Deze kerel kan voor eeuwig gaan rentenieren, als 'ie zou willen.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Veel Top 40 muziek wordt wel door dezelfde 2 schrijvers gemaakt en hebben bepaalde basissen die gemakkelijk in het gehoor liggen.
quote:Op donderdag 18 april 2019 18:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Deze kerel kan voor eeuwig gaan rentenieren, als 'ie zou willen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Max_Martin
Zo had je vroegah Frank Farianquote:Op donderdag 18 april 2019 18:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Deze kerel kan voor eeuwig gaan rentenieren, als 'ie zou willen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Max_Martin
quote:Op donderdag 18 april 2019 14:40 schreef Eightyone het volgende:
Nu geopend --> MUZ / Muziek van de laatste +/- 10 jaar (leuk, goed én toegankelijk)
Ik vind dat hij wel een hele beperkte visie heeft van "modern music" Hij zegt ook dat er wel betere muziek is maar dat die nooit een platencontract krijgen. Hij vergeet een beetje dat er ook andere labels zijn dan EMI/WARNER etc. Er zijn nog zat geweldige bands die ook wel te vinden zijn... Ik heb meer het idee dat het concept hitlijsten vergane glorie is dan dat muziek die gemaakt volledig ruk is geworden. Wel denk ik dat er een groot publiek een stuk luier is geworden in hun muziekconsumptie.quote:
En nog eerder had je Holland Dozier Holland, King & Goffin, Chinn & Chapman, en ga zo nog maar ff doorquote:Op donderdag 18 april 2019 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo had je vroegah Frank Farian
https://de.m.wikipedia.or(...)nen_von_Frank_Farian
Of Stock, Aitken & Waterman
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stock_Aitken_Waterman
En natuurlijk in wat mindere mate Bolland en Bolland
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bolland_&_Bolland
Udo Jurgens heeft ook ongelofelijk veel geschreven voor zichzelf en anderen, maar kan alleen lijst vinden van wat hij zelf heeft uitgevoerd, niet die alleen door anderen is uitgevoerd en door hem geschreven
Daar ging die TED talk die ik postte dan ook o.a. over; niet zozeer dat het door dezelfde mensen gemaakt wordt (wat ik betwijfel) maar wel dat er meer en meer op eenzelfde manier geproduceerd wordt omdat dat nu zozeer verkoopt.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Veel Top 40 muziek wordt wel door dezelfde 2 schrijvers gemaakt en hebben bepaalde basissen die gemakkelijk in het gehoor liggen. Zeg maar een soort moderne Toto-sound.
Ben van '79 waardoor het voor mij vooral eind jaren 80 en dan de jaren 90 is, mijn ouders hebben me dezelfde bands meegegeven maar het merendeel van wat je noemt kon mij niet boeienquote:Op vrijdag 19 april 2019 02:00 schreef Lyzio_NL het volgende:
Ben geboren in 1987. Met als gevolg dat ik in de bagger van de jaren '90 en '00 ben opgegroeid. Gelukkig had ik een vader die vroeger DJ geweest is en me kennis heeft laten maken met de muziek uit nu vervlogen tijden. Dire Straits was een van de eerste bands die ik helemaal waanzinnig vond. Daarna kwamen The Beatles (mijn pa) en The Rolling Stones (mijn moeder). En alles daar tussen in. Roy Orbison, CCR, Lynyrd Skynyrd, Black Sabbath, Judas Priest, Jerry Lee Lewis, Elvis, The Pretenders, Booker T & The MG's, John Denver.. noem ze maar op.
Dus nee, die muziek is alles behalve dood.
Ik ben van jouw username en heb me prima vermaakt met de house/hardcore 'hype'. Lekker bandjes draaien met "alles naar de klote", felix - dont you want me en open your mind eropquote:Op vrijdag 19 april 2019 09:54 schreef Eightyone het volgende:
Je hebt een iets gelukkiger geboortejaar dan ik. Je was al net (of iig bijna) puber-af tijdens de happy hardcore-hype.
Ik heb me in de 90's vermaakt met zo'n beetje alle enigszins toegankelijke dance, inclusief happy hardcore, maar van het happy hardcore-deel staat zelden nog wat op.quote:Op vrijdag 19 april 2019 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben van jouw username en heb me prima vermaakt met de house/hardcore 'hype'. Lekker bandjes draaien met "alles naar de klote", felix - dont you want me en open your mind eropHerrinner me dat ik begin jaren 90 vaak met disco lampen e.d. disco/radio speelde...
Ik vind de thunderdome 1 cd nog steeds wel erg vermakelijk en ook verbazend mild en muzikaal eigenlijkquote:Op vrijdag 19 april 2019 11:43 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik heb me in de 90's vermaakt met zo'n beetje alle enigszins toegankelijke dance, inclusief happy hardcore, maar van het happy hardcore-deel staat zelden nog wat op.
Idem voor het overgrote deel van de trance & subvarianten.
Hier en daar nog wel wat van het betere spul uit andere dancestijlen. Open your mind en Don't you want me vind ik prima (maar de opvolger van die laatste staat wel iets vaker op).
Omdat jij zo denkt?quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:58 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Moderne muziek boeit mij totaal niet ik word er zelfs een beetje agressief van. Het klinkt zo tam en kinderlijk. En die steeds terugkerende theme van feminisme en homsexualiteit vind ik niets. En ik moet ook altijd denken aan Groenlinks/Pvda stemmers en Hipster-Joden met een alphabeard. Waarom?
Je scheert doodleuk alle "moderne muziek" over één kam? Serieus?quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:58 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Moderne muziek boeit mij totaal niet ik word er zelfs een beetje agressief van. Het klinkt zo tam en kinderlijk. En die steeds terugkerende theme van feminisme en homsexualiteit vind ik niets. En ik moet ook altijd denken aan Groenlinks/Pvda stemmers en Hipster-Joden met een alphabeard. Waarom?
Jamaar ook omdat de realiteit zo is vandaar dat ik die asssociaties maak.quote:
Homsexualiteit, heeft dat iets met vissen te maken? En zijn daar liedjes over?quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:58 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Juist niet. Het niet kunnen of willen zien is pas kortzichtig.quote:Op zaterdag 20 april 2019 00:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Homsexualiteit, heeft dat iets met vissen te maken? En zijn daar liedjes over?
Verder een beetje kortzichtige kijk op moderne muziek....
Dan luister je op de verkeerde plekken.quote:Op zaterdag 20 april 2019 00:26 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Jamaar ook omdat de realiteit zo is vandaar dat ik die asssociaties maak.
Omdat de westerse wereld door Joodse social engineers wordt gestuurd. Met suggestieve beelden, geluid en ideeen via Hollywaood, de media kranten en politiek, banken, NGO's. Ook liedjesschrijvers. En het moest allemaal passen in het narratief van feminisme en genderneitraliteit en selectieve multikulturele eenheid. Vooral die gare Afrikaanse invloeden in huidige popnummers geven mij gewoon jeuk. Het is zo slecht gedaan.
Wat ik bedoel, net als Elf en Straycat, is dat er naast de muziek waar jij op doelt gewoon nog heel veel andere muziek wordt gemaakt, die gewoon goed is. Het aanbod aan muziek is nog nooit zo divers geweest als nu. Je moet alleen ff wat verder kijkenquote:Op zaterdag 20 april 2019 00:28 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Juist niet. Het niet kunnen of willen zien is pas kortzichtig.
Dat zeggen ze standaard omdat je toch open moet blijven staan en zoeken enzo. Maar ik doe dat niet meer. In het leukste geval is het dan zoiets en dat is het toch net weer niet.quote:Op zaterdag 20 april 2019 00:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Wat ik bedoel, net als Elf en Straycat, is dat er naast de muziek waar jij op doelt gewoon nog heel veel andere muziek wordt gemaakt, die gewoon goed is. Het aanbod aan muziek is nog nooit zo divers geweest als nu. Je moet alleen ff wat verder kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |