abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186535762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:08 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik begin inmiddels toch wel erg benieuwd te worden naar @:faxie :D :D

Misschien tijd voor een date-topic-meet.
Even vlees keuren zodat we daarna weer vol kunnen vast stellen wat iedereen verkeerd doet en hoe kansloos de datingmarkt is :D
Gossie :@
  woensdag 1 mei 2019 @ 11:15:37 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186536560
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 21:03 schreef phoenyx het volgende:
Als 30+er heb je minder grote kans om een partner te vinden dan wanneer je nog 20 bent. Is gewoon statistiek. Dus ja tijd begint steeds wat meer te dringen als je vrijgezel bent op je 30ste maar nog wel graag een vriendin of gezin wil
Dat zal ook komen doordat het aandeel hopeloze gevallen op het totaal aantal vrijgezellen gewoon groter is.

Dus door niet apathisch te doen en je aantrekkelijk te gedragen moet het niet zo'n probleem zijn. De schuld geven aan statistiek is is enkel vluchtgedrag.
pi_186537727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zal ook komen doordat het aandeel hopeloze gevallen op het totaal aantal vrijgezellen gewoon groter is.

Dus door niet apathisch te doen en je aantrekkelijk te gedragen moet het niet zo'n probleem zijn. De schuld geven aan statistiek is is enkel vluchtgedrag.
Op je 20ste nooit een vriendin hebben gehad is 1 ding... op je 30ste komt dat al heel anders over.
Op je 40ste nog nooit een langere relatie hebben gehad... is doorgaans niet slechts een rode vlag maar dan gaan het hele repertoire aan alarmbellen af.
Sneu ergens... maar je kunt je afvragen of dat onterecht is... wellicht kwam diegene nooit de juiste tegen...
maar voor zelfde geld is degene “gewoon niet geschikt” voor langdurige relaties.

En hou ouder wordt.. hoe meer je gehecht bent aan het leven dat je al hebt.
Heb je op je 20ste nog een heel leven voor je...
Zo midden in de 30 heb je je leven al compleet ingericht EN die ander natuurlijk ook. Dat moet maar net op elkaar aansluiten ook.
  woensdag 1 mei 2019 @ 12:35:37 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186538209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Op je 20ste nooit een vriendin hebben gehad is 1 ding... op je 30ste komt dat al heel anders over.
Op je 40ste nog nooit een langere relatie hebben gehad... is doorgaans niet slechts een rode vlag maar dan gaan het hele repertoire aan alarmbellen af.
Sneu ergens... maar je kunt je afvragen of dat onterecht is... wellicht kwam diegene nooit de juiste tegen...
maar voor zelfde geld is degene “gewoon niet geschikt” voor langdurige relaties.

En hou ouder wordt.. hoe meer je gehecht bent aan het leven dat je al hebt.
Heb je op je 20ste nog een heel leven voor je...
Zo midden in de 30 heb je je leven al compleet ingericht EN die ander natuurlijk ook. Dat moet maar net op elkaar aansluiten ook.
Vrijgezel zijn na je 30e betekent natuurlijk niet per definitie dat je nooit een relatie hebt gehad en/of of je nog maagd bent.

En ja als je totaal inflexibel en vastgeroest bent dan wordt het inderdaad moeilijker. Maar ook daar ga je zelf over.
pi_186538574
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vrijgezel zijn na je 30e betekent natuurlijk niet per definitie dat je nooit een relatie hebt gehad en/of of je nog maagd bent.

En ja als je totaal inflexibel en vastgeroest bent dan wordt het inderdaad moeilijker. Maar ook daar ga je zelf over.
Ik zei ook niet dat elke 30+er per definitie al een leven vrijgezel is he :)

Wel dat ALS dat zo is... dat niet helpt bij het vinden van een nieuwe liefde.
pi_186541636
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als iedereen zich anders kon gedragen dan ze doen deden ze dat wel en waren die statistieken er niet. Ik geef niet eens de schuld aan statistiek, ik zeg gewoon dat iets statistisch gezien zo is. Begrijp ook niet zo goed waarom jullie hier tegenin willen gaan want het is geen mening ofzo. Bedoel als je hoop wil hebben dan kan dat op andere manieren dan feiten tegen te proberen te spreken
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:48:16 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186542071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:24 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Als iedereen zich anders kon gedragen dan ze doen deden ze dat wel en waren die statistieken er niet. Ik geef niet eens de schuld aan statistiek, ik zeg gewoon dat iets statistisch gezien zo is. Begrijp ook niet zo goed waarom jullie hier tegenin willen gaan want het is geen mening ofzo. Bedoel als je hoop wil hebben dan kan dat op andere manieren dan feiten tegen te proberen te spreken
De statistiek vorm je mede zelf natuurlijk.

Als 50% van de vrijgezelle 30-plussers hopeloos zou zijn dan is het nog steeds geen 50/50 gamble. Iemand kan er namelijk dan 49% van maken.

Een belangrijke reden dat TS en sommige anderen vrijgezel blijven is apathisch gedrag. Stoppen ze daarmee dan kunnen ze prima een relatie krijgen en komen ze in het juiste hokje in die statistiek. Blijven ze gewoon doorgaan met hetzelfde gedrag dan is de kans inderdaad groot dat ze in het verkeerde hokje komen. Maar niemand kan zeggen "ja ik ben vrijgezel wat statistisch is dat voor mij bepaald"
pi_186550530
quote:
Als 30+er heb je minder grote kans om een partner te vinden dan wanneer je nog 20 bent. Is gewoon statistiek. Dus ja tijd begint steeds wat meer te dringen als je vrijgezel bent op je 30ste maar nog wel graag een vriendin of gezin wil
Ik vraag me af of dat zo is.

Als 30 jarige man zijn bijvoorbeeld dames tussen de ca. 25 en 35 redelijk binnen jouw ''range'' (5 jaar leeftijdsverschil is niet vreemd, eerder jonger dan ouder).

Je komt minder vrijgezellen tegen, dat klopt. Want je komt (als het goed is) niet meer drie keer per week in een studentensoos waar het vol dronke vrijgezelle gewillige studentikoze typjes loopt.

Maar wat ik wel merk is dat, juist omdat het aanbod kleiner wordt, dat de lijntjes ook korter worden. In mijn sociale kring word ik wel als een normale gast gezien, en dus als een geschikte potentiele partner.

Een jaar of 5 was dat waarschijnlijk geleden ook zo, maar waren er (zowel M als V) zoveel mensen single, dat niemand het echt opviel. Maar nu ca. 75-80% ''bezet'' is, val je meer op als single. Dat kan in negatieve zin (hopeloos geval) maar ook in positieve zin, doordat de singles van het andere geslacht makkelijker benaderbaar/bereikbaar worden.

Ik merk zelf i.i.g. in toenemende mate dat mensen mij probeert te koppelen binnen/gelieerd aan mijn sociale netwerk. Dat is dan wel weer een voordeel.
pi_186550680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 21:59 schreef Jaume_I het volgende:

Ik vraag me af of dat zo is.

Als 30 jarige man zijn bijvoorbeeld dames tussen de ca. 25 en 35 redelijk binnen jouw ''range'' (5 jaar leeftijdsverschil is niet vreemd, eerder jonger dan ouder).

Je komt minder vrijgezellen tegen, dat klopt. Want je komt (als het goed is) niet meer drie keer per week in een studentensoos waar het vol dronke vrijgezelle gewillige studentikoze typjes loopt.

Maar wat ik wel merk is dat, juist omdat het aanbod kleiner wordt, dat de lijntjes ook korter worden. In mijn sociale kring word ik wel als een normale gast gezien, en dus als een geschikte potentiele partner.

Een jaar of 5 was dat waarschijnlijk geleden ook zo, maar waren er (zowel M als V) zoveel mensen single, dat niemand het echt opviel. Maar nu ca. 75-80% ''bezet'' is, val je meer op als single. Dat kan in negatieve zin (hopeloos geval) maar ook in positieve zin, doordat de singles van het andere geslacht makkelijker benaderbaar/bereikbaar worden.

Ik merk zelf i.i.g. in toenemende mate dat mensen mij probeert te koppelen binnen/gelieerd aan mijn sociale netwerk. Dat is dan wel weer een voordeel.
Ja en voor de wanhopigen zullen de standaarden dan wel flink omlaag gaan. Win-win situatie zou je denken.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 1 mei 2019 @ 22:07:02 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186550808
Minder aanbod is ook minder concurrentie
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 22:10:01 #136
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186550911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:07 schreef Hexagon het volgende:
Minder aanbod is ook minder concurrentie
Ja, je wordt dan the best of the rest. Of je daar blij mee moet zijn weet ik niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 1 mei 2019 @ 22:11:25 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186550963
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, je wordt dan the best of the rest. Of je daar blij mee moet zijn weet ik niet.
Nouja er blijven ook leukerds beschikbaar komen. Relaties zijn immers niet onbreekbaar.
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 22:15:01 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_186551099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja er blijven ook leukerds beschikbaar komen. Relaties zijn immers niet onbreekbaar.
True, maar vanuit de kant van de wat minder in de smaak vallende toen er nog veel concurrentie was blijven er steeds minder over, dus je wordt meer en meer de enige en de kans dat je van die kleiner wordende groep concurrentie dan de beste bent wordt relatief gezien groter.

Toen pietje nog beschikbaar was was hij interessanter, maar die is van de markt, dus dan wordt jij interessanter. Dat is nog steeds een soort van tweede keuze ofzo.
pi_186551767
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:10 schreef CoolGuy het volgende:

