Gossiequote:Op woensdag 1 mei 2019 10:08 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik begin inmiddels toch wel erg benieuwd te worden naar @:faxie![]()
Misschien tijd voor een date-topic-meet.
Even vlees keuren zodat we daarna weer vol kunnen vast stellen wat iedereen verkeerd doet en hoe kansloos de datingmarkt is
Dat zal ook komen doordat het aandeel hopeloze gevallen op het totaal aantal vrijgezellen gewoon groter is.quote:Op dinsdag 30 april 2019 21:03 schreef phoenyx het volgende:
Als 30+er heb je minder grote kans om een partner te vinden dan wanneer je nog 20 bent. Is gewoon statistiek. Dus ja tijd begint steeds wat meer te dringen als je vrijgezel bent op je 30ste maar nog wel graag een vriendin of gezin wil
Op je 20ste nooit een vriendin hebben gehad is 1 ding... op je 30ste komt dat al heel anders over.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zal ook komen doordat het aandeel hopeloze gevallen op het totaal aantal vrijgezellen gewoon groter is.
Dus door niet apathisch te doen en je aantrekkelijk te gedragen moet het niet zo'n probleem zijn. De schuld geven aan statistiek is is enkel vluchtgedrag.
Vrijgezel zijn na je 30e betekent natuurlijk niet per definitie dat je nooit een relatie hebt gehad en/of of je nog maagd bent.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Op je 20ste nooit een vriendin hebben gehad is 1 ding... op je 30ste komt dat al heel anders over.
Op je 40ste nog nooit een langere relatie hebben gehad... is doorgaans niet slechts een rode vlag maar dan gaan het hele repertoire aan alarmbellen af.
Sneu ergens... maar je kunt je afvragen of dat onterecht is... wellicht kwam diegene nooit de juiste tegen...
maar voor zelfde geld is degene “gewoon niet geschikt” voor langdurige relaties.
En hou ouder wordt.. hoe meer je gehecht bent aan het leven dat je al hebt.
Heb je op je 20ste nog een heel leven voor je...
Zo midden in de 30 heb je je leven al compleet ingericht EN die ander natuurlijk ook. Dat moet maar net op elkaar aansluiten ook.
Ik zei ook niet dat elke 30+er per definitie al een leven vrijgezel is hequote:Op woensdag 1 mei 2019 12:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrijgezel zijn na je 30e betekent natuurlijk niet per definitie dat je nooit een relatie hebt gehad en/of of je nog maagd bent.
En ja als je totaal inflexibel en vastgeroest bent dan wordt het inderdaad moeilijker. Maar ook daar ga je zelf over.
Als iedereen zich anders kon gedragen dan ze doen deden ze dat wel en waren die statistieken er niet. Ik geef niet eens de schuld aan statistiek, ik zeg gewoon dat iets statistisch gezien zo is. Begrijp ook niet zo goed waarom jullie hier tegenin willen gaan want het is geen mening ofzo. Bedoel als je hoop wil hebben dan kan dat op andere manieren dan feiten tegen te proberen te sprekenquote:Op woensdag 1 mei 2019 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zal ook komen doordat het aandeel hopeloze gevallen op het totaal aantal vrijgezellen gewoon groter is.
Dus door niet apathisch te doen en je aantrekkelijk te gedragen moet het niet zo'n probleem zijn. De schuld geven aan statistiek is is enkel vluchtgedrag.
De statistiek vorm je mede zelf natuurlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:24 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Als iedereen zich anders kon gedragen dan ze doen deden ze dat wel en waren die statistieken er niet. Ik geef niet eens de schuld aan statistiek, ik zeg gewoon dat iets statistisch gezien zo is. Begrijp ook niet zo goed waarom jullie hier tegenin willen gaan want het is geen mening ofzo. Bedoel als je hoop wil hebben dan kan dat op andere manieren dan feiten tegen te proberen te spreken
Ik vraag me af of dat zo is.quote:Op dinsdag 30 april 2019 21:03 schreef phoenyx het volgende:
Als 30+er heb je minder grote kans om een partner te vinden dan wanneer je nog 20 bent. Is gewoon statistiek. Dus ja tijd begint steeds wat meer te dringen als je vrijgezel bent op je 30ste maar nog wel graag een vriendin of gezin wil
Ja en voor de wanhopigen zullen de standaarden dan wel flink omlaag gaan. Win-win situatie zou je denken.quote:Op woensdag 1 mei 2019 21:59 schreef Jaume_I het volgende:
Ik vraag me af of dat zo is.
Als 30 jarige man zijn bijvoorbeeld dames tussen de ca. 25 en 35 redelijk binnen jouw ''range'' (5 jaar leeftijdsverschil is niet vreemd, eerder jonger dan ouder).
Je komt minder vrijgezellen tegen, dat klopt. Want je komt (als het goed is) niet meer drie keer per week in een studentensoos waar het vol dronke vrijgezelle gewillige studentikoze typjes loopt.
Maar wat ik wel merk is dat, juist omdat het aanbod kleiner wordt, dat de lijntjes ook korter worden. In mijn sociale kring word ik wel als een normale gast gezien, en dus als een geschikte potentiele partner.
Een jaar of 5 was dat waarschijnlijk geleden ook zo, maar waren er (zowel M als V) zoveel mensen single, dat niemand het echt opviel. Maar nu ca. 75-80% ''bezet'' is, val je meer op als single. Dat kan in negatieve zin (hopeloos geval) maar ook in positieve zin, doordat de singles van het andere geslacht makkelijker benaderbaar/bereikbaar worden.
Ik merk zelf i.i.g. in toenemende mate dat mensen mij probeert te koppelen binnen/gelieerd aan mijn sociale netwerk. Dat is dan wel weer een voordeel.
Ja, je wordt dan the best of the rest. Of je daar blij mee moet zijn weet ik niet.quote:
Nouja er blijven ook leukerds beschikbaar komen. Relaties zijn immers niet onbreekbaar.quote:Op woensdag 1 mei 2019 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, je wordt dan the best of the rest. Of je daar blij mee moet zijn weet ik niet.
True, maar vanuit de kant van de wat minder in de smaak vallende toen er nog veel concurrentie was blijven er steeds minder over, dus je wordt meer en meer de enige en de kans dat je van die kleiner wordende groep concurrentie dan de beste bent wordt relatief gezien groter.quote:Op woensdag 1 mei 2019 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er blijven ook leukerds beschikbaar komen. Relaties zijn immers niet onbreekbaar.
Als diegene altijd al in je leven was misschien niet. Hoewel zo'n keuze dan wel vaak toekomstbestendiger is dan een oppervlakkige eerste keuze voor de Chad die iedereen wil en die diegene niet kon krijgen en later met meer levenservaring ook misschien niet meer wil. Maar als je diegene daarvoor niet kende kan je toch net zo goed gewoon eerste keuze zijn voor iemand terwijl je laatste keus was voor de rest.quote:Op woensdag 1 mei 2019 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, je wordt dan the best of the rest. Of je daar blij mee moet zijn weet ik niet.
Als je die persoon voorheen nog niet kende, dan ja. Wie de hell is toch die chad? Ik heb die naam al vaker voorbij zien komen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 22:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Als diegene altijd al in je leven was misschien niet. Hoewel zo'n keuze dan wel vaak toekomstbestendiger is dan een oppervlakkige eerste keuze voor de Chad die iedereen wil en die diegene niet kon krijgen en later met meer levenservaring ook misschien niet meer wil. Maar als je diegene daarvoor niet kende kan je toch net zo goed gewoon eerste keuze zijn voor iemand terwijl je laatste keus was voor de rest.
deze troep vond ik via Google image search:quote:Op woensdag 1 mei 2019 22:33 schreef CoolGuy het volgende:
Als je die persoon voorheen nog niet kende, dan ja. Wie de hell is toch die chad? Ik heb die naam al vaker voorbij zien komen.
Dat hangt toch van meer dingen af? Ik vind het nogal kort door de bocht om zo te redeneren. Alsof een verleden met relaties zaligmakend is. Een vriendin van mij heeft vier mannen langdurig versleten en is net zo'n quarterlife-'wrak' als ikzelf waarvan de laatste relatie stukging met 18 jaar. Twaalf jaar niets dan 'leegte'... En dat met een flinke poos problemen waar een psycholoog meer hielp dan het hebben van een relatie/partner. Vriendschappen tellen in dat opzicht net zozeer. Zelfde diepgang; maar niet de seks of het companionship.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat elke 30+er per definitie al een leven vrijgezel is he
Wel dat ALS dat zo is... dat niet helpt bij het vinden van een nieuwe liefde.
Ik snap de twijfels wel. Iemand die nog nooit een relatie heeft gehad, mist ook de ervaring.quote:Op donderdag 2 mei 2019 00:22 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Dat hangt toch van meer dingen af? Ik vind het nogal kort door de bocht om zo te redeneren. Alsof een verleden met relaties zaligmakend is. Een vriendin van mij heeft vier mannen langdurig versleten en is net zo'n quarterlife-'wrak' als ikzelf waarvan de laatste relatie stukging met 18 jaar. Twaalf jaar niets dan 'leegte'... En dat met een flinke poos problemen waar een psycholoog meer hielp dan het hebben van een relatie/partner. Vriendschappen tellen in dat opzicht net zozeer. Zelfde diepgang; maar niet de seks of het companionship.
Alles valt en staat echt met hoe je erin staat, niet?
Beetje karig als dé liefde van je leven genegeerd wordt omdat hij/zij niet eerder met iemand is gegaan...
Nou, als iemand als 30+er nog nooit een relatie heeft gehad, dan is er 99/100 keer iets mis met die persoon en gaat het ook niet meer gebeuren.quote:Op donderdag 2 mei 2019 00:22 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Dat hangt toch van meer dingen af? Ik vind het nogal kort door de bocht om zo te redeneren. Alsof een verleden met relaties zaligmakend is. Een vriendin van mij heeft vier mannen langdurig versleten en is net zo'n quarterlife-'wrak' als ikzelf waarvan de laatste relatie stukging met 18 jaar. Twaalf jaar niets dan 'leegte'... En dat met een flinke poos problemen waar een psycholoog meer hielp dan het hebben van een relatie/partner. Vriendschappen tellen in dat opzicht net zozeer. Zelfde diepgang; maar niet de seks of het companionship.
Alles valt en staat echt met hoe je erin staat, niet?
Beetje karig als dé liefde van je leven genegeerd wordt omdat hij/zij niet eerder met iemand is gegaan...
quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:34 schreef Aesthetics_ het volgende:
Vanaf 25+ ben je eigenlijk al kansloos. Komt nooit meer goed dan.
Heb je het nou over jezelf, vrouwen of ook mannen?quote:Op dinsdag 30 april 2019 21:03 schreef phoenyx het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |