quote:De Notre-Dame in Parijs staat in brand. Vlammen en rook komen uit het dak van de middeleeuwse kathedraal en het vuur blijft zich ogenschijnlijk uitbreiden. Ooggetuigen zeggen dat de spits van de kathedraal is ingestort. "Het hele geraamte staat in brand", zegt een woordvoerder van de Notre-Dame.
Volgens de politie is het vuur vermoedelijk niet aangestoken. De brandweer zegt tegen persbureau AFP dat de brand mogelijk is ontstaan bij restauratiewerkzaamheden. Burgemeester Hidalgo van Parijs spreekt van een vreselijke brand. Zij en de politie vragen mensen om uit de buurt te blijven zodat de hulpdiensten bij de kathedraal kunnen komen.
"Het is razendsnel gegaan", zegt correspondent Frank Renout. "Er komen metershoge vlammen uit de kerktoren op dit moment. Ik zie dat er een enorme rookwolk boven Parijs omhooggaat."
President Macron, die vandaag een toespraak zou houden naar aanleiding van de maandenlange gelehesjesprotesten, heeft zijn speech afgeblazen in verband met de brand.
(nos.nl)
Daarom was ie ook meteen z'n toren kwijt.quote:
Mooie foto's wel, hoe dramatisch ook.quote:Op maandag 15 april 2019 20:01 schreef Studiotje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opklikje voor instortende toren (andere hoek)twitter:patrickgaley twitterde op maandag 15-04-2019 om 19:55:23The moment #NotreDame’s spire fell https://t.co/XUcr6Iob0b reageer retweet
Onmogelijke klus om dit te blussen, lijkt me.quote:Op maandag 15 april 2019 20:02 schreef Burdie het volgende:
Denk dat er niks meer gered kan worden. Misschien de voorgevel, die lijkt (nog) niet te branden?
In Colombia gebeurt dit wekelijks, dan is dit toch niks voor jou.quote:Op maandag 15 april 2019 20:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik ben ooit nog in Parijs geweest. Komt wel dichtbij zo.
Dacht hetzelfdequote:Op maandag 15 april 2019 20:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooie foto's wel, hoe dramatisch ook.
quote:
Oh shit, ik kwam deze tegen op een ander forum. Dacht eerst dat het fake was maar blijkt dus gewoon echt te zijn.twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 15-04-2019 om 19:39:48So horrible to watch the massive fire at Notre Dame Cathedral in Paris. Perhaps flying water tankers could be used to put it out. Must act quickly! reageer retweet
Je kunt altijd wat doen. En vooral als je je op dat soort situaties voorbereid (wat me bij dit soort gebouwen toch geen luxe lijkt).quote:Op maandag 15 april 2019 19:59 schreef alopio het volgende:
[..]
Je kan bijna niks doen, het matriaal en de vorm/grote van het gebouw zorgen ervoor dat dit niet te blussen is.
Komt vast een mooie moskee voor in de plaats.quote:Op maandag 15 april 2019 20:03 schreef Dance99Vv het volgende:
Weer een kerk minder , past wel in het anti-christ beeld.
Tnx, staan in de OP.quote:Op maandag 15 april 2019 20:01 schreef Studiotje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik zat ook met stijgende verbazing te kijken, wat een onbenulquote:Op maandag 15 april 2019 20:04 schreef alopio het volgende:
Jezus pauper NOS weer, “live beelden” waar de toren nog staat, waterschade voorkomen?
Heel die staat in de hens man
Ik hoorde juist non stop sirenes, live stream via Twitter.quote:Op maandag 15 april 2019 20:03 schreef Aquarii het volgende:
Ik heb nog geen brandweer gezien/gehoord op die livestreams
dacht ik ook, maar wilde het niet zeggenquote:Op maandag 15 april 2019 20:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Komt vast een mooie moskee voor in de plaats.
200 jaarquote:Op maandag 15 april 2019 20:03 schreef Rewimo het volgende:
200 jaar over gedaan om hem te bouwen en in 1 avondje is het weg
Daarom staan ze ook te blussen natuurlijk, staan zelfs brandweermannen op het gebouw. Maar dit ie zo groot, met 50 wagens is het nog niet te doenquote:Op maandag 15 april 2019 20:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je kunt altijd wat doen. En vooral als je je op dat soort situaties voorbereid (wat me bij dit soort gebouwen toch geen luxe lijkt).
quote:Op maandag 15 april 2019 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Dit wordt het symbool van de Europese zelfmoord.
Notre Dommagequote:
President Randdebiel, met z'n open deuren. "Must Act Quickly".... johquote:Op maandag 15 april 2019 20:04 schreef YazooW het volgende:
Oh shit, ik kwam deze tegen op een ander forum. Dacht eerst dat het fake was maar blijkt dus gewoon echt te zijn.twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 15-04-2019 om 19:39:48So horrible to watch the massive fire at Notre Dame Cathedral in Paris. Perhaps flying water tankers could be used to put it out. Must act quickly! reageer retweet
![]()
MUST ACT QUICKLY
Dat is ook wel te zien op de foto's.quote:Op maandag 15 april 2019 20:06 schreef Rewimo het volgende:
BBC meldt dat de glas-in-loodramen zijn gesmolten
Trump heeft wel lekkere hands-on oplossingen voor zo goed als allesquote:Op maandag 15 april 2019 20:04 schreef YazooW het volgende:
![]()
MUST ACT QUICKLY
Jezelf in brand steken is ook een optiequote:Op maandag 15 april 2019 20:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
200 jaardat is inderdaad wel zonde ja.
Moest het een fout van een arbeider zijn, ik zou meteen mezelf opknopen moest ik die arbeider zijn
quote:Op maandag 15 april 2019 20:06 schreef Rewimo het volgende:
Dat lijkt me geen hogere wiskunde. Verwacht dat dat als eerst weg is.quote:Op maandag 15 april 2019 20:06 schreef Rewimo het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |