Dat klopt op zich, demi water, osmose water.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah ja mijn schoonouders laten het ook eens per jaar doen. En vinden dat dat echt niet zelf kan want dat moet met van dat speciale water wat niet vlekt ofzo
Of de tip die ik volgens mij van jou kreeg, je panelen schoonmaken in de regen. Ik heb zo'n telescoopstok met watertoevoer dus denk dat ik dat echt een keer ga doen. Liefst in de zomer straks, in zwembroekquote:Op maandag 6 mei 2019 23:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat klopt op zich, demi water, osmose water.
Maar wat ook werkt is regenwater. Moet je het wel opvangen eerst
Uiteindelijk is dat idd de beste manier, gratis vlekvrij reinigen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Of de tip die ik volgens mij van jou kreeg, je panelen schoonmaken in de regen. Ik heb zo'n telescoopstok met watertoevoer dus denk dat ik dat echt een keer ga doen. Liefst in de zomer straks, in zwembroek
Ik waste altijd mijn auto in de regen iedereen verklaarde me voor gek.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:46 schreef leolinedance het volgende:
Of de tip die ik volgens mij van jou kreeg, je panelen schoonmaken in de regen. Ik heb zo'n telescoopstok met watertoevoer dus denk dat ik dat echt een keer ga doen. Liefst in de zomer straks, in zwembroek
quote:Op maandag 6 mei 2019 23:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat idd de beste manier, gratis vlekvrij reinigen.
Je zou een bedrijf kunnen beginnen “Speedo PV cleaning BV”.
Met een stok van 9 meter en een trapje kom je een heel eind. Maar ik haal de top volgens mij ook niet.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:54 schreef EasyLife het volgende:
Ik kom mn dak nooit op zonder enorme ladder, dus dat gaat niet werken.
Niet met een plat dakquote:Op maandag 6 mei 2019 23:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Met een stok van 9 meter en een trapje kom je een heel eind. Maar ik haal de top volgens mij ook niet.
Nee dan inderdaad nietquote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:06 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Niet met een plat dak
Of er moet een bocht in die stok zitten.
Epic opstelling, leuk dat je per paneel de opbrengst kan zien.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Valt meeGeen boerderij
Vrijstaande woning met garage.
Panelen zijn 1,65 lang en 1 meter breed, dus de maten zijn dan wel te achterhalen.
[ afbeelding ]
Ik spuit wel eens wat over de panelen als ik m'n auto heb gewassen of als ik de dakterras beetje schoonspuit. Ik heb een waterontharder in huis, dus kalkvrij water en dus ook geen kalkvlekken. Niet op de douchewanden en ramen, dus ook niet op de panelenquote:Op maandag 6 mei 2019 23:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah ja mijn schoonouders laten het ook eens per jaar doen. En vinden dat dat echt niet zelf kan want dat moet met van dat speciale water wat niet vlekt ofzo
Dat scheelt wel natuurlijkquote:Op dinsdag 7 mei 2019 07:51 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik spuit wel eens wat over de panelen als ik m'n auto heb gewassen of als ik de dakterras beetje schoonspuit. Ik heb een waterontharder in huis, dus kalkvrij water en dus ook geen kalkvlekken. Niet op de douchewanden en ramen, dus ook niet op de panelen
Met onweer met een lange metalen bezemsteel.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is met zout toch? Zout lijkt me nog slechter voor electronica dan kalk.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 07:51 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik spuit wel eens wat over de panelen als ik m'n auto heb gewassen of als ik de dakterras beetje schoonspuit. Ik heb een waterontharder in huis, dus kalkvrij water en dus ook geen kalkvlekken. Niet op de douchewanden en ramen, dus ook niet op de panelen
dus geen zonnepanelen als je langs strand woont?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 08:50 schreef marzman het volgende:
[..]
Met onweer met een lange metalen bezemsteel.
[..]
Dat is met zout toch? Zout lijkt me nog slechter voor electronica dan kalk.
Ehm... nee.. er wordt onthard met een tank met hars. Als deze wordt verzadigt, dan wordt de kalk weer weggespoeld met zout water. Spoelen gebeurt 's nachts en spoelwater gaat direct riool in.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 08:50 schreef marzman het volgende:
Dat is met zout toch? Zout lijkt me nog slechter voor electronica dan kalk.
Wel een gele speedo danquote:Op maandag 6 mei 2019 23:47 schreef MaGNeT het volgende:
..Je zou een bedrijf kunnen beginnen “Speedo PV cleaning BV”.
Hier nog volop zon, alleen enkele kleine wolkjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 10:03 schreef MaGNeT het volgende:
De ochtend begon fantastisch, tot 9:45 niets dan zon en al een dikke 17,75kWh opgewekt.
Maar... toen kwam er een dikke wolk![]()
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=70798&sid=62890
Ik ben klant bij Powerpeers en ik probeer 1x per jaar een klant aan te brengen, dan krijg je namelijk een gratis schoonmaak. Ze zijn vorige maand weer geweest en vorig jaar maart ook.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Laten jullie eens in de zoveel tijd je panelen wassen door zo'n bedrijf?
Het mag met kraanwater, maar dat moet het niet warm en zonnig zijn (panelen zijn dan heet dus water droogt heel snel op en dan krijg je kalk vlekken, ook als je net als ik een waterontharder hebt).quote:Op maandag 6 mei 2019 23:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik snap de sarcasme, maar even voor de duidelijkheid voor andere users. Nooit maar dan ook nooit zeep of een ander goedje gebruiken bij het schoonmaken van panelen. Water, het liefst handwarm of koud óf osmose water gebruiken, thats it.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:40 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Elke ochtend dat de zon wordt verwacht klim ik op het dak met een potje groene zeep en een tandenborsteltje.
Zie reactie hierboven.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 07:51 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Onzichtbaar kalk bij een dH1 zal de lichtopvang zodanig beinvloeden dat de productie achteruitloopt.....quote:Op dinsdag 7 mei 2019 10:20 schreef bambino het volgende:
[..]
Pak maar eens een water tester.
Je hebt een waterontharder, niet een kalkvrije water machine.
Er is nog steeds kalk aanwezig en de panelen merken dat. Jij ziet het niet, maar het beïnvloed de panelen wel degelijk.
https://www.zonnepanelen.net/reinigen/ het is geen autolak dat je moet gaan detailen... als mijn autoruit vlekvrij vrij zicht geeft, dan moeten de PV cellen niet zeuren.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 10:20 schreef bambino het volgende:
Je moet een paneel zien als een spiegel, zodra je er een licht krasje of vlekje op hebt, kan je jezelf op dat plekje minder goed zien.
Gasmeter is hier idd ook meegenomen. Maar wat slordig zegquote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:03 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, gelukkig! Bij jullie wel!
Bij mij kwam de monteur van Dynniq gisteren.... hij sloopte alles van de muur en kwam vervolgens met het oordeel "tja dit gaat hem niet worden, ik kan het niet vervangen, die gasmeter kan ik niet vervangen dus dan kan ik niets vervangen".
Redenen: de gasmeter zit met Loctite vast, er moet een speciaal verloopje tussen".
Op de vraag of hij dan alleen de KWh meter wilde doen was het antwoord ook nee, want de gas- en KWh meter communiceren met elkaar en dan kan er niet één vervangen worden.
I call bullshit.
Vanaf mijn werk maar moeten escaleren naar het kantoor dat hij er wél een nieuwe meter op mocht hangen, maar dat is geen slimme maar wel een "nieuwe".... prima, ik kan ook terugleveren!
Gasmeter, slimme meter.. "dat kan nog wel ff duren".
Waarom stuur ik dan foto's op, ze zeggen zelf "dan voorkomen we voor verrassingen te komen te staan". Dusss.
Maar ja, terugleveren kan, maar ik kan niet opwekken. de omvormer wordt nóg 2 weken later geleverd. Denken ze. Voor 25% meer kan ik wel een ABB merk omvormer krijgen, maar ja die heeft weer 5 in plaats van 10 jaar garantie dus liever niet.
Dus het is me weer niet echt gegund...
Maar goed, de panelen liggen ook nog niet. Daar heb ik toch ff een maatje voor nodig en gelukkig komen die dit weekend
Nieuwe dakpan voor het geval er een paar breken (bij mij gingen er een stuk of 6 stuk waarvan 1 al stuk was toen we er naar kekenquote:Op dinsdag 7 mei 2019 19:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onze panelen komen morgen al! En ik heb nog helemaal geen nieuwe dakpan geregeld. Waar haal ik die nu weer vandaan
Nee wij hebben een pijpje op het dak zitten die weg moet. Oh man ze zouden pas in juni komen en wij zijn familie last momentquote:Op dinsdag 7 mei 2019 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nieuwe dakpan voor het geval er een paar breken (bij mij gingen er een stuk of 6 stuk waarvan 1 al stuk was toen we er naar keken) bedoel je?
Als er 1 breekt kan je kan voor nood eerst dakpannen van een andere plek van het dak halen (waar geen panelen gaan komen) en dan later daar weer andere dakpannen leggen.
Als er eenmaal een paneel ligt kan je er niet meer goed bij.
Gebroken dakpan kan je tijdelijk fixen met wat kit tot je nieuwe vervangers hebt.
Oh, je bedoelt zo'n ventilatiepan, er zat hier ook een buis in de weg idd.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 19:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee wij hebben een pijpje op het dak zitten die weg moet. Oh man ze zouden pas in juni komen en wij zijn familie last moment
Nee ook niet. Maar toko voor dakpannen zit hier vlakbij. Ik hoop dat ze zo'n ding op voorraad hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt zo'n ventilatiepan, er zat hier ook een buis in de weg idd.
[ afbeelding ]
Maar je hebt wel reserve dakpannen?
Het is wat kortdagquote:Op dinsdag 7 mei 2019 19:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee ook niet. Maar toko voor dakpannen zit hier vlakbij. Ik hoop dat ze zo'n ding op voorraad hebben.
Maar welk bedrijf belt er dan ook om 17:30 voor de volgende dag
Daarom beginnen ze ook al om kwart over 7quote:Op dinsdag 7 mei 2019 19:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is wat kortdag![]()
Gezien de weersverwachting ben ik benieuwd hoever ze gaan komen morgen.
Er komt een beste bak water aan uit Frankrijk, zo te zien.
https://www.wetteronline.de/
Salderen zou vanaf 2023 afgebouwd gaan worden en voor die tijd oude meters vervangen door meters met een extra telwerk (slim of gewoon digitaal).quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:56 schreef leolinedance het volgende:
Waarom hebben velen hier vrijwillig zo'n slimme meter laten installeren? Ik doe er juist alles aan om de oude draaischijfmeter zo lang mogelijk te houden. Zo lang die meters in omloop zijn kan het salderen volgens mij niet worden aangepakt.
Ja, ik ben mij er bewust van dat het er vroeg of laat wel van gaat komen.
Maar dan liever zo laat mogelijk
Ah, psychoses zijn wel vervelend denk ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:03 schreef EasyLife het volgende:
M'n buurman is er helemaal op tegen, heeft niet eens panelen, nee ik wil dat ding niet, dan kunnen jullie alles zien, hij gelooft ook dat er camera's zitten in alle nieuwe LED lantaarnpalen.
Wij konden met de vorige niet terugleverenquote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:56 schreef leolinedance het volgende:
Waarom hebben velen hier vrijwillig zo'n slimme meter laten installeren? Ik doe er juist alles aan om de oude draaischijfmeter zo lang mogelijk te houden. Zo lang die meters in omloop zijn kan het salderen volgens mij niet worden aangepakt.
Ja, ik ben mij er bewust van dat het er vroeg of laat wel van gaat komen.
Maar dan liever zo laat mogelijk
Had je een draaischijfmeter die niet terugdraaide?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij konden met de vorige niet terugleveren
Eén van de redenen dat het vooralsnog 2023 is geworden, is omdat het voor die tijd onmogelijk is al die meters te vervangen. Hoe meer mensen het nu uitstellen, hoe onmogelijker het t.z.t. wordt om het op tijd geregeld te hebben. Echt íedere meter moet vervangen zijn voordat deze nieuwe regeling in kan gaan, dat is nog niet zo eenvoudig. Er zouden ook best nog wel eens wat mensen kunnen gaan procederen in 2022 als ze aan de beurt zijn bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Salderen zou vanaf 2023 afgebouwd gaan worden en voor die tijd oude meters vervangen door meters met een extra telwerk (slim of gewoon digitaal).
En of je het dan nu direct laat doen of over een paar jaar weer thuis moet blijven voor het wisselen van die meter...
Daar heb je er al één dusquote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:03 schreef EasyLife het volgende:
M'n buurman is er helemaal op tegen, heeft niet eens panelen, nee ik wil dat ding niet, dan kunnen jullie alles zien, hij gelooft ook dat er camera's zitten in alle nieuwe LED lantaarnpalen.
Nee zo'n stom ding van Oxxio.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Had je een draaischijfmeter die niet terugdraaide?
Dan draaien ze het gewoon om. Je kan dan alleen nog salderen met een slimme meter ofzo.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eén van de redenen dat het vooralsnog 2023 is geworden, is omdat het voor die tijd onmogelijk is al die meters te vervangen. Hoe meer mensen het nu uitstellen, hoe onmogelijker het t.z.t. wordt om het op tijd geregeld te hebben. Echt íedere meter moet vervangen zijn voordat deze nieuwe regeling in kan gaan, dat is nog niet zo eenvoudig. Er zouden ook best nog wel eens wat mensen kunnen gaan procederen in 2022 als ze aan de beurt zijn bijvoorbeeld
Of mensen die de afspraak blijven afzeggen of de monteur niet binnen laten. En zo zijn er nog wel meer vertragingstactieken te bedenken
[..]
Daar heb je er al één dus![]()
Dat wordt sowieso lastig want een Ferraris saldeert 100%quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan draaien ze het gewoon om. Je kan dan alleen nog salderen met een slimme meter ofzo.
Stroomkabel kan bij de stoep ook gewoon losgekoppeld worden, moet je eens zien hoe snel ze dan open doenquote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Of mensen die de afspraak blijven afzeggen of de monteur niet binnen laten. En zo zijn er nog wel meer vertragingstactieken te bedenken
[..]
Laatst nog gebeurt bij de buren aan de andere kant, ja ik woon in een apart straatje 😂quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stroomkabel kan bij de stoep ook gewoon losgekoppeld worden, moet je eens zien hoe snel ze dan open doen
Haha, zo`n man altijd in zijn verhaal voeren, voor de lolz.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:03 schreef EasyLife het volgende:
Hij staat de hele dag voor z'n hekje en weet alles wat er in de buurt gebeurt.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:29 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Haha, zo`n man altijd in zijn verhaal voeren, voor de lolz.
Vertel meer please
Altijd gaaf zo`n baasje die alles van de buurt weet. Weetje wat je moet doen zo`n 3 dollar camera op eBay bestellen en zeggen dat die uit de lantarenpaal viel of zo. Daarna wel vertellen dat het een grapjes was natuurlijkquote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:35 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Hij staat de hele dag voor z'n hekje en weet alles wat er in de buurt gebeurt.
Altijd als je naar buiten gaat met de hond lopen ofzo, komt ie ook toevallig naar buiten... moiiii buurman. Loop je met de hond de tegengestelde richting, keert ie om, niet te ontwijken.
Zou hem nog liever liquideren dan een grapje uithalen, heb m'n bel al afgesloten omdat ie 3x per dag aanbelt om iets te vertellen. Ja staan rare mensen bij je auto, ja dit dat, rot op man.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:42 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Altijd gaaf zo`n baasje die alles van de buurt weet. Weetje wat je moet doen zo`n 3 dollar camera op eBay bestellen en zeggen dat die uit de lantarenpaal viel of zo. Daarna wel vertellen dat het een grapjes was natuurlijk
[ afbeelding ]
Geen easy life.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:49 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Zou hem nog liever liquideren dan een grapje uithalen, heb m'n bel al afgesloten omdat ie 3x per dag aanbelt om iets te vertellen. Ja staan rare mensen bij je auto, ja dit dat, rot op man.
En van die opmerkingen waar je niks mee kan, ziet ie de hele dag dat ze bezig zijn met zonnepanelen, en dan: "of heb je zonnepanelen?"
Ja.
WTF... gast, dat zie je toch de hele dag, altijd van die domme opmerkingen. Regent het, geen lekker weertje he.
Nee.
Ga weg.
Dat is ook meer m'n doel, met een plots ontslag, daarna een vriendin die er vandoor ging met een ander en geen inkomen of uitkering was het niet echt easy de afgelopen maandenquote:
Ik zit op die monteurs te wachten het regent alleen al wel.quote:
1 ventilatiepijp is vervangen door zo'n ventilatiepan. De kabels zijn langs de ventilatiepan naar binnen geleid.quote:Op woensdag 8 mei 2019 07:16 schreef Freakie1 het volgende:
Hoe hebben ze bij jullie de dakdoorvoer van de kabels geregeld?
Denken die mensen echt dat ze interessant genoeg zijn om gevolgd te worden?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:03 schreef EasyLife het volgende:
Oh nicequote:Op woensdag 8 mei 2019 09:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze hebben de hoofdzekering laten klappen
Nee is zo'n stop... Weet niet hoe ze dat gaan fixen.quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh nice![]()
Is het een automaat? Of moet de netbeheerder erbij komen?
quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah ze hebben zelf zegels bij. Dat scheelt weer
Dat wordt omlussen en plantjes kwekenquote:Op woensdag 8 mei 2019 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou, lekker dan.quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze hebben de hoofdzekering laten klappen
Gelijk extra sterke stoppen ingezet als service?quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gaan ze de dakhaak van dat rechter paneel nog afstellen? Of blijft dat zo?quote:
post ff een foto van het zegel. Je bent de eerste waar een niet bevoegd zegel is geplaatst, waar de netbeheerder dan jaren later achter komt.quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |