SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Met die bij maassluis heb ik ervaring. Wat je zegt qua pauze op de boot van Vlissingen kan ook. Daar ga ik even over nadenken!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:02 schreef ddx het volgende:
[..]
https://www.strava.com/activities/1876301062
Zo langs de kust naar beneden richting Frankrijk is erg mooie route.
Bij Maassluis een pont, maar is zelfde idee als Noordzeekanaal pontjes. (alleen niet gratis)
En bij Vlissingen heb je een veerboot, dan ben je iets langer onderweg maar kan je mooi combineren met even rustig zitten/eten.
Kan ik op mijn werk effkes koffie drinkenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:17 schreef dop het volgende:
[..]
fastferry van hoek v Holland (berghaven) naar maasvlakte (antarticaweg) is ook een goede optie https://www.ret.nl/home/r(...)fast-ferry-page.html
Bij niet TGV's mag de fiets gewoon gratis mee. Behalve dan weer op de nachttreinen, daar moet je reserveren.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 09:28 schreef MarcoD het volgende:
Ivo, is het met de Franse treinen zo dat je het best een plaats reserveert? Of kan dat heel makkelijk terplekke omdat er altijd wel plaats is?
En in de niet hogesnelheids treinen heb je dan een hoes nodig of is dat alleen op(een deel van) de hogesnelheidslijnen?
https://en.oui.sncf/en/help-en/transporting-your-bike-trainquote:Booking tickets for travel with a bike is made for all passengers. Please make a seperate reservation for passengers traveling without a bike. Bicycle rack prices vary depending on the rail carrier. Reserving a bicycle rack space costs 10¤ for TGV and INTERCITÉS journeys with compulsory booking. Boarding with an undismantled bicycle is free on TER and certain INTERCITÉS journeys without compulsory booking. This boarding is therefore authorised subject to available space. More info
Leuke T shirts heb ik van Kist design Ivo, met een randonneursfiets erop en de tekst Holland.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 17:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij niet TGV's mag de fiets gewoon gratis mee. Behalve dan weer op de nachttreinen, daar moet je reserveren.
Er zijn een aantal treinen met fietssymbool, zowel nachttreinen als TGV's. Het probleem is dat de SNCF site er geen zoekoptie voor heeft . Het blijft dus hit and miss.
Je zult het echt bij de SNCF moeten navragen.
quote:Op zaterdag 11 mei 2019 08:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuke T shirts heb ik van Kist design Ivo, met een randonneursfiets erop en de tekst Holland.
http://kistdesign.nl/nl/men/
Iets anders maar lijkt hierop.
Die dan weer niet, bij mij staat er btw ook Rotterdam op, ik heb ze bij de souvenirwinkel in de stad hier gekocht.quote:
Je herkent dan idd meteen de niet-wielrennende ouders die hun bloedeigen kind de koers insturen op inferieur materiaal.quote:Op zondag 12 mei 2019 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
Gister samen met Marcod geholpen bij de jeugdwedstrijden op de club. Het bizarste vond ik nog wel het materiaal. De ene op een ouwe fiets, de andere op een nagelnieuwe cippolini met bora ultra's
Mijn eerste klassieker reed ik op een fiets met buiscommandeurs. Toen zij een kofferbak verkoper tegen mijn pa dat dat echt niet meer kon. De week erna werden de buiscommandeurs vervangen door shifters op het stuur. Wat was ik trots!quote:Op zondag 12 mei 2019 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je herkent dan idd meteen de niet-wielrennende ouders die hun bloedeigen kind de koers insturen op inferieur materiaal.
Over het algemeen werden die fietsen ook uit vrij dure auto's getrokken.quote:Op zondag 12 mei 2019 15:52 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ik verbaas me daar ook altijd over. Vorige maand in Woerden jeugdwedstrijd met behendigheidsproef op het eind. Meerdere kinderen met een fiets van >5K die bij de proef meerdere keren tegen de vlakte gaan.
Even quoten voor over een jaar of 10quote:Op zondag 12 mei 2019 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je herkent dan idd meteen de niet-wielrennende ouders die hun bloedeigen kind de koers insturen op inferieur materiaal.
Als mijn zoon gaat koersen krijgt hij gewoon goed materiaal natuurlijk. Maar ik vind wegwielrennen te gevaarlijk, beter cyclocross dan. Maar, hij moet toch zelf gaan kiezen welke sport hij leuk vind ook al is dat voetbal.quote:Op zondag 12 mei 2019 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Even quoten voor over een jaar of 10
Wat is daar nou zo gevaarlijk aan?quote:Op zondag 12 mei 2019 22:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als mijn zoon gaat koersen krijgt hij gewoon goed materiaal natuurlijk. Maar ik vind wegwielrennen te gevaarlijk, beter cyclocross dan. Maar, hij moet toch zelf gaan kiezen welke sport hij leuk vind ook al is dat voetbal.
Ik reed nog op toeclips met riempjes.. Met plaatjes die je onder je schoenen spijkerde.quote:Op zondag 12 mei 2019 21:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn eerste klassieker reed ik op een fiets met buiscommandeurs. Toen zij een kofferbak verkoper tegen mijn pa dat dat echt niet meer kon. De week erna werden de buiscommandeurs vervangen door shifters op het stuur. Wat was ik trots!
Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaïne, etc. etc.quote:
wat wil je er meequote:Op maandag 13 mei 2019 13:34 schreef Coppi het volgende:
Even een vraagje aan het forum. Ik overweeg een betaald abonnement op Straba of Veloviewer. Welke van de 2 is het geld meer waard volgens jullie?
Als je voor strava kiest kan je het 10tje per jaar voor veloviewer ook wel missen.quote:Op maandag 13 mei 2019 13:34 schreef Coppi het volgende:
Even een vraagje aan het forum. Ik overweeg een betaald abonnement op Straba of Veloviewer. Welke van de 2 is het geld meer waard volgens jullie?
Nu zie ik pas dat het per jaar is. Ik dacht per maand. Dan is de keus makkelijk gemaakt. bedankt voor het advies.quote:Op maandag 13 mei 2019 14:47 schreef Najieto het volgende:
[..]
Als je voor strava kiest kan je het 10tje per jaar voor veloviewer ook wel missen.
Vergeet pot belge niet!quote:Op maandag 13 mei 2019 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaïne, etc. etc.
Ik ben in 1999 begonnen met koersen. Patty had geen keuze...quote:Op maandag 13 mei 2019 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaïne, etc. etc.
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?quote:Op maandag 13 mei 2019 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Epo, groeihormonen, amfetamines, bloedtransfusies, Tramadol,Stilnoct, Snuss, GHB, cocaïne, etc. etc.
Ja, zonder moet je gewoon lossen.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Mocht je het eens uit willen proberen om zelf het verschil te zien stuur me maar een dmquote:Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Nee joh. Heel af en toe wordt er eens een of andere mafkees gepakt, maar vrijwel iedereen doet ‘t voor de lol naast werk/studie.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Belt drive is toch altijd in combinatie met een versnellingsnaaf? Dat is zwaar als dieplood en je hebt verlies van vermogen door de indirecte overbrenging. een stadsfiets moet lekker licht en agile zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:29 schreef eentwee het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met riemaandrijving? Ben een beetje aan het rondkijken voor een rappe stadsfiets. Op fabrieksfietsen heb je eigenlijk maar twee gangbare opties: Gates CDN en CDX. Het concept spreekt mij aan. De verkopers presenteren het als het ei van Columbus, maar er zijn ook wel veel negatieve gebruikerservaringen te vinden, met name over de CDN. Maar fietsen met CDX zijn al minimaal ¤ 1.500,- of meer.
Ik wil iets waar spatborden en een bagagedrager op zitten of kunnen, liefst een naafdynamo en verlichting (geen geklooi met losse lampjes). Geen derailleurs en in geval van een ketting ook een kettingkast ter bescherming van kleding. Iets als de Cube Travel SL ziet er geschikt uit, maar die heeft dus die CDN-riem.
Of singlespeedquote:Op woensdag 15 mei 2019 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Belt drive is toch altijd in combinatie met een versnellingsnaaf? Dat is zwaar als dieplood en je hebt verlies van vermogen door de indirecte overbrenging. een stadsfiets moet lekker licht en agile zijn.
Ja je moet het ook allemaal tegelijk nemen om nog te kunnen winnen tegenwoordig.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij de amateurs? Zou het echt zo gek zijn?
Patty heeft wel interesse. Is voor de hond van de buurvrouw, die heeft nogal last van een hardnekkige hoest.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:44 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Mocht je het eens uit willen proberen om zelf het verschil te zien stuur me maar een dm
Buurman heeft de Gazelle Cityzen en die is helemaal fan. Lees ook vooral dat CDN de lichtere variant is en voor woon-werk verkeer en stadsverkeer prima is. Voor het zwaardere werk heb je CDX nodig. Wordt ook meer toegepast bij trekking-bikes.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:29 schreef eentwee het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met riemaandrijving? Ben een beetje aan het rondkijken voor een rappe stadsfiets. Op fabrieksfietsen heb je eigenlijk maar twee gangbare opties: Gates CDN en CDX. Het concept spreekt mij aan. De verkopers presenteren het als het ei van Columbus, maar er zijn ook wel veel negatieve gebruikerservaringen te vinden, met name over de CDN. Maar fietsen met CDX zijn al minimaal ¤ 1.500,- of meer.
Ik wil iets waar spatborden en een bagagedrager op zitten of kunnen, liefst een naafdynamo en verlichting (geen geklooi met losse lampjes). Geen derailleurs en in geval van een ketting ook een kettingkast ter bescherming van kleding. Iets als de Cube Travel SL ziet er geschikt uit, maar die heeft dus die CDN-riem.
Die Radon Urban is wel mooi De meeste van deze fietsen zijn erg lelijk.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:41 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Aansluitingen van CDX en CDN zijn gelijk, dus je kan ook voor CDN gaan en wanneer die op is overstappen naar CDX. Tandwielen en belt van CDX zijn alleen wel achterlijk duur.
Ik zat naar ongeveer hetzelfde type fiets te kijken voor mijn woon-werk ritjes. Ik heb een Radon Urban gekocht. Gewoon een ketting, geen belt.
Wat ik in mijn zoektocht ook tegenkwam was commentaar dat de goedkopere fietsen eigenlijk te slappe frames hebben voor de belt. Bij aanzetten komt de belt iets los van het tandwiel en dit zorgt voor slijtage. Dus dan moet je eigenlijk een snubber monteren.
Wat Kaas zegt klopt wel, je merkt wel dat de naafversnelling niet zo efficient is. In sommige versnellingen ook wat zompig met aanzetten. Scheelt mij op kruissnelheid ongeveer 2km/u schat ik. Hoewel dat ook gedeeltelijk door ander houding en banden kan komen.
Ontwerp is leuk alleen zou ik nooit met de tekst Holland op m'n shirt rondlopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 08:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuke T shirts heb ik van Kist design Ivo, met een randonneursfiets erop en de tekst Holland.
http://kistdesign.nl/nl/men/
Iets anders maar lijkt hierop.
Dat dus, maakt het fietsen leuker door het speuren naar nieuwe weggetjes. (Net zoals long term challenge trouwens)quote:Op maandag 13 mei 2019 15:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vind van Veloviewer vooral de tegeltjes wel een leuke toevoeging
Los knippen en met de kabel mee lostrekken (tegenovergestelde richting)quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:49 schreef eentwee het volgende:
Ik heb ook nog een ander (klus)vraagje. Ik ben de racefiets van iemand anders weer gebruiksklaar aan het maken. Na 2 jaar in een koude schuur te hebben gestaan is de binnenkabel van de achterrem (oude 105 groep) vastgeroest in de stelschroef van de remhoef. Daar is met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Overdaad aan WD-40 laten intrekken en mbv tangetjes de boel proberen te forceren hielp niet. Wat zou ik nog kunnen proberen? Badje cola? Ik kan de kabel wel losknippen maar ik heb die stelschroef nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |