Dat snapte ik ook wel. Ik snapte dan weer niet waarom Vettel niet langzamer die outlap reed zodat die Mercedessen daarmee zichzelf in de vingers sneden. Ze hadden maar 10/15 seconden over, dat had Vettel die vooraan reed best kunnen vertragen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:42 schreef Breekfast het volgende:
Vettel maakt nog even een opmerking over het feit dat Mercedes in Q3, nadat ze uit de pitbox waren gereden, stil gingen staan en de rest voor lieten voor een tow.twitter:F1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 22:03:00Did Mercedes do practice starts in Q3? Just clutch calibration, say Valtteri and Lewis. Seb doesn't seem so sure 🤨#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 https://t.co/WhjJsBQcrI reageer retweet
Bleek al in de ochtend te zijn afgesproken bij Mercedes:
https://www.racefans.net/(...)my-to-ferrari-wolff/
Net al even gepost maar topic was al bijna vol.twitter:F1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 22:03:00Did Mercedes do practice starts in Q3? Just clutch calibration, say Valtteri and Lewis. Seb doesn't seem so sure 🤨#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 https://t.co/WhjJsBQcrI reageer retweet
Heb je je antipsychotica pilletjes niet genomen of wat? Je hallucineert er van alles bij wat niemand hier ergens gezegd heeft.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben je dom of wat?
Je kunt alleen een buitencategorie coureur zijn als je records breekt ofzo? Serieus? Man, man, man...
Vettel werd gedwongen, omdat de auto's voor hem ook op de rem gingen staan. Vettel moest kiezen tussen of ook remmen en hetzelfde gezeik als in China, of de banden op temperatuur brengen. Hij koos voor het laatste.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat snapte ik ook wel. Ik snapte dan weer niet waarom Vettel niet langzamer die outlap reed zodat die Mercedessen daarmee zichzelf in de vingers sneden. Ze hadden maar 10/15 seconden over, dat had Vettel die vooraan reed best kunnen vertragen.
wel wat ja, maar hij had zn banden ook beter kunnen managen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze lieten Leclerc te lang doorrijden op oude banden.
Jijquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb je je antipsychotica pilletjes niet genomen of wat? Je hallucineert er van alles bij wat niemand hier ergens gezegd heeft.
Wie stelt er hier dat je records moet breken om buitencatergorie te zijn?
Inderdaad, als Vettel inderdaad de boel had opgehouden dan was het een briljante counteractie geweest. Jammer dat hij dat niet gedaan heeft. Mercedes zat inderdaad echt op het randje om op tijd over de streep te zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat snapte ik ook wel. Ik snapte dan weer niet waarom Vettel niet langzamer die outlap reed zodat die Mercedessen daarmee zichzelf in de vingers sneden. Ze hadden maar 10/15 seconden over, dat had Vettel die vooraan reed best kunnen vertragen.
Het moge duidelijk zijn dat er een heleboel is dat jij niet snapt.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Echt hoor, ik snap niet dat je met droge ogen en een racehart kunt beweren dat slechts coureurs met veel races of kampioenschappen op hun naam buitencategorie coureurs kunnen zijn...
Kom maar dan, quote me waar ik dat zegquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij
En het zou je sieren niet op de man/vrouw te spelen in deze mate
Eens. Jim Clark is voor mij een van de beste, misschien we de beste ooit. Maar omdat hij verongelukte heeft hij geen bijzondere records. Nou en?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Echt hoor, ik snap niet dat je met droge ogen en een racehart kunt beweren dat slechts coureurs met veel races of kampioenschappen op hun naam buitencategorie coureurs kunnen zijn...
Bottas zegt zelf dat hij profijt had van een tow.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:44 schreef Fir3fly het volgende:
Dat gelul dat Bottas een tow had kan dus ook de prullenbak in.
https://racer.com/2019/04(...)ter-leclerc-crashes/quote:“It’s all about small margins. I did get a good tow in the last lap — but of course the corners I had to drive as well! It’s all about fine details and finding the sweet spot.”
Welke dan? Want het is simpelweg niet waar zoals op de beelden is te zien.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bottas zegt zelf dat hij profijt had van een tow.
[..]
https://racer.com/2019/04(...)ter-leclerc-crashes/
Dat moet dan van Ericsson geweest zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bottas zegt zelf dat hij profijt had van een tow.
[..]
https://racer.com/2019/04(...)ter-leclerc-crashes/
Dat verklaart alles.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:47 schreef opreis het volgende:
[..]
wel wat ja, maar hij had zn banden ook beter kunnen managen.
En dan nog verklaard het geen 18 seconden
Norris.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat moet dan van Ericsson geweest zijn.
Dit. Ze hadden de boel zodanig kunnen ophouden dat de Benzen in tijdnood kwamen. Beetje zoals China twee weken geleden toen Mercedes die truc op de rest toepastequote:Op zaterdag 27 april 2019 22:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat snapte ik ook wel. Ik snapte dan weer niet waarom Vettel niet langzamer die outlap reed zodat die Mercedessen daarmee zichzelf in de vingers sneden. Ze hadden maar 10/15 seconden over, dat had Vettel die vooraan reed best kunnen vertragen.
Ja, nee, stop even, dit is een "I think Ericsson hit me"-variatie en zo he..quote:
Dan nog kun je niet zeggen dat het winnen van kampioenschappen en races NIETS zegt over of een coureur uitzonderlijk is of niet.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eens. Jim Clark is voor mij een van de beste, misschien we de beste ooit. Maar omdat hij verongelukte heeft hij geen bijzondere records. Nou en?
En nee ik heb hem nooit zien racen. Nogmaals, nou en? Dan zouden coureurs die je nooit gezien heb dus nooit de beste kunnen zijn? Zou wat zijn zeg.
Dat is wat Bottas zei. Dat hij een strong tow had van Norris.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja, nee, stop even, dit is een "I think Ericsson hit me"-variatie en zo he..
Probleem was dat Vettel de banden niet op temperatuur kon krijgen anders. Iets waar de Mercedes beter in is dan de Ferrari.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit. Ze hadden de boel zodanig kunnen ophouden dat de Benzen in tijdnood kwamen. Beetje zoals China twee weken geleden toen Mercedes die truc op de rest toepaste
En dat heeft hij dus fout.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is wat Bottas zei. Dat hij een strong tow had van Norris.
Okay, dan verschillen we daarover van mening. 18 seconde vind ik te veel om op strategie te gooienquote:
Snap ik, maar dat is net zo'n onzin, afgaande op de beelden, als destijds Grosjean zijn gelul "Ericsson hit me". Die was ook nergens in de buurt. Vandaar dus.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is wat Bottas zei. Dat hij een strong tow had van Norris.
Aan de beelden te zien zat die er wel erg ver voor, ja.quote:
klopt, maar voor de rest betekent het nog niet dat ze maar braaf moeten doen wat ome Mercedes wilquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Probleem was dat Vettel de banden niet op temperatuur kon krijgen anders. Iets waar de Mercedes beter in is dan de Ferrari.
Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien hoe Bottas daar voordeel van had. Je hoort ook gewoon aan de motor dat die ver voor de DRS-lijn al niet meer tegen de drag op kan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Aan de beelden te zien zat die er wel erg ver voor, ja.
Ik geloof ook liever een willekeurig FOK!-user dan diegene die in de auto zat en zegt dat hij daadwerkelijk wel voordeel heeft gehad van een tow.quote:
Helaas voor Vettel deed de rest dat ook. Hij werd min of meer genaaid door Giovanazzi die gewoon op de rem trapte.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar voor de rest betekent het nog niet dat ze maar braaf moeten doen wat ome Mercedes wil
De beelden zijn duidelijk. Het lijkt mij vooral te zitten in de perfecte laatste bocht die Bottas het rechte stuk op slingert.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik geloof ook liever een willekeurig FOK!-user dan diegene die in de auto zat en zegt dat hij daadwerkelijk wel voordeel heeft gehad van een tow.
Hij had maar een setje over volgens Horner omdat hij er in Q1 eentje meer gebruikte door een flat spot.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:00 schreef THEFXR het volgende:
waarom heeft Max de laatste stint overgeslagen? banden sparing voor de race
quote:
kijk zelf ff dan, ik zie hier geen auto waar bottas een tow van zou hebben gehad.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik geloof ook liever een willekeurig FOK!-user dan diegene die in de auto zat en zegt dat hij daadwerkelijk wel voordeel heeft gehad van een tow.
Ik zie Ericsson.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:04 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
kijk zelf ff dan, ik zie hier geen auto waar bottas een tow van zou hebben gehad.
3 tiendenquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:05 schreef THEFXR het volgende:
wordt een beetje ziek van dat "tow" gebruik, zo belangrijk is dat niet.
Vriendelijk verzoek:quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan nog kun je niet zeggen dat het winnen van kampioenschappen en races NIETS zegt over of een coureur uitzonderlijk is of niet.
Het is juist 1 van de dingen waar je dat aan zo kunnen zien. Ik wil best met je mee gaan dat er ook coureurs zijn die heel erg goed zijn die niet hebben gewonnen, maar daar bewijs je de stelling dat winnen niets zegt over uitzonderlijk zijn nog niet mee.
Dat is het wel. Op sommige circuits. En Baku staat met stip op 1quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:05 schreef THEFXR het volgende:
wordt een beetje ziek van dat "tow" gebruik, zo belangrijk is dat niet.
Ze doen inderdaad allemaal hun best om die tow te krijgen omdat het amper effect heeft.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:05 schreef THEFXR het volgende:
wordt een beetje ziek van dat "tow" gebruik, zo belangrijk is dat niet.
Verklaar je naderquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:06 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Vriendelijk verzoek:
wil je alsjeblieft onderscheid maken tussen feiten en meningen?
Nee, waarschijnlijk Monzaquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het wel. Op sommoge circuits. En Baku staat met stip op 1
Oud nieuwsquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:09 schreef THEFXR het volgende:
Gasly uit kwalificatie-uitslag geschrapt om fuel flow-overtreding
Ja wat? Niet jou dag zeker. Hoe belangrijk het was zagen we wel aan het feit dat degene op pole geen tow had.quote:
Ja, oud nieuws, sorry..quote:
Take a chill pil, opgewonden standje...quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja wat? Niet jou dag zeker. Hoe belangrijk het was zagen we wel aan het feit dat degene op pole geen tow had.
Waarom denk je dat het bij Baku 'met stip de belangrijkste' is?
go get a room you two??quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Take a chill pil, opgewonden standje...
Wolff heeft het over een paar seconden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan moet je er ook maar 5 meter achter zitten
https://www.racefans.net/(...)my-to-ferrari-wolff/quote:The tow effect is massive. Between minimum tow following other cars within a few seconds, which can gain you between one and three tenths, and the mother-of-all-tows that can gain you around Baku maybe six tenths
Doe maar niet, dat wordt niet fraaiquote:
waar slaat dit nou weer op? Als je hier rare dingen post dan mag je daar gewoon op aangesproken wordenquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Take a chill pil, opgewonden standje...
Dat is dan ook precies wat er gebeurtquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:17 schreef opreis het volgende:
[..]
waar slaat dit nou weer op? Als je hier rare dingen post dan mag je daar gewoon op aangesproken worden
quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:17 schreef opreis het volgende:
[..]
waar slaat dit nou weer op? Als je hier rare dingen post dan mag je daar gewoon op aangesproken worden
Nou, Bij deze dusquote:
Hier heb jij een puntquote:
Dat is niet hetzelfde wat je zei en waar ik je op aansprakquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat the hell is er absurd aan te beweren dat een coureur ook buitencategorie kan zijn zonder een bubs aan titels of races op zijn naam?
waarom waren de Renaults zo slecht en kimi kwalificeerde slecht?quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat the hell is er absurd aan te beweren dat een coureur ook buitencategorie kan zijn zonder een bubs aan titels of races op zijn naam?
Jawelquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde wat je zei en waar ik je op aansprak
Quote een ander ff willekeurigquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom waren de Renaults zo slecht en kimi kwalificeerde slecht?
ik dacht jij weet dat wel, houd alles bij enzoquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Quote een ander ff willekeurig
Wat weet hij er nou van. Niet eens een coureur .... aldus de gemiddelde user hier!quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wolff heeft het over een paar seconden.
[..]
https://www.racefans.net/(...)my-to-ferrari-wolff/
quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Titelneukers..
Of een coureur buitencategorie is of niet heeft niets met gewonnen races of gewonnen titels te maken.
je ziet hopelijk zelf ook dat dit niet hetzelfde betekend?quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat the hell is er absurd aan te beweren dat een coureur ook buitencategorie kan zijn zonder een bubs aan titels of races op zijn naam?
Bekijk de beelden nou eens een keer.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat weet hij er nou van. Niet eens een coureur .... aldus de gemiddelde user hier!
Dat is het dus wel.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:31 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
je ziet hopelijk zelf ook dat dit niet hetzelfde betekend?
Dat kan zeker. Om titels te winnen is ook geluk nodig, op het juiste moment in de snelste auto zitten.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat the hell is er absurd aan te beweren dat een coureur ook buitencategorie kan zijn zonder een bubs aan titels of races op zijn naam?
Dat heb ik gedaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bekijk de beelden nou eens een keer.
Nee dat doet het niet. Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar ik zou me geld terug vragenquote:
Sorry, maar dit is een beetje taalnazi uithangen op een forum hoor ..... Je weet zelf ook heel goed dat zij in principe 2x hetzelfde zegt.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:31 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
je ziet hopelijk zelf ook dat dit niet hetzelfde betekend?
Blijkbaar niet want je blijft je onzin maar herhalenquote:
Nou, nee...quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:31 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
je ziet hopelijk zelf ook dat dit niet hetzelfde betekend?
Bottas ging te snel voor Hamilton.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Blijkbaar niet want je blijft je onzin maar herhalen.
Kijk gewoon even goed. Op welke rechte stukken heeft Bottas iemand voor zich die ook op volle snelheid rijdt? Als Bottas een tow kreeg, waarom was Hamilton dan niet sneller? Die reed immers net zo ver achter Bottas...
Er is in dit topic een gesprek over de kwaliteiten van verscheidene coureurs. Er is helaas niet één maatstaf of criterium om de kwaliteiten te meten.quote:
Valt wel mee vind ik. Zeggen dat races winnen in een sport waarbij het er om gaat dat je als eerste over de finish komt NIETS zegt over of iemand snel is vind ik echt een domme uitspraak.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is een beetje taalnazi uithangen op een forum hoor ..... Je weet zelf ook heel goed dat zij in principe 2x hetzelfde zegt.
Over dom gesproken...quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Valt wel mee vind ik. Zeggen dat races winnen in een sport waarbij het er om gaat dat je als eerste over de finish komt NIETS zegt over of iemand snel is vind ik echt een domme uitspraak.
Exact! Dus waarom zou je de maatstaven 'overwinningen' en 'kampioenschappen' dan uitsluiten als meet intrumenten door te zeggen dat ze niets zeggen? Natuurlijk zijn ze niet doorslaggevend of alles omvattend. Maar ze kunnen weldegelijk gebruikt worden om uitspraken over kwaliteiten van coureurs te doen. Ik zou zelfs stellen dat het een tamelijk belangrijke maatstaaf is.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:37 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Er is in dit topic een gesprek over de kwaliteiten van verscheidene coureurs. Er is helaas niet één maatstaf of criterium om de kwaliteiten te meten.
Tegen deze achtergrond kunnen de meningen over wie de betere coureur is uiteen lopen.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Valt wel mee vind ik. Zeggen dat races winnen in een sport waarbij het er om gaat dat je als eerste over de finish komt NIETS zegt over of iemand snel is vind ik echt een domme uitspraak.
Dit klopt toch gewoon? Max is wat mij betreft een buitencategorie coureur, maar heeft nog geen titels en de overwinningen kan je ook nog op één hand tellen. Als je Max een buitencategorie coureur vindt, dan zeg je toch automatisch dat het zijn van een buitencategorie coureur niks te maken heeft met het aantal gewonnen races of titels?quote:Of een coureur buitencategorie is of niet heeft niets met gewonnen races of gewonnen titels te maken.
Hier staat in principe hetzelfde. Een coureur (bijvoorbeeld Max) kan buitencategorie zijn (zoals Max), zonder een bubs aan titels (0) of races (5) op zijn naam heeft?quote:Wat the hell is er absurd aan te beweren dat een coureur ook buitencategorie kan zijn zonder een bubs aan titels of races op zijn naam?
Jawel, de uitspraak die ik als 'dom' bestempel is afkomstig van jouw, en daarmee impliceer ik dus dat jij dom bent. Makkelijker kan ik het echt niet voor je maken vrees ik.quote:
Je zet echter slechts jezelf voor lul, dus be my guestquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Jawel, de uitspraak die ik als 'dom' bestempel is afkomstig van jouw, en daarmee impliceer ik dus dat jij dom bent. Makkelijker kan ik het echt niet voor je maken vrees ik.
Iemand kan van de buitencatergorie zijn zonder races/kampioenschappen te winnen, dat klopt.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Dit klopt toch gewoon? Max is wat mij betreft een buitencategorie coureur, maar heeft nog geen titels en de overwinningen kan je ook nog op één hand tellen. Als je Max een buitencategorie coureur vindt, dan zeg je toch automatisch dat het zijn van een buitencategorie coureur niks te maken heeft met het aantal gewonnen races of titels?
Agree?
[..]
Hier staat in principe hetzelfde. Een coureur (bijvoorbeeld Max) kan buitencategorie zijn (zoals Max), zonder een bubs aan titels (0) of races (5) op zijn naam heeft?
Ook dit klopt toch?
Edit; En ja, tuurlijk zijn aantal titels en overwinningen een maatstaaf, niemand kan iets anders beweren. Rosberg heeft een titel en meer overwinningen dan vele coureurs, maar dat maakt hem nog niet bijzonder of buitencategorie. Als Max nooit een titel zou winnen, omdat hij nooit een winnende auto krijgt dan doet dat in mijn ogen niks af aan zijn skills.
Volgens mij werden de criteria 'overwinningen' en 'kampioenschappen' niet volledig uitgesloten.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Exact! Dus waarom zou je de maatstaven 'overwinningen' en 'kampioenschappen' dan uitsluiten als meet intrumenten door te zeggen dat ze niets zeggen? Natuurlijk zijn ze niet doorslaggevend of alles omvattend. Maar ze kunnen weldegelijk gebruikt worden om uitspraken over kwaliteiten van coureurs te doen. Ik zou zelfs stellen dat het een tamelijk belangrijke maatstaaf is.
Dat je naar overwinningen/kampioenschappen kijk betekend niet dat je niet meer naar andere dingen kijkt
Rosberg?quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Iemand kan van de buitencatergorie zijn zonder races/kampioenschappen te winnen, dat klopt.
Maar daarmee bevestigd je niet dat het hebben van overwinningen en kampioenschappen niets zegt over de kwaliteiten van een coureur
quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:53 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Volgens mij werden de criteria 'overwinningen' en 'kampioenschappen' niet volledig uitgesloten.
In mijn ogen werd er een kanttekening geplaatst dat deze twee criteria niet zaligmakend zijn.
Uiteindelijk zal de raceuitslag een resultante zijn van coureur + auto + strategie + teamorders + geluk
Volgens mij worden die door het woordje 'niets' dus wel volledig uitgesloten.quote:
Titelneukers..
Of een coureur buitencategorie is of niet heeft niets met gewonnen races of gewonnen titels te maken.
quote:“The tow effect is massive. Between minimum tow following other cars within a few seconds, which can gain you between one and three tenths, and the mother-of-all-tows that can gain you around Baku maybe six tenths, it is a real disadvantage. Cars in front of you that cut a hole in the air is really good around here and advantageous.
Klopt natuurlijk maar ik denk dat Norris toch iets te ver voor lag om echt het verschil te maken voor Bottas.quote:Op zondag 28 april 2019 00:00 schreef Kyran het volgende:
Wolff zegt: Zelfs als je er een paar seconden achter rijdt heb je voordeel.
Max zegt: Zelfs als je er een paar seconden achter rijdt heb je voordeel.
Bottas zegt: Ik heb voordeel gehad door gebruik te maken van tow.
Als je naar de beelden kijkt zie je toch duidelijk dat Bottas (+/- 4 seconden) achter iemand rijdt. Waarschijnlijk was dat Norris? Hoe kan je dan nog steeds beweren dat Wolff, Max en Bottas uit hun nek lullen?
Je hoeft niet een seconde achter iemand te rijden om gebruik te maken van tow. Niet in Baku in ieder geval.....
[..]
Volgens mij werden de criteria 'overwinningen' en 'kampioenschappen' niet volledig uitgesloten.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Exact! Dus waarom zou je de maatstaven 'overwinningen' en 'kampioenschappen' dan uitsluiten als meet intrumenten door te zeggen dat ze niets zeggen? Natuurlijk zijn ze niet doorslaggevend of alles omvattend. Maar ze kunnen weldegelijk gebruikt worden om uitspraken over kwaliteiten van coureurs te doen. Ik zou zelfs stellen dat het een tamelijk belangrijke maatstaaf is.
Dat je naar overwinningen/kampioenschappen kijk betekend niet dat je niet meer naar andere dingen kijkt
Grappig, ik interpreteer het woord 'niets' iets anders.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:56 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij worden die door het woordje 'niets' dus wel volledig uitgesloten.
Anders had er gesteld moeten worden dat 'het niet alles zegt'
Nee, hulp hebben ze sowieso niet nodig inderdaadquote:Op zondag 28 april 2019 00:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk maar ik denk dat Norris toch iets te ver voor lag om echt het verschil te maken voor Bottas.
Zijn ronde was gewoon heel erg goed en op eigen kracht, Mercedes heeft geen hulp nodig voor pole in ieder geval.
Eens, die weten het beter als wij inderdaad.quote:Op zondag 28 april 2019 00:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, hulp hebben ze sowieso niet nodig inderdaad
Denk dat Bottas wel wat voordeel heeft gehaald, maar geen 0.3 seconde. Hooguit een tiende en verder was het gewoon een strak rondje. Ik beweer ook niet dat dat het verschil uiteindelijk was. Ook zonder tow was het een 1-2 geweest voor Mercedes. Ik zeg alleen maar dat ik liever Wolff, Max, Bottas geloof dan een willekeurige users hier die denken het beter te weten
Die vergooide het in de eerste sector volgens mij.quote:Op zondag 28 april 2019 00:16 schreef opgebaarde het volgende:
Wel echt bizar dat Hamilton die een tow van Bottas krijgt geen tijd weet te vinden
Exactquote:Op zondag 28 april 2019 00:10 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Volgens mij werden de criteria 'overwinningen' en 'kampioenschappen' niet volledig uitgesloten.
In mijn ogen werd er een kanttekening geplaatst dat deze twee criteria niet zaligmakend zijn.
Uiteindelijk zal de raceuitslag een resultante zijn van coureur + auto + strategie + teamorders + geluk
[..]
Grappig, ik interpreteer het woord 'niets' iets anders.
Waar het wellicht om draait in dezen: er zijn best grote verschillen tussen de renstallen. De ene auto presteert nou eenmaal beter dan de andere.
Daardoor kan je niet blind varen op de uitslagen of kampioenschappen. Dus niet elke coureur met veel overwinningen en/of titels is automatisch een uitzonderlijke coureur.
Ik dacht paars of was dat Vettel?quote:Op zondag 28 april 2019 00:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die vergooide het in de eerste sector volgens mij.
Zie je welquote:
Niets:quote:Op zondag 28 april 2019 00:10 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Volgens mij werden de criteria 'overwinningen' en 'kampioenschappen' niet volledig uitgesloten.
In mijn ogen werd er een kanttekening geplaatst dat deze twee criteria niet zaligmakend zijn.
Uiteindelijk zal de raceuitslag een resultante zijn van coureur + auto + strategie + teamorders + geluk
[..]
Grappig, ik interpreteer het woord 'niets' iets anders.
Waar het wellicht om draait in dezen: er zijn best grote verschillen tussen de renstallen. De ene auto presteert nou eenmaal beter dan de andere.
Daardoor kan je niet blind varen op de uitslagen of kampioenschappen. Dus niet elke coureur met veel overwinningen en/of titels is automatisch een uitzonderlijke coureur.
Eens.quote:Op zondag 28 april 2019 00:10 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Volgens mij werden de criteria 'overwinningen' en 'kampioenschappen' niet volledig uitgesloten.
In mijn ogen werd er een kanttekening geplaatst dat deze twee criteria niet zaligmakend zijn.
Uiteindelijk zal de raceuitslag een resultante zijn van coureur + auto + strategie + teamorders + geluk
[..]
Grappig, ik interpreteer het woord 'niets' iets anders.
Waar het wellicht om draait in dezen: er zijn best grote verschillen tussen de renstallen. De ene auto presteert nou eenmaal beter dan de andere.
Daardoor kan je niet blind varen op de uitslagen of kampioenschappen. Dus niet elke coureur met veel overwinningen en/of titels is automatisch een uitzonderlijke coureur.
Vettel is ook een heel goed voorbeeld. Als je alleen naar de titels kijkt, zou je zeggen dat Vettel een uitzonderlijk talent is. Als je verder kijkt zie je al snel dat dat nogal meevalt. Die vier wereldtitels waren allemaal met dezelfde - dominante - Red Bull en met dezelfde - nogal matige - teamgenoot.quote:Op zondag 28 april 2019 00:44 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Eens.
Damon Hill was geen schim van Schumacher maar toch meervoudig GP winnaar en WDC..
Als je het hebt over Leclerc en Max en je wilt deze vergelijken met de huidige kampioenen. Dan zal zelfs Hamilton, Vettel of Alonso beamen dat deze jonge knapen een maatje te groot zijn voor hen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc is een groot talent. Maar ook veel te snel op een veel te hoog voetstuk gehesen.
Max, Leclerc, Norris, Russel, volgens mij hebben we nu best veel talent.quote:Op zondag 28 april 2019 02:31 schreef Kyran het volgende:
Net even dat zitten kijken, meer spanning en talent dan de afgelopen 3 jaar samen. Genieten was dat zeg.
Als je onboard beelden bekijkt van een coureur, met daarvoor den andere coureur die er 4-5 seconde voor zit, dan kun je zelf de conclusie trekken dat je niet 0,1 sec. pakt op elk recht stuk van Baku. Hoe kun je een tow hebben, als je je voorligger het overgrote deel van de ronde niet eens kunt zien?quote:Op zondag 28 april 2019 00:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, hulp hebben ze sowieso niet nodig inderdaad
Denk dat Bottas wel wat voordeel heeft gehaald, maar geen 0.3 seconde. Hooguit een tiende en verder was het gewoon een strak rondje. Ik beweer ook niet dat dat het verschil uiteindelijk was. Ook zonder tow was het een 1-2 geweest voor Mercedes. Ik zeg alleen maar dat ik liever Wolff, Max, Bottas geloof dan een willekeurige users hier die denken het beter te weten
is er iets te winnen in deze eindeloze discussie?🤔quote:Op zondag 28 april 2019 07:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je onboard beelden bekijkt van een coureur, met daarvoor den andere coureur die er 4-5 seconde voor zit, dan kun je zelf de conclusie trekken dat je niet 0,1 sec. pakt op elk recht stuk van Baku. Hoe kun je een tow hebben, als je je voorligger het overgrote deel van de ronde niet eens kunt zien?
Dan kan een teambaas of Verstappen roepen wat hij wilt. Maar er is ook nog zoiets als gezond verstand en logisch redeneren.
Max praatte gewoon poep met zijn 0.1 sec. op vrijwel alle rechte stukken van Baku bij een gat van 5 seconde.
Hoe vaak horen we coureurs/teambazen onzin uitslaan? He hit me! Best crowd in the world! Ferrari is sooo fast!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Want? Dan ga jij je er ook in mengen?quote:Op zondag 28 april 2019 07:27 schreef dop het volgende:
[..]
is er iets te winnen in deze eindeloze discussie?🤔
Als je mij een kwartje geeft krijg je gelijkquote:
Dat kunnen we vanmiddag pas zeggen. Voor hetzelfde geldt hebben we China 2.0 vanmiddagquote:Op zondag 28 april 2019 09:05 schreef DeeBee het volgende:
Er is maar een conclusie mogelijk na al dit gezever:WELL DONE BAKU
En hoe vaak praten users poep?quote:Op zondag 28 april 2019 07:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je onboard beelden bekijkt van een coureur, met daarvoor den andere coureur die er 4-5 seconde voor zit, dan kun je zelf de conclusie trekken dat je niet 0,1 sec. pakt op elk recht stuk van Baku. Hoe kun je een tow hebben, als je je voorligger het overgrote deel van de ronde niet eens kunt zien?
Dan kan een teambaas of Verstappen roepen wat hij wilt. Maar er is ook nog zoiets als gezond verstand en logisch redeneren.
Max praatte gewoon poep met zijn 0.1 sec. op vrijwel alle rechte stukken van Baku bij een gat van 5 seconde.
Hoe vaak horen we coureurs/teambazen onzin uitslaan? He hit me! Best crowd in the world! Ferrari is sooo fast!
Ah ja, die zullen er vast zijn.quote:
lijkt me inderdaad moeilijk hard te maken dat hij ergens een tow heeft gehadquote:Op zondag 28 april 2019 09:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, die zullen er vast zijn.
Maar praten alle users poep? En praten die altijd poep? Maar liever een user die poep praat, dan een user die blindelings meegaat in hetgeen een ander zegt en dat als absolute waarheid verkondigt zonder zelf ff logisch na te denken.
Maar zeg ff in welke tijdspanne Bottas hier een tow heeft dan. Op AL die rechte stukken.
https://www.facebook.com/(...)93231702&v=e&sfns=mo
Maar ja, Max riep het en Toto Wolf riep schijnbaar ook iets soortgelijks.quote:Op zondag 28 april 2019 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me inderdaad moeilijk hard te maken dat hij ergens een tow heeft gehad
maar Bottas zegt het zelf toch ook:quote:Op zondag 28 april 2019 09:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar ja, Max riep het en Toto Wolf riep schijnbaar ook iets soortgelijks.
https://www.formula1.com/(...)oUOTQwUipG6NJzS.htmlquote:“It’s all about small margins and I did get a good tow in the last lap. Of course, the corners I had to drive as well, but it’s all about fine details and I managed to hit the sweet spot.”
Maar dat is de typische Mercedes downsize houding van hun eigen mogelijkheden.quote:Op zondag 28 april 2019 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar Bottas zegt het zelf toch ook:
[..]
https://www.formula1.com/(...)oUOTQwUipG6NJzS.html
ja dat idee heb ik ook welquote:Op zondag 28 april 2019 10:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar dat is de typische Mercedes downsize houding van hun eigen mogelijkheden.
Bij Mercedes schijnen ze het niet te willen roepen dat ze de snelste bolide hebben. Ferrari is zo snel, en Red Bull heeft zoveel progressie geboekt. Dus grijpen ze elke mogelijkheden aan om hun eigen in te dekken en hun mogelijkheden en snelheid te downsizen.
Begint wel een beetje vervelend te worden hoe ze zichzelf zo graag de 'underdog' positie willen aanpraten maar vervolgens wel elke kwalificatie en race 1+2 eindigen.quote:Op zondag 28 april 2019 10:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar dat is de typische Mercedes downsize houding van hun eigen mogelijkheden.
Bij Mercedes schijnen ze het niet te willen roepen dat ze de snelste bolide hebben. Ferrari is zo snel, en Red Bull heeft zoveel progressie geboekt. Dus grijpen ze elke mogelijkheden aan om hun eigen in te dekken en hun mogelijkheden en snelheid te downsizen.
Tja, ik vind het knap. Knap hoe snel jij doorhebt of er poep gepraat wordt of niet.quote:Op zondag 28 april 2019 09:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, die zullen er vast zijn.
Maar praten alle users poep? En praten die altijd poep? Maar liever een user die poep praat, dan een user die blindelings meegaat in hetgeen een ander zegt en dat als absolute waarheid verkondigt zonder zelf ff logisch na te denken.
Wie zegt dat ik het doorheb?quote:Op zondag 28 april 2019 10:22 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Tja, ik vind het knap. Knap hoe snel jij doorhebt of er poep gepraat wordt of niet.
Chapeau!
Norris zat er een paar seconde voor.quote:Op zondag 28 april 2019 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het doorheb?
Ik zeg alleen wat ik prefereer.
Daarnaast heb ik de polelap van Bottas gepost, en tot op heden is er niemand die heeft gezegd waar hij een tow zou hebben gehad.
Vraag is dan ook, hoe groot kan het voordeel van een tow zijn op het moment dat je je voorganger niet eens kunt zien?quote:Op zondag 28 april 2019 10:29 schreef Sjemmert het volgende:
De waarheid ligt ergens in het midden denk ik. Ja het kan ietsjes schelen op de rechte stukken als er een auto of een treintje een seconden of 2-4 voor je rijd, maar veel zal het niet zijn. En ja het kan zelfs flink schelen als je echt een perfecte tow krijgt op het lange rechte stuk maar dan moet je ook een beetje geluk hebben dat het precies zo perfect uitkomt. Te dicht en je verliest wat in de S bocht te ver en de tow wordt al minder.
Ook op het gratis kanaal van ziggo?quote:Op zondag 28 april 2019 10:34 schreef MaGNeT het volgende:
Voor de liefhebbers: over een half uurtje de F2 sprintrace van BakuVast weer veel actie.
Had hij nog wat interessants te melden?quote:
quote:Op zondag 28 april 2019 10:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Norris zat er een paar seconde voor.
Heb je de beelden bekeken?quote:Op zondag 28 april 2019 10:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Norris zat er een paar seconde voor.
Schakelde net te laat in.quote:Op zondag 28 april 2019 10:36 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ook op het gratis kanaal van ziggo?
[..]
Had hij nog wat interessants te melden?
Ik schat in dat voor de perfecte tow je zo tussen de 3 en 5 auto lengtes afstand wil hebben bij het uitkomen van de S.quote:Op zondag 28 april 2019 10:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vraag is dan ook, hoe groot kan het voordeel van een tow zijn op het moment dat je je voorganger niet eens kunt zien?
Hoe kort moet je op je voorligger zitten als deze 250-300 km/uur rijdt? Wil je er daadwerkelijk tienden van secondes mee winnen 10 Meter? 100 Meter? 400 Meter?
voor hem schakel je nooit te laat in, vind het een mooi figuur maar over poep praten gesprokenquote:
Op het laatste rechte stuk zie je Norris in beeld, dus dat is net die paar seconden waar je voordeel van de tow kunt hebben.quote:Op zondag 28 april 2019 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
[..]
Heb je de beelden bekeken?
Op welke punten van het circuit zou Bottas profijt hebben volgens jou?
Ze hebben het over een paar seconden. Dat is veel meer dan die 5 auto lengtes.quote:Op zondag 28 april 2019 10:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik schat in dat voor de perfecte tow je zo tussen de 3 en 5 auto lengtes afstand wil hebben bij het uitkomen van de S.
De tow van Bottas zal te te verwaarlozen zijn schat ik in als ik zijn pole lap bekijk.
Aldus Max.quote:You can also gain a tenth or two on the other straights having a car six or seven seconds ahead as you get sucked in and these cars have so much drag.
Een paar seconde geloof ik niet, wie zegt dat ?quote:Op zondag 28 april 2019 10:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben het over een paar seconden. Dat is veel meer dan die 5 auto lengtes.
Maxquote:Op zondag 28 april 2019 11:03 schreef Sjemmert het volgende:
Een paar seconde geloof ik niet, wie zegt dat ?
Meerdere rijders en teambazen.quote:Op zondag 28 april 2019 11:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Een paar seconde geloof ik niet, wie zegt dat ?
In het meest gunstige geval misschien een seconde als je beide rechte stukken een perfecte tow krijgt meer kan ik me echt niet voorstellen.
Dat denk ik dus ook.quote:Op zondag 28 april 2019 10:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik schat in dat voor de perfecte tow je zo tussen de 3 en 5 auto lengtes afstand wil hebben bij het uitkomen van de S.
De tow van Bottas zal te te verwaarlozen zijn schat ik in als ik zijn pole lap bekijk.
quote:Op zondag 28 april 2019 11:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat weet die ervan joh laat hem eerst maar eens een pole halen
Hij zegt van wel.quote:Op zondag 28 april 2019 11:06 schreef tja77 het volgende:
En Bottas had vrijwel geen baat tijdens z’n polelap.
Sowieso niet dat Max een paar seconden sneller had gekund met een tow dat is echt onzin.quote:Op zondag 28 april 2019 11:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook.
Bottas zat een seconde of 5 achter z’n voorganger.
Dat komt bij een snelheid van 200-300 km/uur neer op een afstand van 280 tot meer dan 400 meter.
Vandaar dat je z’n voorganger tijdens een groot deel van z’n flying lap niet eens ziet.
Daarom snap ik Max ook niet. Hoezo zou er veel meer ingezeten hebben? Vettel reed voorop en deed het in z’n eentje. En Bottas had vrijwel geen baat tijdens z’n polelap.
Max, Bottas, Vettel, Wolff, etc.quote:Op zondag 28 april 2019 11:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Een paar seconde geloof ik niet, wie zegt dat ?
In het meest gunstige geval misschien een seconde als je beide rechte stukken een perfecte tow krijgt meer kan ik me echt niet voorstellen.
Uhuh en Vettel in Singaporequote:Op zondag 28 april 2019 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds boos om Ricardo van toen in Mexico toen hij er net onderdoor ging
En grosjean in Monacoquote:
Een paar tienden tot ca 0,5 seconde.quote:Op zondag 28 april 2019 11:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Sowieso niet dat Max een paar seconden sneller had gekund met een tow dat is echt onzin.
Bottas zat een seconde of 5 achter Norris.quote:Op zondag 28 april 2019 11:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Een paar seconde geloof ik niet, wie zegt dat ?
In het meest gunstige geval misschien een seconde als je beide rechte stukken een perfecte tow krijgt meer kan ik me echt niet voorstellen.
Dat lijkt mij realistisch inderdaad.quote:Op zondag 28 april 2019 11:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een paar tienden tot ca 0,5 seconde.
Dat was Max zelfquote:
Niet alleen Mercedes, maar ook Ferrari en Red Bull zeggen dat. En zij hebben de data, wij niet.quote:Op zondag 28 april 2019 11:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mercedes indekgenot.
Geloof aub niet alles wat ze roepen bij dat team.
Op Monza zou je er geen voordeel uit halen als iemand 3-4 seconden voor je rijdt, in Baku is dat gewoon anders. Smalle circuit, met bijna geen open ruimtes. Gehele circuit is bijna één grote tunnel omdat er hoge gebouwen langs het circuit staan en zo een heel andere effect creëren dan wat gebruikelijk is op andere circuits. . Daarnaast zijn er gewoon veel rechte stukken.quote:Op zondag 28 april 2019 10:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vraag is dan ook, hoe groot kan het voordeel van een tow zijn op het moment dat je je voorganger niet eens kunt zien?
Hoe kort moet je op je voorligger zitten als deze 250-300 km/uur rijdt? Wil je er daadwerkelijk tienden van secondes mee winnen 10 Meter? 100 Meter? 400 Meter?
Uhu, vast.quote:Op zondag 28 april 2019 11:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet alleen Mercedes, maar ook Ferrari en Red Bull zeggen dat. En zij hebben de data, wij niet.
Die discussie kan je mss beter voeren met Bottas, Max of Wolffquote:Op zondag 28 april 2019 11:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhu, vast.
Nogmaals bekijk de polelap van Bottas en zeg waar hij baat heeft.
Heel misschien het laatste stuk richting start-finish. Voor de rest zie je Norris amper rijden. Wat nou tow?
Er zijn veel rechte stukken echter met allerlei knikken en hoogteverschillen.quote:Op zondag 28 april 2019 11:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Op Monza zou je er geen voordeel uit halen als iemand 3-4 seconden voor je rijdt, in Baku is dat gewoon anders. Smalle circuit, met bijna geen open ruimtes. Gehele circuit is bijna één grote tunnel omdat er hoge gebouwen langs het circuit staan en zo een heel andere effect creëren dan wat gebruikelijk is op andere circuits. . Daarnaast zijn er gewoon veel rechte stukken.
Nogmaals, Bottas kan hier gewoon tow hebben gehad, maar waarschijnlijk hooguit 0.05 of 0.1 second. Tow speelt niet alleen maar als je er net achter rijdt en dat willen sommigen gewoon niet begrijpen / toegeven.
Natuurlijk durf ik dat aan.quote:Op zondag 28 april 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die discussie kan je mss beter voeren met Bottas, Max of WolffDurf je dat aan?
Een tow is meer dan in iemands slipstream rijden. Het gaat er om dat de lucht in beweging is en daardoor dus minder weerstand op levert. Daar heb je dus voordeel van.quote:Op zondag 28 april 2019 11:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhu, vast.
Nogmaals bekijk de polelap van Bottas en zeg waar hij baat heeft.
Heel misschien het laatste stuk richting start-finish. Voor de rest zie je Norris amper rijden. Wat nou tow?
Denk dat Max dat ook bedoelde toch? Op iedere rechte stuk 0.1 seconde moet je er echt wel dichter op zitten. Je kan dan waarschijnlijk veel meer dan 0.1 uit halen. Gisteren kon je een paar keer belachelijke snelheidsverschillen zien.quote:Op zondag 28 april 2019 11:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er zijn veel rechte stukken echter met allerlei knikken en hoogteverschillen.
De tijdwinst die jij daarentegen schetst kan ik me in vinden en is realistisch.
De 0,1 sec. die Max aangeeft op ELK rechte stuk van deze baan is ridicuul. Ja dat kan, maar dan moet je er echt veel korter op zitten. En niet op 5 seconden.
Of nadeel, in de langzame bochten. Maar dat geldt dan blijkbaar weer niet.quote:Op zondag 28 april 2019 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een tow is meer dan in iemands slipstream rijden. Het gaat er om dat de lucht in beweging is en daardoor dus minder weerstand op levert. Daar heb je dus voordeel van.
Je bedoelt vuile lucht.quote:Op zondag 28 april 2019 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een tow is meer dan in iemands slipstream rijden. Het gaat er om dat de lucht in beweging is en daardoor dus minder weerstand op levert. Daar heb je dus voordeel van.
Waarom ben je zo stellig dat je het meer moet kunnen zien in die video?quote:Op zondag 28 april 2019 11:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhu, vast.
Nogmaals bekijk de polelap van Bottas en zeg waar hij baat heeft.
Heel misschien het laatste stuk richting start-finish. Voor de rest zie je Norris amper rijden. Wat nou tow?
Hij doelde op 0,1 sec. op elk rechte stuk van de baan bij een afstand van een seconde of 5. Daar kan ik met mijn pet niet bij.quote:Op zondag 28 april 2019 11:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat Max dat ook bedoelde toch? Op iedere rechte stuk 0.1 seconde moet je er echt wel dichter op zitten. Je kan dan waarschijnlijk veel meer dan 0.1 uit halen. Gisteren kon je een paar keer belachelijke snelheidsverschillen zien.
Waarom ben jij zo stellig dat er een tow is, wanneer je niet eens de auto kunt zien die de tow veroorzaakt zou hebben?quote:Op zondag 28 april 2019 11:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom ben je zo stellig dat je het meer moet kunnen zien in die video?
Omdat het dus niet zo zichtbaar hoeft te zijn.quote:Op zondag 28 april 2019 11:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo stellig dat er een tow is, wanneer je niet eens de auto kunt zien die de tow veroorzaakt zou hebben?
Compleet onzichtbaar is blijkbaar goed genoeg.quote:Op zondag 28 april 2019 11:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat het dus niet zo zichtbaar hoeft te zijn.
Als verschillende mensen in het veld met wisselende belangen aangeven dat dit fenomeen toch bestaat. Zouden wij kunnen denken dat die mensen liegen, maar dat moet eigenlijk wel ergens op gebaseerd zijn. Toch?quote:Op zondag 28 april 2019 11:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij doelde op 0,1 sec. op elk rechte stuk van de baan bij een afstand van een seconde of 5. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Nee, joh, die weten er allemaal niets vanaf.quote:Op zondag 28 april 2019 11:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als verschillende mensen in het veld met wisselende belangen aangeven dat dit fenomeen toch bestaat. Zouden wij kunnen denken dat die mensen liegen, maar dat moet eigenlijk wel ergens op gebaseerd zijn. Toch?
Klopt. Maar sowieso rijden ze hier met weinig downforce.quote:Op zondag 28 april 2019 11:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je bedoelt vuile lucht.
Lucht die zorgt voor minder downforce in de bochten.
Iets wat je verzint is inderdaad niet zichtbaar.quote:Op zondag 28 april 2019 11:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat het dus niet zo zichtbaar hoeft te zijn.
die hebben behalve vleugels dan ook straalmotorenquote:Op zondag 28 april 2019 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik herinner jullie er graag aan dat vliegtuigen minuten achter elkaar moeten opstijgen en landen vanwege turbulentie. Onderschat tow niet.
Die verzinnen het blijkbaar ja.quote:Op zondag 28 april 2019 11:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, joh, die weten er allemaal niets vanaf.
Die hebben daar 0,0 mee te maken. Het gaat over de vortices van de vleugels.quote:Op zondag 28 april 2019 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
die hebben behalve vleugels dan ook straalmotoren
Mercedes gebruikt het om hun prestaties te downsizen. Dat doen ze het gehele jaar al.quote:Op zondag 28 april 2019 11:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als verschillende mensen in het veld met wisselende belangen aangeven dat dit fenomeen toch bestaat. Zouden wij kunnen denken dat die mensen liegen, maar dat moet eigenlijk wel ergens op gebaseerd zijn. Toch?
dat is toch wel een grote reden hoor, ga er maar eens achter staanquote:Op zondag 28 april 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hebben daar 0,0 mee te maken. Het gaat over de vortices van de vleugels.
https://www.gpupdate.net/(...)-ik-risico-niet-nam/quote:Op zondag 28 april 2019 11:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mercedes gebruikt het om hun prestaties te downsizen. Dat doen ze het gehele jaar al.
Max wil gewoon dat z’n RBR sneller is dan dat hij daadwerkelijk is.
Iedereen wist toch dat het gewoon P4 zou worden toen Leclerc in Q2 z’n auto in de prak reed.
Vettel reed voorop, welke tow had hij dan? En hoezo had er voor Max dan meer in gezeten?
Of we zouden gewoon kunnen kijken naar de beelden. We zijn niet blind.quote:Op zondag 28 april 2019 11:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als verschillende mensen in het veld met wisselende belangen aangeven dat dit fenomeen toch bestaat. Zouden wij kunnen denken dat die mensen liegen, maar dat moet eigenlijk wel ergens op gebaseerd zijn. Toch?
De ironiequote:Op zondag 28 april 2019 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)-ik-risico-niet-nam/
Wees nou niet zo gigantisch eigenwijs.
Geloof vooral alles wat een ander beweerd, en waag het niet om je te laten leiden door beelden.quote:Op zondag 28 april 2019 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)-ik-risico-niet-nam/
Wees nou niet zo gigantisch eigenwijs.
wel terecht zo te lezenquote:Op zondag 28 april 2019 11:56 schreef potjecreme het volgende:
Rosberg kan gelukkig weer een aantal weekenden met zijn gezin doorbrengen.
https://www.formule1.nl/n(...)elkom-in-f1-paddock/
Dit soort grappen zal hij nog lang moeten horen.quote:Op zondag 28 april 2019 11:56 schreef potjecreme het volgende:
Rosberg kan gelukkig weer een aantal weekenden met zijn gezin doorbrengen.
https://www.formule1.nl/n(...)elkom-in-f1-paddock/
Start op telefoon kijken?quote:Op zondag 28 april 2019 12:05 schreef Sjemmert het volgende:
Kom straks 3 uur thuis dus voor mij wordt het of het eerste uurtje op de telefoon kijken of bij thuiskomst met een uur vertraging kijken. Hmmm moeilijk...
Er is wel meer wat we niet zien. Dus het bestaat niet? Vuile lucht zien wij ook niet (i know, flauw)quote:Op zondag 28 april 2019 11:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of we zouden gewoon kunnen kijken naar de beelden. We zijn niet blind.
Wat een sukkel is het toch ook.quote:Op zondag 28 april 2019 11:56 schreef potjecreme het volgende:
Rosberg kan gelukkig weer een aantal weekenden met zijn gezin doorbrengen.
https://www.formule1.nl/n(...)elkom-in-f1-paddock/
Dat is dom van hem.quote:Op zondag 28 april 2019 11:56 schreef potjecreme het volgende:
Rosberg kan gelukkig weer een aantal weekenden met zijn gezin doorbrengen.
https://www.formule1.nl/n(...)elkom-in-f1-paddock/
Ik was er even vanuit gegaan dat de race om 15:10 begon, had ik toch bijna het eerste uur gemistquote:Op zondag 28 april 2019 12:05 schreef Sjemmert het volgende:
Kom straks 3 uur thuis dus voor mij wordt het of het eerste uurtje op de telefoon kijken of bij thuiskomst met een uur vertraging kijken. Hmmm moeilijk...
zit die auto met ducktape aan elkaar?quote:Op zondag 28 april 2019 12:14 schreef sasquatsch het volgende:
Wordt druk in de pitstraat vandaag. Ook Kubica start vanuit de pitstraat.
https://www.autosport.com(...)ane-after-baku-crash
Dat is nog een interessante vraag. Is er dan daadwerkelijk een startvolgorde in de pitstraat?quote:Op zondag 28 april 2019 12:14 schreef sasquatsch het volgende:
Wordt druk in de pitstraat vandaag. Ook Kubica start vanuit de pitstraat.
https://www.autosport.com(...)ane-after-baku-crash
uitslag (weinig verrassend) een DQ van de kwalificatie:quote:
Gezellig met z’n drieën vanuit de pitstraat dusquote:Op zondag 28 april 2019 12:18 schreef CrashO het volgende:
[..]
uitslag (weinig verrassend) een DQ van de kwalificatie:
[ afbeelding ]
5 Millimeter doorbuiging onder een last van amper 6kg. Je zou bijna denken dat hij niet goed vast zat.quote:Op zondag 28 april 2019 12:18 schreef CrashO het volgende:
[..]
uitslag (weinig verrassend) een DQ van de kwalificatie:
[ afbeelding ]
Ik ook. En nu zit mijn schoonvader hier dan wss nogquote:Op zondag 28 april 2019 12:11 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik was er even vanuit gegaan dat de race om 15:10 begon, had ik toch bijna het eerste uur gemist
gewoon de tv wat harder zettenquote:Op zondag 28 april 2019 12:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik ook. En nu zit mijn schoonvader hier dan wss nog
Ja ik denk dat ik subtiel een wandeling in het centrum ga voorstellen aan vriend en schoonvader ofzoquote:
twitter:F1Media twitterde op zondag 28-04-2019 om 12:11:31Funny to see how fake news can spread so quickly! @nico_rosberg misused his pass in China, apologised immediately and will get his pass back at the next race he’s set to come to – Monaco. No ban! #f1pass #f1 reageer retweet
Zeggen dat je last hebt van verstopping en vervolgens 1,5 uur op wc/badkamer met tablet/telefoon verblijven.quote:Op zondag 28 april 2019 12:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik ook. En nu zit mijn schoonvader hier dan wss nog
Dat staat ook in de link die ik heb geplaatst.quote:
OK niet gezien in die linkquote:Op zondag 28 april 2019 12:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat staat ook in de link die ik heb geplaatst.
Nee, daar stond in dat hij de volgende race niet welkom was en pas in Monaco weer mocht komen. Dat is dus niet waar.quote:Op zondag 28 april 2019 12:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat staat ook in de link die ik heb geplaatst.
Overtreed je nu niet de eigen forum regels?quote:Op zondag 28 april 2019 12:32 schreef Nattekat het volgende:
Jezus wat is de ace engine app slecht geworden![]()
quote:Op zondag 28 april 2019 12:11 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik was er even vanuit gegaan dat de race om 15:10 begon, had ik toch bijna het eerste uur gemist
Volgens mij de volgorde waarin ze naar de pitstraat gestuurd zijn. Dus Gasly, voor Kubica voor Raikkonen.quote:Op zondag 28 april 2019 12:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is nog een interessante vraag. Is er dan daadwerkelijk een startvolgorde in de pitstraat?
Gewoon nieuwe fans aansteken met het F1 virusquote:Op zondag 28 april 2019 12:27 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik subtiel een wandeling in het centrum ga voorstellen aan vriend en schoonvader ofzo
Ja zou ik ook denken, net als hoe straffen op de grid werken.quote:Op zondag 28 april 2019 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij de volgorde waarin ze naar de pitstraat gestuurd zijn. Dus Gasly, voor Kubica voor Raikkonen.
Ik tel er zo snel al 4: Gasly, Leclerc, Kubica, Raikkonen. En Giovinazzi is plaatsen terug gezet op de startgridquote:Op zondag 28 april 2019 12:22 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Gezellig met z’n drieën vanuit de pitstraat dus
Lecerc had toch Q2 gehaald?quote:Op zondag 28 april 2019 12:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik tel er zo snel al 4: Gasly, Leclerc, Kubica, Raikkonen. En Giovinazzi is plaatsen terug gezet op de startgrid
wake turbulance, jaquote:Op zondag 28 april 2019 12:55 schreef Bonobo11 het volgende:
Aangezien f1bolides omgekeerde vliegtuigen zijn is dit wel relevant
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie
Heeft minuten effect, maar users hier weten het uiteraard beter dan F1engineers
Coureurs snappen er niks van, de luchtverkeersleiding snapt er niks van, teambazen snappen er niks van, natuurkundigen snappen er niks van, etc.quote:Op zondag 28 april 2019 12:55 schreef Bonobo11 het volgende:
Aangezien f1bolides omgekeerde vliegtuigen zijn is dit wel relevant
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie
Heeft minuten effect, maar users hier weten het uiteraard beter dan F1engineers
Jaquote:Op zondag 28 april 2019 12:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is nog een interessante vraag. Is er dan daadwerkelijk een startvolgorde in de pitstraat?
quote:Op zondag 28 april 2019 13:00 schreef Max23 het volgende:
Heeft iemand dat plaatje van welke banden ze allemaal nog beschikbaar hebben na alle trainingen/kwalificaties?
Een balk ellende danquote:
Die kneuterige anekdotes van hem zijn geen feest om naar te luisteren.quote:Op zondag 28 april 2019 13:04 schreef wdn het volgende:
[..]
Een balk ellende dan
Maar dan nog. Je kunt slechtere gasten hebben.
Dat klopt. Maar er stond me bij dat hij ook uit de pitstraat zou starten. Maar dan zal ik het mis hebben.quote:
Ik gok na bocht 2 als de mensen uit de pitstraat er bij komenquote:
Ik ga de inzet verhogen en zeggen dat er bij de crash minstens eentje met een Renault-motor is betrokkenquote:Op zondag 28 april 2019 13:08 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Kans is vrij hoog ja, denk dat ze bocht 3 niet eens allemaal doorkomen.
Volgens mij volgorde uit kwalificatie. Dus Raikkonen, Gasly en dan Kubicaquote:Op zondag 28 april 2019 13:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar er stond me bij dat hij ook uit de pitstraat zou starten. Maar dan zal ik het mis hebben.
Overigens is de volgorde de pits uit dan volgens mij Kubica (want geen disciplinaire straf), Raikkonen (1 disciplinaire straf), Gasly (2 disciplinaire straffen)
Uitslagen uit de quali worden bij een penalty geschrapt. Dus hun uitslagen bestaan feitelijk niet meer.quote:Op zondag 28 april 2019 13:11 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Volgens mij volgorde uit kwalificatie. Dus Raikkonen, Gasly en dan Kubica
Max of Vettel hebben volgens mij best een goede kans om P1 te pakken met de slipstream die ze hebben.quote:Op zondag 28 april 2019 13:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik ga de inzet verhogen en zeggen dat er bij de crash minstens eentje met een Renault-motor is betrokken
Of Vettel en Max rijden elkaar er af en het wordt weer een makkelijke 1-2 voor Mercedes.
Qua snelheid kunnen ze het allebei wel winnen ja, de grootste uitdaging is denk ik heel blijvenquote:Op zondag 28 april 2019 13:14 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Max of Vettel hebben volgens mij best een goede kans om P1 te pakken met de slipstream die ze hebben.
Dat kan al zeker niet want Gasly en Raikkonen zijn gediskwalificeerd uit de kwalificatie.quote:Op zondag 28 april 2019 13:11 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Volgens mij volgorde uit kwalificatie. Dus Raikkonen, Gasly en dan Kubica
quote:Op zondag 28 april 2019 13:19 schreef shiznuts het volgende:
lol, voor het eerst in jaren dat ik in NL F1 kijken kan... zit Balkellende daar vaker?![]()
Wtf.
Heb het net aangezet, maar nu al beter dan die halfzwakke volkszangers die ook wel eens aanschuiven. Of die irritante Tom Coronel.quote:Op zondag 28 april 2019 13:19 schreef shiznuts het volgende:
lol, voor het eerst in jaren dat ik in NL F1 kijken kan... zit Balkellende daar vaker?![]()
Wtf.
Ja die is een behoorlijke F1 en racefan.quote:Op zondag 28 april 2019 13:19 schreef shiznuts het volgende:
lol, voor het eerst in jaren dat ik in NL F1 kijken kan... zit Balkellende daar vaker?![]()
Wtf.
lol, ik had eerder verwacht dat 'ie voorzitter zou zijn van een Harry Potter-fanclubje dan dit.quote:Op zondag 28 april 2019 13:19 schreef CrashO het volgende:
[..]![]()
Best vaak te zien bij motorsport evenementen ook.
Oja, dat was een gouwe ouwe.quote:Op zondag 28 april 2019 13:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Balkie is een baas.
Check z’n skateboard skills.
Balkenende is een echte race fan ja.quote:Op zondag 28 april 2019 13:19 schreef shiznuts het volgende:
lol, voor het eerst in jaren dat ik in NL F1 kijken kan... zit Balkellende daar vaker?![]()
Wtf.
Dacht al, wat is Doornbos allemaal rustig, maar Coronel zit er niet bij, vandaarquote:Op zondag 28 april 2019 13:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heb het net aangezet, maar nu al beter dan die halfzwakke volkszangers die ook wel eens aanschuiven. Of die irritante Tom Coronel.
quote:Op zondag 28 april 2019 13:20 schreef shiznuts het volgende:
[..]
lol, ik had eerder verwacht dat 'ie voorzitter zou zijn van een Harry Potter-fanclubje dan dit.
Precies, Balkenende is wel een liefhebber ja.quote:Op zondag 28 april 2019 13:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heb het net aangezet, maar nu al beter dan die halfzwakke volkszangers die ook wel eens aanschuiven. Of die irritante Tom Coronel.
Jammer dat Amber Brantsen er nu niet is, hadden we allemaal matige grapjes kunnen maken met die 'Daar is een doekje voor'.quote:
Ghehehequote:Op zondag 28 april 2019 13:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jammer dat Amber Brantsen er nu niet is, hadden we allemaal matige grapjes kunnen maken met die 'Daar is een doekje voor'.
Racefan zijnquote:Op zondag 28 april 2019 13:28 schreef klaasweetalles het volgende:
IK SCHAKEL NET IN
WHAT THE FUCK
WAT DOET DIE FUKKING BAKELLENDE IN MIJN BEELD
Dat zijn gewoon beiden echte F1-fans, gewoon prima als die er zittenquote:
Ik vind die petmongool eigenlijk wel tof.quote:Op zondag 28 april 2019 13:31 schreef Smoofie het volgende:
Ze moeten petmongool, olav en jack echt wegdoen
Race begint om 17:10 uur, kom dan maar terug.quote:Op zondag 28 april 2019 13:28 schreef klaasweetalles het volgende:
IK SCHAKEL NET IN
WHAT THE FUCK
WAT DOET DIE FUKKING BAKELLENDE IN MIJN BEELD
Eens.quote:Op zondag 28 april 2019 13:31 schreef BroesWillems het volgende:
Balkenende is de beste gast tot nu toe. Sympathieke gast.
quote:Op zondag 28 april 2019 13:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Race begint om 17:10 uur, kom dan maar terug.
17.10 PASquote:Op zondag 28 april 2019 13:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Race begint om 17:10 uur, kom dan maar terug.
Die gaan al heul lang terug.quote:Op zondag 28 april 2019 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens.
Maar hoezo heeft hij (regelmatig) contact met Jos Verstappen? Vind ik best een beetje gek
racefan van het eerste uur, en als je minister president bent kun je wat contacten op doen.quote:Op zondag 28 april 2019 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens.
Maar hoezo heeft hij (regelmatig) contact met Jos Verstappen? Vind ik best een beetje gek
Mol is voorzitter van de Hamilton fanclub en Doornbos penningmeester. De rest daar is erelid.quote:Op zondag 28 april 2019 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Doornbos is weer aan het vertellen hoe briljant Hamiltons rondje wel niet was, met meer tow en toch langzamer dan Bottas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |