abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juli 2019 @ 09:26:35 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187877313
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 09:14 schreef theunderdog het volgende:
Joah, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat wij de islamitische invloed daarom moeten uitbreiden. Dat wereldvreemde pipo's de islam hebben geïmporteerd, kunnen jij en ik niets aan doen. Het is nu aan ons om dit wat te reguleren.
Je kunt “de islam” aanpakken waar het geloof leidt tot sociale misstanden, wanneer het tot geweld oproept of middel is tot politieke beïnvloeding door vijandige mogendheden of bewegingen. Langer is de arm van de overheid niet, en dat is maar goed ook. Toch?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187877345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 09:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet te vergelijken. Je kunt bijvoorbeeld van het christendom vinden wat je wil, maar historisch is het met ons verbonden. Voor de islam gaat dat niet op. Het is een vreemde religie. Het staat dan ook voor dingen, die tegendraads zijn aan onze huidige opvattingen.
Boeiend?
De islam is nu onderdeel van onze samenleving. Kun je leuk vinden, of niet. Christendom was ooit ook een vreemde religie. Alle religies zijn ooit vreemd geweest. Als je die allemaal in de knop knakt dan is er geen religie meer..

En ik heb het idee dat mensen die principieel tegen een islamitische school zijn rechtse mensen zijn. Die nooit nuchter naar dit soort dingen kijken en een soort xenofobie hebben. "wat de boer niet kent dat vreet hij niet".

Een islamitische school is prima, net zoals een christelijke, een hindoe, een boeddhistische, een vrije, een openbare. Moeten ze wel goed om gaan met wat wij in Nederland normaal vinden. En ook geen geldelijk gewin nastreven, zoals de directeur van deze school wel doet.
pi_187877352
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de oplossing is zo simpel namelijk alle bijzonder onderwijs op basis van geloofsovertuiging verbieden.
Inderdaad, geloof beleven doe je maar lekker in jouw vrije tijd en achter de voordeur.

Ronduit bespottelijk dat wij als belastingbetaler voor de kosten (subsidies) moeten opdraaien.

Verder behoeft deze casus geen discussie. Bestuur wil niet opstappen, geldkraan wordt per direct dicht gedraaid. Als ze vervolgens hun financiering elders willen halen. Prima, niet van mijn belastinggeld. Daarvoor zijn wel betere bestemmingen te bedenken.
pi_187877840
Worden kerken, moskees e.d. nog steeds gesubsidieerd trouwens?
pi_187878179
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 09:28 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
En ik heb het idee dat mensen die principieel tegen een islamitische school zijn rechtse mensen zijn. Die nooit nuchter naar dit soort dingen kijken en een soort xenofobie hebben. "wat de boer niet kent dat vreet hij niet".
Hiermee geef je aan zelf mensen onder één kam te kunnen scheren.

Ik ben dus principieel tegen een (basis)school met een religieuze inslag, ben niet per definitie rechts, heb mensen met islamitische roots in mn directe familie en verder baseer ik mijn mening op een zooi boeken die ik inmiddels heb gelezen
quote:
Een islamitische school is prima, net zoals een christelijke, een hindoe, een boeddhistische, een vrije, een openbare. Moeten ze wel goed om gaan met wat wij in Nederland normaal vinden.
Ja, wat vinden wij hier normaal he?

Laat ik één voorbeeld noemen; mannen en vrouwen zijn gelijk, en hebben dezelfde rechten en vrijheden.

De mensen die de islamitische ideologie aanhangen; hoe denken zij daar in het algemeen over? Wat leren kinderen die op een islamitische school zitten hierover, terwijl ze in een land leven waar het normaal is dat man en vrouw gelijk zijn?

Een islamitische school hier is dus helemaal niet prima.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 11:57:21 #206
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187879344
Een reformatorische school stelt net zomin dat man en vrouw gelijk zijn.
En evengoed zijn er vrijzinnige scholen die het gelijkheidsbeginsel tot in het extreme hebben doorgevoerd; waar de lessen erop zijn gericht om traditionele rolpatronen te doorbreken en non-binaire genderopvattingen heersen.
Ook die laatste scholen liggen, vreemd genoeg, onder vuur van het garnizoen verontruste rechtsridders.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 12:12:30 #207
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_187879573
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de oplossing is zo simpel namelijk alle bijzonder onderwijs op basis van geloofsovertuiging verbieden.
Dat houdt het CDA en al die andere gristenclubjes helaas tegen
Feyenoord!!! * Barça
pi_187880034
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 09:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je kunt “de islam” aanpakken waar het geloof leidt tot sociale misstanden, wanneer het tot geweld oproept of middel is tot politieke beïnvloeding door vijandige mogendheden of bewegingen. Langer is de arm van de overheid niet, en dat is maar goed ook. Toch?
Je kunt er ook gewoon voor zorgen dat er niet nog meer islam bijkomt, hoor.
pi_187880046
quote:

[..]

Boeiend?
De islam is nu onderdeel van onze samenleving. Kun je leuk vinden, of niet. Christendom was ooit ook een vreemde religie. Alle religies zijn ooit vreemd geweest. Als je die allemaal in de knop knakt dan is er geen religie meer..

Een islamitische school is prima, net zoals een christelijke, een hindoe, een boeddhistische, een vrije, een openbare. Moeten ze wel goed om gaan met wat wij in Nederland normaal vinden. En ook geen geldelijk gewin nastreven, zoals de directeur van deze school wel doet.
_O-
pi_187880083
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:57 schreef Ringo het volgende:
Een reformatorische school stelt net zomin dat man en vrouw gelijk zijn.
En evengoed zijn er vrijzinnige scholen die het gelijkheidsbeginsel tot in het extreme hebben doorgevoerd; waar de lessen erop zijn gericht om traditionele rolpatronen te doorbreken en non-binaire genderopvattingen heersen.
Ook die laatste scholen liggen, vreemd genoeg, onder vuur van het garnizoen verontruste rechtsridders.
Wat vooral vreemd is is concluderen dat je die problemen al bij desbetreffende scholen hebt, om vervolgens blij te zijn met het importeren van een cultuur waar dat nog erger is.
pi_187880225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat vooral vreemd is is concluderen dat je die problemen al bij desbetreffende scholen hebt, om vervolgens blij te zijn met het importeren van een cultuur waar dat nog erger is.
Islam, moslims en de immer speciale (voorkeur) plek bij sommigen.

En de bijbehorende selectieve beoordeling, veroordeling en voorkeur.

Weet je nog?
  vrijdag 12 juli 2019 @ 17:17:49 #212
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_187885126
Huissalafist-en-kasthomofiel-van-Doorn-schuimbekkend-op-twitter-genot:

https://twitter.com/ArnoudvDoorn

#verzet
#nieuwejoden
Graag op anoniem
  vrijdag 12 juli 2019 @ 17:28:46 #213
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187885309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:42 schreef theunderdog het volgende:
Jammer, maar je kunt een cultuur niet dicteren. Bovendien is de islamitische cultuur er inmiddels alweer even, geworteld en gegroeid, dus houd op met dat gelummel over “import”.
pi_187885359
quote:

[..]

Een islamitische school is prima
Haha, nee.
Conscience do cost.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 17:36:24 #215
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187885428
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:32 schreef ems. het volgende:
Haha, nee.
Haha, de wetgever vindt toch echt van wel.
pi_187886274
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jammer, maar je kunt een cultuur niet dicteren. Bovendien is de islamitische cultuur er inmiddels alweer even, geworteld en gegroeid, dus houd op met dat gelummel over “import”.
Nogmaals: dat de islamitische cultuur geworteld is, wil niet zeggen dat je er nog meer van moet deporteren.

Iedereen die in Nederland leeft en dus een Nederlandse nationaliteit heeft is in mijn optiek een Nederlander. Van zaken als remigratie moet ik dus niets weten. Maar selectief zijn aan de immigratiepoort. lijkt mij meer dan zinnig.
pi_187886609
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Geworteld niet hoor. Het kan niet eens zijn eigen moskeeen en imams financieren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187887020
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 17:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Jongens jongens, rustig. De politieke kliek in Amsterdam zit er vol op! Wat doen we met een radicale islamitische school? Gewoon een extra islamitische school!

quote:
Gemeente Amsterdam vroeg bestaande scholen islamitisch te worden
Uit de documenten blijkt dat het Amsterdamse gemeentebestuur al veel langer voornemens was om een concurrerende islamitische middelbare school op te richten. In 2017 zette de hoofdstad een symposium op touw waar werd gesproken met middelbare scholen en islamitische basisscholen in Amsterdam, schrijft de Volkskrant. Destijds was de Stichting Islamitisch Onderwijs (SIO), waaronder het Cornelius Haga valt, nog bezig met juridische procedures om te kunnen starten. Volgens anonieme ‘ingewijden’ is zelfs aan bestaande middelbare scholen gevraagd of ze islamitisch wilden worden, meldt de krant.
OMG! Wat worden wij toch geleid eeh misleid, door een stelletje intens achterlijke imbecielen zeg, niet normaal. :'(

Lekker hoor, zo'n logge, lompe overheid. Stel toch gewoon één Sterke Leider aan die de boel leidt. Die weet wel raad met dergelijke zaken.
Eens kijken
pi_187887244
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:54 schreef Maharski het volgende:

[..]

OMG! Wat worden wij toch geleid eeh misleid, door een stelletje intens achterlijke imbecielen zeg, niet normaal. :'(
Je lijkt vergeten te zijn op wat voor (irrelevante) eigenschappen nieuwe ambtenaren in sollicitatieprocedures geselecteerd worden. De uitkomst zou je geenszins mogen verbazen.

quote:
Lekker hoor, zo'n logge, lompe overheid. Stel toch gewoon één Sterke Leider aan die de boel leidt. Die weet wel raad met dergelijke zaken.
En daar zijn we! De roep om nog net geen dictatuur om de politieke islam te beteugelen, nu al, in 2019. Wat een winst, wat een vooruitgang. :N
pi_187887344
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 09:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Inderdaad, geloof beleven doe je maar lekker in jouw vrije tijd en achter de voordeur.

Ronduit bespottelijk dat wij als belastingbetaler voor de kosten (subsidies) moeten opdraaien.

Verder behoeft deze casus geen discussie. Bestuur wil niet opstappen, geldkraan wordt per direct dicht gedraaid. Als ze vervolgens hun financiering elders willen halen. Prima, niet van mijn belastinggeld. Daarvoor zijn wel betere bestemmingen te bedenken.
Eng. Iemand die de vrijheid van godsdienst wilt afschaffen. Volgens zijn politieke atheistische geloofssfeer.
pi_187887377
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:11 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Eng. Iemand die de vrijheid van godsdienst wilt afschaffen. Volgens zijn politieke atheistische geloofssfeer.
Is het godsdienst daar, waar het vandaan komt, of is het wet?
pi_187887409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het godsdienst daar, waar het vandaan komt, of is het wet?
Lees de grondwet maar.
pi_187887438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:14 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Lees de grondwet maar.
Dat is mijn vraag niet vrijheid van godsdienst weet ik, echter mijn vraag die wat het meebrengen, daar waar het heerst is het daar godsdienst of wet? Dat is de vraag, en daar steekt het mij ook.
Godsdienst ja vrijheid ben ik het 100 % mee eens echter wet dat zo net even niet!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:16:18 #224
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_187887452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:11 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Nee hoor, je mag geloven wat je wil, maar zonder steun van de staat, in je vrije tijd.
Feyenoord!!! * Barça
pi_187887466
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:16 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Nee hoor, je mag geloven wat je wil, maar zonder steun van de staat, in je vrije tijd.
Dan is het goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')