Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaīne, etc. etc.quote:
wat wil je er meequote:Op maandag 13 mei 2019 13:34 schreef Coppi het volgende:
Even een vraagje aan het forum. Ik overweeg een betaald abonnement op Straba of Veloviewer. Welke van de 2 is het geld meer waard volgens jullie?
Als je voor strava kiest kan je het 10tje per jaar voor veloviewer ook wel missen.quote:Op maandag 13 mei 2019 13:34 schreef Coppi het volgende:
Even een vraagje aan het forum. Ik overweeg een betaald abonnement op Straba of Veloviewer. Welke van de 2 is het geld meer waard volgens jullie?
Nu zie ik pas dat het per jaar is. Ik dacht per maand. Dan is de keus makkelijk gemaakt. bedankt voor het advies.quote:Op maandag 13 mei 2019 14:47 schreef Najieto het volgende:
[..]
Als je voor strava kiest kan je het 10tje per jaar voor veloviewer ook wel missen.
Vergeet pot belge niet!quote:Op maandag 13 mei 2019 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaīne, etc. etc.
Ik ben in 1999 begonnen met koersen. Patty had geen keuze...quote:Op maandag 13 mei 2019 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaīne, etc. etc.
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?quote:Op maandag 13 mei 2019 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaīne, etc. etc.
Ja, zonder moet je gewoon lossen.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Mocht je het eens uit willen proberen om zelf het verschil te zien stuur me maar een dmquote:Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Nee joh. Heel af en toe wordt er eens een of andere mafkees gepakt, maar vrijwel iedereen doet ‘t voor de lol naast werk/studie.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Belt drive is toch altijd in combinatie met een versnellingsnaaf? Dat is zwaar als dieplood en je hebt verlies van vermogen door de indirecte overbrenging. een stadsfiets moet lekker licht en agile zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:29 schreef eentwee het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met riemaandrijving? Ben een beetje aan het rondkijken voor een rappe stadsfiets. Op fabrieksfietsen heb je eigenlijk maar twee gangbare opties: Gates CDN en CDX. Het concept spreekt mij aan. De verkopers presenteren het als het ei van Columbus, maar er zijn ook wel veel negatieve gebruikerservaringen te vinden, met name over de CDN. Maar fietsen met CDX zijn al minimaal ¤ 1.500,- of meer.
Ik wil iets waar spatborden en een bagagedrager op zitten of kunnen, liefst een naafdynamo en verlichting (geen geklooi met losse lampjes). Geen derailleurs en in geval van een ketting ook een kettingkast ter bescherming van kleding. Iets als de Cube Travel SL ziet er geschikt uit, maar die heeft dus die CDN-riem.
Of singlespeedquote:Op woensdag 15 mei 2019 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Belt drive is toch altijd in combinatie met een versnellingsnaaf? Dat is zwaar als dieplood en je hebt verlies van vermogen door de indirecte overbrenging. een stadsfiets moet lekker licht en agile zijn.
Ja je moet het ook allemaal tegelijk nemen om nog te kunnen winnen tegenwoordig.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Patty heeft wel interesse. Is voor de hond van de buurvrouw, die heeft nogal last van een hardnekkige hoest.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:44 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Mocht je het eens uit willen proberen om zelf het verschil te zien stuur me maar een dm
Buurman heeft de Gazelle Cityzen en die is helemaal fan. Lees ook vooral dat CDN de lichtere variant is en voor woon-werk verkeer en stadsverkeer prima is. Voor het zwaardere werk heb je CDX nodig. Wordt ook meer toegepast bij trekking-bikes.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:29 schreef eentwee het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met riemaandrijving? Ben een beetje aan het rondkijken voor een rappe stadsfiets. Op fabrieksfietsen heb je eigenlijk maar twee gangbare opties: Gates CDN en CDX. Het concept spreekt mij aan. De verkopers presenteren het als het ei van Columbus, maar er zijn ook wel veel negatieve gebruikerservaringen te vinden, met name over de CDN. Maar fietsen met CDX zijn al minimaal ¤ 1.500,- of meer.
Ik wil iets waar spatborden en een bagagedrager op zitten of kunnen, liefst een naafdynamo en verlichting (geen geklooi met losse lampjes). Geen derailleurs en in geval van een ketting ook een kettingkast ter bescherming van kleding. Iets als de Cube Travel SL ziet er geschikt uit, maar die heeft dus die CDN-riem.
Die Radon Urban is wel mooi De meeste van deze fietsen zijn erg lelijk.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:41 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Aansluitingen van CDX en CDN zijn gelijk, dus je kan ook voor CDN gaan en wanneer die op is overstappen naar CDX. Tandwielen en belt van CDX zijn alleen wel achterlijk duur.
Ik zat naar ongeveer hetzelfde type fiets te kijken voor mijn woon-werk ritjes. Ik heb een Radon Urban gekocht. Gewoon een ketting, geen belt.
Wat ik in mijn zoektocht ook tegenkwam was commentaar dat de goedkopere fietsen eigenlijk te slappe frames hebben voor de belt. Bij aanzetten komt de belt iets los van het tandwiel en dit zorgt voor slijtage. Dus dan moet je eigenlijk een snubber monteren.
Wat Kaas zegt klopt wel, je merkt wel dat de naafversnelling niet zo efficient is. In sommige versnellingen ook wat zompig met aanzetten. Scheelt mij op kruissnelheid ongeveer 2km/u schat ik. Hoewel dat ook gedeeltelijk door ander houding en banden kan komen.
Ontwerp is leuk alleen zou ik nooit met de tekst Holland op m'n shirt rondlopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 08:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuke T shirts heb ik van Kist design Ivo, met een randonneursfiets erop en de tekst Holland.
http://kistdesign.nl/nl/men/
Iets anders maar lijkt hierop.
Dat dus, maakt het fietsen leuker door het speuren naar nieuwe weggetjes. (Net zoals long term challenge trouwens)quote:Op maandag 13 mei 2019 15:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vind van Veloviewer vooral de tegeltjes wel een leuke toevoeging
Los knippen en met de kabel mee lostrekken (tegenovergestelde richting)quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:49 schreef eentwee het volgende:
Ik heb ook nog een ander (klus)vraagje. Ik ben de racefiets van iemand anders weer gebruiksklaar aan het maken. Na 2 jaar in een koude schuur te hebben gestaan is de binnenkabel van de achterrem (oude 105 groep) vastgeroest in de stelschroef van de remhoef. Daar is met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Overdaad aan WD-40 laten intrekken en mbv tangetjes de boel proberen te forceren hielp niet. Wat zou ik nog kunnen proberen? Badje cola? Ik kan de kabel wel losknippen maar ik heb die stelschroef nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |