abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:28:32 #276
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186534681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:22 schreef golfer het volgende:
Vroegah...toen we nog met propellervliegtuigen vlogen mocht je als kind naar voren komen in de openstaande pilotencabine en mocht je alles daar bekijken. Zijn er piloten die dat soort zaken zouden missen? Niet die absurde veiligheidsmaatregelen vanwege kapingen en andere zaken die nu spelen?
Ik heb dat tijdperk helaas niet meegemaakt, ben pas gaan vliegen ver na 9/11. Ik vind het enorm jammer.
Ik vind het altijd leuk als mensen interesse tonen en een kijkje komen nemen (voor en na de vlucht, uiteraard). Zo laten we mensen met vliegangst vaak even een praatje maken om ze gerust te stellen, of we zetten kinderen op de stoel om een fotootje te maken voor thuis.
Kleine moeite waar je mensen blij mee kan maken, en heel jammer dat dat tegenwoordig tijdens de vlucht zelf niet meer kan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:33:34 #277
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186534738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 08:12 schreef Haushofer het volgende:
Mooi topic, superinteressant!

Dan ook maar een vraag: vind jij het ook zo zonde dat Nederlands enige vliegende Catalina (Karel Doorman) wordt verkocht? ;( En vlieg/zou je willen vliegen met zulke klassieke toestellen? :)

(als al gevraagd is, excuus, zal straks het topic structureel doorspitten :P )
Dit was nog niet gevraagd hoor!

Ik ben zelf niet per se geinteresseerd in vliegen in klassieke vliegtuigen.

Wel vind ik het belachelijk hoe er met dit soort cultureel erfgoed wordt omgesprongen. Het is zo een belangrijk deel uit onze historie, en dan heb je een volledig operationeel (!!) vliegtuig uit die tijd, die actief rondvluchten maakt etc, en dan wordt dat gewoon weggegooid door de overheid.

Een tendens die je over de hele linie ziet overigens, niet alleen deze Catalina.

Schrale troost is dat hij in Amerika in goede handen is... maarja
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:36:06 #278
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186534784
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:25 schreef raptorix het volgende:
Zou je iemand zonder enige ervaring als piloot door een landing heen kunnen praten, bijvoorbeeld wanneer alle piloten die vlogen een hartaanval hebben gehad?
Als diegene weet hoe de radio werkt en ik in de verkeerstoren sta, ja, dan moet dat lukken. :Y

(Als diegene in 'mijn' vliegtuigtype vliegt uiteraard)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:36:20 #279
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186534789
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 08:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dit ja, echt zo'n interessante VWJW!! En complimenten voor je uitgebreide antwoorden ^O^
Mijn vragen zijn al beantwoord trouwens :D
Dankjewel, en ik doe het met plezier!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:39:39 #280
80382 manny
30 is best veel
pi_186534836
Hoe loopt die hele klimaatverandering discussie binnen de luchtvaart ? Vliegen wordt vaak genoemd als 1 van "de veroorzakers"; hoe gaan jullie daar mee om ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_186534845
Is de scheiding tussen personeel net zo groot als in 'mijn' medische wereld?

Als arts/chirurg eet je niet met de verpleging bijvoorbeeld. Ik weet dat het ronduit ridicuul is, maar zo gaat het er wel aan toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2019 09:40:12 ]
pi_186534905
Een teamgenoot op voetbal was piloot, hij had een speciale standby telefoon die dan bij mij in het doel lag, moet je nou vaak standby staan? Voor mijn werk heb ik het ook vaak moeten zijn maar ervaarde het vooral stressvol, vind je het zelf vervelend?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:51:42 #283
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186535046
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:39 schreef manny het volgende:
Hoe loopt die hele klimaatverandering discussie binnen de luchtvaart ? Vliegen wordt vaak genoemd als 1 van "de veroorzakers"; hoe gaan jullie daar mee om ?
Klimaat is absoluut een heet hangijzer. Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat het klimaat belangrijk is, en wij beseffen ons dat ook heel goed.

Zeker voor intercontinentaal reizen is er geen bruikbaar alternatief.
Op Europa zijn er meerdere opties, maar niets is zo snel en dus comfortabel als het vliegtuig. De vraag is dus hoog.

Wel moet je er op een verantwoordelijke manier mee omhoog als luchtvaartindustrie als geheel. Vliegen moet zuiniger worden, stiller. Gelukkig is dat iets waar vliegtuigfabrikanten heel erg veel geld in investeren tegenwoordig, voornamelijk dankzij de milieu-lobby en steeds strenger wordende eisen.

Ook in het operationele deel ('mijn domein', zegmaar ;)) zijn initiatieven. Zo wordt er nog steeds hard gewerkt aan een luchtruim waarin iedereen zoveel mogelijk direct van A naar B vliegt, in plaats van via de airways zoals nu het geval is (al mogen we tegenwoordig vaak al hee veel afsnijden tijdens de daadwerkelijke vlucht, dus het gaat vooruit).

Een ander initiatief is CDO (Continuous Descent Operations). Dit houdt kort gezegd in dat je descent zo geplanned wordt dat je vanaf kruishoogte in 1x naar beneden daalt met je gas zo goed als dicht. Bijna een glijvlucht naar de landingsbaan dus. Dat bespaart echt enorm veel uitstoot en geluidsoverlast.
Helaas is dat vaak toch onmogelijk door ander verkeer, maar het wordt steeds meer toegepast. Een verkeersleider geeft dan bijvoorbeeld aan 'descent when ready', en dan kunnen wij zelf bepalen wat het ideale punt is om te starten met de 'glijvlucht'.

Tl;dr: Als luchtvaartbranche zijn we ons bewust dat vliegen slecht is voor het klimaat, maar er is toch een zekere noodzaak. Binnen die noodzaak proberen we zo zuinig en efficient mogelijk te opereren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:53:44 #284
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186535092
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:40 schreef J.Caesar het volgende:
Is de scheiding tussen personeel net zo groot als in 'mijn' medische wereld?

Als arts/chirurg eet je niet met de verpleging bijvoorbeeld. Ik weet dat het ronduit ridicuul is, maar zo gaat het er wel aan toe.
Jammer om te horen, ik denk dat juist wat meer mengen erg gezellig kan zijn en tot nieuwe inzichten kan leiden!

Nee, in de luchtvaart is dat eigenlijk bijna niet merkbaar. Althans, bij onze maatschappij.
Na de vlucht zitten we bijna allemaal door elkaar aan de crewborrel, en ook met activiteiten op bestemming is het een gemengd feestje.

Ook wel fijn hoor, want piloten zijn toch een beetje beroepsidioten, en we hebben die dag al 12u met elkaar in een hokje gezeten :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186535125
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Jammer om te horen, ik denk dat juist wat meer mengen erg gezellig kan zijn en tot nieuwe inzichten kan leiden!

Nee, in de luchtvaart is dat eigenlijk bijna niet merkbaar. Althans, bij onze maatschappij.
Na de vlucht zitten we bijna allemaal door elkaar aan de crewborrel, en ook met activiteiten op bestemming is het een gemengd feestje.

Ook wel fijn hoor, want piloten zijn toch een beetje beroepsidioten, en we hebben die dag al 12u met elkaar in een hokje gezeten :D
Dat is met artsen niet anders :P
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:56:26 #286
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186535144
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:43 schreef raptorix het volgende:
Een teamgenoot op voetbal was piloot, hij had een speciale standby telefoon die dan bij mij in het doel lag, moet je nou vaak standby staan? Voor mijn werk heb ik het ook vaak moeten zijn maar ervaarde het vooral stressvol, vind je het zelf vervelend?
Goed om te begrijpen is dat standby staan niet in je vrije tijd is. Het is ter vervanging van een normale reisopdracht.
Oftewel: als je die dag niet standby had gestaan dan was je uberhaupt gewoon aan het werk geweest.

Ik woon zelf dicht bij Schiphol, dus ik vind het altijd wel prima. Thuis lekker mijn ding doen terwijl de koffer en uniform klaar staan.

Enige is dat qua sociaal leven het wat lastiger plannen is. Maarja, ook dan geldt, als het gewoon een reis was geweest had ik ook niets kunnen plannen thuis ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186535159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Goed om te begrijpen is dat standby staan niet in je vrije tijd is. Het is ter vervanging van een normale reisopdracht.
Oftewel: als je die dag niet standby had gestaan dan was je uberhaupt gewoon aan het werk geweest.

Ik woon zelf dicht bij Schiphol, dus ik vind het altijd wel prima. Thuis lekker mijn ding doen terwijl de koffer en uniform klaar staan.

Enige is dat qua sociaal leven het wat lastiger plannen is. Maarja, ook dan geldt, als het gewoon een reis was geweest had ik ook niets kunnen plannen thuis ;)
Ah dat is wel fijn!
In mijn geval was het vooral de laptop mee nemen, heb nog wel eens de dam tot dam loop gerent met mijn laptop op mijn rug :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:59:26 #288
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186535187
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah dat is wel fijn!
In mijn geval was het vooral de laptop mee nemen, heb nog wel eens de dam tot dam loop gerent met mijn laptop op mijn rug :+
Dat getuigt in ieder geval van motivatie :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:12:07 #289
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_186535422
Piloot worden is natuurlijk een jongensdroom, maar alles heeft een keerzijde natuurlijk. Wat viel je tijdens of vlak na je opleiding tegen aan het werk als piloot? Waar had je geen rekening mee gehouden of nooit aan gedacht?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:18:10 #290
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186535550
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:12 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Piloot worden is natuurlijk een jongensdroom, maar alles heeft een keerzijde natuurlijk. Wat viel je tijdens of vlak na je opleiding tegen aan het werk als piloot? Waar had je geen rekening mee gehouden of nooit aan gedacht?
Leuke vraag!

Wat mij enorm tegenviel waren de verschijnselen eromheen, vooral op de langere afstanden. Jetlag, nachten doorwerken, etc. Soms kwam ik thuis, even paar uur slapen in de middag, en vervolgens zit je heel de avond in een soort vervelende roes van moeheid, en kun je vervolgens niet meer slapen.

Daarnaast heb ik ook erg onderschat hoe vervelend veel weg zijn is met kinderen. Heimwee is een groot woord en wil niet al te sentimenteel gaan doen, maar in bed in het hotel is het wel heel saai en mis ik die twee kleintjes echt enorm. Gelukkig zijn er tegenwoordig zaken als facetime wat weer een hoop goed maakt 8-)

Dus qua vliegen zelf ben ik nog steeds erg content, zeker nu met Europese vluchten waar je veel meer te doen hebt dan op de lange afstanden. Het zijn de randzaken en privezaken waar ik eigenlijk nooit aan gedacht had als jonge knul :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 11:22:50 #291
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_186536706
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 19:37 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Deze vraag is meest interessant op grotere vluchten. Stel je hangt boven de atlantische oceaan:

-Senior purser meldt het incident aan cockpit en gaat een arts aan boord zoeken
-Cockpit zet een conference call op met het bedrijf waar ook een bedrijfsarts wordt bijgeschakeld
-Cockpit gaat ondertussen alvast zoeken naar de dichtstbijzijnde uitwijkhavens, haalt daar weerberichten van op, zoekt op wat de medische voorzieningen zijn, etc.

Uiteindelijk komt er uit overleg tussen arts, cockpit, bedrijfsarts een keuze voort om door te gaan of uit te wijken naar een van de eerder bekeken velden.

De gezagvoerder is uiteindelijk verantwoordelijk voor die keuze, de specialisten hebben slechts een adviserende rol hierin.

Overigens is er vrij specialistische medische apparatuur aan boord. Van verschillende infusen tot bloedsaturatiemeters en andere instrumenten waarvan ik de naam niet eens ken :D
Hier was ik dus ook benieuwd naar. Mn neef is een paar maanden terug onwel geworden in het vliegtuig op weg naar huis. Bij terugkomst stonden de ambulances al klaar op het vliegveld, maar het heeft niet mogen baten :'(

Nu weet ik niet precies hoe/wat/waar, maar je vraagt je toch of ie niet toch te redden had geweest als er bijv. uitgeweken had kunnen worden. Mja, als je boven een grote oceaan zit is dat nogal lastig. Wel goed om te weten dat er dan ook op afstand medische hulp ingeroepen kan worden en dat er dus te allen tijde een bedrijfsarts kan worden gebeld. Ik neem aan dat de hoofdpurser die dan ook terplekke kan oproepen in geval van nood als er geen arts aanwezig is aan boord voor medisch advies?

En dan nog een vraag:
Wat verbruikt zo'n vliegtuig? Bedoel, op 1 liter kerosine, hoeveel meter kan daarop gevlogen worden?

En dan de volgende vraag:
Hoe snel verleer je het vliegen? Ik lees weleens dat piloten niet meer aan de slag komen omdat ze er een paar jaar uit zijn geweest tijdens de cirisis en dr brevet
pi_186536895
Geweldig topic ! Klinkt echt als een super gave carrière !

Luisteren jullie ook muziek in de cockpit ? En hoe werkt dat dan.. Bluetooth aan en spotify luisteren via je dash ?

En worden piloten ook gefouilleerd of kunnen jullie gewoon door ?
Ik was hier...
  woensdag 1 mei 2019 @ 11:39:15 #293
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186537007
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:22 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Hier was ik dus ook benieuwd naar. Mn neef is een paar maanden terug onwel geworden in het vliegtuig op weg naar huis. Bij terugkomst stonden de ambulances al klaar op het vliegveld, maar het heeft niet mogen baten :'(
Gecondoleerd ;(

quote:
Nu weet ik niet precies hoe/wat/waar, maar je vraagt je toch of ie niet toch te redden had geweest als er bijv. uitgeweken had kunnen worden. Mja, als je boven een grote oceaan zit is dat nogal lastig.
Dat is altijd een afweging van de situatie. Uiteraard staat een mensenleven ook bij ons boven de (financiele) lasten die een uitwijk met zich meebrengt.
Het is echter wel zo dat het zomaar zo kan zijn dat we 2 tot 3 uur vliegen van een vliegveld afzitten, zoals boven de atlantische oceaan. Ook hebben wij een overzicht van alle vliegvelden met een indicatie van de medische voorzieningen, want lang niet elke uitwijkbestemming heeft adequate medische voorzieningen. Dan kan het soms dus lonen om 20 minuten verder te vliegen naar een uitwijk die meer te bieden heeft.
Er zijn dus heel veel factoren die een rol spelen in die keuze, maar ik kan je verzekeren dat financiele overwegingen op de laatste plaats staan. Wat dat betreft is het ook goed dat de gezagvoerder degene is die dit soort besluiten neemt ipv een bedrijf.

quote:
Wel goed om te weten dat er dan ook op afstand medische hulp ingeroepen kan worden en dat er dus te allen tijde een bedrijfsarts kan worden gebeld. Ik neem aan dat de hoofdpurser die dan ook terplekke kan oproepen in geval van nood als er geen arts aanwezig is aan boord voor medisch advies?
Dit zijn conference calls die via sattelieten gaan, en die kunnen enkel in de cockpit gehouden worden. Vanuit de cockpit kunnen zaken wel doorgebeld worden naar de cabinebemanning en vice versa.

quote:
En dan nog een vraag:
Wat verbruikt zo'n vliegtuig? Bedoel, op 1 liter kerosine, hoeveel meter kan daarop gevlogen worden?
Dit is niet zomaar te beantwoorden, want het is heel erg afhankelijk van de wind, vlieghoogte, snelheid, en uiteraard vliegtuigtype.

Om toch een beeld te schetsen: Een 777-300 gebruik op een vlucht van 11 uur ongeveer 100.000 kilo aan brandstof.

quote:
En dan de volgende vraag:
Hoe snel verleer je het vliegen? Ik lees weleens dat piloten niet meer aan de slag komen omdat ze er een paar jaar uit zijn geweest tijdens de cirisis en dr brevet
Het grootste probleem zit hem erin als je direct na je opleiding stil komt te staan. Vergelijk het met autorijden, het belangrijkste is dat je direct na het halen van je rijbewijs gaat rijden om ervaring op te doen.
Als je dan later een paar jaar niet rijdt zal het weer even wennen zijn, maar pak je het redelijk snel weer op. Voor vliegen is dat hetzelfde.

Belangrijk is dus om in zo een situatie veel simulator te blijven vliegen, maar dat is helaas vrij prijzig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 11:42:22 #294
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186537058
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:31 schreef Nismo91 het volgende:
Geweldig topic ! Klinkt echt als een super gave carrière !
Ik ben erg gelukkig mee inderdaad!

quote:
Luisteren jullie ook muziek in de cockpit ? En hoe werkt dat dan.. Bluetooth aan en spotify luisteren via je dash ?
We hebben soms tijdens het instappen een speakertje aan voor wat achtergrondmuziek tijdens het klaar maken van de cockpit, maar zodra er gewerkt en gecommuniceerd moet worden met de verkeersleiding etc gaat die uit :)

quote:
En worden piloten ook gefouilleerd of kunnen jullie gewoon door ?
Ook wij worden gecontroleerd! Vaak zijn de regels wel iets soepeler op het gebied van vloeistoffen etc.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186538025
Wat fijn, dit kijkje in de cockpit! Heb het hele topic in één teug doorgelezen. THANKS (en succes bij het verdere verloop van je carrière!).
pi_186538053
Geen idee of het al gevraagd was, tijd terug had een piloot zelfmoord gepleegd door tegen een berg aan te vliegen. De copiloot was even naar de wc geloof ik en kon de cockpit niet meer in vanwege veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van 9/11.

Is naar aanleiding van dat nog iets aangepast in de luchtvaart zodat nooit een (co)piloot buiten gesloten kan worden?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 12:31:56 #297
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186538110
quote:
5s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:29 schreef vosss het volgende:
Geen idee of het al gevraagd was, tijd terug had een piloot zelfmoord gepleegd door tegen een berg aan te vliegen. De copiloot was even naar de wc geloof ik en kon de cockpit niet meer in vanwege veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van 9/11.

Is naar aanleiding van dat nog iets aangepast in de luchtvaart zodat nooit een (co)piloot buiten gesloten kan worden?
Dit is inderdaad al voorbij gekomen, zal hem hier ook even plaatsen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:13 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Er is een tijd lang een twee-personen-in-de-cockpitregel geweest, maar die is ook weer teruggedraaid. Het was een beetje aan paniekmaatregel waar verder niet over na is gedacht. Logistiek was het lastig en je introduceert wellicht weer een nieuw risico. (Wat als die stewardess kwaad wil en de andere piloot in zijn stoel wurgt?).

Er is veel over gesproken op hoog niveau, maar de consensus was in grote lijnen: Als je de piloten niet meer vertrouwt, is de betere oplossing om helemaal niet meer te vliegen.

Volgens mij zijn er nog wel airlines met deze policy, maar hij is niet meer verplicht vanuit de autoriteiten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186538231
Dus er kan nog steeds iemand buiten gesloten worden? Begrijp ik dat goed?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186538292
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dit was nog niet gevraagd hoor!

Ik ben zelf niet per se geinteresseerd in vliegen in klassieke vliegtuigen.

Wel vind ik het belachelijk hoe er met dit soort cultureel erfgoed wordt omgesprongen. Het is zo een belangrijk deel uit onze historie, en dan heb je een volledig operationeel (!!) vliegtuig uit die tijd, die actief rondvluchten maakt etc, en dan wordt dat gewoon weggegooid door de overheid.

Een tendens die je over de hele linie ziet overigens, niet alleen deze Catalina.

Schrale troost is dat hij in Amerika in goede handen is... maarja
Ja, het is onbegrijpelijk hoe tientallen miljoenen aan kunst kan worden uitgegeven terwijl dit toestel met een fractie daarvan hier gehouden kan worden. Ik zat in de vlucht voordat-ie z'n neuslanding maakte; verschillende splash&goes gemaakt en meegekeken met de piloten in de cockpit. Fantastisch en daarom zonde dat 'we' het toestel zo kwijtraken.
pi_186538563
Slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')