abonnement Unibet Coolblue
pi_186840993
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:12 schreef investermillionaire het volgende:

[..]

Goeiedag Heren/Dames,

De aanvrager is een bekende van mij en heeft de afgelopen jaren meerdere woningen in Hoofddorp en Amsterdam voor mij verhuurt voor 650 - 700 euro per kamer zonder problemen. Wegens de gekte op de woningmarkt in Amsterdam en omgeving is circa 650 euro per kamer een marktconforme huurprijs als je aan expats verhuurt. Makelaars omgeving Amsterdam vragen ook rond de 600 euro en weten ook dat er voor een kamer letterlijk 50+ personen in de rij staan. Absurd is het zeker, maar het is locatie, vraag en aanbod.

Iemand hier wonend in Amsterdam of omstreken?

Tevens zag ik in de pitch dat het om een herfinanciering gaat om overwaarde te benutten om nieuwe investeringen te maken en dat er gebruik gemaakt gaat worden van een bouwdepot? Ik zie ook dat de aanvraag 100% financiering gevraagd word? Het is een hoge bedrag, maar de aanvrager heeft zijn zaken op orde en weet wat die doet, wat ik van hem heb gezien tenminste.

165.000 klinkt inderdaad duur, maar goedkope aannemers vinden in deze tijd is ook haast onmogelijk. Ik ben zelf ook aannemer en taxateur werkzaam in Amsterdam en kan alvast vertellen dat een uitbouw van 3/4 meter al gauw 45.000/50.000 euro zal kosten en een dakopbouw zit je al snel richting de 90.000/100.000 euro.

PETERC:

Ga zelf ook geld inleggen en heb even ook op funda meer onderzoek gedaan en zie dat er dus verbouwde woningen in de buurt zie hieronder verkocht worden voor 390.000/400.000 met een oppervlakte van 125 -130, dat komt uit op 3.000+ euro per vierkante meter. Vind de opgenomen taxatie waarde erg laag voor deze woning. Als taxateur is de waarde in mijn ogen boven de 500.000 eur met een oppervlakte van 170 x 3.000 + m2 en verbouwing. Zie hieronder vergelijkings materiaal.

https://www.funda.nl/koop(...)ateSource=resultlist

https://www.funda.nl/koop(...)an-voor-visch-15230/
Ik zie het in ieder geval totaal niet zitten. Komen nog zat nieuwe projecten voorbij denk ik.
pi_186841146
Ik doe ook niet mee. Hij heeft speciaal een account hier gemaakt om deze reactie te geven :W
pi_186841381
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:12 schreef investermillionaire het volgende:

[..]

Goeiedag Heren/Dames,

De aanvrager is een bekende van mij en heeft de afgelopen jaren meerdere woningen in Hoofddorp en Amsterdam voor mij verhuurt voor 650 - 700 euro per kamer zonder problemen. Wegens de gekte op de woningmarkt in Amsterdam en omgeving is circa 650 euro per kamer een marktconforme huurprijs als je aan expats verhuurt. Makelaars omgeving Amsterdam vragen ook rond de 600 euro en weten ook dat er voor een kamer letterlijk 50+ personen in de rij staan. Absurd is het zeker, maar het is locatie, vraag en aanbod.

Iemand hier wonend in Amsterdam of omstreken?

Tevens zag ik in de pitch dat het om een herfinanciering gaat om overwaarde te benutten om nieuwe investeringen te maken en dat er gebruik gemaakt gaat worden van een bouwdepot? Ik zie ook dat de aanvraag 100% financiering gevraagd word? Het is een hoge bedrag, maar de aanvrager heeft zijn zaken op orde en weet wat die doet, wat ik van hem heb gezien tenminste.

165.000 klinkt inderdaad duur, maar goedkope aannemers vinden in deze tijd is ook haast onmogelijk. Ik ben zelf ook aannemer en taxateur werkzaam in Amsterdam en kan alvast vertellen dat een uitbouw van 3/4 meter al gauw 45.000/50.000 euro zal kosten en een dakopbouw zit je al snel richting de 90.000/100.000 euro.

PETERC:

Ga zelf ook geld inleggen en heb even ook op funda meer onderzoek gedaan en zie dat er dus verbouwde woningen in de buurt zie hieronder verkocht worden voor 390.000/400.000 met een oppervlakte van 125 -130, dat komt uit op 3.000+ euro per vierkante meter. Vind de opgenomen taxatie waarde erg laag voor deze woning. Als taxateur is de waarde in mijn ogen boven de 500.000 eur met een oppervlakte van 170 x 3.000 + m2 en verbouwing. Zie hieronder vergelijkings materiaal.

https://www.funda.nl/koop(...)ateSource=resultlist

https://www.funda.nl/koop(...)an-voor-visch-15230/
Hi Gary
pi_186841742
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:26 schreef Faraday01 het volgende:
Ik doe ook niet mee. Hij heeft speciaal een account hier gemaakt om deze reactie te geven
Precies... doei, en veel succes. Twijfelde al, maar nu sla ik hem over.
pi_186843218
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:30 schreef djh77 het volgende:
40 bedrijfsunits met 1e hypotheek op ccf
Investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank. Ik doe ook mee met de Energiefabriek Deventer. Dit wordt mijn tweede project bij CCF dit jaar, en mijn vierde ooit (start: 2015).
  dinsdag 14 mei 2019 @ 22:05:53 #281
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_186843614
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:22 schreef Frandderouw het volgende:
Bij Mintos loopt het percentage projecten met achterstand de laatste weken langzaam op en nadert inmiddels de 27%,

Meer mensen die dat effect zien? Voor mij een teken om even niet te herinvesteren en mijn portefeuille langzaam leeg te laten lopen.
zit bij mij op 26,2% :-(
pi_186844022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:59 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dank. Ik doe ook mee met de Energiefabriek Deventer. Dit wordt mijn tweede project bij CCF dit jaar, en mijn vierde ooit (start: 2015).
Zó kritisch? :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 14-05-2019 22:33:48 ]
pi_186845020
quote:
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reeds 240k ingelegd
Bedankt voor de link. Heb 'm meegenomen. Knap dat je vaak/altijd de link al hebt! Scheelt weer stressen om 11.00 uur...
pi_186846194
Vinden jullie van deze?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+positieve current-ratio
+fors eigen vermogen.
+hoge rente
-lange looptijd
-geen 2018-cijfers
-ietwat ongrijpbare branche
-D'tje?

Waar vallen in de eenmanszaak de personeelskosten onder? (3 man in dienst, kosten ¤0)
pi_186846918
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:22 schreef Frandderouw het volgende:
Bij Mintos loopt het percentage projecten met achterstand de laatste weken langzaam op en nadert inmiddels de 27%,

Meer mensen die dat effect zien? Voor mij een teken om even niet te herinvesteren en mijn portefeuille langzaam leeg te laten lopen.
Ik was opgelopen tot zo'n 40%, de laatste dagen weer iets minder (en redelijk verspreid over een aantal originators). Je kunt denk ik het beste kijken naar hoeveel er per originator overdue is, want als dat bij jou een flinke concentratie is en je ze niet in hetzelfde timeframe hebt aangeschaft kan het wat zeggen over de kwaliteit van de originator (en of die op omvallen zou kunnen staan). Dan kun je die er uit halen (of lager zetten qua spreiding). Ik vermoed zelf nog steeds dat de recovery na de buyback doorloopt en het dus niet zo erg zal zijn als het in eerste instantie lijkt - maar dat blijft vooral ook een gokje :)

Bij Robocash heb ik overigens ook ca 1/3 (in euros) met achterstand, terwijl er nog voor een 30% in langer lopende leningen zit (die dus pas over een aantal maanden tot een jaar overdue kunnen worden). Maar daar gelukkig weer geen grace periods e.d. Ik wacht nog (redelijk) rustig af voorlopig.
pi_186847870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:29 schreef impact9 het volgende:

[..]

Hi Gary
Hear hear _O_
pi_186848179
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:12 schreef investermillionaire het volgende:

[..]

Goeiedag Heren/Dames,

De aanvrager is een bekende van mij en heeft de afgelopen jaren meerdere woningen in Hoofddorp en Amsterdam voor mij verhuurt voor 650 - 700 euro per kamer zonder problemen. Wegens de gekte op de woningmarkt in Amsterdam en omgeving is circa 650 euro per kamer een marktconforme huurprijs als je aan expats verhuurt. Makelaars omgeving Amsterdam vragen ook rond de 600 euro en weten ook dat er voor een kamer letterlijk 50+ personen in de rij staan. Absurd is het zeker, maar het is locatie, vraag en aanbod.

Iemand hier wonend in Amsterdam of omstreken?

Tevens zag ik in de pitch dat het om een herfinanciering gaat om overwaarde te benutten om nieuwe investeringen te maken en dat er gebruik gemaakt gaat worden van een bouwdepot? Ik zie ook dat de aanvraag 100% financiering gevraagd word? Het is een hoge bedrag, maar de aanvrager heeft zijn zaken op orde en weet wat die doet, wat ik van hem heb gezien tenminste.

165.000 klinkt inderdaad duur, maar goedkope aannemers vinden in deze tijd is ook haast onmogelijk. Ik ben zelf ook aannemer en taxateur werkzaam in Amsterdam en kan alvast vertellen dat een uitbouw van 3/4 meter al gauw 45.000/50.000 euro zal kosten en een dakopbouw zit je al snel richting de 90.000/100.000 euro.

PETERC:

Ga zelf ook geld inleggen en heb even ook op funda meer onderzoek gedaan en zie dat er dus verbouwde woningen in de buurt zie hieronder verkocht worden voor 390.000/400.000 met een oppervlakte van 125 -130, dat komt uit op 3.000+ euro per vierkante meter. Vind de opgenomen taxatie waarde erg laag voor deze woning. Als taxateur is de waarde in mijn ogen boven de 500.000 eur met een oppervlakte van 170 x 3.000 + m2 en verbouwing. Zie hieronder vergelijkings materiaal.

https://www.funda.nl/koop(...)ateSource=resultlist

https://www.funda.nl/koop(...)an-voor-visch-15230/
drie opmerkingen van mij als investeerder / belegger of wat ik mijzelf ook vindt
- 1) Ik heb graag info omtrent de persoon achter de aanvraag, zodat ik beetje een gevoel krijg aan wie ik mijn geld uitleen, het staat straks wel op de hypo, dus waarom niet zoals veel andere aanvragers gewoon vooraf. Maar goed dit staat straight gezien los van het project / pitch, die beoordeel ik.
- 2) Het pand heeft circa 300k gekost in mrt 2018, financiering wordt nu 440k, incl verbouwing van 190k. De kosten van de verbouwing kan ik aan de hoge kant vinden, maar akkoord, er zal veel gaan gebeuren, en dan kan het hard gaan. Na verbouwing waarde 440k , voor een tussenwoning fors, maar akkoord het is Hoofddorp.
Blijft de vraag voor mij staan of de kosten van de verbouwing en en de daaruit volgende hogere lasten opwegen tegen het basic Ikea op orde brengen van het pand, het dan wel voor dan een lagere prijs verhuren, maar het ook eerder kunnen verhuren.
Dat sommetje wilde ik ff maken voor mijzelf, thats all, was een vraag die opkwam
- 3) pand is nu al een dik jaar in eigendom, en dus betaald en/of (deels) gefinancierd. Hoe, wat, waarom, en waarom nu SIG? Herfinanciering om de actuele overwaarde te benutten voor investeringen is de reply? Denk er ff over na, maar is voor mijn 1e gevoel toch veel gedoe, voor die 35k, daarbij nog de vraag of het pand nu inkomsten brengt (verhuurd is). Status vergunningen, dat zal wel loslopen, zie de andere panden in de buurt, maar goed, moet wel op orde zijn.

No vooroordelen, just fact-finding & fact-checking om tot voor mij verantwoorde beslissingen te komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 15-05-2019 08:34:34 ]
pi_186850841
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 23:59 schreef peterc het volgende:

[..]

drie opmerkingen van mij als investeerder / belegger of wat ik mijzelf ook vindt
- 1) Ik heb graag info omtrent de persoon achter de aanvraag, zodat ik beetje een gevoel krijg aan wie ik mijn geld uitleen, het staat straks wel op de hypo, dus waarom niet zoals veel andere aanvragers gewoon vooraf. Maar goed dit staat straight gezien los van het project / pitch, die beoordeel ik.
- 2) Het pand heeft circa 300k gekost in mrt 2018, financiering wordt nu 440k, incl verbouwing van 190k. De kosten van de verbouwing kan ik aan de hoge kant vinden, maar akkoord, er zal veel gaan gebeuren, en dan kan het hard gaan. Na verbouwing waarde 440k , voor een tussenwoning fors, maar akkoord het is Hoofddorp.
Blijft de vraag voor mij staan of de kosten van de verbouwing en en de daaruit volgende hogere lasten opwegen tegen het basic Ikea op orde brengen van het pand, het dan wel voor dan een lagere prijs verhuren, maar het ook eerder kunnen verhuren.
Dat sommetje wilde ik ff maken voor mijzelf, thats all, was een vraag die opkwam
- 3) pand is nu al een dik jaar in eigendom, en dus betaald en/of (deels) gefinancierd. Hoe, wat, waarom, en waarom nu SIG? Herfinanciering om de actuele overwaarde te benutten voor investeringen is de reply? Denk er ff over na, maar is voor mijn 1e gevoel toch veel gedoe, voor die 35k, daarbij nog de vraag of het pand nu inkomsten brengt (verhuurd is). Status vergunningen, dat zal wel loslopen, zie de andere panden in de buurt, maar goed, moet wel op orde zijn.

No vooroordelen, just fact-finding & fact-checking om tot voor mij verantwoorde beslissingen te komen.
Ik zie geen gevaren voor schaal 1a in dit project. Dus denk dat ik deze wel meeneem. Heb wel mijn bedenkingen of de hoogste schalen vol komen. Maar bij SIG komt wel vaker geld uit de hoge hoed. Zet net als jullie vraagtekens bij of deze man slim bezig is. Maar dat is verder bij een 1a hypothecaire investering voor mij niet aan de orde. Ik kijk hier of geld met rente terug komt. Volgens mij brengt deze toko altijd wel zon 250k op dus dat zit wel snor.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-05-2019 09:22:17 ]
pi_186850937
Is er een vergunning nodig voor kamerverhuur van 5 kamers? In de gemeente Haarlem vanaf 5 kamers en de vraag is natuurlijk of de gemeente daarin meegaat, want anders is de huur naar mijn idee onmogelijk. Er was laatst toch ook een SIG project wat weer afgelost werd omdat gemeente Amsterdam(?) geen vergunning gaf voor kamerverhuur?
pi_186851013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 08:50 schreef Red_arrow het volgende:
Is er een vergunning nodig voor kamerverhuur van 5 kamers? In de gemeente Haarlem vanaf 5 kamers en de vraag is natuurlijk of de gemeente daarin meegaat, want anders is de huur naar mijn idee onmogelijk. Er was laatst toch ook een SIG project wat weer afgelost werd omdat gemeente Amsterdam(?) geen vergunning gaf voor kamerverhuur?
Volgens mij dit project inz kamerverhuur, waar de vergunning niet door ging

https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam

Nu ben ik ook niet bang voor schijf 1A, 220k brengt het altijd wel op, risk versus rendement icm looptijd. Denk er zelf nog ff over na, kan nog till tomorrow, mogelijk nog meer wijze opinies op het forum
pi_186851868
Ik zou het fijn vinden als op dit forum ruimte is voor zowel voor als tegengeluiden. Dat investeerders zelf (of mensen die meer informatie hebben) hun project promoten, vragen beantwoorden en toelichten zie ik dan ook als iets positiefs.

Ik zou het fijn vinden als er minder reacties komen die berichten van investeerders neersabelen zonder verder inhoudelijk iets toe te voegen.
Kritisch mag, op de man spelen vind ik echter minder geschikt voor een discussie forum.
pi_186851977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 09:55 schreef dyna18 het volgende:
Kritisch mag, op de man spelen vind ik echter minder geschikt voor een discussie forum.
Meedoen aan een discussie en vragen beantwoorden door een investeerder vind ik OK.
Als het echter de vorm van promoten van een lening (door een derde) is, doe dat dat gewoon via het platform waar de lening wordt aangeboden! :-)
pi_186852166
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 08:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zie geen gevaren voor schaal 1a in dit project. Dus denk dat ik deze wel meeneem. Heb wel mijn bedenkingen of de hoogste schalen vol komen. Maar bij SIG komt wel vaker geld uit de hoge hoed. Zet net als jullie vraagtekens bij of deze man slim bezig is. Maar dat is verder bij een 1a hypothecaire investering voor mij niet aan de orde. Ik kijk hier of geld met rente terug komt. Volgens mij brengt deze toko altijd wel zon 250k op dus dat zit wel snor.
Ik ben het eens met NaRegenDeZon. Schaal 1a zal niet zo snel tot ongelukken leiden, zelfs niet bij gedwongen verkoop. Ik doe een bescheiden duitje in het zakje.
pi_186852322
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 10:02 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Meedoen aan een discussie en vragen beantwoorden door een investeerder vind ik OK.
Als het echter de vorm van promoten van een lening (door een derde) is, doe dat dat gewoon via het platform waar de lening wordt aangeboden! :-)
Ik lees dat jij dit soort berichten liever niet ziet. Besef echter dat anderen (waaronder mijzelf) zulke berichten wel waarderen.
Inhoudelijk kritische reacties zijn prima. Echter hierboven werden een aantal reacties geplaatst die geen tot weinig inhoud hadden.
pi_186852685
Klein probleempje investormatch:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186852888
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:30 schreef djh77 het volgende:
40 bedrijfsunits met 1e hypotheek op ccf
Investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze gaat morgen 11 uur live
pi_186853457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 09:55 schreef dyna18 het volgende:
Ik zou het fijn vinden als op dit forum ruimte is voor zowel voor als tegengeluiden. Dat investeerders zelf (of mensen die meer informatie hebben) hun project promoten, vragen beantwoorden en toelichten zie ik dan ook als iets positiefs.

Ik zou het fijn vinden als er minder reacties komen die berichten van investeerders neersabelen zonder verder inhoudelijk iets toe te voegen.
Kritisch mag, op de man spelen vind ik echter minder geschikt voor een discussie forum.
Als de ondernemer de moeite neemt de aanvraag toe te lichten en vragen te beantwoorden is dat positief. In dit geval is het een ‘kennis’ die hiervoor een account aanmaakt en op een manier die mij helemaal niet aanspreekt iets probeert te promoten. Voor mij is deze manier van presenteren een extra reden om hier niet aan mee te doen. Terwijl ik zeker open sta voor een goede toelichting van een ondernemer.
pi_186854343
New Funding - Barndegat staat open

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186854548
Downdates FNC


C

[1%CB] Schoonmaakdienst Medewerkers
ID: 579284050
Openstaand:60%

De incasso van april is geslaagd. Hierdoor is de achterstand 1 termijn gebleven. Wij hadden een afspraak met de boekhouder van de kredietnemer. Echter was deze op reis en heeft zijn client dit niet zelf overgemaakt. Wij zijn in contact met de kredietnemer en zullen spoedig mogen vernemen wanneer de termijn dan wel zal worden overgeboekt. De incasso van mei kan zonder problemen worden afgeschreven van de rekening.

E

Restaurant Vloer & Interieur
ID: 799805296
Openstaand 80%
De incasso van april is geslaagd, hierdoor is de achterstand één termijn gebleven. Ondanks de vele contactpogingen per telefoon, e-mail en brief hebben wij noch een betaling noch reactie mogen ontvangen van de kredietnemer. Wij blijven derhalve het formele incassoproces volgen met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.

Verder de klassiekers...


E

[1%CB] Onderhoudsbedrijf Hefbruggen
ID: 167798755
Openstaand: 100%
Wij hebben de lening opgezegd en de gehele vordering opgeëist bij de kredietnemer. Op de opzegging is niet gereageerd, ook hebben wij telefonisch geen contact kunnen krijgen. Ondanks de vele pogingen en waarschuwingen hebben wij geen betaling mogen ontvangen van de kredietnemer, waardoor wij de kredietnemer negatief bij het BKR hebben geregistreerd. Ook hebben wij een externe partij onderzoek laten doen en huisbezoeken af laten leggen. Deze partij heeft kortstondig contact gehad met de eigenaar van het bedrijf. Het enige dat werd vernomen is dat hij stelde 'failliet' te zijn. Blijkens de faillissementsregisters was dit echter niet het geval en berust dit dus niet op waarheid. Het lijkt er dus sterk op dat de kredietnemer niet de intentie heeft om de vordering terug te willen betalen. Zoals u weet hebben wij het dossier overgedragen aan de advocaat. Ook heeft onze advocaat op 12 oktober 2018 aangifte gedaan en deze stukken zijn toegevoegd aan de inmiddels uitgebrachte dagvaarding. De kredietnemer stond echter niet op een Nederlands adres ingeschreven, waardoor betekening aan zijn adres niet mogelijk blijkt te zijn. Nu hebben wij onze advocaat gevraagd om openbaar te dagvaarden. De dagvaardingstermijn bedraagt in dit geval drie maanden, maar dan kunnen we wel verder. Het doel van de opgestarte procedure is allereerst het terug krijgen van uw investering en subsidiair om de route richting een schuldsanering af te snijden, nu dit niet bedoeld is voor dergelijke casussen. Update: Op 20 maart was de eerste roldatum. Zoals verwacht heeft de kredietnemer zich niet gesteld in de procedure, waardoor de rechter heeft besloten om onze vorderingen toe te wijzen in een verstekvonnis. Dit vonnis hebben wij ook al ontvangen. Hierdoor hebben wij als schuldeiser de bevoegdheid om het vonnis de komende 20 jaar te executeren. Wij zullen het vonnis laten betekenen door de deurwaarder en driemaandelijks een check laten doen op inkomsten en registraties zodat wij meteen het traject kunnen vervolgen als de kredietnemer weer op een adres in Nederland staat ingeschreven.



E

Koeriersbedrijf Mercedes Sprinter
ID: 365975784
Openstaand: 98%
De kredietnemer heeft na meerdere malen contactpogingen geen reactie gegeven op onze e-mails, brieven en telefonisch contactpogingen. Wij hebben inmiddels de lening opgezegd en de kredietnemer geregistreerd bij het BKR. Derhalve hebben wij het dossier overgedragen aan onze advocaat die nog een laatste sommatiebrief heeft opgestuurd naar de kredietnemer. Wij zijn in afwachting van reactie hierop. Volgende maand zullen wij u een update sturen met mogelijk nieuwe ontwikkelingen.
pi_186854620
2 extra aanvullingen op hierboven

E [1%CB] Extra Consultant IT-bedrijf

ID: 464669959
Gefinancierd: ¤ 100 | Openstaand: ¤ 93.19
Zoals in de vorige updates aangegeven, hebben wij dit dossier kort na de opzegging van de lening overgedragen aan onze advocaat om conservatoir beslag te leggen op de onroerende zaken en bankrekeningen van de kredietnemer. Dit hebben wij gedaan omdat wij een sterk vermoeden hebben dat de kredietnemer niet de intentie heeft de vordering terug te betalen en wellicht naar het buitenland zou vertrekken. Het beslag op het onroerend goed heeft doel getroffen. Het beslag op de bankrekening niet, daar de bank zelf een vordering had op de kredietnemer en dus kon verrekenen. Nu wij conservatoir beslag hebben laten leggen, moeten wij ook de procedure opstarten om de noodzaak van het beslag te bekrachtigen. Dit hebben wij ook gedaan en de kredietnemer heeft zich niet met zijn advocaat in de procedure gesteld. Dit betekent dat er een verstekvonnis is verleend en onze vorderingen zijn toegewezen. De kredietnemer heeft meerdere malen eenzijdig een regeling aangeboden, maar is de regeling tegelijkertijd zelf niet nagekomen en heeft ook geen onderbouwende stukken aangeleverd voor de regeling. Wij hebben de procedure dan ook niet ingetrokken en hebben onze beslagen ook niet opgeheven, sterker nog, wij hebben onze beslagen om laten zetten in een executoriaal beslag. De kredietnemer heeft ook daarna meedere malen contact opgenomen met onze advocaat, echter is het ook nu niet verder gekomen dan wat toezeggingen en eenzijdige voorstellen die niet nagekomen zijn. Wel heeft de kredietnemer in februari een bedrag van ¤ 5.000,- betaald. Hij heeft vervolgens ook voorgesteld dit bedrag maandelijks te zullen betalen, echter hebben wij vorige maand geen betaling ontvangen. Wij wachten derhalve nog op toelichting van de kredietnemer en onderbouwing van de regeling en zullen akkoord geven zodra blijkt dat de aangeboden regeling voldoende concreet is en de kredietnemer zich aan de afspraken houdt. Update: Wij hebben geen extra aflossingen ontvangen van de kredietnemer. Wel heeft de kredietnemer zijn onroerend goed inmiddels kunnen verkopen. Wij hebben van de notaris een bericht ontvangen waarin zij aangaven dat wij een bedrag van ¤ 15.508,11 zullen ontvangen indien wij ons beslag doorhalen. Gelet op het uitstaande hypotheeksaldo en de verkoopopbrengst, hebben wij ingestemd met doorhaling. De datum van levering is gepland op 27 juni 2019, waarna wij verwachten dit bedrag te ontvangen en aan u uit te kunnen betalen.














D [1% CB] Internationalisering Schlagerfestijn

ID: 410661963
Gefinancierd: ¤ 100 | Openstaand: ¤ 90.87
Dit krediet is aangevraagd voor de organisatie van de tweede editie van Schlager Symphonica. Helaas is bekend geworden dat het evenement niet door zal gaan. Wij ontvingen een emotionele brief van de kredietnemer, waarin hij uiteenzet wat hem is overkomen de afgelopen tijd. Wij hebben geprobeerd in contact te komen met hem, maar dit is op heden niet gelukt. Wij hebben begrip voor de moeilijke situatie van de kredietnemer, maar zullen duidelijk maken dat dit er niet toe mag leiden dat deze zijn verplichtingen niet nakomt. Hoewel het Schlager Symphonica een belangrijk evenement is voor deze onderneming, organiseren zij ook anderen evenementen, waaruit ook inkomsten zullen komen. De aankomende maand zal gebruikt worden om de ontstane situatie in kaart te brengen, alsmede een oplossing te zoeken met de kredietnemer. Mocht deze niet mee willen werken, dan zullen wij de formele incassoprocedure opstarten en indien noodzakelijk de Borg aanspreken op zijn afgegeven garantie. Update: De kredietnemer is op 16 januari 2019 failliet verklaard en wij hebben onze vordering ingediend in het faillissement. De curator meldde ons de vordering op de lijst van voorlopig erkende crediteuren te hebben geplaatst. Wij hebben de Borg en de profesionele garantie ook per post aangeschreven en vernamen dat ook deze gefailleerd zijn. Wij zullen ook deze vorderingen indienen en alle faillissementen nauw blijven volgen. Wij zullen u informeren zodra wij meer weten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')