Vandaag bij een goedkope pomp in Eindhoven even gekeken. 71,9 cent.quote:Op zondag 19 mei 2019 12:36 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Daar zit het misschien in, ik woon al 15 jaar in België dus het is lastig vergelijken voor mij.
Hier krijg je juist korting als je op lpg rijd.
Maar die vergelijking van advies prijs en grote bedrijven vind ik scheef. Het gaat erom wat he als gewone consument betaald. En in omgeving brabant is lpg gewoon 60-65 cent.
Op de kop af nul euro en nul cent.quote:Op zondag 19 mei 2019 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt uiterst betaalbaar.. Volgens mij kost mijn 750 km ergens rond de 6 à 7 tientjes, en dan heb ik het nog niet over mrb voor een 1600 kilo zware diez0l.
Hoeveel mrb betaal je voor zo'n elektrisch strijkijzer?
Je moet ook vooral niet de kosten van een A segment auto met een C segment auto gaan vergelijken. Daar komt bij dat het tov een elektrische auto het gehele bedrag aan houderschapsbelasting scheelt.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bij de lokale pomp is een korting van meer dan 20 cent per liter Lpg geen uitzondering.
Op kleinere auto's is de extra wegenbelasting ten opzichte van benzine ook slechts marginaal. Op mijn Polo van 940kg scheelde het 5 euro per maand.
Model 3 is aanmerkelijk zuiniger dan de Model S. Met de nieuwe MS ben ik ook meer kwijt (350 km ipv 450 km).quote:Op zondag 19 mei 2019 17:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik ging uit van 60 cent dus dan klopt m'n 1 op 20 toch gewoon..... maar dan zou je bij 500 km en 15 euro uitkomen op 1 op 13. Ik ben jaloers... met m'n 320 pk rij ik 1 op 9 en dan doe ik er nog 98 in ook voor ¤1,80 per liter. Gelukkig rij ik niet zoveel
[..]
Ik ken jou... jij gaat die verbruikswaardes niet halen. Als je toch realistisch verbruik wil weten kun je denk ik beter mijn gemiddelde waardes aanhouden300 km dus met ¤ 16,50. Kan het altijd nog beter uitpakken
Ze zijn nu nog wegenbelastingvrij, maar dat gaat ongetwijfeld veranderen.
Volgens mij is het erg lastig om bij een goed aangelegde connector de schade verder te laten komen door blikseminslag.quote:Op maandag 20 mei 2019 09:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als de bliksem goed inslaat is het kapot, ook de lader van een Tesla (en eventueel de Tesla zelf).
Daar valt weinig aan te beveiligen.
Ik heb bij klanten (als computermonteur aan huis) de stopcontacten letterlijk los van de muur gezien, de route van buizen als scheuren in het stucwerk, AOP's van kabelproviders die zwart waren van binnen, etc.
Ook situaties waar in 1 woning vrijwel alles stuk was, de woning daarnaast geen schade had maar in de woning daarnaast wél weer apparatuur was gesneuveld.
Het is onvoorspelbaar wat er stuk gaat (hangt af van de inslag) maar wat in het "pad" zit is kaput.
Bij computers heb ik vooral netwerkkaarten en voedingen stuk gezien.
Hij vroeg toch het verbruik van een S?quote:Op maandag 20 mei 2019 13:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Model 3 is aanmerkelijk zuiniger dan de Model S. Met de nieuwe MS ben ik ook meer kwijt (350 km ipv 450 km).
Dat is dan geen goedkope pomp... zie https://www.lpg.nl —> actuele prijs 68 cent, tankstation riethoven was vanmorge 62 cent, had er nog speciaal op gelet.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vandaag bij een goedkope pomp in Eindhoven even gekeken. 71,9 cent.
Teveel gedacht vanuit het onderwerp hier dus.quote:Op maandag 20 mei 2019 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij vroeg toch het verbruik van een S?
Met een adviesprijs van 86 cent is 72 cent nog steeds goedkoop.quote:Op maandag 20 mei 2019 14:20 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is dan geen goedkope pomp... zie https://www.lpg.nl —> actuele prijs 68 cent, tankstation riethoven was vanmorge 62 cent, had er nog speciaal op gelet.
Wieso? Krijg je dat bij refferal?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:42 schreef Tailless het volgende:
[..]
Mocht je 1500 km free supercharging willen hit me up
Hoeveel refferals kun je als nieuwkomer aanleveren want VEM was je al voorquote:
Model 3 is alleen maar wit of zwart interieur. Model S heeft wel creme.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:29 schreef Seven. het volgende:
Ik ben nu over het interieur aan het denken. In het zwart vind ik 'm prima maar wel een beetje doorsnee, en oogt echt heel donker. De verkoper vond wit 'echt vet'. Ik vind beige wel mooi maar dat vind ik weer niet mooi bij midnight silver.
Choices, choices
Toen ik de S samenstelde had ik een creme plafond en de rest + interieur was zwart. Mensen zeiden tegen me dat ze het raar vonden dat het van zwart naar creme overging bij de raamstijlen. Maar toen ik eens in een volledig zwarte Model S reed zag ik hoeveel mooier het bij mij was. Het komt veel lichter over vooral icm dakraam.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:29 schreef Seven. het volgende:
Ik ben nu over het interieur aan het denken. In het zwart vind ik 'm prima maar wel een beetje doorsnee, en oogt echt heel donker. De verkoper vond wit 'echt vet'. Ik vind beige wel mooi maar dat vind ik weer niet mooi bij midnight silver.
Choices, choices
Volgens mij krijg je gewoon file info hoorquote:Op zondag 26 mei 2019 17:48 schreef Apekoek het volgende:
Hoe is de standaard navigatie? Ik las op Autoweek zonder live verkeer updates? Dat is wel een nadeel, dan rij je dus altijd files in?
Het is in feite google maps, dus met live fileinfo.quote:Op zondag 26 mei 2019 17:48 schreef Apekoek het volgende:
Hoe is de standaard navigatie? Ik las op Autoweek zonder live verkeer updates? Dat is wel een nadeel, dan rij je dus altijd files in?
Nou, zeg dat.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:39 schreef VEM2012 het volgende:
Wit zorgt wel voor een latere levering op de een of andere manier.
quote:Op zondag 26 mei 2019 18:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is in feite google maps, dus met live fileinfo.
Nou zal ik niet zeggen dat die altijd het meest betrouwbare is, dus ik zou zeker ook filemeldingen luisteren, maar het is wel meestal de meest betrouwbare en ook nog het meest gedetailleerd.
Alleen op de SR+ zou je het (nog) niet hebben.
Autoweek zegt dit:quote:Op zondag 26 mei 2019 18:20 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je gewoon file info hoor
De SR+ is nog niet in Nederland, dus Autoweek lepelt de gegeven info van Tesla hier op.quote:Op maandag 27 mei 2019 03:32 schreef Apekoek het volgende:
[..]
[..]
Autoweek zegt dit:
Een groter verschil met de rest treffen we binnen in de Standard Range Plus. Deze is namelijk slechts ‘gedeeltelijk premium’ uitgerust. Daarmee schuilt het addertje vooral in het grote scherm, waar Tesla een versimpelde versie van de software monteert. Zo is het slechts een audiosysteem met een ‘upgrade’ van Immersive Sound en mist deze in vergelijking met zijn rijker uitgeruste broeders een aantal speakers. Ook de navigatie is minder luxe uitgerust en mist satellietbeelden met actuele verkeersinformatie. Het zijn ‘slechts’ basiskaarten die de weg leiden. Ook de ingebouwde internetbron met diens verbindingsmogelijkheden wordt uit de lijst geschrapt. Muziek streamen dient dan ook via de telefoon te gebeuren en kan niet via een op de auto zelf geïnstalleerde app. Alle materialen worden binnenin standaard in het zwart uitgevoerd. Een wit interieur heeft de meerprijs van ¤ 1.050 (foto 5). Daarnaast neemt de Model 3 standaard de autonome touwtjes voor een groot deel in handen, dankzij het sinds kort altijd aanwezige Autopilot. Een uitgebreider systeem (dat later dit jaar nog eens wordt geüpdatet) kost ¤ 6.400.
Ok. Nooit problemen mee gehad zelf. Niet op de classic S en niet op de meest recente MS. Maar goed, jij had net het model daartussen geloof ik. Al lijkt mij dat softwarematig hetzelfde.quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoop sowieso dat die navigatie verbeterd is in de 3, die van de Model S was echt bagger. Gebruikte meestal google maps op m'n telefoon om te kijken of de route en aankomsttijd echt wel logisch was.
Je leest heel veel op fora, maar je hebt nooit alle klachten over de navigatie gelezen? Heb ermee in NL, DE, BE en UK gereden en 9 van de 10 keer geeft ie een slechtere route dan gmaps. Ik hoorde dat er recent wel updates waren over snelste route ipv kortste route (wat hij vaak leek te doen) maar heb ook zat situaties gehad waarbij je de snelweg afstuurde om daarna weer erop te gaanquote:Op woensdag 29 mei 2019 13:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok. Nooit problemen mee gehad zelf. Niet op de classic S en niet op de meest recente MS. Maar goed, jij had net het model daartussen geloof ik. Al lijkt mij dat softwarematig hetzelfde.
Ik lees wat ik interessant vindt.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Je leest heel veel op fora, maar je hebt nooit alle klachten over de navigatie gelezen? Heb ermee in NL, DE, BE en UK gereden en 9 van de 10 keer geeft ie een slechtere route dan gmaps. Ik hoorde dat er recent wel updates waren over snelste route ipv kortste route (wat hij vaak leek te doen) maar heb ook zat situaties gehad waarbij je de snelweg afstuurde om daarna weer erop te gaan
Nee de kaart is Google Maps, maar de navigatie is één of andere Navigon bagger. Ik kreeg zelden dezelfde route op de Tesla navi dan op m'n telefoon. En in 99% van de gevallen was de route via telefoon met Google Maps beter en accurater (bij files e.d.).quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees wat ik interessant vindt.
Voor mijn gevoel is Tesla navi gelijk aan google maps. Maar ik kan mij vergissen.
Wat met problemen mee kan spelen is dat kaartupdates alleen over wifi gaan en niet iedereen hangt de Tesla aan de wifi. Dan zul je best een verminderde navigatie krijgen naar verloop van tijd.
Maar goed, ik herken het dus niet.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk tussen de MS en M3 als het gaat om navigatie. Maar goed, ik gebruik de navigatie meer om informatie over mijn aankomsttijd te krijgen en rijdt meestal zoals ik denk dat het het beste is. Ik zit veel op de weg, vandaar.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee de kaart is Google Maps, maar de navigatie is één of andere Navigon bagger. Ik kreeg zelden dezelfde route op de Tesla navi dan op m'n telefoon. En in 99% van de gevallen was de route via telefoon met Google Maps beter en accurater (bij files e.d.).
Misschien dat het bij de Model 3 anders is... ik hoop het iig.
Niksquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Waarom zou je hem laten staan als je hem niet gaat halen?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Officieel krijg je voorrang.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had
Genoeg voorbeelden van aanbetalers 2 jaar terug die nu nog wachten en anderen die bestellen en binnen een week rijden.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had
Maar je gaat hem niet halen? Dus waarom dan bijhouden voor de voorrang?quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had
Waarom zie je af van je aankoop?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Ik had al een S, dacht voor m'n werknemer in de toekomst een 3 of m'n broertje die ook ondernemer is had wel interesse. Uiteindelijk heeft hij een i3 gekocht omdat toen duidelijk was dat die 50k Model 3 er nog niet was. Nu ging het allemaal nog wel sneller dan verwacht, maar 50k is ie wel vrij kaal en zo'n tweede hands i3 is goedkoper en degelijker.quote:
Het is inderdaad nog behoorlijk aan de prijs wil je een redelijk voertuig halen. Maar onder aan de streep is het fiscaal wel erg aantrekkelijk. Wellicht dat ik ook nog even wacht om te kijken hoe de ontwikkelingen vorderen. Risico is dan wel dat het op termijn fiscaal niet echt interessant meer is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik had al een S, dacht voor m'n werknemer in de toekomst een 3 of m'n broertje die ook ondernemer is had wel interesse. Uiteindelijk heeft hij een i3 gekocht omdat toen duidelijk was dat die 50k Model 3 er nog niet was. Nu ging het allemaal nog wel sneller dan verwacht, maar 50k is ie wel vrij kaal en zo'n tweede hands i3 is goedkoper en degelijker.
M'n werknemer rijdt nog prima in z'n Ioniq en de zaken gaan niet meer zo goed als toen. Heb m'n S ook verkocht en rij nu een 1-serie. Het verschil tussen een beetje mooie Model 3 of mijne tweede hands S was echt heel klein qua prijs dus dan had ik hem net zo goed kunnen houden. Als de zaken weer beter gaan zal een EV weer gunstiger voor me zijn maar tot 50k zie ik nu (en binnenkort) weinig toffe auto's.
Tja dat zegt niet altijd wat. Ik heb ook websites die gewoon reclame-inkomsten e.d. draaien en als die wegvallen om wat voor reden dan kan dat veel geld schelen. Nu maar weer beetje boekhoudenquote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:24 schreef Rockefellow het volgende:
Zaken gaan niet zo goed meer? De markt draait overuren toch?
Nicequote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:31 schreef Seven. het volgende:
https://www.topgear.com/c(...)arging-car-world?amp
Wat heb je besteld dan (as in: welke opties, kleur, velgen)?quote:Op zondag 9 juni 2019 17:47 schreef nostra het volgende:
Nog steeds geen afleverdatum helaas, duurt lang. Wel kans op een AAA-11-A kenteken zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |