quote:De Notre-Dame in Parijs staat in brand. Vlammen en rook komen uit het dak van de middeleeuwse kathedraal en het vuur blijft zich ogenschijnlijk uitbreiden. Ooggetuigen zeggen dat de spits van de kathedraal is ingestort. "Het hele geraamte staat in brand", zegt een woordvoerder van de Notre-Dame.
Volgens de politie is het vuur vermoedelijk niet aangestoken. De brandweer zegt tegen persbureau AFP dat de brand mogelijk is ontstaan bij restauratiewerkzaamheden. Burgemeester Hidalgo van Parijs spreekt van een vreselijke brand. Zij en de politie vragen mensen om uit de buurt te blijven zodat de hulpdiensten bij de kathedraal kunnen komen.
"Het is razendsnel gegaan", zegt correspondent Frank Renout. "Er komen metershoge vlammen uit de kerktoren op dit moment. Ik zie dat er een enorme rookwolk boven Parijs omhooggaat."
President Macron, die vandaag een toespraak zou houden naar aanleiding van de maandenlange gelehesjesprotesten, heeft zijn speech afgeblazen in verband met de brand.
(nos.nl)
Daarom was ie ook meteen z'n toren kwijt.quote:
Mooie foto's wel, hoe dramatisch ook.quote:Op maandag 15 april 2019 20:01 schreef Studiotje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opklikje voor instortende toren (andere hoek)twitter:patrickgaley twitterde op maandag 15-04-2019 om 19:55:23The moment #NotreDame’s spire fell https://t.co/XUcr6Iob0b reageer retweet
Onmogelijke klus om dit te blussen, lijkt me.quote:Op maandag 15 april 2019 20:02 schreef Burdie het volgende:
Denk dat er niks meer gered kan worden. Misschien de voorgevel, die lijkt (nog) niet te branden?
In Colombia gebeurt dit wekelijks, dan is dit toch niks voor jou.quote:Op maandag 15 april 2019 20:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik ben ooit nog in Parijs geweest. Komt wel dichtbij zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |