Ik was niet thuis, dus niet even met een doekje erlangs gegaan, en de zon stond erop en ze vinden droogte en warmte leuk, dus dan gaat het blijkbaar vlot. Ik ben vier dagen weg geweest.quote:Op maandag 13 mei 2019 12:36 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wauw... zo snel als dat dan gaat. Was er dan iets anders in huis die dagen? De verwarming niet aan of ineens een paar dagen niet sproeien?
Dan ga ik voor Bleshyou in Nijmegen.quote:Op maandag 13 mei 2019 12:49 schreef bloempje-moi het volgende:
Misschien is het leuk om in de volgende openingspost een rijtje met mooie plantenwinkels en sites op te nemen. Wat zijn jouw favorieten en waarom?
Ik vind Rood & Bloem in Utrecht heel leuk. Mooie vormgeving, naast planten ook een leuke collectie potten en andere benodigdheden. Ook bij Wildernis in Amsterdam loop ik graag even binnen. Veel te zien, soms zit er echt iets leuks tussen. Maar de kennis van het personeel is benedenmaats.
Jazeker! Mijn Micans van Replant gaat als een malle. Ze zijn echt heel mooi. Voor die Philo heb ik meegedaan aan hun give away. Ik mag echt even geen plantjes meer kopen. \quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:01 schreef Koettie het volgende:
Mag online ook? Dan ga ik voor replant. Gister per ongeluk weer wat gekocht. Nog een Micans want ik vind ze zo mooi en kan niet stoppenen een Philodendron hederaceum Lime. Die kende ik nog niet
Oh cool! De mijne heeft ook een stengel met knopjes maar heb de bloemen nog niet mogen ruiken... ben benieuwd!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Wie had gedacht dat sansevieria's ook konden bloeien? Opeens kwam er een stengel met knopjes naar boven in mijn paar jaar oude plant en de bloempjes klappen nu één voor één open. En die ruikend bedwelmend zoet en bloemerig, wat een geurkanonnen!
Waaat! Hoe cool zegquote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Wie had gedacht dat sansevieria's ook konden bloeien? Opeens kwam er een stengel met knopjes naar boven in mijn paar jaar oude plant en de bloempjes klappen nu één voor één open. En die ruikend bedwelmend zoet en bloemerig, wat een geurkanonnen!
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Heel gaafquote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat het veel kwaad kan om hem nog een keer te verpotten hoor, dat kan hij best aan, hou de kluit gewoon zoveel mogelijk intact.quote:Op maandag 13 mei 2019 20:12 schreef Moonboon het volgende:
Oke, wat zouden jullie doen? Ik heb vorige week een monstera gekregen, die heb ik toen eigenlijk meteen verpot in aardewerk met wat grind onderop. Nu heb ik bedacht dat ik 'm toch graag een mosstok wil geven, maar is dat niet teveel trauma als ik de plant een week later weer voor de tweede keer verpot? Kan er eventueel nog wel mee wachten, de plant hangt nog niet zo erg, want vrij jong. Beter even door de zure appel, of beter wachten?
Er middenin jassen, jij hebt wel lef hoor 😜 Ben ik toch net iets te bang voor denk ik...quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:11 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel kwaad kan om hem nog een keer te verpotten hoor, dat kan hij best aan, hou de kluit gewoon zoveel mogelijk intact.
Maar ik heb ook wel eens naderhand bedacht dat ik een mosstok wou voor mn monstera, en die heb ik gewoon midden door de wortels gejast. Ging prima, hij heeft er qua groei niet duidelijk last van gehad, hij groeide gewoon prima door!
Oh nee.quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:12 schreef CherryLips het volgende:
Jezus bijna al m'n Thea's zitten onder de spint. En een of andere luis op een orchidee
welnee. ZZ wordt meestal met teveel liefde helemaal doodgeknuffeld... En verzopen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 21:20 schreef Caithlinn het volgende:
Okay, misschien een hele stomme vraag.
Mijn ZZ bloeit, 3 bloemen zelfs! En hij heeft een paar nieuwe stengels. Maar nou zie ik op Google dat hij alleen bloeit als hij ernstig verwaarloosd is![]()
Gaat ie nou dood?
Ah okay, nee, ik heb m juist verplaatst naar een hoek met wat minder zonlicht en geef m nu ook wat minder water zoals aanbevolen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 21:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
welnee. ZZ wordt meestal met teveel liefde helemaal doodgeknuffeld... En verzopen.
Doe je het beter dan ik. Ik had mezelf een koopverbod gegeven op 10 mei tot het minimaal het eind van de maand...quote:Op vrijdag 17 mei 2019 09:17 schreef Goitske het volgende:
Ik heb het wel zwaar... Mag even geen planten erbij en elke keer als ik bij de buurtsuper kom hebben ze zulke leuke planten staan![]()
Prijs valt ook steeds wel mee dus het is heel moeilijk om niks mee te nemen.
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 10:17 schreef DuW2 het volgende:
[..]
Doe je het beter dan ik. Ik had mezelf een koopverbod gegeven op 10 mei tot het minimaal het eind van de maand...
Heb het vol gehouden tot en met de 15eDus nu wordt er morgen een Euphorbia Obesa, Astrophytum Myriostigma Nudum Fukuryu Hannya, Astrophytum Asterias Super Kabuto extra White en een Philodendron Verrucosum bezorgt
Ja theas vinden dat niet zo leuk. Ik beperk het vaak tot goed afspoelen of de plant (bladeren dan, kluit niet) een uur of twee onder water te houden. Moet ik weer doen want mijne heeft ook weer spint. Die hoek is niet zo geschikt denk ik, elke keer alleen daar.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 10:29 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil eerst van al het ongedierte af. Heb de thea's besproeid maar die spray is giftiger voor ze dan de spint geloof ik.
Hahahahaha herkenbaar... Plantenstop werkt bij mij ook nooitquote:Op vrijdag 17 mei 2019 10:17 schreef DuW2 het volgende:
[..]
Doe je het beter dan ik. Ik had mezelf een koopverbod gegeven op 10 mei tot het minimaal het eind van de maand...
Heb het vol gehouden tot en met de 15eDus nu wordt er morgen een Euphorbia Obesa, Astrophytum Myriostigma Nudum Fukuryu Hannya, Astrophytum Asterias Super Kabuto extra White en een Philodendron Verrucosum bezorgt
De thea's stonden verspreid over twee kamers, meerdere hoeken. En de alocasia's maar die hebben minder blad, dus dat is wat makkelijker bij te houden. Ik laat de spray even intrekken en zal ze over een paar dagen weer onder de douchekop houden.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 10:55 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ja theas vinden dat niet zo leuk. Ik beperk het vaak tot goed afspoelen of de plant (bladeren dan, kluit niet) een uur of twee onder water te houden. Moet ik weer doen want mijne heeft ook weer spint. Die hoek is niet zo geschikt denk ik, elke keer alleen daar.
Ik heb nog wel wat pannekoekjesquote:Op vrijdag 17 mei 2019 11:34 schreef Koettie het volgende:
Ik wil voor m'n stage afscheid voor iedereen een mini plantje kopen. Zo'n 25 ofzo. Iemand cheap idee? Dacht vetplantjes, lekker makkelijk. Misschien makkelijkst als ik gewoon een grote Crassula koop en zelf stek maar zoveel gedoe.
Haha. Shit, had er eerder aan moeten beginnen stiekem. Van de week even kijken of ik ergens goedkoop mini plantjes kan krijgen. Anders wordt het gewoon gebak, ook leuk!quote:
afbeeldingquote:Op vrijdag 17 mei 2019 08:28 schreef bloempje-moi het volgende:
Doe eens een foto, want dat heb ik nog nooit gezien!
Mijn Hoya Bella heeft 10 bloemen en ook mijn Fishtail en Liniearis beginnen bloemetjes te krijgen.
Ik moest inderdaad even zoekenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:31 schreef Caithlinn het volgende:
[..]
afbeelding
Hoop dat ie het zo doet![]()
Het is wel een zoekplaatje want de bloemen zijn niet echt fleurig
Grind? Bedoel je hydrokorrels? Ik heb nu net op aanraden van hier alles op mos gezet. 🤣quote:Op vrijdag 17 mei 2019 20:14 schreef Koettie het volgende:
Ik ga echt nooit meer stekken op water, grind werkt zoooo goed. Gaat als een speer allemaal. M'n stippen Begonia stond al twee maanden opw water.. Niets. Een week op grind.. Wortels!
Morgen onverwacht vrij. Lekker plantjes wateren en m'n plant schilderij van de muur halen. Vergeten water te geven dus alles doodGa meer stekken, heb nog zo'n ikea bak dus extra kas. Kan ik dat schilderij ing uiteindelijk weer vullen en dan wekker voor 't water :p
Oh no Cherry!! Nog iets aan te redden?
Heb een gemixt. Grof grind, hydro korrels en perliet. Echt zoooo chill. Ben helemaal fan! Heb gister een Moonlight op grind gezet, ik laat je weten hoe het loopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 20:22 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Grind? Bedoel je hydrokorrels? Ik heb nu net op aanraden van hier alles op mos gezet. 🤣
Ik heb vier stekken van de Moonlight die het echt met geen mogelijkheid doen. Al maanden in de kas, in water, aarde, mos. Geen mm groei. Iemand de golden tip?
En dan grof grind gewoon bij het tuincentrum vandaan?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 20:24 schreef Koettie het volgende:
[..]
Heb een gemixt. Grof grind, hydro korrels en perliet. Echt zoooo chill. Ben helemaal fan! Heb gister een Moonlight op grind gezet, ik laat je weten hoe het loopt.
Doe mee aan de stekjesruil via fb, even bedenken wat ik ga sturen!
De Zamiocluas voldoet aan je wensen denk ik.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een niet te moeilijke plant die van schaduw houdt en een brede range aan temperaturen aan kan? Hij mag zowel hangend als staand zijn.
In mijn huiskamer valt wel daglicht maar weinig direct zonlicht en ik heb de verwarming zelden aan. Ik heb al onder meer een blauwvaren en Calathea lancifolia.
quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:11 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Maar ik heb ook wel eens naderhand bedacht dat ik een mosstok wou voor mn monstera, en die heb ik gewoon midden door de wortels gejast. Ging prima, hij heeft er qua groei niet duidelijk last van gehad, hij groeide gewoon prima door!
Gezonde planten kunnen heel wat hebben. Als je plant goed geworteld is, dan breekt zo'n mosstok een minimaal percentage van de wortels. De overige tig procent van de wortels kan dat wel opvangen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 09:56 schreef Moonboon het volgende:
[..]
Er middenin jassen, jij hebt wel lef hoor 😜 Ben ik toch net iets te bang voor denk ik...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |