Maar ze ontwikkelen toch niets? Ze pikken gewoon wat op wat door andere grote bedrijven al lang en breed ontwikkeld is en wat ook al op de markt is nu en gaan dat veel later releasen. Sinds wanneer ben je een held als je techniek min of meer per post laat komen en dat in je eigen framewerk gooit?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 09:57 schreef Nattekat het volgende:
Helden. Niet dom meelopen met de massa, maar ook rekening houden met alternatieven
Elektrisch rijden zal nooit duurzaam worden, het is overhypede bende.
Want pieken in vraag kan je niet al zien aankomen? Het is niet zo dat er plots heel veel bij komt.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dit accusysteem schakelt bij in 0,2 seconde, dat red je met een stuwmeer niet.
[..]
Daar is het systeem niet alleen voor.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want pieken in vraag kan je niet al zien aankomen? Het is niet zo dat er plots heel veel bij komt.
Centrales kunnen plots ontploffen, zoals die bij Nijmegen in 2012quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want pieken in vraag kan je niet al zien aankomen? Het is niet zo dat er plots heel veel bij komt.
Ja,d at was wel een klapper toenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Centrales kunnen plots ontploffen, zoals die bij Nijmegen in 2012
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt tot die accu's weer vol zijn na een tijdje gebruik. Een stuwmeer vult automatisch, dus het is leuk dat het werkt maar echt praktisch lijkt het me niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar is het systeem niet alleen voor.
Het gaat juist om een dip door uitval van bijvoorbeeld een kolencentrale, zoals als praktijkvoorbeeld genoemd werd. Dat ving het Tesla systeem perfect op, in 0,14 seconde.
Dat het systeem zich in 18 maanden geheel terugverdient geeft wel aan dat het nodig is.
Die accu's ontladen vrijwel nooit, dat is hun doel ook niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:35 schreef julius123 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt tot die accu's weer vol zijn na een tijdje gebruik. Een stuwmeer vult automatisch, dus het is leuk dat het werkt maar echt praktisch lijkt het me niet.
Dan nog iets, accu's vinden het niet fijn om constant vol te zijn. Dus vraag me af wat de levensduur is dan.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die accu's ontladen vrijwel nooit, dat is hun doel ook niet.
De meeste outages duren nog geen 10 seconden en als het langer duurt geeft dat de gelegenheid om stroom te re-routen of om een centrale bij te schakelen.
Het is appels met peren vergelijken, een stuwmeer is er om energie op te wekken en start relatief traag op.
Deze accu's zijn er om stroom op te slaan en razendsnel af te kunnen geven aan het net als dat nodig is.
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:40 schreef julius123 het volgende:
[..]
Dan nog iets, accu's vinden het niet fijn om constant vol te zijn. Dus vraag me af wat de levensduur is dan.
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De reden dat ze die 20 jaar halen is omdat ze tot 90% geladen worden, niet volledig ontladen én watergekoeld zijn.
[..]
Ze kunnen gewoon zo gemaakt worden dat ze het best werken onder specifieke omstandigheden.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:40 schreef julius123 het volgende:
[..]
Dan nog iets, accu's vinden het niet fijn om constant vol te zijn. Dus vraag me af wat de levensduur is dan.
Waterstof kost sowieso meer energie dan een pure BEV, dat is wel iets om mee te nemen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:45 schreef kree het volgende:
rijden op waterstof gaat de concurrent van de E-autos worden.
Wie gaat winnen??? durf er nog niet echt een uitspraak over te doen.
Waterstof makes sense voor mij want dan ben je niet afhankelijk van oplaadpunten en kun je gewoon "tanken" als normaal.
Kost uiteindelijk net zo veel energie. Maar dan heb je het wel op 1 plek en niet met 10000 laadpunten.
In California staan er nu meer dan in de rest van de USA bij elkaar, inderdaadquote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:52 schreef kree het volgende:
zag laatst top-gear en was al een oude aflevering maar in de USA kun je dus ook waterstof tanken. Heb dat in NL nog niet echt gezien.
Ja dat is waar. Maar je hebt natuurlijk het voordeel dat dat op 1 plek kan en dan hoef je niet heel NL de energienetten te gaan verbouwen omdat het no way nu genoeg is als iedereen even zijn auto gaat opladen tegelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waterstof kost sowieso meer energie dan een pure BEV, dat is wel iets om mee te nemen.
Zou heel Nederland overgaan op BEV's dan zou er landelijk zo'n 18% meer stroom opgewekt moeten worden.
Wil je dezelfde hoeveelheid waterstofgas opwekken uit elektrolyse, dan heb je zo'n 2 tot 3x meer stroom nodig dan voor BEV's. Uit aardgas produceren (zoals nu voor 95% van de waterstof productie geldt) kan uiteraard ook maar dan kan je bijna net zo goed op benzine blijven rijden.
Nou doe jij eens een gok? Gaat het E-rijden of waterstof worden?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In California staan er nu meer dan in de rest van de USA bij elkaar, inderdaad
Waterstof:
[ afbeelding ]
Tesla Superchargers:
[ afbeelding ]
En dat is dus nog los van alle andere laadstations langs snelwegen, bij winkels en thuisladers.
Het stroomnet moet toch al uitgebreid worden omdat:quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:53 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar je hebt natuurlijk het voordeel dat dat op 1 plek kan en dan hoef je niet heel NL de energienetten te gaan verbouwen omdat het no way nu genoeg is als iedereen even zijn auto gaat opladen tegelijk.
Owh ter detail, heb het dan niet over het opwekken van energie. Maar het net opzich dus dikte kabels etc.
Gaat idd ook meer schelen als accus bouwen (wat ook niet heel milieu vriendelijk is) maargoed dat doen ze in china dus eind weg van onze politiek hier.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:00 schreef bianconeri het volgende:
Elektrische auto's slaan nergens op.
Accu's zijn erg slecht.
Elektriciteit wordt ook veelal milieuvervuilend opgewekt dus schiet je niets mee op.
Weg met die onzin.
Waterstof zitten ook wat nadelen aan maar is wel veel beter.
Waterstof is ook kinderarbeid- en conflictgebieden-vrij. Zeker interessant voor de verdere toekomst.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:00 schreef bianconeri het volgende:
Elektrische auto's slaan nergens op.
Accu's zijn erg slecht.
Elektriciteit wordt ook veelal milieuvervuilend opgewekt dus schiet je niets mee op.
Weg met die onzin.
Waterstof zitten ook wat nadelen aan maar is wel veel beter.
Ik ben vooral voor het slim laden idee als we het zo gaan doen. Dus of tewel eindtijd instellen dat je wil dat je auto vol is. En in al die tussentijd kan ie ook nog terugeven aan het net lokaal.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het stroomnet moet toch al uitgebreid worden omdat:
- er zonne- en windparken bijkomen
- we van het gas af gaan en meer warmtepompen gaan aansluiten
- de elektrische auto er aan komt
De elektrische auto is nog het kleinste probleem. Gemiddeld rijdt men zo'n 37km per dag in Nederland. Dat betekent dat je een hele nacht hebt om 7,4kWh bij te laden, dat kan al met een laadstroom van slechts 1kW.
En natuurlijk heb je ook mensen die overdag laden, die meer km per dag rijden, etc. Maar je berekent een netwerk op gemiddelden omdat er in een wijk gemiddelde mensen wonen.
Warmtepompen en inductiekookplaten zijn wat dat betreft een veel grotere uitdaging aangezien vrijwel iedereen om 17:00 tot 19:00 z'n verwarming laat inschakelen en gaat koken.
Hahaquote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:59 schreef kree het volgende:
[..]
Nou doe jij eens een gok? Gaat het E-rijden of waterstof worden?
Ik durf het niet te zeggen nog
Nog welquote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Haha
BEV heeft 10 jaar voorsprong op waterstof, vrijwel ieder merk komt met modellen en Huyndai en Kia maken het daarnaast ook nog eens "betaalbaar" met een redelijke range.
Dus duidelijk dat de BEV de beste papieren heeft.
Smart grids voor autoladen is al getest, zeker met de komst van 5G voor de communicatie tussen laadstations in een wijk kan dat zeer succesvol worden.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:04 schreef kree het volgende:
[..]
Ik ben vooral voor het slim laden idee als we het zo gaan doen. Dus of tewel eindtijd instellen dat je wil dat je auto vol is. En in al die tussentijd kan ie ook nog terugeven aan het net lokaal.
Dat zou veel schelen en ok omdat ik die dingen installeerde. Ze zijn daar al mee bezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |