Die sommigen denken of vinden dat de dood een entiteit is oid. Die "overwonnen" kan worden. Terwijl dood niets anders betekent dan "niet leven".quote:Op donderdag 18 april 2019 08:28 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Tja, dat is ook zo wat....
Als er echt wat te kiezen valt dan zullen de meeste mensen het moment van sterven blijven uitstellen tot het lijden te zwaar wordt. Ik denk dat ik er ook zo 1 zal zijn.
En dat is het enige fijne aan de dood, het einde van het lijden. Al zijn er sommige die denken dat het dan pas begint.
De dood is een mechanisme in de mens.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Die sommigen denken of vinden dat de dood een entiteit is oid. Die "overwonnen" kan worden. Terwijl dood niets anders betekent dan "niet leven".
Wat is dan de zin van leven?quote:Op woensdag 17 april 2019 14:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat wil je dan, eeuwig doorleven? Dat lijkt mij nu weer vreselijk...
Wat betekent dat in praktijk...?quote:Op donderdag 18 april 2019 11:28 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
De dood is een mechanisme in de mens.
Hooguit het gevolg van een mechanisme. Van iets dat leeft.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:28 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
De dood is een mechanisme in de mens.
Geen idee, weet jij het?quote:
jazekers, dat noem ik (de) dood.quote:jij kunt dan misschien wel de mogelijkheid hebben om te werken etc en dus "iets" hebben in het leven.
Maar hoe zit dat dan met die wellicht miljoenen mensen die om wat voor reden dan ook eigenlijk geen uitzicht hebben in het leven?
en dat kan van alles zijn, leven als een kast plantje, leven in 1 of andere sloppenwijk van een stad tussen alle criminele geweld, etc etc.
Dat lijkt mij vreselijk.
Dan lijkt het mij fijner om uiteindelijk op een plek te zijn waar juist geen pijn en verdriet meer is, jouw niet dan?
En iets dat leeft, dat komt uit iets dat leeft.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:49 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hooguit het gevolg van een mechanisme. Van iets dat leeft.
Fel, mag ik nog in discussie met je?quote:Op donderdag 18 april 2019 20:51 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
En iets dat leeft, dat komt uit iets dat leeft.
Dat je sterft.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat betekent dat in praktijk...?
ah, een droog zaadje leeft.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:51 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
En iets dat leeft, dat komt uit iets dat leeft.
Een droog zaadje dat komt uit een vrucht, en een vrucht van een plant.quote:
Je doet niet automatisch het goede.quote:Op maandag 22 april 2019 09:21 schreef AndreasOosterveen het volgende:
Hi Fel Licht
nog even een vraag: als je dus God gevonden hebt, ben je vrij en doe je automatisch het goede. Klinkt goed, als dat je punt i.
Heb ik wel een vraag: ik ken nogal veel mensen die heel goed handelen en niks geloven, dus is de conclusie je hoeft God niet te vinden om goed te handelen en vrij te zijn.
En mijn andere vraag is: ik weet niet of vrij zijn hetzelfde is als goed handelen, volgens mij?
Andreas Oosterveen
iets dat leeft kan dus voortkomen uit iets dat niet leeft, dat weer voortgekomen is uit iets dat leeft...misschien eerst een goede definitie van leven bedenken? Het vraagstuk van abiogenese is imho nog niet opgelost.quote:Op zondag 21 april 2019 13:26 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Een droog zaadje dat komt uit een vrucht, en een vrucht van een plant.
Zoek het goede en kwade in jezelf in plaats van het buiten jezelf te projecteren.quote:Op maandag 22 april 2019 12:22 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Je doet niet automatisch het goede.
Het kwade blijft nog in ons huizen maar we willen het met ons hart dat niet doen.
Daarom is vergeving van God nodig
Mja, abiogenese, dat is een totaal andere kwestie.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:37 schreef hoatzin het volgende:
[..]
iets dat leeft kan dus voortkomen uit iets dat niet leeft, dat weer voortgekomen is uit iets dat leeft...misschien eerst een goede definitie van leven bedenken? Het vraagstuk van abiogenese is imho nog niet opgelost.
Andersom eerderquote:Op maandag 22 april 2019 12:22 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Deze zin klopt wel, maar niet op de manier dat bedoeld was. Religie is voor de dommen. Zij zien geen oorzaak en gevolg, niet omdat het niet bestaat, maar door onwetendheid en naïviteit.quote:Op zaterdag 13 april 2019 13:22 schreef Fel_licht het volgende:
Wie God vindt is vrij en is niet meer afhankelijk van het oorzaak/gevolg denken.
Wat is God?
Man, man, man..quote:Op zondag 28 april 2019 09:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Deze zin klopt wel, maar niet op de manier dat bedoeld was. Religie is voor de dommen. Zij zien geen oorzaak en gevolg, niet omdat het niet bestaat, maar door onwetendheid en naïviteit.
Vergiffenis in de meest elementaire vorm (dus om niet) is een begrip dat God niet kent. God wil je wel vergeven mits... er zijn altijd voorwaarden aan verbonden. Dat noem ik geen vergeving. Als ik iemand iets vergeef (gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren) dan is dat echt om niet. We spreken er niet meer over.quote:Op maandag 22 april 2019 12:22 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Je doet niet automatisch het goede.
Het kwade blijft nog in ons huizen maar we willen het met ons hart dat niet doen.
Het is opvallend hoeveel niet-gelovigen religie beledigen. Je zou bijna denken dat ze er mee te maken hebben gehad.quote:Op zondag 28 april 2019 09:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Deze zin klopt wel, maar niet op de manier dat bedoeld was. Religie is voor de dommen. Zij zien geen oorzaak en gevolg, niet omdat het niet bestaat, maar door onwetendheid en naïviteit.
Religie als waarheidsovertuiging is achterlijk, net als elke overtuiging die niet empirisch en/of pragmatisch is.quote:Op maandag 29 april 2019 09:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is opvallend hoeveel niet-gelovigen religie beledigen. Je zou bijna denken dat ze er mee te maken hebben gehad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |