Geen typische yuppenwijk, wel een populair deel van een stad waar vooraanmelden voor 2 jaar sterk aan te raden is en sommige basisscholen moeten loten. De obs is 3 minuten fietsen (net even opgezocht, "iets verder fietsen" was wat overdrevenquote:Op donderdag 16 mei 2019 11:23 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is ook raar gedaan door de gemeente, alle bijzondere onderwijsvormen bij elkaar. Je zou verwachten dat dit een beetje afgewisseld wordt met openbaar en gelovig onderwijs, ook om juist die onderwijsvormen voor mensen uit andere stadsdelen toegankelijk te maken. Woon je in een yuppenwijk Ono?
Ik ben overigens nu al aan het wennen aan het gebrek aan vrijheid volgend jaar (ook al is dat pas echt vanaf 5 jaar). Even op een maandag met z'n allen een dagje weg is er dan niet meer zomaar bij, en de vakantieplannen voor najaar 2020 kunnen opeens alleen nog maar in de herfstvakantie...
Vanmorgen hebben we haar onder de douche gezet inderdaad en ze vond het maar niks, maar ik denk wel dat ze geplast heeft, want de rest van de dag bleef ze lang vrolijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 22:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Zou bijvoorbeeld onder de douche plassen, lang naar lopend water luisteren of zoiets helpen arja? Wat lastig zeg.
Mijnes poept altijd walvissen. En soms een gewone vis.quote:Op maandag 20 mei 2019 21:30 schreef thabit het volgende:
Zoontje (3) toen hij van het potje afkwam: "Papa, ik heb een bolus gedraaid."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een bruinvis lancerenquote:Op maandag 20 mei 2019 21:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijnes poept altijd walvissen. En soms een gewone vis.het allerbeste poept het bij opa en oma, want die hebben een plateau-toilet.
Ze begeleiden daar alleen als het nodig is en laten kinderen vooral hun eigen manier zoeken. Dus zolang er geen ruzie of onenigheid is, laten ze de kinderen hun gang gaan. Ik denk dan ook niet dat ze hier heel erg in begeleiden. Ik zou het wel kunnen vragen de volgende keer mocht het dan weer zo gaan, want het kan wel meerwaarde bieden inderdaad. Echter gaat ze maar 1 dag per week naar de opvang, dus hoe effectief het zal zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:48 schreef Nazil het volgende:
Schanu hebben ze op de opvang daar geen begeleiding voor? Toen L een tijd geleden (voordat hij goed kon praten) erg gefrustreerd werd als hem iets niet lukte, is hij samen met een leidster een paar keer achter elkaar apart gaan zitten en hebben ze geoefend om hulp te vragen. Heeft goed geholpen toen.
Hier ook gehad idd, maar toch maar geen foto doorgeappt. En ook dat papa zelf naar de wc was gegaan en daarna applaus en complimenten kreeg van drie kinderen nadat hij "ja" antwoordde op O's vraag of hij gepoept had.quote:Op maandag 20 mei 2019 23:00 schreef Nazil het volgende:
L van de week op het potje: dat is een dikke drol! Papa laten zien!die was aan het werk, ik heb hem gelukkig kunnen overtuigen dat papa het vast prachtig vond maar we het toch gingen weggooien.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 14:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier ook gehad idd, maar toch maar geen foto doorgeappt. En ook dat papa zelf naar de wc was gegaan en daarna applaus en complimenten kreeg van drie kinderen nadat hij "ja" antwoordde op O's vraag of hij gepoept had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Arja op 28-05-2019 08:04:19 ]
Ten eerste: knappe Ketel zeg, met zijn lees-skills!quote:Op maandag 27 mei 2019 12:36 schreef lunapuella het volgende:
Aah @Quoi, wat fijn dat het goed gaat. Wat doen jullie zoal met hem in Londen? Ik wil er ook nog steeds een keer heen met de jongens, maar wacht dan tot ze wat groter zijn er meer van snappen.
Mwah, ik wilde alleen even wachten tot zijn nieuwe kamer in het nieuwe huis (op dezelfde verdieping als onze slaapkamer). Dat maakt het toch wat makkelijker - mocht hij eruit komen. En never change a sleeping childquote:
Zoiets!quote:Op maandag 27 mei 2019 23:07 schreef Savvy het volgende:
Wat bedoel je met een opstaand randje, Q?
Een uitvalbescherming?
Het 1persoonsbed van Zus heeft van zichzelf al een hekje, alleen een opening bij het voeteneind.
Fijn dat de opvang geregeld is! Wat een kriem kan dat zijn he.
Hij is pas 3... ik zou er dan inderdaad voor kiezen om zelf er met hem uit te gaan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:44 schreef Frsh het volgende:
Hallo allemaal, ik lurk hier af en toe mee maar post hier (bijna) nooit. Heb een Meneer rondlopen van 3 jaar en 2 maanden, dus het is leuk om met jullie verhalen mee te lezen. Heel herkenbaar allemaal.
Meneer is vaak vroeg wakker( lees: 6 uur) en blijft echt niet in zn bed liggen totdat zn lampje automatisch aangaat om half 7. Hij weet wel dat papa en mama het niet waarderen als hij om 6 uur op ons bed staat te dansen, dus hij trekt zelf een shirt en broek aan (jaja, trotse papa hier) en gaat met knuffelkonijn naar beneden.
Nou was dat niet zo erg geweest als ie normaal een boekje zou gaan lezen, of met zn auto's of blokken gaat spelen. Nee, Meneer wil zelf zn ontbijt maken. Het liefst met een mes... en gisteren en vandaag bedacht hij dat er wel even koffie gezet kon worden. Komt ie om kwart over 6 met een koffiefilter de slaapkamer binnen om te vertellen: "het filtertje past niet, papa".
Ik word hier niet heel enthousiast van, maar blijven liggen doet ie echt niet. Enige optie die we al besproken hebben is een slot op zn deur tot half 7, maar dat willen we niet doen omdat zindelijk zijn nu net lekker lukt.
Zitten nu te denken om vroeg opstaan te cultiveren en er zelf ook om 6 uur uit te gaan... Heel veel andere opties weten we even niet. Jullie ideeën?
Heb t idee dat Meneer naar uitdagingen zoekt... maar messen en heet water zonder ouders in de buurt heb ik liever niet.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hij is pas 3... ik zou er dan inderdaad voor kiezen om zelf er met hem uit te gaan.
Ja naar Bing en het was een groot succes. Hij heeft het er nog regelmatig over (maand geleden) en deze krent liet hem een paar snoepjes bij de kruidvat scheppen ipv in de bios en elke keer als we daar komen wijst hij naar het schepsnoep 'die voor bij Bing. Als Bing begint, mag ik één' Bing bestond uit 7 afleveringen en elke keer als een nieuwe aflevering begon mocht hij 1 snoepje anders was alles op na 10 minutenquote:Op woensdag 29 mei 2019 22:32 schreef Quoi het volgende:
Zijn jullie al eens met peuter naar de bios geweest? Ik zie dat er een Kasper & Emma film in de bios is. Kasper is zo ongeveer Max' alter ego. Hij is er dol op. Maar 74 minuten en in een bioscoop... mmmm.
Vanmiddag heb ik op 3 kereltjes gepast (2 van bijna 3 en een 9 maander). Dan voelt Max alleen als een soort vakantie
Gewoon naar beneden en samen ontbijten? Eigen broodje smeren.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:36 schreef Frsh het volgende:
[..]
Heb t idee dat Meneer naar uitdagingen zoekt... maar messen en heet water zonder ouders in de buurt heb ik liever niet.
Even bedenken of we niet een veiliger uitdaging voor m kunnen verzinnen...
Dank voor het meedenken! Vanmorgen natuurlijk weer 5 over 6 wakker. Toen ben ik er meteen eruit gegaan en nog maar eens verteld dat hij er echt niet uit mag. Wel (gisteravond al) wat boekjes en duplo naast zn bed gezet. "Pas als het lampje brand mag je naar beneden."quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:32 schreef Quoi het volgende:
Frsh geen ervaring mee (maar ik zie het hier zo gebeuren als hij wat ouder is). Kun je 'm niet richting een andere routine praten zodra hij beneden is? Voortaan als je beneden bent kun je even dit en dit en dit doen bijvoorbeeld? Geen idee of dat werkt, maar dat zou ik proberen. Of het aantrekkelijk maken om eerst op zijn kamer te blijven spelen.
echt? Bij ons keken ze Up op de nso op de groep 5/6 jarige. met weken nachtmerries voor mijn dochter als gevolg. en nu ik wat meer ouders gesproken heb hadden veel meer kinderen er nare dromen van..dat zijn toch niet voor niks 6+ films..quote:Op vrijdag 31 mei 2019 10:51 schreef SaskiaR het volgende:
Wij kijken best vaak films, altijd handig als je niks anders weet om je kind te vermaken...
In de bios hebben we Corgi gezien laatst, en thuis klassiekers zoals Finding Nemo, Up, Monsters inc, Verschrikkelijke ikke, Minoes, Brave, Kung fu panda etc etc. Als het maar beweegt zit N wel anderhalf uur stil... moet haar ook vaak genoeg achter de ipad vandaan sleuren...
Goed van Max Quoi! N zag de kindjes voorbij rennen en wilde ook graag meedoen, maar dat kon niet meer. Normaal kan ze geen 10 stappen zetten zonder te klagen dat ze moe is, dus we gaan het volgend jaar zien...
Maar echt stil zijn hoeft toch ook niet? Hier laatst voor het eerst naar de bios geweest met peuter en peutergeklets was echt geen punt. Niet op vol volume natuurlijk, maar de sfeer was heel ontspannenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 10:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik zie een bios hier nog echt niet voor me. Peuter kan echt geen drie seconden z’n klep houden en een minuut geen vraag gesteld is een minuut niet geleefd...
Kan ook zijn omdat N nu nog een stuk jonger is, dat ze dat nog geen probleem vindt. O kan een film die hij al tig keer gezien heeft ook opeens heel eng vinden en dan niet meer willen kijken, net alsof ze opeens echt beseffen wat er gebeurt. Disney-films zijn sowieso vaak niet echt heel kindvriendelijk. Veel ouders die dood gaan en bijv Sneeuwwitje is bijna kleuterhorror (heeft O ook een paar keer probleemloos gekeken, maar vindt hij nu te eng)quote:Op vrijdag 31 mei 2019 11:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
echt? Bij ons keken ze Up op de nso op de groep 5/6 jarige. met weken nachtmerries voor mijn dochter als gevolg. en nu ik wat meer ouders gesproken heb hadden veel meer kinderen er nare dromen van..dat zijn toch niet voor niks 6+ films..
+1! Ik was echt precies dit aan het bedenken in een bioscoopquote:Op vrijdag 31 mei 2019 10:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik zie een bios hier nog echt niet voor me. Peuter kan echt geen drie seconden z’n klep houden en een minuut geen vraag gesteld is een minuut niet geleefd...
Die van de tijdmachine?quote:Op maandag 3 juni 2019 08:48 schreef Schanu het volgende:
Peuterbios lijk mij zo leuk! Maar ik denk dat Jewel haar aandacht er echt niet zo lang bij kan houden dus dat durf ik niet aan. De theatervoorstelling van Woezel en Pip duurde 1 uur, en toen werd ze na 45 minuten al hangerig![]()
Frsh, hier een peuter van 2,5 die vaak vroeger wakker is. Zij komt dan naar zolder toe en kruipt tussen ons in, daar maken we juist de fijne knuffelmomentjes van. Is dat nog een idee, of lukt het jouw zoontje niet om dan rustig te blijven liggen bij jullie?
Knappe Max dat hij 1 kilometer heeft hardgelopen!En fijn dat het goed ging in de bioscoop Quoi!
Nazil, dat klinkt als een heerlijk geslaagde verjaardag
Jewel heeft de waterpokken, ze is er twee dagen redelijk ziekig van geweest maar knapte daarna alweer snel op. Ze heeft ook maar weinig pokken gelukkig dus ze komt er genadig mee weg. Het meeste zit op haar buik, onder haar luier, onder haar hoofdhaar en op haar voorhoofd. Wat hebben we ook geluk met die weer, lekker bloot buiten gespeeld in de tuin en door de zon zijn de blaasjes al allemaal ingedroogd. Wel jammer dat Vlokje dit weekend 1 werd en goede vriendinnen niet zijn gekomen omdat ze niet wilden dan hun zoon van 11,5 maand waterpokken zou krijgen![]()
En met dat we Jewel bloot hebben laten rondhuppelen, is de zindelijkheidstraining opeens ook een stuk verder gevorderd. Ze ging al geconditioneerd op het potje, maar als ze tussendoor moest dan gaf ze dat nooit aan. Nu heeft ze het hele weekend keurig alles op het potje gedaan. Op de opvang gaan ze daar nu in mee en laten ze haar ook zonder luier lopen. Hopelijk gaat dat ook goed, ik had de reservekleding daar nog niet aangepast op het mooie weer namelijk
Ja die! Vond het zelf ook wel een wat langdradig verhaal inderdaadquote:Op maandag 3 juni 2019 08:52 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Die van de tijdmachine?
Maar dat lag aan de show....![]()
Wat een geluk van het snelle indrogen van de blaasjes!
Het bleef zich in de loop afspelen. Dat haalde bij onze zitvleesbillen kind zelf het ongeduld en verveling naar boven.quote:Op maandag 3 juni 2019 09:01 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja die! Vond het zelf ook wel een wat langdradig verhaal inderdaad
Die L! Heerlijk is dat he? Als ze zich zo fijn zelf vermaken - hoe dan ookquote:Op maandag 3 juni 2019 08:34 schreef Nazil het volgende:
Quoi leuk, hoe vond hij het? En bij zo'n kinderfilm mag dat ook, vind ik.
Wij hadden gisteren verjaardag van oma in een zaaltje met veel speelgelegenheid. Lars had wat achternichtjes die hij niet kent zo ingepalmd dat ze met hem mee naar buiten gingen, hem als een koning optilden en hij roept 1x iets over een ijsje en oma zegt ga maar halenik heb hem de hele middag niet gezien, af en toe kwam hij alleen een slokje appelsap halen.
ZZ telt al weken consequent 1-4-5-6-7-8-9-10, ik vind het zķ irritant!quote:Op dinsdag 4 juni 2019 22:59 schreef Stippelrientje het volgende:
Ondertussen telt hij tot 13 (alleen de 3 slaat hij nog wel eens over)
Haha heerlijk! Wurm zegt vaak twee konijnieoren!quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
ZZ telt al weken consequent 1-4-5-6-7-8-9-10, ik vind het zķ irritant!Vooral omdat ze het concept "2" echt wel snapt, als ergens twee poezen zijn of zo, dan zegt ze "kijk! twee poezen!". En als ik met één hand een glas optil om een slok te nemen, is het streng "met twee handjes!", kennelijk hebben ze dat als regel op het kinderdagverblijf.
Hier gaat "Hoedje van papier" prima, des te irritanter is dat overslaan bij het tellen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 06:08 schreef Savvy het volgende:
Fee telt ook tot 13, maar slaat áltijd de 3 over. Ook in liedjes als ze maar tot 3 tellen. Dan zingt zij "we varen ja, we varen ja, van 1, 2, 4"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |