Mijn vrouw laatst wel nog. Van premium economy (hoog tarief) naar business op basis van status.quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Gratis niet, voor zover ik weet. Er wordt wel eens tegen goedkoop tarief een upgrade aangeboden om mensen kennis te laten maken met WBC, maar welke voorwaarden daaraan hangen weet ik niet. Sowieso weet ik niet veel van revenue uberhaupt
Harde landing was hier volledig mijn fout, al was het winderig.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
Moet je dan ook verantwoording afleggen, ik neem aan dat de harde landing door de wind kwam en niet doordat je iets verkeerd deed.
Je vliegt ook met militaire vliegers, en eerlijk gezegd weet ik dat pas zodra ze het vertellen Zou ook niet precies weten hoe groot hun aandeel is.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:25 schreef Shivo het volgende:
Leuk topic!
Hoe veel van je collega's zijn voormalig militaire vliegers? Merk he verschil ten opzichte van piloten die een KLM Academy of vergelijkbare opleiding hebben gehad?
Voor zover ik weet niet. Wel moeten wij een verklaring geen bezwaar vanuit de AIVD hebben. Een strafblad kan dat wellicht in de weg staanquote:Op dinsdag 30 april 2019 18:32 schreef Faraday01 het volgende:
Worden piloten speciaal gescreend of in de gaten gehouden door de overheid?
Er gaan verhalen dat een ruwe landing vaak te maken heeft met een piloot die de landing oefent terwijl een landing op de automatische piloot veel geleidelijker is. Klopt dat of broodje aap?
Zijn er speciale systemen om de cockpit in bedrijf te houden in geval van een calamiteit?
En hoe is het voor je gezin dat je veel van huis bent en onregelmatig werkt?
Nee, helaasquote:Op dinsdag 30 april 2019 18:44 schreef J.Caesar het volgende:
Heb je ook een frequent flyer status ?
Of toegang tot de lounge/priority check-in etc. als je privé vliegt?
quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als passagier geef ik de voorkeur aan kleine vliegvelden vanwege de kortere afstanden en inchecktijd. Heb je als piloot ook voorkeur voor een kleiner of groter vliegveld?
Ben je al op het nieuwe vliegveld van Istanbul geweest? Zo ja, hoe beviel het?
Turbulentie is een noodzakelijk kwaad helaas, maar het is wel heel irritant en oncomfortabel, ook voor ons. Koffie op je schoot, knopjes lastiger te bedienen (overigens een van de redenen dat we bijna alleen maar fysieke knoppen hebben en geen touchscreens.)quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:06 schreef Harveo het volgende:
Wen je aan (zware) turbelentie als piloot zijnde? Ik hoop het nooit mee te maken, vlieg niet graag maar zet me er overheen om toch nog ergens ter wereld te komen.
Sorry!quote:
Die selectie vindt al bij het begin plaatst met psychologische onderzoeken. Verder inderdaad veel oefenen met startle & surprise, meerdere failures tegelijk, etc in de simulator. Wij hebben 4x per jaar simulatortraining waarvan 1 examen. Jep, als piloot moet je elk jaar opnieuw ‘afvliegen’ op je vliegtuigtype.quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:09 schreef Faraday01 het volgende:
Dank je voor de antwoorden
Nog een vraag: hoe wordt er geoefend op extreme druk situaties die ontstaan als er aan boord iets mis zou gaan? Is dat een combinatie van een psychologische keuring en simulator oefeningen of zijn er andere methoden die gebruikt worden?
Vast welquote:Op dinsdag 30 april 2019 19:14 schreef Tahiti het volgende:
Als een nieuw vliegtuig wordt afgeleverd krijg je er dan ook een bos bloemen of fles wijn bij, net zoals bij een nieuwe auto?
Jahoor, meestal kort praatje op een frequentie waar je niemand in de weg zit. Bijvoorbeeld als je bij elkaar in de buurt vliegt en je een foto hebt gemaakt, even e-mailadressen uitwisselen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:25 schreef Mano_ het volgende:
Heb je onderweg wel eens contact met andere vluchten en zo ja, is dat altijd puur zakelijk of wordt er ook wel eens een praatje gemaakt?
Deze vraag is meest interessant op grotere vluchten. Stel je hangt boven de atlantische oceaan:quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:27 schreef trein2000 het volgende:
Wat doen jullie als er in de cabine iets serieus misgaat (reanimatie oid.) Hoe gaat dat qua protocol/procedure/communicatie? Wie beslist/doet wat?
Dus privé mag je volledig ticket neertellen? Beetje matig wel toch?!quote:
En als er geen arts aan boord is? Wie heeft dan de leiding en wat mag diegene?quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:37 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Deze vraag is meest interessant op grotere vluchten. Stel je hangt boven de atlantische oceaan:
-Senior purser meldt het incident aan cockpit en gaat een arts aan boord zoeken
-Cockpit zet een conference call op met het bedrijf waar ook een bedrijfsarts wordt bijgeschakeld
-Cockpit gaat ondertussen alvast zoeken naar de dichtstbijzijnde uitwijkhavens, haalt daar weerberichten van op, zoekt op wat de medische voorzieningen zijn, etc.
Uiteindelijk komt er uit overleg tussen arts, cockpit, bedrijfsarts een keuze voort om door te gaan of uit te wijken naar een van de eerder bekeken velden.
De gezagvoerder is uiteindelijk verantwoordelijk voor die keuze, de specialisten hebben slechts een adviserende rol hierin.
Overigens is er vrij specialistische medische apparatuur aan boord. Van verschillende infusen tot bloedsaturatiemeters en andere instrumenten waarvan ik de naam niet eens ken
Cool Beetje zoals die vrachtwagenchauffeurs die lichtshows geven op de muziek op de radioquote:Op dinsdag 30 april 2019 19:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Jahoor, meestal kort praatje op een frequentie waar je niemand in de weg zit. Bijvoorbeeld als je bij elkaar in de buurt vliegt en je een foto hebt gemaakt, even e-mailadressen uitwisselen.
Oh en in dat kader: Als er in de donkere nacht boven de woestijn een tegenligger boven of onder je je tegemoet komt, wordt er vaak even naar elkaar geseind met de landingslichten
Nee, je kan wel tegen erg goedkoop tarief een ticket boeken. Dan kan je echter alleen vliegen als er een plekje over is (ook business). Geeft je echter geen loungetoegang.quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:44 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Dus privé mag je volledig ticket neertellen? Beetje matig wel toch?!
Ik heb wel vaker familie van de piloot naast me gehad in BC. Dacht dat die gratis vlogen ofzo.
Dan is er niet veel aan te doen. Sowieso is de gezagvoerder altijd degene die uiteindelijk het besluit neemt en ook verantwoordelijk is. Een arts en het bedrijf kan hem hooguit adviseren.quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En als er geen arts aan boord is? Wie heeft dan de leiding en wat mag diegene?
Ja, daar heeft het veel van wegquote:Op dinsdag 30 april 2019 19:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Cool Beetje zoals die vrachtwagenchauffeurs die lichtshows geven op de muziek op de radio
Heb je muziek aan in de cockpit?quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:00 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ja, daar heeft het veel van weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |