SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf
Statement Tusk
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Oh, ik dacht dat de EU eensgezind was.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Duitsland en Frankrijk (zoals verwacht) lijnrecht t.o. elkaar: https://www.theguardian.c(...)392e8f08bc7376aeab56
Zucht.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat de EU eensgezind was.
Bron?quote:Op woensdag 10 april 2019 21:02 schreef riazop het volgende:
Zijn ze ook
Macron zit al in de zak van Merkel
Macron gaat akkoord met verlenging maar wil dat het VK haar commissaris inlevert of kortere extensie tot 30 dec 2019
Inprincipe hoeven ze geen overeenstemming te bereiken! Laat de stemming maar uitwijzen.quote:Op woensdag 10 april 2019 23:38 schreef Max23 het volgende:
Kan misschien nog uren duren, volgens de NOS. Macron benadrukte nogmaals alleen kort uitstel te willen.
Eén tegenstem is voldoende.quote:Op woensdag 10 april 2019 23:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Inprincipe hoeven ze geen overeenstemming te bereiken! Laat de stemming maar uitwijzen.
Men weet van gekkigheid niet meer wat te berichten in dit (ont)kroningsgedoe.quote:Op woensdag 10 april 2019 21:28 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit eten de 27-regeringsleiders
De 27 leiders van EU vergaderen momenteel tijdens een diner over de brexit. Op het menu staat een salade met warme coquilles, kabeljauwfilet, garnalen en arancini gevuld met mini-champignons.
Als toetje krijgen de regeringsleiders een parfait van ijs en macadamianoten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)voor-de-britten.html
The Guardian berichtte vanmiddag over deze eisen van Frankrijk, betekent nog niet dat ze nu - uren later - ook al over de streep of hun eisen hebben binnengehaald.quote:
Yummie. Mag May dit keer wel een vorkje mee prikken of is ze weer naar de McDonalds gestuurd?quote:Op woensdag 10 april 2019 21:28 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit eten de 27-regeringsleiders
De 27 leiders van EU vergaderen momenteel tijdens een diner over de brexit. Op het menu staat een salade met warme coquilles, kabeljauwfilet, garnalen en arancini gevuld met mini-champignons.
Als toetje krijgen de regeringsleiders een parfait van ijs en macadamianoten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)voor-de-britten.html
Meerderheid is onvoldoende, het moet unaniem zijn en ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben als er geen verder uitstel komt. Ik moet er niet aan denken dat het VK aan de EUP verkiezingen deel gaat nemen midden in een proces waarin ze vertrekken.quote:Op woensdag 10 april 2019 23:59 schreef Szura het volgende:
Volgens oa deze journalist is een ruime meerderheid voor een lang uitstel
https://twitter.com/adamfleming/status/1116085295794073600?s=21
Frankrijk stelt zich het hardst op, ze moeten Macron de komende uren dus uit de top van z’n boom zien te halen
Wij betalen hier voor he? Waarom moet dat allemaal weer zo duur. Laat ze maar een boterham eten kan prima.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yummie. Mag May dit keer wel een vorkje mee prikken of is ze weer naar de McDonalds gestuurd?
Ja, dat zeg ik toch.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meerderheid is onvoldoende, het moet unaniem zijn en ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben als er geen verder uitstel komt. Ik moet er niet aan denken dat het VK aan de EUP verkiezingen deel gaat nemen midden in een proces waarin ze vertrekken.
Stuur de rekening maar naar die prutsers in Londenquote:Op donderdag 11 april 2019 00:09 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Wij betalen hier voor he? Waarom moet dat allemaal weer zo duur. Laat ze maar een boterham eten kan prima.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er akkoord komt zonder concrete toezegging. Je krijgt dan een of ander uitstel waarbij de Britten de kans hebben bij van alles dwars te gaan liggen als drukmiddel naar de rest. Schiet echt niet op.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meerderheid is onvoldoende, het moet unaniem zijn en ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben als er geen verder uitstel komt. Ik moet er niet aan denken dat het VK aan de EUP verkiezingen deel gaat nemen midden in een proces waarin ze vertrekken.
Er staan miljarden op het spel en jij doet moeilijk over wat wisselgeld?quote:Op donderdag 11 april 2019 00:09 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Wij betalen hier voor he? Waarom moet dat allemaal weer zo duur. Laat ze maar een boterham eten kan prima.
Het gaat om het goede voorbeeld geven he. Waarom moet dit persé een duur elitair etentje zijn?quote:Op donderdag 11 april 2019 00:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er staan miljarden op het spel en jij doet moeilijk over wat wisselgeld?
Juncker zegt zelf altijd dat ie nooit een fles wijn onder de 100 euro drinkt. Troep volgens hem.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:20 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Het gaat om het goede voorbeeld geven he. Waarom moet dit persé een duur elitair etentje zijn?
En wij betalen dit terwijl wij wijn van de Aldi moeten drinken.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Juncker zegt zelf altijd dat ie nooit een fles wijn onder de 100 euro drinkt. Troep volgens hem.
Triest maar voorspelbaar weer. I called it. Ik roep dit al vanaf het begin. EU is een poppenkast en slappe lullenvereniging zonder ruggengraat.quote:
Nogmaals: het is niet slap om de strategisch beste keus te maken.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:31 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Triest maar voorspelbaar weer. I called it. Ik roep dit al vanaf het begin. EU is een poppenkast en slappe lullenvereniging zonder ruggengraat.
Nou krijgen we over een aantal maanden weer dit zelfde gezeik. Hier schiet niemand iets mee op.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nogmaals: het is niet slap om de strategisch beste keus te maken.
Het is helemaal niet waar dat niemand hier iets mee opschiet. Het voorkomen van no deal is voor de hele EU (inclusief de UK) gunstig.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:36 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Nou krijgen we over een aantal maanden weer dit zelfde gezeik. Hier schiet niemand iets mee op.
Omdat dit regeringsleiders zijn en geen stratenmakers? En zelfs die doen het niet voor een boterham anno 2019.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:20 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Het gaat om het goede voorbeeld geven he. Waarom moet dit persé een duur elitair etentje zijn?
Klopt maar in de UK lullen ze deze extra maanden makkelijk vol zonder een akkoord. Dan ben je niks opgeschoten.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is helemaal niet waar dat niemand hier iets mee opschiet. Het voorkomen van no deal is voor de hele EU (inclusief de UK) gunstig.
Zeker.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het voorkomen van no deal is voor de hele EU (inclusief de UK) gunstig.
Zal pas later blijken als mogelijk nog meer uitstel noodzakelijk is ná die 31e oktober. Maar Reuters schrijft dat de EU daarop zou kunnen anticiperen door het mandaat van de commissie-Juncker te verlengen.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:41 schreef riazop het volgende:
Macron bindt dus in, zoals ik voorspelde.
En het VK lijkt zijn commissaris te mogen houden
Ja, nou en? Nog altijd beter dan zonder deal eruit knallen.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:41 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Klopt maar in de UK lullen ze deze extra maanden makkelijk vol zonder een akkoord. Dan ben je niks opgeschoten.
Nou, dan zou ik voorstellen dat jij premier Rutte opvolgt en dan kan jij ook meedrinken van de wijn die zij geserveerd krijgen.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:28 schreef Moustachio het volgende:
[..]
En wij betalen dit terwijl wij wijn van de Aldi moeten drinken.
Fijn dat jij daar graag aan meebetaalt dan. En een stratenmaker verdient het. Die werkt harder dan deze corrupte elitaire bende.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat dit regeringsleiders zijn en geen stratenmakers? En zelfs die doen het niet voor een boterham anno 2019.
Sommige lui zouden koning Willem-Alexander het liefst in een Opel Karl zien rijdenquote:Op donderdag 11 april 2019 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat dit regeringsleiders zijn en geen stratenmakers? En zelfs die doen het niet voor een boterham anno 2019.
Een stratenmaker zit om 14 uur al aan het bier.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:43 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Fijn dat jij daar graag aan meebetaalt dan. En een stratenmaker verdient het. Die werkt harder dan deze corrupte elitaire bende.
Juncker om 13h aan de dure wijnquote:Op donderdag 11 april 2019 00:45 schreef Tweek het volgende:
[..]
Een stratenmaker zit om 14 uur al aan het bier.
Mag ik even lachen? Hij zegt nu precies wat experts voorspelden dat er zou gebeuren voor het referendum maar die hadden het allemaal mis toendertijd, natuurlijk.quote:It’s nearly three years since I, along with 17. 4 million other Britons, voted for Brexit. Today I have to admit that the Brexit project has gone sour.
Brexit has paralysed the system. It has turned Britain into a laughing stock. And it is certain to make us poorer and to lead to lower incomes and lost jobs.
We Brexiteers would be wise to acknowledge all this. It’s past time we did. We need to acknowledge, too, that that we will never be forgiven if and when Brexit goes wrong. Future generations will look back at what we did and damn us.
The most wounding insult for Brexiteers came with the announcement that Dyson is to shift its headquarters to Singapore. James Dyson is without a doubt an industrial genius. His insistence that Britain could flourish outside the European Union was held up again and again by Brexiteers. James Dyson was our trump card.
He insists that Brexit is nothing to do with his decision. Nevertheless, he joins a long list of rich men who made the case for Brexit but have no intention of living with the consequences of the 2016 referendum result.
Another case in point concerns Jim Ratcliffe, the billionaire industrialist and Brexit apologist, who recently announced that he would be shifting his HQ out of Britain to save tax.
https://www.opendemocracy(...)ide-and-think-again/
Mark Rutte "elite" ?quote:Op donderdag 11 april 2019 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
Ik mag toch wel hopen dat de regeringsleiders van de EU de elite zijn, eigenlijk.
Oh, vertel? Zijn het de Illuminati of de Bilderberg groep?quote:Op donderdag 11 april 2019 01:33 schreef platgeslagenbever het volgende:
[..]
Mark Rutte "elite" ?
LOL
Dat zou je toch te denken moeten geven wie nu werkelijk de touwtjes in de handen hebben.
(ook Merkel niet)
ja ja we weten het, "het volk heeft verkeerd gestemd, nietwaaar?"quote:Op donderdag 11 april 2019 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, de spijtoptanten van Brexit nemen per dag toe,
Eh? Volgens mij ontgaat je de relevantie hiervan enigszins.quote:Op donderdag 11 april 2019 02:02 schreef riazop het volgende:
[..]
ja ja we weten het, "het volk heeft verkeerd gestemd, nietwaaar?"
Mooie sitcom...... met fudge. Wel grappig, en France wordt Macron "toegejuicht" dat hij zo stevig zijn standpunten weet/wist toe te lichten en af te dwingenquote:bron: bbc 11apr19 02u00 Now the UK has agreed to the EU's offer of a six month delay to Brexit, it means Britain will not be leaving this Friday.
31 October is now the third Brexit date which has been scheduled - after the original 29 March and then 12 April.
Die clausule zit er idd in heb ik ergens gelezen.quote:Op donderdag 11 april 2019 06:57 schreef nixxx het volgende:
Even een oprechte vraag, mja meerdere eigenlijk. Kieslijst voor EU parlement voor verkiezingen in VK moesten 12 april ingeleverd zijn, toch? Dat was de basis voor de vorige deadline. Iemand een idee of die lijst al klaar is? Ook, is die datum een kwestie van VK-wetgeving, of EU wetgeving? Oftewel, hebben de Britten in eigen hand de mogelijkheid om daar wat mee te schuiven? Kan parlement dwarsliggen in het organiseren van EU verkiezingen? Ik hoop dat de overeenkomst voor uitstel tot 31 october toch wel een clausule bevat dat als VK door wat voor omstandigheid dan ook geen EU parlementariërs kiest, ze er voor de nieuwe zitting van EU parlement uit vliegen.
Ja, dan liggen ze er op 30 juni uit.quote:Op donderdag 11 april 2019 06:57 schreef nixxx het volgende:
Even een oprechte vraag, mja meerdere eigenlijk. Kieslijst voor EU parlement voor verkiezingen in VK moesten 12 april ingeleverd zijn, toch? Dat was de basis voor de vorige deadline. Iemand een idee of die lijst al klaar is? Ook, is die datum een kwestie van VK-wetgeving, of EU wetgeving? Oftewel, hebben de Britten in eigen hand de mogelijkheid om daar wat mee te schuiven? Kan parlement dwarsliggen in het organiseren van EU verkiezingen? Ik hoop dat de overeenkomst voor uitstel tot 31 october toch wel een clausule bevat dat als VK door wat voor omstandigheid dan ook geen EU parlementariërs kiest, ze er voor de nieuwe zitting van EU parlement uit vliegen.
Als ik het goed begrepen heb is er idd een clausule voor. Dan is het 1 juni Brexit dacht ikquote:Op donderdag 11 april 2019 06:57 schreef nixxx het volgende:
De wetten zijn al aangenomen, ik neem aan dat er kieslijsten klaar liggen (en geen kieslijst inleveren is gewoon niet mee doen aan de verkiezingen, niet het blokkeren van de verkiezingen, als er maar minstens 1 partij een kieslijst aanlevert is het in principe voldoende).quote:Op donderdag 11 april 2019 07:29 schreef nixxx het volgende:
Goed om te weten dat de EU dat afgedicht heeft, maar dan nog... is de lijst klaar? Kan die voor het weekend klaar zijn? Wat voor voorbereidingen zijn er verder nodig, en kan parlement saboteren?
1 juni inderdaad: Rutte: zo kan de Europese Unie verder - https://nos.nl/l/2279925quote:Op donderdag 11 april 2019 07:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb is er idd een clausule voor. Dan is het 1 juni Brexit dacht ik
Volgens mij kan dat inderdaad niet.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:06 schreef Hanca het volgende:
Er zou per 1 juni wel eens een nieuwe Prime Minister kunnen zijn, volgens de BBC:
https://www.bbc.com/news/uk-politics-47889404
Al kan volgens mij een leadership contest helemaal niet, aangezien de vorige nog geen jaar geleden is?
En die Britten denken ooit een handelsdeal elders te kunnen maken? De Britten moeten een knoop door hakken en intussen hechten de lidstaten dichter bij elkaar. Dus EU gewoon achter over leunen en zien hoe andere hun eigen identiteits crisis ontvouwen en uiteindelijk de koopjes op pikkebquote:Op donderdag 11 april 2019 00:41 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Klopt maar in de UK lullen ze deze extra maanden makkelijk vol zonder een akkoord. Dan ben je niks opgeschoten.
En volgens de Guardian was dat dan ook 1 van de redenen om de deadline niet voorbij 12 december te schuiven:quote:Op donderdag 11 april 2019 09:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat inderdaad niet.
Ik zie hetquote:Op donderdag 11 april 2019 09:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
En volgens de Guardian was dat dan ook 1 van de redenen om de deadline niet voorbij 12 december te schuiven:
https://www.theguardian.c(...)anco-german-carve-up
Volgens de EU propaganda zou alleen het VK de grote verliezer zijn bij een Brexit, waarom dan uitstel?quote:Op donderdag 11 april 2019 03:24 schreef MakkieR het volgende:
Daar gaat dus de geloofwaardigheid van de EU. Ze kunnen maar veel beter stoppen met die uitstap datums. Dit begint zo langzamerhand ongeloofwaardig en lachwekkend te worden. Wedden dat na 31 oktobeber de VK om een nieuwe uitstel vraagt?
Je zult maar afhankelijk zijn van de export naar de VK, heb je net een loods of extra personeel aangenomen. Dat kost die lui volgens mij klauwen vol met geld, deze nonsense.
Griekenland is opgelost en het land doet het economisch nu best aardig. De vluchtelingenstroom is ingedamd sinds eind 2016. En dan ook weer die leugen dat de EU de Britten harder nog heeft dan andersom. Wat zit je nou te bazelenquote:Op donderdag 11 april 2019 09:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Volgens de EU propaganda zou alleen het VK de grote verliezer zijn bij een Brexit, waarom dan uitstel?
Frankrijk wil natuurlijk dat het VK zo snel mogelijk weg gaat, want dan zijn zij nr 2 in de EU achter de grote baas Duitsland. Merkel (lees de auto industrie) wil natuurlijk geen hard Brexit, want waarheen met als die Mercedes, BMW's, Volkswagens?
Dus dan maar een compromis, maar na oktober komt er weer uitstel.
Zo gaat de EU met problemen om: uitstellen, opschuiven, afwachten en hopen dat het probleem zichzelf oplost.
Helaas worden de problemen als maar groter: Italië, de Euro, Griekenland, de vluchtelingen, etc etc. Het wachten is op een crisis en het totale falen van de EU. Ik denk dat het binnen 5 jaar gaat gebeuren, hoe eerder hoe beter. Zonder EU zijn uiteindelijk alle landen beter af.
Als je nog steeds de EU hier de schuld van geeft, heb je echt een plaat voor je kop, hoor. Er is hier maar één partij debet aan, en dat is de UK zelf.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:35 schreef Oud_student het volgende:
Hoe zullen de Brexeteers reageren? Ik zou me genaaid voelen en gaan voor een directe Brexit zonder deal. Het is volksverlakkerij, het VK gaat met referenda blijkbaar net zo om als Nederland, gewoon de kiezer negeren, want Europa de EU weet wat goed voor u is
Het VK zou de grootste verliezer zijn. Maar ook Ierland en de rest van de EU zouden absoluut veel last hebben van een no deal brexit. Gewoon verstandig dus, dat voorkomen.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Volgens de EU propaganda en de EU-trolls hier zou alleen het VK de grote verliezer zijn bij een Brexit, waarom dan uitstel?
De nieuwe deadline is nu 23 Mei, de dag van de EU verkiezingen. Als ze voor die datum geen deal hebben moeten ze die verkiezingen gewoon houden. Ik denk dat ze dat echt willen proberen te voorkomen. Ze moeten wel gewoon de voorbereidingen treffen en de campagnes starten, als ik het allemaal goed begrijp. Dus ze hebben nog 6 weken om tot een deal te komen, anders gewoon EU verkiezingen.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:23 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, May heeft dus gezegd dat ze het niet als Prime Minister gaat meemaken dat de brexit na 30 juni is. Kan ze tot die tijd proberen een deal er uit te slepen, natuurlijk. Maar wat dan? Zou ze echt opstappen en het land in een nog grotere chaos achterlaten als het na 30 juni zal worden? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, gezien het plichtsbesef wat May al die tijd al uit straalt.
quote:The former Brexit secretary, David Davis, has called for the withdrawal agreement to be renegotiated and for technical solutions to the Irish border issue to be revisited under a managed no deal.
Zijn de unicorns nog niet uitverkocht in UK?quote:Op donderdag 11 april 2019 10:05 schreef Falco het volgende:
De shitshow is weer gestart:
[..]x oneindig.
Nu is dit niet de meest economische correcte techniek om de impact te bepalen maar het geeft een idee van het effect op het VK in verhouding op de EU minus het VKquote:The EU, taken as a whole is the UK’s largest trading partner. In 2017, UK exports to the EU were £274 billion (44% of all UK exports). UK imports from the EU were £341 billion (53% of all UK imports).
Dit is een bericht van twee jaar terug toch? Hoop ik?quote:Op donderdag 11 april 2019 10:05 schreef Falco het volgende:
[..]x oneindig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
labour gaat alleen akkoord als er alg verkiezingen komenquote:Op donderdag 11 april 2019 07:14 schreef Hanca het volgende:
Nou hopen dat de Britten eindelijk het belang van een deal in zien en eens wat gaan besluiten.
En als de EU top nu eens zou beslissen om de klap zover mogelijk evenredig te verdelen.... Dan heeft brexit een ding te weeg gebracht meer samenhorigheid onder de EU lidstaten zonder de nationale staten hun soevereiniteit te verliezen.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nu is dit niet de meest economische correcte techniek om de impact te bepalen maar het geeft een idee van het effect op het VK in verhouding op de EU minus het VK
Totaal 670 miljard euro handel (import + export) op 2,332 miljard euro GDP (2017), voor de totale EU minus het VK is het GDP 13,018.
Als die handel van 670 miljard met 30% afneemt is dat een effect van 200mld voor het VK wat neer komt op bijna 9% van GDP. Voor de EU 1.5% van het GDP
Voor de EU als geheel is de impact een zesde van wat het voor het VK betekend, het probleem is wel dat die pijn onevenredig zwaar bij een aantal landen terecht gaat komen in de EU zoals Ierland maar ook Nederland.
Eh nee.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:35 schreef Oud_student het volgende:
... het VK gaat met referenda blijkbaar net zo om als Nederland,
Ja, maar dat gaat in praktijk dus niet. Veel/de meeste Ierse bedrijven zullen het grootste deel van hun opdrachten kwijt raken. Moeten al die bedrijven dan op EU subsidie gaan draaien? En hoe lang? En gaan de Griekse bedrijven daar voor betalen?quote:Op donderdag 11 april 2019 10:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En als de EU top nu eens zou beslissen om de klap zover mogelijk evenredig te verdelen.... Dan heeft brexit een ding te weeg gebracht meer samenhorigheid onder de EU lidstaten zonder de nationale staten hun soevereiniteit te verliezen.
Even afgezien van de niet bestaande "technical solutions": de EU heeft gisteren bij de verlenging uitdrukkelijk aangegeven dat er NIET opnieuw onderhsndeld kan worden over de WA.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:05 schreef Falco het volgende:
[..]x oneindig.
grapjasquote:Op donderdag 11 april 2019 10:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En als de EU top nu eens zou beslissen om de klap zover mogelijk evenredig te verdelen.... Dan heeft brexit een ding te weeg gebracht meer samenhorigheid onder de EU lidstaten zonder de nationale staten hun soevereiniteit te verliezen.
Is dat toen niet zoveel mogelijk gebeurt? Geef me eens bewijzen dat het onevenredig verdeelt is, vooral voor Nederland.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:47 schreef riazop het volgende:
[..]
grapjas
zoals toen die vluchtelingen "evenredig te verdelen"?
was ook een succes ja
De Tories kunnen pas in December weer een poging doen om May intern af te zetten, wat wel kan is dat er nieuwe verkiezingen komen voor October maar ook die kans acht ik erg klein.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:06 schreef Hanca het volgende:
Er zou per 1 juni wel eens een nieuwe Prime Minister kunnen zijn, volgens de BBC:
https://www.bbc.com/news/uk-politics-47889404
Al kan volgens mij een leadership contest helemaal niet, aangezien de vorige nog geen jaar geleden is?
Nou, in Italië zijn ze het niet helemaal met je eens...quote:Op donderdag 11 april 2019 10:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Is dat toen niet zoveel mogelijk gebeurt? Geef me eens bewijzen dat het onevenredig verdeelt is, vooral voor Nederland.
Nee dat is niet gebeurd.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Is dat toen niet zoveel mogelijk gebeurt? Geef me eens bewijzen dat het onevenredig verdeelt is, vooral voor Nederland.
Daar speelt het probleem dat ze in Italie aan land komen uit Noord-Afrika, met Turkije kon een deal gemaakt worden om dat in te dammen maar dat ging niet met landen als Libie die nauwelijks een regering hebben laat staan een stabiele.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, in Italië zijn ze het niet helemaal met je eens...
Ja, grapjas voorspelbare loze opmerking, werden ze ook niet door de zuid italiaanse Mafia binnengehaald? (je weet wel die zelfde gmensen die dat (Mafia) tolereren, stemmen nu massaal voor de huidige regering). Dus logisch als het daar binnen komt het meer is. Dus nogmaals geef eens bewijs.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, in Italië zijn ze het niet helemaal met je eens...
Tenzij May gewoon zelf aftreedt.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Tories kunnen pas in December weer een poging doen om May intern af te zetten, wat wel kan is dat er nieuwe verkiezingen komen voor October maar ook die kans acht ik erg klein.
Dus nee, de dromen van de Brexiteers zullen weer niet uitkomen en zelfs als het tot een verkiezing komen bij de Tories dan zijn de ERG'ers kansloos na dit echec.
Maar iedereen heeft meegedaan uiteindelijk. Dus nogmaals lose opmerking. Hoeveel centras heeft Nederland toen extra gebouwd en vluchtelingen verwerkt. Men heeft samen de crisis op te ruimen.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee dat is niet gebeurd.
Oost Europese landen wilden al helemaal niet meedoen
NL wilde eigenlijk ook niet . Duitsland en Zweden weer wel.
dramatische solidariteit
welneequote:Op donderdag 11 april 2019 11:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar iedereen heeft meegedaan uiteindelijk. Dus nogmaals lose opmerking. Hoeveel centras heeft Nederland toen extra gebouwd en vluchtelingen verwerkt. Men heeft samen de crisis op te ruimen.
Snap ik. Uiteindelijk is EU discussie niets anders dan links VS rechts (met wat nationale sentimenten er doorheen gehaald), want gaat om moet ik betalen voor hem die zou gewoon harder moeten werken V.S. sterke schouders kunnen best zware lasten Dragen, samen staan we sterker als alleen.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat in praktijk dus niet. Veel/de meeste Ierse bedrijven zullen het grootste deel van hun opdrachten kwijt raken. Moeten al die bedrijven dan op EU subsidie gaan draaien? En hoe lang? En gaan de Griekse bedrijven daar voor betalen?
Bewijs nu eens.quote:Op donderdag 11 april 2019 11:04 schreef riazop het volgende:
[..]
welnee
het was een fiasco. Meeste landen deden vrijwel niets.
zelfs Nederland moet NU nog vluchtelingen uit het haar toegewezen continent opnemen. Italie wacht er nog op
Eens. Het lost niks op.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
Eerlijk gezegd lost dit uitstel eigenlijk niets op, het echec van Brexit is een rechtstreeks gevolg van de onmacht en impotentie in de Britse politiek, de verlamming word niet verholpen met meer tijd.
Er zal een andere oplossing in de vorm van een referendum of verkiezingen moeten komen maar de partijen die dit mogelijk moeten maken willen daar weer niet aan uit partij belang. En zo blijven we rond het afvoerputje cirkelen.
Het lost op dat er morgen geen ramp gebeurd.quote:
Maar het is zo wel kicking the can down the road.quote:Op donderdag 11 april 2019 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lost op dat er morgen geen ramp gebeurd.
Klopt, de EU is afhankelijk van het moment dat de Britten bij zinnen komen. Maar daarom hoef je niet te kiezen voor een ramp nu, als je die kunt uitstellen en misschien afstellen.quote:Op donderdag 11 april 2019 11:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar het is zo wel kicking the can down the road.
Als de Britten hadden gezegd, we doen een nieuw referendum en/of nieuwe verkiezingen dan had het allemaal wat constructiever eruit gezien. Nu gaat gewoon hetzelfde stelletje dat er al jaren niet uit kan komen verder zitten kwallen.
Goed, dat is afgewend maar per 1 Oct is dat weer het geval en Macron gaat geen tweede keer toegeven. Dus het is alleen uitstel van executie.quote:Op donderdag 11 april 2019 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lost op dat er morgen geen ramp gebeurd.
Spannend. En nu?quote:Op donderdag 11 april 2019 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
En in ander Brits nieuws, de Britse politie heeft Julian Assange aangehouden in de Ecuadoriaanse ambassade op verzoek van de Ambassadeur nadat Ecuador zijn politiek asiel heeft opgeheven.
Wel een interessante vraag ja. Een tijdje terug had een Amerikaanse aanklager wel abusievelijk de naam Assange in een stuk staan als aangeklaagde. Er werd destijds gespeculeerd dat dit een copy paste foutje was vanuit een niet geopenbaarde aanklacht tegen hem. We zullen zien.quote:Op donderdag 11 april 2019 12:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Spannend. En nu?
Waarvoor gaan ze 'm aanklagen, eigenlijk? Zweden heeft het arrestatiebevel ingetrokken en de VS heeft officieel niks lopen tegen hem.
So.....?
Het word vanzelf oktoberquote:Andrea Leadsom, the leader of the Commons, has just confirmed that, if MPs a motion on the order paper today, the house will rise for the Easter recess this afternoon and not return until Tuesday 23 April.
And she has just announced the business for the first week after Easter, which does not include any Brexit indicative votes, or the introduction of the long-awaited EU withdrawal agreement bill.
En 2 maanden zomerreces.quote:
Hij heeft in 2012 geweigerd om zich te melden bij de Britse politie en is toen de ambassade in gevlucht. Ik neem aan dat hij daar nog voor veroordeeld kan worden ondanks dat het uitleveringsverzoek waar hij voor op moest dagen inmiddels is ingetrokken.quote:Op donderdag 11 april 2019 12:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Spannend. En nu?
Waarvoor gaan ze 'm aanklagen, eigenlijk? Zweden heeft het arrestatiebevel ingetrokken en de VS heeft officieel niks lopen tegen hem.
So.....?
Maar er is een enorme ramp voorkomen man, snap dat dan!quote:
De multinationals waren wel voorbereid, de kleine bedrijfjes niet. En de Ieren die over de Noord Ierse grens werken (of andersom) ook niet.quote:Op donderdag 11 april 2019 12:46 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Maar er is een enorme ramp voorkomen man, snap dat dan!
Ach, dit uitstel is imo niets anders dan een tegemoetkoming aan de multinationals, hebben ze gewoon wat meer tijd om hun zaakjes te regelen en hun bezittingen veilig te stellen.
Hij zal voor de Britse rechter moeten uitleggen waarom hij zijn borgtocht heeft geschonden en ik vermoed dat het VK hem daarna naar Australie deporteert als ongewenste vreemdelingquote:Op donderdag 11 april 2019 12:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Spannend. En nu?
So.....?
de VS verzoekt ook om zijn uitlevering.quote:Op donderdag 11 april 2019 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij zal voor de Britse rechter moeten uitleggen waarom hij zijn borgtocht heeft geschonden en ik vermoed dat het VK hem daarna naar Australie deporteert als ongewenste vreemdeling
Praat geen poep, er is geen federale doodstraf en Assange mag niet uitgeleverd worden als dat een risico is.quote:Op donderdag 11 april 2019 15:08 schreef riazop het volgende:
Assange hangt de doodstraf boven het hoofd
hij heeft ons dingen verteld die we niet mochten weten.
een misdaad
Een beschaafd land levert niet uit als er sprake is van risico op de doodstrafquote:Op donderdag 11 april 2019 15:08 schreef riazop het volgende:
Assange hangt de doodstraf boven het hoofd
hij heeft ons dingen verteld die we niet mochten weten.
een misdaad
Enigszins verrassend, ik had verwacht dat Trump slimmer (hah!) was. Als het VK hem uitlevert dan kan het Congress hem ook ondervragen over zijn connectie met de Trump campagne namelijk.quote:Op donderdag 11 april 2019 14:48 schreef capricia het volgende:
[..]
de VS verzoekt ook om zijn uitlevering.
https://www.ad.nl/buitenl(...)an-assange~a429fb55/
We hebben het over het VK hier, he? Dat is recentelijk namelijk al eerder gebeurd onder deze Home Secretary die te kennen gaf dat hij dat geen probleem vond maar dat betrof geen Brits of Gemenebest onderdaan.quote:Op donderdag 11 april 2019 15:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een beschaafd land levert niet uit als er sprake is van risico op de doodstraf
Ach, Trump kunnen we gewoon negeren. Als hij weer tarieven probeert in te stellen dan sturen we Junckers weer op hem af die hem vertelt dat hij eens een keer normaal moet doen omdat anders de EU terugslaat. Werkte vorige keer ook.quote:Op donderdag 11 april 2019 15:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1116172224459882496
Wat een mongool is deze man toch.
De EU kan letterlijk niet coulanter zijn. De Britten staan, nu ze bij het door henzelf gekozen moment van vertrek zijn gearriveerd, luidkeels bij de uitgang met zichzelf te bekvechten over hoe ze nou eigenlijk door die deur willen gaan en de EU, dat alle recht heeft om ze nu gewoon het gebouw uit te zetten en zich weer op belangrijkere zaken te richten, zegt in plaats daarvan enkel "hey anders denk er gewoon nog even een half jaartje over na, lieverds".
Maar de EU is wreed en sadistisch en onredelijk. Jaja.
twitter:SamCoatesTimes twitterde op donderdag 11-04-2019 om 15:52:14Number 10 spokesman, in briefing after TM statement: “People could use a break” ... “everybody should take a break in the way they feel most appropriate.”When holiday becomes policy.... reageer retweet
Oh my ...quote:Op donderdag 11 april 2019 16:09 schreef Tijger_m het volgende:
Tja...Macron had gelijk.twitter:SamCoatesTimes twitterde op donderdag 11-04-2019 om 15:52:14Number 10 spokesman, in briefing after TM statement: “People could use a break” ... “everybody should take a break in the way they feel most appropriate.”When holiday becomes policy.... reageer retweet
Een goed voorbeeld van populisme van Trump, VK vraagt uitstel uit want zij komen er niet uit, maar ligt aan de eu, en dan een opmerkelijke over dat hij ze wel wil leren omdat ze ook niet goed handelen met hem. Twee compleet verschillende dingen en zijn volgers geloven de propaganda weer blindelings.quote:Op donderdag 11 april 2019 15:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
De EU kan letterlijk niet coulanter zijn. De Britten staan, nu ze bij het door henzelf gekozen moment van vertrek zijn gearriveerd, luidkeels bij de uitgang met zichzelf te bekvechten over hoe ze nou eigenlijk door die deur willen gaan en de EU, dat alle recht heeft om ze nu gewoon het gebouw uit te zetten en zich weer op belangrijkere zaken te richten, zegt in plaats daarvan enkel "hey anders denk er gewoon nog even een half jaartje over na, lieverds".
De ironie is, natuurlijk, dat Trump zwaar op zijn nummer is gezet door Junckers en schielijk zijn tarieven terug trok.quote:Op donderdag 11 april 2019 17:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld van populisme van Trump, VK vraagt uitstel uit want zij komen er niet uit, maar ligt aan de eu, en dan een opmerkelijke over dat hij ze wel wil leren omdat ze ook niet goed handelen met hem. Twee compleet verschillende dingen en zijn volgers geloven de propaganda weer blindelings.
Juncker, zonder squote:Op donderdag 11 april 2019 17:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De ironie is, natuurlijk, dat Trump zwaar op zijn nummer is gezet door Junckers en schielijk zijn tarieven terug trok.
Welnee, we weten toch dat Macron gewoon braaf doet wat Merkel zegt? Of zijn het Snip en Snap die bepalen wat de EU doet? Oh nee, sorry, het zijn de elite en de kapitalisten.quote:Op donderdag 11 april 2019 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
Goed, dat is afgewend maar per 1 Oct is dat weer het geval en Macron gaat geen tweede keer toegeven.
Als het om handelsbelangen gaat denk ik dat Europa in iedere vorm wel competitief is met de rest van de wereld. Daar hebben we altijd goed samen gewerkt met de belangrijke handelssteden en zijn wij een echte handelsnatie met of zonder EU.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Volgens de EU propaganda zou alleen het VK de grote verliezer zijn bij een Brexit, waarom dan uitstel?
Frankrijk wil natuurlijk dat het VK zo snel mogelijk weg gaat, want dan zijn zij nr 2 in de EU achter de grote baas Duitsland. Merkel (lees de auto industrie) wil natuurlijk geen hard Brexit, want waarheen met als die Mercedes, BMW's, Volkswagens?
Dus dan maar een compromis, maar na oktober komt er weer uitstel.
Zo gaat de EU met problemen om: uitstellen, opschuiven, afwachten en hopen dat het probleem zichzelf oplost.
Helaas worden de problemen als maar groter: Italië, de Euro, Griekenland, de vluchtelingen, etc etc. Het wachten is op een crisis en het totale falen van de EU. Ik denk dat het binnen 5 jaar gaat gebeuren, hoe eerder hoe beter. Zonder EU zijn uiteindelijk alle landen beter af.
Behalve als Juncker dronken is, dan ziet hij zijn naam dubbel en de meervoud van Juncker is Junckersquote:
quote:Op donderdag 11 april 2019 20:18 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Behalve als Juncker dronken is, dan ziet hij zijn naam dubbel en de meervoud van Juncker is Junckers
welke regels en wetten zijn een doorn in t oog?quote:Op donderdag 11 april 2019 20:14 schreef MakkieR het volgende:
de vele regels en wetten zijn een doorn in het oog.
Wordt aan gewerkt, maar dan gaat de publieke opinie weer dwars liggen zoals bv de ww regelgevingquote:Verder moet EU veel meer werken aan gelijkheid binnen de EU zodat bedrijven geen kans krijgen hele bevolkingsgroepen uit te buiten. ( de goedkope Poolse medewerker )
Die man is geen mongool, hij speelt het prima en velen trappen er in helaas.quote:Op donderdag 11 april 2019 15:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Hmmm, ik denk toch echt dat ook zonder EU er geen oorlog zou zijn geweest tussen de lidstaten. Kun je natuurlijk niet bewijzen, dat besef ik me. Wel is het zo dat zonder EU ook de landen al lid waren van de NAVO.quote:Op donderdag 11 april 2019 20:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]Voor EU was Europa een echt oorlogswerelddeel waar vrijwel elk land wel tegen zijn buurland heeft gevochten, waar veel bloed, leed en pijn is geleden. EU mag juist dat gedeelte aan de Europeanen veel duidelijker maken, dat we vrijheid te danken hebben aan de EU, en voor dat zou ik de EU echt niet willen verlaten.
Waarom denk je dat zonder de eu dat overleg goed zou verlopen? Juist door de eu blijft iedereen redelijk en is het geven en nemen.. Zonder eu draait zo'n overleg in de kortste keren uit op een apenrotsquote:Op donderdag 11 april 2019 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hmmm, ik denk toch echt dat ook zonder EU er geen oorlog zou zijn geweest tussen de lidstaten. Kun je natuurlijk niet bewijzen, dat besef ik me. Wel is het zo dat zonder EU ook de landen al lid waren van de NAVO.
Trouwens: het had ook geen EU hoeven worden, EEG was voldoende om te zorgen dater geen oorlog was.
Sowieso was dat veel beter geweest: een regelmatig overleg tussen regeringsleidersen ministers, zonder de rompslomp van specifieke Europese wetgeving en een Europees parlement. Gewoon samenwerken en overleggen op ministerniveau, dat had prima voldaan. Kun je de meeste EU dingen ook wel doen: willen we samen een bepaald landbouwgif weren? Prima, gaan de landbouwministers in overleg. Willen we de eisen voor WW gelijktrekken, oid? Prima, dan gaan de ministers van sociale zaken in overleg. Willen we samenwerken op defensiegebied? Ook geen Europees parlement voor nodig.
En dat is wat de Britse stemmers denk ik vooral vinden: er is vanalles opgetuigd wat geen ander nut heeft dan de meerdere eer en glorie van de oprichters en hun volgelingen, wat wel het gevoel heeft gegeven dat er een soort superregering boven de nationale regeringen is gekomen. Als je had gedaan wat ik hierboven beschreef, was dat gevoel denk ik veel minder en hadden de Britten prima willen blijven overleggen.
Inderdaad, laten we hopen dat "Sometimes in life you have to let people breathe before it all comes back to bite you!" snel voor hem zelf geldt.quote:Op donderdag 11 april 2019 15:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En dit soort nonsens wordt tegenwoordig serieus genomen.quote:Op donderdag 11 april 2019 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hmmm, ik denk toch echt dat ook zonder EU er geen oorlog zou zijn geweest tussen de lidstaten. Kun je natuurlijk niet bewijzen, dat besef ik me. Wel is het zo dat zonder EU ook de landen al lid waren van de NAVO.
Trouwens: het had ook geen EU hoeven worden, EEG was voldoende om te zorgen dater geen oorlog was.
Sowieso was dat veel beter geweest: een regelmatig overleg tussen regeringsleidersen ministers, zonder de rompslomp van specifieke Europese wetgeving en een Europees parlement. Gewoon samenwerken en overleggen op ministerniveau, dat had prima voldaan. Kun je de meeste EU dingen ook wel doen: willen we samen een bepaald landbouwgif weren? Prima, gaan de landbouwministers in overleg. Willen we de eisen voor WW gelijktrekken, oid? Prima, dan gaan de ministers van sociale zaken in overleg. Willen we samenwerken op defensiegebied? Ook geen Europees parlement voor nodig.
En dat is wat de Britse stemmers denk ik vooral vinden: er is vanalles opgetuigd wat geen ander nut heeft dan de meerdere eer en glorie van de oprichters en hun volgelingen, wat wel het gevoel heeft gegeven dat er een soort superregering boven de nationale regeringen is gekomen. Als je had gedaan wat ik hierboven beschreef, was dat gevoel denk ik veel minder en hadden de Britten prima willen blijven overleggen.
Wel erg kort door de bocht, qua nut.quote:Op donderdag 11 april 2019 21:56 schreef Hanca het volgende:
En dat is wat de Britse stemmers denk ik vooral vinden: er is van alles opgetuigd wat geen ander nut heeft dan de meerdere eer en glorie van de oprichters en hun volgelingen, wat wel het gevoel heeft gegeven dat er een soort superregering boven de nationale regeringen is gekomen. Als je had gedaan wat ik hierboven beschreef, was dat gevoel denk ik veel minder en hadden de Britten prima willen blijven overleggen.
Dus minder democratie en alles in de achterkamer regelen lijkt jou een goed tegenwicht voor mensen die roepen dat de EU ondemocratisch is? Heel bijzonder wel.quote:Op donderdag 11 april 2019 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wordt nog interessant om te aanschouwen (of en ) hoe onwillige Britten zich controversieel gaan voorbereiden op de EU verkiezingen die ze om en nabij ¤125M zullen kosten.quote:bron: bbc 11apr2019
The planning needed to stage the polls on 23 May is under way, even though Theresa May still hopes the UK will have left the EU by then and they won't need to happen.
Both can be true. Die man is zowel een mongool en heel veel mensen trappen er in.quote:Op donderdag 11 april 2019 21:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die man is geen mongool, hij speelt het prima en velen trappen er in helaas.
Deze 'onzin' is hoe het van 1957 tot 1979 prima heeft gewerkt. Inderdaad, zoals ik het beschreef was het wat kort door de bocht, er zal dan natuurlijk ook overleg op het niveau van parlementsleden van de nationale parlementen zijn (maar dat is een logisch gevolg van wat ik beschreef).quote:Op donderdag 11 april 2019 22:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
En dit soort nonsens wordt tegenwoordig serieus genomen.
Het is niet zo dat er niet overlegd werd voor de oorlogen, noch was het zo dat de Europese volkeren allemaal zo'n hekel aan elkaar hadden en stonden te springen om een oorlog te beginnen. Het is altijd een samenloop van incidenten, omstandigheden en feedback loops.quote:Op donderdag 11 april 2019 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, op het moment lijken mensen die een ideaalplaatje schetsen van de EU met een transparant Europees Parlement eerder dromers.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:55 schreef HiZ het volgende:
Ja, dat sprookje hoor ik wel vaker. Dat het met de EEG allemaal zo mooi was. De realiteit is dat er met de EEG zo weinig liep dat zelfs de Britten begrepen dat het zo niet langer kon.
Het recht om Nederlands bier gewoon in Duitsland te mogen verkopen moest worden afgedwongen; de Duitsers waren op geen enkele manier bereid om door overleg te erkennen dat bier dat niet voldeed aan hun 'reinheitsgebot' ook bier mocht heten.
En dan gaan dromers als jij vertellen dat het met oneindig veel ingewikkelder dossiers als sociale zekerheid gewoon een kwestie is van even de koppen bij elkaar steken.
JfC
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |