Ja tot nu toe nog gewoon in onze keukenquote:Op vrijdag 26 april 2019 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sarabi waar maken jullie dat bier? Doen jullie dat thuis?
Had je ze in de zon gelegd?quote:Op vrijdag 26 april 2019 10:39 schreef minilot het volgende:
(Droge mandarijnen zouden strafbaar moeten wezen)
Ja het bierbrouwen is wel een hobby die ons de laatste tijd veel tijd kostquote:Op vrijdag 26 april 2019 10:34 schreef minilot het volgende:
Tof dat jullie er nog steeds zo me bezig zijn, @:Sarabi!
Hoe gaat het trouwens met buikdansen?
quote:Op vrijdag 26 april 2019 10:39 schreef minilot het volgende:
(Droge mandarijnen zouden strafbaar moeten wezen)
Ja, ook cool.quote:Op vrijdag 26 april 2019 10:39 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lonaa, gevonden: https://www.radboudumc.nl(...)atomie-en-pathologie
Hier migratie oo werkquote:Op vrijdag 26 april 2019 10:45 schreef Lonaa het volgende:
@:minilot , ik krijg honger van je ontbijtfoto. Mijn ontbijt was een plak roggebrood met salami om 8 uur, dus ik lust wel weer wat.
Ik krijg het verzoek om ruimtes te regelen voor 22 mei in de middag, 1 zaal voor 16 personen en 3 breakouts voor 4-5 personen. Lekker handig, op zo'n korte termijn, alle gasten hebben ze al wel een uitnodiging gestuurd.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:29 schreef AnneX het volgende:
Moet ik een mail versturen volgens een officiële lijst met niet-kloppende mailadressen.![]()
Jij had ook mandarijn issues toch?quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Lonaa had droge, ik niet. Ik betuigde mijn medeleven
Correct!quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jij had ook mandarijn issues toch?
Oow wacht dat was die mix van sterke drank, mandarijn en kip....
"Meer sterke drank" was geen valide oplossing?quote:
Dat is altijd een valide oplossing.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Meer sterke drank" was geen valide oplossing?
Daar moet je 50+ voor zijn, al eeuwenlang vrijwilligerswerk voor doen, een olympische medaille hebben gewonnen of iets anders heldhaftigs hebben gedaanquote:
Moeders had vorig jaar voor twee mensen een lintje aangevraagd. Beide gelukt, maar wat een werkquote:Op vrijdag 26 april 2019 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar moet je 50+ voor zijn, al eeuwenlang vrijwilligerswerk voor doen, een olympische medaille hebben gewonnen of iets anders heldhaftigs hebben gedaan
Dat lijkt me nou best een leuke baanquote:Op vrijdag 26 april 2019 11:55 schreef borisz het volgende:
Moeders had vorig jaar voor twee mensen een lintje aangevraagd. Beide gelukt, maar wat een werk. Je hebt dus één iemand op het gemeentehuis zitten die FT bezig is met de lintjes. Aanvragen beoordelen, gesprekken voeren enz enz enz.
Echt hoor, waar kan ik me aanmelden.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou best een leuke baan![]()
Nee nee nee...da's een k..job. Net zoals het aanvragen van een lintje. De mensen die dat doen die mogen/moeten een lintje hebben.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja. De ambtenaar die het deed is vorig jaar met pensioen gegaan. Maar ja 15 augustus (!) moet een dossier klaar zijn om uiteindelijk om in april evt een lintje te kunnen krijgen. Het moet langs zoveel schijven. Ambtenaar, burgemeester, Provincie, Kabinet des Konings, controle door div. diensten. Heel traject.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
wel makkelijk voor jou! Weet je wat je te doen staat (is hij zindelijk?)quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:02 schreef minilot het volgende:
Het interesseert jullie vermoedelijk geen reet, maarGünther heeft een nieuw woord: boep! (->poep)
Als het nog geen echt woord is, dan telt het niet hoor.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:02 schreef minilot het volgende:
Het interesseert jullie vermoedelijk geen reet, maarGünther heeft een nieuw woord: boep! (->poep)
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=boepquote:Op vrijdag 26 april 2019 12:02 schreef minilot het volgende:
Het interesseert jullie vermoedelijk geen reet, maar![]()
Günther heeft een nieuw woord: boep! (->poep)
Ik vind het tellen als het erop lijkt en consistent op de juiste momenten gezegd wordt.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als het nog geen echt woord is, dan telt het niet hoor.
Afgelopen januari 1 geworden, dus nu.. Eh. Vijftien maanden en een beetje.quote:
Gaat hardquote:Op vrijdag 26 april 2019 12:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Afgelopen januari 1 geworden, dus nu.. Eh. Vijftien maanden en een beetje.
En nog steeds heb ik geen lintje ontvangen.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:53 schreef Isabeau het volgende:
Daar moet je 50+ voor zijn, al eeuwenlang vrijwilligerswerk voor doen, een olympische medaille hebben gewonnen of iets anders heldhaftigs hebben gedaan
Zeker! Los lopen was laatst ook wel een heel fijne updatequote:Op vrijdag 26 april 2019 12:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gaat hard
Leuk dat er steeds meer woordjes komen.
Dat zou ook iets zijn wat ik principieel zou weigeren. Als je m'n inzet waardeert zeg het dan. Als je iets wil geven kom met wat lekkers.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee nee nee...da's een k..job. Net zoals het aanvragen van een lintje. De mensen die dat doen die mogen/moeten een lintje hebben.
Ik vind het helemaal niet erg om rotklusjes te doen af en toe, maar KO aanvragen...daar trek ik de lijn. Pokkejob to the max
Japs, pokkewerk.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. De ambtenaar die het deed is vorig jaar met pensioen gegaan. Maar ja 15 augustus (!) moet een dossier klaar zijn om uiteindelijk om in april evt een lintje te kunnen krijgen. Het moet langs zoveel schijven. Ambtenaar, burgemeester, Provincie, Kabinet des Konings, controle door div. diensten. Heel traject.
En idd pokkewerk. Precies aangeven per vrijwilligersfunctie hoe lang, hoeveel tijd per week, werkzaamheden enz enz enz. Steunverklaringen moet je zien te verzamelen.
quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:02 schreef minilot het volgende:
Het interesseert jullie vermoedelijk geen reet, maar![]()
Günther heeft een nieuw woord: boep! (->poep)
Staat alles nog veilig?quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Zeker! Los lopen was laatst ook wel een heel fijne update
Dat zei mijn vader ook altijd, tot hij er 1 kreeg. Die heeft hij zonder morren toch geaccepteerd.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zou ook iets zijn wat ik principieel zou weigeren. Als je m'n inzet waardeert zeg het dan. Als je iets wil geven kom met wat lekkers.
"Het heeft Willy behaagt" donder op, Willy heeft nog nooit van mij gehoord.
Wat ik hier zie is dat het vooral clubjes zijn die elkaar voordragen.
Semi-veilig. Dingen waar -ie instant dood of zwaargewond van raakt houden we buiten bereik, de rest is vooral leerzaamquote:Op vrijdag 26 april 2019 12:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Staat alles nog veilig?
Nu kan ie natuurlijk op veel meer plaatsen komen
Ja voor die mensen is het ook echt een fijne waardering, iets extra.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kwam net de foto's tegen van de avond dat mijn tante een lintje kreeg. Ze was er echt dolgelukkig mee en mijn oma was zo trots als een pauw. Ze zijn allebei zo koningsgezind en mijn tante is een echt kind van haar vader. Allebei waren ze enorm betrokken bij alle mogelijke clubs, verenigingen, onderwijs, etc etc. Het was wel geinig om eens meegemaakt te hebben. Sowieso leuk om te zien dat ze zo veel mensen heeft die van haar houden en dat ze zo gewaardeerd wordt door haar gemeenschap.
Mijn ene opa ook vanwege verzetswerk. Bij overlijden alles weer netjes teruggestuurd.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:41 schreef golfer het volgende:
Enige lintje in onze familie was voor mijn vader die in de jaren 80 uit handen van Prins Bernhard het Verzetsherdenkingskruis kreeg opgespeld in de Nieuwe Kerk in Amsterdam.
Dit was ook buiten lintjesdag inderdaad, gewoon een avond met de burgemeester, familie en vrienden speciaal voor tante.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja voor die mensen is het ook echt een fijne waardering, iets extra.
Maar ik moest het altijd regelen voor zakenmensen, die weggingen bij een bedrijf, nog nooit (meestal dan) een poot hadden uitgestoken om een ander te helpen, tenzij ze er zelf beter van werden of zich in de kijker konden zetten bij andere hotemetoten.
Enige wat ik wel leuk vond was om samen met familie/collega's en gemeenten de "overvallen" te organiseren als de lintjes buiten lintjesdag gegeven werden
Ja, dat moesten wij na de dood van mijn vader ook doen.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij overlijden alles weer netjes teruggestuurd.
Volgens mij vrij weinig. Lintje van opa hebben we nooit teruggestuurd en ik denk dat we dat ook niet gaan doen met dat van mijn vader, als die komt te overlijden.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:46 schreef Barreltje het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je een lintje niet terug stuurt?
Is dst tegenwoordig nog zo? Vroeger kreeg je haast automatisch een lintje na een bepaald aantal dienstjaren. Nu moet je écht maatschappelijk bijgedragen hebben. Pas nog een steunbetuiging voor iemand geschreven die echt heel veel vrijwilligers- en ander werk doet: geen lintjequote:Op vrijdag 26 april 2019 12:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja voor die mensen is het ook echt een fijne waardering, iets extra.
Maar ik moest het altijd regelen voor zakenmensen, die weggingen bij een bedrijf, nog nooit (meestal dan) een poot hadden uitgestoken om een ander te helpen, tenzij ze er zelf beter van werden of zich in de kijker konden zetten bij andere hotemetoten.
Enige wat ik wel leuk vond was om samen met familie/collega's en gemeenten de "overvallen" te organiseren als de lintjes buiten lintjesdag gegeven werden
geen flauw idee. Heb die lintjes, als ze bij mij binnenkwamen om later aan de burgemeester te geven wel eens goed bekeken, maar ik had ook sterk de indruk dat ze splinter nieuw waren. Krengen zijn trouwens hartstikke duur. De kleine versierselen krijg je, maar als je meer wil hebben (dus de wat grotere versierselen) was het toen geloof ik al 1500 gulden.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:46 schreef Barreltje het volgende:
Ja, het kan, kost dus nog meer moeite (en hele grote duim).quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is dst tegenwoordig nog zo? Vroeger kreeg je haast automatisch een lintje na een bepaald aantal dienstjaren. Nu moet je écht maatschappelijk bijgedragen hebben. Pas nog een steunbetuiging voor iemand geschreven die echt heel veel vrijwilligers- en ander werk doet: geen lintje![]()
De overvallen zijn leuk ja! Hebben we toen ook voor ons lintje gedaan. Kerk met 500 man stilletjes laten vollopen, terwijl ‘het slachtoffer’ in de ruimte ernaast repetitie had.
Mooi verhaalquote:Op vrijdag 26 april 2019 12:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, het kan, kost dus nog meer moeite (en hele grote duim).
Leukste vond ik nog steeds dat één van onze directeuren niet meer verwacht had één te krijgen, want een andere vertrekkende directeur had 3 dagen ervoor een van de hoogste gekregen (terecht trouwens). Maar deze zou aan het eind van de dag gegeven worden en de beste man zat in de auto, dus had de chauffeur de autotelefoon gesloopt (pré mobiel tijdperk dit), gezegd dat het FD niet verschenen was, en ga zo maar door. De man was witheet toen hij op kantoor aan kwam, wij hadden ook alles verstopt. En hij wilde ook niet naar de uitreiking van de lintjes aan het eind van de dag (hij dacht dat het voor 3 andere personen was) omdat die dag alles mis ging, geen krant, secretaresse was weg (duh), chauffeur deed z'n werk niet goed (duh), wij ook niet, internet ook niet (goh, stekkertje eruit oeps) (was niet uit nijd dat hij er geen had gekregen).
Dat gezicht toen ik 'm mee vroeg om naar het podium te komen was onbetaalbaar.
Dan gaat ie naar Marco Kroonquote:Op vrijdag 26 april 2019 12:46 schreef Barreltje het volgende:
Oh ik zou hem gewoon weigeren. Als men mij kent weten ze dat ik van die zooi gediend ben.quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat zei mijn vader ook altijd, tot hij er 1 kreeg. Die heeft hij zonder morren toch geaccepteerd.
quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:07 schreef derLudolf het volgende:
M'n opa was indieweigeraar, dus denk dat ik sowieso op de zwarte lijst sta.
