abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 20:46:36 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_186503269
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat een verhaal!
Ook wel begrijpelijk, 10 rondjes is veel en als je jezelf naar de gedver aan het fietsen bent is het logisch dat je de tel kwijtraakt. Kunnen ze daar bij de organisatie niet wat op bedenken?
Toch ook wel weer netjes voor de uitslagen dat ze hier wel op checken en je eruit hebben gehaald, niet leuk voor jou natuurlijk maar wel fijn voor degenen die anders lager zouden eindigen dan in werkelijkheid. Mooie reden voor revanche iig ;)
Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je het goed doet. Dus ofwel moet je opletten, of je zorgt dat je iemand aan de kant hebt die voor je telt. Dat laatste gebeurt ook.

Maar ik had gewoon m'n afstand op m'n horloge moeten checken, vóór ik ging wisselen. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan en toen ging het ook goed. Ik was er zo van overtuigd dat ik klaar was, dat ik gewoon niet gecheckt heb. Ik heb het aan niemand dan mezelf te danken.

Achteraf wel extra zuur. Ik kreeg vanmiddag m'n rondetijden binnen, en alle ronden die ik wel gereden heb, heb ik harder dan vorig jaar gereden. En ik heb ook harder gelopen. Dus het had erin gezeten. Maar goed, nu is het niet écht :')

Overigens was ik niet de enige. Eentje heeft er ook een rondje te weinig, en eentje zelfs twee :D opvallend veel ook een rondje te veel! En zelfs ook eentje twee te veel _O- ach ja. Goede leer voor de volgende keer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_186503846
Het lijkt zo makkelijk tot tien tellen. Blijkt maar weer eens dat wielrenners niet zo snugger zijn. :P
pi_186507000
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:27 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Waarom hebben ze vaak een woeste baard? Is dat om warm te blijven, of een soort zelf aangemeten imago van de stoere man? En waarom heb jij geen baard? We hadden het in dit topic over het lopen van meerdere marathons in korte tijd, maar jouw lichaam kan dat.
Mijn baardgroei is niet toereikend voor een woeste baard.
Bovendien heb ik geen baard nodig om warm te blijven, daar zorgt mijn speklaag wel voor.
Meerdere marathons in korte tijd? Geen probleem. Meerdere snelle marathons in korte tijd wel een probleem.
Mijn laatste marathon is alweer een jaar geleden.
Marathon afstand (of meer) is een ander verhaal :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_186517561
Soms heb je trainingen die zoooo goed gaan 8-)
3x3km in 12.44.8, 12.45.1 en 12.38 :D Ondertussen even 10km in 44 minuten lopen in training en het voelde nooit echt zwaar.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186521082
Lekker!

Ik heb eindelijk de Hoka's waar ik zere en heel warme voeten in kreeg ingeruild *O*

SPOILER: voor de Nike Odyssey React Flyknit 2 (mondvol)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb vanmorgen al getraind, dus ik heb opeens een dinsdagavond vrij. En morgen rust. En donderdag weer 's avonds vrij. Ik ben helemaal in de war 8)7
pi_186521115
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Soms heb je trainingen die zoooo goed gaan 8-)
3x3km in 12.44.8, 12.45.1 en 12.38 :D Ondertussen even 10km in 44 minuten lopen in training en het voelde nooit echt zwaar.
Lekker hoor.
Is dat dan het tempo van je HR treshold? Wat voor rust heb je tussen die blokken in?
pi_186521691
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:47 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Lekker hoor.
Is dat dan het tempo van je HR treshold? Wat voor rust heb je tussen die blokken in?
Ja, anaerobe drempel. Al vind ik het wel lastig om in training een uur op die snelheid te lopen, laatst moest ik een uur op 4.20 en dat was net niet gelukt. Maar ik gok dat mijn HM tempo bij goed weer en parcours nu wel rond de 4.20 of net daaronder ligt.
De rust was 3' dribbel, maar ik ging zo lekker dat ik na 1 minuut alweer voelde dat ik wel zou kunnen. Toch maar van de rust genoten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186521745
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:45 schreef hatsaflats het volgende:
Lekker!

Ik heb eindelijk de Hoka's waar ik zere en heel warme voeten in kreeg ingeruild *O*

SPOILER: voor de Nike Odyssey React Flyknit 2 (mondvol)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb vanmorgen al getraind, dus ik heb opeens een dinsdagavond vrij. En morgen rust. En donderdag weer 's avonds vrij. Ik ben helemaal in de war 8)7
Tijd om goede maaltijden te koken en uit te rusten van je intensieve trainingen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186523899
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tijd om goede maaltijden te koken en uit te rusten van je intensieve trainingen ;)
Rust is wel fijn O+

Lopen gaat nog steeds lekker, maar ik ben wel heel moe en slaperig steeds. Nog 4 trainingen, en volgens het schema nog 2 keer het klimduin op, en dan kan ik volgende week vrijdag eens testen wat ik nu op een 1500 kan.
pi_186523987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, anaerobe drempel. Al vind ik het wel lastig om in training een uur op die snelheid te lopen, laatst moest ik een uur op 4.20 en dat was net niet gelukt. Maar ik gok dat mijn HM tempo bij goed weer en parcours nu wel rond de 4.20 of net daaronder ligt.
De rust was 3' dribbel, maar ik ging zo lekker dat ik na 1 minuut alweer voelde dat ik wel zou kunnen. Toch maar van de rust genoten ;)
Oja. Redelijk vergelijkbaar met wat Trainasone mij voor morgen voorschotelt in een zogenaamde Treshholdrun. Alleen loop ik niet zo hard als jij ;)


Walk/slow run for 5 minutes at 6:12 /km [12:23 - 6:01 /km] (807 m).
Easy run for 7 minutes at 5:42 /km [5:52 - 5:37 /km] (1.2 km).

Perform the following steps 3 times

Run for 2 minutes no faster than 6:27 /km [>- 5:36 /km]
Fast run for 10 minutes at 4:51 /km [4:56 - 4:43 /km] (2.1 km).

Easy run for 7 minutes at 5:42 /km [5:52 - 5:37 /km] (1.2 km).

Ben nogsteeds erg tevreden met het programma. Nu weer op de weg terug van mijn winterdip :)
pi_186537256
Ik heb er weinig aan, maar dit is nieuw bij Garmin: https://connect.garmin.com/features/menstrual-cycle-tracking/

Zouden er vrouwen zijn die iedere dag gaan loggen hoe ze zich voelen?
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 12:49:22 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_186538471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:52 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb er weinig aan, maar dit is nieuw bij Garmin: https://connect.garmin.com/features/menstrual-cycle-tracking/

Zouden er vrouwen zijn die iedere dag gaan loggen hoe ze zich voelen?
Ik spuugde m’n lunch tegen m’n beeldscherm :’)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_186541333
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:52 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb er weinig aan, maar dit is nieuw bij Garmin: https://connect.garmin.com/features/menstrual-cycle-tracking/

Zouden er vrouwen zijn die iedere dag gaan loggen hoe ze zich voelen?
Waarom zo cynisch? Hoe het vrouwelijk lichaam werkt is een van de minst onderzochte dingen. Alle sport/bewegingswetenschappelijke onderzoeken zijn bijna alleen maar op mannen gedaan. Ik ben sinds een tijdje weer natuurlijk ongesteld (dus zonder pil) en ik merk echt heel veel verschil in de week voor en na mijn ongesteldheid. Ik heb dus ook sinds kort zo'n app en ik vind het super nuttig om na een bijzonder goede of bijzonder slechte training eens te kijken of dat eventueel met hormonen te maken zou kunnen hebben.
Het is iets waar veeeel meer en normaler over gepraat moet worden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:16:56 #114
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186541510
Er zijn laatst toch onderzoeken gedaan waarbij hoe langer de afstand van lopen hoe minder het verschil tussen mannen en vrouwen. Sommige ultra's worden gewonnen door vrouwen?
pi_186541532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:16 schreef xzaz het volgende:
Er zijn laatst toch onderzoeken gedaan waarbij hoe langer de afstand van lopen hoe minder het verschil tussen mannen en vrouwen. Sommige ultra's worden gewonnen door vrouwen?
Ja maar waarom en wat voor trainingsvorm dan beter aanslaat bij vrouwen is bijvoorbeeld nog een groot mysterie ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186558654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom zo cynisch? Hoe het vrouwelijk lichaam werkt is een van de minst onderzochte dingen. Alle sport/bewegingswetenschappelijke onderzoeken zijn bijna alleen maar op mannen gedaan. Ik ben sinds een tijdje weer natuurlijk ongesteld (dus zonder pil) en ik merk echt heel veel verschil in de week voor en na mijn ongesteldheid. Ik heb dus ook sinds kort zo'n app en ik vind het super nuttig om na een bijzonder goede of bijzonder slechte training eens te kijken of dat eventueel met hormonen te maken zou kunnen hebben.
Het is iets waar veeeel meer en normaler over gepraat moet worden.
Kan je me uitleggen waarom je het precies cynisch vindt?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 mei 2019 @ 09:36:33 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186558740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom zo cynisch? Hoe het vrouwelijk lichaam werkt is een van de minst onderzochte dingen. Alle sport/bewegingswetenschappelijke onderzoeken zijn bijna alleen maar op mannen gedaan. Ik ben sinds een tijdje weer natuurlijk ongesteld (dus zonder pil) en ik merk echt heel veel verschil in de week voor en na mijn ongesteldheid. Ik heb dus ook sinds kort zo'n app en ik vind het super nuttig om na een bijzonder goede of bijzonder slechte training eens te kijken of dat eventueel met hormonen te maken zou kunnen hebben.
Het is iets waar veeeel meer en normaler over gepraat moet worden.
Dat dat nogal veel effect heeft is me dankzij mijn relatie inmiddels bijzonder duidelijk, inderdaad. Het is ook niet voor niks zo dat veel vrouwelijke sporters de pil niet zo zeer gebruiken om niet zwanger te worden, maar vooral om dit te controleren en ervoor te zorgen dat ze niet ineens op hét moment van het seizoen amper in de buurt komen van hun topvorm. Tijdje terug nog wat over gelezen, een sporter die op een WK wat tegenvallend gepresteerd had, maar ze was wel tevreden want ze was ongesteld. Daar gaat je WK.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186559244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:31 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen waarom je het precies cynisch vindt?
Persoonlijk verhaal rant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Einde persoonlijke rant ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186559269
En dan kan ik me overigens nog gelukkig prijzen dat ik behalve dus wat slechter herstel en prestaties in trainingen weinig merk van mijn ongesteldheid, er zijn ook vrouwen die elke maand kampen met rugpijn, krampen, en weet ik veel wat allemaal.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186559413
Punt is, ik zeg nergens dat ik het een belachelijk idee vind (soortgelijke apps bestaan al jaren voor mensen die zwanger willen worden of het juist als een natuurlijke anticonceptie gebruiken). Ik zeg wel dat ik me afvraag hoeveel vrouwen iedere dag gaan loggen hoe ze zich voelen. Ik vraag me dat af, omdat ik min of meer hetzelfde heb gedaan met de HRV4trainingsapp. Met deze app meet je iedere ochtend je HRV en beantwoord je een aantal vragen over je slaap, je gevoel, of je gereisd hebt, etc etc. Ik hield dat een maand vol en toen was ik er wel klaar mee. Ook al omdat er bij mij geen enkel verband gevonden werd. Te veel gedoe.

Die podcast is trouwens leuk, maar ik vraag me af of mensen van buiten de randstad ervan vinden, gezien het vette Rotterdamse accent haha. Het gaat nu over de marathon en dat het gezien de ruime tijdslimieten niet echt meer indrukwekkend is. Met een limiet van 3:45 (zoals in 1981) zou 70% 'm niet meer kunnen lopen. En zonder een gedegen voorbereiding is het ook niet echt. Wel mee eens.
pi_186559454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Punt is, ik zeg nergens dat ik het een belachelijk idee vind (soortgelijke apps bestaan al jaren voor mensen die zwanger willen worden of het juist als een natuurlijke anticonceptie gebruiken). Ik zeg wel dat ik me afvraag hoeveel vrouwen iedere dag gaan loggen hoe ze zich voelen. Ik vraag me dat af, omdat ik min of meer hetzelfde heb gedaan met de HRV4trainingsapp. Met deze app meet je iedere ochtend je HRV en beantwoord je een aantal vragen over je slaap, je gevoel, of je gereisd hebt, etc etc. Ik hield dat een maand vol en toen was ik er wel klaar mee. Ook al omdat er bij mij geen enkel verband gevonden werd. Te veel gedoe.

Die podcast is trouwens leuk, maar ik vraag me af of mensen van buiten de randstad ervan vinden, gezien het vette Rotterdamse accent haha. Het gaat nu over de marathon en dat het gezien de ruime tijdslimieten niet echt meer indrukwekkend is. Met een limiet van 3:45 (zoals in 1981) zou 70% 'm niet meer kunnen lopen. En zonder een gedegen voorbereiding is het ook niet echt. Wel mee eens.
Oke, het kwam op mij over dat je het een belachelijk idee vond.
Het werkt overigens ook als je het niet elke dag doet hoor. Je cyclus is maar 3-6 dagen per maand en als je alleen al invoert welke dagen dat zijn, krijg je van zo'n app al een hoop informatie. Dan leert de app ook weer je cyclus voorspellen na een paar maanden en dat is ook handig. En veel vrouwen moeten sowieso al elke dag denken aan het nemen van de pil dus wellicht kunnen ze die 2 activiteiten combineren ;)
En net zoals elk technologisch hulpmiddel kun je het gebruiken zoals je wilt en er daardoor meer of minder uithalen. Ik ben in periodes dat ik echt voor mijn doelen ga ook meer met mijn hardlooplogboek bezig dan anders.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186559649
Nee, geen belachelijk idee dus :*

Ik ben er zelf vooral te lui voor. Voordeel van HRV4training was wel dat je het kon koppelen aan je strava-account, zodat je je workouts in ieder geval niet zelf hoefde in te voeren.

Ikzelf zou nog wel eens willen uitvinden welk voedingspatroon mij nog winst zou kunnen opleveren. Ik zeg altijd dat ik het beste loop op patat, maar misschien is dat uiteindelijk toch broccoli. Mocht ik ooit weer herstellen van de hamstringblessure dan wil ik daar proberen nog wat significante progressie uit te gaan halen. Op het gebied van slaap (meestal slecht) en alcohol (niet) zal ik geen bonustijd meer kunnen vinden.
  donderdag 2 mei 2019 @ 10:42:20 #124
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186559815
Ik moet zeggen dat de naam van de app eigenlijk ook niet helemaal goed is. Menstruatie is onderdeel ervan, maar je kunt hem ook uitschakelen als het niet van toepassing is. Het is wel specifiek gericht op de gemoedstoestand van vrouwen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_186560560
Ik heb nu sinds kort de app FitrWoman, vind dat wel een interessante. Staat ook in welk soort trainingen en voeding je het beste in welke week zou kunnen doen/nemen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')