abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 mei 2019 @ 13:30:31 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_186806146
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat is daar nou zo gevaarlijk aan?
Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaīne, etc. etc.
pi_186806198
Even een vraagje aan het forum. Ik overweeg een betaald abonnement op Straba of Veloviewer. Welke van de 2 is het geld meer waard volgens jullie?
  maandag 13 mei 2019 @ 13:41:25 #28
545 dop
:copyright: dop
pi_186806298
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:34 schreef Coppi het volgende:
Even een vraagje aan het forum. Ik overweeg een betaald abonnement op Straba of Veloviewer. Welke van de 2 is het geld meer waard volgens jullie?
wat wil je er mee

Geil van getallen en grafieken, dan veloviewer.
Iets beter inzicht in je trainings data, dan Strava.
Maar wil je echt serieuzer gaan trainen dan zijn er betere apps voor je data.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_186807324
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:34 schreef Coppi het volgende:
Even een vraagje aan het forum. Ik overweeg een betaald abonnement op Straba of Veloviewer. Welke van de 2 is het geld meer waard volgens jullie?
Als je voor strava kiest kan je het 10tje per jaar voor veloviewer ook wel missen.
pi_186807544
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 14:47 schreef Najieto het volgende:

[..]

Als je voor strava kiest kan je het 10tje per jaar voor veloviewer ook wel missen.
Nu zie ik pas dat het per jaar is. Ik dacht per maand. Dan is de keus makkelijk gemaakt. bedankt voor het advies.
pi_186808398
Ik vind van Veloviewer vooral de tegeltjes wel een leuke toevoeging ^O^
pi_186820269
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaīne, etc. etc.
Vergeet pot belge niet!
pi_186820400
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaīne, etc. etc.
Ik ben in 1999 begonnen met koersen. Patty had geen keuze...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_186820515
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaīne, etc. etc.
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Vakman pur sang
pi_186820746
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Ja, zonder moet je gewoon lossen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 mei 2019 @ 22:44:57 #36
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_186845617
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Mocht je het eens uit willen proberen om zelf het verschil te zien stuur me maar een dm ;)
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_186846560
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Nee joh. Heel af en toe wordt er eens een of andere mafkees gepakt, maar vrijwel iedereen doet ‘t voor de lol naast werk/studie.

Ik loop inmiddels een aantal jaar mee in ‘t amateurwielrennen en heb nooit iets geks gezien.
pi_186854172
Heeft iemand hier ervaring met riemaandrijving? Ben een beetje aan het rondkijken voor een rappe stadsfiets. Op fabrieksfietsen heb je eigenlijk maar twee gangbare opties: Gates CDN en CDX. Het concept spreekt mij aan. De verkopers presenteren het als het ei van Columbus, maar er zijn ook wel veel negatieve gebruikerservaringen te vinden, met name over de CDN. Maar fietsen met CDX zijn al minimaal ¤ 1.500,- of meer.

Ik wil iets waar spatborden en een bagagedrager op zitten of kunnen, liefst een naafdynamo en verlichting (geen geklooi met losse lampjes). Geen derailleurs en in geval van een ketting ook een kettingkast ter bescherming van kleding. Iets als de Cube Travel SL ziet er geschikt uit, maar die heeft dus die CDN-riem.
  woensdag 15 mei 2019 @ 12:35:16 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_186854297
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 12:29 schreef eentwee het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met riemaandrijving? Ben een beetje aan het rondkijken voor een rappe stadsfiets. Op fabrieksfietsen heb je eigenlijk maar twee gangbare opties: Gates CDN en CDX. Het concept spreekt mij aan. De verkopers presenteren het als het ei van Columbus, maar er zijn ook wel veel negatieve gebruikerservaringen te vinden, met name over de CDN. Maar fietsen met CDX zijn al minimaal ¤ 1.500,- of meer.

Ik wil iets waar spatborden en een bagagedrager op zitten of kunnen, liefst een naafdynamo en verlichting (geen geklooi met losse lampjes). Geen derailleurs en in geval van een ketting ook een kettingkast ter bescherming van kleding. Iets als de Cube Travel SL ziet er geschikt uit, maar die heeft dus die CDN-riem.
Belt drive is toch altijd in combinatie met een versnellingsnaaf? Dat is zwaar als dieplood en je hebt verlies van vermogen door de indirecte overbrenging. een stadsfiets moet lekker licht en agile zijn.
  woensdag 15 mei 2019 @ 12:53:23 #40
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_186854578
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 12:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Belt drive is toch altijd in combinatie met een versnellingsnaaf? Dat is zwaar als dieplood en je hebt verlies van vermogen door de indirecte overbrenging. een stadsfiets moet lekker licht en agile zijn.
Of singlespeed
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 15 mei 2019 @ 13:17:21 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_186854991
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Ja je moet het ook allemaal tegelijk nemen om nog te kunnen winnen tegenwoordig.
pi_186856918
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:44 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Mocht je het eens uit willen proberen om zelf het verschil te zien stuur me maar een dm ;)
Patty heeft wel interesse. Is voor de hond van de buurvrouw, die heeft nogal last van een hardnekkige hoest.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 15 mei 2019 @ 15:16:43 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_186857112
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 12:29 schreef eentwee het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met riemaandrijving? Ben een beetje aan het rondkijken voor een rappe stadsfiets. Op fabrieksfietsen heb je eigenlijk maar twee gangbare opties: Gates CDN en CDX. Het concept spreekt mij aan. De verkopers presenteren het als het ei van Columbus, maar er zijn ook wel veel negatieve gebruikerservaringen te vinden, met name over de CDN. Maar fietsen met CDX zijn al minimaal ¤ 1.500,- of meer.

Ik wil iets waar spatborden en een bagagedrager op zitten of kunnen, liefst een naafdynamo en verlichting (geen geklooi met losse lampjes). Geen derailleurs en in geval van een ketting ook een kettingkast ter bescherming van kleding. Iets als de Cube Travel SL ziet er geschikt uit, maar die heeft dus die CDN-riem.
Buurman heeft de Gazelle Cityzen en die is helemaal fan. Lees ook vooral dat CDN de lichtere variant is en voor woon-werk verkeer en stadsverkeer prima is. Voor het zwaardere werk heb je CDX nodig. Wordt ook meer toegepast bij trekking-bikes.

Het lijkt mij dat je voor normaal gebruik prima met CDN uit zou moeten kunnen
  woensdag 15 mei 2019 @ 15:41:15 #44
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_186857554
Aansluitingen van CDX en CDN zijn gelijk, dus je kan ook voor CDN gaan en wanneer die op is overstappen naar CDX. Tandwielen en belt van CDX zijn alleen wel achterlijk duur.

Ik zat naar ongeveer hetzelfde type fiets te kijken voor mijn woon-werk ritjes. Ik heb een Radon Urban gekocht. Gewoon een ketting, geen belt.
Wat ik in mijn zoektocht ook tegenkwam was commentaar dat de goedkopere fietsen eigenlijk te slappe frames hebben voor de belt. Bij aanzetten komt de belt iets los van het tandwiel en dit zorgt voor slijtage. Dus dan moet je eigenlijk een snubber monteren.

Wat Kaas zegt klopt wel, je merkt wel dat de naafversnelling niet zo efficient is. In sommige versnellingen ook wat zompig met aanzetten. Scheelt mij op kruissnelheid ongeveer 2km/u schat ik. Hoewel dat ook gedeeltelijk door ander houding en banden kan komen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_186861861
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2019 15:41 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Aansluitingen van CDX en CDN zijn gelijk, dus je kan ook voor CDN gaan en wanneer die op is overstappen naar CDX. Tandwielen en belt van CDX zijn alleen wel achterlijk duur.

Ik zat naar ongeveer hetzelfde type fiets te kijken voor mijn woon-werk ritjes. Ik heb een Radon Urban gekocht. Gewoon een ketting, geen belt.
Wat ik in mijn zoektocht ook tegenkwam was commentaar dat de goedkopere fietsen eigenlijk te slappe frames hebben voor de belt. Bij aanzetten komt de belt iets los van het tandwiel en dit zorgt voor slijtage. Dus dan moet je eigenlijk een snubber monteren.

Wat Kaas zegt klopt wel, je merkt wel dat de naafversnelling niet zo efficient is. In sommige versnellingen ook wat zompig met aanzetten. Scheelt mij op kruissnelheid ongeveer 2km/u schat ik. Hoewel dat ook gedeeltelijk door ander houding en banden kan komen.
Die Radon Urban is wel mooi :) De meeste van deze fietsen zijn erg lelijk.

Goede tips in elk geval, ook van de anderen! Ik zal dus zeker een proefritje moeten maken om het zelf te ervaren. Een sloom aanvoelende fiets is wel het laatste wat ik wil.
pi_186861975
Ik heb ook nog een ander (klus)vraagje. Ik ben de racefiets van iemand anders weer gebruiksklaar aan het maken. Na 2 jaar in een koude schuur te hebben gestaan is de binnenkabel van de achterrem (oude 105 groep) vastgeroest in de stelschroef van de remhoef. Daar is met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Overdaad aan WD-40 laten intrekken en mbv tangetjes de boel proberen te forceren hielp niet. Wat zou ik nog kunnen proberen? Badje cola? Ik kan de kabel wel losknippen maar ik heb die stelschroef nodig :')
  FOK!fotograaf woensdag 15 mei 2019 @ 18:51:18 #47
73911 ultra_ivo
pi_186862015
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Leuke T shirts heb ik van Kist design Ivo, met een randonneursfiets erop en de tekst Holland.

http://kistdesign.nl/nl/men/
Iets anders maar lijkt hierop.
Ontwerp is leuk alleen zou ik nooit met de tekst Holland op m'n shirt rondlopen.
  FOK!fotograaf woensdag 15 mei 2019 @ 18:52:20 #48
73911 ultra_ivo
pi_186862058
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vind van Veloviewer vooral de tegeltjes wel een leuke toevoeging ^O^
Dat dus, maakt het fietsen leuker door het speuren naar nieuwe weggetjes. (Net zoals long term challenge trouwens)
  FOK!fotograaf woensdag 15 mei 2019 @ 18:53:04 #49
73911 ultra_ivo
pi_186862084
Afgelopen weekend de 600 van Merselo gereden. Daarmee is de Superrandonneur serie voor dit jaar weer gehaald en veel belangrijker, de kwalificatie voor PBP.
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:00:10 #50
545 dop
:copyright: dop
pi_186862271
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:49 schreef eentwee het volgende:
Ik heb ook nog een ander (klus)vraagje. Ik ben de racefiets van iemand anders weer gebruiksklaar aan het maken. Na 2 jaar in een koude schuur te hebben gestaan is de binnenkabel van de achterrem (oude 105 groep) vastgeroest in de stelschroef van de remhoef. Daar is met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Overdaad aan WD-40 laten intrekken en mbv tangetjes de boel proberen te forceren hielp niet. Wat zou ik nog kunnen proberen? Badje cola? Ik kan de kabel wel losknippen maar ik heb die stelschroef nodig :')
Los knippen en met de kabel mee lostrekken (tegenovergestelde richting)
Eventueel kabel in de bankschroef en met bijvoorbeeld kleine ringsleutel tegen de schroef aan de boel los tikken met een hamer.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')