Zoon van m'n opa's broer kreeg er nog lastige vragen over toen hij binnen de belastingdienst promotie wou maken. Opa zelf was bij bijvoorbeeld NS of PTT niet welkom...quote:
Dit stond voorheen gewoon ook in de Staatscourant. Niets nieuws dat het openbaar is.quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:15 schreef derLudolf het volgende:
Van enige privacy is ook geen sprake blijkbaar....
https://www.dvhn.nl/extra(...)97631.html?sfdsfdsfd
Wat bijzonder dat die lijst bekend gemaakt wordt. Maar misschien is er wel een AVG clausule ofzo in het lintjesprotocol.quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:15 schreef derLudolf het volgende:
Van enige privacy is ook geen sprake blijkbaar....
https://www.dvhn.nl/extra(...)97631.html?sfdsfdsfd
Nee, klopt, maar vroeger stonden bij alle elftal en klassenfoto's ook gewoon de mannen...quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit stond voorheen gewoon ook in de Staatscourant. Niets nieuws dat het openbaar is.
Dat dus. En nog steeds:quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit stond voorheen gewoon ook in de Staatscourant. Niets nieuws dat het openbaar is.
Dat is best ironisch...quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:41 schreef golfer het volgende:
mijn vader die in de jaren 80 uit handen van Prins Bernhard het Verzetsherdenkingskruis kreeg
Toen was Bernhard nog niet zo in opspraak...quote:
Ohja dat blijft staatseigendom toch?quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn ene opa ook vanwege verzetswerk. Bij overlijden alles weer netjes teruggestuurd.
"oh dat wist ik niet"quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:57 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ohja dat blijft staatseigendom toch?
Vraag me dan toch hoe dat werkt als sommige mensen begraven worden met hun decoratie.. speciale ontheffing voor?
Welke hele bubs?quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat bijzonder dat die lijst bekend gemaakt wordt. Maar misschien is er wel een AVG clausule ofzo in het lintjesprotocol.
Ik kreeg net een uitnodiging voor een informatieavond voor een functie waar ik voor afgewezen ben, met de hele bubs in de aanhef. Handig weer.
BCCquote:Op vrijdag 26 april 2019 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
25 Andere mensen die die mail ook kregen.
Ja, je zou denken dat dat toch wel bekend is tegenwoordig. Ik heb maar niets gezegd want ik sta nog op de reservelijst en ik wil best graag een hoop geld verdienen bij hen.quote:
Zeker als je dat vaker doet.quote:Op vrijdag 26 april 2019 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, je zou denken dat dat toch wel bekend is tegenwoordig. Ik heb maar niets gezegd want ik sta nog op de reservelijst en ik wil best graag een hoop geld verdienen bij hen.
oh wat slechtquote:Op vrijdag 26 april 2019 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
25 Andere mensen die die mail ook kregen.
Dat lijkt mij toch vaak bijzonder, ieder verhaal is zo anders en persoonlijk.quote:Op vrijdag 26 april 2019 14:47 schreef Bluezz het volgende:
Zo'n bijzonder verhaal vandaag met een zeer zeldzame aandoening van een patient.
Wil het eigenlijk graag vertellen, maar ihkv herkenbaarheid en/of privacy doe ik het maar niet
Da's balen.quote:
Ja. Er was best wel eea mis, en als ze m technisch in orde willen maken moet dat zo'n 300 euro kosten.quote:
Daar heb je best prima fiets voor in de gebruikte hoek. Ik kwam in mijn zoektocht naar een elektrieke zelfs al dat type fietsen tegen voor dat geld.quote:Op vrijdag 26 april 2019 14:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Er was best wel eea mis, en als ze m technisch in orde willen maken moet dat zo'n 300 euro kosten.
Ik koop wel n nieuwe.
Jup, I know. Ik ga wel even op zoek.quote:Op vrijdag 26 april 2019 15:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar heb je best prima fiets voor in de gebruikte hoek. Ik kwam in mijn zoektocht naar een elektrieke zelfs al dat type fietsen tegen voor dat geld.
Dan was die wel flink op, ja.quote:Op vrijdag 26 april 2019 14:59 schreef Lonaa het volgende:
Ja. Er was best wel eea mis, en als ze m technisch in orde willen maken moet dat zo'n 300 euro kosten.
Ik koop wel n nieuwe.
Al twijfel ik of dat alleen voor ouderen is. Maar hier in het dorp is alles voor de rest vanuit de kerk.quote:Op vrijdag 26 april 2019 15:06 schreef Myraela het volgende:
Ik heb me net aangemeld als vrijwilliger voor de zonnebloem. Duurde best lang voordat ik op het knopje verzenden drukte.Vooral omdat ik dan door m'n paniek denk dat niet gaat lukken.
Ze bellen als het goed is terug, hopelijk is er iets of iemand waar ik iets voor kan betekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |