Ik was niet thuis, dus niet even met een doekje erlangs gegaan, en de zon stond erop en ze vinden droogte en warmte leuk, dus dan gaat het blijkbaar vlot. Ik ben vier dagen weg geweest.quote:Op maandag 13 mei 2019 12:36 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wauw... zo snel als dat dan gaat. Was er dan iets anders in huis die dagen? De verwarming niet aan of ineens een paar dagen niet sproeien?
Dan ga ik voor Bleshyou in Nijmegen.quote:Op maandag 13 mei 2019 12:49 schreef bloempje-moi het volgende:
Misschien is het leuk om in de volgende openingspost een rijtje met mooie plantenwinkels en sites op te nemen. Wat zijn jouw favorieten en waarom?
Ik vind Rood & Bloem in Utrecht heel leuk. Mooie vormgeving, naast planten ook een leuke collectie potten en andere benodigdheden. Ook bij Wildernis in Amsterdam loop ik graag even binnen. Veel te zien, soms zit er echt iets leuks tussen. Maar de kennis van het personeel is benedenmaats.
Jazeker! Mijn Micans van Replant gaat als een malle. Ze zijn echt heel mooi. Voor die Philo heb ik meegedaan aan hun give away. Ik mag echt even geen plantjes meer kopen. \quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:01 schreef Koettie het volgende:
Mag online ook? Dan ga ik voor replant. Gister per ongeluk weer wat gekocht. Nog een Micans want ik vind ze zo mooi en kan niet stoppenen een Philodendron hederaceum Lime. Die kende ik nog niet
Oh cool! De mijne heeft ook een stengel met knopjes maar heb de bloemen nog niet mogen ruiken... ben benieuwd!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Wie had gedacht dat sansevieria's ook konden bloeien? Opeens kwam er een stengel met knopjes naar boven in mijn paar jaar oude plant en de bloempjes klappen nu één voor één open. En die ruikend bedwelmend zoet en bloemerig, wat een geurkanonnen!
Waaat! Hoe cool zegquote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Wie had gedacht dat sansevieria's ook konden bloeien? Opeens kwam er een stengel met knopjes naar boven in mijn paar jaar oude plant en de bloempjes klappen nu één voor één open. En die ruikend bedwelmend zoet en bloemerig, wat een geurkanonnen!
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Heel gaafquote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat het veel kwaad kan om hem nog een keer te verpotten hoor, dat kan hij best aan, hou de kluit gewoon zoveel mogelijk intact.quote:Op maandag 13 mei 2019 20:12 schreef Moonboon het volgende:
Oke, wat zouden jullie doen? Ik heb vorige week een monstera gekregen, die heb ik toen eigenlijk meteen verpot in aardewerk met wat grind onderop. Nu heb ik bedacht dat ik 'm toch graag een mosstok wil geven, maar is dat niet teveel trauma als ik de plant een week later weer voor de tweede keer verpot? Kan er eventueel nog wel mee wachten, de plant hangt nog niet zo erg, want vrij jong. Beter even door de zure appel, of beter wachten?
Er middenin jassen, jij hebt wel lef hoor 😜 Ben ik toch net iets te bang voor denk ik...quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:11 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel kwaad kan om hem nog een keer te verpotten hoor, dat kan hij best aan, hou de kluit gewoon zoveel mogelijk intact.
Maar ik heb ook wel eens naderhand bedacht dat ik een mosstok wou voor mn monstera, en die heb ik gewoon midden door de wortels gejast. Ging prima, hij heeft er qua groei niet duidelijk last van gehad, hij groeide gewoon prima door!
Oh nee.quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:12 schreef CherryLips het volgende:
Jezus bijna al m'n Thea's zitten onder de spint. En een of andere luis op een orchidee
welnee. ZZ wordt meestal met teveel liefde helemaal doodgeknuffeld... En verzopen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 21:20 schreef Caithlinn het volgende:
Okay, misschien een hele stomme vraag.
Mijn ZZ bloeit, 3 bloemen zelfs! En hij heeft een paar nieuwe stengels. Maar nou zie ik op Google dat hij alleen bloeit als hij ernstig verwaarloosd is![]()
Gaat ie nou dood?
Ah okay, nee, ik heb m juist verplaatst naar een hoek met wat minder zonlicht en geef m nu ook wat minder water zoals aanbevolen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 21:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
welnee. ZZ wordt meestal met teveel liefde helemaal doodgeknuffeld... En verzopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |