abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 21 april 2019 @ 23:05:05 #51
39237 crew  H_T
2733
pi_186355210
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, was jij dat met die verrekijker.
Volgende keer zal ik even zwaaien
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_186355240
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Volgende keer zal ik even zwaaien
Oh, ik dacht dat je al zwaaide maar blijkbaar stond je badjas iets te ver open.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 21 april 2019 @ 23:16:05 #53
39237 crew  H_T
2733
pi_186355429
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je al zwaaide maar blijkbaar stond je badjas iets te ver open.
Ik zwaaide wel, maar alleen met mijn elfde vinger *)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_186355484
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 22:47 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik heb vanaf het tweede jaar van mijn studie bestuursjaartjes gedaan en het plan was om dan in het vierde studiejaar klaar te zijn, maar door een vrij heftige studiereis naar Jeruzalem en overmatig middelengebruik gecombineerd met afstudeerstress ben ik in dat vierde jaar in een manische psychose beland. Het vijfde jaar heb ik praktisch niets kunnen uitvoeren en was ik enkel bezig met herstellen, het is dit academisch jaar dat ik weer terug ben op niveau.

Maargoed, mijn huisgenoot van 32 heeft ook nog steeds zijn bachelor niet (zelfde studie) en een goede vriend van me is een jaar eerder begonnen, is 29 en het lijkt erop dat hij ook dit jaar niet klaar gaat zijn met zijn studie. Ik ben 25 en ik ga wel mijn bachelor halen dit jaar, dus ik loop respectievelijk 7 en 4 jaar 'voor' op hen...
:o

Dat klinkt wel heftig. Zeker dat manische psychose, wat ik in mijn omgeving ook wel meegemaakt heb. Wel heel knap van je dat je je zo hebt hersteld en toch je studie weer hebt opgepakt!

En het klopt ook wel dat er meerdere mensen zijn die lang over een studie doen. Het is ook vaak een beetje het idee dat het allemaal zo perfect snel moet. Helaas zitten er in mijn directe omgeving veel mensen die er zo over denken en het ook allemaal perfect snel hebben gedaan. Die hadden al gigantisch veel kritiek op mijn twee tussenjaren tussen afstuderen middelbare en mijn studie. Dat ik herstellende was van een burnout en depressie (waardoor er zelfs even sprake van was dat ik misschien geen eindexamen kon doen) en ondanks dat níet stil had gezeten in die jaren, maar alles gewoon wat rustiger had opgebouwd, dat ging er niet in. :{ Sowieso ben ik later tijdens mijn studie veel oudere studenten tegengekomen, al was ik alsnog een van de oudsten in mijn jaar.

Al is dat ook wel de valkuil voor mij. Ik denk bij een eventuele master ook de hele tijd van 'joh, dat kan altijd nog', maar op een gegeven moment moet de knoop toch doorgehakt worden. Nu modder ik maar wat aan en dat is ook niets.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186355492
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 22:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom zou iemand naar het ESF kijken? Op Spotify staan ook liedjes.
MAAR ESF IS EEN LEVENSSTIJL! :(
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186355507
Wat zijn jullie weer leuk O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † zondag 21 april 2019 @ 23:20:30 #57
368283 ato
pi_186355528
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 22:16 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik had het over Bodytalk, maar bij nader inzien is Kalff ook leuk! Die ken ik omdat jij het er wel eens over hebt gehad en ze er ESF muziek draaien, maar ben er zelf nog niet vaak geweest. :D
Leuk, ik kom vaker in Amsterdam. Maar heel soms kom ik ook in Body talk en de kalff.
Goed onthouden trouwens.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zondag 21 april 2019 @ 23:21:21 #58
368283 ato
pi_186355547
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 22:19 schreef Aoibhin het volgende:
Mams is ook weer lekker op dreef na reclame over de Keukenhof:

'Dat hele parkeerterrein vol, HOE DAN? Ze kunnen toch ook naar een bloemenwinkel?' _O-
_O-
Life can be a bitch, so like it..
pi_186355591
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:18 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

:o

Dat klinkt wel heftig. Zeker dat manische psychose, wat ik in mijn omgeving ook wel meegemaakt heb. Wel heel knap van je dat je je zo hebt hersteld en toch je studie weer hebt opgepakt!

En het klopt ook wel dat er meerdere mensen zijn die lang over een studie doen. Het is ook vaak een beetje het idee dat het allemaal zo perfect snel moet. Helaas zitten er in mijn directe omgeving veel mensen die er zo over denken en het ook allemaal perfect snel hebben gedaan. Die hadden al gigantisch veel kritiek op mijn twee tussenjaren tussen afstuderen middelbare en mijn studie. Dat ik herstellende was van een burnout en depressie (waardoor er zelfs even sprake van was dat ik misschien geen eindexamen kon doen) en ondanks dat níet stil had gezeten in die jaren, maar alles gewoon wat rustiger had opgebouwd, dat ging er niet in. :{ Sowieso ben ik later tijdens mijn studie veel oudere studenten tegengekomen, al was ik alsnog een van de oudsten in mijn jaar.

Al is dat ook wel de valkuil voor mij. Ik denk bij een eventuele master ook de hele tijd van 'joh, dat kan altijd nog', maar op een gegeven moment moet de knoop toch doorgehakt worden. Nu modder ik maar wat aan en dat is ook niets.
Sommige mensen nemen overal de autosnelweg.

Anderen kiezen de binnenwegen, slingerend door het landschap, raken een keer de weg kwijt, een keer met de wielen vast in de berm maar uiteindelijk komen ze er ook en dan hebben ze wel meer gezien.
pi_186355628
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sommige mensen nemen overal de autosnelweg.

Anderen kiezen de binnenwegen, slingerend door het landschap, raken een keer de weg kwijt, een keer met de wielen vast in de berm maar uiteindelijk komen ze er ook en dan hebben ze wel meer gezien.
Mooie metafoor _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † zondag 21 april 2019 @ 23:24:34 #61
368283 ato
pi_186355634
Naatje wat dapper om het te vertellen. Als ik het zo hoor gaat het weer een stuk beter met je. Neem ik aan.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 23:24:43 #62
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186355640
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:18 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

:o

Dat klinkt wel heftig. Zeker dat manische psychose, wat ik in mijn omgeving ook wel meegemaakt heb. Wel heel knap van je dat je je zo hebt hersteld en toch je studie weer hebt opgepakt!

En het klopt ook wel dat er meerdere mensen zijn die lang over een studie doen. Het is ook vaak een beetje het idee dat het allemaal zo perfect snel moet. Helaas zitten er in mijn directe omgeving veel mensen die er zo over denken en het ook allemaal perfect snel hebben gedaan. Die hadden al gigantisch veel kritiek op mijn twee tussenjaren tussen afstuderen middelbare en mijn studie. Dat ik herstellende was van een burnout en depressie (waardoor er zelfs even sprake van was dat ik misschien geen eindexamen kon doen) en ondanks dat níet stil had gezeten in die jaren, maar alles gewoon wat rustiger had opgebouwd, dat ging er niet in. :{ Sowieso ben ik later tijdens mijn studie veel oudere studenten tegengekomen, al was ik alsnog een van de oudsten in mijn jaar.

Al is dat ook wel de valkuil voor mij. Ik denk bij een eventuele master ook de hele tijd van 'joh, dat kan altijd nog', maar op een gegeven moment moet de knoop toch doorgehakt worden. Nu modder ik maar wat aan en dat is ook niets.
Dat is het grote voordeel van filosofie, als je vertelt dat je dat doet is dat sowieso al een grote middelvinger naar verwachtingen, want er is het cliché dat je geen baan krijgt en niemand heeft eigenlijk een idee wat je er nu precies mee kan doen. Engels ligt nog ergens in de hoofden van mensen als 'oh, dan word je docent' (wat natuurlijk ook onzin is, maar toch).

En, ik heb dit vaker gezegd, zo'n beetje al mijn medestudenten hebben ergens wel een labeltje opgeplakt gekregen. Het aantal mensen dat filosofie gaat doen direct uit de middelbare school is laag en als ze dat gaan doen is het aantal mensen dat het nominaal afrond ook heel weinig. Filosofiestudenten vinden studeren veel te leuk, maar leven bovendien ook vrij heftige levens vaak :')

Overigens heb ik gehoord dat ik nog relatief snel hersteld ben van die psychose, kennelijk zijn er mensen die er echt veel langer over doen voor ze weer op niveau en normaal zijn zegmaar. Uiteindelijk heb ik denk ik liever een keer een manie in mijn leven dan een keer een depressie in mijn leven...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  † In Memoriam † zondag 21 april 2019 @ 23:25:28 #63
368283 ato
pi_186355660
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sommige mensen nemen overal de autosnelweg.

Anderen kiezen de binnenwegen, slingerend door het landschap, raken een keer de weg kwijt, een keer met de wielen vast in de berm maar uiteindelijk komen ze er ook en dan hebben ze wel meer gezien.
_O_
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 23:26:47 #64
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186355687
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 23:20 schreef ato het volgende:

[..]

Leuk, ik kom vaker in Amsterdam. Maar heel soms kom ik ook in Body talk en de kalff.
Goed onthouden trouwens.
Jij hebt niet toevallig op een gegeven moment geprobeerd om een jonge jongen in de Exit te versieren heh? :+ We gingen een keertje uit daar en er schenen minstens 3 gasten geprobeerd te hebben mij te versieren, maar ik had niets door _O- (en pech voor hen, ik ben zo heteroseksueel als ze komen)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  † In Memoriam † zondag 21 april 2019 @ 23:29:52 #65
368283 ato
pi_186355738
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 23:26 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Jij hebt niet toevallig op een gegeven moment geprobeerd om een jonge jongen in de Exit te versieren heh? :+ We gingen een keertje uit daar en er schenen minstens 3 gasten geprobeerd te hebben mij te versieren, maar ik had niets door _O- (en pech voor hen, ik ben zo heteroseksueel als ze komen)
Hahaha nee, ik val niet op jong.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 23:33:39 #66
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186355796
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sommige mensen nemen overal de autosnelweg.

Anderen kiezen de binnenwegen, slingerend door het landschap, raken een keer de weg kwijt, een keer met de wielen vast in de berm maar uiteindelijk komen ze er ook en dan hebben ze wel meer gezien.
Ik ben nu heel druk aan het googlen naar volgens mij een speech van Lennart van der Meulen waarin hij vpro vergelijkt met een schip dat tegen het tij invaart, maar ik kan het niet meer vinden. Deze metafoor doet me in ieder geval daaraan denken...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186355859
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 23:33 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik ben nu heel druk aan het googlen naar volgens mij een speech van Lennart van der Meulen waarin hij vpro vergelijkt met een schip dat tegen het tij invaart, maar ik kan het niet meer vinden. Deze metafoor doet me in ieder geval daaraan denken...
Ow :P

De filosoof in me kwam even bovendrijven :+
Friese filosofie is heel bijzonder.
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 23:37:53 #68
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186355877
JAAAA, IK HEB HET GEVONDEN :D

‘Wij zijn kinderen van Dionysos: wij varen in een vat ter zee en erkennen geen enkele autoriteit. Wij maken deel uit van de krachten die geen ultieme antwoorden en geen absolute waarden bieden, omdat het onze missie is om vragen te stellen. Wij maken deel uit van de opstandigen die naar de storm verlangen, alsof daar de rust is gelegen, en die ervan uitgaan dat de waarheid slechts te vinden is in een onophoudelijke zoektocht.’

Op ons lijf geschreven. 100 procent VPRO. Een beetje idealistisch en naïef, maar vol overtuiging. Hoe vaak zeggen wij het niet zelf: we gaan op zoek naar antwoorden door te vragen en niet door te prediken. En we varen liever tegen de stroom in dan op de golven mee te deinen.

https://www.vpro.nl/lees/(...)ren-van-de-vpro.html
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 23:39:28 #69
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186355907
En het oorspronkelijke citaat komt hier dan weer vandaan: https://www.groene.nl/art(...)zit-in-de-gevangenis
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186355965
Een beetje met de zee meedeinen is wel lekker, wel uitkijken dat je niet te ver van de kust raakt.
pi_186356079
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 23:24 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Dat is het grote voordeel van filosofie, als je vertelt dat je dat doet is dat sowieso al een grote middelvinger naar verwachtingen, want er is het cliché dat je geen baan krijgt en niemand heeft eigenlijk een idee wat je er nu precies mee kan doen. Engels ligt nog ergens in de hoofden van mensen als 'oh, dan word je docent' (wat natuurlijk ook onzin is, maar toch).

En, ik heb dit vaker gezegd, zo'n beetje al mijn medestudenten hebben ergens wel een labeltje opgeplakt gekregen. Het aantal mensen dat filosofie gaat doen direct uit de middelbare school is laag en als ze dat gaan doen is het aantal mensen dat het nominaal afrond ook heel weinig. Filosofiestudenten vinden studeren veel te leuk, maar leven bovendien ook vrij heftige levens vaak :')

Overigens heb ik gehoord dat ik nog relatief snel hersteld ben van die psychose, kennelijk zijn er mensen die er echt veel langer over doen voor ze weer op niveau en normaal zijn zegmaar. Uiteindelijk heb ik denk ik liever een keer een manie in mijn leven dan een keer een depressie in mijn leven...
Oh ja, dat docent heb ik ook regelmatig gehoord ja. Terwijl ik helemaal geen lesbevoegdheid heb of zo. :') Sowieso ben ik meer de literatuurkant op gegaan uiteindelijk. Een vriendin destijds (nu geen contact meer mee) is wel een lerarenopleiding gaan doen in ons derde jaar, maar dat was optioneel en ze moest er zelf achteraan.
Uiteindelijk bereiden veel studies niet voor op een baan, wat niet betekent dat je er niets van meekrijgt. Dat vind ik ook altijd heel simpel gedacht. Dat je niet meteen op een baan wordt voorbereid, wil niet zeggen dat het verder nutteloos is. Dat vond ik op de middelbare ook al irritant. Ik zou een pretpakket hebben, maar dat werd vaak gezegd door leerlingen die zelf slecht waren in taal- en maatschappelijke vakken. :')

Ik hou totaal niet van labeltjes plakken overigens. Ook hele vervelende ervaringen mee...

Wel knap van je dat je er zo snel van hersteld bent inderdaad! Hoop dat het goed blijft gaan verder. ^O^ Psychose is ook voor een buitenstaander heel engig.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186356137
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 23:29 schreef ato het volgende:

[..]

Hahaha nee, ik val niet op jong.
Dan kan jij @naatje_1 niet versierd hebben nee. Die loopt overal met zijn ID in de aanslag om te bewijzen dat hij ouder is dan 14.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 21 april 2019 @ 23:53:37 #73
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186356150
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2019 23:52 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dan kan jij @:naatje_1 niet versierd hebben nee. Die loopt overal met zijn ID in de aanslag om te bewijzen dat hij ouder is dan 14.
@naatje_1 is ouder dan 14? :o
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_186356163
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2019 23:52 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dan kan jij @:naatje_1 niet versierd hebben nee. Die loopt overal met zijn ID in de aanslag om te bewijzen dat hij ouder is dan 14.
_O- au
pi_186356166
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2019 23:53 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

@:naatje_1 is ouder dan 14? :o
Niet zo plagen, straks wordt het een opstinaatje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')