abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_186418099
registreer om deze reclame te verbergen
Geen idee of dit topic al bestaat, maar ik dacht: misschien wel leuk om te zien welke winnaar(s) van welk jaar jullie onterecht vinden omdat deze misschien (veel) te slecht was om te mogen winnen en/of welk nummer je vind dat 'beroofd werd' (eigenlijk gewoon had moeten winnen omdat je deze beter vond maar het niet deed) in een bepaald jaar.

Als voorbeeld neem ik het Eurovisiesongfestival 2001:

Denemarken was mijn persoonlijke winnaar dat jaar:

Maar uiteindelijk won Estland:

Terwijl ik Everybody een nummer vind dat je nog maar een paar keer na het ESF luistert, vind ik Never Ever Let You Go zo'n nummer dat decennia later nog gewoon een lekker radionummer kan zijn (het zou me niks verbazen als het in de Top 2000 kwam te staan als het dat jaar won).
pi_186418248
Boh Estland was toen wel echt slecht ja
pi_186418254
Uit 2001 wil ik ook deze graag nog noemen:

Jammer van die Frans/Engels combinatie, maar verder echt een nummer wat al die jaren goed overeind is gebleven ^O^
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_186418297
En hier ben ik jren later nog steeds HEEL HEEL boos om :(

In 2011 won deze schijtinzending

het van dit pareltje

Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_186421421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:32 schreef Aoibhin het volgende:
En hier ben ik jren later nog steeds HEEL HEEL boos om :(

In 2011 won deze schijtinzending

[...]
Toen deed ook Lena weer mee met een nummer wat 8 jaar later nog altijd heel fris en modern klinkt (en stiekem beter is dan Satellite). Onbegrijpelijk dat Azerbeidzjan toen won inderdaad, zo'n waardeloos nummer.

pi_186421747
Deze draak van een lied won in 1989 -O-

Dit had moeten winnen

Life can be a bitch, so like it..
pi_186428524
In 2002 had Malta met 7th wonder wel mogen winnen. Mierzoet, maar ik was verkocht.
In 2011 had ik zelf Denemarken wel willen zien winnen en in 2014 Nederland natuurlijk, al wil ik niet zeggen dat Oostenrijk onterecht heeft gewonnen, maar het voelt nog steeds alsof we beroofd zijn. Misschien dat Duncan het goed kan maken dit jaar ;)
In 2015 had ik heel graag Itali als winnaar gehad.
pi_186430118
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:19 schreef grazz het volgende:
In 2002 had Malta met 7th wonder wel mogen winnen. Mierzoet, maar ik was verkocht.
In 2011 had ik zelf Denemarken wel willen zien winnen en in 2014 Nederland natuurlijk, al wil ik niet zeggen dat Oostenrijk onterecht heeft gewonnen, maar het voelt nog steeds alsof we beroofd zijn. Misschien dat Duncan het goed kan maken dit jaar ;)
In 2015 had ik heel graag Itali als winnaar gehad.
Malta mocht van mij ook winnen toen (alleen hadden ze denk ik op niet echt een geschikte zaal om het te organiseren).

En zoals ik in een ander topic had gezegd, als je zanger(es) en nummer gescheiden houdt, vind ik Oostenrijk nog wel een beetje een terechte winnaar dat jaar.
pi_186431458
Ik ga het gewoon zeggen, 2014. De opvallende verschijning en het verhaal van Conchita zorgden ervoor dat Oostenrijk won, niet het voorspelbare, gedateerde lied. Krijg er totaal geen kippenvel van. Natuurlijk hadden ‘wij’ moeten winnen dat jaar maar ik zou er zeker ook niet rouwig om zijn geweest als de (in mijn ogen en oren) muzikaal ook veel mooiere, interessantere of beter te behappen liedjes van Zweden, IJsland, Sloveni, zelfs de UK maar vooral Noorwegen en Malta hadden gewonnen en wij 2e. Nu baal ik er nog steeds van.
Oostenrijk was een behoorlijke subtopper geweest. Ik trek die winst van ze best slecht. _O-

Natuurlijk moet daarbij gezegd worden dat het geen draak van een inzending is zoals het gehaaste, ongenspireerde flardje waar Estland in 2001 mee won. Idem (in iets mindere mate) Letland het daaropvolgende jaar.

Om met ondergewaardeerde nummers af te sluiten kom ik toch weer op Finland 2017/Blackbird, voor mij een van de mooiste ESF nummers ooit, wellicht door een te ijzige uitstraling en staging onterecht gesneuveld in de halve finale.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')