelk en in de blender voor een koude.
Soms met een klont roomijs, voor een milkshake.
In de jaren zestig en vooral zeventig was dit merk zeer regelmatig in het sterblok te zien. Het is daardoor dus een synoniem voor kraakschoon geworden.quote:Op donderdag 6 juni 2019 14:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Is dat waar het vandaan komt? Echt waar?
Echt niet, daardoor heb ik tijden pizza niet lekker gevondenquote:
Ja, het duo Spic en Span waren ook van de grote schoonmaak. Opruimen enzo.quote:Op donderdag 6 juni 2019 14:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Is dat waar het vandaan komt? Echt waar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |