quote:Kamer fluit Amsterdam terug: ‘Wij gaan over autoplannen’
De plannen van Amsterdam om vanaf 2030 in de stad alleen nog maar elektrische auto‘s toe te staan, stuiten voornamelijk op verzet bij de rechtse meerderheid in de Tweede Kamer. Maar ook links is kritisch. Vooral het weren van vervuilende benzineauto‘s blijkt tegen het zere been.
https://www.ad.nl/politie(...)utoplannen~a0c9e5f7/
quote:Kamer fluit Amsterdam terug: ‘Wij gaan over autoplannen’
De plannen van Amsterdam om vanaf 2030 in de stad alleen nog maar elektrische auto‘s toe te staan, stuiten voornamelijk op verzet bij de rechtse meerderheid in de Tweede Kamer. Maar ook links is kritisch. Vooral het weren van vervuilende benzineauto‘s blijkt tegen het zere been.
https://www.ad.nl/politie(...)utoplannen~a0c9e5f7/
Ik vind het toch wel vrij oneerlijk hoe zo'n grens vaak getrokken wordt op bouwjaar, en niet op de opgegeven uitstoot of label oid. Het maakt geen flikker uit dat je enorme diesel-suv 1 op 6 rijdt in de stad zolang hij maar jong genoeg is, maar zo'n nog steeds heel zuinige en relatief schone Lupo 3L van net een jaartje of wat te oud is uit den boze. Tamelijk arbitrair.quote:Volgend jaar al zijn diesels van 2005 en ouder niet meer welkom binnen de ring.
Ben ik met je eens op zich, maar het is makkelijker handhaafbaar en duidelijker voor de burger... hoewel elke stad met zijn eigen regime niet echt duidelijk is voor alle Nederlanders, maar ok, dat is weer een andere (terechte) klacht.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel vrij oneerlijk hoe zo'n grens vaak getrokken wordt op bouwjaar, en niet op de opgegeven uitstoot of label oid. Het maakt geen flikker uit dat je enorme diesel-suv 1 op 6 rijdt in de stad zolang hij maar jong genoeg is, maar zo'n nog steeds heel zuinige en relatief schone Lupo 3L van net een jaartje of wat te oud is uit den boze. Tamelijk arbitrair.
Misschien moeten die ook maar eens gaan innoveren. Anders denken over die talloze busjes met ieder een arsenaal aan gereedschap wat niet iedere dag nodig is.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja, klinkt heel verstandig om deze democratisch verkozen bestuurders die gewoon democratisch opereren dictatoriaal noemen. Democraten pur sang daar bij de Forum voor Democratie.
NOSquote:Vanaf 2020 landelijke regeling milieuzones voor dieselrijders
Er komt in het hele land een uniforme regeling voor milieuzones. Plaatsen die vanaf 2020 een milieuzone invoeren kunnen auto's met een dieselmotor weren die op die datum ouder zijn dan vijftien jaar of ouder dan twintig jaar. Gemeenten mogen zelf bepalen waar ze de grens leggen. Benzineauto's mogen die milieuzones nog wel in, evenals oldtimers (auto's van veertig jaar en ouder) en campers waarvan de eigenaar in de milieuzone woont.
Ook komt er een eenduidig systeem van borden, die voor iedereen begrijpelijk moeten zijn. Het kabinet is het eens over deze maatregelen. De Eerste en Tweede Kamer moeten zich er nog wel over uitspreken.
De uniforme regeling betekent niet dat gemeenten straks een milieuzone moeten invoeren, gemeenten kunnen zelf bepalen of ze dat nodig vinden.
Zelfde regels
Het kabinet wil graag dat in het hele land dezelfde regels gelden. Sommige gemeenten, zoals Amsterdam, Arnhem, Rotterdam en Utrecht, hebben nu al een milieuzone, maar de regels verschillen per plaats. In Amsterdam bijvoorbeeld worden binnen de milieuzone alleen oudere vrachtauto's, bestelbusjes, bussen en taxi's geweerd, maar in Utrecht en Arnhem ook personenauto's.
Wel is het in Amsterdam voor bewoners sinds twee jaar niet meer mogelijk om voor oudere diesel- en benzineauto's een parkeervergunning te krijgen.
Juridisch wel interessant? Je mag nu ook natuurlijk gewoon auto's verbieden op plekken. Auto's met verbrandingsmotor niet dan? Dit lijkt slechts te gaan op het verschil in diesel/benzine en ouderdom. En hoe zit dat met scheepvaart? Ik weet dat bepaalde delen van de gracht in Utrecht verboden zijn voor boten met verbrandingsmotor om wat te noemen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar.
[..]
NOS
Met de parkeer kosten zou dit al 100 Euro moeten zijn in Amsterdam.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
De Amsterdammer heeft nog niet voor de helft door van de consequenties... Ze willen allemaal keihard deugen maar worden vanzelf met de neus op de feiten geduwd en dan is het te laat.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
Zo zie je maar weer landelijk nog niet eens op een lijn laat staan Europees.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar.
[..]
NOS
Hoeveel duurder denk je dat dat gaat zijn dan?quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
En van die lappendeken van regelgeving wil men juist af, gewoon 1 duidige landelijke regelgeving punt. Dan kun je als Schubbekutteveen wel willen bepalen dat er bij jou geen auto's van 2 jaar oud in komen maar dan heb je gewoon pech omdat je je hebt te houden aan de afgesproken regelgeving.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Juridisch wel interessant? Je mag nu ook natuurlijk gewoon auto's verbieden op plekken. Auto's met verbrandingsmotor niet dan? Dit lijkt slechts te gaan op het verschil in diesel/benzine en ouderdom. En hoe zit dat met scheepvaart? Ik weet dat bepaalde delen van de gracht in Utrecht verboden zijn voor boten met verbrandingsmotor om wat te noemen.
Dat weet ik niet maar Amsterdam heeft ondertussen wel een eer hoog te houden als het om insubordinatie gaat.quote:Was dit waarom de FVD'ers typten wat ze typten? Dat lijkt me nl sterk, maar je weet het niet.
Amsterdammers verbieden om buiten de gemeente amsterdam te rijden met hun electrohok.Dan voelen ze tenminste de consequenties, dom elitair volk.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe moet dat als je straks naar zuid Frankrijk op vakantie wil, met je elektrische auto.
Het is gewoon burgertje pesten onder het mom van klimaatmoraal. Beetje bij beetje word je geconfineerd tot je appartementje/woonblok/gezamenlijke telewerkruimte.
Je kan zoveel willen. Als je zzp'ers die schilder of loodgieter zijn gaat verplichten om voor een jaaromzet een elektrische bus aan te schaffen, dan zullen de meeste hun werk voortzetten buiten Amsterdam of stoppen. En wat er overblijft gaat 2x zoveel vragen voor hun diensten omdat er veel minder concurrentie is en hun kosten gestegen zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:28 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Misschien moeten die ook maar eens gaan innoveren. Anders denken over die talloze busjes met ieder een arsenaal aan gereedschap wat niet iedere dag nodig is.
Lappendeken in de zin van van verschillende jaren ja, dat is nogal verschillend her en der. Verbrandingsmotoren als hele categorie niet natuurlijk.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
En van die lappendeken van regelgeving wil men juist af, gewoon 1 duidige landelijke regelgeving punt. Dan kun je als Schubbekutteveen wel willen bepalen dat er bij jou geen auto's van 2 jaar oud in komen maar dan heb je gewoon pech omdat je je hebt te houden aan de afgesproken regelgeving.
Lol, overdrijven is ook een vak. Verder wel relevant voor waar ik op reageerde.quote:Dat weet ik niet maar Amsterdam heeft ondertussen wel een eer hoog te houden als het om insubordinatie gaat.
Als er nauwelijks meer concurrentie is en de gewone burger op een wachtlijst komt als ze een loodgieter nodig hebben, dan zullen de prijzen richting de 100 Euro p/u gaan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoeveel duurder denk je dat dat gaat zijn dan?
Hoho even ik denk dat er ook veel Amsterdammers buiten vallen echter die zijn dan ook maar overgelaten aan wat er daar gelden doet, gelijk Nederlanders, veel denken anders maar hun handen lijken gebonden. Totdat er een advocaat een goed idee krijgen doet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 22:47 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Amsterdammers verbieden om buiten de gemeente amsterdam te rijden met hun electrohok.Dan voelen ze tenminste de consequenties, dom elitair volk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |