quote:Op zondag 12 mei 2019 17:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ons pap heeft een gouden regen in de tuin staan. Van de week zag hij allemaal Chinezen in de tuin staan. En die waren allemaal foto's aan het maken en helemaal wauws van die boom aan het zijn
Mooi Twieki! Wat is een helofytenfilter?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:41 schreef Twieki het volgende:
Iris sibirica 'Blue King' / Baardloze Iris
[ afbeelding ]
Saponaria ocymoides / Zeepkruid
afbeelding ]
Caltha palustris / Dotterbloem
[ afbeelding ]
Helianthemum 'Bronzeteppich' / Zonneroosje
[ afbeelding ]
Werktafel en (soort van) helofytenfilter in aanbouw.
[ afbeelding ]
Ik heb het wel gedaan maar ze staan in de zon en ze zijn al 10cm.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:22 schreef liesje1979 het volgende:
Pfff wat duurt het lang voor mijn zomerbloeiers wat leuks gaan doen, toch elk jaar maar iets erbij doen wat wat eerder gaat bloeien.
Ik twijfel of ik mijn in de vensterbank opgekweekte watermeloen en pinda's zaailingen al naar buiten durf te doen. Wat denken jullie, is het temperatuurverschil nog te groot? Twijfel ook een beetje door de mooie tere blaadjes en mijn killerslakken.
Bij mij staat de hele tuin er vol mee.quote:Op maandag 13 mei 2019 12:25 schreef Bluezz het volgende:
We hebben een A
We hebben een K
We hebben een E
We hebben een L
en een EI
Er is er 1tje opgekomen AX
Flink 'overwoekerd' door de ooievaarsbek die elk jaar al groter en groter wordt
quote:Op maandag 13 mei 2019 12:25 schreef Bluezz het volgende:
We hebben een A
We hebben een K
We hebben een E
We hebben een L
en een EI
Er is er 1tje opgekomen AX
Flink 'overwoekerd' door de ooievaarsbek die elk jaar al groter en groter wordt
Dat had ik ook, maar dit jaar maar 1!quote:Op maandag 13 mei 2019 12:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij mij staat de hele tuin er vol mee.
Een biologisch rioolwaterfilter op basis van planten. Maar veel verstand heb ik er niet van, met deze reactie hoop ik op enige uitleg van @Twiekiquote:Op maandag 13 mei 2019 00:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi Twieki! Wat is een helofytenfilter?
Nou ja, een échte helofytenfilter wordt 't ook niet, eerder een verhoogde vijver waar flink wat waterzuiverende planten in zitten met een klein watervalelement.quote:Op maandag 13 mei 2019 18:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een biologisch rioolwaterfilter op basis van planten. Maar veel verstand heb ik er niet van, met deze reactie hoop ik op enige uitleg van @:twieki
OK, vijverwater zuiveren. \leuk idee.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:23 schreef Twieki het volgende:
[..]
Nou ja, een échte helofytenfilter wordt 't ook niet, eerder een verhoogde vijver waar flink wat waterzuiverende planten in zitten met een klein watervalelement.
En boven deze vijver bouw je een outdoor schijthuis?quote:Op maandag 13 mei 2019 19:23 schreef Twieki het volgende:
[..]
Nou ja, een échte helofytenfilter wordt 't ook niet, eerder een verhoogde vijver waar flink wat waterzuiverende planten in zitten met een klein watervalelement.
Dat mag altijd. Zal wel foto's blijven maken, al kan ik de komende tijd niet veel doen. Zijn mijn badkamer en keuken ook al aan 't renoveren (groot onderhoud huurhuis).quote:Op maandag 13 mei 2019 20:02 schreef Seven. het volgende:
Leuk idee @:twieki !
Kan zijn dat ik wat ideeën bij je jat, wij moeten ook nog steeds de vijver + beplanting aanleggen.
Geen idee, zoals dat bloemetje in de gif denk ik aan een petunia maar dat is niet de groeiwijze als in de 1e foto...quote:Op dinsdag 14 mei 2019 00:30 schreef Radegast het volgende:
Ik heb een plantenboek en op de voorkant staat een foto van een plant waarvan ik er maar niet achter kom wat het precies is..
[ afbeelding ]
Toen ik vanmiddag de hond uitliet, zag ik de plant opeens ergens tussen een haag uitgroeien. ff een bloemetje gejat
[ afbeelding ]
Iemand een idee?
Zijn dat niet twee verschillende bloemen? Op de kaft lijken de blaadjes iets puntige te lopen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 00:30 schreef Radegast het volgende:
Ik heb een plantenboek en op de voorkant staat een foto van een plant waarvan ik er maar niet achter kom wat het precies is..
[ afbeelding ]
Toen ik vanmiddag de hond uitliet, zag ik de plant opeens ergens tussen een haag uitgroeien. ff een bloemetje gejat
[ afbeelding ]
Iemand een idee?
Die zien er heeeeel anders uit, lijkt mij niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 06:06 schreef kaasplankje het volgende:
Het vlijtig liesje (Impatiens walleriana)
Huisje staat al maanden leeg, dus dat gaat hem niet worden.quote:
Mja, zou zomaar kunnen. Begin er zelf ook behoorlijk aan te twijfelen. Voor de rest leek de plant er echt heel veel op. Het bloemetje werd nadat ik het geplukt had wel heel snel slapper, misschien dat dat het is.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 07:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zijn dat niet twee verschillende bloemen? Op de kaft lijken de blaadjes iets puntige te lopen.
Overwinter je ze ook of koop je elk jaar nieuwe?quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:57 schreef Koettie het volgende:
Heb een hele hoop geraniums in de tuin. Makkelijk en veel bloei!
Ik dacht dat ze slecht tegen kou kondenquote:Op woensdag 15 mei 2019 11:35 schreef Koettie het volgende:
Nee, ze staan gewoon in de volle grond en komen elk jaar weer op. Zijn gewoon vaste planten.
Ligt aan de soorten, je hebt eenjarige en vaste planten. De vaste vind ik leuk en mooi.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:37 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze slecht tegen kou konden
Nu heb ik ze altijd alleen in potten gehad, misschien maakt dat nog verschil.
Bedoel je dan ooievaarsbek als vaste plant? Ik had het over pelargoniums. Van die Franse en hanggeraniums.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:40 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ligt aan de soorten, je hebt eenjarige en vaste planten. De vaste vind ik leuk en mooi.
Ohhh haha hier de verwarring. Nee had het niet over pelargoniums maar echte geraniums. Heb een felroze, zachtroze, fel paars en wat zachter paars. Veel blad, mooie grondbedekker, veel bloemen voor de bijen en makkelijk te snoeien en vermeerderde. Pelargoniums geen ervaring mee, vind eenjarige teveel werkquote:Op woensdag 15 mei 2019 12:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bedoel je dan ooievaarsbek als vaste plant? Ik had het over pelargoniums. Van die Franse en hanggeraniums.
Maar ooievaarsbek is ook tof. Heb daar wat verwilderd van in de tuin staan en dat wil ik ook nog gaan uitbreiden.
Ik heb Pelargonium op het balkon, 7m strekkende meter met dubbele bakken boven elkaar (dus 14 meter) zodat je een waterval effect krijgt. Die plant ik aan met kleinbloemige Oostenrijkse hanggeranium, ze hebben de winter overleefd wij wonen vlak aan het water.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:45 schreef MissMSX het volgende:
Zijn er nog meer geraniumfans hier? Ik voel me soms een beetje oubollig door mijn voorliefde voor deze plantjes, maar ik word er altijd zo blij van
Heb gisteren allerlei verschillende kleuren gekocht. Een beetje eclectisch, maar leek me wel eens leuk (normaal kies ik altijd maar een of twee kleuren).
Ben ook van plan, nu ik een tuin en de ruimte heb, om ze te overwinteren. Doen jullie dat ook? En op welke manier dan? Ik heb er nu een overwinterd, door hem koel binnen te houden in de pot waar hij in stond. Toen in het voorjaar verpot en nu kijken hoe hij het gaat doen deze zomer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |