abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 17 april 2019 @ 19:56:28 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186278709
Notre-Dame Parijs deels afgebrand, torenspits ingestort

De schade lijkt an sich nog mee te vallen;maar herstel gaat waarschijnlijk nog steeds enkele honderden miljoenen kosten. Doneren kan onder andere hier:

https://don.fondation-pat(...)treDame/~my-donation







Meer detail: https://www.bbc.com/news/world-europe-47947425


quote:
Twaalfde eeuw

De bouw van de beroemde vroeggotische kathedraal begon in de twaalfde eeuw en werd in de dertiende eeuw grotendeels afgerond. De Notre-Dame is een van de bekendste bouwwerken ter wereld en trekt jaarlijks miljoenen bezoekers.

https://nos.nl/artikel/22(...)spits-ingestort.html













Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 17 april 2019 @ 19:57:01 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186278726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 19:46 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waarvandaan ? Oerbossen van eeuwen oud met geschikte bomen zijn wereldwijd zeldzaam - en als ze er al zijn staan ze in beschermd natuurgebied. Waarom zou bijv. de VS hun zeldzame redwoods willen opofferen ?
Hebben ze in Scandinavie niet mooie lange bomen? Of is naaldhout niet geschikt?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 17 april 2019 @ 19:58:29 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186278766
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 17 april 2019 @ 20:00:49 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186278833
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 17 april 2019 @ 20:16:58 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186279241
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:36 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

als het enigszins te weren valt, dan moet je daar naar handelen
Ik heb het nu puur over sprinklerinstallatie zoals je dat ook op grasvelden ziet. Makkelijk te realiseren in mijn optiek, hoef je een gebouw niet voor te sluiten.

Zo werkt dat in de bouwkunde niet. Als het is een risico-inschatting met een kosten/batenanalyse. Voorop staat altijd dat mensen veilig het gebouw kunnen verlaten. De maatregelen voor het voorkomen van schade door rampen kunnen zo duur worden dat sloop en herbouw goedkoper is.

Bedenk ook dat veel gebouwen pas na verloop van tijd belangrijk worden en dat de oorspronkelijke bouwers geen benul hadden van maatregelen die nu mogelijk zijn.
Het is in monumenten al een hele uitdaging om moderne veiligheidsvoorschriften na te leven.
pi_186279576
ach de ene na de andere miljardair wappert met zijn flappen om zijn zonden aftekopen, om daar na weer lekker verder te gaan met het roven van euro's
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 20:41:44 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186279865
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:30 schreef sandra-kim het volgende:
ach de ene na de andere miljardair wappert met zijn flappen om zijn zonden aftekopen, om daar na weer lekker verder te gaan met het roven van euro's
altijd nog een stukkie beter dan helemaal niets doen toch?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186281118
impregneren kun je leren
  woensdag 17 april 2019 @ 23:08:12 #9
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_186285020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:30 schreef sandra-kim het volgende:
ach de ene na de andere miljardair wappert met zijn flappen om zijn zonden aftekopen, om daar na weer lekker verder te gaan met het roven van euro's
De giften voor de heropbouw van de Notre-Dame stromen binnen. De rijkste toplaag van het land laat zich van z'n gulste kant zien. Het presenteert mooi natuurlijk. Maar is het altruïsme werkelijk zo groot of is het toch het eigenbelang dat primeert? Want 90 procent van hun schenkingen trekken ze af van de belastingen.

De fiscale wetgeving in Frankrijk moedigt culturele schenkingen sterk aan. Gulle gevers die cultuur subsidiëren, kunnen tot 60 procent van dat bedrag aftrekken van de belastingen. Als het gaat om een "trésor national" wordt dat zelfs 90 procent. Of anders: de schenkers recupereren het grootste deel van hun gift en het is dus de Franse overheid die betaalt. Eind vorig jaar had het Rekenhof in Frankrijk al gewaarschuwd dat de snelle toename van dat soort "mecenaat" de overheidsfinanciën onder druk zet. De voorbije 15 jaar is het bedrag aan schenkingen voor cultuur vertienvoudigd en vorig jaar zou dat de Franse schatkist 900 miljoen euro hebben gekost.

Dat die toplaag in Frankrijk op die manier indirect beslist waar het belastinggeld naartoe gaat is toch wel een bedenkelijk gegeven. Zeker gezien het feit dat die toplaag er altijd alles aan doet om belastingen te ontwijken. Als het gaat om hun steentje bij te dragen aan de sociale welvaart geven ze nooit thuis.

Bron; HLN.be (gazet Het Laatste Nieuws)
  woensdag 17 april 2019 @ 23:20:24 #11
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_186285330
ach ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever , vind het wel echt bizar , 700 miljoen euro voor een kerkje ( ik werk zelf ook in een oud kerkgebouw ) binnen 1 dag , terwijl ik al 2 a 3 maanden aan het sparen ben om 2500 euro bij elkaar te krijgen waar ik nog maanden over moet doen :-(

kunnen ze mij niet even wat geld geven dan kan ik ook mijn ding kopen en weer gaan kijken voor wat anders >:)
kunnen jullie het niet doen het is belasting aftrekbaar :-) ( maar was doodstil )
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 17 april 2019 @ 23:31:51 #12
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186285634
quote:
Fantastisch om te zien, maar ook daar mis je de fijnere details, zoals het haantje op de top van de spits. :P



Dat is trouwens in het puin teruggevonden en kan waarschijnlijk worden hersteld.
https://nypost.com/2019/0(...)ire-found-in-rubble/
pi_186287573
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 23:20 schreef RAVW het volgende:
ach ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever , vind het wel echt bizar , 700 miljoen euro voor een kerkje ( ik werk zelf ook in een oud kerkgebouw ) binnen 1 dag , terwijl ik al 2 a 3 maanden aan het sparen ben om 2500 euro bij elkaar te krijgen waar ik nog maanden over moet doen :-(

kunnen ze mij niet even wat geld geven dan kan ik ook mijn ding kopen en weer gaan kijken voor wat anders >:)
kunnen jullie het niet doen het is belasting aftrekbaar :-) ( maar was doodstil )
Er komt ook steeds meer sarcastisch commentaar van mensen die het bizar vinden dat er wel probleemloos 700 miljoen opgehaald kan worden voor een gebouw maar niet voor slachtoffers van humanitaire rampen.

Tsja. Mensen mogen zelf beslissen wat ze belangrijker vinden, toch ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kassamiep op 18-04-2019 06:13:26 ]
  donderdag 18 april 2019 @ 06:59:35 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186287800
Elders stond het al: het geld voor de herbouw gaat uiteindelijk naar leveranciers en ambachtslui die daarvoor op hun beurt weer consumeren en dus een nog groter deel van Frankrijk laten meeprofiteren (en het geld komt via aankopen deels terug bij de gever, want als het de steenhouwer goed gaat wil zijn vrouw ook een haute couture jurkje).
Dat is een van de reden dat kerken en paleizen zo belangrijk waren in de ontwikkeling van steden en het ontstaan van een burgerij: door een constante vraag naar (luxe) producten konden er veel ambachtslui van leven. Zodra de rijken hun geld niet meer investeren maar beleggen krijgen kunstenaars en ambachtslui het zwaar en ook de middenstand om hen heen.

Geld voor humanitaire rampen is een bodemloze put. Je ziet het nooit in enigerlei vorm terug. Het gaat ook om noodhulp, dus niet om het voorkomen van een volgende ramp.
De afgelopen decennia laten tevens zien dat al die miljarden voor Afrika en de ex-koloniën niet hielpen, voor een deel daar de economie om zeep hebben gehopen, en op grote schaal werden misbruikt voor de financiering van oorlogen en om de al rijke toplaag nog rijker te maken.

Ik steek mijn geld daarom liever in een kerk.
pi_186288190
quote:
Man met benzinetanks en aanstekers opgepakt in New Yorkse kathedraal
De politie in New York heeft een 37-jarige man aangehouden die met twee kannen benzine, aanstekervloeistof en aanstekers de Saint Patrick's-kathedraal was binnengelopen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)kathedraal~a6295e7c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186288197
Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar;

https://www.ad.nl/tech/on(...)notre-dame~ae86293f/
pi_186288235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 07:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Valt ook niet op met 2 jerrycans benzine een kerk binnenlopen :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_186288249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 07:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Valt ook niet op met 2 jerrycans benzine een kerk binnenlopen :D
Altijd nog subtieler dan zijn excuus:

quote:
De verdachte claimde dat zijn auto zonder benzine stond en hij de weg erheen af wilde snijden door via de kerk te lopen.
:P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186288270
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Altijd nog subtieler dan zijn excuus:
[..]

:P
Hahaha ja, las het net op de site. Had alleen jouw post nog gelezen
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_186288376
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 07:55 schreef -mosrednA het volgende:
Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar;

https://www.ad.nl/tech/on(...)notre-dame~ae86293f/
Ja :')

Alleen is de hele Nortre Dame al in 3D Cad opgetekend dus dat spelletje zal niet erg nodig zijn.
pi_186288387
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:14 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Ja :')

Alleen is de hele Nortre Dame al in 3D Cad opgetekend dus dat spelletje zal niet erg nodig zijn.
Beetje overbodig dan inderdaad :P
pi_186288686
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 23:11 schreef praadje het volgende:

[..]

De giften voor de heropbouw van de Notre-Dame stromen binnen. De rijkste toplaag van het land laat zich van z'n gulste kant zien. Het presenteert mooi natuurlijk. Maar is het altruïsme werkelijk zo groot of is het toch het eigenbelang dat primeert? Want 90 procent van hun schenkingen trekken ze af van de belastingen.

De fiscale wetgeving in Frankrijk moedigt culturele schenkingen sterk aan. Gulle gevers die cultuur subsidiëren, kunnen tot 60 procent van dat bedrag aftrekken van de belastingen. Als het gaat om een "trésor national" wordt dat zelfs 90 procent. Of anders: de schenkers recupereren het grootste deel van hun gift en het is dus de Franse overheid die betaalt. Eind vorig jaar had het Rekenhof in Frankrijk al gewaarschuwd dat de snelle toename van dat soort "mecenaat" de overheidsfinanciën onder druk zet. De voorbije 15 jaar is het bedrag aan schenkingen voor cultuur vertienvoudigd en vorig jaar zou dat de Franse schatkist 900 miljoen euro hebben gekost.

Dat die toplaag in Frankrijk op die manier indirect beslist waar het belastinggeld naartoe gaat is toch wel een bedenkelijk gegeven. Zeker gezien het feit dat die toplaag er altijd alles aan doet om belastingen te ontwijken. Als het gaat om hun steentje bij te dragen aan de sociale welvaart geven ze nooit thuis.

Bron; HLN.be (gazet Het Laatste Nieuws)
Interessant artikel dit. Sinds dit jaar is de 'prevelement à la source' van kracht. Oftewel, inkomstenbelasting wordt elke maand op basis van een percentage op je loon ingehouden, in plaats van aan het einde van het fiscale jaar vereffend.

Giften worden hier niet in meegerekend, aangezien dat niet mogelijk is. Die worden aan het einde van het fiscale jaar berekend, waardoor je een som krijgt waarmee je je giften voor het komende jaar gaat betalen.

Ik zie de bui al wel hangen, het einde van die fiscale korting is in zicht.
pi_186288688
Laten we hopen dat in waarde heropbouwt gaat worden. Maar ik acht de kans helaas groot dat degenerate architecten er aan te pas komen, die traditionele en moderne architectuur met elkaar gaan mengen.
pi_186288797
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:47 schreef theunderdog het volgende:
Laten we hopen dat in waarde heropbouwt gaat worden. Maar ik acht de kans helaas groot dat degenerate architecten er aan te pas komen, die traditionele en moderne architectuur met elkaar gaan mengen.
Daar is weinig mis mee. Die piek die nu naar beneden gekeild is is was ook niet authentiek. Net als de beroemde 'waterspuwers'
  donderdag 18 april 2019 @ 08:57:33 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186288800
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 23:11 schreef praadje het volgende:

[..]

De giften voor de heropbouw van de Notre-Dame stromen binnen. De rijkste toplaag van het land laat zich van z'n gulste kant zien. Het presenteert mooi natuurlijk. Maar is het altruïsme werkelijk zo groot of is het toch het eigenbelang dat primeert? Want 90 procent van hun schenkingen trekken ze af van de belastingen.

De fiscale wetgeving in Frankrijk moedigt culturele schenkingen sterk aan. Gulle gevers die cultuur subsidiëren, kunnen tot 60 procent van dat bedrag aftrekken van de belastingen. Als het gaat om een "trésor national" wordt dat zelfs 90 procent. Of anders: de schenkers recupereren het grootste deel van hun gift en het is dus de Franse overheid die betaalt. Eind vorig jaar had het Rekenhof in Frankrijk al gewaarschuwd dat de snelle toename van dat soort "mecenaat" de overheidsfinanciën onder druk zet. De voorbije 15 jaar is het bedrag aan schenkingen voor cultuur vertienvoudigd en vorig jaar zou dat de Franse schatkist 900 miljoen euro hebben gekost.

Dat die toplaag in Frankrijk op die manier indirect beslist waar het belastinggeld naartoe gaat is toch wel een bedenkelijk gegeven. Zeker gezien het feit dat die toplaag er altijd alles aan doet om belastingen te ontwijken. Als het gaat om hun steentje bij te dragen aan de sociale welvaart geven ze nooit thuis.

Bron; HLN.be (gazet Het Laatste Nieuws)
ach dan mogen de gele hesjes of de EU het tekort ontstaan door de schenkingen weer aanvullen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_186288829
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Interessant artikel dit. Sinds dit jaar is de 'prevelement à la source' van kracht. Oftewel, inkomstenbelasting wordt elke maand op basis van een percentage op je loon ingehouden, in plaats van aan het einde van het fiscale jaar vereffend.

Giften worden hier niet in meegerekend, aangezien dat niet mogelijk is. Die worden aan het einde van het fiscale jaar berekend, waardoor je een som krijgt waarmee je je giften voor het komende jaar gaat betalen.

Ik zie de bui al wel hangen, het einde van die fiscale korting is in zicht.
Maar dan nog. Er is een groot verschil tussen een aftrekbaar bedrag en wat dat uiteindelijk aan belastinggeld kost (vanuit de Staat beredeneerd).
pi_186289001
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:57 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Daar is weinig mis mee. Die piek die nu naar beneden gekeild is is was ook niet authentiek. Net als de beroemde 'waterspuwers'
Je leest niet goed. Het gaat niet om authentiek. Maar om de architectuur.

En met moderne architectuur is alles mis. Maar echt alles.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:17:29 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186289075
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En met moderne architectuur is alles mis. Maar echt alles.
lkopt

Als men goedkoop wil doen dan kan men ook staal gebruiken ipv eikene balken

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 18-04-2019 09:49:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_186290570
Dus de (nieuwe) wordt een gebochelde kerk?
  donderdag 18 april 2019 @ 10:57:41 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186290619
quote:
6s.gif Op woensdag 17 april 2019 19:57 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hebben ze in Scandinavie niet mooie lange bomen? Of is naaldhout niet geschikt?
eiken balken genoeg hoor, voor geld is alles te koop
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 april 2019 @ 10:58:39 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186290641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:21 schreef wawowiewa het volgende:
impregneren kun je leren
ook dat en een sprinkler systeem aanleggen ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 april 2019 @ 11:14:57 #32
1234 HiZ
Istanbullu
pi_186290899
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lkopt

Als men goedkoop wil doen dan kan men ook staal gebruiken ipv eikene balken

Het gaat niet alleen om goedkoop. In de twaalfde eeuw dachten ze anders over het omkappen van anderhalf duizend bomen van honderd jaar oud en ouder.

Het uiterlijk van de kerk hoeft niet te leiden onder een andere basis voor de bedekking van het dak.

Het grote geld gaat trouwens sowieso niet zitten in het dak.
pi_186291909
Architect of restorations for Notre Dame Speaks Out!

Media: "So your're telling us that this type of timber doesn't burn like that?"

Notre Dame Architect: "NO, You know, oak that is 800 years old doesn't burn like that....You would need a lot of kindling to succeed."

Vid in tweet
AmyMek twitterde op donderdag 18-04-2019 om 01:55:01 BREAKING: Architect of restorations for Notre Dame Speaks Out! Media: "So your're telling us that this type of timber doesn't burn like that?"Notre Dame Architect: "NO, You know, oak that is 800 years old doesn't burn like that....You would need a lot of kindling to succeed." https://t.co/NBF86wOxDF reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_186292697


SS :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 18 april 2019 @ 13:20:24 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186292746
Echt hè... tering, achterlijke partij is het ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186292812
Ah mooi, om diezelfde reden kunnen ze de ZP discussie voortaan ook links laten liggen...
pi_186295060
Er komt zo te horen voorlopig een houten gebouw voor in de plaatst, de inkomsten van de kaarsjes zullen wel gemist worden?
  donderdag 18 april 2019 @ 16:31:22 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186295189
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:23 schreef john2406 het volgende:
Er komt zo te horen voorlopig een houten gebouw voor in de plaatst, de inkomsten van de kaarsjes zullen wel gemist worden?
klopt, komt een noodgebouw met torentje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_186295500
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, komt een noodgebouw met torentje
Alsof dat de Notre Dame kan vervangen, hoe dom kan men zijn?
pi_186295510
Ligt eraan wat ervoor komt, dan zou ik het als ontheiligd zien.
  donderdag 18 april 2019 @ 17:03:54 #41
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_186295553
Hmmm:



TipsyPianoBar twitterde op donderdag 18-04-2019 om 01:56:21 BREAKING:::New video surfaces from nearby public web cam before the fire started showing a moving figure followed by a flash. Source: https://t.co/DmNbgbW478 at 17:05#NotreDameFire #NotreDameCathedral https://t.co/GSgxEdtcxa reageer retweet
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_186295795
quote:
11s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:03 schreef ACT-F het volgende:
Hmmm:

[ afbeelding ]

TipsyPianoBar twitterde op donderdag 18-04-2019 om 01:56:21 BREAKING:::New video surfaces from nearby public web cam before the fire started showing a moving figure followed by a flash. Source: https://t.co/DmNbgbW478 at 17:05#NotreDameFire #NotreDameCathedral https://t.co/GSgxEdtcxa reageer retweet
Reflectie van de zon op iets dat spiegelt.
  donderdag 18 april 2019 @ 17:31:32 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_186295863
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Reflectie van de zon op iets dat spiegelt.
Heb je de video in de tweet bekeken?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_186295900
quote:
5s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Heb je de video in de tweet bekeken?
Ja, je ziet wat pixels bewegen en een lichtflits wat van alles kan zijn.
  donderdag 18 april 2019 @ 17:37:05 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_186295935
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, je ziet wat pixels bewegen en een lichtflits wat van alles kan zijn.
Ik zie daar overduidelijk een persoon wandelen:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_186295965
quote:
5s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik zie daar overduidelijk een persoon wandelen:

Ik gebruik de originele video:

ghoeberx twitterde op donderdag 18-04-2019 om 10:00:06 UPDATE #NotreDame: I have just been able to verify the footage. I reconstructed the URL's on https://t.co/yXyrx6lkjs of the cam footage and was able to pinpoint it to Unix timestamp 1555340708 (which is April 15th, 17:05hrs). Here is the unedited footage. (flash/spark at 0:23s) https://t.co/j8BASOyRC6 reageer retweet
Ik twijfel er ook niet aan dat het een persoon is maar zoals ik al zeg, het is niet meer dan enkele pixels.

Met wat fantasie kan je er van alles in zien. De flits lijkt een reflectie van de zon op een glanzend materiaal of zelfs van een cameraflits. Het is ook zo'n 90 minuten (?) voor de brand ontstond dus een echt verband zie ik er ook niet tussen.

Je brengt je post met "hmmm" maar eigenlijk heb je zelf al een invulling gemaakt.
pi_186296048
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:13 schreef Ali_boo het volgende:
Architect of restorations for Notre Dame Speaks Out!

Media: "So your're telling us that this type of timber doesn't burn like that?"

Notre Dame Architect: "NO, You know, oak that is 800 years old doesn't burn like that....You would need a lot of kindling to succeed."

Vid in tweet
AmyMek twitterde op donderdag 18-04-2019 om 01:55:01 BREAKING: Architect of restorations for Notre Dame Speaks Out! Media: "So your're telling us that this type of timber doesn't burn like that?"Notre Dame Architect: "NO, You know, oak that is 800 years old doesn't burn like that....You would need a lot of kindling to succeed." https://t.co/NBF86wOxDF reageer retweet
Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik kan mij vaag wat herinneren dat zo'n oud hout niet makkelijk en snel brand. Iets dat er bijna geen zuurstof meer inzat, maar zoals ik al zei erg vaag en het zou mij niet verbazen dat ik er compleet naast zit. Weet iemand er misschien iets meer van?
pi_186296061
quote:
11s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:03 schreef ACT-F het volgende:
Hmmm:

[ afbeelding ]

TipsyPianoBar twitterde op donderdag 18-04-2019 om 01:56:21 BREAKING:::New video surfaces from nearby public web cam before the fire started showing a moving figure followed by a flash. Source: https://t.co/DmNbgbW478 at 17:05#NotreDameFire #NotreDameCathedral https://t.co/GSgxEdtcxa reageer retweet
Ik zie niets, waar moet ik kijken? Die lichtflits kan overeen komen met een knal wat een getuige in de kerk had gehoord, dus iets ontploft vermoedelijk
pi_186296065
Och zijn mensen nu al weer bezig met conspiracy theories
pi_186296128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:45 schreef Odaiba het volgende:
Och zijn mensen nu al weer bezig met conspiracy theories
Volgens mij begon die conspiracy al vanaf het moment dat de politie te horen kreeg dat de kerk in brand stond en meteen wist te melden dat het geen opzet was terwijl de brandweer nog onderweg was. Iets wat technisch niet mogelijk kan zijn. :X
  donderdag 18 april 2019 @ 17:49:43 #51
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_186296133
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:38 schreef MaGNeT het volgende:
De flits lijkt een reflectie van de zon op een glanzend materiaal of zelfs van een cameraflits.
Dat is ook mijn vermoeden, maar het is op z'n zachts gezegd discutabel dat er iemand alleen rondloopt zonder fluorescerend hesje.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_186296208
quote:
3s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is ook mijn vermoeden, maar het is op z'n zachts gezegd discutabel dat er iemand alleen rondloopt zonder fluorescerend hesje.
Regels worden op bouwplaatsen wel vaker overtreden, opzichter die even een foto komt maken van de steigers voor de FB pagina van het bedrijf, noem maar wat.

Ik geloof meer in domheid en nalatigheid dan in conspiracy's op dit gebied.

Mocht er wat anders uit komen en het toch opzet zijn dan is het zo... maar voorlopig zie ik geen hard bewijs, vooral suggestie.
pi_186299774
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik kan mij vaag wat herinneren dat zo'n oud hout niet makkelijk en snel brand. Iets dat er bijna geen zuurstof meer inzat, maar zoals ik al zei erg vaag en het zou mij niet verbazen dat ik er compleet naast zit. Weet iemand er misschien iets meer van?
Het probleem is dat ik er ook te weinig van af weet, wel heb ik een comment gevonden die er wat dieper op in gaat

Komt wel van een conspiracy achtige site af, so take it with a pinch of salt :P

800 year old cured oak from old stand timber is about as flammable as concrete. The Snopes squad is out there saying that the structural timbers used to keep that roof in place for close to a thousand years was ‘dry and rotted’ and a ‘spark’ could have gotten in there to start the fire.

What are you going to do? No one lives in the natural world anymore, they don’t the difference between a duraflame log and the real thing. You could tell them that churches spontaneously burst into flames and they’d probably believe it. It was an arson, now it’s a matter of how best to cover it up so they can get back to rebuilding it as a cultural center for the celebration of diversity.

https://www.theburningpla(...)esnt-burn-like-that/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_186303371
quote:
Kortsluiting vermoedelijk oorzaak brand Notre-Dame

De brand in de Notre-Dame is vermoedelijk veroorzaakt door kortsluiting in de elektriciteitsbedrading van de kathedraal. Dat zegt een agent van de Franse politie die anoniem wil blijven donderdag tegen persbureau AP.


Het is niet duidelijk hoe de kortsluiting precies ontstaan is of waar in de kathedraal. Daarvoor moet eerst meer onderzoek worden verricht in de kerk zelf. Onderzoekers kunnen het imposante gebouw echter nog niet in omdat het nog te onveilig is.

Een team van onderzoekers doet onderzoek naar de brand. Er zijn tot nu toe ongeveer veertig mensen ondervraagd. Al vrij kort na de brand kwam naar buiten dat er waarschijnlijk geen sprake is geweest van brandstichting.
https://www.ad.nl/buitenl(...)notre-dame~ab269f05/
pi_186306349
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 21:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik er ook te weinig van af weet, wel heb ik een comment gevonden die er wat dieper op in gaat

Komt wel van een conspiracy achtige site af, so take it with a pinch of salt :P

800 year old cured oak from old stand timber is about as flammable as concrete. The Snopes squad is out there saying that the structural timbers used to keep that roof in place for close to a thousand years was ‘dry and rotted’ and a ‘spark’ could have gotten in there to start the fire.

What are you going to do? No one lives in the natural world anymore, they don’t the difference between a duraflame log and the real thing. You could tell them that churches spontaneously burst into flames and they’d probably believe it. It was an arson, now it’s a matter of how best to cover it up so they can get back to rebuilding it as a cultural center for the celebration of diversity.

https://www.theburningpla(...)esnt-burn-like-that/
Jep, maar als er genoeg warmte en zuurstof is brand '_alles_'.

Misschien was er wel een zeil gespannen voor tijdens de werkzaamgedhen of lagen er veel kabels opgerold op de steigers of wat dan ook. Dan heb je al een brandbaar materiaal dat een grppt bvuur kan veroorzaken. Dan gaat de rest mee.
pi_186310033
quote:
Wel jammer dat het een kutspel was :P
pi_186310337
Nederlandse Mariaklok ongeschonden uit vuurzee Notre-Dame

https://www.ad.nl/binnenl(...)notre-dame~aba15599/

w/
  vrijdag 19 april 2019 @ 14:51:50 #59
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_186310820
Amerikaanse brandweermannen dragen, buiten de normale Amerikaanse vlag, ook de Franse drie-kleur uit respect voor de 400 brandweermannen die hebben geholpen bij het blussen van de Notre-Dame.


De brandweermannen -en vrouwen die hebben geholpen met het blussen van de brand waren gisteren, terecht, in het zonnetje gezet:




[ Bericht 0% gewijzigd door t4600c op 19-04-2019 15:37:23 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_186311414
Wel ironisch dat de persoon die retweets deed van conspiracy theorieën mbt tot de Notre-Dame brand nu zelf een kortsluiting had:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3470669/baudet-blust-brand-in-eigen-partijkantoor
  vrijdag 19 april 2019 @ 16:05:40 #61
1234 HiZ
Istanbullu
pi_186311913
Lachen wel, dat verhaal dat oud hout niet brandt. Alsof het het eerste oude dak is dat spectaculair affikt.
  vrijdag 19 april 2019 @ 18:15:31 #62
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_186313802
De circa 200.000 bijen uit de bijenkasten op de Notre-Dame hebben de brand van afgelopen maandag overleefd.

https://www.nu.nl/dieren/(...)brand-overleefd.html

_O- _O_
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_186377301
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 16:05 schreef HiZ het volgende:
Lachen wel, dat verhaal dat oud hout niet brandt. Alsof het het eerste oude dak is dat spectaculair affikt.
Dit idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 23 april 2019 @ 11:54:39 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186377918
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 16:05 schreef HiZ het volgende:
Lachen wel, dat verhaal dat oud hout niet brandt. Alsof het het eerste oude dak is dat spectaculair affikt.
wel Vreemd dat die Notre Dame op de dag voor pasen kortsluiting heeft
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 23 april 2019 @ 12:48:40 #65
1234 HiZ
Istanbullu
pi_186378669
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wel Vreemd dat die Notre Dame op de dag voor pasen kortsluiting heeft
Alleen als die kortsluiting de brand zou hebben veroorzaakt. Want die was namelijk niet de dag voor Pasen maar een paar dagen eerder. Overigens hebben kortsluitingen en dergelijke meestal geen agenda waarin de christelijke hoogtijdagen staan zodat ze tijdig kunnen optreden.

Op politico.eu staat een stuk over de hardnekkigheid van de samenzweringstheorieën die anders dan de brand niet meer uitgaan. Het heeft me altijd verbaasd dat er mensen zijn die alles met alles kunnen verbinden. Sinds het internet bestaat begint het me te verontrusten; het aantal gekkies die ook echt gekke dingen gaan doen gebaseerd op de waanzin die ze lezen op internet lijkt alleen maar toe te nemen.
pi_186378722
Voordat er internet was kwam het ook voor hoor, echter niet zo als tegenwoordig.

Tegenwoordig is het gewoon makkelijker als vroeger.
  dinsdag 23 april 2019 @ 15:21:04 #67
1234 HiZ
Istanbullu
pi_186380486
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:53 schreef john2406 het volgende:
Voordat er internet was kwam het ook voor hoor, echter niet zo als tegenwoordig.

Tegenwoordig is het gewoon makkelijker als vroeger.
Vroeger dacht je gewoon 'gekkie' en dan negeerde je het verder. Tegenwoordig organiseren ze zich en drukken ze hun onzin door.
pi_186381372
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vroeger dacht je gewoon 'gekkie' en dan negeerde je het verder. Tegenwoordig organiseren ze zich en drukken ze hun onzin door.
Ik denk niet anders nu als dat ik vroeger dacht.
  dinsdag 23 april 2019 @ 17:35:38 #69
1234 HiZ
Istanbullu
pi_186382561
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 16:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk niet anders nu als dat ik vroeger dacht.
Ik denk ook niet anders, maar Baudet zit wel in de Tweede Kamer.
pi_186388645
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk ook niet anders, maar Baudet zit wel in de Tweede Kamer.
Ja en wat dan nog Mark zit er ook.
pi_186392693
Is de oorzaak al duidelijk behalve vermoedelijk kortsluiting wat ze zonder onderzoek geconstateerd hebben?
  woensdag 24 april 2019 @ 09:03:03 #72
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186392706
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 09:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Is de oorzaak al duidelijk behalve vermoedelijk kortsluiting wat ze zonder onderzoek geconstateerd hebben?
Ja, er is een man met een tulband in het portaal gezien.
  woensdag 24 april 2019 @ 09:04:21 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186392716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 09:03 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja, er is een man met een tulband in het portaal gezien.
was een paas tulband cake , die kwam trakteren

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 24 april 2019 @ 09:06:03 #74
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186392733
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 09:03 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja, er is een man met een tulband in het portaal gezien.
O, dat verklaart ook die geheimzinnige flits-pixel in dat filmpje. Dat was vast zijn kromzwaard.
pi_186406444
quote:
Perhaps most controversial is a proposal in Domus, the architecture magazine, by Tom Wilkinson, for the fallen spire to be replaced with an Islamic minaret, to memorialize Algerians who protested the French government in the 1960s.
“These victims of the state could be memorialized by replacing the spire with – why not? – a graceful minaret”, Wilkinson insisted. bron
Alles moet islamitisch worden! White guilt!
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  woensdag 24 april 2019 @ 22:07:40 #76
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186406714
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 09:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

was een paas tulband cake , die kwam trakteren

[ afbeelding ]
:D :D
  maandag 29 april 2019 @ 17:58:43 #77
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_186499722
Disproportionele media-aandacht voor dat gebouw man. Zeker jammer die brand en alle schade maar tering wat ben ik doodgegooid door roomblanke Germaanse journalisten met de Notre-Dame. Ik zou bijna blind naar toe kunnen lopen vanuit NL. Zelf hadden ze tijdens hun hoogtijdagen als West-Europese imperialistische criminelen geen problemen met het in brand steken van iconische monumenten tijdens de romantische (volgens historieboeken romantisch en good old time) Age of Discovery in faraway lands. Ik zal namen van monumenten achterwege laten. En nu smelt de wereld bijna onder onze voeten vandaan in de 'internationale' media vanwege brand in de Notre Dame. Internationale media mag snel aangepast worden in Eurocentrische media. En dat is geen probleem hoor, maar men moet niet zo makkelijk de titel internationaal gebruiken als het de visie/wereldbeeld van een beperkt deel van de wereld brengt. Als men de titel internationaal gebruikt dan ben je verplicht een pluraliteit aan visie/wereldbeelden te brengen die niet geliked worden onder roomblanke Germaanse kringen dus beter houden op Eurocentrische media dan hoeft dat allemaal niet. Verder moet het natuurlijk in oude staat worden hersteld en dat gaat dik lukken met die 1 miljard.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 29-04-2019 18:15:01 ]
pi_186500264
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:58 schreef Jellereppe het volgende:
Disproportionele media-aandacht voor dat gebouw man. Zeker jammer die brand en alle schade maar tering wat ben ik doodgegooid door roomblanke Germaanse journalisten met de Notre-Dame. Ik zou bijna blind naar toe kunnen lopen vanuit NL. Zelf hadden ze tijdens hun hoogtijdagen als West-Europese imperialistische criminelen geen problemen met het in brand steken van iconische monumenten tijdens de romantische (volgens historieboeken romantisch en good old time) Age of Discovery in faraway lands. Ik zal namen van monumenten achterwege laten. En nu smelt de wereld bijna onder onze voeten vandaan in de 'internationale' media vanwege brand in de Notre Dame. Internationale media mag snel aangepast worden in Eurocentrische media. En dat is geen probleem hoor, maar men moet niet zo makkelijk de titel internationaal gebruiken als het de visie/wereldbeeld van een beperkt deel van de wereld brengt. Als men de titel internationaal gebruikt dan ben je verplicht een pluraliteit aan visie/wereldbeelden te brengen die niet geliked worden onder roomblanke Germaanse kringen dus beter houden op Eurocentrische media dan hoeft dat allemaal niet. Verder moet het natuurlijk in oude staat worden hersteld en dat gaat dik lukken met die 1 miljard.
ga dan lekker weg uit Europa en vestig je in het midden oosten
  woensdag 8 mei 2019 @ 22:16:27 #79
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_186707062
Er is een tarp gezet op de plaats van het dak ter bescherming tegen de elementen:



Studio NAB heeft het volgende dak-ontwerp opgegeven:

https://www.studionab.fr/notredamedeparis

En hier zijn 7 nieuwe spitsen opgegeven door artiesten en studios: https://www.dezeen.com/20(...)e-cathedral-designs/
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_187258096
Angst voor loodvergiftiging bij zwangere vrouwen en kinderen in gebied rond Notre-Dame

https://www.ad.nl/buitenl(...)notre-dame~aad8fc82/
pi_187389961
Hoe staat het eigenlijk met het onderzoek naar de oorzaak van de brand, het is al maanden stil.

Nog voordat de brandweer aan het blussen was werd brandstichting uitgesloten (knap zonder onderzoek), gevolgd door enkele artikelen binnen een paar dagen.

Computerstoring mogelijk oorzaak van brand Notre-Dame

Kortsluiting vermoedelijk oorzaak brand Notre-Dame

Onderzoekers: brand Notre-Dame was een ongeluk

Het blijft apart dat dit binnen enkele dagen van de brand geroepen kan worden, maar dat het daarna 2 maanden stil blijft over een mogelijke oorzaak.
pi_187390159
Wordt er weer een terreuraanslag stilgehouden?!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_187390212
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:27 schreef Ludachrist het volgende:
Wordt er weer een terreuraanslag stilgehouden?!
Dat hoor je mij niet zeggen, vraag mij alleen af hoe het zit met het onderzoek. Ik geloof nog steeds dat het een ongeluk was of kortsluiting.
  donderdag 13 juni 2019 @ 20:50:26 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187410464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen, vraag mij alleen af hoe het zit met het onderzoek. Ik geloof nog steeds dat het een ongeluk was of kortsluiting.
iedereen weet hoe het zit , maar het heeft geen zin om daar over te gaan blaten, het is gebeurd.
Noem het maar een ongeluk

word volledig herbouwd, , straks ziet niemand het verschil meer en is er een goed werkend sprinkler systeem met goede camera bewaking
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 juni 2019 @ 23:26:03 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187413116
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 20:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

iedereen weet hoe het zit , maar het heeft geen zin om daar over te gaan blaten, het is gebeurd.
Noem het maar een ongeluk

word volledig herbouwd, , straks ziet niemand het verschil meer en is er een goed werkend sprinkler systeem met goede camera bewaking
Hoe zit het dan?

Ik weet het niet namelijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 14 juni 2019 @ 00:24:38 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187413811
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hoe zit het dan?

Ik weet het niet namelijk.
Is aangestoken door Moslims, vraag maar eens in een moslim land die zullen je hetzelfde vertellen,
Twee dagen voor Pasen
maar heeft geen zin om fus over te maken, de schuld ligt ook bij de beheerder van de Notre Dame

Met een goed sprinkler systeem bovenin was er niet veel gebeurd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187440991
The show must go on.

Eerste mis in Notre-Dame sinds brand: bisschop met witte bouwhelm. :')


https://www.ad.nl/buitenl(...)e-bouwhelm~a6ad0b8a/
pi_187441093
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 00:24 schreef michaelmoore het volgende:
Is aangestoken door Moslims
Wat? En dat baseer je op...?
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:54:28 #89
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_187441963
https://www.telegraaf.nl/(...)tre-dame-sinds-brand

Mooi mooi.

Het is inderdaad een godswonder dat deze wereldberoemde kerk tijdens die rampzalige avond gered kon worden van een totale ondergang. Binnen vijf jaar, of korter, zal de Notre-Dame wellicht geheel hersteld zijn. Wij kunnen haast niet wachten op het bericht dat daar de mis ook weer gehouden kan worden voor alle gelovigen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_187442002
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:02 schreef IriYe het volgende:
The show must go on.

Eerste mis in Notre-Dame sinds brand: bisschop met witte bouwhelm. :')

[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-bouwhelm~a6ad0b8a/
In de stijl van Star Wars lijkt wel

  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:14:38 #91
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_187442426
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In de stijl van Star Wars lijkt wel

[ afbeelding ]
In mijn referentiekader is het dit:

pi_187442442
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:14 schreef Iblardi het volgende:

[..]

In mijn referentiekader is het dit:

[ afbeelding ]
Spot on :D
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 17 juli 2019 @ 20:11:55 #93
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_187973926
NOS twitterde op woensdag 17-07-2019 om 19:57:41 Zo ziet de Notre-Dame er van binnen uit, drie maanden na de grote brand https://t.co/tzX3OMoJ0R reageer retweet
  donderdag 18 juli 2019 @ 06:19:31 #94
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_187981307
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:54 schreef Scjvb het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tre-dame-sinds-brand

Mooi mooi.

Het is inderdaad een godswonder dat deze wereldberoemde kerk tijdens die rampzalige avond gered kon worden van een totale ondergang. Binnen vijf jaar, of korter, zal de Notre-Dame wellicht geheel hersteld zijn. Wij kunnen haast niet wachten op het bericht dat daar de mis ook weer gehouden kan worden voor alle gelovigen.
:r
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188112014
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_188112246
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:54 schreef Scjvb het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tre-dame-sinds-brand

Mooi mooi.

Het is inderdaad een godswonder dat deze wereldberoemde kerk tijdens die rampzalige avond gered kon worden van een totale ondergang. Binnen vijf jaar, of korter, zal de Notre-Dame wellicht geheel hersteld zijn. Wij kunnen haast niet wachten op het bericht dat daar de mis ook weer gehouden kan worden voor alle gelovigen.
Er gaat wel echt absurd veel geld naartoe, geld dat veel beter besteed kan worden aan andere dingen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_188116227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 14:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Er gaat wel echt absurd veel geld naartoe, geld dat veel beter besteed kan worden aan andere dingen.
Nee, dit monument moet worden hersteld voordat het te laat is, punt.
Geld voor andere dingen kan altijd nog.
Racist
  donderdag 25 juli 2019 @ 17:26:02 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188116763
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 17:01 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, dit monument moet worden hersteld voordat het te laat is, punt.
Geld voor andere dingen kan altijd nog.
juist

De trots en nationale eer van Frankrijk , het teken van weerstand
Net als de twintowers

Moet herbouwd worden


jij wilt laat maar zitten, en geef de gelden als ontwikkelingshulp aan Indonesia ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188117307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 17:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist

De trots en nationale eer van Frankrijk , het teken van weerstand
Net als de twintowers

Moet herbouwd worden


jij wilt laat maar zitten, en geef de gelden als ontwikkelingshulp aan Indonesia ??
Neuh, wetenschappelijk onderzoek bijvoorbeeld.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 25 juli 2019 @ 18:02:39 #100
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188117355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 17:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Neuh, wetenschappelijk onderzoek bijvoorbeeld.
daar zijn andere potjes voor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188117407
Bij De Slimste mens zei een van de deelnemers dat het bizar is dat onzinnig veel geld heel snel was opgehaald voor het herstel, terwijl elders mensen liggen te verrekken.

Ik vond minstens dat hij een punt had.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188117409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 17:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Neuh, wetenschappelijk onderzoek bijvoorbeeld.
Volgens mij is al meer dan voldoende opgehaald door particulieren, dus zoveel belastinggeld hoeft het niet te kosten. Daarbij is het een mononument, we hebben het hier niet over een gewone kerk. Het hoort bij de westerse geschiedenis en cultuur.
pi_188117420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 18:05 schreef Sigaartje het volgende:
Bij De Slimste mens zei een van de deelnemers dat het bizar is dat onzinnig veel geld heel snel was opgehaald voor het herstel, terwijl elders mensen liggen te verrekken.

Ik vond minstens dat hij een punt had.
Dat roept Wilders toch al jaren, minder geld naar linkse hobbies zoals kunst, cultuur, theater etc. en meer geld naar ouderenzorg ;)
pi_188118158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 18:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat roept Wilders toch al jaren, minder geld naar linkse hobbies zoals kunst, cultuur, theater etc. en meer geld naar ouderenzorg ;)
Ehm dat doet hij met een doel, want bejaarden stemmen ook.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188118248
Wilders is een verhaal apart. Die roept enkel dingen om stemmers te krijgen.
Marokkaans tuig het land uit!!!
Totaal onuitvoerbaar maar een derde van Nederland loopt te juichen.
Zeg wat over ouderenzorg en dierenmishandeling en je hebt een high five bij de stemmers.

Dat is Wilders. Al meer dan tien jaar. Maar hij heeft nog geen reet gedaan.
Hetzelfde lot staat Baudet te wachten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188126229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 18:05 schreef Sigaartje het volgende:
Bij De Slimste mens zei een van de deelnemers dat het bizar is dat onzinnig veel geld heel snel was opgehaald voor het herstel, terwijl elders mensen liggen te verrekken.

Ik vond minstens dat hij een punt had.
Andere slimme mensen zouden zeggen dat er duizenden mensen hebben gevochten en gestorven om Frankrijk te maken wat het is. Het zou een schande zijn dit monument te verkwanselen voor een bodemloze put als "verrekkende mensen".
Vergeet ook niet wat de Notre Dame aan toeristen (inkomsten) trekt.
Stel je een Parijs voor zonder Eiffel toren, Champs Elize etc. Onderhoud van deze wereldwonderen gaat steeds meer geld kosten, afbreken zodat de zwervers een beter onderkomen hebben? En dan? Waar kunnen vervolgens op bezuinigen?

Cultuur LIJKT misschien iets futiels, maar je mist het pas als het weg is. In Nederland zijn we ook al hard op weg onze cultuur te verliezen. Je ziet het aan mensen die hun land hebben verlaten, die houden het meest vast aan de cultuur en gebruiken van hun moederland.
Racist
pi_188130665
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 00:33 schreef Toga het volgende:

Cultuur LIJKT misschien iets futiels, maar je mist het pas als het weg is. In Nederland zijn we ook al hard op weg onze cultuur te verliezen. Je ziet het aan mensen die hun land hebben verlaten, die houden het meest vast aan de cultuur en gebruiken van hun moederland.

De Nederlandse cultuur. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_188134217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur. :')
I rest my case.
Racist
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 26 juli 2019 @ 14:32:27 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188134282
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 18:05 schreef Sigaartje het volgende:
Bij De Slimste mens zei een van de deelnemers dat het bizar is dat onzinnig veel geld heel snel was opgehaald voor het herstel, terwijl elders mensen liggen te verrekken.

Ik vond minstens dat hij een punt had.
Het meeste van dat geld is toegezegd maar nooit betaald.
Virtue signalling.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:13:09 #110
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_188136735
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 14:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

geld dat veel beter besteed kan worden aan andere dingen.
Bodemloze putten, o.i.d.?
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_188137176
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:13 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Bodemloze putten, o.i.d.?
Mijn buurman heeft net een nieuwe auto. Zonde, hij had het geld beter aan mensen kunnen geven die het nodig hadden.
Het is zoooooo'n dooddoener van jaloerse mensen.
Racist
pi_188981198
Nu een docu over de brand op Nat Geo.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_188981261
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:12 schreef StateOfMind het volgende:
Nu een docu over de brand op Nat Geo.
Alsof ze bij Nat gaan toegeven dat ie in de fik gezet is door cultuurmarxisten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2019 22:16:28 ]
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 september 2019 @ 00:10:10 #114
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188983409
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:12 schreef StateOfMind het volgende:
Nu een docu over de brand op Nat Geo.
Heb hem gezien idd, zijn ze snel bij.
Wel interessant, met die animaties erbij enzo. _O_
pi_188983630
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:12 schreef StateOfMind het volgende:
Nu een docu over de brand op Nat Geo.
Owja die was vandaag ja. Was dat een eenmalige docu of meerdere afleveringen?
Wil hem nog terugkijken.

Zat er veel beeldmateriaal bij wat nog niet eerder vertoond was of viel dat wel mee?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188984181
Een indoctrinatie palijs uit het jaar 0 charma dat het in de fik staat
I will do what i must !!
pi_188984182
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2019 02:33 schreef BoonDockSaint het volgende:
Een indoctrinatie palijs uit het jaar 0 charma dat het in de fik staat
palijs :')
pi_188984183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 02:35 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

palijs :')
:s)
I will do what i must !!
pi_188984905
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2019 00:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Owja die was vandaag ja. Was dat een eenmalige docu of meerdere afleveringen?
Wil hem nog terugkijken.

Zat er veel beeldmateriaal bij wat nog niet eerder vertoond was of viel dat wel mee?
Volgens mij eenmalig. Was wel interessant met animaties en beelden en verhalen vanuit de brandweer. Mooie docu.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_188985948
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 07:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Volgens mij eenmalig. Was wel interessant met animaties en beelden en verhalen vanuit de brandweer. Mooie docu.
Ok thanks, kijk hem misschien vanavond nog ff terug :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189687689
quote:
Schutter moskee Frankrijk wilde brand Notre Dame wreken
De 84-jarige schutter die gistermiddag bij een moskee in het Zuid-Franse Bayonne twee mannen van 74 en 78 jaar ernstig verwondde, wilde met zijn daad de brand in de Notre Dame in Parijs wreken. Dat heeft hij bij de politie verklaard, aldus de openbaar aanklager.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ame-wreken~a03af4cf/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192638962
Precies een jaar geleden. ;(
pi_192646563
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 16 april 2020 @ 13:03:05 #124
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_192647449
Een vreselijke dag was dit voor ons en alle andere waardige katholieken ter wereld. Maar recentelijk, zoals tijdens Pasen, waren er godzijdank alweer religieuze activiteiten te bespeuren, zij het vooralsnog mondjesmaat.
Het blijft voorlopig nog even 'behelpen'.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:55:20 #125
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194029688
En het herbouwproject wordt nu ook definitief een echte wederopbouw:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)euw-ontwerp-a4005549
pi_194029718
^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194029726
Geld is maar fictief.
Vakman pur sang
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:06:00 #128
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194029900
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 18:05 schreef Sigaartje het volgende:
Bij De Slimste mens zei een van de deelnemers dat het bizar is dat onzinnig veel geld heel snel was opgehaald voor het herstel, terwijl elders mensen liggen te verrekken.

Ik vond minstens dat hij een punt had.
De realiteit is nog erger.
Het waren vooral superrijken die geld doneerden. Dat geld kon fiscaal zo gunstig gedoneerd worden dat het ze zelf nauwelijks wat kostte. Het was dus vooral weer de gewone belastingbetaler die er voor mocht opdraaien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')