FOK!forum / Formule 1 / [nabeschouwen] Formula 1 Heineken Chinese Grand Prix 2019 #26 bài bài
#ANONIEMzondag 14 april 2019 @ 18:43
C7IHseb.jpg

BArXR1L.png
jdzeKZF.png

cU9gC3H.png
aAeVzWB.jpg

vhIJuTp.png
ZhcMprE.png

DttnXUA.png
NWErYv8.jpg

8GAOIul.png
f1stats.php

bPnNGrG.png
vRBGwKg.png

vYPXGWL.png
# De aero regels voor 2019
# Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit?
# Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen?
# Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan?
OscarMopperkontzondag 14 april 2019 @ 18:46
Alain Prost die stond wel te zwaaien als een Renault ja :X
Fir3flyzondag 14 april 2019 @ 19:08
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 18:25 schreef opreis het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk om toe te geven wanneer Max het goed doet?
Uiteindelijk voor een snellere Ferrari gefinished en ook nog de strijd aan kunnen gaan met een andere Ferrari. Boven verwachting gepresteerd.
Wat had hij nog meer moeten doen?
Dit ja. Max stijgt boven zichzelf uit tot nu toe, haalt alles er uit wat er in zit.
THEFXRzondag 14 april 2019 @ 19:08
quote:
9s.gif Op zondag 14 april 2019 18:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

De regie? Die was gewoon ronduit dramatisch, alsof ze een paar stagiaires met een paar blikjes energydrank teveel op aan de camera's hebben gehangen en in de regiekamer de lokale toetsenist van de jostiband om tussen camera's te schakelen.
die crash tusen STR en mclaren kan ik iig dromen, 35x gezien :{
potjecremezondag 14 april 2019 @ 19:10
De strijd aan gaan....hij heeft 1 aanval kunnen doen door pitstrategie. Tis door deze strategie dat hij tussen de Ferrari's staat.
LTVDKzondag 14 april 2019 @ 19:10
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die crash tusen STR en mclaren kan ik iig dromen, 35x gezien :{
Dat is dan ook zo'n beetje het enige moment van actie in heel de race, dat kun je de regie dan weer niet kwalijk nemen aangezien ze niet veel anders hadden :P.
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 19:10
Die Vettel rijdt er verder ook niet voor. Hij zal wel denken , zolang de miljoenen blijven stromen blijf ik wel dom rondjes rijden.
THEFXRzondag 14 april 2019 @ 19:11
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 18:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
Alain Prost die stond wel te zwaaien als een Renault ja :X
_O-
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 19:12
Verder kunnen ze de titel nu wel gelijk aan Hamilton geven, want je ziet al aankomen. Net zo voorspelbaar als Kerst.
THEFXRzondag 14 april 2019 @ 19:23
opreiszondag 14 april 2019 @ 19:24
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:10 schreef potjecreme het volgende:
De strijd aan gaan....hij heeft 1 aanval kunnen doen door pitstrategie. Tis door deze strategie dat hij tussen de Ferrari's staat.
Hij moet alsnog met een minder snelle auto dicht genoeg in de buurt blijven om een undercut te kunnen doen. En daarna nog steeds zn banden managen terwijl hij ook zn rondjes moet pushen om bij de snellere auto's in de buurt te blijven
opgebaardezondag 14 april 2019 @ 19:26
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 17:38 schreef bianconeri het volgende:
Ferrari grote verliezer. Die schieten echt totaal in de stress door alle druk ofzo?
Ongelofelijk wat die tactisch uitspoken. Zo zonde.
Dat met Leclerc was gewoon raar.
Laten coureurs vaak te lang door rijden. Ik snap best dat Vettel de 1e rijder eerst, maar dan nog.
Ik snap er niks van, vorig jaar deden ze het al met Räikkönen en nu weer. Totaal zinloos om Leclerc nog vier ronden door te laten rijden en dus een 3 sec voorsprong weg te geven naar een 10 sec achterstand. Willen ze een concurrent elimineren?

En dan 14 ronden voor het einde nog een keer van banden wisselen, wat had dat voor doel? Verstappen zat er 15 sec achter, die had hij toch wel van zich af kunnen houden?
Fir3flyzondag 14 april 2019 @ 19:28
Ferrari zat met Leclerc duidelijk te azen op een FCY/SC. Kleine kans maar de enige kans die ze zouden krijgen om Mercedes te verslaan.
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 19:30
Ferrari rijdt gewoon niet mee om te winnen, anders kan ik het niet verklaren. Waar ze dan wel voor rijden is mij een raadsel.
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 19:31
Mercedes is alleen te verslaan door de F1 kijkers. Wanneer deze massaal afhaken.
potjecremezondag 14 april 2019 @ 19:31
quote:
Kunnen we ophouden hem te pluggen?
opreiszondag 14 april 2019 @ 19:32
quote:
14s.gif Op zondag 14 april 2019 19:28 schreef Fir3fly het volgende:
Ferrari zat met Leclerc duidelijk te azen op een FCY/SC. Kleine kans maar de enige kans die ze zouden krijgen om Mercedes te verslaan.
Wat is een FCY?
THEFXRzondag 14 april 2019 @ 19:34
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:31 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Kunnen we ophouden hem te pluggen?
is gewoon on topic, behind the scenes
#ANONIEMzondag 14 april 2019 @ 19:34
LandoNorris twitterde op zondag 14-04-2019 om 18:09:21 Formula 1 is living in #RACE1000, meanwhile I’m living in #RACE5000 🚀 https://t.co/z55pH73N9u reageer retweet
Zie filmpje in de tweet.
Fir3flyzondag 14 april 2019 @ 19:36
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:32 schreef opreis het volgende:

[..]

Wat is een FCY?
VSC, sorry. Verkeerde afkorting :@.
Ferzondag 14 april 2019 @ 19:43
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die crash tusen STR en mclaren kan ik iig dromen, 35x gezien :{
Valt tegen hoor, de manier hoe Kvyat in de situatie terecht komt laten ze amper zien. Op tv lijkt het alsof hij helemaal niks eraan kon doen.
Breekfastzondag 14 april 2019 @ 19:55
Het seizoen is eigenlijk al voorbij. Vettel heeft nu al 31 punten achterstand. Tegen een foutloos Mercedes en een foutloze Hamilton haal je dat echt niet meer in, kansloos.
Divjezondag 14 april 2019 @ 19:57
Had gvd beter in bed kunnen blijven liggen.
potjecremezondag 14 april 2019 @ 20:02
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:55 schreef Breekfast het volgende:
Het seizoen is eigenlijk al voorbij. Vettel heeft nu al 31 punten achterstand. Tegen een foutloos Mercedes en een foutloze Hamilton haal je dat echt niet meer in, kansloos.
Mercedes boys gaan echt wel een keer uitvallen.
Breekfastzondag 14 april 2019 @ 20:09
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Mercedes boys gaan echt wel een keer uitvallen.
Misschien, maar vaker dan Ferrari? Ik zie het niet gebeuren. Zelfs Bottas zie ik nog wel met redelijk gemak 2e worden dit seizoen.
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 20:11
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Misschien, maar vaker dan Ferrari? Ik zie het niet gebeuren. Zelfs Bottas zie ik nog wel met redelijk gemak 2e worden dit seizoen.
Bottas zit er alleen maar om Hamilton kampioen te maken. Ik ben bang dat ze pas gaan stoppen als de 8 titels binnen zijn.
Ferzondag 14 april 2019 @ 20:18
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:55 schreef Breekfast het volgende:
Het seizoen is eigenlijk al voorbij. Vettel heeft nu al 31 punten achterstand. Tegen een foutloos Mercedes en een foutloze Hamilton haal je dat echt niet meer in, kansloos.
Och, de Ferrari is duidelijk sneller in trage bochten en rechte stukken, die winnen er wel een paar hoor. Daarnaast denk ik dat Bottas zich ook wel zal laten zien en punten zal stelen van Hamilton.
bianconerizondag 14 april 2019 @ 20:20
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 18:25 schreef opreis het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk om toe te geven wanneer Max het goed doet?
Uiteindelijk voor een snellere Ferrari gefinished en ook nog de strijd aan kunnen gaan met een andere Ferrari. Boven verwachting gepresteerd.
Wat had hij nog meer moeten doen?
Wat valt er over Max meer te zeggen dan wat ik al zei?
Reed gewoon een degelijke race, geen fouten gemaakt.
Gewoon netjes.

Wat heeft hij goed gedaan dan? Niets.
En dat hij voor Leclerc eindigde heeft niets met het beter geweest zijn dan Leclerc of dat Max daar wat mee te maken had. Dat was gewoon een blunder van Ferrari.

Boven verwachting? Ja, 4e ipv 5e. Maar zoals gezegd alleen maar omdat Ferrari blunderde.
Max heeft zelf gewoon normaal degelijk gereden.
maan_manzondag 14 april 2019 @ 20:24
Max kiest gewoon de beste momenten om een foutje te maken. Vorige race spinde hij na de finish en deze week voor de start. Vettel spint een keer, maar kiest zijn momenten iets minder goed.
MakkieRzondag 14 april 2019 @ 20:24
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Misschien, maar vaker dan Ferrari? Ik zie het niet gebeuren. Zelfs Bottas zie ik nog wel met redelijk gemak 2e worden dit seizoen.
Het valt me juist op hoe weinig uitvalbeurten de drie top teams hebben dit jaar. Vorig jaar was het eerder de norm dan een uitzondering, dat er weer eens een Mercedes, Ferrari en nog veel vaker een RBR auto zonder punten kwam te zitten door een crash, een fout, of motorpech. Zit wel stilletjes te hopen dat er ergens een Mercedes of een Ferrari uitvalt. Want helaas zonder hun autopech is RBR dit seizoen tot nu toe kansloos.
MakkieRzondag 14 april 2019 @ 20:28
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat valt er over Max meer te zeggen dan wat ik al zei?
Reed gewoon een degelijke race, geen fouten gemaakt.
Gewoon netjes.

Wat heeft hij goed gedaan dan? Niets.
En dat hij voor Leclerc eindigde heeft niets met het beter geweest zijn dan Leclerc of dat Max daar wat mee te maken had. Dat was gewoon een blunder van Ferrari.

Boven verwachting? Ja, 4e ipv 5e. Maar zoals gezegd alleen maar omdat Ferrari blunderde.
Max heeft zelf gewoon normaal degelijk gereden.
Veel beter dan dit resultaat was ook niet mogelijk. Mercedes was veel te snel en Vettel was uiteindelijk niet meer bij te houden. Een maximaal resultaat, daar moest ik Max wel gelijk in geven, er zat dit weekend stomweg niet meer in.
Breekfastzondag 14 april 2019 @ 20:30
Red Bull zal wel steeds meer overtuigd zijn dat ze met Honda de juiste keuze hebben gemaakt. Renault blijft maar problemen houden met de betrouwbaarheid.
Ferzondag 14 april 2019 @ 20:32
Ik zat nog eens naar Vettel te kijken bij de start. Begint mij op te vallen, dat hij telkens in drukke situaties op 1 andere auto kan focussen en dan de rest over hoofd lijkt te zien. Nu ook weer, volledig gefocust op Bottas en ondertussen glipt rechts Leclerc ernaast.

Bottas hield hem op, logischer zou dan zijn om gelijk naar rechts het gat dicht te gooien.
maan_manzondag 14 april 2019 @ 20:33
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:30 schreef Breekfast het volgende:
Red Bull zal wel steeds meer overtuigd zijn dat ze met Honda de juiste keuze hebben gemaakt. Renault blijft maar problemen houden met de betrouwbaarheid.
Klopt, en als jij dat als journalist zegt, krijg je geen 1-op-1-interviews meer.
XLzondag 14 april 2019 @ 20:33
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:30 schreef Breekfast het volgende:
Red Bull zal wel steeds meer overtuigd zijn dat ze met Honda de juiste keuze hebben gemaakt. Renault blijft maar problemen houden met de betrouwbaarheid.
Hopen dat Renault wel doorgaat, nu ze niet meer in de spotlights staan
Peterseliemanzondag 14 april 2019 @ 20:36
quote:
99s.gif Op zondag 14 april 2019 20:33 schreef XL het volgende:

[..]

Hopen dat Renault wel doorgaat, nu ze niet meer in de spotlights staan
Met McLaren deden ze het de eerste races van het seizoen prima en het fabrieksteam kan meestrijden voor plek 4 in het constructeurskampioenschap
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 20:38
MERCEDES betekent : Met Enige Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
opgebaardezondag 14 april 2019 @ 20:41
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, en als jij dat als journalist zegt, krijg je geen 1-op-1-interviews meer.
Niet nodig om zo te overdrijven.
Donderkonijnzondag 14 april 2019 @ 20:43
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 19:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Valt tegen hoor, de manier hoe Kvyat in de situatie terecht komt laten ze amper zien. Op tv lijkt het alsof hij helemaal niks eraan kon doen.
Ik hoor van verschillende mensen dat het erg lijkt alsof hij eerst een tikje van Stroll kreeg. Dat zou me nu weer eens helemaal niks verbazen.
#ANONIEMzondag 14 april 2019 @ 20:44
Hij kreeg een tik van Ericsson :7

Cam van Stroll:
0195ed9b6dd676aa9ee4667ef29fc21d.gif

Cam van allemaal:
530adbd0202bbe55e8bfb6dcaa2be7ac.gif

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2019 20:46:39 ]
sasquatschzondag 14 april 2019 @ 20:45
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:43 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ik hoor van verschillende mensen dat het erg lijkt alsof hij eerst een tikje van Stroll kreeg. Dat zou me nu weer eens helemaal niks verbazen.
Van voren leek het zo, maar het was niet zo, wat goed te zien was vanaf de on board van Russell. Stroll zat er nog achter.
Kickinalfazondag 14 april 2019 @ 20:46
Net de race gezien, weinig bijzonders eigenlijk. Ik vraag me echt af of Ferrari nu zo blundert of dat ze Leclerc bewust hebben geslachtofferd. Ik kan me nog voorstellen om hem uit de buurt van Vettel te houden,maar die plek verliezen aan max was nergens voor nodig.

Strakke race van Hamilton, Verstappen ook degelijk, maar de RB komt echt tekort om een vuist te maken.
opreiszondag 14 april 2019 @ 20:52
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat valt er over Max meer te zeggen dan wat ik al zei?
Reed gewoon een degelijke race, geen fouten gemaakt.
Gewoon netjes.

Wat heeft hij goed gedaan dan? Niets.
En dat hij voor Leclerc eindigde heeft niets met het beter geweest zijn dan Leclerc of dat Max daar wat mee te maken had. Dat was gewoon een blunder van Ferrari.

Boven verwachting? Ja, 4e ipv 5e. Maar zoals gezegd alleen maar omdat Ferrari blunderde.
Max heeft zelf gewoon normaal degelijk gereden.
Je snapt niet Ferrari een auto heeft die zn 2 a 3 tienden per rondje sneller is dan die van Max. Het feit dat Max een undercut kan uitvoeren op Leclerc en bijna op Vettel laat zien dat Leclerc dus harder had moeten rijden in die snellere auto of zuiniger op zn banden had moeten zijn om er zo een eenstopper van te maken zoals Ricciardo dat ook kon in zn Renault.
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 20:53
Over de race van vandaag:
giphy.gif
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 20:54
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:52 schreef opreis het volgende:

[..]

Je snapt niet Ferrari een auto heeft die zn 2 a 3 tienden per rondje sneller is dan die van Max. Het feit dat Max een undercut kan uitvoeren op Leclerc en bijna op Vettel laat zien dat Leclerc dus harder had moeten rijden in die snellere auto of zuiniger op zn banden had moeten zijn om er zo een eenstopper van te maken zoals Ricciardo dat ook kon in zn Renault.
De enige tactiek die werkt bij Ferrari, is het kweken van een snor bij Vettel.
maan_manzondag 14 april 2019 @ 20:57
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 20:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niet nodig om zo te overdrijven.
Wie overdrijft?
Ferzondag 14 april 2019 @ 21:03
Nog een paar keer gekeken, maar eigenlijk zit Kvyat voor Saintz. Deze lastste remt hem uit en knijpt dan een beetje de bocht, terwijl Kvyat via de binnenbocht naar buiten glijdt. Wellicht wilde Saintz ook uit de weg gaan van Norris, maar helaas komen ze allemaal op elkaar.

Racing incident.

opgebaardezondag 14 april 2019 @ 21:23
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:57 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wie overdrijft?
Ik denk alle partijen. Jij als je denkt dat Renault pissed is vanwege één opmerking, Plooij en Mol die standaard van het negatieve uitgaan bij Renault (elk probleem bij RB lag 'altijd' aan Renault) en hardop verwoorden en natuurlijk Renault die hiermee haar van een typische kant laten zien en de pers een kant op willen dwingen
twiFightzondag 14 april 2019 @ 21:33
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk alle partijen. Jij als je denkt dat Renault pissed is vanwege één opmerking, Plooij en Mol die standaard van het negatieve uitgaan bij Renault (elk probleem bij RB lag 'altijd' aan Renault) en hardop verwoorden en natuurlijk Renault die hiermee haar van een typische kant laten zien en de pers een kant op willen dwingen
Mee eens wel.
Nu zou ik zelf elke kans aangrijpen om Jack niet bij me in de buurt te hebben dus daar snap ik Renault wel in ;)
potjecremezondag 14 april 2019 @ 21:34
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk alle partijen. Jij als je denkt dat Renault pissed is vanwege één opmerking, Plooij en Mol die standaard van het negatieve uitgaan bij Renault (elk probleem bij RB lag 'altijd' aan Renault) en hardop verwoorden en natuurlijk Renault die hiermee haar van een typische kant laten zien en de pers een kant op willen dwingen
Nou het sfeertje bij Zigno over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.
Kickinalfazondag 14 april 2019 @ 21:37
Ik snap Renault wel, en heel professioneel is het vanuit het oogpunt van neutrale verslaggeving ook niet. Echter heb ik het liever wat politiek incorrect om naar te kijken.
opreiszondag 14 april 2019 @ 22:09
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 21:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nou het sfeertje bij Zigno over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.
Mwah, renault doet het gewoon slecht en dat moet ook gewoon benoemd kunnen worden.
Natuurlijk doen die werknemers daar ook hun best en is het niet fijn als dit gebeurd, maar bij renault lopen ze ook te zeiken op teams als Haas en TR over de samenwerking ipv dat ze de daad bij het woord voegen en het gat naar de top 3 dichten
maan_manzondag 14 april 2019 @ 22:18
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk alle partijen. Jij als je denkt dat Renault pissed is vanwege één opmerking, Plooij en Mol die standaard van het negatieve uitgaan bij Renault (elk probleem bij RB lag 'altijd' aan Renault) en hardop verwoorden en natuurlijk Renault die hiermee haar van een typische kant laten zien en de pers een kant op willen dwingen
Er gaan natuurlijk ook structureel dingen mis. Dat kan, maar dan moet jij niet boos worden als journalisten dat benoemen.

En Abiteboul is ook goed in het wijzen naar anderen. Vaak lag het volgens Abiteboul ook aan Red Bull. Red Bull had een andere brandstofleverancier dat zorgde voor extra werk bij de ontwikkeling en zo heb ik hem in de loop der tijd nog meer dingen horen noemen.

Nu ze geen rekening hoefde te houden met Red Bull zou het allemaal beter gaan. Als die beweringen niet kloppen, dan kun je commentaar verwachten.

Ik denk dat journalisten er ook wat anders instaan als die vent niet de hele tijd met smoesjes aankomst.

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 21:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nou het sfeertje bij Zigno over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.
Misschien kinderachtig, maar wel een kinderachtige reactie op een minstens zo kinderachtige actie van Renault.
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 22:19
F1 is 20 rijders die tegen elkaar racen en aan het eind wint Mercedes.
nogeenoudebekendezondag 14 april 2019 @ 22:20
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 22:19 schreef hjansen82 het volgende:
F1 is 20 rijders die tegen elkaar racen en aan het eind wint Mercedes.
Als je pas een jaar of vijf kijkt wel ja. Die stuiver wisselt nogal.
ShaoliNzondag 14 april 2019 @ 22:22
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 21:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nou het sfeertje bij Zigno over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.
Ik ben er van overtuigd dat het anders zou zijn als die kneus aan het roer bij Renault is wat minder hoog van de toren blaast. Al jaren overschat hij de ontwikkeling, het vermogen en de betrouwbaarheid van zijn product. Iets minder praatjes zouden hem beter staan. Eerst maar eens wat laten zien.
maan_manzondag 14 april 2019 @ 22:26
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2019 22:22 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat het anders zou zijn als die kneus aan het roer bij Renault is wat minder hoog van de toren blaast. Al jaren overschat hij de ontwikkeling, het vermogen en de betrouwbaarheid van zijn product. Iets minder praatjes zouden hem beter staan. Eerst maar eens wat laten zien.
Dit inderdaad.
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 22:28
DRS = Dramatic Race Sebastian
opreiszondag 14 april 2019 @ 22:31
quote:
14s.gif Op zondag 14 april 2019 22:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als je pas een jaar of vijf kijkt wel ja. Die stuiver wisselt nogal.
Volgens mij heeft Hamilton er van de laatste 15 er 10 gewonnen
ondeugendzondag 14 april 2019 @ 22:46
Renault doet kinderachtig naar Olav en consorten toe.. dus doen Olav en consorten kinderachtig terug.

Ik vind het allemaal wat triest van beide kanten
Peterseliemanzondag 14 april 2019 @ 22:49
Ik hoop dat Renault de betrouwbaarheid vindt en dat ze daarna kunnen werken aan de snelheid
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 22:55
De Chinezen vinden F1 races te veel op elkaar lijken.
ondeugendzondag 14 april 2019 @ 22:56
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:53 schreef Gruj0 het volgende:


Denk je dat een nieuw kampioen in de vorm van Bottas of Leclerc zoveel verandering brengt? Nee, de twee teamtoppers blijven domineren en de rest bungelt er maar wat achter.
Een Leclerc, Bottas of Verstappen?
Ja
Nieuw, vers, beter en andere relaties. Nieuwe spanningen

[ Bericht 8% gewijzigd door ondeugend op 14-04-2019 23:03:25 ]
ondeugendzondag 14 april 2019 @ 23:02
Ik vind die per ongeluk spinns van Max wel extra entertainend zolang ze buiten de race plaatsvinden.
Googolplexianzondag 14 april 2019 @ 23:02
Weet niet of al gepost maar HEFTIG begin, dit!

ondeugendzondag 14 april 2019 @ 23:09
Mercedes playlist

xjc2jx.jpg
bianconerizondag 14 april 2019 @ 23:35
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Veel beter dan dit resultaat was ook niet mogelijk. Mercedes was veel te snel en Vettel was uiteindelijk niet meer bij te houden. Een maximaal resultaat, daar moest ik Max wel gelijk in geven, er zat dit weekend stomweg niet meer in.
Klopt.

Dat is wat iedereen voor de race eigenlijk al zei.
Zonder fouten van anderen zou het P5 worden. Ferrari screwed up en dus werd het P4.
Hoger dan verwacht, toch blijf ik er bij dat Max niet meer dan degelijk gereden heeft. Gewoon in orde. Was er, geen fouten.
bianconerizondag 14 april 2019 @ 23:37
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 20:32 schreef Fer het volgende:
Ik zat nog eens naar Vettel te kijken bij de start. Begint mij op te vallen, dat hij telkens in drukke situaties op 1 andere auto kan focussen en dan de rest over hoofd lijkt te zien. Nu ook weer, volledig gefocust op Bottas en ondertussen glipt rechts Leclerc ernaast.

Bottas hield hem op, logischer zou dan zijn om gelijk naar rechts het gat dicht te gooien.
Whut?
Juist als hij maar op 1 auto focust duikt hij gewoon naar binnen want daar was alle ruimte?

Die logica snap ik niet.
Ook de logica van Vettel overigens niet hoor, enige kan zijn dat rechts langs gaan hem in baan Leclerc en eventuele anderen zou brengen en dat risico wil hij vermijden?
bianconerizondag 14 april 2019 @ 23:40
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 21:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nou het sfeertje bij Ziggo over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.
We kennen Nederlanders, Ziggo en dan met name Kamphuis inmiddels wel toch?
Alles moet met een gigantische oranje bril op gedaan worden. Overdreven opgehemeld, tegenstanders gebashed.
Honda bv ook opgehemeld voor nog niets.

Nederlanders zijn zo nationalistisch als de pest. Worden zo onrealistisch als het maar kan.
nogeenoudebekendezondag 14 april 2019 @ 23:43
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 23:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

We kennen Nederlanders, Ziggo en dan met name Kamphuis inmiddels wel toch?
Alles moet met een gigantische oranje bril op gedaan worden. Overdreven opgehemeld, tegenstanders gebashed.
Honda bv ook opgehemeld voor nog niets.

Nederlanders zijn zo nationalistisch als de pest. Worden zo onrealistisch als het maar kan.
Er is niks mis met een oranje bril. Dat oikofobische gelul moet eens een keer afgelopen zijn. Ook Nederlanders mogen trots zijn op de prestaties van hun landgenoten. Zoals ieder ander land.
bianconerizondag 14 april 2019 @ 23:44
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:52 schreef opreis het volgende:

[..]

Je snapt niet Ferrari een auto heeft die zn 2 a 3 tienden per rondje sneller is dan die van Max. Het feit dat Max een undercut kan uitvoeren op Leclerc en bijna op Vettel laat zien dat Leclerc dus harder had moeten rijden in die snellere auto of zuiniger op zn banden had moeten zijn om er zo een eenstopper van te maken zoals Ricciardo dat ook kon in zn Renault.
Wat wil je met dit onsamenhangende bericht zeggen?

Ferrari is sneller idd, leuk?
De undercut komt van het team, niet Max. Dat Leclerc zo slecht ging was een tactische blunder van Ferrari. Niets kwaliteit van Max of slechtheid van Leclerc.

Degelijke race, hij was er gewoon. Deed zijn ding en profiteerde van een blunder.
bianconerizondag 14 april 2019 @ 23:46
quote:
4s.gif Op zondag 14 april 2019 23:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Er is niks mis met een oranje bril. Dat oikofobische gelul moet eens een keer afgelopen zijn. Ook Nederlanders mogen trots zijn op de prestaties van hun landgenoten. Zoals ieder ander land.
Dat mag, tuurlijk.
Maar er zit een verschil tussen trots zijn op wat iemand bereikt heeft en een oranje bril en niet realistisch meer kijken.

En zeker van echte F1 fans (of voetbal of wat ook), praatprogramma's en andere dingen verwacht ik mensen die van de sport genieten en onpartijdig daarvan genieten.
nogeenoudebekendezondag 14 april 2019 @ 23:51
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 23:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat mag, tuurlijk.
Maar er zit een verschil tussen trots zijn op wat iemand bereikt heeft en een oranje bril en niet realistisch meer kijken.

En zeker van echte F1 fans (of voetbal of wat ook), praatprogramma's en andere dingen verwacht ik mensen die van de sport genieten en onpartijdig daarvan genieten.
Wat wil je nou horen? Dat Lewis momenteel de beste coureur in de beste auto is? Dat is geen mening maar een feit.

Wat Nederlanders niet begrijpen is dat individuen boven zichzelf kunnen stijgen indien ze voldoende steun krijgen. Wij zijn heer en meester in vrijwel alle sporten om sporters net niet dat mentale zetje te geven wat het verschil maakt. En waarom? Uit angst om op de bek te gaan. Nou dan ga je een paar keer op je bek, uiteindelijk win je.
hjansen82zondag 14 april 2019 @ 23:54
quote:
10s.gif Op zondag 14 april 2019 23:09 schreef ondeugend het volgende:
Mercedes playlist

[ afbeelding ]
Je vergeet de jank liedjes over de team radio :

Beartooth - I Have A Problem
Brad Paisley- Mud On The Tires
Chief Keef & RiFF RAFF – Cuz My Gear
Marillion - This strange engine
Tilak Basnet - Break Fail
twiFightmaandag 15 april 2019 @ 00:02
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2019 23:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat wil je nou horen? Dat Lewis momenteel de beste coureur in de beste auto is? Dat is geen mening maar een feit.

Wat Nederlanders niet begrijpen is dat individuen boven zichzelf kunnen stijgen indien ze voldoende steun krijgen. Wij zijn heer en meester in vrijwel alle sporten om sporters net niet dat mentale zetje te geven wat het verschil maakt. En waarom? Uit angst om op de bek te gaan. Nou dan ga je een paar keer op je bek, uiteindelijk win je.
Van fans kan ik dat nog tolereren (soms), maar sportcommentaar moet gewoon neutraal, nuttig en on point zijn. Net zoals ik in een filmreview ook niet hoef te horen dat de reviewer een stijve krijgt van scarlett johansson.
LTVDKmaandag 15 april 2019 @ 00:10
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 23:02 schreef Googolplexian het volgende:
Weet niet of al gepost maar HEFTIG begin, dit!

Mercedes heeft 3 1-2's bij de eerste 3 races, Hamilton 'I don't feel like we're the dominant team'.

:')
hjansen82maandag 15 april 2019 @ 00:11
quote:
9s.gif Op maandag 15 april 2019 00:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Mercedes heeft 3 1-2's bij de eerste 3 races, Hamilton 'I don't feel like we're the dominant team'.

:')
En dat is de reden waarom hij zo irritant is.
nogeenoudebekendemaandag 15 april 2019 @ 00:12
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 00:02 schreef twiFight het volgende:

[..]

Van fans kan ik dat nog tolereren (soms), maar sportcommentaar moet gewoon neutraal, nuttig en on point zijn. Net zoals ik in een filmreview ook niet hoef te horen dat de reviewer een stijve krijgt van scarlett johansson.
Want Sky is niet pro-Lewis, bijvoorbeeld. Wat jij wil is gewoon onrealistisch tenzij je in een land woont wat geen rijder of team levert. En precies het probleem wat ik aanstip.

Ik snap dus niet waarom zoveel mensen 'tegen' een landgenoot zijn, buiten trollen om.
#ANONIEMmaandag 15 april 2019 @ 00:41
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 23:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

We kennen Nederlanders, Ziggo en dan met name Kamphuis inmiddels wel toch?
Alles moet met een gigantische oranje bril op gedaan worden. Overdreven opgehemeld, tegenstanders gebashed.
Honda bv ook opgehemeld voor nog niets.

Nederlanders zijn zo nationalistisch als de pest. Worden zo onrealistisch als het maar kan.
Het staat je vrij om te zappen naar de Duitsers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2019 00:42:04 ]
opreismaandag 15 april 2019 @ 06:52
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 23:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat wil je met dit onsamenhangende bericht zeggen?

Ferrari is sneller idd, leuk?
De undercut komt van het team, niet Max. Dat Leclerc zo slecht ging was een tactische blunder van Ferrari. Niets kwaliteit van Max of slechtheid van Leclerc.

Degelijke race, hij was er gewoon. Deed zijn ding en profiteerde van een blunder.
Weet je, laat ook maar. Het was al lang duidelijk dat je te ver in italie zn reet zit om ook nog maar iets anders te zien.
franske19maandag 15 april 2019 @ 07:37
quote:
4s.gif Op zondag 14 april 2019 23:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Er is niks mis met een oranje bril. Dat oikofobische gelul moet eens een keer afgelopen zijn. Ook Nederlanders mogen trots zijn op de prestaties van hun landgenoten. Zoals ieder ander land.
Hij is een bekende VBL trol. Lekker negeren.
potjecrememaandag 15 april 2019 @ 07:47
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 06:52 schreef opreis het volgende:

[..]

Weet je, laat ook maar. Het was al lang duidelijk dat je te ver in italie zn reet zit om ook nog maar iets anders te zien.
Hij heeft gewoon gelijk.
mikieumaandag 15 april 2019 @ 08:12
Volgens mij werd Vandoorne nog minder vernederd dan Gasly atm..

En volgens vele ging Gasly het Max wel even moeilijk maken.. vorige race was zijn pace even goed in schone lucht (zeiden die kenners)..

Man, hij kon op soft de pace van Max op de mediums niet eens bijhouden :')

Max is gewoon gigantisch vooruit gegaan sinds de laatste keren dat Gasly de kans had tegen hem te racen, en juist dat talent zet hem nu op #3.
potjecrememaandag 15 april 2019 @ 08:14
Het moment van de gp voor mij.

12252620-6920585-image-a-75_1555233081961.jpg
Mercedes' magnificent 'double-stack'
sasquatschmaandag 15 april 2019 @ 08:48
quote:
9s.gif Op maandag 15 april 2019 00:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Mercedes heeft 3 1-2's bij de eerste 3 races, Hamilton 'I don't feel like we're the dominant team'.

:')
En daar heeft hij gelijk in want de vorige race wonnen ze alleen maar door de motorproblemen van Ferrari.
tja77maandag 15 april 2019 @ 08:52
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 08:12 schreef mikieu het volgende:
Volgens mij werd Vandoorne nog minder vernederd dan Gasly atm..

En volgens vele ging Gasly het Max wel even moeilijk maken.. vorige race was zijn pace even goed in schone lucht (zeiden die kenners)..

Man, hij kon op soft de pace van Max op de mediums niet eens bijhouden :')

Max is gewoon gigantisch vooruit gegaan sinds de laatste keren dat Gasly de kans had tegen hem te racen, en juist dat talent zet hem nu op #3.
Ik schaal Stoffel dan ook een stukje hoger in dan Gasly. Ik denk dat Stoffel het Max zo nu en dan best lastig zou maken. Natuurlijk is Max de betere, maar Stoffel zou er veel dichterbij zitten.
Taradomaandag 15 april 2019 @ 09:12
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 08:52 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik schaal Stoffel dan ook een stukje hoger in dan Gasly. Ik denk dat Stoffel het Max zo nu en dan best lastig zou maken. Natuurlijk is Max de betere, maar Stoffel zou er veel dichterbij zitten.
blijft speculatie, dat de auto Gasly niet ligt is duidelijk, ik denk dat we alleen met zekerheid kunnen stellen dat Ricciardo het beter zou doen met deze auto dan hij
vosssmaandag 15 april 2019 @ 09:23
Max is 4de geworden dankzij en een falende strategie van Ferrari en zelf een solide race rijden.

Dat daar discussie over was. 8)7

Of ik begrijp het verkeerd. :@
TAV74maandag 15 april 2019 @ 09:27
quote:
3s.gif Op maandag 15 april 2019 09:23 schreef vosss het volgende:
Max is 4de geworden dankzij en een falende strategie van Ferrari en zelf een solide race rijden.

Dat daar discussie over was. 8)7

Of ik begrijp het verkeerd. :@
Discussie is blijkbaar of hij degelijk of goed gereden heeft :s) . Maar ja,Ferrari was te snel om ze beide te pakken dus ik heb geen idee wat het verschil tussen goed en degelijk dan is, meer zat er iig niet in. Enige referentiekader is dan nog zijn teamgenoot in dezelfde auto, maar ja, rijdt Gasly nu als een natte krant of is Verstappen gewoon echt bloedsnel.
vosssmaandag 15 april 2019 @ 09:34
Degelijk en goed. De ene kans die hij bij Vettel had geprobeerd en het netjes weten te houden. Dan kan max zeggen wat ie wil dat ie niks veranderd aan zn rijstijl, maar 2 jaar geleden hadden ze er allebei afgelegen.

Als ie niet degelijk en goed had gereden dan was Leclerc hem nog voorbij gegaan.

Die P4 kwam bovenal door alweer een falende strategie van Ferrari. En als iemand faalt of fouten maakt dan moet je er wel zijn. En dat was Max. Dus gewoon keurig. Maar zonder de fouten van Ferrari was hij gewoon op P5 gefinisht. Dat zou iedereen toch wel moeten doorzien lijkt me.

Vooralsnog kan hij prima aanhaken/bijblijven en de kansen die zich voordoen gewoon pakken.

Als hij tot de zomerstop bij kan blijven en als de 2de helft net zo goed gaat als vorig jaar dan doet ie gewoon mee om de titel. Maargoed, dat is koffie dik kijken. We zien wel. :)
#ANONIEMmaandag 15 april 2019 @ 09:42
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2019 09:34 schreef vosss het volgende:
Degelijk en goed. De ene kans die hij bij Vettel had geprobeerd en het netjes weten te houden. Dan kan max zeggen wat ie wil dat ie niks veranderd aan zn rijstijl, maar 2 jaar geleden hadden ze er allebei afgelegen.

Als ie niet degelijk en goed had gereden dan was Leclerc hem nog voorbij gegaan.

Die P4 kwam bovenal door alweer een falende strategie van Ferrari. En als iemand faalt of fouten maakt dan moet je er wel zijn. En dat was Max. Dus gewoon keurig. Maar zonder de fouten van Ferrari was hij gewoon op P5 gefinisht. Dat zou iedereen toch wel moeten doorzien lijkt me.

Vooralsnog kan hij prima aanhaken/bijblijven en de kansen die zich voordoen gewoon pakken.

Als hij tot de zomerstop bij kan blijven en als de 2de helft net zo goed gaat als vorig jaar dan doet ie gewoon mee om de titel. Maargoed, dat is koffie dik kijken. We zien wel. :)
Door er gewoon bij te blijven en punten af te snoepen wanneer een ander faalt, staat hij gewoon 3e in het kampioenschap. Met een auto die 5e had moeten staan. In dat op zicht heeft hij zich sterk verbeterd t.o.v. vorig jaar.
DeeBeemaandag 15 april 2019 @ 09:43
Meedoen om de titel. :') :D
Na 3 races al meer dan een racewin achter...

Al doet Max het lekker, dit zijn meer punten dan hij had 'moeten' hebben met deze auto ja, boven het niveau van de RBR.

De titel is echter alweer voor Mercedes, laten we alsjeblieft niemand voor de gek houden.
vosssmaandag 15 april 2019 @ 09:47
Ik vind 3 races te vroeg om dat te concluderen. Het kan nog alle kanten op. Ook de kant van Ferrari.
Meike26maandag 15 april 2019 @ 10:17
quote:
9s.gif Op maandag 15 april 2019 09:43 schreef DeeBee het volgende:
Meedoen om de titel. :') :D
Na 3 races al meer dan een racewin achter...

Al doet Max het lekker, dit zijn meer punten dan hij had 'moeten' hebben met deze auto ja, boven het niveau van de RBR.

De titel is echter alweer voor Mercedes, laten we alsjeblieft niemand voor de gek houden.
Dit meen je niet.. toch ? :D
Als Hammie of Vettel 1 race uitvalt en Verstappen staat op het podium (welke plek dan ook) dan stijgt hij gelijk naar P2.

Als je kijkt naar betrouwbaarheid en strategie, heeft vooral Ferrari te vrezen op uitval of lagere finishes dit seizoen.
fathankmaandag 15 april 2019 @ 11:00
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 00:02 schreef twiFight het volgende:

[..]

Van fans kan ik dat nog tolereren (soms), maar sportcommentaar moet gewoon neutraal, nuttig en on point zijn. Net zoals ik in een filmreview ook niet hoef te horen dat de reviewer een stijve krijgt van scarlett johansson.
Zet je toch een robot neer.
opreismaandag 15 april 2019 @ 11:09
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dit meen je niet.. toch ? :D
Als Hammie of Vettel 1 race uitvalt en Verstappen staat op het podium (welke plek dan ook) dan stijgt hij gelijk naar P2.

Als je kijkt naar betrouwbaarheid en strategie, heeft vooral Ferrari te vrezen op uitval of lagere finishes dit seizoen.
Wiskunde niet je sterkste punt?
Ham 68
Bot 62
Max 39

Ham staat inmiddels al een race win voor dus zelfs die kom je niet met 1 uitval beurt van Ham en een race win niet voorbij.
Bottas staat er 23 punten voor. Dus die zou je bij een uitval beurt van beurt van Bottas EN een race winst van Max voorbij kunnen.
Dus dat op het podium staan, welke plek dan ook klopt niet, en het geld ook alleen voor Bottas.

EDIT:Hoe langer ik er naar kijk hoe merkwaardiger ik het vind hoe je op die conclusie bent gekomen

Kijkende naar een mogelijke wereldtitel voor Max. Opzich zou het nog wel kunnen, maar het probleem voor Max is dat Ferrari Mercedes nog geen punten heeft gekost. Die lopen nu dus keihard uit. Als Vettel en Leclerc ook afwisselend eerste zouden worden dan blijft de top wat dichter bij elkaar maar er is nu al een behoorlijk gat, ten eerste moet Red Bull dan het gat in snelheid overbruggen om uberhaupt een race te kunnen winnen, en dan moeten ze dus ook nog vaker gaan winnen dan Mercedes om dat gat weer in te lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door opreis op 15-04-2019 11:14:21 ]
DeeBeemaandag 15 april 2019 @ 11:18
Wat opreis zegt. Zelfs als scoort Ferrari 1-2's, dan duurt het nu alsnog al 4 races minimaal om HAM in te halen als hij podiums blijft scoren.

Als je al uitvalbeurten in je scenario's gaat gebruiken (na 3 races :')), dan bevestig je al hoe groot het probleem is... Laat staan dat Max nog geen ronde aan de leiding heeft gereden, dus Red Bull nemen we helemaal niet serieus in de titelstrijd.

Zelfs al wordt je de snelste, Merc is op z'n slechts het derde team, dus die harken gegarandeerd 10 punten per race binnen, dus het is al snel veel lastiger dan men denkt om achterstand in te halen (helemaal met het 2% uitvalpercentage ofzo van Merc...).
TAV74maandag 15 april 2019 @ 11:18
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Wiskunde niet je sterkste punt?
Ham 68
Bot 62
Max 39

Ham staat inmiddels al een race win voor dus zelfs die kom je niet met 1 uitval beurt van Ham en een race win niet voorbij.
Bottas staat er 23 punten voor. Dus die zou je bij een uitval beurt van beurt van Bottas EN een race winst van Max voorbij kunnen.
Dus dat op het podium staan, welke plek dan ook klopt niet, en het geld ook alleen voor Bottas.

EDIT:Hoe langer ik er naar kijk hoe merkwaardiger ik het vind hoe je op die conclusie bent gekomen

Kijkende naar een mogelijke wereldtitel voor Max. Opzich zou het nog wel kunnen, maar het probleem voor Max is dat Ferrari Mercedes nog geen punten heeft gekost. Die lopen nu dus keihard uit. Als Vettel en Leclerc ook afwisselend eerste zouden worden dan blijft de top wat dichter bij elkaar maar er is nu al een behoorlijk gat, ten eerste moet Red Bull dan het gat in snelheid overbruggen om uberhaupt een race te kunnen winnen, en dan moeten ze dus ook nog vaker gaan winnen dan Mercedes om dat gat weer in te lopen.
Uiteindelijk heeft Max alleen een kansje als Ferrari en Mercedes zoveel mogelijk met beide coureurs mee gaan doen in de strijd.
twiFightmaandag 15 april 2019 @ 11:21
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2019 00:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Want Sky is niet pro-Lewis, bijvoorbeeld. Wat jij wil is gewoon onrealistisch tenzij je in een land woont wat geen rijder of team levert. En precies het probleem wat ik aanstip.

Ik snap dus niet waarom zoveel mensen 'tegen' een landgenoot zijn, buiten trollen om.
Grappig dat je het woord "tegen" bezigt.
Ik reageerde op deze tekst:
"Maar er zit een verschil tussen trots zijn op wat iemand bereikt heeft en een oranje bril en niet realistisch meer kijken.

En zeker van echte F1 fans (of voetbal of wat ook), praatprogramma's en andere dingen verwacht ik mensen die van de sport genieten en onpartijdig daarvan genieten."

Dus wanneer je wél realistisch kijkt ben je opeens 'tegen' max? Hou op, zeg.
Ik waardeer, zelfs zonder oranje bril, wat max presteert en ik bewonder hem niet om de dingen die hij beter had kunnen doen. Lijkt mij vrij gezond.

Wat Doornbos doet is prima. Wat Coronel doet is beschamend.
En ik zie niet in hoe Coronels gedrag max een extra zetje gaat geven.
Meike26maandag 15 april 2019 @ 11:24
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Wiskunde niet je sterkste punt?
Ham 68
Bot 62
Max 39

Ham staat inmiddels al een race win voor dus zelfs die kom je niet met 1 uitval beurt van Ham en een race win niet voorbij.
Bottas staat er 23 punten voor. Dus die zou je bij een uitval beurt van beurt van Bottas EN een race winst van Max voorbij kunnen.
Dus dat op het podium staan, welke plek dan ook klopt niet, en het geld ook alleen voor Bottas.

EDIT:Hoe langer ik er naar kijk hoe merkwaardiger ik het vind hoe je op die conclusie bent gekomen

Kijkende naar een mogelijke wereldtitel voor Max. Opzich zou het nog wel kunnen, maar het probleem voor Max is dat Ferrari Mercedes nog geen punten heeft gekost. Die lopen nu dus keihard uit. Als Vettel en Leclerc ook afwisselend eerste zouden worden dan blijft de top wat dichter bij elkaar maar er is nu al een behoorlijk gat, ten eerste moet Red Bull dan het gat in snelheid overbruggen om uberhaupt een race te kunnen winnen, en dan moeten ze dus ook nog vaker gaan winnen dan Mercedes om dat gat weer in te lopen.
Oké, fair point. Mijn misser, ik dacht dat het dichter bij elkaar zat. Nog steeds geen man overboord.

Maar dan nog, dan zit hij er wel weer gelijk bij. Vettel was in zijn hoogtijdagen bij/met RBR ook de man die 2e deel van het seizoen het meeste inliep en 1e plek veroverde.

Het seizoen is amper begonnen, ik vind het begin wel tof zo met 5 mogelijke kampioenen, als dit zo blijft tot Singapore, hebben we een top jaar en hebben we een kampioen die het verdient eind van het jaar (mits teringactie op de baan) ^O^

Het minst hoop ik op Hamilton, die heeft er nu wel genoeg gehad.
opreismaandag 15 april 2019 @ 11:31
Weet ik ook wel, maar het punt is dat Mercedes nu gewoon bulletproof lijkt en je de hulp van Ferrari (en evt Gasly...lol) nodig gaat hebben om hard in te lopen op Bottas en Hamilton.
Alleen lijkt er geen sleet op te zitten bij Mercedes.
Ze hebben al jaren de beste auto's
Strategisch maken ze weinig blunders
Coureurs lijken dit jaar ook van hoog caliber (Hamilton was al snel, Bottas lijkt nu ook dichter er op te zitten)
Betrouwbaarheid is ook weer geweldig.
Ga er maar gewoon van uit dat het Hamilton 1, Bottas 2 wordt, en als Ferrari weer implodeert zo als de afgelopen jaren de derde plek voor Max een mooi resultaat zal zijn.
Taradomaandag 15 april 2019 @ 11:35
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:31 schreef opreis het volgende:
Weet ik ook wel, maar het punt is dat Mercedes nu gewoon bulletproof lijkt en je de hulp van Ferrari (en evt Gasly...lol) nodig gaat hebben om hard in te lopen op Bottas en Hamilton.
Alleen lijkt er geen sleet op te zitten bij Mercedes.
Ze hebben al jaren de beste auto's
Strategisch maken ze weinig blunders
Coureurs lijken dit jaar ook van hoog caliber (Hamilton was al snel, Bottas lijkt nu ook dichter er op te zitten)
Betrouwbaarheid is ook weer geweldig.
Ga er maar gewoon van uit dat het Hamilton 1, Bottas 2 wordt, en als Ferrari weer implodeert zo als de afgelopen jaren de derde plek voor Max een mooi resultaat zal zijn.
ik vrees dat dit een aardige voorspelling is, het zou al heel wat zijn als Red Bull het aantal racewins van vorig jaar kan evenaren laat staan verbeteren
Meike26maandag 15 april 2019 @ 11:37
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:31 schreef opreis het volgende:
Weet ik ook wel, maar het punt is dat Mercedes nu gewoon bulletproof lijkt en je de hulp van Ferrari (en evt Gasly...lol) nodig gaat hebben om hard in te lopen op Bottas en Hamilton.
Alleen lijkt er geen sleet op te zitten bij Mercedes.
Ze hebben al jaren de beste auto's
Strategisch maken ze weinig blunders
Coureurs lijken dit jaar ook van hoog caliber (Hamilton was al snel, Bottas lijkt nu ook dichter er op te zitten)
Betrouwbaarheid is ook weer geweldig.
Ga er maar gewoon van uit dat het Hamilton 1, Bottas 2 wordt, en als Ferrari weer implodeert zo als de afgelopen jaren de derde plek voor Max een mooi resultaat zal zijn.
Ja snap ik, die zorg heb ik ook wel gedeeltelijk. Maar ik ga niet begin van het seizoen doemdenken als er nog 18 races te rijden zijn.

En daarnaast is het Formule1B kampioenschap ook wel weer leuk om te volgen. Jammer dat Haas en Racing Punt tot op dit moment niet veel snelheid en consistentie laten zien.
twiFightmaandag 15 april 2019 @ 11:41
Ondanks de dominantie heb ik de laatste 2 seizoenen mij toch prima vermaakt hoor. Ik kijk F1 dan ook niet om de scorebordjournalistiek aan het einde van het seizoen.

Het Mercedesteam loopt gewoon heel goed, zoals opreis al oppert. Als zij geen fouten maken is het aan de andere teams om te zorgen dat ze het beter doen. En die laten het gewoon liggen.
Taradomaandag 15 april 2019 @ 11:43
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:41 schreef twiFight het volgende:
Ondanks de dominantie heb ik de laatste 2 seizoenen mij toch prima vermaakt hoor. Ik kijk F1 dan ook niet om de scorebordjournalistiek aan het einde van het seizoen.

Het Mercedesteam loopt gewoon heel goed, zoals opreis al oppert. Als zij geen fouten maken is het aan de andere teams om te zorgen dat ze het beter doen. En die laten het gewoon liggen.
dat is wel zo maar ik zou het toch wel leuk vinden als er met deze hybrid motoren er een keer een andere kampioen is
Nattekatmaandag 15 april 2019 @ 11:46
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.

In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.

Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
TheFreshPrincemaandag 15 april 2019 @ 11:53
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken :P
Taradomaandag 15 april 2019 @ 11:53
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:46 schreef Nattekat het volgende:
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.

In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.

Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedes
Taradomaandag 15 april 2019 @ 11:54
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken :P
dat heet formule W
TheFreshPrincemaandag 15 april 2019 @ 11:56
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat heet formule W
Geen last van wratjes >:)
Googolplexianmaandag 15 april 2019 @ 11:56
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:46 schreef Nattekat het volgende:
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.

In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.

Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
Vandaar dat er om de zoveel jaar een nieuwe formule komt (vandaar ook de naam Formule).

Er zijn altijd periodes geweest van dominante motoren. Waar de winst kwam uit een loop-hole in de regels, welke gaandeweg gedicht werden, was het een periode van wisselende kampioenen.
De winst van je best doen om de regels naar je eigen hand te zetten is historisch gezien een meer-jaren-payoff in de F1. Het is aan de andere teams om in die jaren de winnende formule in te halen en dat is toch ons kijkgenot? :)

Binnenkort een andere formule.
TAV74maandag 15 april 2019 @ 12:07
Het hele constructeursdeel geeft ook een extra dimensie. Vraag is niet alleen welke coureur top gaat zijn, maar ook welk team. Ook dat spel is interessant. Waarbij het uiteraard wel leuk is al de verschillen niet te groot zijn en er af en toe een wisseling van de wacht is. Maar de geschiedenis leert dat dit moment altijd komt.
Nattekatmaandag 15 april 2019 @ 12:08
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedes
Het was het sterkste punt van Red Bull en de zwakste van Mercedes.
Nattekatmaandag 15 april 2019 @ 12:08
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vandaar dat er om de zoveel jaar een nieuwe formule komt (vandaar ook de naam Formule).

Er zijn altijd periodes geweest van dominante motoren. Waar de winst kwam uit een loop-hole in de regels, welke gaandeweg gedicht werden, was het een periode van wisselende kampioenen.
De winst van je best doen om de regels naar je eigen hand te zetten is historisch gezien een meer-jaren-payoff in de F1. Het is aan de andere teams om in die jaren de winnende formule in te halen en dat is toch ons kijkgenot? :)

Binnenkort een andere formule.
Nog nooit zo erg als nu. Ferrari 2000-2004 is er helemaal niets bij.
fathankmaandag 15 april 2019 @ 12:43
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het was het sterkste punt van Red Bull en de zwakste van Mercedes.
Hebben ze hun huiswerk dus niet goed genoeg gemaakt.

Als het dan toch eerlijker moet begin dan eens de Ferrari-subsidie van 100 miljoen euro weg te strepen.
bedachtzaammaandag 15 april 2019 @ 12:45
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedes
Een herhaling van 2017 lijkt het wel, uiteindelijk komt het goed maar dan is het gat al te groot.
Nieuwschierigmaandag 15 april 2019 @ 12:48
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken :P
Het zou voor de liefhebbers van de techniek niet eens veel uitmaken.
Door de wintunnels lijken de auto's op een afstand al als 2 druppels water op elkaar en de verschillen die er zijn bestaan uit minieme vleugeltjes die onzichtbare vortexen produceren, en nog onzichtbaardere aanpassingen in de software.
Een auto met 6 wielen, of met een ventilator die de lucht onder de bodem wegzuigt hoef je niet meer te verwachten.
opreismaandag 15 april 2019 @ 12:54
Komt goed jongens
https://www.gpblog.com/nl(...)-honda-in-baku-.html
Nieuwschierigmaandag 15 april 2019 @ 12:58
quote:
Tjonge jonge, die Marko laat zich ook voor het karretje spannen tegenwoordig.
En van de Telegraaf kun je niet eens wat anders verwachten dan onzinclickbait.
bianconerimaandag 15 april 2019 @ 13:08
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2019 23:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat wil je nou horen? Dat Lewis momenteel de beste coureur in de beste auto is? Dat is geen mening maar een feit.
Niets? Ik gaf gewoon mijn zicht na afloop en dan krijg je van die oranje gekleurde tegen reacties.

quote:
Wat Nederlanders niet begrijpen is dat individuen boven zichzelf kunnen stijgen indien ze voldoende steun krijgen. Wij zijn heer en meester in vrijwel alle sporten om sporters net niet dat mentale zetje te geven wat het verschil maakt. En waarom? Uit angst om op de bek te gaan. Nou dan ga je een paar keer op je bek, uiteindelijk win je.
Waar kom jij vandaan joh?
Nederlanders zijn juist goed in arrogantie en de sporters over de paard te tillen. Zie Max.
bianconerimaandag 15 april 2019 @ 13:11
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 06:52 schreef opreis het volgende:

[..]

Weet je, laat ook maar. Het was al lang duidelijk dat je te ver in italie zn reet zit om ook nog maar iets anders te zien.
Dus ik mag niet realistisch zijn?
Jij zit te ver in NLs reet bedoel je.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 07:37 schreef franske19 het volgende:

[..]

Hij is een bekende VBL trol. Lekker negeren.
Dus iemand die realistisch is en geen gekleurde bril heeft is een trol? Sure hahaha
bianconerimaandag 15 april 2019 @ 13:14
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2019 00:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Want Sky is niet pro-Lewis, bijvoorbeeld. Wat jij wil is gewoon onrealistisch tenzij je in een land woont wat geen rijder of team levert. En precies het probleem wat ik aanstip.

Ik snap dus niet waarom zoveel mensen 'tegen' een landgenoot zijn, buiten trollen om.
Niemand is tegen een landgenoot, Max in dit geval.
Het probleem wat ik en anderen aanstippen is het vreselijke onrealistische wat allemaal gezegd wordt en dat alle tegenstanders (bv Renault of Vettel) compleet met alles de grond in getrapt moeten worden (vaak onterecht zie bv quali China).

Ook al is het een landgenoot dan mag je best realistisch naar Max kijken.
Dan ben je nog niet tegen hem.
Ik ben F1 fan, niet Nederland fan.
Daarom kijk ik niet naar F1.
Net zo lief is er niets Nederlands, gaat mij om F1.
bianconerimaandag 15 april 2019 @ 13:23
quote:
3s.gif Op maandag 15 april 2019 09:23 schreef vosss het volgende:
Max is 4de geworden dankzij en een falende strategie van Ferrari en zelf een solide race rijden.

Dat daar discussie over was. 8)7

Of ik begrijp het verkeerd. :@
Nee hoor klopt.

quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2019 09:34 schreef vosss het volgende:
Degelijk en goed. De ene kans die hij bij Vettel had geprobeerd en het netjes weten te houden. Dan kan max zeggen wat ie wil dat ie niks veranderd aan zn rijstijl, maar 2 jaar geleden hadden ze er allebei afgelegen.

Als ie niet degelijk en goed had gereden dan was Leclerc hem nog voorbij gegaan.

Die P4 kwam bovenal door alweer een falende strategie van Ferrari. En als iemand faalt of fouten maakt dan moet je er wel zijn. En dat was Max. Dus gewoon keurig. Maar zonder de fouten van Ferrari was hij gewoon op P5 gefinisht. Dat zou iedereen toch wel moeten doorzien lijkt me.

Vooralsnog kan hij prima aanhaken/bijblijven en de kansen die zich voordoen gewoon pakken.

Als hij tot de zomerstop bij kan blijven en als de 2de helft net zo goed gaat als vorig jaar dan doet ie gewoon mee om de titel. Maargoed, dat is koffie dik kijken. We zien wel. :)
Ja en nee.

Helemaal mee eens dat Max een stuk volwassener is. Sinds vorig seizoen is hij echt veel beter geworden.

Deze race vond ik gewoon degelijk.
Zoals je zegt P4 was puur door een blunder van Ferrari. Max heeft niets hoeven doen.
Natuurlijk hij moest op zijn normale plek rijden en er niet afvliegen. Maar ja thats it.
Zijn pace was normaal, alles ging gewoon normaal.
Niets bijzonders. Wat voor Max iets goeds is.
DeeBeemaandag 15 april 2019 @ 13:23
Dit wordt erg vermoeiend, lol.
MakkieRmaandag 15 april 2019 @ 13:47
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 23:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Klopt.

Dat is wat iedereen voor de race eigenlijk al zei.
Zonder fouten van anderen zou het P5 worden. Ferrari screwed up en dus werd het P4.
Hoger dan verwacht, toch blijf ik er bij dat Max niet meer dan degelijk gereden heeft. Gewoon in orde. Was er, geen fouten.
Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6.
MakkieRmaandag 15 april 2019 @ 13:49
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Niemand is tegen een landgenoot, Max in dit geval.
Het probleem wat ik en anderen aanstippen is het vreselijke onrealistische wat allemaal gezegd wordt en dat alle tegenstanders (bv Renault of Vettel) compleet met alles de grond in getrapt moeten worden (vaak onterecht zie bv quali China).

Ook al is het een landgenoot dan mag je best realistisch naar Max kijken.
Dan ben je nog niet tegen hem.
Ik ben F1 fan, niet Nederland fan.
Daarom kijk ik niet naar F1.
Net zo lief is er niets Nederlands, gaat mij om F1.
Niet Nederlander fan zijn, dat kan alleen maar in Nederland _O-
opreismaandag 15 april 2019 @ 13:51
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6.
Bottas heeft Leclerc nog ingehaald geloof ik.
MakkieRmaandag 15 april 2019 @ 13:55
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:51 schreef opreis het volgende:

[..]

Bottas heeft Leclerc nog ingehaald geloof ik.
Er kan mij een zijn ontgaan, maar ik zeg dan ook nauwelijks, om mijzelf in te dekken :P
Gruj0maandag 15 april 2019 @ 14:33
quote:
Kvyat haalt verhaal bij stewards na zware straf: "Zij waren het wél met mij eens"
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html

Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
Luctor.et.Emergomaandag 15 april 2019 @ 15:08
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html

Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
Ik snapte sowieso al niet dat Kvyat een straf kreeg.
twiFightmaandag 15 april 2019 @ 15:10
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:46 schreef Nattekat het volgende:
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.

In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.

Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
Pardon? In 2004 had Ferrari 2,2 keer zoveel punten als de opvolger in het kampioenschap!
In 2018 Mercedes maar 1,14.
Dus 14% verschil versus 120% verschil.
blessed19maandag 15 april 2019 @ 15:25
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 11:18 schreef DeeBee het volgende:
Wat opreis zegt. Zelfs als scoort Ferrari 1-2's, dan duurt het nu alsnog al 4 races minimaal om HAM in te halen als hij podiums blijft scoren.

Als je al uitvalbeurten in je scenario's gaat gebruiken (na 3 races :')), dan bevestig je al hoe groot het probleem is... Laat staan dat Max nog geen ronde aan de leiding heeft gereden, dus Red Bull nemen we helemaal niet serieus in de titelstrijd.

Zelfs al wordt je de snelste, Merc is op z'n slechts het derde team, dus die harken gegarandeerd 10 punten per race binnen, dus het is al snel veel lastiger dan men denkt om achterstand in te halen (helemaal met het 2% uitvalpercentage ofzo van Merc...).
Ricgod heeft al wel een paar ronden aan de leiding gereden! Hup renault!


:')
Nattekatmaandag 15 april 2019 @ 15:30
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:10 schreef twiFight het volgende:

[..]

Pardon? In 2004 had Ferrari 2,2 keer zoveel punten als de opvolger in het kampioenschap!
In 2018 Mercedes maar 1,14.
Dus 14% verschil versus 120% verschil.
1+2 nu is 43 punten. Toen 18.
3+4 nu is 27 punten. Toen 10.
Geen eerlijke vergelijking.

En ik heb het over de complete periode. De cijfers tonen aan dat Mercedes veel dominanter is.
LTVDKmaandag 15 april 2019 @ 15:38
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html

Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
Heel die straf sloeg sowieso nergens op, was gewoon een race-incident in de openingsronden die er eigenlijk elke race wel zijn.
twiFightmaandag 15 april 2019 @ 15:43
Tsja, wat is dominant. Ik vind Mercedes al twee jaar niet per se dominant. Wel duidelijk de betere. Maar als je naar 2017 en 2018 zijn beide jaren de twee hoogstgeklasseerde coureurs gewoon van verschillende teams. In 2018 was Bottas zelfs 5e. Nu is dat juist wel weer een scorebordargument, maar toch. Andere teams hadden kansen genoeg.

In de jaren ervoor stonden de twee Mercedesrijders allebei torenhoog bovenaan en Mercedes ook met 60%+ punten voor. Dat is dominantie.
Lionheaadmaandag 15 april 2019 @ 15:46
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html

Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
Blijkbaar doen ze toch niets aan de straf, gezien er geen melding wordt gemaakt dat de punten op zijn "strafblad" geschrapt worden. Als ze het met hem eens zouden zijn, zouden die punten niet gegeven hoeven worden.
THEFXRmaandag 15 april 2019 @ 16:02
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:43 schreef twiFight het volgende:
Tsja, wat is dominant. Ik vind Mercedes al twee jaar niet per se dominant. Wel duidelijk de betere. Maar als je naar 2017 en 2018 zijn beide jaren de twee hoogstgeklasseerde coureurs gewoon van verschillende teams. In 2018 was Bottas zelfs 5e. Nu is dat juist wel weer een scorebordargument, maar toch. Andere teams hadden kansen genoeg.

In de jaren ervoor stonden de twee Mercedesrijders allebei torenhoog bovenaan en Mercedes ook met 60%+ punten voor. Dat is dominantie.
deze waren vroeger pas dominant
84441d70-2b10-4839-b89e-9bc23e4abb25.tfss-17382e5b-aec3-4580-b0ee-f213c6d907c3-TB-MARL-REG.jpg
Nattekatmaandag 15 april 2019 @ 16:23
https://www.reddit.com/r/(...)JMETXFKB&sh=19157e21

Statistiek :)
opgebaardemaandag 15 april 2019 @ 17:44
quote:
Auw
DeeBeemaandag 15 april 2019 @ 17:59
quote:
Het is inderdaad gewoon triest. En dan geloven mensen er nog in dat Merc niet favoriet is, of dat Hamilton die kampioenschappen voor de porten van de hel moest wegslepen. :') Het meest dominante team allertijden en met de huidige regelgeving is er geen enkele mogelijkheid om die dominantie te bedreigen...

Daarbij sandbagt Mercedes die races ook nog eens gigantisch...toen HAM de motor vorig jaar of het jaar ervoor een keer helemaal open gooide toen hij achteraan startte (in Japan dacht ik?) reed hij de rest gewoon voorbij op de rechte stukken zonder DRS. :D :')

Ferrari leek dominanter omdat Schumi altijd de hele race doortrapte en zo nog wel eens wat mannen lapte, maar we kijken ondertussen naar een soort WWE. En de altijd walgelijke Toto Wolff maar de underdog acteren...

[ Bericht 11% gewijzigd door DeeBee op 15-04-2019 18:08:30 ]
Gruj0maandag 15 april 2019 @ 18:55
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:46 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Blijkbaar doen ze toch niets aan de straf, gezien er geen melding wordt gemaakt dat de punten op zijn "strafblad" geschrapt worden. Als ze het met hem eens zouden zijn, zouden die punten niet gegeven hoeven worden.
Nou lekker dan, wist niet van die strafpunten. Gaat lekker daar bij de FIA. :r
DonVincenzomaandag 15 april 2019 @ 19:14
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:55 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Nou lekker dan, wist niet van die strafpunten. Gaat lekker daar bij de FIA. :r
Lees nou eens wat er werkelijk in dat nieuwsberichtje staat. Kvyat heeft met de stewards gesproken en Kvyat zegt dat ze het gedeeltelijk wel met elkaar eens zijn geworden. Je straatje schoonvegen noemen we dat.
Gruj0maandag 15 april 2019 @ 19:18
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 19:14 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Lees nou eens wat er werkelijk in dat nieuwsberichtje staat. Kvyat heeft met de stewards gesproken en Kvyat zegt dat ze het gedeeltelijk wel met elkaar eens zijn geworden. Je straatje schoonvegen noemen we dat.
Je begrijp dat de stewards deze bewering van Kvyat zo kunnen weerleggen? Als Franz Tost al niets zegt en het opneemt voor Kvyat, praat hij zeker geen bullshit.

Sommige mensen doen echt alsof Kvyat er elke start op uit is om minstens twee bolides te rammen.
Tinos85maandag 15 april 2019 @ 19:23
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:25 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ricgod heeft al wel een paar ronden aan de leiding gereden! Hup renault!


:')
Max heeft twee ronden aan de leiding gereden in Australië. :P
DonVincenzomaandag 15 april 2019 @ 19:30
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 19:18 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Je begrijp dat de stewards deze bewering van Kvyat zo kunnen weerleggen? Als Franz Tost al niets zegt en het opneemt voor Kvyat, praat hij zeker geen bullshit.

Sommige mensen doen echt alsof Kvyat er elke start op uit is om minstens twee bolides te rammen.
Natuurlijk neemt Tost het op voor z'n rijder. Dat doet elke teambaas. Dat zegt heel weinig.

En nee, natuurlijk gaan de stewards niet achteraf via de media een discussie aan. Ze hebben hun beslissing genomen en daarmee is het klaar. Als ze moeten reageren op alles dat de coureurs in interviews zeggen, is het einde zoek.
Tinos85maandag 15 april 2019 @ 20:28

Stroll :') :') :')

You’re pushing the radio button not the energy :|W
opgebaardemaandag 15 april 2019 @ 20:49
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 20:28 schreef Tinos85 het volgende:

Stroll :') :') :')

You’re pushing the radio button not the energy :|W
Strollolol.

Jammer dat ze het geluid nog steeds niet synchroon hebben lopen met de beelden. Zoals bij Verstappen want de boardradio was bijna tien seconden later en vooral bij Räikkönen met Sainz want zo lijkt het alsof Räikkönen zich enorm aanstelt
ShaoliNmaandag 15 april 2019 @ 21:11
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 08:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En daar heeft hij gelijk in want de vorige race wonnen ze alleen maar door de motorproblemen van Ferrari.
In het slechtste geval voor Merc zijn ze ongeveer even snel. Maar de Merc is betrouwbaarder, team is beter in de afstelling tijdens het weekend. Ze hebben geen klotende Duitse snor achter het stuur en geen bavianen op de tactische afdeling. Het algehele plaatje maakt ze dominant vind ik.
bianconerimaandag 15 april 2019 @ 22:04
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:49 schreef MakkieR het volgende:

Niet Nederlander fan zijn, dat kan alleen maar in Nederland _O-
Sorry hoor dat sommige mensen niet kijken naar nationaliteit.
Ga jij maar F1 kijken puur omdat er een Nederlander rijdt.
Typisch de nep fans.

Waarom zou ik ''Nederlander fan'' moeten zijn omdat we toevallig in Nederland zouden zijn?
Wat is dat voor onzin. Dat is juist typisch Nederlands. Dat arrogante nationalistische ipv gewoon van de sport te houden.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6.
Ja hoor wat is dat voor onzin. Max had ook even de betere bandjes en viel ook direct weg.
Niemand in de top 6 heeft een mooie actie gemaakt. Daar was de wedstrijd niet naar, helaas.
fathankmaandag 15 april 2019 @ 22:45
'kijk mij, ik ben een echte fan want ik kijk voor de sport, niet voor de persoon die achter het stuur zit'

Kun je net zo goed zelfrijdende auto's gaan kijken.
Gezichtmaandag 15 april 2019 @ 23:00
https://www.instagram.com(...)igshid=1384mtxhs4wlr

?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1384mtxhs4wlr

Dat tweede fragment, met Kvyat, ik word er zelf ongemakkelijk van :')
MakkieRmaandag 15 april 2019 @ 23:13
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Sorry hoor dat sommige mensen niet kijken naar nationaliteit.
Ga jij maar F1 kijken puur omdat er een Nederlander rijdt.
Typisch de nep fans.

Waarom zou ik ''Nederlander fan'' moeten zijn omdat we toevallig in Nederland zouden zijn?
Wat is dat voor onzin. Dat is juist typisch Nederlands. Dat arrogante nationalistische ipv gewoon van de sport te houden.
[..]

Ja hoor wat is dat voor onzin. Max had ook even de betere bandjes en viel ook direct weg.
Niemand in de top 6 heeft een mooie actie gemaakt. Daar was de wedstrijd niet naar, helaas.
Ik heb altijd Formula 1 gekeken al vanaf Damon Hill ook toen er geen Nederlanders meededen en het uitgezonden werd op vrijwel iedere open kanaal zoals RTL 7. Maar natuurlijk gaat mijn belangstelling uit naar de Nederlanders, Een Amerikaan kijkt ook naar Amerikanen, Een Spanjaard kijkt naar Spanjaarden en een Engelsman kijkt ook naar zijn eigen nationaliteit. Dit is niet vreemd, dat doet elke Nationaliteit. Maar wacht even Nederlanders hebben geen Nationaliteit of Identiteit. Vraag maar aan Maxima. Dat laat jij hier wel heel duidelijk zien. Ik ben trots Nederlander te zijn en ik ben trots dat we een ongelooflijk talent hebben in Max Verstappen, mag ik dan ook trots zijn, Nederlander te zijn.
Nebelwerfermaandag 15 april 2019 @ 23:45
Kan iemand me vertellen wat het toevoegd dat de banden minder warm mogen worden gemaakt? Dat spinnen nog voor de start lijkt me niet echt de bedoeling.
mikieudinsdag 16 april 2019 @ 00:07
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 23:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kan iemand me vertellen wat het toevoegd dat de banden minder warm mogen worden gemaakt? Dat spinnen nog voor de start lijkt me niet echt de bedoeling.
De rede dat Max een poging kreeg bij Vet? Geen idee of dat anders ook t geval was geweest, misschien nu iets makkelijker
Nebelwerferdinsdag 16 april 2019 @ 00:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 00:07 schreef mikieu het volgende:

[..]

De rede dat Max een poging kreeg bij Vet? Geen idee of dat anders ook t geval was geweest, misschien nu iets makkelijker
Tijdens de race kan ik er nog iets inkomen, hoewel ik nog geen hele grote voordelen zie en het lijkt me een typisch dingetje waar het ene team meer last van heeft dan een ander.
twiFightdinsdag 16 april 2019 @ 00:56
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2019 22:45 schreef fathank het volgende:
'kijk mij, ik ben een echte fan want ik kijk voor de sport, niet voor de persoon die achter het stuur zit'

Kun je net zo goed zelfrijdende auto's gaan kijken.
WTF is dit voor een kinderlijk gemiep, echt :')
twiFightdinsdag 16 april 2019 @ 00:57
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 23:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kan iemand me vertellen wat het toevoegd dat de banden minder warm mogen worden gemaakt? Dat spinnen nog voor de start lijkt me niet echt de bedoeling.
Geen idee waarom de tussenvorm is. In DTM zijn bandenwarmers geheel verboden en dat zorgt af en toe wel voor wat spanning.
Donderkonijndinsdag 16 april 2019 @ 01:12
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:43 schreef twiFight het volgende:
Tsja, wat is dominant. Ik vind Mercedes al twee jaar niet per se dominant. Wel duidelijk de betere. Maar als je naar 2017 en 2018 zijn beide jaren de twee hoogstgeklasseerde coureurs gewoon van verschillende teams. In 2018 was Bottas zelfs 5e. Nu is dat juist wel weer een scorebordargument, maar toch. Andere teams hadden kansen genoeg.

In de jaren ervoor stonden de twee Mercedesrijders allebei torenhoog bovenaan en Mercedes ook met 60%+ punten voor. Dat is dominantie.
Nu ja, als Bottas zo blijft rijden zoals die nu doet gaat dat weer gebeuren. Het lijkt er gewoon op dat hij vorig seizoen gewoon een off-season had en zich nu herpakt heeft,. Goed , Lewis troefde hem af maar hij reed wel pole en werd 2e, en Vettel en Leclerc konden ook niet echt potten breken, ze kwamen niet eens echt dichtbij. Dat terwijl RB wel in undercut range van ferrari kon blijven, en ferrari staat er bekend om dat ze strategische blunders maken onder druk.
Denk dat ferrari zich eerder zorgen moet gaan maken om red bull dan mercedes.
#ANONIEMdinsdag 16 april 2019 @ 01:29
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 08:14 schreef potjecreme het volgende:
Het moment van de gp voor mij.

[ afbeelding ]
Mercedes' magnificent 'double-stack'
Dat was wel een genot idd.
Tijndinsdag 16 april 2019 @ 01:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 00:57 schreef twiFight het volgende:

[..]

Geen idee waarom de tussenvorm is. In DTM zijn bandenwarmers geheel verboden en dat zorgt af en toe wel voor wat spanning.
In F1 willen ze op termijn bandenwarmers ook gaan verbieden, toch?
JayHovahdinsdag 16 april 2019 @ 06:28
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2019 01:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

In F1 willen ze op termijn bandenwarmers ook gaan verbieden, toch?
Laat Ronald van Dam dit maar niet horen...
#ANONIEMdinsdag 16 april 2019 @ 07:26
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Sorry hoor dat sommige mensen niet kijken naar nationaliteit.
Ga jij maar F1 kijken puur omdat er een Nederlander rijdt.
Typisch de nep fans.

Waarom zou ik ''Nederlander fan'' moeten zijn omdat we toevallig in Nederland zouden zijn?
Wat is dat voor onzin. Dat is juist typisch Nederlands. Dat arrogante nationalistische ipv gewoon van de sport te houden.
[..]

Ja hoor wat is dat voor onzin. Max had ook even de betere bandjes en viel ook direct weg.
Niemand in de top 6 heeft een mooie actie gemaakt. Daar was de wedstrijd niet naar, helaas.
Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.
Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren.
opreisdinsdag 16 april 2019 @ 09:15
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 01:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dat was wel een genot idd.
En laat het nou net voor Bottas onmogelijk maken om een undercut of een overcut op Hamilton te proberen ;)
TAV74dinsdag 16 april 2019 @ 11:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 09:15 schreef opreis het volgende:

[..]

En laat het nou net voor Bottas onmogelijk maken om een undercut of een overcut op Hamilton te proberen ;)
Check. Wat ook direct laat zien dat Mercedes een stuk slimmer te werk gaat dan Ferrari.
franske19dinsdag 16 april 2019 @ 11:24
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 01:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dat was wel een genot idd.
Het was een beetje matig. Twee lange pitstops (3+ sec) en de timing was een verkeerd waardoor Bottas ook nog eens 2 seconden extra vertraging opliep.
Zorrodinsdag 16 april 2019 @ 12:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 07:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.
Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren.
Ik ben fan van Max omdat het gewoon echt een enorm talent is met een mij aansprekende stijl. Niet per se omdat het een Nederlander is. Christian Albers kon ik bv niet snel genoeg zien uitvallen.
Smacked_Actordinsdag 16 april 2019 @ 12:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 07:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.
Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren.
Trots hoef je ook niet per se te zijn maar dat afbranden om het afbranden. Dat getroll is super irritant.
TAV74dinsdag 16 april 2019 @ 13:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 07:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.
Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren.
In alle landen worden sporten groot wanneer landgenoten goed presteren, daarin is Nederland echt totaal geen uitzondering. En dat de nationale sportverslaggeving extra aandacht geeft aan eigen sporters is ook alles behalve uniek.
Het gezeur dat het zo is en de tegenreactie (bewust overdreven tegen de Nederlandse sporter zijn) lijkt me meer typisch Nederlands, maar dan kan ik minder goed inschatten. Net zoals het typisch lijkt om te klagen over Nederlandse (sport)programma's en buitenlandse overdreven op te hemelen.
Bonobo11dinsdag 16 april 2019 @ 15:52
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken :P
Dat bestaat en heet F2.

Afstelling is nog vrij en lootjes trekken doen we voor het hele seizoen, maar verder zo goed als hetzelfde.
bianconeridinsdag 16 april 2019 @ 18:32
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 07:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.
Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren.
Wat een onzin nogmaals.
Nederlanders zijn zo nationalistisch als wat. Kijk naar elk sportprogramma en als ze dan sporters behandelen en een Nederlander komt. Niet te kijken, neutraliteit en gewoon oprecht een sport bespreken kan niet.
Denk bv aan Ziggo met F1. Is niet aan te gluren hoe pro-Max het altijd is, alles wat tegen hem gaat wordt compleet afgebrandt.

De normale mens kan misschien ook eens kritischer zijn, maar nationalisme is hier al zo groot.
Laat dat niet nog groter worden aub.
Fir3flydinsdag 16 april 2019 @ 18:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:52 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Dat bestaat en heet F2.

Afstelling is nog vrij en lootjes trekken doen we voor het hele seizoen, maar verder zo goed als hetzelfde.
En bijna geen hond die er naar kijkt. Het racen is er ook niet veel beter door.

Maar goed, 90% van de mensen die F1 kijken doen dat ook niet vanwege het racen.
bianconeridinsdag 16 april 2019 @ 18:36
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:56 schreef Smacked_Actor het volgende:

[..]

Trots hoef je ook niet per se te zijn maar dat afbranden om het afbranden. Dat getroll is super irritant.
Niemand trolt hier.
Alleen alles wat niet over Max ophemelen gaat wordt direct gezien als getrol.
Je mag hier niet realistisch kijken naar de F1, je moet Vettel haten omdat hij Max wel eens tegen komt. Je moet alles wat Max uitspookt geweldig vinden ook al slaat het nergens op.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 23:13 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik heb altijd Formula 1 gekeken al vanaf Damon Hill ook toen er geen Nederlanders meededen en het uitgezonden werd op vrijwel iedere open kanaal zoals RTL 7. Maar natuurlijk gaat mijn belangstelling uit naar de Nederlanders, Een Amerikaan kijkt ook naar Amerikanen, Een Spanjaard kijkt naar Spanjaarden en een Engelsman kijkt ook naar zijn eigen nationaliteit. Dit is niet vreemd, dat doet elke Nationaliteit. Maar wacht even Nederlanders hebben geen Nationaliteit of Identiteit. Vraag maar aan Maxima. Dat laat jij hier wel heel duidelijk zien. Ik ben trots Nederlander te zijn en ik ben trots dat we een ongelooflijk talent hebben in Max Verstappen, mag ik dan ook trots zijn, Nederlander te zijn.
Nou leuk voor je.
Hoezo zouden we geen nationaliteit hebben? Nederlanders zijn zo nationalistisch als wat.
Ja heel mooi dat we Max hebben, maar dat boeit me echt geen reet.
Al was hij Australisch, Braziliaans, Italiaans of wat ook.
Ik wil dat de F1 prachtig is om naar te kijken, spannend en boeiend.
Dat NL een talent heeft, ach ja.
bianconeridinsdag 16 april 2019 @ 18:37
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2019 22:45 schreef fathank het volgende:
'kijk mij, ik ben een echte fan want ik kijk voor de sport, niet voor de persoon die achter het stuur zit'

Kun je net zo goed zelfrijdende auto's gaan kijken.
Whut :'(
Waarom zou je F1 kijken speciaal voor de persoon achter het stuur?
Zoals ik net ook zei welke nationaliteit welke coureur dan ook heeft zal mij worst zijn.
Of dat hij Henk of Piet heet.
TheFreshPrincedinsdag 16 april 2019 @ 18:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Whut :'(
Waarom zou je F1 kijken speciaal voor de persoon achter het stuur?
Zoals ik net ook zei welke nationaliteit welke coureur dan ook heeft zal mij worst zijn.
Of dat hij Henk of Piet heet.
Zover ik weet rijden Henk en Piet iig niet mee.

Pierre wel.
opreisdinsdag 16 april 2019 @ 19:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Niemand trolt hier.
Alleen alles wat niet over Max ophemelen gaat wordt direct gezien als getrol.
Je mag hier niet realistisch kijken naar de F1, je moet Vettel haten omdat hij Max wel eens tegen komt. Je moet alles wat Max uitspookt geweldig vinden ook al slaat het nergens op.
[..]

Nou leuk voor je.
Hoezo zouden we geen nationaliteit hebben? Nederlanders zijn zo nationalistisch als wat.
Ja heel mooi dat we Max hebben, maar dat boeit me echt geen reet.
Al was hij Australisch, Braziliaans, Italiaans of wat ook.
Ik wil dat de F1 prachtig is om naar te kijken, spannend en boeiend.
Dat NL een talent heeft, ach ja.
En jij hebt in veel andere landen gewoond en gezien dat het daar anders is? Denk je dat ze in brazilie Massa niet geweldig vonden Senna de GOAT? Hamilton, Norris en Albon krijgen veel aandacht bij sky. In Italie is Ferrari de beste. In Mexico Perez. In Duitsland is schumacher de GOAT.
Nattekatdinsdag 16 april 2019 @ 19:27
Ja, dit heeft wel weer lang genoeg geduurd.

Tot Baku :W
zoemdonderdag 25 april 2019 @ 22:14
F1 / [live] Formula 1 Socar Azerbaijan Grand Prix 2019 #27