Was dat maar zo...quote:Op maandag 15 april 2019 22:01 schreef -Chakotay- het volgende:
de brand van de Notre-Dame beeld de huidige toestand van de Europese Unie weer
Jep, ook Quasimodo woonde er ooit. Hebben ze nog een geinig filmpje over gemaakt.quote:Op maandag 15 april 2019 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Apparently the Notre Dame Cathedral contained pieces of the actual cross Christ was crucified on and His crown of thorns
Kan iemand dit bevestigen ?^^
Ja, ik was bij de kruisiging en toen heb ik zelf gezien dat ze een stukje van het kruis af hebben gehakt en in de Notre Dame hebben geplaatst.quote:Op maandag 15 april 2019 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Apparently the Notre Dame Cathedral contained pieces of the actual cross Christ was crucified on and His crown of thorns
Het lijkt nu een beetje op de tanden van Verhofstadt.quote:Op maandag 15 april 2019 22:01 schreef -Chakotay- het volgende:
De Franse overheid is verantwoordelijk voor de Franse kerkgebouwen.quote:Op maandag 15 april 2019 22:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Herstel gaat honderden miljoenen kosten die de katholieke kerk niet heeft.
De bestrijding van het vuur kwam wel heel langzaam op gang.
Judas alsjeblieftquote:Op maandag 15 april 2019 22:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, ik was bij de kruisiging en toen heb ik zelf gezien dat ze een stukje van het kruis af hebben gehakt en in de Notre Dame hebben geplaatst.
Speculaties.... Heb je niks aan.quote:Op maandag 15 april 2019 22:01 schreef Scjvb het volgende:
Zucht. Wellicht is het te riskant geweest de restauratie van de Notre-Dame op een dergelijke manier uit te voeren. Mogelijk is hierbij te weinig veiligheid in acht genomen, het gebeurt best wel vaker dat brand uitbreekt door een fout tijdens werkzaamheden waardoor iets ging smeulen.
Ik moest ook net denken aan de Dom St. Peter und Maria van Keulen.quote:Op maandag 15 april 2019 22:01 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ho ho, je vergeet o.a. Rome. Ook Duitsland heeft het e.e.a. aan culturele schatten. De Kathedraal van de Voorbede van de Moeder Gods in Moskou is ook iconisch. Buiten Europa de Taj Mahal, schiet mij ook te binnen, of de Giza Piramiden.
Oh, Jij weet precies wanneer de eerste blusactie kwam en zo? Vertel?quote:Op maandag 15 april 2019 22:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
De bestrijding van het vuur kwam wel heel langzaam op gang.
Die heeft echt niet dezelfde waarde voor de natie.quote:Op maandag 15 april 2019 21:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Sint-Servaasbasiliek in Maastricht.
Maastricht ligt in Nederland he, niet in België.
Dacht ik ook, maar het kan ook reflectie zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 22:03 schreef Dagoduck het volgende:
Zie ik nou zaklampen schijnen op de balkons van de torens?
Qua nationale verbondenheid? Ja in Rome idd verder schiet mij niks te binnen.quote:Op maandag 15 april 2019 22:01 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ho ho, je vergeet o.a. Rome. Ook Duitsland heeft het e.e.a. aan culturele schatten. De Kathedraal van de Voorbede van de Moeder Gods in Moskou is ook iconisch. Buiten Europa de Taj Mahal, schiet mij ook te binnen, of de Giza Piramiden.
Dit zei ik ook al een paar keer.quote:Op maandag 15 april 2019 22:01 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat een topmuziek dat, kon alleen die LaBrie niet uitstaan, zeker live niet.quote:Op maandag 15 april 2019 22:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Every breath leaves me one less to my last"
-Dream Theater-
Of ze zijn dichtbij met de hoogwerkers en daar zitten die lampen aan.quote:Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar het kan ook reflectie zijn.
quote:Op maandag 15 april 2019 22:02 schreef Nibb-it het volgende:
Fik in de zolderverdiepingen van de westtorens:
Nee tuurlijk niet. Het symbool is hetzelfde. Mensen hebben daar blijkbaar behoefte aan.quote:Op maandag 15 april 2019 21:57 schreef KennyPowers het volgende:
Als je een gebouw steen voor steen en onderdeel voor onderdeel vervangt, is het dan nog hetzelfde gebouw?
Zegt de Hollander...quote:Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Die heeft echt niet dezelfde waarde voor de natie.
Zo'n beetje elke Katholieke kerk heeft zoiets. Het piepkleine kerkje in de kop van Noord Holland waar ik mijn eerste communie heb gedaan ook. De handel in dat soort (nep) relikwieën was big business in de middeleeuwen.quote:Op maandag 15 april 2019 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Ja, in de 17e eeuw, en vervolgens vervangen door een nieuw gebouw in eigentijdse stijl. Dat is in het geval van de Notre-Dame niet echt een optie.quote:Op maandag 15 april 2019 22:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
De Notre Dame is (of was) mooi maar de meest indrukwekkende catedraal vind ik nog altijd de St. Pauls in Londen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is trouwens wel eens echt tot de grond aan toe afgefikt.
Nee ik weet het niet precies maar ik weet wel dat ze niet bij het deel waren waar de brand het heftigste was gedurende de eerste 45 minuten.quote:Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Oh, Jij weet precies wanneer de eerste blusactie kwam en zo? Vertel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |