Voorbeeldfunctie, heurquote:ʼDerde van salarisbudget Haga Lyceum naar directeur en familieledenʼ
Een derde van het salarisbudget van het Cornelius Haga Lyceum in Amsterdam ging vorig jaar op aan directeur Söner Atasoy en twee familieleden die op de school werkzaam zijn. Dat blijkt uit een geheime rapportage van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), schrijft NRC.
(...)
Atasoy bevestigt tegenover de krant dat hij de wettelijke norm heeft overschreden. Volgens hem werd dat medio vorig jaar ontdekt door de accountant, waarna besloten werd dat hij vanaf dit jaar het te veel ontvangen geld in delen zou terugbetalen.
Atasoy wil niets zeggen over de salarissen van zijn broer en diens schoonzus, maar hij bestrijdt dat ze met zʼn drieën goed zijn voor een derde van het budget. Volgens de krant is hij woedend over de rapportage van de inlichtingendienst. “Als de AIVD zo graag ambtsberichten wil uitdoen, moeten ze met tyfusbewijzen komen. Als ze die niet hebben, moeten ze gewoon hun tyfusbek houden.”
https://nos.nl/l/2281646
20 jr geleden zou het niet voor gekomen zijn als het zo is/was?quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:30 schreef Loekie1 het volgende:
De werkelijkheid is altijd veel idioter dan je ooit kan verzinnen.
Beide fout wat mij betreft.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:32 schreef Ringo het volgende:
Tyfusbek klinkt beschaafder dan kankermuil.
Als die niks hadden vermoed ik dat die wel hun mondje stijf op elkaar hielden.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Denk niet dat AIVD hun bankrekeningen openbaar gaat maken
Verder goed voorbeeldfunctieMaar daar caren de ouders van de kinderen op die school allang niet meer om.
Hij zal vast vijf keer per dag bidden met zijn tyfusbek naar Mekka, dus tot zover de voorbeeldfunctie.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Verder goed voorbeeldfunctieMaar daar caren de ouders van de kinderen op die school allang niet meer om.
Is taqqiya ook toegestaan tegen je mede- gelovigen? Anders is het idd echt een hypocriete tering hond.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hij zal vast vijf keer per dag bidden met zijn tyfusbek naar Mekka, dus tot zover de voorbeeldfunctie.
Er waren al dubbel zoveel aanmeldingen nadat bekend was geworden dat die school radicaal was en dat zal nu ook wel weer stijgen. Al die gezinnen moesten ze ook oppakken en uitzetten.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Of nog nergens anders ontdekt? Mits dat het klopt wel te verstaan.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:50 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat wij hier de eerste met dit soort gedrag zijn van een schooldirecteur, dit is nog niet voorgekomen in VK, Duitsland, Denemarken Belgie of Frankrijk. Ik zou zeggen: haal de buitenlandse pers er eens bij, die gelooft dit niet.
Ik denk niet dat de AIVD geen inzage heeft gehadquote:Op dinsdag 23 april 2019 08:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waar beweer ik dat AIVD geen inzage heeft gehad?quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de AIVD geen inzage heeft gehad
quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:35 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, dat vrome, gelovige gedoe is ook niet echt meer wat het geweest is hè?
Het simpele volk dat de doelgroep van deze school vormt kun je makkelijk belazeren. Gewoon iedere week in de moskee gezien worden en vrome taal uitslaan, regelmatig met de reet omhoog gezien worden en je kunt je zakken vullen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:57 schreef Leandra het volgende:
Bizar dat mensen dit alleen al proberen, en ik vermoed dat ze door de ouders van de leerlingen op handen gedragen worden; dat er meer personeel aangenomen had kunnen worden als die 3 een normaal salaris hadden gehad, en er daardoor beter onderwijs gegeven had kunnen worden zal ondergeschikt zijn.
We bedoelen het zelfdequote:Op dinsdag 23 april 2019 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat AIVD geen inzage heeft gehad?
Op Twitter zie je ook alleen maar berichten dat het onterecht is dat ze aangevallen worden vanwege islamistisch onderwijs. Maar dat is het hele probleem niet, wel het radicale element dat erin gestopt wordt.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:57 schreef Leandra het volgende:
Bizar dat mensen dit alleen al proberen, en ik vermoed dat ze door de ouders van de leerlingen op handen gedragen worden; dat er meer personeel aangenomen had kunnen worden als die 3 een normaal salaris hadden gehad, en er daardoor beter onderwijs gegeven had kunnen worden zal ondergeschikt zijn.
Als hij zelf al de richtlijn van 118k overschreed krijgen die anderen of een heel karig beetje, of het is wat onhandig opgeschreven en de 410k is niet het totale salarisbudget maar het bedrag dat zij met zijn drieën verdeelden.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:12 schreef PirE het volgende:
Een derde van 410k, is ongeveer 135k.
Dat valt toch wel mee voor 3 fulltime functies? Vind het ergens wel knap dat je die hele tyfusschool laat draaien op een budget van 410k.
Ja, vervelend is dat, dat iedere vorm van commentaar wordt uitgelegd als islam-haat, terwijl men er gewoon belang bij heeft dat er geen graaiende directie is.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op Twitter zie je ook alleen maar berichten dat het onterecht is dat ze aangevallen worden vanwege islamistisch onderwijs. Maar dat is het hele probleem niet, wel het radicale element dat erin gestopt wordt.
Dan is de vraag dus ook waar de rest van de salarissen van betaald worden, wie sponsort dat onderwijs?quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als hij zelf al de richtlijn van 118k overschreed krijgen die anderen of een heel karig beetje, of het is wat onhandig opgeschreven en de 410k is niet het totale salarisbudget maar het bedrag dat zij met zijn drieën verdeelden.
Edit: NRC-artikel gelezen, 410k is wel het hele salarisbudget.
Overgevoeligheid voor kritiek gecombineerd met onprofessionaliteit.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:23 schreef SpecialK het volgende:
Gemiddeld 45.000 euro per jaar per persoon dus?
Valt mee. De vraag is... waarom reageert deze man zo raar. Waarom niet gewoon zeggen "tsja.. ik verdien inderdaad 45.000 euro per jaar... wat dan nog"... ipv "DE AIVD LIEGT MET HUN TFUSKANKERTERING GODV"... klinkt alsof er meer aan de hand is en dat hij wellicht de pleuris er over in heeft mbt de gedachte dat mensen wat dieper gaan graven.
Is dit De Speld?quote:Atasoy wil niets zeggen over de salarissen van zijn broer en diens schoonzus, maar hij bestrijdt dat ze met zʼn drieën goed zijn voor een derde van het budget. Volgens de krant is hij woedend over de rapportage van de inlichtingendienst. “Als de AIVD zo graag ambtsberichten wil uitdoen, moeten ze met tyfusbewijzen komen. Als ze die niet hebben, moeten ze gewoon hun tyfusbek houden.”
Hij heeft er de pleuris is dat de AIVD alles op alles zet om hem en het bestuur zwart te maken ondanks dat er blijkbaar niet genoeg bewijs is/of strafbare feiten om tot strafvervolging over te gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:23 schreef SpecialK het volgende:
Gemiddeld 45.000 euro per jaar per persoon dus?
Valt mee. De vraag is... waarom reageert deze man zo raar. Waarom niet gewoon zeggen "tsja.. ik verdien inderdaad 45.000 euro per jaar... wat dan nog"... ipv "DE AIVD LIEGT MET HUN TFUSKANKERTERING GODV"... klinkt alsof er meer aan de hand is en dat hij wellicht de pleuris er over in heeft mbt de gedachte dat mensen wat dieper gaan graven.
quote:
Dit dus. Witte mensen in dit land met hun ziekelijke focus op Islamquote:Op dinsdag 23 april 2019 09:33 schreef dagobertE6 het volgende:
Gelijk hebben ze.
Laat de AIVD nou es joodse/christelijke shcolen bezoeken waar kindermisbruik aan de gang gaat.
Een beetje moslimpesten en subsidie krijgen van extreemrechts moet verboden worden.
Ten eerste scheer je alle witte mensen over 1 kam, racist.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:40 schreef kaulopopo het volgende:
[..]
Dit dus. Witte mensen in dit land met hun ziekelijke focus op Islam
quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik wacht op tegenbericht van de AIVD dat Söner de tering kan krijgen.
Haga-fan gespot.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:33 schreef dagobertE6 het volgende:
Gelijk hebben ze.
Laat de AIVD nou es joodse/christelijke shcolen bezoeken waar kindermisbruik aan de gang gaat.
Een beetje moslimpesten en subsidie krijgen van extreemrechts moet verboden worden.
Want bij de AIVD werken natuurlijk uitsluitend blanke mensen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:40 schreef kaulopopo het volgende:
[..]
Dit dus. Witte mensen in dit land met hun ziekelijke focus op Islam
Ja, dit is randstedelijke schuttingtaal. In de rest van Nederland wordt hier nog vreemd tegen aan gezienquote:Op dinsdag 23 april 2019 09:52 schreef Hexagon het volgende:
Nouja gezien de oerhollandse schuttingtaal die hij gebruikt kun je in ieder geval niet ontkennen dat hij wel een mate van integratie heeft gehad
De volgende salafistische school is een honeypot opgezet door de AIVD.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Er waren al dubbel zoveel aanmeldingen nadat bekend was geworden dat die school radicaal was en dat zal nu ook wel weer stijgen. Al die gezinnen moesten ze ook oppakken en uitzetten.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:52 schreef Peligrosso het volgende:
Dat er dus ook gewoon ouders zijn die vinden dat, van alle scholen in Nederland, hun kind hier het best af is.
Dat zijn die zogenaamde gematigden, waar de heren en vrouwen politici al voor gecapituleerd zijn. Niet vergeten dat dit soort mensen exact hetzelfde boek lezen en aanhangen als al die radicalen die zich opblazen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:52 schreef Peligrosso het volgende:
Dat er dus ook gewoon ouders zijn die vinden dat, van alle scholen in Nederland, hun kind hier het best af is.
Het probleem lost zich alleen op als er een grondwettelijke wijzing plaatsvind inzake de vrijheid van godsdienst en onderwijs. Richten dergelijke elementen zich openlijk tegen de bestaande grondwettelijke wetten, regels, normen en waarden dan moet er een juridische mogelijkheid bestaan zo'n school te sluiten.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op Twitter zie je ook alleen maar berichten dat het onterecht is dat ze aangevallen worden vanwege islamistisch onderwijs. Maar dat is het hele probleem niet, wel het radicale element dat erin gestopt wordt.
Gecapituleerd?quote:Op dinsdag 23 april 2019 10:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat zijn die zogenaamde gematigden, waar de heren en vrouwen politici al voor gecapituleerd zijn.
Ik heb Catcher in the Rye gelezen. Hetzelfde boek als Chapman. Moeten nu alle (overgebleven) Beatles sidderen en beven voor mij?quote:Niet vergeten dat dit soort mensen exact hetzelfde boek lezen en aanhangen als al die radicalen die zich opblazen.
Maar mag het richten tegen onderdelen van de grondwet zoals de vrijheid van onderwijs en godsdienst weer wel?quote:Op dinsdag 23 april 2019 10:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het probleem lost zich alleen op als er een grondwettelijke wijzing plaatsvind inzake de vrijheid van godsdienst en onderwijs. Richten dergelijke elementen zich openlijk tegen de bestaande grondwettelijke wetten, regels, normen en waarden dan moet er een juridische mogelijkheid bestaan zo'n school te sluiten.
Dat is nu niet het geval waardoor dit soort onderwijs zich ongestoord door de mazen van de wet kan opereren. Dan helpen maatschappelijke verontwaardigde reacties niet. Ook niet de reacties van sommige politici. Daar vegen dit soort schoolbesturen hun spreekwoordelijke reet mee af.
Ja en Baudet en Adolf Hitler hebben allebei Citizen Kane gezien, kun je nagaan.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb Catcher in the Rye gelezen. Hetzelfde boek als Chapman. Moeten nu alle (overgebleven) Beatles sidderen en beven voor mij?
Tuurlijk mag je openlijk kritiek uiten op onze grondwet, regels, normen en waarden.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:01 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Maar mag het richten tegen onderdelen van de grondwet zoals de vrijheid van onderwijs en godsdienst weer wel?
Verder is er waarschijnlijk wel wat te vinden om (de bestuurders van) deze school aan te pakken zonder over vrijheid van godsdienst of onderwijs te beginnen.
Dat zeiden ze ook over de examenfraude op het Ibn Ghaldoun. Toen werd de Nederlandse onderwijswereld ook met iets opgezadeld wat ze nooit voor mogelijk hadden gehouden.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:30 schreef Loekie1 het volgende:
Dit zou je twintig jaar geleden toch niet voor mogelijk hebben gehouden. De werkelijkheid is altijd veel idioter dan je ooit kan verzinnen.
WE ik heb niks voor het uitmaken.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daar zijn we als Westers land decennia lang veel te nonchalant mee omgegaan en nu zitten we met de gebakken peren.
Dat kan niet.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ja en Baudet en Adolf Hitler hebben allebei Citizen Kane gezien, kun je nagaan.![]()
Natuurlijk is het een slechte vergelijking, maar het is minstens zo slecht om te zeggen dat iedereen die een boek leest (of als levensbeschouwelijke tekst gebruikt, zo u wil) hetzelfde is, handelt en denkt.quote:Een roman is wat anders dan een levensbeschouwelijke en religieuze handleiding wiens regels strikt opgevolgd dienen te worden volgens de leiding van de club. Bijzonder zwakke appels-peren vergelijking.
Begrijp ik niet, of mag ik hieruit opmaken dat deze zich opgeblazen hebben?quote:Op dinsdag 23 april 2019 10:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Niet vergeten dat dit soort mensen exact hetzelfde boek lezen en aanhangen als al die radicalen die zich opblazen.
Ik mag toch hopen dat men zich niet verlagen doet op dat niveau, tenzij achteraf.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik wacht op tegenbericht van de AIVD dat Söner de tering kan krijgen.
En denk je dat deze zaken niet op moslimscholen voor ( kunnen ) komen ?quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:33 schreef dagobertE6 het volgende:
Gelijk hebben ze.
En die hebben sws een veel groter tapijt waar ze alles onder kunnen vegen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En denk je dat deze zaken niet op moslimscholen voor ( kunnen ) komen ?
AIVD krijgt subsidie van extreemrechts?quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:33 schreef dagobertE6 het volgende:
Gelijk hebben ze.
Ik heb op een christelijke school gezeten maar ben nog nooit verkrachtquote:Op dinsdag 23 april 2019 09:33 schreef dagobertE6 het volgende:
Gelijk hebben ze.
Nee, je dochters sturen naar een school waar ze te horen krijgen dat ze hun toekomstige man altijd gehoorzaam moeten blijven is wel goed voor hun ontwikkeling wil je zeggen?quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:16 schreef dagobertE6 het volgende:
k hoop voor hen dat thuisonderwijs is toegestaan als de haga sluit, ik wil mijn dochters zeker niet sturen naar scholen waar ze niets leren dan degeneratie
Ik zou even met Baudet bellen, misschien kun je een Renaissanceschool oprichten.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:16 schreef dagobertE6 het volgende:
k hoop voor hen dat thuisonderwijs is toegestaan als de haga sluit, ik wil mijn dochters zeker niet sturen naar scholen waar ze niets leren dan degeneratie
Zijn deze dan beinvloedbaar?quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:16 schreef dagobertE6 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |