abonnement Unibet Coolblue
pi_186635442
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_186635501
Jongens, ik kom hier afscheid nemen! Wat een rollercoaster jaar, het eerste jaar met O. Het eerste jaar als moeder van twee, met nieuwe levels van slapeloosheid en moedeloosheid. Maar ook met heel veel liefde, verbazing en verwondering over dit kleine wezentje.

We hadden een super fijne dag, met veel bezoek en drukte. O deed het natuurlijk super. Hij heeft vandaag in dreumes style een hele mango, een banaan, drie borden pasta, een half stuk taart en nog veel meer gegeten. Hij loopt 5 stappen los, en wil overal bijzijn. Het is een lekker ding!

Tot snel of niet zo snel bij de dreumessen!

pi_186635703
@Jagärtrut Gefeliciteerd nog! En tot (veel te) snel :9
Klinkt als een heuse dreumes!
  zondag 5 mei 2019 @ 20:28:44 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_186636139
Gaan jullie weer terug in je mand jongens? Thanks!
disclaimer
pi_186636187
@Jagärtrut, gefeliciteerd met O! Leuk binkie is het. Geen baby meer :o
pi_186636247
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:28 schreef Stormqueen het volgende:
Gaan jullie weer terug in je mand jongens? Thanks!
:?

@CoolGuy, het klinkt vervelend, maar niet acuut zorgwekkend. Zolang ze inderdaad niet suf wordt, zat er waarschijnlijk gewoon iets dwars. Caesar deed het een keer na een raar gevallen kiwi: kotste twee keer zijn hele binnenwerk eruit en dat was het. Misschien heeft ze wel een buikgriep. Voor mij geldt dat ik me zorgen maak sufheid, heel hoge koorts en bij veel spugen etc. ook bij uitblijvende plasluiers.
  zondag 5 mei 2019 @ 20:37:08 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_186636267
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:36 schreef Jentin het volgende:

[..]

:?


Er werd wat getrolld vanuit klb, maar ik ben ninja mod. 8-)
disclaimer
pi_186636283
_O_
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 20:52:17 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186636603
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:36 schreef Jentin het volgende:

[..]

:?

@:coolguy, het klinkt vervelend, maar niet acuut zorgwekkend. Zolang ze inderdaad niet suf wordt, zat er waarschijnlijk gewoon iets dwars. Caesar deed het een keer na een raar gevallen kiwi: kotste twee keer zijn hele binnenwerk eruit en dat was het. Misschien heeft ze wel een buikgriep. Voor mij geldt dat ik me zorgen maak sufheid, heel hoge koorts en bij veel spugen etc. ook bij uitblijvende plasluiers.
Hmm ok. Ja 0 ervaring hiermee (naja, nu begint die ervaring hiermee dus). Nee wat ik al zei, ze heeft geen koorts (precies 37 had ze) niet suf. Plasluiers weet ik nog niet, die wisselen we straks weer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186636887
Yes, gewoon accepteren leek mij ook het meest logisch. Dag 2 hebben we een cosleeper aangeschaft omdat de kraamzorg mega hysterisch over het babynestje deed. De beste plek is echter nog steeds pal naast mij, terwijl ik een wandelende radiator ben en haar vanochtend koorts bezorgd had met mijn lichaamswarmte.

Jagar, tot de volgende aanmeld/afmeldpost! :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186637259
Hoeft inderdaad niks te betekenen Coolguy. Jip heeft het 2 x gehad en toen bleek het achteraf inderdaad een buikgriepje en hij heeft 2 x zomaar overgegeven zonder dat er daarna iets aan de hand bleek.

Leuke O. O+ fijn dat de dag zo leuk was vandaag!

Rebubbled welkom O+

Wij vliegen morgen naar huis. München was weer fantastisch. Jip deed het zo goed, zo trots op hem O+
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 21:40:23 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186637832
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:17 schreef Aure het volgende:
Hoeft inderdaad niks te betekenen Coolguy. Jip heeft het 2 x gehad en toen bleek het achteraf inderdaad een buikgriepje en hij heeft 2 x zomaar overgegeven zonder dat er daarna iets aan de hand bleek.

Leuke O. O+ fijn dat de dag zo leuk was vandaag!

Rebubbled welkom O+

Wij vliegen morgen naar huis. München was weer fantastisch. Jip deed het zo goed, zo trots op hem O+
Ze heeft strakjes gedronken, toen gebeurde er niets, maar nu weer en dan hopen we dat ze dalijk slaapt, en niet meer overgeeft.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186637983
Nog gefeliciteerd Jagär! Wat is O. toch een heerlijk ventje. Fijn dat hij zo'n leuke verjaardag had! *O* O+
pi_186642331
@Jagärtrut nog gefeliciteerd, heerlijk koppie heeft ie!

@Rebubled welkom
pi_186642819
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:04 schreef Rebubbled het volgende:
Yes, gewoon accepteren leek mij ook het meest logisch. Dag 2 hebben we een cosleeper aangeschaft omdat de kraamzorg mega hysterisch over het babynestje deed. De beste plek is echter nog steeds pal naast mij, terwijl ik een wandelende radiator ben en haar vanochtend koorts bezorgd had met mijn lichaamswarmte.

Jagar, tot de volgende aanmeld/afmeldpost! :D
Haha ja joh? Deed de kraamzorg zo hysterisch? Ja als ze gaan rollen e.d. is het niet zo verstandig om ze de nachten erin te laten slapen maar overdag naast je op de bank moet geen probleem zijn lijkt mij :)

Ahh pff waar frummel nog geen week geleden overdag heel slecht sliep is dat nu compleet omgeslagen en is ze vrij snel moe, nu hebben we ‘s avonds vanaf 19:00 dat ze elk kwartier wakker wordt :O denk dat er weer tandjes aan zitten te komen. Ze huilt dan heel zielig en gaat met haar handje in d’r mond. Iemand tips om het te verzachten? Zat er zelf aan te denken om toch een zetpil erin te douwen maar ze heeft geen verhoging oid.
  Redactie Frontpage maandag 6 mei 2019 @ 08:38:00 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_186642851
Wij zitten hier met een 8 maanden oude meid die ineens (sinds 3 weken) heel vaak de fles wil. 1 a 2x 's nachts 200 ml, terwijl ze overdag ook al 3/4x 200 ml krijgt naast haar hapjes (waar ze ook water bij drinkt). Geven we haar niets dan huilt ze gerust een uur of 2 totdat we toegeven... Hopelijk is dit maar tijdelijk :{
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_186642947
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
Wij zitten hier met een 8 maanden oude meid die ineens (sinds 3 weken) heel vaak de fles wil. 1 a 2x 's nachts 200 ml, terwijl ze overdag ook al 3/4x 200 ml krijgt naast haar hapjes (waar ze ook water bij drinkt). Geven we haar niets dan huilt ze gerust een uur of 2 totdat we toegeven... Hopelijk is dit maar tijdelijk :{
Same! Echt niet normaal, zit dagelijks op de 1 liter. Denk dat het weer een of andere grote ontwikkeling is en dat ze het gewoon nodig hebben. :9
pi_186643045
@Framblij89, Dentinox of Gengigel smeren is een optie, dat werkt hier. En een zetpil is een pijnstiller, dus als jij denkt dat ze pijn heeft, kun je die ook geven zonder koorts/verhoging. Ik heb dat bij Caesar ook meer dan eens gedaan en dat hielp dan goed.

@CoolGuy, hoe gaat het nu? Heeft ze nog overgegeven?

@Aure, goed van Jip! Wat kun je dan genieten van je kind, hè?

Wij zaten afgelopen week in Centerparcs, en op die eerste nacht uit de hel na, deed Phi het super. Zwemmen vond ze top, in het huisje scharrelde ze heerlijk alle kanten op. Mee uit eten, geen enkel probleem. En maar kletsen de hele tijd. Slapen ook prima, na de eerste nacht verder braaf klokje rond. We hebben echt genoten van haar.
  maandag 6 mei 2019 @ 08:56:09 #19
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186643094
Nog van harte gefeliciteerd, Jagar! Tot in het volgende topic :).

I. drinkt juist vrij weinig, zeker icm de vaste voeding. Maar ook daar eet hij nu niet zó goed van dat ik kan zeggen dat het logisch is dat hij, als we de droomvoeding van gisteravond niet hadden gegeven, onder de 500ml zit. Wel grotendeels vrolijk, maar protesteert zeer luid als hij iets even zat is en in slaapjes overdag lijkt meneer niet veel zin meer in te hebben. Hij wurmt zich ook steeds onder het dekentje vandaan :').

Verder niet echt bijgelezen, sorry!
pi_186643243
@Jentin, thanks! Ja echt zeker weten dat ze pijn heeft doe ik niet want 5 min na het krijsen zit ze alweer te lachen en te dansen, maar ga het toch eens proberen mocht het vanavond weer gebeuren.

@Helsinki eet hij wel brood? Ik dip ook wel eens brood in melk.. misschien helpt dat? Frum die wilt ook geen groente of fruit meer maar een boterham gaat er echt zo in. Maar inderdaad, nog wel vrolijk maar ze is heel snel alles weer zat en wilt met alles spelen behalve haar speelgoed, afstandsbediening, mijn telefoon, babyfoon en snoeren. Ik heb net maar m’n mobiel met Bumba (die ik btw echt heel eng vind) naast haar bedje gezet en toen kon ik zonder gemiep en gehaast haar fles maken :+
  maandag 6 mei 2019 @ 09:19:37 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186643430
Framblij, hier is dentinox de oplossing bij tandjesleed. En ik geef ook gerust een (kleintje van 60 mg) paracetamol.

Jentin, dat klinkt heerlijk! :-D

Helsinki, prul wil al vanaf week 5 ofzo liever geen deken, dus die sliep al heel snel in een lekker warme slaapzak. Zou dat helpen?

En ik vergat te melden dat prul sinds zaterdag kan rollen van rug naar buik. Andersom kon ze al sinds week 7, maar dit lukt nu ook. De hele dag. Nonstop. En leuk dat dat is O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186643570
Doeeeeei leuke O en Jagar, tot over een kleine 2 maandjes.

CG, het klinkt inderdaad als een buikvirusje. Zolang ze plasluiers heeft, vrolijk is en alert is het niet zorgwekkend. Maar als je twijfelt: gewoon even bellen. Een huisarts is niet zo happig op kinderen (of volwassenen) die waarschijnlijk een buikvirus hebben om langs te komen. Gezien de besmettelijkheid. Maar je kan even telefonisch doornemen en wat tips krijgen wellicht.

Wiehoeeee Tink! Leuk omrollen.

Gisteren de eerste helft van de bekerfinale gekeken met mijn 2 moppies. B in vol clubornaat en een vlag van Ajax vast. Juul vond het hilarisch, die vlag he, naar de tv heeft ze amper gekeken.
En Juul heeft voor het eerst risotto op gisteren met ui en kruiden. De eerste happen vond ze raar, maar ze zat uiteindelijk te smullen. En daardoor eet B ook beter want als je kleine zusje haar bord leegeet, kan je niet achterblijven he.
pi_186643638
Hoe is de nacht gegaan @CoolGuy ?

Ah dat klinkt ook al zo fijn Jentin! O+

Goed van prul Tink! Vanaf nu gaat alles zoooo snel!

Wij zijn onderweg naar t vliegveld. Jip sliep alleen kut vannacht dus ben benieuwd hoe de terugreis verder verloopt :') tot nu toe nog wel prima trouwens, maar ik zie dat ie wel moe is.
pi_186643645
Das nog eens een handige bijkomstigheid exode :D
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 09:40:54 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186643713
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 09:35 schreef Aure het volgende:
Hoe is de nacht gegaan @:CoolGuy ?

Ah dat klinkt ook al zo fijn Jentin! O+

Goed van prul Tink! Vanaf nu gaat alles zoooo snel!

Wij zijn onderweg naar t vliegveld. Jip sliep alleen kut vannacht dus ben benieuwd hoe de terugreis verder verloopt :') tot nu toe nog wel prima trouwens, maar ik zie dat ie wel moe is.
Goed. Ze heeft sinds die 2e keer gisteren niet meer overgegeven, al weet ik niet hoe dat NU is.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage maandag 6 mei 2019 @ 09:59:11 #26
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_186644022
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 08:34 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Haha ja joh? Deed de kraamzorg zo hysterisch? Ja als ze gaan rollen e.d. is het niet zo verstandig om ze de nachten erin te laten slapen maar overdag naast je op de bank moet geen probleem zijn lijkt mij :)

Ahh pff waar frummel nog geen week geleden overdag heel slecht sliep is dat nu compleet omgeslagen en is ze vrij snel moe, nu hebben we ‘s avonds vanaf 19:00 dat ze elk kwartier wakker wordt :O denk dat er weer tandjes aan zitten te komen. Ze huilt dan heel zielig en gaat met haar handje in d’r mond. Iemand tips om het te verzachten? Zat er zelf aan te denken om toch een zetpil erin te douwen maar ze heeft geen verhoging oid.
Bij tandjesleed helpt de dentinox hier bij het in slaap vallen en een 60mg paracetamol zetpil bij het in slaap blijven, haalt net de rand van de pijn en zorgt er ook voor dat ze geflesd wil worden.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 08:45 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Same! Echt niet normaal, zit dagelijks op de 1 liter. Denk dat het weer een of andere grote ontwikkeling is en dat ze het gewoon nodig hebben. :9
Dat denk ik ook, op dit moment komt ze zo maar 200 gram per week aan, dat is niet normaal bij een 8 maanden oude baby. Ze volgt al vanaf haar geboorte de 0-lijn, maar lijkt nu naar de +1 te springen door dit eetgedrag. We gaan het nog even aankijken, anders even contact met het CB.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_186644558
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 09:59 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Bij tandjesleed helpt de dentinox hier bij het in slaap vallen en een 60mg paracetamol zetpil bij het in slaap blijven, haalt net de rand van de pijn en zorgt er ook voor dat ze geflesd wil worden.
[..]

Dat denk ik ook, op dit moment komt ze zo maar 200 gram per week aan, dat is niet normaal bij een 8 maanden oude baby. Ze volgt al vanaf haar geboorte de 0-lijn, maar lijkt nu naar de +1 te springen door dit eetgedrag. We gaan het nog even aankijken, anders even contact met het CB.
Dankje!
Ja 200 gram per week is wel vrij veel inderdaad, ik had ook al het CB gebeld vorige week over dit eetgedrag, en wat ik als advies kreeg was meer vast voedsel en in de laatste fles pap gooien, en anders laten huilen ‘s nachts.. daar hebben wij alleen niet zo veel zin in. Hebben jullie al papjes geprobeerd?
Een paar maanden geleden wilde onze dochter ook al heel veel drinken en toen hebben we gewoon zelf een fles laten vallen, dat werkte, maar nu ook niet meer }:|
pi_186644929
Welkom Marisposas en gefeliciteerd O+

*O* voor de tijgerende en zittende Juul, wat knap!

ToT, herkenbaar die korte concentratieboog, het ene moment kan Vlokje enorm intens met één ding spelen en het andere moment gooit ze iets binnen een minuut aan de kant en wil ze wat nieuws.

Wat sneu dat Jeremy zich niet lekker voelt Aapie, hoe is het nu met hem?

Framblij, wat een mooi lachebekje heb je daar O+

En de mooie Ollie, ik vind hem zeker niet dik hoor O+

Cassandra, wat een prachtig rijkdom heb je daar O+ En herkenbaar, dat negatieve aandacht vragen door de oudste. Naast dat, imiteert peuter van 2,5 ook het gedrag van Vlokje om maar aandacht te krijgen. Dus als Vlokje huilend aan mijn been gaat hangen, dan heb ik binnen een seconde twee huilende kinderen aan mijn been. De mooiste momenten van het moederschap }:|

Na goede nachten een horrornacht voor Tink, he bah :{ Hoe ging het afgelopen nacht, hopelijk wel weer een stijgende lijn? En wat goed dat Prul rolt!!

Rebubbled, welkom! En gefeliciteerd! O+ Geen tips helaas, mijn niet-zo-baby-meer van 11 maanden slaapt nog steeds bij mij omdat ze anders niet wil slapen, dus op dat vlak moet je vooral niets van mij aannemen :')

CG, wat sneu dat je dochter opeens zo moest overgeven. Ik heb het hier ook gehad met Vlokje toen ze ziek was, alles wat erin kwam, kwam er ook weer uit. Misschien heeft jou meidje toch wat onder de leden? Gelukkig dat het nu goed lijkt te gaan, hopelijk blijvend!

Jagar, jouw O al een dreumes, what happened? :o Gefeliciteerd met je mooie knapperd, en tot over 4 weken in het dreumestopic!!

Aure, welkom terug van vakantie. Fijn dat het geslaagd was en dat Jip het zo goed heeft gedaan O+

Jentin, ook al lekker op vakantie geweest, het klinkt heerlijk en wat heeft Phi het goed gedaan O+

Vlokje bleef gisteren opeens tot 2 keer toe zelfstandig een seconde of 30 staan O+ Weliswaar met schoenen aan, dus ik heb het vanmorgen geprobeerd met een maillot aan. Maar verhip, ze bleef gewoon weer staan O+ Van haar loopwagentje wil ze niets meer weten (ze gaat zitten zodra je haar ervoor zet), maar des te meer loopt ze langs alle meubels en 'steekt ze over' van meubel naar meubel, met als nieuwste ontdekking dat ze ook een beetje kan lopen aan één hand in plaats van 2. Alleen maar trots en liefde hier O+
pi_186645196
Wij komen ons ook melden :W
N zal hier benoemd worden als Guus (naam van vriendlief en leuke suggestie van @Lemijn :P )
Vandaag 1 week en 2 dagen oud, de tijd vliegt weer!
Vriendlief is vandaag weer gestart met werken en tot nu toe redden dreumes, baby en ik ons prima!
pi_186645377
En meer vast voedsel aanbieden, @JeMoeder?
pi_186645986
Welkom Flav en gefeliciteerd! *O*
pi_186646684
Flav, welkom en gefeliciteerd! O+
pi_186647657
Veel nieuwe aanwas, leuk! Welkom @Flav :D
  Redactie Frontpage maandag 6 mei 2019 @ 13:45:50 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_186648475
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 10:36 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Dankje!
Ja 200 gram per week is wel vrij veel inderdaad, ik had ook al het CB gebeld vorige week over dit eetgedrag, en wat ik als advies kreeg was meer vast voedsel en in de laatste fles pap gooien, en anders laten huilen ‘s nachts.. daar hebben wij alleen niet zo veel zin in. Hebben jullie al papjes geprobeerd?
Een paar maanden geleden wilde onze dochter ook al heel veel drinken en toen hebben we gewoon zelf een fles laten vallen, dat werkte, maar nu ook niet meer }:|
Pap doen we eigenlijk niet... Maar wellicht is het wel goed om haar pap te laten eten. Vooral als laatste maaltijd voordat ze gaat slapen.
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:28 schreef Jentin het volgende:
En meer vast voedsel aanbieden, @:jemoeder?
Ze eet al 4x vast op een dag tegenwoordig. Warme maaltijd, fruit, brood etc. Lijkt wel een bodemloze put die meid van ons, op dit moment dan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 15:35:33 #35
447051 crew  Peejtur
pi_186650460
Kleine in 4 weken weer 5 cm gegroeid en iets meer dan een kilo erbij.
pi_186651380
Ok. Hier was baby ook ontevreden, tot bleek dat ze ‘s middags allang twee boterhammen kon eten, waar wij er nog “voorzichtig” eentje aanboden. Benieuwd waar het cb mee komt.

Gaat goed, @Peejtur! Hoe gaat het verder met haar?

@Flav: welkom!
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 18:37:20 #37
447051 crew  Peejtur
pi_186653997
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:14 schreef Jentin het volgende:
Ok. Hier was baby ook ontevreden, tot bleek dat ze ‘s middags allang twee boterhammen kon eten, waar wij er nog “voorzichtig” eentje aanboden. Benieuwd waar het cb mee komt.

Gaat goed, @:peejtur! Hoe gaat het verder met haar?

@:flav: welkom!
Vanmorgen ook de eerste prikjes gehad en daar is ze nu wat minder goed van te pas maar dat komt vast wel goed. Als dat morgen voor 9 uur niet beter is, moeten we dokter bellen.

Verder gaat het helemaal super met haar. Wilden haar vanavond naar haar eigen kamertje verhuizen maar dat stellen we nu een dagje uit ivm hoe ze zich nu voelt.
pi_186654482
Vandaag een begin gemaakt met het uitzoeken van foto's.

Ruim 2800 foto's.

Jemig.

}:|
pi_186663864
Om 02:00 was ik klaar. :9 Qua verdelen in mappen en uitzoeken dan.
pi_186664993
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 19:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag een begin gemaakt met het uitzoeken van foto's.

Ruim 2800 foto's.

Jemig.


}:|
Hahaha respect hoor *) ik moet er niet aan denken om die 20.000+ foto’s van frum uit te zoeken..

BFD *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186665243
Fijn dat het goed gaat Peetjur, is ze al wat beter te pas na de prikjes?

En foto's uitzoeken, oei, daar begin ik niet aan :') Wij maken gebruik van de app Lifecake, voor wie het niet kent: hier kan je je foto's in uploaden, je kan er vanuit je account bij op elke pc of mobiel. De foto's worden automatisch op juiste volgorde geplaatst (althans op de mobiel want dan pakt hij de datum waarop de foto is gemaakt) waardoor je van elke foto ook precies ziet hoe oud je kind was. Heel handig :)

Ik zie weer een mooie Frummel voorbij komen O+

Mijn ik-lach-niet-op-commando Vlokje:
grmbl, het lukt niet meer om foto's te plaatsen vanuit Imgur, nog iemand problemen mee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Schanu op 07-05-2019 09:48:19 ]
pi_186665989
Schanu, nee imgur gaat hier nog altijd prima. Hoe probeer je de foto's te plaatsen en wat gaat er precies mis?

Wij waren dit weekend met mijn ouders in de Efteling en Welpje heeft voornamelijk bij mijn moeder in de draagzak gebivakkeerd, haha. Hij slaapt zelden in de kinderwagen (in tegenstelling tot zijn broer), maar in de draagzak gaat het wel. En mijn moeder geniet daar zo ontzettend van, haar kleinkind zo dichtbij, dat is echt fijn om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het moment is hij vooral heel sneu. Twee doorkomende boventandjes (sinds dit weekend is er een randje te voelen!), flink verkouden én prutoogjes. Arm ding. ;( Ik twijfelde of ik hem vanochtend naar de gastouder zou brengen. Toch maar wel gedaan, want druk op werk én daar is vaak juist fijn afleiding voor hem, maar wel met de instructie dat als het niet gaat er meteen gebeld mag worden.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 10:10:31 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186666263
Ik zie lieve foto's voorbijkomen, maar houd m'n ogen niet lang genoeg open om ze echt goed te bekijken. Prul heeft (denk ik) weer oorontsteking en drinkt slecht, slaapt slecht en is echt zielig. We hebben in de afgelopen paar weken gewoon alleen die paar goede nachten gehad waar ik hier over postte... -O- Ik ben zo moe -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186666288
Hahaha die Vlokje, lekker niet lachen.

Hoe is de nacht gegaan Peetjur?

Foto's uitzoeken....het eerste jaar boek van B is nog niet eens klaar...en die is dus inmiddels 5 jaar. Wij maken bij Juul ook veel meer foto's met onze mobiel, scheelt ook dat ik sinds een paar maanden een telefoon heb met een fatsoenlijke camera.

We hebben wel al een bewaarbox voor Juul gemaakt net als voor B. Met geboortekaartje, haar eerste kleertjes, haar ziekenhuispolsbandje, daar komen in de toekomst ook haar favo knuffel, eerste schoentjes etc in. Die krijgen ze als ze 18 worden samen met het eerste jaar boek met alle mijlpalen.

Luna, Efteling O+
Arme Welpje met doorkomende tandjes. Juul heeft er nu 7 helemaal door en aan haar wang en poep te zien komt 8 er ook meteen weer achteraan.

En yeah BFD, ik haak aan bij Spees met ons spekje. Vooral haar benen zijn vrij groot zeg maar _O- Haar broer was nog 'erger' en die is nu tegen het dunne aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186667124
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:54 schreef lunapuella het volgende:
Schanu, nee imgur gaat hier nog altijd prima. Hoe probeer je de foto's te plaatsen en wat gaat er precies mis?
Hmm vreemd, ik krijg hier gewoon de foto niet meer te zien maar alleen een icoontje. Als ik alleen de link er neer zet, linkt hij wel naar de juiste pagina. Maar het werkt ook via Tinypic :)

Wat een mooie foto trouwens van Welpje in de draagzak bij oma O+ En beterschap voor hem, hij is wel heel sneu ja dat alles tegelijk komt :{

Ook beterschap voor Prul en sterkte voor jou Tink, lukt het je om vandaag overdag een beetje bij te slapen?

En het mooie lachebekje Juul, wat en heerlijke foto's O+
pi_186667204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 10:58 schreef Schanu het volgende:

[..]

Hmm vreemd, ik krijg hier gewoon de foto niet meer te zien maar alleen een icoontje. Als ik alleen de link er neer zet, linkt hij wel naar de juiste pagina. Maar het werkt ook via Tinypic :)

Wat een mooie foto trouwens van Welpje in de draagzak bij oma O+ En beterschap voor hem, hij is wel heel sneu ja dat alles tegelijk komt :{

Ook beterschap voor Prul en sterkte voor jou Tink, lukt het je om vandaag overdag een beetje bij te slapen?

En het mooie lachebekje Juul, wat en heerlijke foto's O+
Ik copy paste gewoon de BB-code die imgur zelf aangeeft, en dat werkt prima. Maar als Tinypic ook werkt, is dat ook een oplossing natuurlijk. :)
pi_186667252
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:11 schreef Schanu het volgende:

En foto's uitzoeken, oei, daar begin ik niet aan :') Wij maken gebruik van de app Lifecake, voor wie het niet kent: hier kan je je foto's in uploaden, je kan er vanuit je account bij op elke pc of mobiel. De foto's worden automatisch op juiste volgorde geplaatst (althans op de mobiel want dan pakt hij de datum waarop de foto is gemaakt) waardoor je van elke foto ook precies ziet hoe oud je kind was. Heel handig :)

Ik zie weer een mooie Frummel voorbij komen O+
Dankje O+
En wat een leuke tip die app! Heb m gelijk gedownload en al foto’s erin gezet :).
Wat een heerlijke foto van vlokje O+!

Aah @Tink89 vind het zo rot om dit te lezen ;(. Zou je niet een doorverwijzing kunnen vragen naar een kinderarts? Want dit is voor jullie allemaal heel klote zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@exode zo’n mooi meisje die Juul O+
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 11:07:11 #48
447051 crew  Peejtur
pi_186667350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:11 schreef Schanu het volgende:
Fijn dat het goed gaat Peetjur, is ze al wat beter te pas na de prikjes?

En foto's uitzoeken, oei, daar begin ik niet aan :') Wij maken gebruik van de app Lifecake, voor wie het niet kent: hier kan je je foto's in uploaden, je kan er vanuit je account bij op elke pc of mobiel. De foto's worden automatisch op juiste volgorde geplaatst (althans op de mobiel want dan pakt hij de datum waarop de foto is gemaakt) waardoor je van elke foto ook precies ziet hoe oud je kind was. Heel handig :)

Ik zie weer een mooie Frummel voorbij komen O+

Mijn ik-lach-niet-op-commando Vlokje:
grmbl, het lukt niet meer om foto's te plaatsen vanuit Imgur, nog iemand problemen mee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vannacht nauwelijks geslapen. Ze huilde geregeld even tussendoor en 38.3 graden. Vanmorgen echter weer 37.5 dus zakte weer. Hopelijk gaat het vandaag weer beter.
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 11:10:15 #49
447051 crew  Peejtur
pi_186667433
Be
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 10:11 schreef exode het volgende:
Hahaha die Vlokje, lekker niet lachen.

Hoe is de nacht gegaan Peetjur?

Foto's uitzoeken....het eerste jaar boek van B is nog niet eens klaar...en die is dus inmiddels 5 jaar. Wij maken bij Juul ook veel meer foto's met onze mobiel, scheelt ook dat ik sinds een paar maanden een telefoon heb met een fatsoenlijke camera.

We hebben wel al een bewaarbox voor Juul gemaakt net als voor B. Met geboortekaartje, haar eerste kleertjes, haar ziekenhuispolsbandje, daar komen in de toekomst ook haar favo knuffel, eerste schoentjes etc in. Die krijgen ze als ze 18 worden samen met het eerste jaar boek met alle mijlpalen.

Luna, Efteling O+
Arme Welpje met doorkomende tandjes. Juul heeft er nu 7 helemaal door en aan haar wang en poep te zien komt 8 er ook meteen weer achteraan.

En yeah BFD, ik haak aan bij Spees met ons spekje. Vooral haar benen zijn vrij groot zeg maar _O- Haar broer was nog 'erger' en die is nu tegen het dunne aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Et je koortsig en huilerig. Maar vanmorgen alweer iets beter.
pi_186668936
Tink :*

Exode wat lijkt ze veel op haar broer zeg! Leuk meisje is het O+

En ik zag nog meer leuke foto's van vlokje, welpje en frummel O+ O+

Terugvlucht ging wederom prima, soms heeeel even kort een beetje huilen, maar niks wat de buren niet konden hebben :P Jip zijn goede nachten zijn helaas wel verleden tijd, we hebben toch een beetje veel van hem gevraagd afgelopen weekend. Hij eindigde uiteindelijk weer tussen ons in vannacht :D hopelijk is het over een weekje (of sneller) weer okay. Ben best wel moe zeg maar :O het was in t weekend ook niet al te best qua slapen :')
pi_186669221
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 08:56 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Hahaha respect hoor *) ik moet er niet aan denken om die 20.000+ foto’s van frum uit te zoeken..

BFD *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:11 schreef Schanu het volgende:
Fijn dat het goed gaat Peetjur, is ze al wat beter te pas na de prikjes?

En foto's uitzoeken, oei, daar begin ik niet aan :') Wij maken gebruik van de app Lifecake, voor wie het niet kent: hier kan je je foto's in uploaden, je kan er vanuit je account bij op elke pc of mobiel. De foto's worden automatisch op juiste volgorde geplaatst (althans op de mobiel want dan pakt hij de datum waarop de foto is gemaakt) waardoor je van elke foto ook precies ziet hoe oud je kind was. Heel handig :)

Ik zie weer een mooie Frummel voorbij komen O+

Mijn ik-lach-niet-op-commando Vlokje:
grmbl, het lukt niet meer om foto's te plaatsen vanuit Imgur, nog iemand problemen mee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het quoten wil voor geen meter vandaag, multiquote of ikzelf ben stuk. :9

Maar foto's. Ja, het zou niet de eerste keer zijn dat m'n telefoon crasht of gestolen wordt, dus ik probeer alles maar op de laptop, externe harde schijf en nog 1000 plekken te zetten. Maar dan moet je ze nog uitzoeken... Doel is een album te maken van het eerste jaar. Dus ik heb nog een goede 3 maanden om de eerste 9 maanden+zwangerschap uit te zoeken. :6 :+
pi_186669233
Boze baby? Check!

pi_186669280
Hoeveel slapen jullie baby's nu gemiddeld zo'n beetje per dag?

Ik denk dat Spookje op bijna 13 uur per dag komt, gemiddeld. Soms amper 12 uur, soms wel eens 15 uur. Maar meestal 12,5-14,5 uur.

Vriendin van me met een kindje van amper een paar dagen ouder slaapt gemiddeld nog zo'n 17 uur. Kan me niet heugen dat Spookje daar ooit aan kwam. :9
pi_186669350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 12:44 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoeveel slapen jullie baby's nu gemiddeld zo'n beetje per dag?

Ik denk dat Spookje op bijna 13 uur per dag komt, gemiddeld. Soms amper 12 uur, soms wel eens 15 uur. Maar meestal 12,5-14,5 uur.

Vriendin van me met een kindje van amper een paar dagen ouder slaapt gemiddeld nog zo'n 17 uur. Kan me niet heugen dat Spookje daar ooit aan kwam. :9
Denk dat ze hier op zo’n 14/15 uur komt, ‘s nachts slaapt ze niet heel goed maar overdag haalt ze het allemaal in. Ze heeft weleens 18 uur op 1 dag gehad haha. En spookje heeft er zin in vandaag zo te zien >:) O+


Ennnn zojuist weer een aardige dunne gele ontlasting, zat helemaal bovenin d’r rug. Tandjes of wéér een buikgriep? Hoop het eerste :?
pi_186669689
Ach de mooie Spookje, ook als ze boos kijkt O+

qua slaap, Vlokje slaapt 's nachts ongeveer 10 uur denk ik, overdag zo'n 3 à 4 uurtjes, afhankelijk van de dag. Ongeveer gelijk aan Spookje dus qua totale slaap.

Hopelijk krijgt Frummel tandjes inderdaad en wordt ze niet ziek!
pi_186670011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 12:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Boze baby? Check!

[ afbeelding ]
Heerlijke plaat, NJ :D

Phi slaapt ‘s nachts normaliter zo’n 11-12 uur en overdag dan nog een uurtje of twee in één of soms twee slaapjes.

@Tink89, wat een narigheid. Sterkte!
pi_186671086
Hahaha NJ, wat een mimiek!!

Juul slaapt 's nachts 12 uur en plakt daar overdag verdeeld over 2 slaapjes 3 a 4 uur aan. Natuurlijk zijn er wel eens uitzonderingen.

Ik kreeg net een filmpje van mijn vrouw, ze kruipt nu echt bijna. Ze zet haar knietjes naar voren en je ziet haar kijken naar haar handen zo van 'en nu?' Ze gaat dan in zit, denkt na en gaat weer naar kruiphouding. Kwestie van uren? Dagen?
pi_186671352
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 14:04 schreef exode het volgende:
Ik kreeg net een filmpje van mijn vrouw, ze kruipt nu echt bijna. Ze zet haar knietjes naar voren en je ziet haar kijken naar haar handen zo van 'en nu?' Ze gaat dan in zit, denkt na en gaat weer naar kruiphouding. Kwestie van uren? Dagen?
Bij ons is het maanden... Sofie probeert het al zeker 3 maanden maar heeft het vooruit knopje nog niet gevonden ;)
Ondertussen wel een paar keer met haar neus op de grond geploft. Want als je wel je knieën verplaatst maar niet je handen dan wordt je op een gegeven moment topzwaar :+
Mocht Juul het trucje wel doorhebben laat haar het dan even doorgeven aan Sofie ;)
pi_186671573
Lieve foto's allemaal weer!

Tink wat rot voor jullie dat prul zo slecht slaapt. Ben benieuwd of ze inderdaad weer een oorontsteking heeft. Beterschap hoor!

Juul wat ga je hard ineens met ontwikkelen en tanden! Mooi meisje O+

Schanu, haha niet lachen op commande vlokje, zou ik ook niet doen :+

Vrolijke mini framboos, ook al zon mooie meid!

Boos spookje, vond ze de mais vinger niet lekker?

Hier gaat het wel oke momenteel,
Jeremy is aan de beterende hand, hoesten is al een heel stuk minder geworden gelukkig. Vincent is nog steeds zijn vrolijke zelf!
We zijn het weekend begonnen met een broodje eten, nou daar vinden ze nog niks aan haha! Wennen aan de structuur denk ik. Al vond Jeremy het met pindakaas wel lekker, Vincent tuft alles structureel weer uit _O-
pi_186672139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 14:11 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Bij ons is het maanden... Sofie probeert het al zeker 3 maanden maar heeft het vooruit knopje nog niet gevonden ;)
Ondertussen wel een paar keer met haar neus op de grond geploft. Want als je wel je knieën verplaatst maar niet je handen dan wordt je op een gegeven moment topzwaar :+
Mocht Juul het trucje wel doorhebben laat haar het dan even doorgeven aan Sofie ;)
Ja head first is hier ook al vaak gebeurd, maar dat doet ze nu een week niet meer. Ze probeert echt haar handen mee te laten doen. Het feit dat B het al 100en keren heeft voorgedaan, heeft nog niet geholpen. Dat op haar knieen op en neer wiebelen doet ze al een tijdje, maar nu heeft ze een serieus en soms gefrustreerd gezicht erbij zo van 'ik wil vooruit!!'.
Ik ben benieuwd, ze slaat het echte tijgeren dan over. B sloeg kruipen over dus wat dat betreft.
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 14:49:38 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186672456
Oh man....soms....sóms...kan ik mijn vrouw wel achter het behang plakken. 0 ervaring met kinderen (net als ik), maar als je dr wat zegt dan negeert ze dat gewoon want 'moeder instinct', en als ik dan zeg 'je kunt dus nooit fouten maken, want immers, moederinstinct', dan is het 'ja klopt'.

Dus toen zei ik 'prima, hoeven we ook nooit meer ergens voor te bellen, want immers, als het niet in jouw straatje moederinstinct past dan klopt het niet, dus dat betekent dat we ook nooit meer bv een dokter iets te vragen, want hey, jij weet het beter'.

:X :X :X
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 7 mei 2019 @ 14:52:03 #62
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186672530
Zo irritant, vaders die denken het beter te weten. :+ :X
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 14:53:31 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186672579
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 14:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zo irritant, vaders die denken het beter te weten. :+ :X
Nou, als je kind bijna 10 maanden is dan mag je toch zo langzamerhand wel eens eventueel beginnen met een broodkorstje te geven aan je dochter lijkt mij. Sterker nog, dan is relatief gezien 10 maanden wat laat.

Maar nee nee, dat kan niet goed zijn. Waarom dan niet? Ja, geen idee.....'instinct'.

Ja inderdaad, laten we dr tot ze 10 is gewoon alleen maar vloeibare zaken/moedermelk geven.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186672656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 14:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, als je kind bijna 10 maanden is dan mag je toch zo langzamerhand wel eens eventueel beginnen met een broodkorstje te geven aan je dochter lijkt mij. Sterker nog, dan is relatief gezien 10 maanden wat laat.

Maar nee nee, dat kan niet goed zijn. Waarom dan niet? Ja, geen idee.....'instinct'.

Ja inderdaad, laten we dr tot ze 10 is gewoon alleen maar vloeibare zaken/moedermelk geven.
Een verschil in dezen tussen niet kunnen en niet durven, dat laatste lijkt mij het geval. Is dat iets om boos op te worden? Dit zijn ook spannende dingen, zeker bij een eerste kind. Ik heb vrienden die ook heel laat begonnen met broodkorstjes, de één vond het echt te eng en ze hebben gewacht tot beide ouders zich er goed genoeg bij voelden. Hun dochter is er niet slechter op geworden moet ik erbij vermelden, is ondertussen drie en al tijden van de moedermelk af :)
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 15:10:03 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186672935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 14:56 schreef Schanu het volgende:

[..]

Een verschil in dezen tussen niet kunnen en niet durven, dat laatste lijkt mij het geval. Is dat iets om boos op te worden? Dit zijn ook spannende dingen, zeker bij een eerste kind. Ik heb vrienden die ook heel laat begonnen met broodkorstjes, de één vond het echt te eng en ze hebben gewacht tot beide ouders zich er goed genoeg bij voelden. Hun dochter is er niet slechter op geworden moet ik erbij vermelden, is ondertussen drie en al tijden van de moedermelk af :)
Dat ze dat niet durft? Nee, absoluut geen reden om boos te worden. Het draaien om gelijk te krijgen in plaats van te zeggen 'ik weet dat we het moeten proberen, vroeg of laat, maar ik vind het eng' en per sé (en ze doet er écht moeite voor) niet willen toegeven dat ze dat niet wil doen omdat dat voor HAARZELF beter is (want angst) in plaats van dat het wel of niet beter zou zijn voor de kleine, dát irriteert me.

Het liefste zou ze dr tot 2 jaar aan de moedermelk houden (en ALLEEN MAAR bedoel ik dan he) en als ik daar dan praktische bezwaren tegen heb, zoals als zij weer gaat werken IK geen moedermelk produceer, en afgekolfde melk wil ze niet, of in ieder geval, ze accepteert geen flesje, dus dat we dan zouden moeten oefenen met het/een drinkbeker' dat wil ze dan ook niet want 'instinct'.

En als ik dan vraag, oke, dus jouw instinct zegt jou dat we vooral met de borst aan de gang moeten blijven, ook wanneer dat betekent dat als jij over een paar weken gaat werken ze GEEN moedermelk kan krijgen, en ze dus effectief NIETS krijgt want dat wil jij eigenlijk liever niet, dan zegt jouw instinct niet 'het is wel beter voor onze dochter als ze wél iets binnen krijgt' omdat dat verhindert dat ze dood gaat en zo', dan heeft ze daar geen antwoord op, en dan begint het gedraai weer.

Nou, dat irriteert me.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186673300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat ze dat niet durft? Nee, absoluut geen reden om boos te worden. Het draaien om gelijk te krijgen in plaats van te zeggen 'ik weet dat we het moeten proberen, vroeg of laat, maar ik vind het eng' en per sé (en ze doet er écht moeite voor) niet willen toegeven dat ze dat niet wil doen omdat dat voor HAARZELF beter is (want angst) in plaats van dat het wel of niet beter zou zijn voor de kleine, dát irriteert me.

Het liefste zou ze dr tot 2 jaar aan de moedermelk houden (en ALLEEN MAAR bedoel ik dan he) en als ik daar dan praktische bezwaren tegen heb, zoals als zij weer gaat werken IK geen moedermelk produceer, en afgekolfde melk wil ze niet, of in ieder geval, ze accepteert geen flesje, dus dat we dan zouden moeten oefenen met het/een drinkbeker' dat wil ze dan ook niet want 'instinct'.

En als ik dan vraag, oke, dus jouw instinct zegt jou dat we vooral met de borst aan de gang moeten blijven, ook wanneer dat betekent dat als jij over een paar weken gaat werken ze GEEN moedermelk kan krijgen, en ze dus effectief NIETS krijgt want dat wil jij eigenlijk liever niet, dan zegt jouw instinct niet 'het is wel beter voor onze dochter als ze wél iets binnen krijgt' omdat dat verhindert dat ze dood gaat en zo', dan heeft ze daar geen antwoord op, en dan begint het gedraai weer.

Nou, dat irriteert me.
Klinkt pittig, maar vooral iets wat je met je vrouw zal moeten bespreken. Misschien zijn haar reacties ergens op gebaseerd, heeft ze ergens angsten voor of onzekerheden over, durft ze nog niet aan het idee te denken weer te moeten werken en haar kind achter te moeten laten en zit ze in een soort van ontkenningsfase waarbij ze in het hier en nu leeft. En dus niet vooruit wil denken aan 'wat als'.

Hiermee praat ik het niet goed hoor, maar samen een kind krijgen heeft een enorme impact op je leven en ieder kan daar weer anders mee omgaan. En daarin zit ook een wezenlijk verschil tussen de vrouw die is bevallen en met hormonen en mogelijk allerlei emoties van na de zwangerschap/bevalling kampt, of de man die er als partner naast heeft gestaan. Als het neerkomt op loslaten van dingen, heb ik daar ook veel meer moeite mee dan mijn vrouw, misschien toch die denkbeeldige navelstreng tussen mijn baby en mij. Ik baseer ook meer op gevoel en mijn vrouw meer op feiten.

Ik snap jou, je wil het beste voor je kind en jij en je vrouw liggen niet (meer) op één lijn. Maar de enige manier om daar samen een weg in te vinden is door het bespreekbaar te maken. Te leren accepteren dat het voor jullie beide hetzelfde, maar toch ook een heel ander, proces is. Dat jullie daar beide voor de eerste keer een weg in proberen te vinden en dat dat gaat met vallen en opstaan. Misschien helpt het je vrouw als jij ook je angsten deelt met haar, zodat jullie samen kunnen praten over die kant van het ouderschap en er hiermee ook gezocht kan worden naar oplossingen om met die angsten om te gaan.

Herinner je vrouw eraan dat jullie het samen moeten doen, hoe belangrijk jouw rol als vader is maar dat je haar rol als moeder daarmee niet ondermijnt. Leg de praktische problemen die jij ziet voor en probeer samen naar tussenwegen te zoeken die voor beide goed (genoeg) voelen. Maar hiervoor zal je eerst moeten weten wat maakt dat jouw vrouw niet wil oefenen met flesjes en geen vaste voeding wil geven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 mei 2019 @ 15:38:37 #67
74056 crew  ToT
pi_186673435
Shitshitshit wat gaat het snel hier! _O-

Hier is mevrouw ToT ook een stuk voorzichtiger dan ikzelf ben.
Aardbeien? Even een beetje prakken en dan lekker met slierten en al voeren zodat hij er aan went dingen te slikken.
Olvarit voor baby's vanaf 8 maand? Kan met 7 maand vast ook wel.
Appels schillen? Nergens voor nodig als je het raspt.
enz.

Mijn vrouw prakt alles het liefst ook zo fijn mogelijk.
Snap ik ook allemaal wel, ze wil niet dat hij stikt of last van zijn maagje/darmpjes krijgt, maar dat stikken gebeurt niet zo snel en verder heb je wel zo in de gaten of hij last van zijn buikje krijgt en dan wacht je voorlopig gewoon met dat maaltijdje tot alles wat verder ontwikkeld is. :)
Gelukkig kunnen we er wel altijd goed over praten en snapt ze ook wel dat mini-ToT toch wel moet oefenen met dingen te slikken die niet half vloeibaar zijn! :Y Stukjes banaan enzo prakt hij tussen zijn tong en gehemelte.

Vandaag trouwens ook voor het eerst brood met melk gegeven! :D Ik liet hem er zelf op sabbelen. Ging in het begin wel goed, maar op een gegeven moment raakte hij wat gefrustreerd omdat het randje bij de korst niet makkelijk op te slurpen was. (De korst zelf had ik wel even verwijderd voor het geval dat het bitter zou smaken.)
pi_186674233
Nog even illegaal voor de allerlaatste keer meedoen met BFD:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het jaar is om gevlogen. Een jaar vol liefde, bij tijden pittig en op het einde toch ook wel heel erg leuk!
:W Tot in het dreumestopic!
pi_186674571
@CoolGuy Ik ben zelf ook vele malen voorzichtiger dan mijn vriend, ik durf ook bijv. geen broodkorsten te geven nog, en prak alles het liefst zo fijn mogelijk, wacht altijd totdat frum haar stukje brood heeft doorgeslikt, terwijl mijn vriend hop hop alles achter elkaar geeft 8)7.

En zelf ben ik ook vaak voordat we iets nieuws proberen heel angstig, maar na een aantal dagen realiseer ik me ook wel dat het vaak irreële angsten zijn, in combinatie met die vreselijke hormonen.

Nou weet ik niet hoe het zit met borstvoeding geven, denk dat daar nóg meer hormonen bovenop komen. Ik snap je frustratie iig wel. Verder sluit ik me aan bij wat @Schanu zegt.

Moederinstinct heb ik trouwens wel heel veel moeite mee, ik voel niet het verschil tussen instinct en angst. Als in ‘is dit mijn angst die ziet dat mijn baby vreemd doet/anders is of is dit mijn instinct die zegt dat het echt niet goed is?’

@Elleska nog zo’n lieverd O+ ! Tot in het dreumestopic *O*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 mei 2019 @ 18:22:19 #70
74056 crew  ToT
pi_186676487
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186677039
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 18:22 schreef ToT het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wel onder de indruk :9.
Hij zit daar een beetje als die mol van zootopia haha ken je die?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186678647
Aaaah Elleska, een dreumes! Gefeliciteerd en ik zie je na 30 juni in het volgende topic. :)

CG, ik als vrouw, maar niet biologische moeder van onze kindjes gooi er nog meer meningen overheen. Mijn vrouw is sowieso met alles voorzichtiger, altijd al geweest. Zo ging zij voor ze mij kende op groepsvakantie naar Turkije en ik reisde in mijn eentje met alleen een ticket voor 3 maanden naar Thailand. Kortom ik was al wat makkelijker in alles.

Dat verschil is wat erger geworden sinds B er is. Hij is inmiddels 5 jaar en nu met Juul van 10 maanden is ze wat losser geworden. Bij B schreef ze hele essays voor het KDV, nu zet ze Juul af roept 'veel plezier' en gaat. Ze vindt het lastig om los te laten. Bij B had ze dat soms extreem, bij Juul gelukkig een stuk minder. Daarnaast was ze tijdens de borstvoeding alles in het kwadraat. Nu twijfelt ze of het een goed idee is als ik met B alleen naar Londen ga, tijdens de borstvoeding vond ze het al spannend als ik met hem naar mijn moeder reed een uur verderop.

Ze heeft echt moeten leren dat er nog een ouder is, dat ik dingen anders doe, maar dat dat ook goed is. Dat klinkt nu heel makkelijk, maar we zijn daar ook echt wel even mee bezig geweest. Zij voelde alles, ik besliste meer uit ratio. Als ze nu een opmerking maakt of bezwaar tegen iets zeg ik standaard 'schatje, B is 5 jaar, hij leeft nog, heeft al zijn ledematen nog en vind mij erg lief. Blijkbaar gaat het dus best goed allemaal.'

En dat waren soms best discussies (en natuurlijk nog steeds wel eens) maar het is nu meer op niveau zeg maar. Het stoppen met borstvoeding heeft ook heel veel gedaan wat dat betreft.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 mei 2019 @ 19:58:19 #73
74056 crew  ToT
pi_186678997
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 18:50 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ik ben wel onder de indruk :9.
Hij zit daar een beetje als die mol van zootopia haha ken je die?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HAHAHA! Inderdaad ja! :D

Beetje dichterbij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186681320
@CoolGuy, wat vervelend zo. Ik snap je irritatie goed. Ik herken mezelf echter ook een klein beetje in je vrouw, in die zin dat ik, toen ik nog zelf voedde, echt moeite had met flessen. Het voelde alsof er zomaar iets in m’n kind werd gestopt dat er niet hoorde, zeker omdat ze het op bv alleen goed deed.
Verschil is alleen dat ik mezelf nog wel kon laten inzien dat ik ook gewoon een beetje een hormonale gekkie was toen :+ En dat ik dus soms moest slikken, maar het wel gewoon deed.

Wat krijgt jullie dochtertje nu dan qua hapjes naast bv? Ter vergelijk: mijn dochter is nu 10,5 maand en ontbijt met een boterham met beleg (inclusief korstjes :+), eet daarna tegen tienen bijvoorbeeld bijna een hele banaan (in stukjes, niet geprakt), tussen de middag twee hele boterhammen en ‘s avonds soms een 12+maanden potje, maar anders met ons mee. Gister pasta met tomatensaus en gehakt.
Ik wil maar zeggen: ik kan me niet voorstellen dat zij het nog op alleen melk zou doen.

Ik hoop dat je een manier kan vinden om een goed gesprek te hebben met je vrouw. Alles afdoen als “moederinstinct” is me te makkelijk. In mijn geval vind ik het juist erg prettig dat mijn man soms de niet-hormoongedreven nuchtere voice of reason is. En die doet dan soms dingen waar ik even van moet slikken, maar meer ook niet. Het zijn ónze kinderen, niet de mijne :)
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 21:22:04 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186681716
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:10 schreef Jentin het volgende:
@:coolguy, wat vervelend zo. Ik snap je irritatie goed. Ik herken mezelf echter ook een klein beetje in je vrouw, in die zin dat ik, toen ik nog zelf voedde, echt moeite had met flessen. Het voelde alsof er zomaar iets in m’n kind werd gestopt dat er niet hoorde, zeker omdat ze het op bv alleen goed deed.
Verschil is alleen dat ik mezelf nog wel kon laten inzien dat ik ook gewoon een beetje een hormonale gekkie was toen :+ En dat ik dus soms moest slikken, maar het wel gewoon deed.

Wat krijgt jullie dochtertje nu dan qua hapjes naast bv? Ter vergelijk: mijn dochter is nu 10,5 maand en ontbijt met een boterham met beleg (inclusief korstjes :+), eet daarna tegen tienen bijvoorbeeld bijna een hele banaan (in stukjes, niet geprakt), tussen de middag twee hele boterhammen en ‘s avonds soms een 12+maanden potje, maar anders met ons mee. Gister pasta met tomatensaus en gehakt.
Ik wil maar zeggen: ik kan me niet voorstellen dat zij het nog op alleen melk zou doen.

Ik hoop dat je een manier kan vinden om een goed gesprek te hebben met je vrouw. Alles afdoen als “moederinstinct” is me te makkelijk. In mijn geval vind ik het juist erg prettig dat mijn man soms de niet-hormoongedreven nuchtere voice of reason is. En die doet dan soms dingen waar ik even van moet slikken, maar meer ook niet. Het zijn ónze kinderen, niet de mijne :)
Ja, alleen maar geprakte dingen dus. Het is echt hoe de wind staat en als nu ineens iemand anders iets doet of als ze iets op internet ziet, dán kan het ineens wel, maar als ík zeg dat ze ook vast voedsel moet gaan krijgen dan ben ik de boosdoener.

Ik erger me daar kapot aan. Niet aan dat ze een andere mening heeft, maar wel aan dat dit overduidelijk gaat om wat zij zelf prettig/niet prettig vindt, en niet om wat het beste is voor de kleine per sé, terwijl ze wel hard roept dat dat het beste is voor de kleine. Dat is gewoon gelul, zij weet dat, ik weet dat en zij weet dat ik dat weer en dan nóg niet toegeven. Dat is nog niet eens zo erg maar ik ben bang dat onze kleine daar straks de dupe van is.

Als je dan ook nog zegt 'instinct' icm met dat als ze dat altijd volgt ze dús nooit foute beslissingen kan nemen vanwege datzelfde instinct dan geeft ze zichzelf een vrijbrief om nooit kritisch naar zichzelf te hoeven kijken aangaande de kleine.
Breitling - Instruments for Professionals
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 mei 2019 @ 21:56:45 #76
74056 crew  ToT
pi_186682817
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, alleen maar geprakte dingen dus. Het is echt hoe de wind staat en als nu ineens iemand anders iets doet of als ze iets op internet ziet, dán kan het ineens wel, maar als ík zeg dat ze ook vast voedsel moet gaan krijgen dan ben ik de boosdoener.

Ik erger me daar kapot aan. Niet aan dat ze een andere mening heeft, maar wel aan dat dit overduidelijk gaat om wat zij zelf prettig/niet prettig vindt, en niet om wat het beste is voor de kleine per sé, terwijl ze wel hard roept dat dat het beste is voor de kleine. Dat is gewoon gelul, zij weet dat, ik weet dat en zij weet dat ik dat weer en dan nóg niet toegeven. Dat is nog niet eens zo erg maar ik ben bang dat onze kleine daar straks de dupe van is.

Als je dan ook nog zegt 'instinct' icm met dat als ze dat altijd volgt ze dús nooit foute beslissingen kan nemen vanwege datzelfde instinct dan geeft ze zichzelf een vrijbrief om nooit kritisch naar zichzelf te hoeven kijken aangaande de kleine.
Grote kans dat dankzij haar instinct die kleine straks geen stukjes in het eten lust, of gewoon veel andere dingen niet lust.

Ik heb ook een docu gezien over dat als je op jonge leeftijd niet leert om stevigere dingen door te slikken, dat het een negatieve invloed heeft op de stand van de tanden als het kind later opgroeit. (Kun je weer een deel van je salaris afstaan bij de orthodontist.)
Veel volkeren hadden vroeger perfecte tanden tot de westerling hen beschaving kwam brengen en ze veel zachter voedsel kwam brengen, ook voor de kinderen.

Beetje info er over:

  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 22:01:39 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186682959
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Grote kans dat dankzij haar instinct die kleine straks geen stukjes in het eten lust, of gewoon veel andere dingen niet lust.

Ik heb ook een docu gezien over dat als je op jonge leeftijd niet leert om stevigere dingen door te slikken, dat het een negatieve invloed heeft op de stand van de tanden als het kind later opgroeit. (Kun je weer een deel van je salaris afstaan bij de orthodontist.)
Veel volkeren hadden vroeger perfecte tanden tot de westerling hen beschaving kwam brengen en ze veel zachter voedsel kwam brengen, ook voor de kinderen.

Beetje info er over:

Nou, dat is dus waar ik ook bang voor ben, maar een doxumentaire die ik aandraag telt niet want ja, waar is het bewijs, maar als zij die docu vindt dán is het wel bewijs. Dit gaat dan ook niet om de kleine, dit gaat puur om haar, waar de kleine straks eventueel de prijs voor betaalt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 mei 2019 @ 22:08:18 #78
74056 crew  ToT
pi_186683157
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dat is dus waar ik ook bang voor ben, maar een doxumentaire die ik aandraag telt niet want ja, waar is het bewijs, maar als zij die docu vindt dán is het wel bewijs. Dit gaat dan ook niet om de kleine, dit gaat puur om haar, waar de kleine straks eventueel de prijs voor betaalt.
Klinkt als een aantal van mijn ex-vriendinnen! :X

Tja met veel onderwerpen zou je er nog wel voor kunnen kiezen om haar maar weer gelijk te geven, maar dit is gewoon te belangrijk.
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 22:14:00 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186683427
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Klinkt als een aantal van mijn ex-vriendinnen! :X
Naja, het is niet zo dat ze per definitie bij alles dit doet, maar zodra zij een mening ergens over heeft dan wil ze daar per se niet vanaf. Onze dochter is bijna 10 maanden oud, heeft nog geen tandjes en bijtringen konden echt niet. Geen idee waarom niet. Nu hebben die dingen niet per se iets met elkaar van doen, maar feit is wel dat de kinderen om ons heen van die leeftijd allemaal al lang tandjes hebben maar ook bijtringen hadden en vast(er) voedsel nuttigen.

Nogmaals, zsgt niks maar ik vind dat dan opvallend. Zodra ik dat echter zeg is t niet goed. Zelfde geldt voor kruipen. Doet ze achteruit, sinds heel kort en ik zei, laat haar dan moeite doen voor een speeltje. Nee nee, consequent binnen handbereik leggen, ze hoeft 0 moeite te doen. Dan ineens vindt zij dat dat lang duurt en dan moet ik het cb bellen.

Zeggen die daf het een beter idee is om haar moeite te laten doen voor een speeltje en ineens is dat ene goed idee 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 mei 2019 @ 22:14:19 #80
74056 crew  ToT
pi_186683440
Is je vrouw ook wel eens weg, dat jij dan voor de kleine zorgt?
Misschien dat je dan stapsgewijs wat grover voedsel kunt aanbieden?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 mei 2019 @ 22:15:26 #81
74056 crew  ToT
pi_186683495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Naja, het is niet zo dat ze per definitie bij alles dit doet, maar zodra zij een mening ergens over heeft dan wil ze daar per se niet vanaf. Onze dochter is bijna 10 maanden oud, heeft nog geen tandjes en bijtringen konden echt niet. Geen idee waarom niet. Nu hebben die dingen niet per se iets met elkaar van doen, maar feit is wel dat de kinderen om ons heen van die leeftijd allemaal al lang tandjes hebben maar ook bijtringen hadden en vast(er) voedsel nuttigen.

Nogmaals, zsgt niks maar ik vind dat dan opvallend. Zodra ik dat echter zeg is t niet goed. Zelfde geldt voor kruipen. Doet ze achteruit, sinds heel kort en ik zei, laat haar dan moeite doen voor een speeltje. Nee nee, consequent binnen handbereik leggen, ze hoeft 0 moeite te doen. Dan ineens vindt zij dat dat lang duurt en dan moet ik het cb bellen.

Zeggen die daf het een beter idee is om haar moeite te laten doen voor een speeltje en ineens is dat ene goed idee 8)7
Frustrerend! :X

Ja mini-ToT heeft trouwens ook geen bijtringen. HIj bijt graag overal op, behalve op dingen die er voor bedoeld zijn! :')
Wij laten mini-ToT ook af en toe wel moeite doen om iets te pakken, maar kruipen luk nog niet echt dus dan geven we het alsnog aan.
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 22:15:56 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186683557
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:14 schreef ToT het volgende:
Is je vrouw ook wel eens weg, dat jij dan voor de kleine zorgt?
Misschien dat je dan stapsgewijs wat grover voedsel kunt aanbieden?
Oh ze eet nu broodkorstjes, omdat ik dat gewoon ben gaan doen. Had ik dat niet gedaan had ze die nog steeds niet gegeten. Nee ze is er altijd. Over 2 maanden moet ze weer werken dus dan is ze er minder, en ik denk dat dat heel goed is, voor beiden.
Breitling - Instruments for Professionals
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 mei 2019 @ 22:19:11 #83
74056 crew  ToT
pi_186683738
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ze eet nu broodkorstjes, omdat ik dat gewoon ben gaan doen. Had ik dat niet gedaan had ze die nog steeds niet gegeten. Nee ze is er altijd. Over 2 maanden moet ze weer werken dus dan is ze er minder, en ik denk dat dat heel goed is, voor beiden.
Ja kan ik begrijpen! :Y
Maar 2 maand is nog wel erg lang in deze periode voor de kleine.
Ja veel achterstanden vallen vaak wel in te halen, maar pietluttigheid met eten enzo is zeer moeilijk af te leren.
Ik ben bijvoorbeeld hartstikke blij dat mini-ToT deels geprakte aardbeien eet, soms gemixt met wat pyjama-pap. Dan krijg je later hopelijk ook geen gezeur van dat er in fruityoghurt geen echte stukjes fruit mogen zitten.
Goed dat je toch je eigen weg gaat! ^O^ Ja toen ik mini-ToT vandaag zijn eerste stukje brood gaf was ik wel een beetje nerveus, maar ik heb het heel goed in de gaten gehouden.
pi_186685806
Ik kan juist niet wachten tot de heren geen geprakt of gepureerd eten meer willen. Vet handig joh als ze zelf een stronk broccoli kunnen eten of een worteltje knagen.

Snap dat het lastig is cool guy, en als je vrouw nou hoort dat baby's op het kdv bv ook een broodje eten enzo? Of is dat dan ook niet goed? Want anders zou ik zeggen laat haar eens met een andere moeder er over praten.

Mini tot vandaag eerste broodje gegeten? Ik dacht dat hij dat al kreeg haha! Vond hij het lekker?
Ik heb een baby die mn vingers eraf bijt voor nog een stukje, en eentje die alles weer naar buiten werkt _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 mei 2019 @ 23:10:59 #85
74056 crew  ToT
pi_186685963
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:06 schreef aapieannie het volgende:
Ik kan juist niet wachten tot de heren geen geprakt of gepureerd eten meer willen. Vet handig joh als ze zelf een stronk broccoli kunnen eten of een worteltje knagen.

Snap dat het lastig is cool guy, en als je vrouw nou hoort dat baby's op het kdv bv ook een broodje eten enzo? Of is dat dan ook niet goed? Want anders zou ik zeggen laat haar eens met een andere moeder er over praten.

Mini tot vandaag eerste broodje gegeten? Ik dacht dat hij dat al kreeg haha! Vond hij het lekker?
Ik heb een baby die mn vingers eraf bijt voor nog een stukje, en eentje die alles weer naar buiten werkt _O-
Nee hij at al wel diverse verschillende dingen, maar de eerste poging met brood een aantal dagen geleden was mislukt; een droge korst vond hij maar niks! :P

Een stukje brood zonder korst in melk gedoopt vond hij heerlijk! Alleen raakte hij wel gefrustreerd toen het randje net bij de korst niet in zijn mondje uit elkaar viel bij het sabbelen en toen moest hij er niks meer van hebben! :P

En die scherpte tandjes, kolere! :X Hij heeft er nog steeds pas twee, maar als hij je speelt bijt heb je zo wel 2 rode puntjes in je vinger zitten! _O-
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 23:13:50 #86
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186686036
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:06 schreef aapieannie het volgende:
Ik kan juist niet wachten tot de heren geen geprakt of gepureerd eten meer willen. Vet handig joh als ze zelf een stronk broccoli kunnen eten of een worteltje knagen.

Snap dat het lastig is cool guy, en als je vrouw nou hoort dat baby's op het kdv bv ook een broodje eten enzo? Of is dat dan ook niet goed? Want anders zou ik zeggen laat haar eens met een andere moeder er over praten.

Mini tot vandaag eerste broodje gegeten? Ik dacht dat hij dat al kreeg haha! Vond hij het lekker?
Ik heb een baby die mn vingers eraf bijt voor nog een stukje, en eentje die alles weer naar buiten werkt _O-
Dan is het 'ik doe wat ik prettig vindt', niet wat anderen zeggen, behalve als t in haar straatje is, dán wel. Overigens gaat zij niet naar het kdv, omdat het niet nodig is. Ik ben daar niet zo blij mee, want dat had voor meer variatie en invloeden gezorgd.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 7 mei 2019 @ 23:26:29 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186686402
Ehm CoolGuy ben je echt of aan het trollen? Indien het eerste: WTF. Echt, ik snap niet dat zij je totaal buitenspel zet en dat jij dat pikt. Wat Jentin ook al zei: het is jullie kind, niet alleen dat van haar. Dus ga het gesprek aan dat het zo niet kan. En zorg ook voor tijd alleen met je kind. Lijkt me goed voor je vrouw om eens een dag niet met haar kind bezig te zijn en voor jouw band met je kind ook. Ik ben niet eens samen met de vader van mijn kind maar heb ze letterlijk vanaf dag 1 tijd zonder mij gegeven en het hem zelf laten uitzoeken. Moeders weten niet alles beter!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 23:54:48 #88
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186687019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:26 schreef Lemijn het volgende:
Ehm CoolGuy ben je echt of aan het trollen? Indien het eerste: WTF. Echt, ik snap niet dat zij je totaal buitenspel zet en dat jij dat pikt. Wat Jentin ook al zei: het is jullie kind, niet alleen dat van haar. Dus ga het gesprek aan dat het zo niet kan. En zorg ook voor tijd alleen met je kind. Lijkt me goed voor je vrouw om eens een dag niet met haar kind bezig te zijn en voor jouw band met je kind ook. Ik ben niet eens samen met de vader van mijn kind maar heb ze letterlijk vanaf dag 1 tijd zonder mij gegeven en het hem zelf laten uitzoeken. Moeders weten niet alles beter!
Ik heb wel wat beters te doen dan trollen. Nou, dat is niet haar doel, maar wel een gevolg ja, als ik dat zou accepteren, maar als ik dat laatste had gedaan had ze nu nog steeds alleen maar BV gehad.dat is dus niet zo.

Ja, daarom ben ik ook blij als ze weer gaat werken, dan hoop ik dat die hormonen wat minder worden. In Duitsland heb je een jaar of langer moedertijd ipv de 4 maanden die je hier in NL hebt, dus als je dan de hele dag thuis zit met je kind terwijl de man werken is dan krijg je die scheve verhouding. Dua dat ze weer gaat werken is meer dan prima.

Zojuist een constructief gesprek met dr gehad hierover, eens zien wat dat brengt. Ik ken dr niet als iemand die niet doet wat ze toezegt, dus dat zijn wel goede stappen vooruit.
Breitling - Instruments for Professionals
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 mei 2019 @ 07:31:31 #89
74056 crew  ToT
pi_186689306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb wel wat beters te doen dan trollen. Nou, dat is niet haar doel, maar wel een gevolg ja, als ik dat zou accepteren, maar als ik dat laatste had gedaan had ze nu nog steeds alleen maar BV gehad.dat is dus niet zo.

Ja, daarom ben ik ook blij als ze weer gaat werken, dan hoop ik dat die hormonen wat minder worden. In Duitsland heb je een jaar of langer moedertijd ipv de 4 maanden die je hier in NL hebt, dus als je dan de hele dag thuis zit met je kind terwijl de man werken is dan krijg je die scheve verhouding. Dua dat ze weer gaat werken is meer dan prima.

Zojuist een constructief gesprek met dr gehad hierover, eens zien wat dat brengt. Ik ken dr niet als iemand die niet doet wat ze toezegt, dus dat zijn wel goede stappen vooruit.
Kijk, dat klinkt positief! ^O^
pi_186689525
@CoolGuy hoop dat het nu na dit gesprek met stapjes vooruit gaat ^O^

Okeee iemand enig idee? Mijn kleine frummelkind sliep ‘altijd’ rond 19:00 tot 1:30. Nu wordt ze dus elk half uur wakker, dan denk je “oh die ligt heerlijk te slapen” en dan hoor je weer allemaal gekrijs en gehuil en ligt ze weer op haar buik het hele bedje van kant te maken, als één van ons er naartoe gaat is ze gewoon vrolijk en lacht ze maar dan is ze ook gelijk klaar wakker. Ik heb al even wat rond gegoogled en het schijt dat dit wel bij de leeftijd van 7.5 maand hoort? Is dit herkenbaar voor iemand en is het gewoon een fase? :{ :6
pi_186689571
Voorzichtig positief dus Coolguy, hopelijk heeft dit gesprek de lucht tussen jullie geklaard en komt er een oplossing waar jullie je beide prettig bij voelen!

Framblij, die fase duurt hier al van geboorte tot heden (ruim 11 maanden), maar dat is denk ik weinig hoopvolle inbreng :')
pi_186689875
@Schanu iig fijn dat er herkenning is :') maar al 11 maanden lang elke avond joh? Pffff :O
pi_186689897
Ik kreeg gisteravond trouwens de schrik van mijn leven. Ik was op zolder even de was aan het doen, Jewel en Vlokje waren beide beneden op de 1e verdieping. De deur naar de zolder had ik open gelaten, Vlokje kruipt nooit verder dan de 2e traptrede en Jewel kan al goed zelf traplopen. Jewel kwam vrijwel meteen met mij mee naar boven en roept na een minuut opeens naar mij 'Vlokje komt boven'. Dus ik ben naar de trap gerend, ervan uitgaande dat ze weer op de 1e of 2e traptrede zou zitten, maar ze was op 2 tredes na al helemaal naar boven geklommen. Ik wist niet eens dat ze dat al kon..

Ik heb mij zelden zo'n loedermoeder gevoeld, als ze was gevallen had ze vreselijk gewond kunnen raken ;(

@Framblij89, elke avond en elke nacht :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 08-05-2019 09:01:44 ]
pi_186690038
Het is wel gewoon goed afgelopen en heel goed dat Jewel zei dat vlokje naar boven kwam! Zou maar proberen om niet teveel aan het ‘wat als’ te denken, het is voornamelijk de schrik ook natuurlijk :) wel heel knap van haar haha

En voel je asjeblieft geen loedermoeder!

[ Bericht 7% gewijzigd door Framblij89 op 08-05-2019 09:02:37 ]
pi_186692048
Ah Shanu, dat is mij met B ook wel eens gebeurd en wij hadden een open trap naar zolder....Dat gebeurt je eenmaal en daarna nooit meer.

Juul is trouwens een gek ding, ze kan nu dus tijgeren maar doet het niet meer, net zoals van lig naar zit. Zo was dat ook met omrollen. Toen ze het kon, had het haar interesse niet meer. Nu is ze erg druk bezig met proberen te kruipen en proberen zich aan alles op te trekken. Alsof ze zoiets heeft van 'zo op naar de volgende activiteit'.

We gaan dit weekend even haar 1e verjaardag overleggen samen. Ze is 30-06 jarig. Eerste beslissing is: alleen familie (samen goed voor 21 mensen) of ook vrienden en zo zo ja alle vrienden of bepaalde vrienden.
Ik neig naar alleen familie en dan een week of 2 weken daarna onze eigen verjaardag groots vieren. (vieren we nooit omdat ik 99% van de jaren op vakantie ben op mijn verjaardag) Juul is precies tussen mijn vrouw en mij jarig.

En dan de beslissing vieren we het thuis of als het weer het toelaat bij onze vouwwagen aan de Plassen. Ik denk het laatste. Het is zo'n fijne plek en het is wat ongedwongener. Stomme is alleen dat je entree moet betalen (wij hebben een abo) van iets van ¤5 pp. En daar voel ik me dan bezwaard over.

Cadeau gaan we ook eens over nadenken, we denken aan een poppenwagen met pop.

Kortom we gaan eens nadenken. Alle beslissingen zijn goed gelukkig, ons meisje 1, ik kan het nog niet bevatten dat het zo snel gaat hoor.
pi_186692323
Juul ook alweer bijna 1, wat gaat het snel! Wij zaten met hetzelfde dubio voor wat betreft alleen familie of ook vrienden. Uiteindelijk hebben we besloten op de ene dag de familie uit te nodigen en op de andere dag vrienden. De meeste vrienden hebben ook nog kleine kinderen, dus dat wordt druk zat zonder dat de familie daar ook nog eens tussen loopt. Oh ja, en dan komt mijn moeder nog apart want dat botst met mijn schoonfamilie. We maken er maar een feestweekend van denk ik :')

Ik kan ook nog steeds niet bevatten hoe snel het jaar voorbij is gevlogen. Bij Jewel had ik dat veel minder. Toen ging het ook snel, maar ik kon nog wel terugblikken en beseffen dat er inderdaad een jaar voorbij was. Met Vlokje lukt mij dat niet. Als ik terugkijk, komt dat besef niet binnen en lijkt het echt alsof er slechts enkele maanden voorbij zijn gegaan. Alsof mijn geheugen een gat heeft. Nu was het begin met Vlokje ook heel moeizaam omdat ze een huilbaby was, en met Jewel's constante ziek zijn er tussendoor is er zoveel gebeurt dat het misschien ook een stukje zelfbescherming is dat er zoveel langs mij heen is gegaan. Maar moeilijk vind ik het wel, want ik had mij voorgehouden bij de laatste extra te genieten van het 1e jaar en dat heb ik dus gewoon niet gedaan :X
#eindeemotioneelrelaas
pi_186692477
Shanu, niet te geloven he....1 jaar gewoon.
Bij een tweede gaat het gewoon allemaal nog sneller, je hebt het druk met die eerste, met het combineren etc. En als ik bij jou lees hoe het meestal gaat, pfff respect hoor. Je bent echt zo'n lieve en goede mama.

Party:
Wij nodigden bij B altijd iedereen uit tot dit jaar. Bij zijn eerste verjaardag hadden we ons alleen nogal verkeken op het aantal mensen, onze woonkamer stond tot de nok toe vol....Daarna steeds gesplitst, ochtend familie inclusief lunch en middag vrienden inclusief avondeten.

Maar de band tussen onze vrienden en B en onze vrienden en Juul is anders. Ze zien Juul amper tot niet. Komt niet door onze vrienden hoor, we vinden het allebei blijkbaar fijner om lekker zonder kinderen met onze vrienden af te spreken.

Ik denk dat mijn vrouw wel haar vriendinnen wilt uitnodigen, dat betekent meteen 8 volwassenen en 8 kinderen erbij. Ach het grasveld bij de Plassen is groot genoeg. Ik weet echter ook dat 2 vrienden van mij erop rekenen uitgenodigd te worden. Allebei vrijgezel en kinderloos en gek op B en Juul. Maar als ik die 2 uitnodig 'moet' ik een andere vriendin met man en 2 kinderen ook uitnodigen. En dan ook weer een andere vriendin met man en 4 kinderen....etc etc.

We moeten niets ik weet het. Maar als het met vrienden is, loopt het aantal ineens snel op hier. Dat krijg je in de levensfase met kinderen. :D

Wat dat betreft fijn dat Juul in de zomer jarig is. Zie je, zelfs ik twijfel nog, ben benieuwd wat mijn vrouw precies wilt. En een feestje wordt het sowieso! *O*
pi_186692581
Haha herkenbaar hoor, het gevoel dat je de één ook uit moet nodigen als je een ander wel uitnodigt. Bij Jewel's eerste verjaardag had ik 2 vriendinnen uitgenodigd die ik zelden nog zie, maar puur omdat we ook andere vrienden uitnodigden en ik niet wilde dat dat verkeerd over zou komen. Dat heb ik voor nu bij Vlokje maar even losgelaten en we hebben ons beperkt tot die mensen die ook echt wat met haar hebben, en/of andersom. Oke behalve één vriendin dan, die heeft zichzelf min of meer uitgenodigd en dat is ook wel prima (kijk, daar ga je al :')).

Klinkt bij jullie hoe dan ook als een feestje met een mooie opkomst. Heerlijk dat Juul in de zomer jarig is en jullie het lekker buiten kunnen vieren, dat geeft meteen ook zoveel meer vrijheid. En kunnen de kinderen ook lekker hun gang gaan en spelen O+
pi_186692696
Hier is de verjaardag van Phi ook aanstaande, twee weken eerder dan Juul. De uitnodigingen zijn de deur al uit. Wij hebben de opa’s en oma’s, ooms en tantes en dan onze eigen vrienden + kinderen. Komen we op een mannetje of 30. Gelukkig hebben we een heel grote tuin met een grote overkapping: de kinderen kunnen spelen op het grasveldje, de rest zit onder de overkapping te chillen met taart.

Ik vind het ook gek dat ze al bijna een jaar is. Ik merk dat ik er wel naartoe geleefd heb, alsof 1 jaar een soort magische grens is waarna alles *poef* makkelijk wordt. Geen idee waarom, want vannacht liep ik twee uur op en ik denk niet dat ze over vijf weken de dreumesmemo krijgt waarop staat dat dat klaar is voortaan :')

Jullie plekje aan de plassen lijkt me fantastisch voor een juniverjaardag, @exode Misschien kun je nog iets van kwantumkorting bedingen voor de gelegenheid?

@Schanu, wat zonde dat je het zo ervaart. Misschien dat je achteraf, als de storm een beetje is gaan liggen, wel in staat bent te focussen op de pareltjes.
Zo’n traphartaanval heb ik ook wel eens gehad met Caesar, ook met een open trap. De gedachte aan wat had kunnen gebeuren, vond ik ook misselijkmakend. Maar het gebeurde niet en het overkomt je geen tweede keer. Niet zo streng zijn voor jezelf, hoor :)

@CoolGuy, fijn dat je hebt kunnen praten. Jullie komen er vast wel uit. Hoe gaat het verder met je dochtertje?

@framblij, klinkt heel normaal, dat gespook. Phi brult ook wel eens ‘s avonds/‘s nachts, en als we er dan zijn is het een en al lachen, gieren, brullen-op-de-leuke-manier. Nog steeds duurt zo’n episode stipt twee uur voor ze verder slaapt. Bij Caesar hadden we een helse fase van 15 tot 19 maanden. Maar die fase geeft me nu hoop dat ook Phi’s episodes tijdelijk zijn. Ik hoop hetzelfde voor jouw Frum.
pi_186692728
Ach Schanu :* gelukkig ging het goed!

Leuk om haar verjaardag bij de plassen te vieren exode :) ik zou het gewoon doen. Desnoods betalen jullie de entree voor het bezoek? Of een gedeelte ervan?

Jip is ook bijna 1 O+ Wij doen familie in de ochtend met lunch en vrienden in de middag met borrel/avondeten. Zijn cadeau is een loopwagen die hij al heeft gekregen omdat hij het krukje als loopwagen ging gebruiken :')
pi_186692769
Hoe gaat het met Jip, @Aure? Is ie al eens een beetje uitgekwakkeld? Zo cool dat hij gewoon al loopt met z’n karretje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')