abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186982100
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 12:36 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Daar zit het misschien in, ik woon al 15 jaar in België dus het is lastig vergelijken voor mij.

Hier krijg je juist korting als je op lpg rijd.

Maar die vergelijking van advies prijs en grote bedrijven vind ik scheef. Het gaat erom wat he als gewone consument betaald. En in omgeving brabant is lpg gewoon 60-65 cent.
Vandaag bij een goedkope pomp in Eindhoven even gekeken. 71,9 cent.
pi_186982119
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2019 15:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmm, dat klinkt uiterst betaalbaar.. Volgens mij kost mijn 750 km ergens rond de 6 à 7 tientjes, en dan heb ik het nog niet over mrb voor een 1600 kilo zware diez0l.

Hoeveel mrb betaal je voor zo'n elektrisch strijkijzer?
Op de kop af nul euro en nul cent. :)
pi_186982152
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 17:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Bij de lokale pomp is een korting van meer dan 20 cent per liter Lpg geen uitzondering.

Op kleinere auto's is de extra wegenbelasting ten opzichte van benzine ook slechts marginaal. Op mijn Polo van 940kg scheelde het 5 euro per maand.
Je moet ook vooral niet de kosten van een A segment auto met een C segment auto gaan vergelijken. Daar komt bij dat het tov een elektrische auto het gehele bedrag aan houderschapsbelasting scheelt. ;)
pi_186982186
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 17:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik ging uit van 60 cent dus dan klopt m'n 1 op 20 toch gewoon..... maar dan zou je bij 500 km en 15 euro uitkomen op 1 op 13. Ik ben jaloers... met m'n 320 pk rij ik 1 op 9 en dan doe ik er nog 98 in ook voor ¤1,80 per liter. Gelukkig rij ik niet zoveel ;(
[..]

Ik ken jou... jij gaat die verbruikswaardes niet halen. Als je toch realistisch verbruik wil weten kun je denk ik beter mijn gemiddelde waardes aanhouden :') 300 km dus met ¤ 16,50. Kan het altijd nog beter uitpakken :P Ze zijn nu nog wegenbelastingvrij, maar dat gaat ongetwijfeld veranderen.
Model 3 is aanmerkelijk zuiniger dan de Model S. Met de nieuwe MS ben ik ook meer kwijt (350 km ipv 450 km).
pi_186982232
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 09:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als de bliksem goed inslaat is het kapot, ook de lader van een Tesla (en eventueel de Tesla zelf).
Daar valt weinig aan te beveiligen.

Ik heb bij klanten (als computermonteur aan huis) de stopcontacten letterlijk los van de muur gezien, de route van buizen als scheuren in het stucwerk, AOP's van kabelproviders die zwart waren van binnen, etc.

Ook situaties waar in 1 woning vrijwel alles stuk was, de woning daarnaast geen schade had maar in de woning daarnaast wél weer apparatuur was gesneuveld.

Het is onvoorspelbaar wat er stuk gaat (hangt af van de inslag) maar wat in het "pad" zit is kaput.

Bij computers heb ik vooral netwerkkaarten en voedingen stuk gezien.
Volgens mij is het erg lastig om bij een goed aangelegde connector de schade verder te laten komen door blikseminslag.
pi_186983149
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Model 3 is aanmerkelijk zuiniger dan de Model S. Met de nieuwe MS ben ik ook meer kwijt (350 km ipv 450 km).
Hij vroeg toch het verbruik van een S?
Facts don't care about your feelings
pi_186983339
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vandaag bij een goedkope pomp in Eindhoven even gekeken. 71,9 cent.
Dat is dan geen goedkope pomp... zie https://www.lpg.nl —> actuele prijs 68 cent, tankstation riethoven was vanmorge 62 cent, had er nog speciaal op gelet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_186983374
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hij vroeg toch het verbruik van een S?
Teveel gedacht vanuit het onderwerp hier dus.

Bij de S is het inderdaad wat meer. Zo’n 25% meer om precies te zijn.
pi_186983418
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:20 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dat is dan geen goedkope pomp... zie https://www.lpg.nl —> actuele prijs 68 cent, tankstation riethoven was vanmorge 62 cent, had er nog speciaal op gelet.
Met een adviesprijs van 86 cent is 72 cent nog steeds goedkoop.

Niet iedereen komt in het gehucht Riethoven.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:40:44 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187067177
Proefritje gemacht. Heerlijke wagen!
Resistance is futile.
pi_187067189
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:40 schreef Seven. het volgende:
Proefritje gemacht. Heerlijke wagen!
Mocht je 1500 km free supercharging willen hit me up
  vrijdag 24 mei 2019 @ 21:14:47 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187070436
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:42 schreef Tailless het volgende:

[..]

Mocht je 1500 km free supercharging willen hit me up
Wieso? Krijg je dat bij refferal?
Resistance is futile.
pi_187072369
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 21:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wieso? Krijg je dat bij refferal?
Jup.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 23:22:17 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187073022
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 22:55 schreef Tailless het volgende:

[..]

Jup.
Hoeveel refferals kun je als nieuwkomer aanleveren want VEM was je al voor ;)
Resistance is futile.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 23:29:02 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187073152
Ik ben nu over het interieur aan het denken. In het zwart vind ik 'm prima maar wel een beetje doorsnee, en oogt echt heel donker. De verkoper vond wit 'echt vet' :+ . Ik vind beige wel mooi maar dat vind ik weer niet mooi bij midnight silver.

Choices, choices :P
Resistance is futile.
pi_187073402
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 23:29 schreef Seven. het volgende:
Ik ben nu over het interieur aan het denken. In het zwart vind ik 'm prima maar wel een beetje doorsnee, en oogt echt heel donker. De verkoper vond wit 'echt vet' :+ . Ik vind beige wel mooi maar dat vind ik weer niet mooi bij midnight silver.

Choices, choices :P
Model 3 is alleen maar wit of zwart interieur. Model S heeft wel creme.

Wit zorgt wel voor een latere levering op de een of andere manier. Bij midnight silver vind ik zwart overigens het beste passen. Wit staat weer mooi bij zwart, wit en blauw.

Tav de referral: dat kan maar één keer per bestelling. Tot en met maandag is het overigens 7.500 km supercharging ipv 1.500 km.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 23:55:34 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187073756
Zo snel krijg ik het er niet door op m'n werk, helaas :+
Resistance is futile.
pi_187076861
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 23:29 schreef Seven. het volgende:
Ik ben nu over het interieur aan het denken. In het zwart vind ik 'm prima maar wel een beetje doorsnee, en oogt echt heel donker. De verkoper vond wit 'echt vet' :+ . Ik vind beige wel mooi maar dat vind ik weer niet mooi bij midnight silver.

Choices, choices :P
Toen ik de S samenstelde had ik een creme plafond en de rest + interieur was zwart. Mensen zeiden tegen me dat ze het raar vonden dat het van zwart naar creme overging bij de raamstijlen. Maar toen ik eens in een volledig zwarte Model S reed zag ik hoeveel mooier het bij mij was. Het komt veel lichter over vooral icm dakraam.

Maar als ik het goed zie is bij de 3 altijd wit op plafond en raamstijlen dus dat scheelt :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 26 mei 2019 @ 17:48:08 #269
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_187101910
Hoe is de standaard navigatie? Ik las op Autoweek zonder live verkeer updates? Dat is wel een nadeel, dan rij je dus altijd files in?
pi_187102417
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:48 schreef Apekoek het volgende:
Hoe is de standaard navigatie? Ik las op Autoweek zonder live verkeer updates? Dat is wel een nadeel, dan rij je dus altijd files in?
Volgens mij krijg je gewoon file info hoor
pi_187102562
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:48 schreef Apekoek het volgende:
Hoe is de standaard navigatie? Ik las op Autoweek zonder live verkeer updates? Dat is wel een nadeel, dan rij je dus altijd files in?
Het is in feite google maps, dus met live fileinfo.

Nou zal ik niet zeggen dat die altijd het meest betrouwbare is, dus ik zou zeker ook filemeldingen luisteren, maar het is wel meestal de meest betrouwbare en ook nog het meest gedetailleerd.

Alleen op de SR+ zou je het (nog) niet hebben.
  zondag 26 mei 2019 @ 18:46:40 #272
13309 nostra
ask why
pi_187102914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 23:39 schreef VEM2012 het volgende:


Wit zorgt wel voor een latere levering op de een of andere manier.
Nou, zeg dat. ;( maar op zich is het dan nog 2 maanden max, ik heb het bij andere merken wel veel erger gezien.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 27 mei 2019 @ 03:32:50 #273
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_187109599
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 18:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is in feite google maps, dus met live fileinfo.

Nou zal ik niet zeggen dat die altijd het meest betrouwbare is, dus ik zou zeker ook filemeldingen luisteren, maar het is wel meestal de meest betrouwbare en ook nog het meest gedetailleerd.

Alleen op de SR+ zou je het (nog) niet hebben.
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 18:20 schreef Tailless het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je gewoon file info hoor
Autoweek zegt dit:

Een groter verschil met de rest treffen we binnen in de Standard Range Plus. Deze is namelijk slechts ‘gedeeltelijk premium’ uitgerust. Daarmee schuilt het addertje vooral in het grote scherm, waar Tesla een versimpelde versie van de software monteert. Zo is het slechts een audiosysteem met een ‘upgrade’ van Immersive Sound en mist deze in vergelijking met zijn rijker uitgeruste broeders een aantal speakers. Ook de navigatie is minder luxe uitgerust en mist satellietbeelden met actuele verkeersinformatie. Het zijn ‘slechts’ basiskaarten die de weg leiden. Ook de ingebouwde internetbron met diens verbindingsmogelijkheden wordt uit de lijst geschrapt. Muziek streamen dient dan ook via de telefoon te gebeuren en kan niet via een op de auto zelf geïnstalleerde app. Alle materialen worden binnenin standaard in het zwart uitgevoerd. Een wit interieur heeft de meerprijs van ¤ 1.050 (foto 5). Daarnaast neemt de Model 3 standaard de autonome touwtjes voor een groot deel in handen, dankzij het sinds kort altijd aanwezige Autopilot. Een uitgebreider systeem (dat later dit jaar nog eens wordt geüpdatet) kost ¤ 6.400.
pi_187111619
Oh die SR+ is dus best wel wat kariger ja...
Facts don't care about your feelings
pi_187111903
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 03:32 schreef Apekoek het volgende:

[..]


[..]

Autoweek zegt dit:

Een groter verschil met de rest treffen we binnen in de Standard Range Plus. Deze is namelijk slechts ‘gedeeltelijk premium’ uitgerust. Daarmee schuilt het addertje vooral in het grote scherm, waar Tesla een versimpelde versie van de software monteert. Zo is het slechts een audiosysteem met een ‘upgrade’ van Immersive Sound en mist deze in vergelijking met zijn rijker uitgeruste broeders een aantal speakers. Ook de navigatie is minder luxe uitgerust en mist satellietbeelden met actuele verkeersinformatie. Het zijn ‘slechts’ basiskaarten die de weg leiden. Ook de ingebouwde internetbron met diens verbindingsmogelijkheden wordt uit de lijst geschrapt. Muziek streamen dient dan ook via de telefoon te gebeuren en kan niet via een op de auto zelf geïnstalleerde app. Alle materialen worden binnenin standaard in het zwart uitgevoerd. Een wit interieur heeft de meerprijs van ¤ 1.050 (foto 5). Daarnaast neemt de Model 3 standaard de autonome touwtjes voor een groot deel in handen, dankzij het sinds kort altijd aanwezige Autopilot. Een uitgebreider systeem (dat later dit jaar nog eens wordt geüpdatet) kost ¤ 6.400.
De SR+ is nog niet in Nederland, dus Autoweek lepelt de gegeven info van Tesla hier op.

Je krijgt bij de M3 LR een jaar premium connectivity (dat is incl live verkeer, maar ook tune in, spotify, enz.). Daarna kost het ong 100 euro per jaar. Bij de SR+ krijg je het niet het eerste jaar gratis. Je moet dus vanaf het begin betalen.
pi_187148104
Kleine update over de SR+: deze heeft wel live traffic, maar je krijgt het simpelweg niet te zien op de kaart in de auto. Wel kan de auto de route aanpassen op bases van de verkeerssituatie. Waarmee het dus niet onderdoet voor veel andere systemen met live traffic.

Met google maps op je telefoon kun je de visualisatie zien als je dat wil. Lijkt mij dus op die manier geen dealbreaker.
pi_187148396
Hoop sowieso dat die navigatie verbeterd is in de 3, die van de Model S was echt bagger. Gebruikte meestal google maps op m'n telefoon om te kijken of de route en aankomsttijd echt wel logisch was.
Facts don't care about your feelings
pi_187151000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoop sowieso dat die navigatie verbeterd is in de 3, die van de Model S was echt bagger. Gebruikte meestal google maps op m'n telefoon om te kijken of de route en aankomsttijd echt wel logisch was.
Ok. Nooit problemen mee gehad zelf. Niet op de classic S en niet op de meest recente MS. Maar goed, jij had net het model daartussen geloof ik. Al lijkt mij dat softwarematig hetzelfde.

Ook in de M3 werkt het allemaal prima.
pi_187160363
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok. Nooit problemen mee gehad zelf. Niet op de classic S en niet op de meest recente MS. Maar goed, jij had net het model daartussen geloof ik. Al lijkt mij dat softwarematig hetzelfde.

Je leest heel veel op fora, maar je hebt nooit alle klachten over de navigatie gelezen? Heb ermee in NL, DE, BE en UK gereden en 9 van de 10 keer geeft ie een slechtere route dan gmaps. Ik hoorde dat er recent wel updates waren over snelste route ipv kortste route (wat hij vaak leek te doen) maar heb ook zat situaties gehad waarbij je de snelweg afstuurde om daarna weer erop te gaan :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:58:10 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187162633
Gebruiken jullie voice commands? Tijdens het proefritje wel via voicecommand de navigatie terug naar de garage ingegeven, doe ik in mijn volvo ook ipv lopen draaien tot je bij de N bent enzo :')

En is er al een koppeling met google home? Dan kun je bijv je auto op slot doen, of je auto voorverwarmen met een voice command.
Resistance is futile.
  donderdag 30 mei 2019 @ 07:00:02 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187163949
Gefunden! Koppeling met google home is er al:

https://teslamotorsclub.c(...)r-general-use.91949/

Lijst met commando's:

get charge status
get car status
get climate status
get location
turn climate on
warm up my car
cool my car
set driver temperature to 72
set passenger side to 73
start charging
stop charging
honk the horn
flash lights
turn climate off
stop climate
stop heating
stop cooling
how warm is my car
how cold is my car
dude where's my car
get ready to take off
go into hyperdrive
how far can I drive
how far can I go
whats your name
switch cars
set charge limit to 85 percent
start charging to 90 percent
whats the charge limit
lock the car
unlock the car
Resistance is futile.
pi_187164799
Dude where's my car :)
Facts don't care about your feelings
pi_187165908
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:

Je leest heel veel op fora, maar je hebt nooit alle klachten over de navigatie gelezen? Heb ermee in NL, DE, BE en UK gereden en 9 van de 10 keer geeft ie een slechtere route dan gmaps. Ik hoorde dat er recent wel updates waren over snelste route ipv kortste route (wat hij vaak leek te doen) maar heb ook zat situaties gehad waarbij je de snelweg afstuurde om daarna weer erop te gaan :')
Ik lees wat ik interessant vindt.

Voor mijn gevoel is Tesla navi gelijk aan google maps. Maar ik kan mij vergissen.

Wat met problemen mee kan spelen is dat kaartupdates alleen over wifi gaan en niet iedereen hangt de Tesla aan de wifi. Dan zul je best een verminderde navigatie krijgen naar verloop van tijd.

Maar goed, ik herken het dus niet.
pi_187166190
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik lees wat ik interessant vindt.

Voor mijn gevoel is Tesla navi gelijk aan google maps. Maar ik kan mij vergissen.

Wat met problemen mee kan spelen is dat kaartupdates alleen over wifi gaan en niet iedereen hangt de Tesla aan de wifi. Dan zul je best een verminderde navigatie krijgen naar verloop van tijd.

Maar goed, ik herken het dus niet.
Nee de kaart is Google Maps, maar de navigatie is één of andere Navigon bagger. Ik kreeg zelden dezelfde route op de Tesla navi dan op m'n telefoon. En in 99% van de gevallen was de route via telefoon met Google Maps beter en accurater (bij files e.d.).

Misschien dat het bij de Model 3 anders is... ik hoop het iig.
Facts don't care about your feelings
pi_187169104
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee de kaart is Google Maps, maar de navigatie is één of andere Navigon bagger. Ik kreeg zelden dezelfde route op de Tesla navi dan op m'n telefoon. En in 99% van de gevallen was de route via telefoon met Google Maps beter en accurater (bij files e.d.).

Misschien dat het bij de Model 3 anders is... ik hoop het iig.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk tussen de MS en M3 als het gaat om navigatie. Maar goed, ik gebruik de navigatie meer om informatie over mijn aankomsttijd te krijgen en rijdt meestal zoals ik denk dat het het beste is. Ik zit veel op de weg, vandaar.
pi_187182117
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Facts don't care about your feelings
pi_187182242
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Niks
pi_187215737
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Waarom zou je hem laten staan als je hem niet gaat halen? :P
pi_187216779
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had :P
Facts don't care about your feelings
pi_187217533
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had :P
Officieel krijg je voorrang.
pi_187222307
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had :P
Genoeg voorbeelden van aanbetalers 2 jaar terug die nu nog wachten en anderen die bestellen en binnen een week rijden.

Ze bouwen naar vermoedelijke vraag en niet op bestelling. ;)
pi_187231012
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had :P
Maar je gaat hem niet halen? Dus waarom dan bijhouden voor de voorrang? :P
Of voor je nieuwe X met de Raven motoren? ;)

Bestellen is zonder reservering even snel ondertussen als met. En voor de Y hoef je het ook nog niet de doen. Had er 2 staan. 1 heb ik gebruikt, de andere teruggehaald.
pi_187254169
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Waarom zie je af van je aankoop?

Ik sta nu voor de overstap naar elektrisch maar ben vooral benieuwd naar geluiden om het niet te doen. Tot nu toe staat alleen nog overeind dat ik het interieur van mijn huidige auto een stuk fraaier vind.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_187254983
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:12 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Waarom zie je af van je aankoop?

Ik had al een S, dacht voor m'n werknemer in de toekomst een 3 of m'n broertje die ook ondernemer is had wel interesse. Uiteindelijk heeft hij een i3 gekocht omdat toen duidelijk was dat die 50k Model 3 er nog niet was. Nu ging het allemaal nog wel sneller dan verwacht, maar 50k is ie wel vrij kaal en zo'n tweede hands i3 is goedkoper en degelijker.

M'n werknemer rijdt nog prima in z'n Ioniq en de zaken gaan niet meer zo goed als toen. Heb m'n S ook verkocht en rij nu een 1-serie. Het verschil tussen een beetje mooie Model 3 of mijne tweede hands S was echt heel klein qua prijs dus dan had ik hem net zo goed kunnen houden. Als de zaken weer beter gaan zal een EV weer gunstiger voor me zijn maar tot 50k zie ik nu (en binnenkort) weinig toffe auto's.
Facts don't care about your feelings
pi_187255145
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik had al een S, dacht voor m'n werknemer in de toekomst een 3 of m'n broertje die ook ondernemer is had wel interesse. Uiteindelijk heeft hij een i3 gekocht omdat toen duidelijk was dat die 50k Model 3 er nog niet was. Nu ging het allemaal nog wel sneller dan verwacht, maar 50k is ie wel vrij kaal en zo'n tweede hands i3 is goedkoper en degelijker.

M'n werknemer rijdt nog prima in z'n Ioniq en de zaken gaan niet meer zo goed als toen. Heb m'n S ook verkocht en rij nu een 1-serie. Het verschil tussen een beetje mooie Model 3 of mijne tweede hands S was echt heel klein qua prijs dus dan had ik hem net zo goed kunnen houden. Als de zaken weer beter gaan zal een EV weer gunstiger voor me zijn maar tot 50k zie ik nu (en binnenkort) weinig toffe auto's.
Het is inderdaad nog behoorlijk aan de prijs wil je een redelijk voertuig halen. Maar onder aan de streep is het fiscaal wel erg aantrekkelijk. Wellicht dat ik ook nog even wacht om te kijken hoe de ontwikkelingen vorderen. Risico is dan wel dat het op termijn fiscaal niet echt interessant meer is.

Zaken gaan niet zo goed meer? De markt draait overuren toch? :o
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_187255330
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:24 schreef Rockefellow het volgende:

Zaken gaan niet zo goed meer? De markt draait overuren toch? :o
Tja dat zegt niet altijd wat. Ik heb ook websites die gewoon reclame-inkomsten e.d. draaien en als die wegvallen om wat voor reden dan kan dat veel geld schelen. Nu maar weer beetje boekhouden ;(
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 8 juni 2019 @ 10:31:10 #297
277627 Seven.
We are Borg.
  zondag 9 juni 2019 @ 17:47:49 #299
13309 nostra
ask why
pi_187337962
Nog steeds geen afleverdatum helaas, duurt lang. Wel kans op een AAA-11-A kenteken zo. :s)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_187352202
quote:
8s.gif Op zondag 9 juni 2019 17:47 schreef nostra het volgende:
Nog steeds geen afleverdatum helaas, duurt lang. Wel kans op een AAA-11-A kenteken zo. :s)
Wat heb je besteld dan (as in: welke opties, kleur, velgen)?

Overigens worden deze maand veel Model 3’s afgeleverd in Nederland, dus goede kans dat je binnenkort een datum krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')