Als diegene altijd al in je leven was misschien niet. Hoewel zo'n keuze dan wel vaak toekomstbestendiger is dan een oppervlakkige eerste keuze voor de Chad die iedereen wil en die diegene niet kon krijgen en later met meer levenservaring ook misschien niet meer wil. Maar als je diegene daarvoor niet kende kan je toch net zo goed gewoon eerste keuze zijn voor iemand terwijl je laatste keus was voor de rest.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 22:33:09 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_186551839
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als diegene altijd al in je leven was misschien niet. Hoewel zo'n keuze dan wel vaak toekomstbestendiger is dan een oppervlakkige eerste keuze voor de Chad die iedereen wil en die diegene niet kon krijgen en later met meer levenservaring ook misschien niet meer wil. Maar als je diegene daarvoor niet kende kan je toch net zo goed gewoon eerste keuze zijn voor iemand terwijl je laatste keus was voor de rest.
Als je die persoon voorheen nog niet kende, dan ja. Wie de hell is toch die chad? Ik heb die naam al vaker voorbij zien komen.
pi_186552293
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:33 schreef CoolGuy het volgende:
Als je die persoon voorheen nog niet kende, dan ja. Wie de hell is toch die chad? Ik heb die naam al vaker voorbij zien komen.
deze troep vond ik via Google image search:

Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 22:57:04 #142
16180 crew  CoolGuy
pi_186552783
Oh god, incel bullshit. I'm out.
  donderdag 2 mei 2019 @ 00:22:19 #143
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186555319
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat elke 30+er per definitie al een leven vrijgezel is he :)

Wel dat ALS dat zo is... dat niet helpt bij het vinden van een nieuwe liefde.
Dat hangt toch van meer dingen af? Ik vind het nogal kort door de bocht om zo te redeneren. Alsof een verleden met relaties zaligmakend is. Een vriendin van mij heeft vier mannen langdurig versleten en is net zo'n quarterlife-'wrak' als ikzelf waarvan de laatste relatie stukging met 18 jaar. Twaalf jaar niets dan 'leegte'... En dat met een flinke poos problemen waar een psycholoog meer hielp dan het hebben van een relatie/partner. Vriendschappen tellen in dat opzicht net zozeer. Zelfde diepgang; maar niet de seks of het companionship.

Alles valt en staat echt met hoe je erin staat, niet?

Beetje karig als dé liefde van je leven genegeerd wordt omdat hij/zij niet eerder met iemand is gegaan...
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  donderdag 2 mei 2019 @ 08:10:12 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186557742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:22 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Dat hangt toch van meer dingen af? Ik vind het nogal kort door de bocht om zo te redeneren. Alsof een verleden met relaties zaligmakend is. Een vriendin van mij heeft vier mannen langdurig versleten en is net zo'n quarterlife-'wrak' als ikzelf waarvan de laatste relatie stukging met 18 jaar. Twaalf jaar niets dan 'leegte'... En dat met een flinke poos problemen waar een psycholoog meer hielp dan het hebben van een relatie/partner. Vriendschappen tellen in dat opzicht net zozeer. Zelfde diepgang; maar niet de seks of het companionship.

Beetje karig als dé liefde van je leven genegeerd wordt omdat hij/zij niet eerder met iemand is gegaan...
Ik snap de twijfels wel. Iemand die nog nooit een relatie heeft gehad, mist ook de ervaring.

Puberstruggles zijn real. Je hart wordt voor het eerst gebroken en je wordt langzaam steeds ervarener in het hebben van (en verbreken van) relaties. Voor veel mensen is dat een lange leerweg.

Ik zag het vorig jaar bij mijn incel collega. Achter in de 40 is hij, best intelligente man. Maar hij ontmoette een dame en ik kon merken dat hij het moeilijk vond. Hij praatte over niets anders, alles analyseren, bijzonder onzeker en aanhankelijk gedrag richting haar. Na 6 weken had ze er wel genoeg van. Ik vond eigenlijk dat hij er bijzonder puberaal mee omging, en dat is helemaal niet verwonderlijk gezien zijn gebrek aan ervaring op dit vlak.
Resistance is futile.
pi_186557977
@Seven en ze hebben vaak toch een ietwat ideologisch beeld bij het hebben van een relatie.

En waar ik ook nog weleens tegen aan loop in zulke gevallen is dat ze niet lijken te snappen dat mijn behoefte aan af en toe even een avond alleen eigenlijk geen afwijzing is maar mijn persoonlijke behoefte aan tijd voor mezelf.

Hebben we het niet eens over dat ik nog een kind heb rondlopen en als zij er is.. is een nieuwe liefde niet meteen welkom.
Onbegrijpelijk vaak want degene is hartstikke leuk met kinderen. Geloof ik meteen... maar die van mij is zeker in het begin echt off limits.
pi_186558536
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:22 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Nou, als iemand als 30+er nog nooit een relatie heeft gehad, dan is er 99/100 keer iets mis met die persoon en gaat het ook niet meer gebeuren.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_186558710
Vanaf 25+ ben je eigenlijk al kansloos. Komt nooit meer goed dan.
pi_186558815
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:34 schreef Aesthetics_ het volgende:
Vanaf 25+ ben je eigenlijk al kansloos. Komt nooit meer goed dan.
;(

(41)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:57:21 #149
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186559074
quote:
Heb je het nou over jezelf, vrouwen of ook mannen?
pi_186559416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:40 schreef Sicstus het volgende:

[..]

;(

(41)
Hm gezien de breekbaarheid van relaties... heb ik toch wel de nodige leuke 30+ers gespit inmiddels hoor.

Alleen nog niet eentje die echt blijvend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')