Waarom zou ik indirect moeten betalen voor de vrijheid van godsdienst van een ander?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 19:11 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Eng. Iemand die de vrijheid van godsdienst wilt afschaffen. Volgens zijn politieke atheistische geloofssfeer.
De AIVD moet zijn tyfusbek houwe.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 07:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom zou ik indirect moeten betalen voor de vrijheid van godsdienst van een ander?
Zeker wanneer diezelfde vrijheid van godsdienst wordt misbruikt door intolerantie richting onze samenleving te onderwijzen.
De AIVD heeft hier niet voor niets aan de bel getrokken.
Je geeft geen antwoord op de vraag.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 08:11 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
De AIVD moet zijn tyfusbek houwe.
Ouwe rustig. Het is 8 uur in de ochtend.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 08:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag.
Waarom moet ik als belastingbetaler indirect bijdragen aan deze salafistische intolerantie jegens onze Westerse manier van samenleven?
Ik zou datzelfde geintje eens onder de mom van 'vrijheid van godsdienst' in een orthodox moslimland moeten proberen. Openlijk hun maatschappelijke normen en waarden verketteren maar tegelijkertijd wel van dit land eisen dat ze mijn school financieren met hun belastinggeld.
Daarom moet deze grondwet die telkens wordt misbruikt danig op de schop en worden hervormt. Het past niet meer in het beeld van de huidige tijd.
Zit lekker ontspannend aan de koffie, hoor.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 08:18 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Ouwe rustig. Het is 8 uur in de ochtend.
Het is voor mij heel duidelijk. Die Slob heeft een gristelijke agenda, en inderdaad dit is geen spelfout. Als gristenen zo zouden doen zoals op het Haga dan was er niks aan de hand. Vandaar ook dat hij graag wil dat het bestuur van een hindoeschool opstapt. Driewerf bah voor mensen die hun eigen religie laten prevaleren boven religies. Of niet religies.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 11:04 schreef Slayage het volgende:
Hoogleraren: Slob straft het Haga Lyceum te hard
Minister Arie Slob (onderwijs) kiest een te harde lijn richting het Haga Lyceum. Dat zeggen experts onderwijsrecht in reactie op het besluit van Slob om de subsidies aan de school te stoppen als het bestuur aanblijft. Het rapport van de Onderwijsinspectie over de islamitische school dat donderdag naar buiten kwam, geeft onvoldoende aanleiding voor Slobs besluit.
“Ik vind dat er verregaande conclusies worden getrokken”, zegt hoogleraar onderwijsrecht Pieter Huisman van de Erasmus Universiteit. “Ik ben benieuwd, mocht dit besluit aangevochten worden bij de rechter, of het standhoudt. Er staat in de wet dat de sancties die toegepast worden evenredig moeten zijn met de overtreding die is begaan.”
Huisman refereert aan de passages over de ‘ongepaste en provocerende’ opstelling van de directeur van de school, Söner Atasoy, en de contacten van het bestuur met omstreden figuren. “Het rapport spreekt over mogelijke risico’s die er zijn, maar ik vind het niet erg hard”, zegt Huisman. “Zeker omdat de inspectie vervolgens concludeert dat er geen aanwijzingen zijn dat de school zich afzijdig houdt van de samenleving.”
Nwoah, dat lijkt me wel wat te kort door de bocht. Het gaat vooral om de zelfverrijking van de directie. Als de schoolleiding opstapt, dan kan die school gewoon open blijven.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 13:57 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Het is voor mij heel duidelijk. Die Slob heeft een gristelijke agenda, en inderdaad dit is geen spelfout. Als gristenen zo zouden doen zoals op het Haga dan was er niks aan de hand. Vandaar ook dat hij graag wil dat het bestuur van een hindoeschool opstapt. Driewerf bah voor mensen die hun eigen religie laten prevaleren boven religies. Of niet religies.
En het feit dat hij wil dat er toch een nieuwe moslimschool komt is voor de buhne. Hij weet ook wel dat het bestuur van de stad dit niet wil. Kan mijnheer zijn handen in onschuld wassen.
Nonsens.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 08:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag.
Waarom moet ik als belastingbetaler indirect bijdragen aan deze salafistische intolerantie jegens onze Westerse manier van samenleven?
Ik zou datzelfde geintje eens onder de mom van 'vrijheid van godsdienst' in een orthodox moslimland moeten proberen. Openlijk hun maatschappelijke normen en waarden verketteren maar tegelijkertijd wel van dit land eisen dat ze mijn school financieren met hun belastinggeld.
Daarom moet deze grondwet die telkens wordt misbruikt danig op de schop en worden hervormt. Het past niet meer in het beeld van de huidige tijd.
Mooie angstbeeld.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nwoah, dat lijkt me wel wat te kort door de bocht. Het gaat vooral om de zelfverrijking van de directie. Als de schoolleiding opstapt, dan kan die school gewoon open blijven.
De segregatie van orthodoxe christenen en die van orthodoxe moslims is natuurlijk ook behoorlijk anders. Ja, die christenen discrimineren er ook lustig op los, maar we hoeven niet bang te zijn voor gewelddadige radicalisering en dat is bij moslims wél het geval.
Een stuk meer dan de helft van de moslims vindt de wetten van de koran belangrijker dan de wetten van onze Westerse landen. Hoe kom je erbij dat er geen vruchtbare grond voor is? De onderzoeken wijzen gewoon anders uit. Ligt ook aan het volk dat je binnen haalt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:40 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Nonsens.
Het is een toonbeeld van hoeveel beter wij zijn dan die apenlanden die je aanhaalt. Dat moslimfundamentalisme heeft geen vruchtbare grond hier. Uiteindelijk sterft dat uit.
Heeft alleen tijd nodig.
Kost tijd, maar uiteindelijk wordt het ook die mensen vanzelf duidelijk. Gebeurt al, met grotere hoeveelheden dan je denkt. Die fundamentalisten hebben hier echt geen toekomst, het brengt ze afkeer, en daardoor minder kansen op de arbeidsmarkt, minder welvaart, minder ontplooiingsmogelijkheden enzovoorts. Mais groeit niet op steen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:18 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Een stuk meer dan de helft van de moslims vindt de wetten van de koran belangrijker dan de wetten van onze Westerse landen. Hoe kom je erbij dat er geen vruchtbare grond voor is? De onderzoeken wijzen gewoon anders uit. Ligt ook aan het volk dat je binnen haalt.
Vooralsnog groeien dit soort sentimenten alleen maar, dus ik vraag me af waar je positieve houding op gebaseerd is. In Nederland kun je met een uitkering + wat stelen een heel mooi leven leiden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:41 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Kost tijd, maar uiteindelijk wordt het ook die mensen vanzelf duidelijk. Gebeurt al, met grotere hoeveelheden dan je denkt. Die fundamentalisten hebben hier echt geen toekomst, het brengt ze afkeer, en daardoor minder kansen op de arbeidsmarkt, minder welvaart, minder ontplooiingsmogelijkheden enzovoorts. Mais groeit niet op steen.
Maar nogmaals, het heeft tijd nodig en we hebben de groter wordende onderlaag van de bevolking om mee te dealen. Velen daarvan zijn dit soort fundamentalisten (en dat is logisch).
Wat voor een leven is dat...quote:Op zondag 14 juli 2019 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Vooralsnog groeien dit soort sentimenten alleen maar, dus ik vraag me af waar je positieve houding op gebaseerd is. In Nederland kun je met een uitkering + wat stelen een heel mooi leven leiden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ort-slappe-uitspraakquote:Haga Lyceum daagt minister uit: 'Ik wil zijn gezicht zien als er geld uit Saoedi-Arabië komt'
Als minister Slob de geldkraan dichtdraait, wil directeur-bestuurder Söner Atasoy van het Cornelius Haga Lyceum andere manieren zoeken om de school toch voort te zetten. "Ik daag de minister uit om de financiering te stoppen. Ik wil zijn gezicht zien als er geld uit Saoedi-Arabië komt." Dat zegt hij tegen RTL Nieuws. Atasoy: "Je kan ook een oliesjeik laten investeren. Ik verzin wel wat. We kunnen alle kanten op."
Tegenhouden publicatie
De directeur-bestuurder heeft geprobeerd de publicatie van het rapport van de Onderwijsinspectie over zijn school tegen te houden, maar de voorzieningenrechter stelde hem vandaag in het ongelijk. Volgens de minister voor onderwijs Arie Slob was het rapport vernietigend en moet het bestuur weg. Hij kondigt aan een zogenoemde aanwijzing te geven.
Maar Atasoy is daar niet van onder de indruk, zegt hij. "Er is geen man overboord, dit is iets dat al jarenlang geroepen wordt. Dit rapport heeft alleen waarde wanneer mensen er waarde aan hechten. Ik heb niet het gevoel dat de islamitische gemeenschap waarde hecht aan dit rapport."
Geen verrassing
Ook dat het rapport gepubliceerd mocht worden, kwam voor hem niet als een verrassing. "Ik had al een verwachting dat het zo'n uitspraak zou worden. Het lijkt allemaal op een 1-2-3'tje. Er gebeuren dubieuze dingen, maar ik kan je nog niet zeggen tussen wie."
Volgens hem is er 'stevige informatie' dat de Onderwijsinspectie zijn werk niet onafhankelijk zou doen en is het laatste woord daarover nog niet gezegd. "Wij zullen de komende tijd belastende informatie naar buiten brengen."
In het rapport van de Onderwijsinspectie staat dat het bestuur de school en de leerlingen schade toebrengt, door onder meer op te trekken met mensen die volgens de AIVD in extremistische kringen verkeren. Ook heeft het bestuur zich volgens de inspectie schuldig gemaakt aan zelfverrijking en financieel wanbeheer gevoerd.
Steun ouders
Eerder vandaag zei een moeder die in de ouderraad zit maar anoniem wil blijven, dat veel ouders het bestuur van de school steunen. De onrust die is ontstaan, is volgens haar aan de minister te danken. Zou zou niet in het belang van de kinderen hebben gehandeld.
"Onze kinderen zijn continu blootgesteld aan vragen van de inspectie. Ze houden er geen rekening mee wat voor invloed dat heeft op hen. De volgende keer wil ik de inspectie tegenhouden als ze langskomen om met mijn kind te praten, en alle ouders staan achter mij."
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 13-07-2019 om 22:50:21Bam! https://t.co/QsTC4AzFLL reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 51% gewijzigd door Jellereppe op 14-07-2019 13:27:19 ]
"Als we geen geld van Nederland krijgen is er altijd de islamitische achterban die ons wel wil steunen met de islamisering hoor."quote:Op zondag 14 juli 2019 12:57 schreef Jellereppe het volgende:
Lastig.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ort-slappe-uitspraaktwitter:ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 13-07-2019 om 22:50:21Bam! https://t.co/QsTC4AzFLL reageer retweet
Tsja, je bent daar zelf ook voorbeeld van: Een getinte Berberse Marokkaan die westers atheïsme aanhangt en nu dus niet meer loyaal is aan zijn eigen volk-cultuur, en daarnaast iemand die constant communistisch China en massamoordenaar Mao verheerlijkt. Hoe gekker wil je het hebben?quote:Op zondag 14 juli 2019 12:57 schreef Jellereppe het volgende:
Ik ben nog steeds verrast hoe extreem zwaar ideologie mensen vormt. Een blanke Germaanse Nederlander die Arabische Islam aanhangt en nu dus totaal niet meer loyaal is aan zijn eigen volk-cultuur. Hongkong precies hetzelfde aan de gang met degene die Westerse Liberale Waarden aanhangen en nu dus totaal niet meer loyaal zijn aan gele Sino-Tibetaanse soortgenoten. Ideologie, zeer en zeer belangrijk.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:40 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Nonsens.
Het is een toonbeeld van hoeveel beter wij zijn dan die apenlanden die je aanhaalt. Dat moslimfundamentalisme heeft geen vruchtbare grond hier. Uiteindelijk sterft dat uit.
Heeft alleen tijd nodig.
quote:Op zondag 14 juli 2019 12:57 schreef Jellereppe het volgende:
Lastig.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ort-slappe-uitspraaktwitter:ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 13-07-2019 om 22:50:21Bam! https://t.co/QsTC4AzFLL reageer retweet
Als er geld komt of als er geld blijft komen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan verhuis je toch naar Noord-Korea?quote:Op maandag 15 juli 2019 13:29 schreef Cockwhale het volgende:
Vrijheid van godsdienst? Indoctrinatie van godsdienst is het, en daarom horen alle religieuze scholen verbannen te worden. Een godsdienst beleiden doe je maar thuis of in de kerk/moskee/synagoge/tempel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |