Het lijkt wel wat op een Peperomia Hope, maar toch net anders (of heel dorstig). Misschien een variant in die hoek?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:21 schreef Broccolitaartje het volgende:
Hahahaha Koettie, klinkt als een hele opgave ja![]()
Ik was net weer even bij het tuincentrum, en ik zag zoooo'n mooie plant hangen, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat het is, iemand een idee?
[ afbeelding ]
Verder wou mijn vriend al een tijdje een "koraalplantje", en een crassula hottentot, en ik moet natuurlijk wel mn kans pakken als hij een keer een plantje op zn wishlist heeft, want zo vaak gebeurt dat niet
Daarnaast nog een plantje gekocht die ik nog nooit eerder had gezien, een Avonia. Die is door vriend gelijk omgedoopt tot piemelplantje![]()
[ afbeelding ]
Het lijkt wel een Peperomia Obtusifolia? Alleen zie ik die nooit met van die lange stengels...quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:21 schreef Broccolitaartje het volgende:
Hahahaha Koettie, klinkt als een hele opgave ja![]()
Ik was net weer even bij het tuincentrum, en ik zag zoooo'n mooie plant hangen, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat het is, iemand een idee?
[ afbeelding
Altijd leuk zo'n overzicht. Een aantal zijn inmiddels niet zo bijzonder meer. Die dolfijnen succulent zie je tegenwoordig regelmatig.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 09:05 schreef Seven. het volgende:
Deze link wilde ik hier ff delen:
https://mysticalraven.com(...)lMNUY6UKtq25xZQS4O4c
10 bijzondere planten, zoals deze:
[ afbeelding ]
Gisteren nog. Ik kwam op instagram plantenafstofdoekjes tegen (quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:45 schreef Myraela het volgende:
Ineens een helemaal nieuwe stengel in m'n (ietswat stoffige) plant.
Ik blijf dat fascinerend vinden. Stoffen jullie de bladeren van jullie planten af?
[ afbeelding ]
Ik ben groot fan van de Spargo-statische doekjes van de action. Werkt alleen niet goed op planten met lichtbehaarde bladeren, zoals Calanthea Rufibarba (nou ja, werkt wel, maar je beschadigt de fuzz. Die kan je beter onder de douche zetten, volgens mij)quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:04 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Gisteren nog. Ik kwam op instagram plantenafstofdoekjes tegen (), maar dat inspireerde wel meteen. Microvezeldoekje in handzaam formaat geknipt en heerlijk meditatief gepoetst.
Oh wat een idee! Heb nog van swiffer ala action van "plumeau" achtige en van swiffer voor de vloer liggenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:04 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Gisteren nog. Ik kwam op instagram plantenafstofdoekjes tegen (), maar dat inspireerde wel meteen. Microvezeldoekje in handzaam formaat geknipt en heerlijk meditatief gepoetst.
En vergeet de gele rubber handschoenen nietquote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:52 schreef Goitske het volgende:
[..]
Oh wat een idee! Heb nog van swiffer ala action van "plumeau" achtige en van swiffer voor de vloer liggen
Ik ga ff naar de action morgen. Ik moet die handschoenen hebbenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:10 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
En vergeet de gele rubber handschoenen niet![]()
[ afbeelding ]
Ik vind dit ook weer fascinerend: de Smart Plant Tracker. Deze tracker controleert water, licht en warmte. Maar te veel moeite om het uit te proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.walmart.com/ip/Smart-Plant-Tracker/649133014
Ach, je kan er een paar monitoren en dan de rest inschatten. Helaas bezorgen ze alleen in de US als ik het goed begrijp.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 19:44 schreef Goitske het volgende:
Moet je dan in elke pot zo'n ding stoppen? Duur geintje dan
Staat er goed bij zeg. Mooi!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:38 schreef Koettie het volgende:
Vandaag alle plantjes gestoft. Ben weer helemaal happy.
[ afbeelding ]
<3
zes dollar... Ik heb zulke dingen ook wel voor zestig euro gezien.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 19:44 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik ga ff naar de action morgen. Ik moet die handschoenen hebben
Moet je dan in elke pot zo'n ding stoppen? Duur geintje dan
Ik vind die echt een lastig plantje weet nooit wat ie nou wil. Mijne heeft ook gekke vlekken. Dacht eerst teveel water maar kan bijna niet. Gister dus maar eens water gegeven en nu staat het er prachtig bij, helemaal tot leven gekomen. Waar die gekke plekken dan vandaan komen.. Geen idee.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:40 schreef Broccolitaartje het volgende:
Koettie, wat ziet het er allemaal super uit! En die manihot is leuk man, die kende ik helemaal niet.
CherryLips, ik was ook helemaal verliefd op die potjes, bij dat tuincentrum hebben ze zo ontzettend veel leuke potjes staan, dat ik altijd pas bij mn tweede rondje dingen mag meenemen van mezelf, anders neem ik teveel mee![]()
Mijn Marble Planet heeft het opeens een beetje moeilijk. Hij krijgt zwarte plekjes op de rand van zn blad, bij een van die plekjes zie ik ook wat wittigs zitten in het midden (zie foto) is dit een schimmeltje? Bij verdere inspectie vind ik ook een volledig geel blaadje binnenin. Ik twijfel of het misschien ook van de voeding kan komen? Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet misschien ook een keer mn plantjes gaan afstoffen
Ik gebruik altijd een sproeier om de bladeren schoon te spuiten.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:45 schreef Myraela het volgende:
Ineens een helemaal nieuwe stengel in m'n (ietswat stoffige) plant.
Ik blijf dat fascinerend vinden. Stoffen jullie de bladeren van jullie planten af?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |