#ANONIEM | zondag 14 april 2019 @ 18:43 |
# De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
OscarMopperkont | zondag 14 april 2019 @ 18:46 |
Alain Prost die stond wel te zwaaien als een Renault ja | |
Fir3fly | zondag 14 april 2019 @ 19:08 |
Dit ja. Max stijgt boven zichzelf uit tot nu toe, haalt alles er uit wat er in zit. | |
THEFXR | zondag 14 april 2019 @ 19:08 |
die crash tusen STR en mclaren kan ik iig dromen, 35x gezien | |
potjecreme | zondag 14 april 2019 @ 19:10 |
De strijd aan gaan....hij heeft 1 aanval kunnen doen door pitstrategie. Tis door deze strategie dat hij tussen de Ferrari's staat. | |
LTVDK | zondag 14 april 2019 @ 19:10 |
Dat is dan ook zo'n beetje het enige moment van actie in heel de race, dat kun je de regie dan weer niet kwalijk nemen aangezien ze niet veel anders hadden . | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 19:10 |
Die Vettel rijdt er verder ook niet voor. Hij zal wel denken , zolang de miljoenen blijven stromen blijf ik wel dom rondjes rijden. | |
THEFXR | zondag 14 april 2019 @ 19:11 |
| |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 19:12 |
Verder kunnen ze de titel nu wel gelijk aan Hamilton geven, want je ziet al aankomen. Net zo voorspelbaar als Kerst. | |
THEFXR | zondag 14 april 2019 @ 19:23 |
opreis | zondag 14 april 2019 @ 19:24 |
Hij moet alsnog met een minder snelle auto dicht genoeg in de buurt blijven om een undercut te kunnen doen. En daarna nog steeds zn banden managen terwijl hij ook zn rondjes moet pushen om bij de snellere auto's in de buurt te blijven | |
opgebaarde | zondag 14 april 2019 @ 19:26 |
Ik snap er niks van, vorig jaar deden ze het al met Räikkönen en nu weer. Totaal zinloos om Leclerc nog vier ronden door te laten rijden en dus een 3 sec voorsprong weg te geven naar een 10 sec achterstand. Willen ze een concurrent elimineren? En dan 14 ronden voor het einde nog een keer van banden wisselen, wat had dat voor doel? Verstappen zat er 15 sec achter, die had hij toch wel van zich af kunnen houden? | |
Fir3fly | zondag 14 april 2019 @ 19:28 |
Ferrari zat met Leclerc duidelijk te azen op een FCY/SC. Kleine kans maar de enige kans die ze zouden krijgen om Mercedes te verslaan. | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 19:30 |
Ferrari rijdt gewoon niet mee om te winnen, anders kan ik het niet verklaren. Waar ze dan wel voor rijden is mij een raadsel. | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 19:31 |
Mercedes is alleen te verslaan door de F1 kijkers. Wanneer deze massaal afhaken. | |
potjecreme | zondag 14 april 2019 @ 19:31 |
Kunnen we ophouden hem te pluggen? | |
opreis | zondag 14 april 2019 @ 19:32 |
Wat is een FCY? | |
THEFXR | zondag 14 april 2019 @ 19:34 |
is gewoon on topic, behind the scenes | |
#ANONIEM | zondag 14 april 2019 @ 19:34 |
Zie filmpje in de tweet. | |
Fir3fly | zondag 14 april 2019 @ 19:36 |
VSC, sorry. Verkeerde afkorting . | |
Fer | zondag 14 april 2019 @ 19:43 |
Valt tegen hoor, de manier hoe Kvyat in de situatie terecht komt laten ze amper zien. Op tv lijkt het alsof hij helemaal niks eraan kon doen. | |
Breekfast | zondag 14 april 2019 @ 19:55 |
Het seizoen is eigenlijk al voorbij. Vettel heeft nu al 31 punten achterstand. Tegen een foutloos Mercedes en een foutloze Hamilton haal je dat echt niet meer in, kansloos. | |
Divje | zondag 14 april 2019 @ 19:57 |
Had gvd beter in bed kunnen blijven liggen. | |
potjecreme | zondag 14 april 2019 @ 20:02 |
Mercedes boys gaan echt wel een keer uitvallen. | |
Breekfast | zondag 14 april 2019 @ 20:09 |
Misschien, maar vaker dan Ferrari? Ik zie het niet gebeuren. Zelfs Bottas zie ik nog wel met redelijk gemak 2e worden dit seizoen. | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 20:11 |
Bottas zit er alleen maar om Hamilton kampioen te maken. Ik ben bang dat ze pas gaan stoppen als de 8 titels binnen zijn. | |
Fer | zondag 14 april 2019 @ 20:18 |
Och, de Ferrari is duidelijk sneller in trage bochten en rechte stukken, die winnen er wel een paar hoor. Daarnaast denk ik dat Bottas zich ook wel zal laten zien en punten zal stelen van Hamilton. | |
bianconeri | zondag 14 april 2019 @ 20:20 |
Wat valt er over Max meer te zeggen dan wat ik al zei? Reed gewoon een degelijke race, geen fouten gemaakt. Gewoon netjes. Wat heeft hij goed gedaan dan? Niets. En dat hij voor Leclerc eindigde heeft niets met het beter geweest zijn dan Leclerc of dat Max daar wat mee te maken had. Dat was gewoon een blunder van Ferrari. Boven verwachting? Ja, 4e ipv 5e. Maar zoals gezegd alleen maar omdat Ferrari blunderde. Max heeft zelf gewoon normaal degelijk gereden. | |
maan_man | zondag 14 april 2019 @ 20:24 |
Max kiest gewoon de beste momenten om een foutje te maken. Vorige race spinde hij na de finish en deze week voor de start. Vettel spint een keer, maar kiest zijn momenten iets minder goed. | |
MakkieR | zondag 14 april 2019 @ 20:24 |
Het valt me juist op hoe weinig uitvalbeurten de drie top teams hebben dit jaar. Vorig jaar was het eerder de norm dan een uitzondering, dat er weer eens een Mercedes, Ferrari en nog veel vaker een RBR auto zonder punten kwam te zitten door een crash, een fout, of motorpech. Zit wel stilletjes te hopen dat er ergens een Mercedes of een Ferrari uitvalt. Want helaas zonder hun autopech is RBR dit seizoen tot nu toe kansloos. | |
MakkieR | zondag 14 april 2019 @ 20:28 |
Veel beter dan dit resultaat was ook niet mogelijk. Mercedes was veel te snel en Vettel was uiteindelijk niet meer bij te houden. Een maximaal resultaat, daar moest ik Max wel gelijk in geven, er zat dit weekend stomweg niet meer in. | |
Breekfast | zondag 14 april 2019 @ 20:30 |
Red Bull zal wel steeds meer overtuigd zijn dat ze met Honda de juiste keuze hebben gemaakt. Renault blijft maar problemen houden met de betrouwbaarheid. | |
Fer | zondag 14 april 2019 @ 20:32 |
Ik zat nog eens naar Vettel te kijken bij de start. Begint mij op te vallen, dat hij telkens in drukke situaties op 1 andere auto kan focussen en dan de rest over hoofd lijkt te zien. Nu ook weer, volledig gefocust op Bottas en ondertussen glipt rechts Leclerc ernaast. Bottas hield hem op, logischer zou dan zijn om gelijk naar rechts het gat dicht te gooien. | |
maan_man | zondag 14 april 2019 @ 20:33 |
Klopt, en als jij dat als journalist zegt, krijg je geen 1-op-1-interviews meer. | |
XL | zondag 14 april 2019 @ 20:33 |
Hopen dat Renault wel doorgaat, nu ze niet meer in de spotlights staan | |
Peterselieman | zondag 14 april 2019 @ 20:36 |
Met McLaren deden ze het de eerste races van het seizoen prima en het fabrieksteam kan meestrijden voor plek 4 in het constructeurskampioenschap | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 20:38 |
MERCEDES betekent : Met Enige Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip | |
opgebaarde | zondag 14 april 2019 @ 20:41 |
Niet nodig om zo te overdrijven. | |
Donderkonijn | zondag 14 april 2019 @ 20:43 |
Ik hoor van verschillende mensen dat het erg lijkt alsof hij eerst een tikje van Stroll kreeg. Dat zou me nu weer eens helemaal niks verbazen. | |
#ANONIEM | zondag 14 april 2019 @ 20:44 |
Hij kreeg een tik van Ericsson Cam van Stroll: Cam van allemaal: [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2019 20:46:39 ] | |
sasquatsch | zondag 14 april 2019 @ 20:45 |
Van voren leek het zo, maar het was niet zo, wat goed te zien was vanaf de on board van Russell. Stroll zat er nog achter. | |
Kickinalfa | zondag 14 april 2019 @ 20:46 |
Net de race gezien, weinig bijzonders eigenlijk. Ik vraag me echt af of Ferrari nu zo blundert of dat ze Leclerc bewust hebben geslachtofferd. Ik kan me nog voorstellen om hem uit de buurt van Vettel te houden,maar die plek verliezen aan max was nergens voor nodig. Strakke race van Hamilton, Verstappen ook degelijk, maar de RB komt echt tekort om een vuist te maken. | |
opreis | zondag 14 april 2019 @ 20:52 |
Je snapt niet Ferrari een auto heeft die zn 2 a 3 tienden per rondje sneller is dan die van Max. Het feit dat Max een undercut kan uitvoeren op Leclerc en bijna op Vettel laat zien dat Leclerc dus harder had moeten rijden in die snellere auto of zuiniger op zn banden had moeten zijn om er zo een eenstopper van te maken zoals Ricciardo dat ook kon in zn Renault. | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 20:53 |
Over de race van vandaag: | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 20:54 |
De enige tactiek die werkt bij Ferrari, is het kweken van een snor bij Vettel. | |
maan_man | zondag 14 april 2019 @ 20:57 |
Wie overdrijft? | |
Fer | zondag 14 april 2019 @ 21:03 |
Nog een paar keer gekeken, maar eigenlijk zit Kvyat voor Saintz. Deze lastste remt hem uit en knijpt dan een beetje de bocht, terwijl Kvyat via de binnenbocht naar buiten glijdt. Wellicht wilde Saintz ook uit de weg gaan van Norris, maar helaas komen ze allemaal op elkaar. Racing incident. | |
opgebaarde | zondag 14 april 2019 @ 21:23 |
Ik denk alle partijen. Jij als je denkt dat Renault pissed is vanwege één opmerking, Plooij en Mol die standaard van het negatieve uitgaan bij Renault (elk probleem bij RB lag 'altijd' aan Renault) en hardop verwoorden en natuurlijk Renault die hiermee haar van een typische kant laten zien en de pers een kant op willen dwingen | |
twiFight | zondag 14 april 2019 @ 21:33 |
Mee eens wel. Nu zou ik zelf elke kans aangrijpen om Jack niet bij me in de buurt te hebben dus daar snap ik Renault wel in | |
potjecreme | zondag 14 april 2019 @ 21:34 |
Nou het sfeertje bij Zigno over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is. | |
Kickinalfa | zondag 14 april 2019 @ 21:37 |
Ik snap Renault wel, en heel professioneel is het vanuit het oogpunt van neutrale verslaggeving ook niet. Echter heb ik het liever wat politiek incorrect om naar te kijken. | |
opreis | zondag 14 april 2019 @ 22:09 |
Mwah, renault doet het gewoon slecht en dat moet ook gewoon benoemd kunnen worden. Natuurlijk doen die werknemers daar ook hun best en is het niet fijn als dit gebeurd, maar bij renault lopen ze ook te zeiken op teams als Haas en TR over de samenwerking ipv dat ze de daad bij het woord voegen en het gat naar de top 3 dichten | |
maan_man | zondag 14 april 2019 @ 22:18 |
Er gaan natuurlijk ook structureel dingen mis. Dat kan, maar dan moet jij niet boos worden als journalisten dat benoemen. En Abiteboul is ook goed in het wijzen naar anderen. Vaak lag het volgens Abiteboul ook aan Red Bull. Red Bull had een andere brandstofleverancier dat zorgde voor extra werk bij de ontwikkeling en zo heb ik hem in de loop der tijd nog meer dingen horen noemen. Nu ze geen rekening hoefde te houden met Red Bull zou het allemaal beter gaan. Als die beweringen niet kloppen, dan kun je commentaar verwachten. Ik denk dat journalisten er ook wat anders instaan als die vent niet de hele tijd met smoesjes aankomst. Misschien kinderachtig, maar wel een kinderachtige reactie op een minstens zo kinderachtige actie van Renault. | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 22:19 |
F1 is 20 rijders die tegen elkaar racen en aan het eind wint Mercedes. | |
nogeenoudebekende | zondag 14 april 2019 @ 22:20 |
Als je pas een jaar of vijf kijkt wel ja. Die stuiver wisselt nogal. | |
ShaoliN | zondag 14 april 2019 @ 22:22 |
Ik ben er van overtuigd dat het anders zou zijn als die kneus aan het roer bij Renault is wat minder hoog van de toren blaast. Al jaren overschat hij de ontwikkeling, het vermogen en de betrouwbaarheid van zijn product. Iets minder praatjes zouden hem beter staan. Eerst maar eens wat laten zien. | |
maan_man | zondag 14 april 2019 @ 22:26 |
Dit inderdaad. | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 22:28 |
DRS = Dramatic Race Sebastian | |
opreis | zondag 14 april 2019 @ 22:31 |
Volgens mij heeft Hamilton er van de laatste 15 er 10 gewonnen | |
ondeugend | zondag 14 april 2019 @ 22:46 |
Renault doet kinderachtig naar Olav en consorten toe.. dus doen Olav en consorten kinderachtig terug. Ik vind het allemaal wat triest van beide kanten | |
Peterselieman | zondag 14 april 2019 @ 22:49 |
Ik hoop dat Renault de betrouwbaarheid vindt en dat ze daarna kunnen werken aan de snelheid | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 22:55 |
De Chinezen vinden F1 races te veel op elkaar lijken. | |
ondeugend | zondag 14 april 2019 @ 22:56 |
Een Leclerc, Bottas of Verstappen? Ja Nieuw, vers, beter en andere relaties. Nieuwe spanningen [ Bericht 8% gewijzigd door ondeugend op 14-04-2019 23:03:25 ] | |
ondeugend | zondag 14 april 2019 @ 23:02 |
Ik vind die per ongeluk spinns van Max wel extra entertainend zolang ze buiten de race plaatsvinden. | |
Googolplexian | zondag 14 april 2019 @ 23:02 |
Weet niet of al gepost maar HEFTIG begin, dit! | |
ondeugend | zondag 14 april 2019 @ 23:09 |
Mercedes playlist | |
bianconeri | zondag 14 april 2019 @ 23:35 |
Klopt. Dat is wat iedereen voor de race eigenlijk al zei. Zonder fouten van anderen zou het P5 worden. Ferrari screwed up en dus werd het P4. Hoger dan verwacht, toch blijf ik er bij dat Max niet meer dan degelijk gereden heeft. Gewoon in orde. Was er, geen fouten. | |
bianconeri | zondag 14 april 2019 @ 23:37 |
Whut? Juist als hij maar op 1 auto focust duikt hij gewoon naar binnen want daar was alle ruimte? Die logica snap ik niet. Ook de logica van Vettel overigens niet hoor, enige kan zijn dat rechts langs gaan hem in baan Leclerc en eventuele anderen zou brengen en dat risico wil hij vermijden? | |
bianconeri | zondag 14 april 2019 @ 23:40 |
We kennen Nederlanders, Ziggo en dan met name Kamphuis inmiddels wel toch? Alles moet met een gigantische oranje bril op gedaan worden. Overdreven opgehemeld, tegenstanders gebashed. Honda bv ook opgehemeld voor nog niets. Nederlanders zijn zo nationalistisch als de pest. Worden zo onrealistisch als het maar kan. | |
nogeenoudebekende | zondag 14 april 2019 @ 23:43 |
Er is niks mis met een oranje bril. Dat oikofobische gelul moet eens een keer afgelopen zijn. Ook Nederlanders mogen trots zijn op de prestaties van hun landgenoten. Zoals ieder ander land. | |
bianconeri | zondag 14 april 2019 @ 23:44 |
Wat wil je met dit onsamenhangende bericht zeggen? Ferrari is sneller idd, leuk? De undercut komt van het team, niet Max. Dat Leclerc zo slecht ging was een tactische blunder van Ferrari. Niets kwaliteit van Max of slechtheid van Leclerc. Degelijke race, hij was er gewoon. Deed zijn ding en profiteerde van een blunder. | |
bianconeri | zondag 14 april 2019 @ 23:46 |
Dat mag, tuurlijk. Maar er zit een verschil tussen trots zijn op wat iemand bereikt heeft en een oranje bril en niet realistisch meer kijken. En zeker van echte F1 fans (of voetbal of wat ook), praatprogramma's en andere dingen verwacht ik mensen die van de sport genieten en onpartijdig daarvan genieten. | |
nogeenoudebekende | zondag 14 april 2019 @ 23:51 |
Wat wil je nou horen? Dat Lewis momenteel de beste coureur in de beste auto is? Dat is geen mening maar een feit. Wat Nederlanders niet begrijpen is dat individuen boven zichzelf kunnen stijgen indien ze voldoende steun krijgen. Wij zijn heer en meester in vrijwel alle sporten om sporters net niet dat mentale zetje te geven wat het verschil maakt. En waarom? Uit angst om op de bek te gaan. Nou dan ga je een paar keer op je bek, uiteindelijk win je. | |
hjansen82 | zondag 14 april 2019 @ 23:54 |
Je vergeet de jank liedjes over de team radio : Beartooth - I Have A Problem Brad Paisley- Mud On The Tires Chief Keef & RiFF RAFF – Cuz My Gear Marillion - This strange engine Tilak Basnet - Break Fail | |
twiFight | maandag 15 april 2019 @ 00:02 |
Van fans kan ik dat nog tolereren (soms), maar sportcommentaar moet gewoon neutraal, nuttig en on point zijn. Net zoals ik in een filmreview ook niet hoef te horen dat de reviewer een stijve krijgt van scarlett johansson. | |
LTVDK | maandag 15 april 2019 @ 00:10 |
Mercedes heeft 3 1-2's bij de eerste 3 races, Hamilton 'I don't feel like we're the dominant team'. | |
hjansen82 | maandag 15 april 2019 @ 00:11 |
En dat is de reden waarom hij zo irritant is. | |
nogeenoudebekende | maandag 15 april 2019 @ 00:12 |
Want Sky is niet pro-Lewis, bijvoorbeeld. Wat jij wil is gewoon onrealistisch tenzij je in een land woont wat geen rijder of team levert. En precies het probleem wat ik aanstip. Ik snap dus niet waarom zoveel mensen 'tegen' een landgenoot zijn, buiten trollen om. | |
#ANONIEM | maandag 15 april 2019 @ 00:41 |
Het staat je vrij om te zappen naar de Duitsers. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2019 00:42:04 ] | |
opreis | maandag 15 april 2019 @ 06:52 |
Weet je, laat ook maar. Het was al lang duidelijk dat je te ver in italie zn reet zit om ook nog maar iets anders te zien. | |
franske19 | maandag 15 april 2019 @ 07:37 |
Hij is een bekende VBL trol. Lekker negeren. | |
potjecreme | maandag 15 april 2019 @ 07:47 |
Hij heeft gewoon gelijk. | |
mikieu | maandag 15 april 2019 @ 08:12 |
Volgens mij werd Vandoorne nog minder vernederd dan Gasly atm.. En volgens vele ging Gasly het Max wel even moeilijk maken.. vorige race was zijn pace even goed in schone lucht (zeiden die kenners).. Man, hij kon op soft de pace van Max op de mediums niet eens bijhouden Max is gewoon gigantisch vooruit gegaan sinds de laatste keren dat Gasly de kans had tegen hem te racen, en juist dat talent zet hem nu op #3. | |
potjecreme | maandag 15 april 2019 @ 08:14 |
Het moment van de gp voor mij. Mercedes' magnificent 'double-stack' | |
sasquatsch | maandag 15 april 2019 @ 08:48 |
En daar heeft hij gelijk in want de vorige race wonnen ze alleen maar door de motorproblemen van Ferrari. | |
tja77 | maandag 15 april 2019 @ 08:52 |
Ik schaal Stoffel dan ook een stukje hoger in dan Gasly. Ik denk dat Stoffel het Max zo nu en dan best lastig zou maken. Natuurlijk is Max de betere, maar Stoffel zou er veel dichterbij zitten. | |
Tarado | maandag 15 april 2019 @ 09:12 |
blijft speculatie, dat de auto Gasly niet ligt is duidelijk, ik denk dat we alleen met zekerheid kunnen stellen dat Ricciardo het beter zou doen met deze auto dan hij | |
vosss | maandag 15 april 2019 @ 09:23 |
Max is 4de geworden dankzij en een falende strategie van Ferrari en zelf een solide race rijden. Dat daar discussie over was. Of ik begrijp het verkeerd. | |
TAV74 | maandag 15 april 2019 @ 09:27 |
Discussie is blijkbaar of hij degelijk of goed gereden heeft . Maar ja,Ferrari was te snel om ze beide te pakken dus ik heb geen idee wat het verschil tussen goed en degelijk dan is, meer zat er iig niet in. Enige referentiekader is dan nog zijn teamgenoot in dezelfde auto, maar ja, rijdt Gasly nu als een natte krant of is Verstappen gewoon echt bloedsnel. | |
vosss | maandag 15 april 2019 @ 09:34 |
Degelijk en goed. De ene kans die hij bij Vettel had geprobeerd en het netjes weten te houden. Dan kan max zeggen wat ie wil dat ie niks veranderd aan zn rijstijl, maar 2 jaar geleden hadden ze er allebei afgelegen. Als ie niet degelijk en goed had gereden dan was Leclerc hem nog voorbij gegaan. Die P4 kwam bovenal door alweer een falende strategie van Ferrari. En als iemand faalt of fouten maakt dan moet je er wel zijn. En dat was Max. Dus gewoon keurig. Maar zonder de fouten van Ferrari was hij gewoon op P5 gefinisht. Dat zou iedereen toch wel moeten doorzien lijkt me. Vooralsnog kan hij prima aanhaken/bijblijven en de kansen die zich voordoen gewoon pakken. Als hij tot de zomerstop bij kan blijven en als de 2de helft net zo goed gaat als vorig jaar dan doet ie gewoon mee om de titel. Maargoed, dat is koffie dik kijken. We zien wel. | |
#ANONIEM | maandag 15 april 2019 @ 09:42 |
Door er gewoon bij te blijven en punten af te snoepen wanneer een ander faalt, staat hij gewoon 3e in het kampioenschap. Met een auto die 5e had moeten staan. In dat op zicht heeft hij zich sterk verbeterd t.o.v. vorig jaar. | |
DeeBee | maandag 15 april 2019 @ 09:43 |
Meedoen om de titel. Na 3 races al meer dan een racewin achter... Al doet Max het lekker, dit zijn meer punten dan hij had 'moeten' hebben met deze auto ja, boven het niveau van de RBR. De titel is echter alweer voor Mercedes, laten we alsjeblieft niemand voor de gek houden. | |
vosss | maandag 15 april 2019 @ 09:47 |
Ik vind 3 races te vroeg om dat te concluderen. Het kan nog alle kanten op. Ook de kant van Ferrari. | |
Meike26 | maandag 15 april 2019 @ 10:17 |
Dit meen je niet.. toch ? Als Hammie of Vettel 1 race uitvalt en Verstappen staat op het podium (welke plek dan ook) dan stijgt hij gelijk naar P2. Als je kijkt naar betrouwbaarheid en strategie, heeft vooral Ferrari te vrezen op uitval of lagere finishes dit seizoen. | |
fathank | maandag 15 april 2019 @ 11:00 |
Zet je toch een robot neer. | |
opreis | maandag 15 april 2019 @ 11:09 |
Wiskunde niet je sterkste punt? Ham 68 Bot 62 Max 39 Ham staat inmiddels al een race win voor dus zelfs die kom je niet met 1 uitval beurt van Ham en een race win niet voorbij. Bottas staat er 23 punten voor. Dus die zou je bij een uitval beurt van beurt van Bottas EN een race winst van Max voorbij kunnen. Dus dat op het podium staan, welke plek dan ook klopt niet, en het geld ook alleen voor Bottas. EDIT:Hoe langer ik er naar kijk hoe merkwaardiger ik het vind hoe je op die conclusie bent gekomen Kijkende naar een mogelijke wereldtitel voor Max. Opzich zou het nog wel kunnen, maar het probleem voor Max is dat Ferrari Mercedes nog geen punten heeft gekost. Die lopen nu dus keihard uit. Als Vettel en Leclerc ook afwisselend eerste zouden worden dan blijft de top wat dichter bij elkaar maar er is nu al een behoorlijk gat, ten eerste moet Red Bull dan het gat in snelheid overbruggen om uberhaupt een race te kunnen winnen, en dan moeten ze dus ook nog vaker gaan winnen dan Mercedes om dat gat weer in te lopen. [ Bericht 2% gewijzigd door opreis op 15-04-2019 11:14:21 ] | |
DeeBee | maandag 15 april 2019 @ 11:18 |
Wat opreis zegt. Zelfs als scoort Ferrari 1-2's, dan duurt het nu alsnog al 4 races minimaal om HAM in te halen als hij podiums blijft scoren. Als je al uitvalbeurten in je scenario's gaat gebruiken (na 3 races ), dan bevestig je al hoe groot het probleem is... Laat staan dat Max nog geen ronde aan de leiding heeft gereden, dus Red Bull nemen we helemaal niet serieus in de titelstrijd. Zelfs al wordt je de snelste, Merc is op z'n slechts het derde team, dus die harken gegarandeerd 10 punten per race binnen, dus het is al snel veel lastiger dan men denkt om achterstand in te halen (helemaal met het 2% uitvalpercentage ofzo van Merc...). | |
TAV74 | maandag 15 april 2019 @ 11:18 |
Uiteindelijk heeft Max alleen een kansje als Ferrari en Mercedes zoveel mogelijk met beide coureurs mee gaan doen in de strijd. | |
twiFight | maandag 15 april 2019 @ 11:21 |
Grappig dat je het woord "tegen" bezigt. Ik reageerde op deze tekst: "Maar er zit een verschil tussen trots zijn op wat iemand bereikt heeft en een oranje bril en niet realistisch meer kijken. En zeker van echte F1 fans (of voetbal of wat ook), praatprogramma's en andere dingen verwacht ik mensen die van de sport genieten en onpartijdig daarvan genieten." Dus wanneer je wél realistisch kijkt ben je opeens 'tegen' max? Hou op, zeg. Ik waardeer, zelfs zonder oranje bril, wat max presteert en ik bewonder hem niet om de dingen die hij beter had kunnen doen. Lijkt mij vrij gezond. Wat Doornbos doet is prima. Wat Coronel doet is beschamend. En ik zie niet in hoe Coronels gedrag max een extra zetje gaat geven. | |
Meike26 | maandag 15 april 2019 @ 11:24 |
Oké, fair point. Mijn misser, ik dacht dat het dichter bij elkaar zat. Nog steeds geen man overboord. Maar dan nog, dan zit hij er wel weer gelijk bij. Vettel was in zijn hoogtijdagen bij/met RBR ook de man die 2e deel van het seizoen het meeste inliep en 1e plek veroverde. Het seizoen is amper begonnen, ik vind het begin wel tof zo met 5 mogelijke kampioenen, als dit zo blijft tot Singapore, hebben we een top jaar en hebben we een kampioen die het verdient eind van het jaar (mits teringactie op de baan) Het minst hoop ik op Hamilton, die heeft er nu wel genoeg gehad. | |
opreis | maandag 15 april 2019 @ 11:31 |
Weet ik ook wel, maar het punt is dat Mercedes nu gewoon bulletproof lijkt en je de hulp van Ferrari (en evt Gasly...lol) nodig gaat hebben om hard in te lopen op Bottas en Hamilton. Alleen lijkt er geen sleet op te zitten bij Mercedes. Ze hebben al jaren de beste auto's Strategisch maken ze weinig blunders Coureurs lijken dit jaar ook van hoog caliber (Hamilton was al snel, Bottas lijkt nu ook dichter er op te zitten) Betrouwbaarheid is ook weer geweldig. Ga er maar gewoon van uit dat het Hamilton 1, Bottas 2 wordt, en als Ferrari weer implodeert zo als de afgelopen jaren de derde plek voor Max een mooi resultaat zal zijn. | |
Tarado | maandag 15 april 2019 @ 11:35 |
ik vrees dat dit een aardige voorspelling is, het zou al heel wat zijn als Red Bull het aantal racewins van vorig jaar kan evenaren laat staan verbeteren | |
Meike26 | maandag 15 april 2019 @ 11:37 |
Ja snap ik, die zorg heb ik ook wel gedeeltelijk. Maar ik ga niet begin van het seizoen doemdenken als er nog 18 races te rijden zijn. En daarnaast is het Formule1B kampioenschap ook wel weer leuk om te volgen. Jammer dat Haas en Racing Punt tot op dit moment niet veel snelheid en consistentie laten zien. | |
twiFight | maandag 15 april 2019 @ 11:41 |
Ondanks de dominantie heb ik de laatste 2 seizoenen mij toch prima vermaakt hoor. Ik kijk F1 dan ook niet om de scorebordjournalistiek aan het einde van het seizoen. Het Mercedesteam loopt gewoon heel goed, zoals opreis al oppert. Als zij geen fouten maken is het aan de andere teams om te zorgen dat ze het beter doen. En die laten het gewoon liggen. | |
Tarado | maandag 15 april 2019 @ 11:43 |
dat is wel zo maar ik zou het toch wel leuk vinden als er met deze hybrid motoren er een keer een andere kampioen is | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 11:46 |
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig. In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken. Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team. | |
TheFreshPrince | maandag 15 april 2019 @ 11:53 |
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken | |
Tarado | maandag 15 april 2019 @ 11:53 |
het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedes | |
Tarado | maandag 15 april 2019 @ 11:54 |
dat heet formule W | |
TheFreshPrince | maandag 15 april 2019 @ 11:56 |
Geen last van wratjes | |
Googolplexian | maandag 15 april 2019 @ 11:56 |
Vandaar dat er om de zoveel jaar een nieuwe formule komt (vandaar ook de naam Formule). Er zijn altijd periodes geweest van dominante motoren. Waar de winst kwam uit een loop-hole in de regels, welke gaandeweg gedicht werden, was het een periode van wisselende kampioenen. De winst van je best doen om de regels naar je eigen hand te zetten is historisch gezien een meer-jaren-payoff in de F1. Het is aan de andere teams om in die jaren de winnende formule in te halen en dat is toch ons kijkgenot? Binnenkort een andere formule. | |
TAV74 | maandag 15 april 2019 @ 12:07 |
Het hele constructeursdeel geeft ook een extra dimensie. Vraag is niet alleen welke coureur top gaat zijn, maar ook welk team. Ook dat spel is interessant. Waarbij het uiteraard wel leuk is al de verschillen niet te groot zijn en er af en toe een wisseling van de wacht is. Maar de geschiedenis leert dat dit moment altijd komt. | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 12:08 |
Het was het sterkste punt van Red Bull en de zwakste van Mercedes. | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 12:08 |
Nog nooit zo erg als nu. Ferrari 2000-2004 is er helemaal niets bij. | |
fathank | maandag 15 april 2019 @ 12:43 |
Hebben ze hun huiswerk dus niet goed genoeg gemaakt. Als het dan toch eerlijker moet begin dan eens de Ferrari-subsidie van 100 miljoen euro weg te strepen. | |
bedachtzaam | maandag 15 april 2019 @ 12:45 |
Een herhaling van 2017 lijkt het wel, uiteindelijk komt het goed maar dan is het gat al te groot. | |
Nieuwschierig | maandag 15 april 2019 @ 12:48 |
Het zou voor de liefhebbers van de techniek niet eens veel uitmaken. Door de wintunnels lijken de auto's op een afstand al als 2 druppels water op elkaar en de verschillen die er zijn bestaan uit minieme vleugeltjes die onzichtbare vortexen produceren, en nog onzichtbaardere aanpassingen in de software. Een auto met 6 wielen, of met een ventilator die de lucht onder de bodem wegzuigt hoef je niet meer te verwachten. | |
opreis | maandag 15 april 2019 @ 12:54 |
Komt goed jongens https://www.gpblog.com/nl(...)-honda-in-baku-.html | |
Nieuwschierig | maandag 15 april 2019 @ 12:58 |
Tjonge jonge, die Marko laat zich ook voor het karretje spannen tegenwoordig. En van de Telegraaf kun je niet eens wat anders verwachten dan onzinclickbait. | |
bianconeri | maandag 15 april 2019 @ 13:08 |
Niets? Ik gaf gewoon mijn zicht na afloop en dan krijg je van die oranje gekleurde tegen reacties. Waar kom jij vandaan joh? Nederlanders zijn juist goed in arrogantie en de sporters over de paard te tillen. Zie Max. | |
bianconeri | maandag 15 april 2019 @ 13:11 |
Dus ik mag niet realistisch zijn? Jij zit te ver in NLs reet bedoel je. Dus iemand die realistisch is en geen gekleurde bril heeft is een trol? Sure hahaha | |
bianconeri | maandag 15 april 2019 @ 13:14 |
Niemand is tegen een landgenoot, Max in dit geval. Het probleem wat ik en anderen aanstippen is het vreselijke onrealistische wat allemaal gezegd wordt en dat alle tegenstanders (bv Renault of Vettel) compleet met alles de grond in getrapt moeten worden (vaak onterecht zie bv quali China). Ook al is het een landgenoot dan mag je best realistisch naar Max kijken. Dan ben je nog niet tegen hem. Ik ben F1 fan, niet Nederland fan. Daarom kijk ik niet naar F1. Net zo lief is er niets Nederlands, gaat mij om F1. | |
bianconeri | maandag 15 april 2019 @ 13:23 |
Nee hoor klopt. Ja en nee. Helemaal mee eens dat Max een stuk volwassener is. Sinds vorig seizoen is hij echt veel beter geworden. Deze race vond ik gewoon degelijk. Zoals je zegt P4 was puur door een blunder van Ferrari. Max heeft niets hoeven doen. Natuurlijk hij moest op zijn normale plek rijden en er niet afvliegen. Maar ja thats it. Zijn pace was normaal, alles ging gewoon normaal. Niets bijzonders. Wat voor Max iets goeds is. | |
DeeBee | maandag 15 april 2019 @ 13:23 |
Dit wordt erg vermoeiend, lol. | |
MakkieR | maandag 15 april 2019 @ 13:47 |
Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6. | |
MakkieR | maandag 15 april 2019 @ 13:49 |
Niet Nederlander fan zijn, dat kan alleen maar in Nederland | |
opreis | maandag 15 april 2019 @ 13:51 |
Bottas heeft Leclerc nog ingehaald geloof ik. | |
MakkieR | maandag 15 april 2019 @ 13:55 |
Er kan mij een zijn ontgaan, maar ik zeg dan ook nauwelijks, om mijzelf in te dekken | |
Gruj0 | maandag 15 april 2019 @ 14:33 |
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan? Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 15 april 2019 @ 15:08 |
Ik snapte sowieso al niet dat Kvyat een straf kreeg. | |
twiFight | maandag 15 april 2019 @ 15:10 |
Pardon? In 2004 had Ferrari 2,2 keer zoveel punten als de opvolger in het kampioenschap! In 2018 Mercedes maar 1,14. Dus 14% verschil versus 120% verschil. | |
blessed19 | maandag 15 april 2019 @ 15:25 |
Ricgod heeft al wel een paar ronden aan de leiding gereden! Hup renault! | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 15:30 |
1+2 nu is 43 punten. Toen 18. 3+4 nu is 27 punten. Toen 10. Geen eerlijke vergelijking. En ik heb het over de complete periode. De cijfers tonen aan dat Mercedes veel dominanter is. | |
LTVDK | maandag 15 april 2019 @ 15:38 |
Heel die straf sloeg sowieso nergens op, was gewoon een race-incident in de openingsronden die er eigenlijk elke race wel zijn. | |
twiFight | maandag 15 april 2019 @ 15:43 |
Tsja, wat is dominant. Ik vind Mercedes al twee jaar niet per se dominant. Wel duidelijk de betere. Maar als je naar 2017 en 2018 zijn beide jaren de twee hoogstgeklasseerde coureurs gewoon van verschillende teams. In 2018 was Bottas zelfs 5e. Nu is dat juist wel weer een scorebordargument, maar toch. Andere teams hadden kansen genoeg. In de jaren ervoor stonden de twee Mercedesrijders allebei torenhoog bovenaan en Mercedes ook met 60%+ punten voor. Dat is dominantie. | |
Lionheaad | maandag 15 april 2019 @ 15:46 |
Blijkbaar doen ze toch niets aan de straf, gezien er geen melding wordt gemaakt dat de punten op zijn "strafblad" geschrapt worden. Als ze het met hem eens zouden zijn, zouden die punten niet gegeven hoeven worden. | |
THEFXR | maandag 15 april 2019 @ 16:02 |
deze waren vroeger pas dominant | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 16:23 |
https://www.reddit.com/r/(...)JMETXFKB&sh=19157e21 Statistiek | |
opgebaarde | maandag 15 april 2019 @ 17:44 |
Auw | |
DeeBee | maandag 15 april 2019 @ 17:59 |
Het is inderdaad gewoon triest. En dan geloven mensen er nog in dat Merc niet favoriet is, of dat Hamilton die kampioenschappen voor de porten van de hel moest wegslepen. Het meest dominante team allertijden en met de huidige regelgeving is er geen enkele mogelijkheid om die dominantie te bedreigen... Daarbij sandbagt Mercedes die races ook nog eens gigantisch...toen HAM de motor vorig jaar of het jaar ervoor een keer helemaal open gooide toen hij achteraan startte (in Japan dacht ik?) reed hij de rest gewoon voorbij op de rechte stukken zonder DRS. Ferrari leek dominanter omdat Schumi altijd de hele race doortrapte en zo nog wel eens wat mannen lapte, maar we kijken ondertussen naar een soort WWE. En de altijd walgelijke Toto Wolff maar de underdog acteren... [ Bericht 11% gewijzigd door DeeBee op 15-04-2019 18:08:30 ] | |
Gruj0 | maandag 15 april 2019 @ 18:55 |
Nou lekker dan, wist niet van die strafpunten. Gaat lekker daar bij de FIA. | |
DonVincenzo | maandag 15 april 2019 @ 19:14 |
Lees nou eens wat er werkelijk in dat nieuwsberichtje staat. Kvyat heeft met de stewards gesproken en Kvyat zegt dat ze het gedeeltelijk wel met elkaar eens zijn geworden. Je straatje schoonvegen noemen we dat. | |
Gruj0 | maandag 15 april 2019 @ 19:18 |
Je begrijp dat de stewards deze bewering van Kvyat zo kunnen weerleggen? Als Franz Tost al niets zegt en het opneemt voor Kvyat, praat hij zeker geen bullshit. Sommige mensen doen echt alsof Kvyat er elke start op uit is om minstens twee bolides te rammen. | |
Tinos85 | maandag 15 april 2019 @ 19:23 |
Max heeft twee ronden aan de leiding gereden in Australië. | |
DonVincenzo | maandag 15 april 2019 @ 19:30 |
Natuurlijk neemt Tost het op voor z'n rijder. Dat doet elke teambaas. Dat zegt heel weinig. En nee, natuurlijk gaan de stewards niet achteraf via de media een discussie aan. Ze hebben hun beslissing genomen en daarmee is het klaar. Als ze moeten reageren op alles dat de coureurs in interviews zeggen, is het einde zoek. | |
Tinos85 | maandag 15 april 2019 @ 20:28 |
Stroll You’re pushing the radio button not the energy | |
opgebaarde | maandag 15 april 2019 @ 20:49 |
Strollolol. Jammer dat ze het geluid nog steeds niet synchroon hebben lopen met de beelden. Zoals bij Verstappen want de boardradio was bijna tien seconden later en vooral bij Räikkönen met Sainz want zo lijkt het alsof Räikkönen zich enorm aanstelt | |
ShaoliN | maandag 15 april 2019 @ 21:11 |
In het slechtste geval voor Merc zijn ze ongeveer even snel. Maar de Merc is betrouwbaarder, team is beter in de afstelling tijdens het weekend. Ze hebben geen klotende Duitse snor achter het stuur en geen bavianen op de tactische afdeling. Het algehele plaatje maakt ze dominant vind ik. | |
bianconeri | maandag 15 april 2019 @ 22:04 |
Sorry hoor dat sommige mensen niet kijken naar nationaliteit. Ga jij maar F1 kijken puur omdat er een Nederlander rijdt. Typisch de nep fans. Waarom zou ik ''Nederlander fan'' moeten zijn omdat we toevallig in Nederland zouden zijn? Wat is dat voor onzin. Dat is juist typisch Nederlands. Dat arrogante nationalistische ipv gewoon van de sport te houden. Ja hoor wat is dat voor onzin. Max had ook even de betere bandjes en viel ook direct weg. Niemand in de top 6 heeft een mooie actie gemaakt. Daar was de wedstrijd niet naar, helaas. | |
fathank | maandag 15 april 2019 @ 22:45 |
'kijk mij, ik ben een echte fan want ik kijk voor de sport, niet voor de persoon die achter het stuur zit' Kun je net zo goed zelfrijdende auto's gaan kijken. | |
Gezicht | maandag 15 april 2019 @ 23:00 |
https://www.instagram.com(...)igshid=1384mtxhs4wlr Dat tweede fragment, met Kvyat, ik word er zelf ongemakkelijk van | |
MakkieR | maandag 15 april 2019 @ 23:13 |
Ik heb altijd Formula 1 gekeken al vanaf Damon Hill ook toen er geen Nederlanders meededen en het uitgezonden werd op vrijwel iedere open kanaal zoals RTL 7. Maar natuurlijk gaat mijn belangstelling uit naar de Nederlanders, Een Amerikaan kijkt ook naar Amerikanen, Een Spanjaard kijkt naar Spanjaarden en een Engelsman kijkt ook naar zijn eigen nationaliteit. Dit is niet vreemd, dat doet elke Nationaliteit. Maar wacht even Nederlanders hebben geen Nationaliteit of Identiteit. Vraag maar aan Maxima. Dat laat jij hier wel heel duidelijk zien. Ik ben trots Nederlander te zijn en ik ben trots dat we een ongelooflijk talent hebben in Max Verstappen, mag ik dan ook trots zijn, Nederlander te zijn. | |
Nebelwerfer | maandag 15 april 2019 @ 23:45 |
Kan iemand me vertellen wat het toevoegd dat de banden minder warm mogen worden gemaakt? Dat spinnen nog voor de start lijkt me niet echt de bedoeling. | |
mikieu | dinsdag 16 april 2019 @ 00:07 |
De rede dat Max een poging kreeg bij Vet? Geen idee of dat anders ook t geval was geweest, misschien nu iets makkelijker | |
Nebelwerfer | dinsdag 16 april 2019 @ 00:11 |
Tijdens de race kan ik er nog iets inkomen, hoewel ik nog geen hele grote voordelen zie en het lijkt me een typisch dingetje waar het ene team meer last van heeft dan een ander. | |
twiFight | dinsdag 16 april 2019 @ 00:56 |
WTF is dit voor een kinderlijk gemiep, echt | |
twiFight | dinsdag 16 april 2019 @ 00:57 |
Geen idee waarom de tussenvorm is. In DTM zijn bandenwarmers geheel verboden en dat zorgt af en toe wel voor wat spanning. | |
Donderkonijn | dinsdag 16 april 2019 @ 01:12 |
Nu ja, als Bottas zo blijft rijden zoals die nu doet gaat dat weer gebeuren. Het lijkt er gewoon op dat hij vorig seizoen gewoon een off-season had en zich nu herpakt heeft,. Goed , Lewis troefde hem af maar hij reed wel pole en werd 2e, en Vettel en Leclerc konden ook niet echt potten breken, ze kwamen niet eens echt dichtbij. Dat terwijl RB wel in undercut range van ferrari kon blijven, en ferrari staat er bekend om dat ze strategische blunders maken onder druk. Denk dat ferrari zich eerder zorgen moet gaan maken om red bull dan mercedes. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 april 2019 @ 01:29 |
Dat was wel een genot idd. | |
Tijn | dinsdag 16 april 2019 @ 01:37 |
In F1 willen ze op termijn bandenwarmers ook gaan verbieden, toch? | |
JayHovah | dinsdag 16 april 2019 @ 06:28 |
Laat Ronald van Dam dit maar niet horen... | |
#ANONIEM | dinsdag 16 april 2019 @ 07:26 |
Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand. Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren. | |
opreis | dinsdag 16 april 2019 @ 09:15 |
En laat het nou net voor Bottas onmogelijk maken om een undercut of een overcut op Hamilton te proberen | |
TAV74 | dinsdag 16 april 2019 @ 11:18 |
Check. Wat ook direct laat zien dat Mercedes een stuk slimmer te werk gaat dan Ferrari. | |
franske19 | dinsdag 16 april 2019 @ 11:24 |
Het was een beetje matig. Twee lange pitstops (3+ sec) en de timing was een verkeerd waardoor Bottas ook nog eens 2 seconden extra vertraging opliep. | |
Zorro | dinsdag 16 april 2019 @ 12:50 |
Ik ben fan van Max omdat het gewoon echt een enorm talent is met een mij aansprekende stijl. Niet per se omdat het een Nederlander is. Christian Albers kon ik bv niet snel genoeg zien uitvallen. | |
Smacked_Actor | dinsdag 16 april 2019 @ 12:56 |
Trots hoef je ook niet per se te zijn maar dat afbranden om het afbranden. Dat getroll is super irritant. | |
TAV74 | dinsdag 16 april 2019 @ 13:02 |
In alle landen worden sporten groot wanneer landgenoten goed presteren, daarin is Nederland echt totaal geen uitzondering. En dat de nationale sportverslaggeving extra aandacht geeft aan eigen sporters is ook alles behalve uniek. Het gezeur dat het zo is en de tegenreactie (bewust overdreven tegen de Nederlandse sporter zijn) lijkt me meer typisch Nederlands, maar dan kan ik minder goed inschatten. Net zoals het typisch lijkt om te klagen over Nederlandse (sport)programma's en buitenlandse overdreven op te hemelen. | |
Bonobo11 | dinsdag 16 april 2019 @ 15:52 |
Dat bestaat en heet F2. Afstelling is nog vrij en lootjes trekken doen we voor het hele seizoen, maar verder zo goed als hetzelfde. | |
bianconeri | dinsdag 16 april 2019 @ 18:32 |
Wat een onzin nogmaals. Nederlanders zijn zo nationalistisch als wat. Kijk naar elk sportprogramma en als ze dan sporters behandelen en een Nederlander komt. Niet te kijken, neutraliteit en gewoon oprecht een sport bespreken kan niet. Denk bv aan Ziggo met F1. Is niet aan te gluren hoe pro-Max het altijd is, alles wat tegen hem gaat wordt compleet afgebrandt. De normale mens kan misschien ook eens kritischer zijn, maar nationalisme is hier al zo groot. Laat dat niet nog groter worden aub. | |
Fir3fly | dinsdag 16 april 2019 @ 18:33 |
En bijna geen hond die er naar kijkt. Het racen is er ook niet veel beter door. Maar goed, 90% van de mensen die F1 kijken doen dat ook niet vanwege het racen. | |
bianconeri | dinsdag 16 april 2019 @ 18:36 |
Niemand trolt hier. Alleen alles wat niet over Max ophemelen gaat wordt direct gezien als getrol. Je mag hier niet realistisch kijken naar de F1, je moet Vettel haten omdat hij Max wel eens tegen komt. Je moet alles wat Max uitspookt geweldig vinden ook al slaat het nergens op. Nou leuk voor je. Hoezo zouden we geen nationaliteit hebben? Nederlanders zijn zo nationalistisch als wat. Ja heel mooi dat we Max hebben, maar dat boeit me echt geen reet. Al was hij Australisch, Braziliaans, Italiaans of wat ook. Ik wil dat de F1 prachtig is om naar te kijken, spannend en boeiend. Dat NL een talent heeft, ach ja. | |
bianconeri | dinsdag 16 april 2019 @ 18:37 |
Whut Waarom zou je F1 kijken speciaal voor de persoon achter het stuur? Zoals ik net ook zei welke nationaliteit welke coureur dan ook heeft zal mij worst zijn. Of dat hij Henk of Piet heet. | |
TheFreshPrince | dinsdag 16 april 2019 @ 18:43 |
Zover ik weet rijden Henk en Piet iig niet mee. Pierre wel. | |
opreis | dinsdag 16 april 2019 @ 19:00 |
En jij hebt in veel andere landen gewoond en gezien dat het daar anders is? Denk je dat ze in brazilie Massa niet geweldig vonden Senna de GOAT? Hamilton, Norris en Albon krijgen veel aandacht bij sky. In Italie is Ferrari de beste. In Mexico Perez. In Duitsland is schumacher de GOAT. | |
Nattekat | dinsdag 16 april 2019 @ 19:27 |
Ja, dit heeft wel weer lang genoeg geduurd. Tot Baku | |
zoem | donderdag 25 april 2019 @ 22:14 |
F1 / [live] Formula 1 Socar Azerbaijan Grand Prix 2019 #27 |