Familie van mij woonde vroeger tegenover de kazerne in bergen op zoom. Kregen daar ook van die blikken en die gaven ze ook aan ons. Hutspot met klapstukquote:Op zondag 5 mei 2019 10:10 schreef Mo_Muffin het volgende:
In het leger kreeg je ook allerlei maaltijden in blik wanneer je op 'bivak' ging.
Alle blikken waren groen en er stond alleen op wat er in zat, bijvoorbeeld; bonenschotel, ben maar 1 keer geweest en dat was wat ik kreeg, achteraf gezien nog mazzel, want bonen uit blik zijn best te doen, maar voor hetzelfde geld had er nasi goreng in dat blik gezeten.
quote:Op zondag 5 mei 2019 10:02 schreef Mo_Muffin het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet nasi goreng uit blik van het merk 'Kung Fu' er dus uit.
Bah!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gisteren cht Chinees gegeten:![]()
Alleen zelfgemaakt weet je wat er in zitquote:Op zondag 5 mei 2019 10:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Bah!
Ik heb gisteren cht Chinees gegeten:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit cafca! Moest je verplicht met stokjes eten ook?quote:Op zondag 5 mei 2019 10:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Bah!
Ik heb gisteren cht Chinees gegeten:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 mei 2019 10:25 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ziet er goed uit cafca! Moest je verplicht met stokjes eten ook?
Zeker weten.quote:
quote:Op zondag 5 mei 2019 10:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Er waren wel lepels, maar die zijn voor watjes
Compleet gestoord.quote:Moskeen extra beveiligd (meerdere gebedshuizen hebben burgerwachten geregeld vanuit hun eigen achterban) tijdens ramadan: ‘Er hoeft maar iemand boe te roepen of er breekt paniek uit’.
Nou ja, na dit 'incident' kan ik mij inmiddels heel goed voorstellen dat er mensen zijn die nu ook bereid zijn om eens een keer 'boe' te gaan roepen.quote:De verstoring van de dodenherdenking bij de fusilladeplaats in Vught was een gecordineerde actie door ‘minstens’ tientallen gedetineerden van de gevangenis in Vught.
Ik kleed mij maar eens aan, de dag is weer begonnen.quote:
Een vliegje in je oog overleef je wel, het vliegje zelf overigens niet.quote:
Goor, ik ooit een oliebeestje, vies en bitter, maar wist het beest gelukkig nog uit te spugen.quote:
ik moest googelenquote:Op zondag 5 mei 2019 10:50 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Goor, ik ooit een oliebeestje, vies en bitter, maar wist het beest gelukkig nog uit te spugen.
Oh ja, lieveheersbeestje... solly.quote:
ik zet het oliebesie naast de obesiesasquote:Op zondag 5 mei 2019 11:04 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Oh ja, lieveheersbeestje... solly.
Zal wel weer dialect zijn...
Van dat laatste hebben jij en ik gelukkig geen last.quote:
das weer een ander verhaalquote:Op zondag 5 mei 2019 11:11 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Van dat laatste hebben jij en ik gelukkig geen last.
quote:Op zondag 5 mei 2019 11:13 schreef cafca het volgende:
Een veel te dik lieveheersbeestje: Oliebesitas.
weet je nu al waar je vanaaf zin in hebt?quote:Op zondag 5 mei 2019 11:14 schreef cafca het volgende:
Ondertussen zit ik te denken wat ik vanavond ga eten.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
quote:Op zondag 5 mei 2019 11:25 schreef Mo_Muffin het volgende:
Kan nu niet naar de Jumbo voor brood want het regent.Ik zou gewoon ff wachten. Zijn maar buitjes. Hier schijnt nu de zon, terwijl het net ook regendeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doe ik toch ook, ben gekke Henkie niet, heb zelden haast.quote:Op zondag 5 mei 2019 11:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik zou gewoon ff wachten. Zijn maar buitjes. Hier schijnt nu de zon, terwijl het net ook regende
En veel baby's, zo'n 9 mndn later.quote:Op zondag 5 mei 2019 11:37 schreef FANN het volgende:
[..]
kauwgum, chocolade en sigaretten![]()
[ afbeelding ]
Wij boffen enorm.quote:Op zondag 5 mei 2019 11:44 schreef FANN het volgende:
Mijn moeder wist nog van de vliegtuigjes dat ze voedselpakketten dropte en toen
kregen ze eindelijk vers brood.... dat verhaal heeft ze wel 1000x verteld geloof ik![]()
en dan zei ze altjd oh. die smaak van dat witte brood proef ik nog steeds...![]()
was na de hongerwinter...
In het zuiden was er geen echte hongerwinter zover ik weet.quote:
quote:Een van de oorzaken van de schaarste:
Door de bevrijding van zuidelijk Nederland was er geen aanvoer van steenkool uit de Limburgse mijnen meer mogelijk.
Het zuidelijke deel van Nederland - beneden de grote rivieren - werd bevrijd in de herfst van 1944.
Op 12 september 1944 trokken de Amerikanen Zuid-Limburg binnen en werden de eerste Nederlandse gemeenten bevrijd, Eijsden, Mesch, Mheer en Noorbeek.
Op 13 en 14 september 1944 werd Maastricht bevrijd.
Bevrijding van Eindhoven, 20 september 1944.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |