Dat verzoek heb ik hier ook al doorgegeven. Mijn man zal kijken wat hij kan doen. Ik reken er maar niet op. We willen het nest ook niet meer storen natuurlijk.quote:
Dit is onderdeel van het oude deel van ons huis, de bijgebouwen die aan het huis zijn gebouwd. Bijkeuken, serre, stal, schuur. Er zijn vele gaten waar vogels door naar binnen kunnen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 22:02 schreef Lot_1 het volgende:
Achwat onhandig
Hoezo vliegen er vogels door jullie bijkeuken? Heb je er twee deuren oid?
Ah vandaar. Wel wat onhandig dus in dit geval.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is onderdeel van het oude deel van ons huis, de bijgebouwen die aan het huis zijn gebouwd. Bijkeuken, serre, stal, schuur. Er zijn vele gaten waar vogels door naar binnen kunnen.
Ja ze zitten echt op zo'n stomme plaats. Ik kan wel 20 betere plaatsen voor een nestje verzinnen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 22:16 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Ah vandaar. Wel wat onhandig in dit geval
quote:Op zondag 5 mei 2019 09:43 schreef valentijn101 het volgende:
Onhandig? Is toch net hartstikke handig? Veilig binnen, lekker droog, niet te koud, geen roofvogels, ratten of katten. En met wat mazzel personeel dat helpt met voeren door wat insecten neer te zetten. Wat meer wil je als moderne roodborst nog hebben.
Kunnen jullie geen wormpjes of zo kopen en in de buurt neerleggen?quote:Op maandag 6 mei 2019 16:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Robine zou best wel eens een echt moderne roodborst kunnen zijn. We zien Rinus bijzonder weinig dus wie weet is Robine wel een BOM moeder. Maar dat betekent wel dat ze haar nestje regelmatig moet verlaten om te foerageren en dat is niet heel goed voor de eitjes.
Mijn vriend heeft geprobeerd om een webcam aan de praat te krijgen maar er is geen bereik daar. Helaas.
Gratis wifi blijkbaar... helaas dus geen bereik daar.quote:Op zondag 5 mei 2019 09:43 schreef valentijn101 het volgende:
Onhandig? Is toch net hartstikke handig? Veilig binnen, lekker droog, niet te koud, geen roofvogels, ratten of katten. En met wat mazzel personeel dat helpt met voeren door wat insecten neer te zetten. Wat meer wil je als moderne roodborst nog hebben.
Hub zag alle gereedschap en was bang dat hij straks 8 kinderkamers moest gaan bouwen.quote:Op zondag 12 mei 2019 00:10 schreef svann het volgende:
Misschien heeft hub zijn twijfels over de nestplaats.
quote:Op zondag 12 mei 2019 10:23 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hub zag alle gereedschap en was bang dat hij straks 8 kinderkamers moest gaan bouwen.
Auquote:Op maandag 20 mei 2019 16:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Gisteren vlogen mijn acht pimpelmeesjes uit en werden binnen een paar uur allemaal opgegeten door roofvogels.![]()
![]()
Zuur zeg, om te zien (?) gebeuren.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Gisteren vlogen mijn acht pimpelmeesjes uit en werden binnen een paar uur allemaal opgegeten door roofvogels.![]()
Hopelijk vergaat het de roodborstjes beter.
Ja, ik zat te genieten van vogeltje nummer 3 op de vensterbank toen er ineens een enorme gaai langskwam. Normaal zie ik nauwelijks vogels in mijn tuin, maar gisteren cirkelden er wel een stuk of 10 in de lucht. En dan ineens is het stil en weet je dat ze allemaal weg zijn. Ik ben wel tussendoor de deur uitgegaan, want ik kon het niet meer aanzien.quote:
Gossie zeg.quote:Op maandag 20 mei 2019 18:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ja, ik zat te genieten van vogeltje nummer 3 op de vensterbank toen er ineens een enorme gaai langskwam. Normaal zie ik nauwelijks vogels in mijn tuin, maar gisteren cirkelden er wel een stuk of 10 in de lucht. En dan ineens is het stil en weet je dat ze allemaal weg zijn. Ik ben wel tussendoor de deur uitgegaan, want ik kon het niet meer aanzien.
quote:Op maandag 20 mei 2019 16:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Geen ervaring met roodborstjes, maar het moment dat mijn pimpelmeesjes geboren werden begonnen paps en mams non-stop aan te vliegen met insecten. Als de kinders er zijn, zul je het wel merken.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Actie! Robine zit hoog op het nest met haar vleugels gespreid. Rinus fladdert ook weer rond. Zouden er kinders geboren zijn?
Roloquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:03 schreef valentijn101 het volgende:
Oehh, 8 namen verzinnen.![]()
Ronja?
Robbie?
Vooral Rodneyquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:28 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Rolo
Rover
Rosa
Roberto
Rocco
Ronya
Rolf en Rodney.
RIPquote:Op maandag 20 mei 2019 16:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Dat is wel goed om te weten jaquote:Op donderdag 23 mei 2019 11:05 schreef SeLang het volgende:
Ik ben trouwens stinkjaloers op dat bijkeuken nest. Ik wou dat ik dat ook had!
Een aantal jaar geleden was ik in Nepal en daar had in de bergen iemand een Boerenzwaluw nest midden in zijn huiskamer! Die vogel vloog af en aan door raam of deur over je hoofd naar binnen met voer voor de jongen.
[ afbeelding ]
Hij had een stuk karton onder het nest geplakt want die zwaluwkuikens schijten alles onder! Maar die man vond het allemaal prima. Hij zei dat het geluk bracht als een vogel zijn nest maakte in jouw huis. Het is maar even dat je het weet, Lucky_Strike!
Zijn er al eieren uitgekomen? Doorgaans verlaat een vogeltje het nest iedere uur even tijdens de broedperiode, er moet immers ook gegeten worden. De broedduur van roodborstjes is 12-15 dagen en uitgekomen jongen zitten 13-15 dagen op het nest. Waar zit je nu ongeveer in het schema?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is wel goed om te weten ja![]()
Ik zie nog steeds weinig actie. Net weer even oogcontact gemaakt met moeder. Volgens mij is ze hem weer gepeerd. Als ze er nou eens op gaat vertrouwen dat ik haar kinders niets aandoe, zou dat beter zijn voor haar hele gezin.
De OP is van 4 mei, dus iig 20 dagenquote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:17 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Zijn er al eieren uitgekomen? Doorgaans verlaat een vogeltje het nest iedere uur even tijdens de broedperiode, er moet immers ook gegeten worden. De broedduur van roodborstjes is 12-15 dagen en uitgekomen jongen zitten 13-15 dagen op het nest. Waar zit je nu ongeveer in het schema?
Zowel vader als moeder waren vandaag druk aan het heen en weer vliegen met volle snavels. Je zou dan denken dat er kuikens zijn.quote:
😍quote:Op zaterdag 25 mei 2019 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zowel vader als moeder waren vandaag druk aan het heen en weer vliegen met volle snavels. Je zou dan denken dat er kuikens zijn.
Ik heb geen idee hoe oud de eitjes waren toen we ze ontdekten.
Dat worden verwende binnen vogels. Die lopen de keuken binnen en ploffen daarna op de bank.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:48 schreef svann het volgende:
Dat gaat goed!
Zouden de jongen straks de uitvliegopening kunnen vinden?
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:05 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Dat worden verwende binnen vogels. Die lopen de keuken binnen en ploffen daarna op de bank.
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:05 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Dat worden verwende binnen vogels. Die lopen de keuken binnen en ploffen daarna op de bank.
Het is waarschijnlijk meer dat ze de locatie van het nest niet willen prijsgevenquote:Op zondag 26 mei 2019 09:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze hebben nog niet door dat ze gewoon langs me kunnen vliegen en maken steeds rechtsomkeert als we elkaar tegenkomen.
Ze zijn in stealth modequote:Op zondag 26 mei 2019 10:15 schreef SeLang het volgende:
Het is waarschijnlijk meer dat ze de locatie van het nest niet willen prijsgeven
Beiden. Als ze jong zijn dan liggen ze idd veel te slapen totdat de ouders komen met eten.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar misschien houden ze hun snavel als ze mij aan horen komen? Of ze slapen veel?
Een webcam plaatsen hoeft op zich geen grote problemen te veroorzaken. Maar het is jullie beslissing, en die van jullie alleen. Als het niet goed voelt, niet doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat verzoek heb ik hier ook al doorgegeven. Mijn man zal kijken wat hij kan doen. Ik reken er maar niet op. We willen het nest ook niet meer storen natuurlijk.
Wat gaaf om te zien!quote:Op zondag 26 mei 2019 10:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Beiden. Als ze jong zijn dan liggen ze idd veel te slapen totdat de ouders komen met eten.
Als ze ouder worden gaan ze meer bewegen in het nest en meer geluid maken, maar als jij daar in de buurt komt zullen de ouders (mits in de buurt) een alarmsignaal geven en worden ze doodstil.
Ter illustratie, dit filmpje maakte ik van een pimpelmezennest. Om 0:21 geeft één van de ouders een alarmcall (niet hoorbaar in het filmpje). Je ziet het effect.
En hier nog eentje met twee bijna volwassen pimpelmezen (de laatste twee die nog moeten uitvliegen). Er landt een Gaai ca 10 meter van het nest. Ouders geven een alarmcall en zie hoe ze reageren.
Ik vraag mijn vriend al dagen om de foto door te sturen die hij heeft genomen, ik heb hem zelf ook nog niet goed gezien. Hij vergeet het steedsquote:Op maandag 3 juni 2019 14:48 schreef valentijn101 het volgende:
Is het al gelukt om een foto te maken?
Ik denk dat er te veel eitjes waren, 8 stuks is twee meer dan gemiddeld. Ze moeten ook warm gehouden worden tenslotte. En Robine was toch wel veel van het nest vond ik.quote:
Ja precies. We zijn ook geen lijkjes tegengekomen dus in theorie vliegen Rodney en kornuiten nu vrolijk rond.quote:Op maandag 10 juni 2019 22:15 schreef svann het volgende:
Als ze druk met voer naar binnen vlogen zijn er toch een paar jongen wel uitgevlogen.
Goed doorvoed waarschijnlijk.
quote:Op maandag 10 juni 2019 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja precies. We zijn ook geen lijkjes tegengekomen dus in theorie vliegen Rodney en kornuiten nu vrolijk rond.
Joh.quote:Op maandag 24 juni 2019 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze zijn terug!
Ze zijn nu een ruimte opgeschoven en wonen in de stal. Dat is een stuk handiger voor iedereen. Alleen het is daar wel verschrikkelijk warm.
Mijn vriend dacht gisteren al een opengesperd snaveltje te zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 juni 2019 14:59 schreef Zolderkamer het volgende:
GeweldigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 24 juni 2019 14:59 schreef Zolderkamer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@AnneX, ik heb geen idee of het dezelfde vogels zijn. Ik doe net alsof.Spoilers!
Als dit een serieuze vraag was: Roodborstjequote:Rara wat ben ik?![]()
Ja dat wist ik...😇quote:Op maandag 24 juni 2019 16:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als dit een serieuze vraag was: Roodborstje
Leuke foto's!
Misschien werd het daar te heet door de hittegolfquote:Op zaterdag 29 juni 2019 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zijn het toch een sufferds. Ze hebben na even bouwen het nestje onder het dak verlaten.
Misschien kun je eens proberen om een speciaal nestkastje voor roodborstjes op die plek te installeren en dan hopen dat ze daar het nest gaan maken. Die dingen kosten weinig.quote:Vanochtend pakte mijn vriend zijn werkbroek en daar kwam een vogel en compleet nest uitEr waren nog geen eitjes maar het nestje is wel verwoest.
Wie schrok het hardst 😳quote:Op zaterdag 29 juni 2019 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zijn het toch een sufferds. Ze hebben na even bouwen het nestje onder het dak verlaten.
Vanochtend pakte mijn vriend zijn werkbroek en daar kwam een vogel en compleet nest uitEr waren nog geen eitjes maar het nestje is wel verwoest.
Ik denk dat ze allebei hard schrokken. J liet zelfs zijn worstenbroodje vallen.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 10:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wie schrok het hardst 😳
Is het typisch voor Robins om ín huis te nestelen?
Hebben jullie hier en daar vogelkastjes hangen eigenlijk?
Jeeeeej!quote:Op zaterdag 29 juni 2019 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Update!
We waren net in de stal aan het werk en ik hoorde iets af en toe bewegen. Er zat een roodborstje in een bloempotje![]()
Hij kon alleen maar uit dat nestje onder het dak zijn gevallen dus we hebben hem maar weer in het nestje gezet.
We hebben dus niet één maar twee nestjes deze tweede broedronde. Sinds het broekincident dus nog maar één. Dan had mijn vriend het toch goed toen hij dacht een opengesperd snaveltje te zien vorige week.
Deze is nog lang niet in staat om te kunnen vliegen. Hij deed met zijn achterpootjes verzwakte rondjes in het bloempotje.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jeeeeej!![]()
Maarre ze kunnen er ook zelf uithoppen terwijl ze verder geen startbaan hebben.. Als ze dan wat moed verzameld hebben dan gaan ze wel..
SPOILER: lijkjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op zondag 7 juli 2019 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
RIP gevallen vogeltje
SPOILER: lijkjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jeetje, ze weten niet echt wat ze willen, of wel?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze zijn terug! We hebben geen idee waar ze zijn, ergens op de grens tussen stal en schuur. Ze schuiven elke keer een stukje verder weg van ons. We horen af en toe wat gepiep en we hebben een van de ouders al een paar keer met een worm of insect zien vliegen. Wie weet is de voortplanting nu wel gelukt.
Ik vind het wel grappig hoe de roodborsten richting hun nest gaan. Heel voorzichtig, elke keer schuiven ze voorzichtig een meter op in de tuin alvorens ze via een gat in de muur naar binnen glippen.
Ik heb geen idee maar de roodborsten hier lusten er wel pap van geloof ik. Ik was net in de stal en men was geloof ik aan het leren vliegen. Het voelde voor mij alsof er 25 rondvlogen. In werkelijkheid waren het er denk ik 3 of 4. Ik ben maar gevlucht, hier werd niemand gelukkig van. Ik pak een andere keer wel wat ik nodig had.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:45 schreef AnneX het volgende:
Hoeveel nestjes maken Robines dan per seizoen?
OT.voor de kraamkliniek.
Gaaf dat er twee nestjes redelijk voorspoedig uitgevlogen zijn!quote:Op maandag 19 augustus 2019 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sinds een paar dagen kunnen we weer rustig door onze bijgebouwen lopen, de vogels zijn gevlogen. Ik mis die beestjes wel maar dat gefladder rond mijn hoofd was ook niet altijd praktisch.
Je ziet ze straks overal terug..quote:Op maandag 19 augustus 2019 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sinds een paar dagen kunnen we weer rustig door onze bijgebouwen lopen, de vogels zijn gevlogen. Ik mis die beestjes wel maar dat gefladder rond mijn hoofd was ook niet altijd praktisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |