abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186642241
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:36 schreef Makrolon het volgende:
Kijk eens in je groepenkast, is niet een van de 2 automaten van je kookgroep er uit geklapt?
Net gekeken, de schakelaars staan gewoon netjes omhoog.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_186642251
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:31 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Ik zou ook eerst de meterkast checken. Als tweede zou ik kijken of de plaat er los in ligt (is best zwaar en kan ook plakken vanwege het vet).

Om er echt onder te komen moet je denk ik eerst de oven weghalen, waarschijnlijk maar een paar schroefjes (bereikbaar als je de deur open hebt) waarna je de oven naar voren kan schuiven. Dan kun je kijken hoe verder.
Goede tip, thnx.
pi_186642291
Wij moeten alles van de muur af halen ivm stukadoor, nu hebben wij rolluiken, hoe zorg ik dat deze open blijven staan als ik de houders van de muur af haal ? >:O
Ik was hier...
  maandag 6 mei 2019 @ 08:50:03 #54
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_186643003
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 07:25 schreef Nismo91 het volgende:
Wij moeten alles van de muur af halen ivm stukadoor, nu hebben wij rolluiken, hoe zorg ik dat deze open blijven staan als ik de houders van de muur af haal ? >:O
Knoopje in het koord?
Of een wasknijper/dichtbundel oid..
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 6 mei 2019 @ 09:13:17 #55
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_186643324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:02 schreef avotar het volgende:
"mooie" klus aanstaande dit weekend.

De trap wordt volgende gestoffeerd, het laatste open eindje na de verhuizing van een paar weken terug.
Dus buiten het schilderen van het trapgat en de zijkanten van de (dichte) trap, moet ik hem ook nog kaal gaan maken.

Momenteel zit er linoleum op geplakt :( en een aluminium strip op geschroefd. Nu verwacht ik weinig issues met het verwijderen van de strip, maar de meeste mensen wensen me veel sterkte met het verwijderen van het linoleum.
De beitel ligt klaar, maar nog meer tips?
Handen kapot, rug kapot, humeur kapot, maar het is volbracht.
Niet glad om over heen te schilderne, maar vlak genoeg om te stofferen.
Hopelijk gebruiken ze lekker veel lijm, zodat ik ditzelfde geintje over 20 jaar weer kan gaan doen. :X
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_186645793
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 08:50 schreef lipje het volgende:

[..]

Knoopje in het koord?
Of een wasknijper/dichtbundel oid..
Hè dat is nog best een strak plan ! Thanks.
Ik was hier...
pi_186646778
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 07:15 schreef Miniem het volgende:

[..]

Net gekeken, de schakelaars staan gewoon netjes omhoog.
Zet ze van de kookgroep eens uit en weer aan, het wil wel eens gebeuren dat ie inwendig uitschakelde maar dat het schakelaartje aan de buitenkant blijft hangen
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 12:50:33 #58
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186647338
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:27 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Zet ze van de kookgroep eens uit en weer aan, het wil wel eens gebeuren dat ie inwendig uitschakelde maar dat het schakelaartje aan de buitenkant blijft hangen
Dat wil inderdaad wel eens voorkomen :)
pi_186647844
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:27 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Iets wat bij heel veel breakers voor 380/400v normaal is :)
pi_186655839
Ging de inductieplaat vanavond weer eens testen toen ik thuiskwam. Nog voordat ik de kookgroep uit had gezet... En hij deed het ineens weer. Heel raar. 8)7
  dinsdag 7 mei 2019 @ 10:28:58 #61
480455 MellyShum
I hate my job
pi_186666646
Ik wil de ventilatie van mijn kruipruimte gaan veranderen. Hierdoor ga ik de bestaande openingen in de bakstenen muur dicht maken. Maar waarmee kan ik dat nou het beste doen? Metselmortel of voegmortel? Of iets heel anders?
pi_186668021
Zorgwet dat je voldoende ventilatie ervoor terug krijgt :+ anders krijg je gegarandeerd vochtproblemen.

Hoe groot zijn de openingen? Eventueel een (stuk) baksteen erin metselen.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 15:45:50 #63
480455 MellyShum
I hate my job
pi_186673550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 11:34 schreef FranticDJ het volgende:
Zorgwet dat je voldoende ventilatie ervoor terug krijgt :+ anders krijg je gegarandeerd vochtproblemen.

Hoe groot zijn de openingen? Eventueel een (stuk) baksteen erin metselen.
:Y Gaten gaan naar onder het maaiveld.

Het zijn open stootvoegen. Dit idee:

pi_186674440
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:45 schreef MellyShum het volgende:

[..]

:Y Gaten gaan naar onder het maaiveld.

Het zijn open stootvoegen. Dit idee:

[ afbeelding ]
Dicht pruttelen met metselcement mengsel. Let wel op dat 't je kruipruimte ventilatie is. En zeker nieuwe ventilatie voorzien :)

Mocht het je spouw ventilatie zijn, dan zal je deze ook op een hoger punt moeten voorzien.

Bij mij was de tuin ook opgehoogd door de vorige eigenaren, waarbij ze voor 't gemak de ventilatieroosters dicht hadden gekwakt met stabilisé (zandcement mengsel wat voornamelijk door onze zuiderburen gebruikt wordt voor tuinbestrating). Dus ik zat voornamelijk daardoor met een verrote houten vloer (tot dikke betonrot aan toe in de betonnen balken :7).
  dinsdag 7 mei 2019 @ 17:08:13 #65
480455 MellyShum
I hate my job
pi_186675044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:36 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dicht pruttelen met metselcement mengsel. Let wel op dat 't je kruipruimte ventilatie is. En zeker nieuwe ventilatie voorzien :)

Mocht het je spouw ventilatie zijn, dan zal je deze ook op een hoger punt moeten voorzien.

Bij mij was de tuin ook opgehoogd door de vorige eigenaren, waarbij ze voor 't gemak de ventilatieroosters dicht hadden gekwakt met stabilisé (zandcement mengsel wat voornamelijk door onze zuiderburen gebruikt wordt voor tuinbestrating). Dus ik zat voornamelijk daardoor met een verrote houten vloer (tot dikke betonrot aan toe in de betonnen balken :7).
^O^ Zoiets denk ik dan aan: https://www.gamma.nl/asso(...)grijs-5-kg/p/B249785
Is alleen water toevoegen en klaar zo te zien.

Het is zeker weten de kruipruimteventilatie :Y De muur daar heeft geen spouw. En de openingen zitten op maaiveld.
Twee van de vier plekken met openingen zijn hier ook half dichtgemaakt. Met de nieuwe ventilatie wordt het straks alleen maar beter *O*

De aanbouw aan de achterkant heeft niet eens ventilatieopeningen. Die gaan er ook gemaakt worden. Het zal wel iets met onkunde/tijdsgeest zijn denk ik? Dat mensen zich niet gerealiseerd hebben hoe belangrijk ventilatie is. Zeker in een tijd waarin juist alles potdicht werd gemaakt, want isoleren!!!! (jaren 80).

Dank voor het meedenken ^O^
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:18:08 #66
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_186677788
Zijn er hier mensen met ervaring met zwembaden, buitenzwembaden in het bijzonder?

Ik probeer hem aan kant te krijgen. Ik was net met de automatische stofzuiger bezig maar hij komt niet op druk en de druk zingt erg, de pomp vind het niet leuk.

Ik heb het vermoeden dat de pomp veel te sterk is voor die stofzuiger maar kan dat ook?

Hij borrelt ook wat lucht, terwijl er eigenlijk nergens lucht lekkage is.
Laat die handjes wapperen!
pi_186677921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:18 schreef Gieliovd het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaring met zwembaden, buitenzwembaden in het bijzonder?

Ik probeer hem aan kant te krijgen. Ik was net met de automatische stofzuiger bezig maar hij komt niet op druk en de druk zingt erg, de pomp vind het niet leuk.

Ik heb het vermoeden dat de pomp veel te sterk is voor die stofzuiger maar kan dat ook?

Hij borrelt ook wat lucht, terwijl er eigenlijk nergens lucht lekkage is.
zuigt die pomp wel zelf aan? M’n pa heeft iets vergelijkbaars voor z’n goudvissen on steroïds. Maar die zuigt niet zelf aan, moet ie eerst vol laten lopen met water.

Edit: of is t zo’n unit die aan een steel zit, waarbij de pomp feitelijk onder water zit? Dan zou ik de waaier even controleren..

[ Bericht 6% gewijzigd door FranticDJ op 07-05-2019 19:32:31 ]
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:44:49 #68
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_186678601
Het is een pomp die boven waterniveau staat maar wel zelfaanzuigend is. Ik zorg dat na het reinigen van het filtermandje in de pomp er altijd water in staat, maar hij trekt vrolijk de leiding van het bad naar de pomp zelf vol water.

Het is zo'n leip ding dat zichzelf door het bad trekt:

De pomp en waaier zijn wel in orde, hij zuigt als een idioot.

Zonder stofzuiger is de druk op 't filter netjes 1,5 Bar en als ik die stofzuiger eraan hang dan zwiept hij heen en weer rond 0,6 Bar ofzo.
pi_186678746
Buizen/zuigmond enzo zijn wel vrij neem ik aan?

Zou wel kunnen dat de pomp overgedimensioneerd is, maar als die af fabriek bij elkaar horen mag je aannemen (jaja) dat die op elkaar berekend zijn. Ik heb, uit je verhaal, eerder de indruk dat ie niet lekker aanzuigt door valse lucht of een obstructie..
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:56:23 #70
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_186678931
Yep, dat is allemaal vrij.

Het is een 1500 Watt pomp terwijl als ik de papieren op Internet een beetje lees, er max. de helft aan vermogen voor het filter mag, maar ik kan de juiste gegevens niet vinden. Ik heb dus het idee dat hij niet bij het filter hoort. Er is geen sprake van bij elkaar horen vanaf fabriek haha. Net hier komen wonen - geen idee.

Het idee dat ik heb is dat die stofzuiger welke om/om een klepje opent bij de zuigmond, een te grote weerstand geeft. De diameter van de zuigmond is ongeveer 1/3 van de zuig van de skimmer/slang.

Die pomp blijft wel zuigen, dus ik denk dat hij door de grote trek dan ergens lucht vandaan haalt. Waar - geen idee. Hoe dan ook komt er als ik er over nadenk dus lucht in. Ik zie ook bubbels in de retour slang en in het bad.
pi_186680553
Zou je makkelijk met twee T stukken van de pers naar de zuig een bypass kunnen maken? Liefst met een (regelbare terugslag) klep er tussen :+

[ Bericht 24% gewijzigd door FranticDJ op 07-05-2019 21:04:43 ]
pi_186681052
Decadente boel hier hoor :+ ik krijg de automatische stofzuiger van m'n zwembad niet goed werkend. First world problems :9

En ja ik ben jaloers :p
pi_186687482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 17:08 schreef MellyShum het volgende:

[..]

^O^ Zoiets denk ik dan aan: https://www.gamma.nl/asso(...)grijs-5-kg/p/B249785
Is alleen water toevoegen en klaar zo te zien.

Het is zeker weten de kruipruimteventilatie :Y De muur daar heeft geen spouw. En de openingen zitten op maaiveld.
Twee van de vier plekken met openingen zijn hier ook half dichtgemaakt. Met de nieuwe ventilatie wordt het straks alleen maar beter *O*

De aanbouw aan de achterkant heeft niet eens ventilatieopeningen. Die gaan er ook gemaakt worden. Het zal wel iets met onkunde/tijdsgeest zijn denk ik? Dat mensen zich niet gerealiseerd hebben hoe belangrijk ventilatie is. Zeker in een tijd waarin juist alles potdicht werd gemaakt, want isoleren!!!! (jaren 80).

Dank voor het meedenken ^O^
je ziet ook veel bij oudere huizen met dat soort ventilatieopeningen dat ze er een houten plank/plaatje voor hebben gezet
"Tegen de tocht" o|O
pi_186693588
Zou dit wat zijn, voor 1 gat in een beton vloer? Er staat welliswaar alleen voor baksteen e.d. maar als het maar om 1 gat gaat en ik giet er ook nog water bij...

https://www.toolstation.nl/mexco-diamantboor-droog/p47481

Zo'n boor huren is nogal een dure grap.
  Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 12:54:36 #75
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186693670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 12:49 schreef seekelot het volgende:
Zou dit wat zijn, voor 1 gat in een beton vloer? Er staat welliswaar alleen voor baksteen e.d. maar als het maar om 1 gat gaat en ik giet er ook nog water bij...

https://www.toolstation.nl/mexco-diamantboor-droog/p47481

Zo'n boor huren is nogal een dure grap.
En als nou voor dat ene gat even een diamant zaag en boor bedrijfje uit de buurt laat komen; dan zit je niet te kloten met gereedschap wat er niet voor geschikt is; hoef je niks te huren en duur te betalen.

En het kost vaak echt niet de hoofdprijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')