quote:Op zondag 12 mei 2019 10:23 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hub zag alle gereedschap en was bang dat hij straks 8 kinderkamers moest gaan bouwen.
Auquote:Op maandag 20 mei 2019 16:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Gisteren vlogen mijn acht pimpelmeesjes uit en werden binnen een paar uur allemaal opgegeten door roofvogels.![]()
![]()
Zuur zeg, om te zien (?) gebeuren.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Gisteren vlogen mijn acht pimpelmeesjes uit en werden binnen een paar uur allemaal opgegeten door roofvogels.![]()
Hopelijk vergaat het de roodborstjes beter.
Ja, ik zat te genieten van vogeltje nummer 3 op de vensterbank toen er ineens een enorme gaai langskwam. Normaal zie ik nauwelijks vogels in mijn tuin, maar gisteren cirkelden er wel een stuk of 10 in de lucht. En dan ineens is het stil en weet je dat ze allemaal weg zijn. Ik ben wel tussendoor de deur uitgegaan, want ik kon het niet meer aanzien.quote:
Gossie zeg.quote:Op maandag 20 mei 2019 18:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ja, ik zat te genieten van vogeltje nummer 3 op de vensterbank toen er ineens een enorme gaai langskwam. Normaal zie ik nauwelijks vogels in mijn tuin, maar gisteren cirkelden er wel een stuk of 10 in de lucht. En dan ineens is het stil en weet je dat ze allemaal weg zijn. Ik ben wel tussendoor de deur uitgegaan, want ik kon het niet meer aanzien.
quote:Op maandag 20 mei 2019 16:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Geen ervaring met roodborstjes, maar het moment dat mijn pimpelmeesjes geboren werden begonnen paps en mams non-stop aan te vliegen met insecten. Als de kinders er zijn, zul je het wel merken.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Actie! Robine zit hoog op het nest met haar vleugels gespreid. Rinus fladdert ook weer rond. Zouden er kinders geboren zijn?
Roloquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:03 schreef valentijn101 het volgende:
Oehh, 8 namen verzinnen.![]()
Ronja?
Robbie?
Vooral Rodneyquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:28 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Rolo
Rover
Rosa
Roberto
Rocco
Ronya
Rolf en Rodney.
RIPquote:Op maandag 20 mei 2019 16:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Dat is wel goed om te weten jaquote:Op donderdag 23 mei 2019 11:05 schreef SeLang het volgende:
Ik ben trouwens stinkjaloers op dat bijkeuken nest. Ik wou dat ik dat ook had!
Een aantal jaar geleden was ik in Nepal en daar had in de bergen iemand een Boerenzwaluw nest midden in zijn huiskamer! Die vogel vloog af en aan door raam of deur over je hoofd naar binnen met voer voor de jongen.
[ afbeelding ]
Hij had een stuk karton onder het nest geplakt want die zwaluwkuikens schijten alles onder! Maar die man vond het allemaal prima. Hij zei dat het geluk bracht als een vogel zijn nest maakte in jouw huis. Het is maar even dat je het weet, Lucky_Strike!
Zijn er al eieren uitgekomen? Doorgaans verlaat een vogeltje het nest iedere uur even tijdens de broedperiode, er moet immers ook gegeten worden. De broedduur van roodborstjes is 12-15 dagen en uitgekomen jongen zitten 13-15 dagen op het nest. Waar zit je nu ongeveer in het schema?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is wel goed om te weten ja![]()
Ik zie nog steeds weinig actie. Net weer even oogcontact gemaakt met moeder. Volgens mij is ze hem weer gepeerd. Als ze er nou eens op gaat vertrouwen dat ik haar kinders niets aandoe, zou dat beter zijn voor haar hele gezin.
De OP is van 4 mei, dus iig 20 dagenquote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:17 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Zijn er al eieren uitgekomen? Doorgaans verlaat een vogeltje het nest iedere uur even tijdens de broedperiode, er moet immers ook gegeten worden. De broedduur van roodborstjes is 12-15 dagen en uitgekomen jongen zitten 13-15 dagen op het nest. Waar zit je nu ongeveer in het schema?
Zowel vader als moeder waren vandaag druk aan het heen en weer vliegen met volle snavels. Je zou dan denken dat er kuikens zijn.quote:
😍quote:Op zaterdag 25 mei 2019 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zowel vader als moeder waren vandaag druk aan het heen en weer vliegen met volle snavels. Je zou dan denken dat er kuikens zijn.
Ik heb geen idee hoe oud de eitjes waren toen we ze ontdekten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |