Zet je je huis toch in de Sahara neerquote:Op zondag 5 mei 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb overwogen om mijn zonnepanelen in de Sahara te leggen maar m'n verlengsnoer was niet lang genoeg.
Het energetisch rendement van mijn zonnepanelen is in de winter hoger dan in de zomer vanwege de lage temperaturen.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:21 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als je in de winter wil autorijden en verwarmen heb je nu eenmaal energie nodig.
Dan hebben die zonnepanelen van jou nu eenmaal een belachelijk slecht rendement.
Het is ook wel illusie dat stroom zo goedkoop blijft. Als Belgie hun afgeschreven centrales sluit en ze geen vervanging hebben. Wij onze kolencentrales sluiten en de Duitsers stoppen met bruinkool.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik wil wel accepteren dat waterstoftechniek beter wordt, ik verwacht echter niet dat het qua prijs per kilometer in de buurt komt van elektrisch rijden. Het is momenteel zo'n 4x duurder per kilometer en als alles optimaal wordt (dus goedkopere waterstof en minder verlies in brandstofcel) dan is het nog altijd 2x duurder dan elektrisch rijden. En dan hebben we het over waterstof zonder accijns en elektrisch dat wél belast is met energiebelasting.
Ja, dat argument van Toyota staat in dat artikel wat ik plaatste...quote:Op zondag 5 mei 2019 16:27 schreef Klepper272 het volgende:
Wat Toyata betereft, die hebben een prima argumentatie voor hybride.
28.000 full electric of 1.500.000 hybride. Hybride techniek is veel efficiënter om co2 te besparen dan full electric .
Waar gaat het nu eigenlijk om, CO2 besparen of ????quote:Op zondag 5 mei 2019 16:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, dat argument van Toyota staat in dat artikel wat ik plaatste...
Wat ze bedoelen is "we hebben niet voldoende geïnvesteerd in accu-techniek dus lopen we nu achter de muziek aan". Ze hadden namelijk ook 1.500.000 EV's kunnen bouwen als ze dat wel hadden gedaan.
Het is vooral kolen / bruinkool wat zo goedkoop is (~4,5 cent per kWh).quote:Op zondag 5 mei 2019 16:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is ook wel illusie dat stroom zo goedkoop blijft. Als Belgie hun afgeschreven centrales sluit en ze geen vervanging hebben. Wij onze kolencentrales sluiten en de Duitsers stoppen met bruinkool.
Dat is een beetje een goedkope opmerking, namelijk:quote:Op zondag 5 mei 2019 16:31 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Waar gaat het nu eigenlijk om, CO2 besparen of ????
Voorlopig is het:quote:Op zondag 5 mei 2019 16:34 schreef Fer het volgende:
Een achterstand die zo weer ingehaald is. Kwestie van de juiste vrienden hebben![]()
[ afbeelding ]
Ik zie nog een antwoord op mijn vraag......quote:Op zondag 5 mei 2019 16:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is een beetje een goedkope opmerking, namelijk:
Toyota heeft te weinig geïnvesteerd in de capaciteit voor de productie van accu's.
Daarom hadden ze volgens zichzelf de optie om 28.000 EV's te bouwen of 1.500.000 hybrides.
Dus is hun conclusie "en die 1.500.000 hybrides besparen meer CO2 dan 28.000 EV's dus is dat fantastisch".
Maar eigenlijk is de conclusie "als we meer accu's hadden gehad hadden we wel 1.500.000 EV's kunnen bouwen en was de besparing van CO2 nog vele, vele malen groter".
Stroom prijs aan huis gaat stijgen, dat verwacht ik ook, en flink ook. Van het gas af en aan de warmtepomp, elektrisch rijden. Verdubbeling of verdrievoudiging van de vraag bij huishoudens?quote:Op zondag 5 mei 2019 16:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is ook wel illusie dat stroom zo goedkoop blijft. Als Belgie hun afgeschreven centrales sluit en ze geen vervanging hebben. Wij onze kolencentrales sluiten en de Duitsers stoppen met bruinkool.
Als de stroomprijs gaat stijgen, wordt waterstof uit elektrolyse nog duurderquote:Op zondag 5 mei 2019 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stroom prijs aan huis gaat stijgen, dat verwacht ik ook, en flink ook. Van het gas af en aan de warmtepomp, elektrisch rijden. Verdubbeling of verdrievoudiging van de vraag bij huishoudens?
Tegelijkertijd gaat de marktprijs enorm mee fluctueren. Is er een goede wind en alle windmolens draaien en is er meer stroom dan de vraag, prijs gaat naar beneden en zelfs negatief (is nu al het geval)
Veel vraag en geen wind, prijs gaat door het dak.
Oostenrijk, Zwitserland en Noorwegen verdienen hier goed aan met hun stuwmeren en pompen.
Bovendien maken ze van kolenstroom dan groene stroom
Je haalt kostprijs en marktprijs door elkaarquote:Op zondag 5 mei 2019 16:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is vooral kolen / bruinkool wat zo goedkoop is (~4,5 cent per kWh).
Gas-, wind- en zonnestroom zit netto redelijk dicht bij elkaar tegenwoordig, zo'n 6 tot 9 cent per kWh. Het is vooral de energiebelasting en BTW die het écht duur maakt.
In Nederland staan er momenteel gascentrales uitgeschakeld (!) omdat ze niet kunnen concurreren tegen kolen.
Je snapt het echt niet he?quote:Op zondag 5 mei 2019 16:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als de stroomprijs gaat stijgen, wordt waterstof uit elektrolyse nog duurder
Wat zou ik niet snappen? Je bedoelt dat waterstof uit elektrisch goedkoper wordt als stroom duurder wordt?quote:
Dat valt reuze mee, ik noem namelijk de marktprijs voor stroom uit aardgas, kolen, wind en zon.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je haalt kostprijs en marktprijs door elkaar
Nee, zoals ik al een keer of 4-5 zei, bij het toenemen van de fluctuatie tussen aanbod en vraag is de stroom prijs bij overcapaciteit negatief.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat zou ik niet snappen? Je bedoelt dat waterstof uit elektrisch goedkoper wordt als stroom duurder wordt?
Zijn er zulke Tesla fans dan? Ik zie meer in concurrenten als Huyndai en Kia die een "betaalbare" EV produceren.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:42 schreef Klepper272 het volgende:
Weet iemand toevallig of er al Tesla deradicaliseringsprogramma's zijn ?
n.b. Ik vraag dit voor een vriend
Nope, je snapt het echt nietquote:Op zondag 5 mei 2019 16:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, ik noem namelijk de marktprijs voor stroom uit aardgas, kolen, wind en zon.
Energiebelasting en BTW maken het vervolgens duur.
En wat zou daarbij het voordeel zijn voor het rijden op waterstof boven elektrisch?quote:Op zondag 5 mei 2019 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al een keer of 4-5 zei, bij het toenemen van de fluctuatie tussen aanbod en vraag is de stroom prijs bij overcapaciteit negatief.
Christ, ik heb muren die sneller van begrip zijn
En wat is nu de link met het rijden op waterstof?quote:Op zondag 5 mei 2019 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, je snapt het echt niet
https://moneytalk.knack.b(...)kie_check=1557067550
Yepp, die bestaan echt.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zijn er zulke Tesla fans dan? Ik zie meer in concurrenten als Huyndai en Kia die een "betaalbare" EV produceren.
Dat je op die momenten waterstof goedkoop kan produceren..quote:Op zondag 5 mei 2019 16:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En wat zou daarbij het voordeel zijn voor het rijden op waterstof boven elektrisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |