2018 S kan je ook nog nieuw krijgen voor 160 ex netto p. mnd.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik wil ook graag een model 3, maar laten we echt heel eerlijk zijn. Zo mooi is ie ook weer niet. Ik wil hem puur voor financieel gewin en dat het ding een hoog gadget gehalte heeft. De voorkant van model 3 vind ik lang niet zo stoer als de reguliere model S.
Mja, maar is duurder in de lease voor de baas inderdaad. En we gaan pas later dit jaar naar een nieuwe lease car kijken, weet niet of ze er dan uberhaupt nog zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
2018 S kan je ook nog nieuw krijgen voor 160 ex netto p. mnd.
Even bij de baas zeuren.
De Model S is sierlijker, klopt. Staat tegenover dat de Model 3 gewoon fijner rijdt, sportiever. En ik vind de stoelen ook fijner zitten.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik wil ook graag een model 3, maar laten we echt heel eerlijk zijn. Zo mooi is ie ook weer niet. Ik wil hem puur voor financieel gewin en dat het ding een hoog gadget gehalte heeft. De voorkant van model 3 vind ik lang niet zo stoer als de reguliere model S.
Ja. Voor ¤ 54.100 nu.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap hem niet, zit AP nu wel weer op de RWD longrange? Dat is namelijk de versie die ik op het oog heb, zoveel mogelijk range voor een gunstige prijs.
Ik vind 'm wel 'zo mooi' als ik heel eerlijk moet zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik wil ook graag een model 3, maar laten we echt heel eerlijk zijn. Zo mooi is ie ook weer niet. Ik wil hem puur voor financieel gewin en dat het ding een hoog gadget gehalte heeft. De voorkant van model 3 vind ik lang niet zo stoer als de reguliere model S.
Qua prijs ja logisch, maar qua verschijning is dit de nieuwe Prius (maar ok, dan iets mooier dat geef ik wel toe).quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel 'zo mooi' als ik heel eerlijk moet zijn.
Ik wil daarnaast netto niet meer gaan betalen dan nu (V40 met 14%), en ik wil vooral niet groter. Model 3 is maar 30cm langer, verder zelfde formaat.
Dat ben ik toch niet met je eens. Ik vind de MS mooier, maar de M3 nog steeds er prima uitzien. Alleen recht van achteren vind ik het wat minder geslaagd.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Qua prijs ja logisch, maar qua verschijning is dit de nieuwe Prius (maar ok, dan iets mooier dat geef ik wel toe).
quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Qua prijs ja logisch, maar qua verschijning is dit de nieuwe Prius (maar ok, dan iets mooier dat geef ik wel toe).
Ik ben werkgever, maar mijn bedrijf heeft deze uiteraard betaald.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:17 schreef Seven. het volgende:
Als dit al tot in den treure besproken is, dan alvast sorry
Hoe laden jullie gemiddeld genomen? Thuis een lader, op het werk een lader?
Ik wil op mijn werk een lader laten installeren op de bezoekersparkeerplaats want het heeft wel een mooie progressieve uitstraling. Die kan ik evt meenemen in de leaseprijs. Maar krijgen jullie er van de werkgever ook voor thuis een laadpaal bij of heb je die zelf moeten dokken?
En sowieso verstandig want een normale wandcontactdoos houdt er ook niet zo van constant 3000+ watt erover heen te krijgen. Heb een keer bij m'n ouders dat gedaan en toen viel het stroom er na een tijdje af en dat ding was kokend heet.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
Ps: als je meer dan incidenteel thuis gaat laden is een geijkte meter plaatsen wel nodig om de stroomkosten vergoed te kunnen krijgen.
quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Qua prijs ja logisch, maar qua verschijning is dit de nieuwe Prius (maar ok, dan iets mooier dat geef ik wel toe).
Dat laatste kan een probleem zijn op de openbare weg. Maar de meesten hebben de TWC in de garage, of op de eigen oprit. Dan ben je wel heel brutaal om daar ongenodigd te gaan laden.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:54 schreef YoshiBignose het volgende:
En sowieso verstandig want een normale wandcontactdoos houdt er ook niet zo van constant 3000+ watt erover heen te krijgen. Heb een keer bij m'n ouders dat gedaan en toen viel het stroom er na een tijdje af en dat ding was kokend heet.
Die Tesla Wall Connector is idd beste value voor money maar je moet er wel rekening mee houden dat die altijd voor iedereen open staat.
Nee klopt, Model 3 is echt wel mooier. Maar dit zal zeker wel zo’n zelfde type auto worden als toen qua interessante bijtelling. Op elke hoek van de straat zal je hem gaan zien staan en is daardoor straks echt geen bijzondere verschijning meer. Prius achtige taferelen.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vs
[ afbeelding ]
Mwahhh, ik zie er geen Prius gehalte in terug.
Hoe meer, hoe beter! Ik zie dit als de toekomst van het autorijden en dit is een toegankelijk model.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nee klopt, Model 3 is echt wel mooier. Maar dit zal zeker wel zo’n zelfde type auto worden als toen qua interessante bijtelling. Op elke hoek van de straat zal je hem gaan zien staan en is daardoor straks echt geen bijzondere verschijning meer. Prius achtige taferelen.
Ja volgens mij heb je een klein kutjequote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Over 3-4 jaar komen al die lease auto's op de markt. Ik ben sowieso al niet van exclusieve auto's, ik vind auto's al heel snel patserbakken en penisverlengers. Zelfs model 3 vind ik al een beetje op het randje.
Zelfs al was mijn kut zo groot als een Grand Canyon, dan nóg zou dat geen invloed hebben op mijn autokeuze.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 18:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja volgens mij heb je een klein kutje
Ik heb ws een kleintje, maar in de tweedehandsmarkt zou ik alsnog vissen voor een Squote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe meer, hoe beter! Ik zie dit als de toekomst van het autorijden en dit is een toegankelijk model.
Over 3-4 jaar komen al die lease auto's op de markt. Ik ben sowieso al niet van exclusieve auto's, ik vind auto's al heel snel patserbakken en penisverlengers. Zelfs model 3 vind ik al een beetje op het randje.
Model 3 is een prima auto, maar hou toch op zeg, echt geen penisverlengende auto.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 18:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zelfs al was mijn kut zo groot als een Grand Canyon, dan nóg zou dat geen invloed hebben op mijn autokeuze.
De gemiddelde man vindt auto's heel wat belangrijker dan ik, dat weet ik wel. En dat is niet erg, wat ik van patserbakken vind, doet er niet toe voor said patsers.
Sommige mensen zijn raar, die vonden mijn 3-serie al een pooierbak.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 21:34 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Model 3 is een prima auto, maar hou toch op zeg, echt geen penisverlengende auto.
Dat valt ook wel weer mee. Je kan dat onderhoud afkopen of gewoon doen, maar ze controleren bijna niks en vraag inderdaad relatief veel. Toch heeft een S wel 4 jaar garantie en 8 op aandrijflijn en Mercedes niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb ws een kleintje, maar in de tweedehandsmarkt zou ik alsnog vissen voor een S
Ik hoor dat onderhoud aan Tesla model S ongeveer zo duur is als van een dikke AMG.. Daar gaan ze geen klanten mee winnen/houden.
Het reguliere onderhoud is goedkoper dan eender welke auto.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb ws een kleintje, maar in de tweedehandsmarkt zou ik alsnog vissen voor een S
Ik hoor dat onderhoud aan Tesla model S ongeveer zo duur is als van een dikke AMG.. Daar gaan ze geen klanten mee winnen/houden.
Als hij straks in bulk de tweedehandsmarkt op geslingerd wordt is het geen belastingaftreksel meer he, dan gaan partikulieren ze rijden, als je mazzel hebt heb je er dan nog mrb-voordeel van, anders is het gewoon russische roulette tot het moment dat er iets duurs kapot gaat.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 21:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn raar, die vonden mijn 3-serie al een pooierbak.
[..]
Dat valt ook wel weer mee. Je kan dat onderhoud afkopen of gewoon doen, maar ze controleren bijna niks en vraag inderdaad relatief veel. Toch heeft een S wel 4 jaar garantie en 8 op aandrijflijn en Mercedes niet.
Maar als er iets stuk gaat en je moet zelf dokken dan is het inderdaad niet goedkoop. Voordeel is wel weer dat 99% de auto op de zaak heeft door de lage bijtelling en dus de Belastingdienst wel mee betaald aan je onderhoud
Ok, dat klinkt al een stuk beter als de horrorverhalen die ik wel eens lees. Maar jij rijdt er dus ws eentje in de garantie, die houdt ergens een keer op.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 22:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het reguliere onderhoud is goedkoper dan eender welke auto.
Als er eens wat stuk gaat zijn ze bij Tesla wel snel van de hele unit vervangen, dus dat kan dan een keer duurder dan gemiddeld zijn, maar verre van niveau AMG. En tot op heden niets anders meegemaakt dat ze alsnog gratis repareren uit coulance.
Kortom: misinformatie.
De S was al even uit de garantie. Die is tot 80.000 km. Dus daar was ik na 2,5 jaar al doorheen. 5 jaar gereden. Ook op het eind nog coulance gekregen.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, dat klinkt al een stuk beter als de horrorverhalen die ik wel eens lees. Maar jij rijdt er dus ws eentje in de garantie, die houdt ergens een keer op.
Heb ik me altijd al afgevraagd he; je doet 400 km gemiddeld met een lading ofzo als je je een beetje gedraagt? En wat ben je kwijt per laadcyclus?
Hoe rij jij in godsnaam? Ik had een 75 en dat zou bij 22 cent per km dus ¤16,50 kosten en dan haalde ik meestal 300 km, maar in de winter nog wat minder.quote:Op zondag 19 mei 2019 08:26 schreef VEM2012 het volgende:
Ik doe ongeveer 450-500 km per volle acculading. En dan kost een volle lading gemiddeld 14 euro.
Dat valt me eigenlijk een beetje tegen, ik reed op lpg in mijn vorige auto ook zo’n 500 km voor 15 euro. Huidige auto verbruikt wat meer en zit op 20 euro voor ~ 500km.quote:Op zondag 19 mei 2019 08:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De S was al even uit de garantie. Die is tot 80.000 km. Dus daar was ik na 2,5 jaar al doorheen. 5 jaar gereden. Ook op het eind nog coulance gekregen.
Ik doe ongeveer 450-500 km per volle acculading. En dan kost een volle lading gemiddeld 14 euro.
Was dat ook een auto van 2200 kg met zoveel pk?quote:Op zondag 19 mei 2019 10:04 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat valt me eigenlijk een beetje tegen, ik reed op lpg in mijn vorige auto ook zo’n 500 km voor 15 euro. Huidige auto verbruikt wat meer en zit op 20 euro voor ~ 500km.
Niet zo zwaar, maar in welk opzicht is dat een pluspunt? Vermogen is er zat +- 480pkquote:Op zondag 19 mei 2019 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Was dat ook een auto van 2200 kg met zoveel pk?
Je reed zo'n 1 op 20 met LPG en 480 pk?quote:Op zondag 19 mei 2019 10:13 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Niet zo zwaar, maar in welk opzicht is dat een pluspunt? Vermogen is er zat +- 480pk
1 op 20? Lpg kost hier 40 cent. Dus dat is ongeveer 1 op 10. En ja dat haal ik. Met de vorige was al wat jaren geleden, net zoveel vermogen maar toen was de lpg nog 25-30 centquote:Op zondag 19 mei 2019 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je reed zo'n 1 op 20 met LPG en 480 pk?
Normaal met het verkeer mee.quote:Op zondag 19 mei 2019 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoe rij jij in godsnaam? Ik had een 75 en dat zou bij 22 cent per km dus ¤16,50 kosten en dan haalde ik meestal 300 km, maar in de winter nog wat minder.
Tsja, belasting op elektriciteit is hoog.quote:Op zondag 19 mei 2019 10:04 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat valt me eigenlijk een beetje tegen, ik reed op lpg in mijn vorige auto ook zo’n 500 km voor 15 euro. Huidige auto verbruikt wat meer en zit op 20 euro voor ~ 500km.
Nee hoor ik tank in nederland ook gewoon voor 61 cent dus niet ruim het dubbele, net de helft meer. Onder de streep valt het me erg tegen, ik dacht dat het goedkoper zou zijn. In de toekomst wordt lpg geweon veel duurder... maar ik had dit niet verwacht.quote:Op zondag 19 mei 2019 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, belasting op elektriciteit is hoog.
Lpg is in NL wel ruim het dubbele van waar jij mee rekent.
Dat ben ik met je eens, anders zou ik er zelf niet in rijden.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 21:34 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Model 3 is een prima auto, maar hou toch op zeg, echt geen penisverlengende auto.
Wegenbelasting bij LPG is ook significant.quote:Op zondag 19 mei 2019 10:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Nee hoor ik tank in nederland ook gewoon voor 61 cent dus niet ruim het dubbele, net de helft meer. Onder de streep valt het me erg tegen, ik dacht dat het goedkoper zou zijn. In de toekomst wordt lpg geweon veel duurder... maar ik had dit niet verwacht.
Toch nog steeds blij met de keuze om nog niet over te stappen. Maar over 2 jaar zal ik het toch weer overwegen.
Daar zit het misschien in, ik woon al 15 jaar in België dus het is lastig vergelijken voor mij.quote:Op zondag 19 mei 2019 11:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wegenbelasting bij LPG is ook significant.
En adviesprijs LPG is iets van 86 cent, dus ik denk dat 80 cent in NL een heel normaal gemiddelde is. Bij grote bedrijven die veel stroom gebruiken is stroom ook veel goedkoper.
Hmm, dat klinkt uiterst betaalbaar.. Volgens mij kost mijn 750 km ergens rond de 6 à 7 tientjes, en dan heb ik het nog niet over mrb voor een 1600 kilo zware diez0l.quote:Op zondag 19 mei 2019 08:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De S was al even uit de garantie. Die is tot 80.000 km. Dus daar was ik na 2,5 jaar al doorheen. 5 jaar gereden. Ook op het eind nog coulance gekregen.
Ik doe ongeveer 450-500 km per volle acculading. En dan kost een volle lading gemiddeld 14 euro.
Die belgen snappen iig nog hoe je mensen uit de vervuilende auto's krijgt; en wij maar roeptoeteren dat ze daar achterlijk zijnquote:Op zondag 19 mei 2019 12:36 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Daar zit het misschien in, ik woon al 15 jaar in België dus het is lastig vergelijken voor mij.
Hier krijg je juist korting als je op lpg rijd.
Maar die vergelijking van advies prijs en grote bedrijven vind ik scheef. Het gaat erom wat he als gewone consument betaald. En in omgeving brabant is lpg gewoon 60-65 cent.
Bij de lokale pomp is een korting van meer dan 20 cent per liter Lpg geen uitzondering.quote:Op zondag 19 mei 2019 11:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wegenbelasting bij LPG is ook significant.
En adviesprijs LPG is iets van 86 cent, dus ik denk dat 80 cent in NL een heel normaal gemiddelde is. Bij grote bedrijven die veel stroom gebruiken is stroom ook veel goedkoper.
Dan is dit beter:quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En sowieso verstandig want een normale wandcontactdoos houdt er ook niet zo van constant 3000+ watt erover heen te krijgen. Heb een keer bij m'n ouders dat gedaan en toen viel het stroom er na een tijdje af en dat ding was kokend heet.
Die Tesla Wall Connector is idd beste value voor money maar je moet er wel rekening mee houden dat die altijd voor iedereen open staat.
[..]sommige mensen hebben ook gewoon geen smaak. Het is zeker niet de mooiste auto ooit ontworpen maar om het te vergelijken met dit:
[ afbeelding ]
Of dit
[ afbeelding ]
Of dit
[ afbeelding ]
Ik ging uit van 60 cent dus dan klopt m'n 1 op 20 toch gewoon..... maar dan zou je bij 500 km en 15 euro uitkomen op 1 op 13. Ik ben jaloers... met m'n 320 pk rij ik 1 op 9 en dan doe ik er nog 98 in ook voor ¤1,80 per liter. Gelukkig rij ik niet zoveelquote:Op zondag 19 mei 2019 10:21 schreef boegschroef het volgende:
[..]
1 op 20? Lpg kost hier 40 cent. Dus dat is ongeveer 1 op 10. En ja dat haal ik. Met de vorige was al wat jaren geleden, net zoveel vermogen maar toen was de lpg nog 25-30 cent
Ik ken jou... jij gaat die verbruikswaardes niet halen. Als je toch realistisch verbruik wil weten kun je denk ik beter mijn gemiddelde waardes aanhoudenquote:Op zondag 19 mei 2019 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt uiterst betaalbaar.. Volgens mij kost mijn 750 km ergens rond de 6 à 7 tientjes, en dan heb ik het nog niet over mrb voor een 1600 kilo zware diez0l.
Hoeveel mrb betaal je voor zo'n elektrisch strijkijzer?
Als de bliksem goed inslaat is het kapot, ook de lader van een Tesla (en eventueel de Tesla zelf).quote:Op maandag 20 mei 2019 08:55 schreef boegschroef het volgende:
Een collega met een S komt zojuist binnen met een interessant verhaal. De bliksem is gisteren ingeslagen, zonnepanelen, tv, en alles kapot maar de Tesla aan de oplader was gestopt met laden maar daar lijkt nu niets mis mee te zijn, hij kon rijden en gewoon hier op het werk opladen.
Heeft ie geluk gehad of zit er iets slims in de wagens om problemen met blikseminslag te voorkomen?
Valt onder de opstal, net als m'n warmtepomp.quote:Op maandag 20 mei 2019 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn zonnepanelen eigenlijk gewoon verzekerd in een standaard opstal/inboedelverzekering? Zou jammer zijn Magnet als je 20.400 kW in 1 klap naar de klote is
Vandaag bij een goedkope pomp in Eindhoven even gekeken. 71,9 cent.quote:Op zondag 19 mei 2019 12:36 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Daar zit het misschien in, ik woon al 15 jaar in België dus het is lastig vergelijken voor mij.
Hier krijg je juist korting als je op lpg rijd.
Maar die vergelijking van advies prijs en grote bedrijven vind ik scheef. Het gaat erom wat he als gewone consument betaald. En in omgeving brabant is lpg gewoon 60-65 cent.
Op de kop af nul euro en nul cent.quote:Op zondag 19 mei 2019 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt uiterst betaalbaar.. Volgens mij kost mijn 750 km ergens rond de 6 à 7 tientjes, en dan heb ik het nog niet over mrb voor een 1600 kilo zware diez0l.
Hoeveel mrb betaal je voor zo'n elektrisch strijkijzer?
Je moet ook vooral niet de kosten van een A segment auto met een C segment auto gaan vergelijken. Daar komt bij dat het tov een elektrische auto het gehele bedrag aan houderschapsbelasting scheelt.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bij de lokale pomp is een korting van meer dan 20 cent per liter Lpg geen uitzondering.
Op kleinere auto's is de extra wegenbelasting ten opzichte van benzine ook slechts marginaal. Op mijn Polo van 940kg scheelde het 5 euro per maand.
Model 3 is aanmerkelijk zuiniger dan de Model S. Met de nieuwe MS ben ik ook meer kwijt (350 km ipv 450 km).quote:Op zondag 19 mei 2019 17:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik ging uit van 60 cent dus dan klopt m'n 1 op 20 toch gewoon..... maar dan zou je bij 500 km en 15 euro uitkomen op 1 op 13. Ik ben jaloers... met m'n 320 pk rij ik 1 op 9 en dan doe ik er nog 98 in ook voor ¤1,80 per liter. Gelukkig rij ik niet zoveel
[..]
Ik ken jou... jij gaat die verbruikswaardes niet halen. Als je toch realistisch verbruik wil weten kun je denk ik beter mijn gemiddelde waardes aanhouden300 km dus met ¤ 16,50. Kan het altijd nog beter uitpakken
Ze zijn nu nog wegenbelastingvrij, maar dat gaat ongetwijfeld veranderen.
Volgens mij is het erg lastig om bij een goed aangelegde connector de schade verder te laten komen door blikseminslag.quote:Op maandag 20 mei 2019 09:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als de bliksem goed inslaat is het kapot, ook de lader van een Tesla (en eventueel de Tesla zelf).
Daar valt weinig aan te beveiligen.
Ik heb bij klanten (als computermonteur aan huis) de stopcontacten letterlijk los van de muur gezien, de route van buizen als scheuren in het stucwerk, AOP's van kabelproviders die zwart waren van binnen, etc.
Ook situaties waar in 1 woning vrijwel alles stuk was, de woning daarnaast geen schade had maar in de woning daarnaast wél weer apparatuur was gesneuveld.
Het is onvoorspelbaar wat er stuk gaat (hangt af van de inslag) maar wat in het "pad" zit is kaput.
Bij computers heb ik vooral netwerkkaarten en voedingen stuk gezien.
Hij vroeg toch het verbruik van een S?quote:Op maandag 20 mei 2019 13:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Model 3 is aanmerkelijk zuiniger dan de Model S. Met de nieuwe MS ben ik ook meer kwijt (350 km ipv 450 km).
Dat is dan geen goedkope pomp... zie https://www.lpg.nl —> actuele prijs 68 cent, tankstation riethoven was vanmorge 62 cent, had er nog speciaal op gelet.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vandaag bij een goedkope pomp in Eindhoven even gekeken. 71,9 cent.
Teveel gedacht vanuit het onderwerp hier dus.quote:Op maandag 20 mei 2019 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij vroeg toch het verbruik van een S?
Met een adviesprijs van 86 cent is 72 cent nog steeds goedkoop.quote:Op maandag 20 mei 2019 14:20 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is dan geen goedkope pomp... zie https://www.lpg.nl —> actuele prijs 68 cent, tankstation riethoven was vanmorge 62 cent, had er nog speciaal op gelet.
Wieso? Krijg je dat bij refferal?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:42 schreef Tailless het volgende:
[..]
Mocht je 1500 km free supercharging willen hit me up
Hoeveel refferals kun je als nieuwkomer aanleveren want VEM was je al voorquote:
Model 3 is alleen maar wit of zwart interieur. Model S heeft wel creme.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:29 schreef Seven. het volgende:
Ik ben nu over het interieur aan het denken. In het zwart vind ik 'm prima maar wel een beetje doorsnee, en oogt echt heel donker. De verkoper vond wit 'echt vet'. Ik vind beige wel mooi maar dat vind ik weer niet mooi bij midnight silver.
Choices, choices
Toen ik de S samenstelde had ik een creme plafond en de rest + interieur was zwart. Mensen zeiden tegen me dat ze het raar vonden dat het van zwart naar creme overging bij de raamstijlen. Maar toen ik eens in een volledig zwarte Model S reed zag ik hoeveel mooier het bij mij was. Het komt veel lichter over vooral icm dakraam.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:29 schreef Seven. het volgende:
Ik ben nu over het interieur aan het denken. In het zwart vind ik 'm prima maar wel een beetje doorsnee, en oogt echt heel donker. De verkoper vond wit 'echt vet'. Ik vind beige wel mooi maar dat vind ik weer niet mooi bij midnight silver.
Choices, choices
Volgens mij krijg je gewoon file info hoorquote:Op zondag 26 mei 2019 17:48 schreef Apekoek het volgende:
Hoe is de standaard navigatie? Ik las op Autoweek zonder live verkeer updates? Dat is wel een nadeel, dan rij je dus altijd files in?
Het is in feite google maps, dus met live fileinfo.quote:Op zondag 26 mei 2019 17:48 schreef Apekoek het volgende:
Hoe is de standaard navigatie? Ik las op Autoweek zonder live verkeer updates? Dat is wel een nadeel, dan rij je dus altijd files in?
Nou, zeg dat.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:39 schreef VEM2012 het volgende:
Wit zorgt wel voor een latere levering op de een of andere manier.
quote:Op zondag 26 mei 2019 18:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is in feite google maps, dus met live fileinfo.
Nou zal ik niet zeggen dat die altijd het meest betrouwbare is, dus ik zou zeker ook filemeldingen luisteren, maar het is wel meestal de meest betrouwbare en ook nog het meest gedetailleerd.
Alleen op de SR+ zou je het (nog) niet hebben.
Autoweek zegt dit:quote:Op zondag 26 mei 2019 18:20 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je gewoon file info hoor
De SR+ is nog niet in Nederland, dus Autoweek lepelt de gegeven info van Tesla hier op.quote:Op maandag 27 mei 2019 03:32 schreef Apekoek het volgende:
[..]
[..]
Autoweek zegt dit:
Een groter verschil met de rest treffen we binnen in de Standard Range Plus. Deze is namelijk slechts ‘gedeeltelijk premium’ uitgerust. Daarmee schuilt het addertje vooral in het grote scherm, waar Tesla een versimpelde versie van de software monteert. Zo is het slechts een audiosysteem met een ‘upgrade’ van Immersive Sound en mist deze in vergelijking met zijn rijker uitgeruste broeders een aantal speakers. Ook de navigatie is minder luxe uitgerust en mist satellietbeelden met actuele verkeersinformatie. Het zijn ‘slechts’ basiskaarten die de weg leiden. Ook de ingebouwde internetbron met diens verbindingsmogelijkheden wordt uit de lijst geschrapt. Muziek streamen dient dan ook via de telefoon te gebeuren en kan niet via een op de auto zelf geïnstalleerde app. Alle materialen worden binnenin standaard in het zwart uitgevoerd. Een wit interieur heeft de meerprijs van ¤ 1.050 (foto 5). Daarnaast neemt de Model 3 standaard de autonome touwtjes voor een groot deel in handen, dankzij het sinds kort altijd aanwezige Autopilot. Een uitgebreider systeem (dat later dit jaar nog eens wordt geüpdatet) kost ¤ 6.400.
Ok. Nooit problemen mee gehad zelf. Niet op de classic S en niet op de meest recente MS. Maar goed, jij had net het model daartussen geloof ik. Al lijkt mij dat softwarematig hetzelfde.quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoop sowieso dat die navigatie verbeterd is in de 3, die van de Model S was echt bagger. Gebruikte meestal google maps op m'n telefoon om te kijken of de route en aankomsttijd echt wel logisch was.
Je leest heel veel op fora, maar je hebt nooit alle klachten over de navigatie gelezen? Heb ermee in NL, DE, BE en UK gereden en 9 van de 10 keer geeft ie een slechtere route dan gmaps. Ik hoorde dat er recent wel updates waren over snelste route ipv kortste route (wat hij vaak leek te doen) maar heb ook zat situaties gehad waarbij je de snelweg afstuurde om daarna weer erop te gaanquote:Op woensdag 29 mei 2019 13:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok. Nooit problemen mee gehad zelf. Niet op de classic S en niet op de meest recente MS. Maar goed, jij had net het model daartussen geloof ik. Al lijkt mij dat softwarematig hetzelfde.
Ik lees wat ik interessant vindt.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Je leest heel veel op fora, maar je hebt nooit alle klachten over de navigatie gelezen? Heb ermee in NL, DE, BE en UK gereden en 9 van de 10 keer geeft ie een slechtere route dan gmaps. Ik hoorde dat er recent wel updates waren over snelste route ipv kortste route (wat hij vaak leek te doen) maar heb ook zat situaties gehad waarbij je de snelweg afstuurde om daarna weer erop te gaan
Nee de kaart is Google Maps, maar de navigatie is één of andere Navigon bagger. Ik kreeg zelden dezelfde route op de Tesla navi dan op m'n telefoon. En in 99% van de gevallen was de route via telefoon met Google Maps beter en accurater (bij files e.d.).quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees wat ik interessant vindt.
Voor mijn gevoel is Tesla navi gelijk aan google maps. Maar ik kan mij vergissen.
Wat met problemen mee kan spelen is dat kaartupdates alleen over wifi gaan en niet iedereen hangt de Tesla aan de wifi. Dan zul je best een verminderde navigatie krijgen naar verloop van tijd.
Maar goed, ik herken het dus niet.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk tussen de MS en M3 als het gaat om navigatie. Maar goed, ik gebruik de navigatie meer om informatie over mijn aankomsttijd te krijgen en rijdt meestal zoals ik denk dat het het beste is. Ik zit veel op de weg, vandaar.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee de kaart is Google Maps, maar de navigatie is één of andere Navigon bagger. Ik kreeg zelden dezelfde route op de Tesla navi dan op m'n telefoon. En in 99% van de gevallen was de route via telefoon met Google Maps beter en accurater (bij files e.d.).
Misschien dat het bij de Model 3 anders is... ik hoop het iig.
Niksquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Waarom zou je hem laten staan als je hem niet gaat halen?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Officieel krijg je voorrang.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had
Genoeg voorbeelden van aanbetalers 2 jaar terug die nu nog wachten en anderen die bestellen en binnen een week rijden.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had
Maar je gaat hem niet halen? Dus waarom dan bijhouden voor de voorrang?quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had
Waarom zie je af van je aankoop?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Ik had al een S, dacht voor m'n werknemer in de toekomst een 3 of m'n broertje die ook ondernemer is had wel interesse. Uiteindelijk heeft hij een i3 gekocht omdat toen duidelijk was dat die 50k Model 3 er nog niet was. Nu ging het allemaal nog wel sneller dan verwacht, maar 50k is ie wel vrij kaal en zo'n tweede hands i3 is goedkoper en degelijker.quote:
Het is inderdaad nog behoorlijk aan de prijs wil je een redelijk voertuig halen. Maar onder aan de streep is het fiscaal wel erg aantrekkelijk. Wellicht dat ik ook nog even wacht om te kijken hoe de ontwikkelingen vorderen. Risico is dan wel dat het op termijn fiscaal niet echt interessant meer is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik had al een S, dacht voor m'n werknemer in de toekomst een 3 of m'n broertje die ook ondernemer is had wel interesse. Uiteindelijk heeft hij een i3 gekocht omdat toen duidelijk was dat die 50k Model 3 er nog niet was. Nu ging het allemaal nog wel sneller dan verwacht, maar 50k is ie wel vrij kaal en zo'n tweede hands i3 is goedkoper en degelijker.
M'n werknemer rijdt nog prima in z'n Ioniq en de zaken gaan niet meer zo goed als toen. Heb m'n S ook verkocht en rij nu een 1-serie. Het verschil tussen een beetje mooie Model 3 of mijne tweede hands S was echt heel klein qua prijs dus dan had ik hem net zo goed kunnen houden. Als de zaken weer beter gaan zal een EV weer gunstiger voor me zijn maar tot 50k zie ik nu (en binnenkort) weinig toffe auto's.
Tja dat zegt niet altijd wat. Ik heb ook websites die gewoon reclame-inkomsten e.d. draaien en als die wegvallen om wat voor reden dan kan dat veel geld schelen. Nu maar weer beetje boekhoudenquote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:24 schreef Rockefellow het volgende:
Zaken gaan niet zo goed meer? De markt draait overuren toch?
Nicequote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:31 schreef Seven. het volgende:
https://www.topgear.com/c(...)arging-car-world?amp
Wat heb je besteld dan (as in: welke opties, kleur, velgen)?quote:Op zondag 9 juni 2019 17:47 schreef nostra het volgende:
Nog steeds geen afleverdatum helaas, duurt lang. Wel kans op een AAA-11-A kenteken zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |