abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 april 2019 @ 23:55:01 #76
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356169
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:48 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Oh ja, dat docent heb ik ook regelmatig gehoord ja. Terwijl ik helemaal geen lesbevoegdheid heb of zo. :') Sowieso ben ik meer de literatuurkant op gegaan uiteindelijk. Een vriendin destijds (nu geen contact meer mee) is wel een lerarenopleiding gaan doen in ons derde jaar, maar dat was optioneel en ze moest er zelf achteraan.
Uiteindelijk bereiden veel studies niet voor op een baan, wat niet betekent dat je er niets van meekrijgt. Dat vind ik ook altijd heel simpel gedacht. Dat je niet meteen op een baan wordt voorbereid, wil niet zeggen dat het verder nutteloos is. Dat vond ik op de middelbare ook al irritant. Ik zou een pretpakket hebben, maar dat werd vaak gezegd door leerlingen die zelf slecht waren in taal- en maatschappelijke vakken. :')

Ik hou totaal niet van labeltjes plakken overigens. Ook hele vervelende ervaringen mee...

Wel knap van je dat je er zo snel van hersteld bent inderdaad! Hoop dat het goed blijft gaan verder. ^O^ Psychose is ook voor een buitenstaander heel engig.
Door ietwat meer maat te houden in mijn leven hoop ik een tweede psychose te voorkomen en dat lijkt vooralsnog goed te gaan, gelukkig houdt mijn omgeving redelijk goed een vinger op de pols wat dat betreft, want die zien ook liever niet een psychose terugkeren natuurlijk.

En ja, universitaire studies zijn geen beroepsstudies, dan had je net zo goed naar het HBO kunnen gaan (en wat mij betreft mogen een aantal studies op de uni nu ook inderdaad naar het HBO verkassen). Had je trouwens nog een beetje gekeken naar die Filosofie van Cultuur en Bestuur master die ik had aangeraden? Ik ben er dus laatst achtergekomen dat je binnen die master ook best wel goed zit als het op arbeidsmarkt aankomt, want je ontwikkelt een groot gedegen netwerk en binnen de opleiding zelf zijn ook PhD-plekken beschikbaar (al is dat niet wat je wilt, toch altijd leuk om te weten dat die optie er is).
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186356182
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sommige mensen nemen overal de autosnelweg.

Anderen kiezen de binnenwegen, slingerend door het landschap, raken een keer de weg kwijt, een keer met de wielen vast in de berm maar uiteindelijk komen ze er ook en dan hebben ze wel meer gezien.
Ik heb ook 100 jaar over m'n studie gedaan. Verschillende studies begonnen, ook een tijdje twee studies tegelijk. Een van die twee was filosofie, uiteraard ;)

Ik vond filosofie persoonlijk tegenvallen, dat zei ik hier laatst ook. Nu lees ik filosofen meer als hobby, veel leuker.
  zondag 21 april 2019 @ 23:57:25 #78
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356193
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2019 23:52 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dan kan jij @:naatje_1 niet versierd hebben nee. Die loopt overal met zijn ID in de aanslag om te bewijzen dat hij ouder is dan 14.
Jij weet niet hoe verdomd volwassen ik eruit zie als ik eenmaal aan het dansen geraak
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 21 april 2019 @ 23:59:10 #79
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356211
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:56 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik heb ook 100 jaar over m'n studie gedaan. Verschillende studies begonnen, ook een tijdje twee studies tegelijk. Een van die twee was filosofie, uiteraard ;)

Ik vond filosofie persoonlijk tegenvallen, dat zei ik hier laatst ook. Nu lees ik filosofen meer als hobby, veel leuker.
F&L / De wereld voor ons, als mens of als iets anders?

kan jij hier dan wel wat mee? :P
pi_186356240
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 23:55 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Door ietwat meer maat te houden in mijn leven hoop ik een tweede psychose te voorkomen en dat lijkt vooralsnog goed te gaan, gelukkig houdt mijn omgeving redelijk goed een vinger op de pols wat dat betreft, want die zien ook liever niet een psychose terugkeren natuurlijk.

En ja, universitaire studies zijn geen beroepsstudies, dan had je net zo goed naar het HBO kunnen gaan (en wat mij betreft mogen een aantal studies op de uni nu ook inderdaad naar het HBO verkassen). Had je trouwens nog een beetje gekeken naar die Filosofie van Cultuur en Bestuur master die ik had aangeraden? Ik ben er dus laatst achtergekomen dat je binnen die master ook best wel goed zit als het op arbeidsmarkt aankomt, want je ontwikkelt een groot gedegen netwerk en binnen de opleiding zelf zijn ook PhD-plekken beschikbaar (al is dat niet wat je wilt, toch altijd leuk om te weten dat die optie er is).
Ooit nog een vriendin geholpen met haar profielwerkstuk over "Drug induced psychosis" in het Engels. Vond het wel interessant.
pi_186356267
quote:
6s.gif Op zondag 21 april 2019 23:57 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Jij weet niet hoe verdomd volwassen ik eruit zie als ik eenmaal aan het dansen geraak

Beroemde uitspraken:

- Balki: Well of course not, don't be ridiculous.
- Balki: Patience is a virgin.
- Balki: I'm in debt. I am a true American.
- Balki: Now we are so happy, we do the Dance of Joy!
- Balki: "America! Land of my dreams, home of the Whopper!"
  maandag 22 april 2019 @ 00:03:42 #82
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356271
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ooit nog een vriendin geholpen met haar profielwerkstuk over "Drug induced psychosis" in het Engels. Vond het wel interessant.
Ging dat om een psychose ten gevolge van, of ten tijde van?
pi_186356289
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2019 00:03 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ging dat om een psychose ten gevolge van, of ten tijde van?
Ten gevolge van, hence "induced" :P
  maandag 22 april 2019 @ 00:07:03 #84
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356317
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ten gevolge van, hence "induced" :P
Nja, psychose door drugs kan ook tijdens de trip zijn :+ Zegmaar, dat het een dag aanblijft en je er vervolgens uitgeraakt ofzo. Las ik ergens. Maar wat was ongeveer de conclusie?
pi_186356332
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2019 00:07 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Nja, psychose door drugs kan ook tijdens de trip zijn :+ Zegmaar, dat het een dag aanblijft en je er vervolgens uitgeraakt ofzo. Las ik ergens. Maar wat was ongeveer de conclusie?
Het was ergens in 2006 dat ik haar daarmee hielp, dus niet te veel details vragen :+

Ik weet nog wel dat het me niet zo geweldig leek.
Heb nog wel "A Beautiful Mind" gekeken rond die tijd, niet drug induced maar wel interessant.
  maandag 22 april 2019 @ 00:08:37 #86
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356340
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het was ergens in 2006 dat ik haar daarmee hielp, dus niet te veel details vragen :+
"ongeveer de conclusie", hoe is dat te veel detail...
pi_186356362
quote:
9s.gif Op maandag 22 april 2019 00:08 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

"ongeveer de conclusie", hoe is dat te veel detail...
Ik weet eigenlijk niet eens of er een conclusie was :D
Dat is nu even de confusie.
  maandag 22 april 2019 @ 00:11:21 #88
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356381
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet nog wel dat het me niet zo geweldig leek.
Heb nog wel "A Beautiful Mind" gekeken rond die tijd, niet drug induced maar wel interessant.
A Beautiful Mind is een heerlijke film _O_
pi_186356386
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2019 23:53 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

@:naatje_1 is ouder dan 14? :o
Ja he, ik vond het ook shocking :o
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186356403
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:11 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

rename "naatje_1" to "naat_1"
  maandag 22 april 2019 @ 00:12:24 #91
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356406
quote:

[..]

ik neem morgen mijn paspoort wel mee, dan heb ik ook nog eens een geldig ID bij me
pi_186356412
quote:
6s.gif Op zondag 21 april 2019 23:57 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Oh help _O- Zijn er filmpjes van?
  maandag 22 april 2019 @ 00:13:01 #93
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356416
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:12 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja :@
pi_186356469
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:12 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186356478
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
dag
  maandag 22 april 2019 @ 00:23:29 #97
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186356537
quote:

[..]

Ik ben er helemaal ondersteboven van.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_186356542
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 23:55 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Heel tof van je omgeving dan! Een psychose haalt niet alleen een leven overhoop, maar dat van meerdere mensen die eromheen staan. Één van de meest schrijnende dingen waar ik ooit mee te maken heb gehad (niet persoonlijk maar wel directe omgeving). En nogmaals heel blij om te horen dat het nu zo goed met je gaat!

Nog niet naar gekeken, maar ga het zeker doen als ik het zo hoor! Al was ik op de middelbare geen ster in filosofie (wel eindexamen in gedaan), dus dat belooft niet heel veel _O-
En ja, dat universiteit vs. HBO vind ik ook altijd zo'n stomme discussie. Het ligt er maar net aan wat je wilt. Wie meer een beroepsstudie wil, kan na het VWO veel beter naar het HBO. In mijn geval werd ook heel erg naar universiteit gepusht "want ik had nou eenmaal gymnasium gedaan", maar achteraf heb ik een WO bachelor met geen beroepskwalificaties en dat is praktisch ook niet alles, ondanks dat ik wel veel geleerd heb op mijn studie.
  maandag 22 april 2019 @ 00:24:18 #99
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186356554
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

SPOILER
Carlton dance, best dance. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 22 april 2019 @ 00:28:42 #100
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186356617
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:23 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Heel tof van je omgeving dan! Een psychose haalt niet alleen een leven overhoop, maar dat van meerdere mensen die eromheen staan. Één van de meest schrijnende dingen waar ik ooit mee te maken heb gehad (niet persoonlijk maar wel directe omgeving). En nogmaals heel blij om te horen dat het nu zo goed met je gaat!

Nog niet naar gekeken, maar ga het zeker doen als ik het zo hoor! Al was ik op de middelbare geen ster in filosofie (wel eindexamen in gedaan), dus dat belooft niet heel veel _O-
En ja, dat universiteit vs. HBO vind ik ook altijd zo'n stomme discussie. Het ligt er maar net aan wat je wilt. Wie meer een beroepsstudie wil, kan na het VWO veel beter naar het HBO. In mijn geval werd ook heel erg naar universiteit gepusht "want ik had nou eenmaal gymnasium gedaan", maar achteraf heb ik een WO bachelor met geen beroepskwalificaties en dat is praktisch ook niet alles, ondanks dat ik wel veel geleerd heb op mijn studie.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat filosofie op de middelbare en op de uni heel erg anders is.

En wil je misschien vertellen daarover, over die psychose in naaste omgeving? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk. (kan ook morgen natuurlijk, denk dat ik bijna richting dromenland ga)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')