Mooi man. Die afstanden.. Daar word je echt stil van.quote:Op woensdag 10 april 2019 19:50 schreef Buitendam het volgende:
Ik haak snel af als het om het heelal gaat.
Ja, ik kan het me moeizaam voorstellen. Dat iets triljoenen kilometers ver weg is. Dat zie ik niet, ofzo.quote:Op woensdag 10 april 2019 19:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mooi man. Die afstanden.. Daar word je echt stil van.
Zoveel vragen, zo weinig antwoorden.quote:Op woensdag 10 april 2019 19:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Kan best zijn dat wij in een enorme uithoek zitten. Daar ben ik ook echt benieuwd naar. Zijn er anderen?
Tot een bepaalde hoogte volg ik dit.quote:Op woensdag 10 april 2019 19:55 schreef onlogisch het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gat_van_Bo%C3%B6tes
@:Buitendam
Maak het dan kleiner.quote:Op woensdag 10 april 2019 19:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, ik kan het me moeizaam voorstellen. Dat iets triljoenen kilometers ver weg is. Dat zie ik niet, ofzo.
Bedenk je dan inquote:Op woensdag 10 april 2019 19:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maak het dan kleiner.
Stel je voor dat de aarde zo groot is als een speldenkop. Bedenk je dan in dat de zon zo groot is als een zaadje. En als je het dan bijvoorbeeld over Andromeda (het dichtstbijzijnde andere sterrenstelsel t.o.v. de Melkweg, ons stelsel) op 500 kilometer afstand ligt.
Dit werkt al beter jaquote:Op woensdag 10 april 2019 19:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maak het dan kleiner.
Stel je voor dat de aarde zo groot is als een speldenkop. Bedenk je dan in dat de zon zo groot is als een zaadje. En als je het dan bijvoorbeeld over Andromeda (het dichtstbijzijnde andere sterrenstelsel t.o.v. de Melkweg, ons stelsel) op 500 kilometer afstand ligt.
Dan is het toch logisch dat er anderen zijn?quote:Op woensdag 10 april 2019 20:00 schreef onlogisch het volgende:
En dat zijn slechts 2 stelsels, die overigens over 4,5 miljard jaar met elkaar zullen botsen. Maar die 2 stelsels behoren met nog een paar duizend andere stelsel tot 'de lokale cluster', die op hun beurt weer behoren tot een supercluster aan miljoenen sterrenstelsels.
Schattingen lopen uit een van 150 tot 250 miljard sterrenstelselsMet ieder zo'n 400 miljard sterren.
100% eens.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het heelal is het meest fascinerende wat er bestaat
Nee, want Fermiparadoxquote:Op woensdag 10 april 2019 20:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan is het toch logisch dat er anderen zijn?
uit eenquote:Op woensdag 10 april 2019 20:00 schreef onlogisch het volgende:
En dat zijn slechts 2 stelsels, die overigens over 4,5 miljard jaar met elkaar zullen botsen. Maar die 2 stelsels behoren met nog een paar duizend andere stelsel tot 'de lokale cluster', die op hun beurt weer behoren tot een supercluster aan miljoenen sterrenstelsels.
Schattingen lopen uit een van 150 tot 250 miljard sterrenstelselsMet ieder zo'n 400 miljard sterren.
Uitwedstrijden van Feyenoord. 's ochtends om 10 uur aan het bier zitten en kut roepen. En vervolgens klappen te krijgen na de wedstrijd.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:17 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Wat zijn jouw hobbies lieve Caland?
Buiten snuiven en voetbal (en meestal een combinatie daarvan) heb ik eigenlijk geen hobiesquote:Op woensdag 10 april 2019 20:17 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Wat zijn jouw hobbies lieve Caland?
Je verzamelt geen postzegels?quote:Op woensdag 10 april 2019 20:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Buiten snuiven en voetbal (en meestal een combinatie daarvan) heb ik eigenlijk geen hobies
En je hebt zoveel potentie.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Buiten snuiven en voetbal (en meestal een combinatie daarvan) heb ik eigenlijk geen hobies
Misschien is karate of boksen iets voor je, je weet maar nooit hequote:Op woensdag 10 april 2019 20:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik boks ook al wekelijks.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Misschien is karate of boksen iets voor je, je weet maar nooit he
quote:Op woensdag 10 april 2019 20:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Uitwedstrijden van Feyenoord. 's ochtends om 10 uur aan het bier zitten en kut roepen. En vervolgens klappen te krijgen na de wedstrijd.
quote:Op woensdag 10 april 2019 19:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hey Drizzt.
Waarom zit je niet meer op Discord???
Waar is @GGMM eigenlijk ?????quote:Op woensdag 10 april 2019 20:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Wat zei @:GGMM nou, niet hier.. luister naar je baas
Ik heb daar een mannetje voor.quote:
Ook dat.quote:
nee, ben wel nog steeds benieuwdquote:Op woensdag 10 april 2019 18:57 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nee, ik zat in het verkeerde topic en toen was ik het alweer kwijt. Weet jij het?
quote:Op woensdag 10 april 2019 20:41 schreef onlogisch het volgende:
https://nl.wikipedia.org/(...)e_aarde_in_de_kosmos
@:Scrummie2.0
Die opsomming
quote:Op woensdag 10 april 2019 20:51 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Het enige mannetje dat daar nog een beetje nat wordt door jou?
quote:
Hoe leg je uit hoe het voelt als je na een dag werken thuis komt en je ziet dat 2 goede vrienden meeleven met je radijsjesquote:
quote:
Zou het dan over weet ik veel hoeveel miljoen jaar als het zover vertraagt is dat het weer gaat krimpen je een implosie krijgt, waardoor het hele riedeltje weer opnieuw begint?quote:De Lokale Groep bevindt zich aan de rand van deze supercluster en beweegt zich van het centrum af, hoewel de vluchtsnelheid afneemt ten gevolge van de aantrekking door het centrum.
Daar lopen dus theorieën over, dat het een eindeloze cyclus is die al honderden miljarden jaren aan de gang kan zijn. Maar dat het met iedere implosie, en dus nieuwe '0 stand', de natuurwetten steeds anders zijn.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:55 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
[..]
Zou het dan over weet ik veel hoeveel miljoen jaar als het zover vertraagt is dat het weer gaat krimpen je een implosie krijgt, waardoor het hele riedeltje weer opnieuw begint?
Ik lees net verder op die pagina ja, daar staan een aantal theorieën, waaronder die van mijquote:Op woensdag 10 april 2019 20:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar lopen dus theorieën over, dat het een eindeloze cyclus is die al honderden miljarden jaren aan de gang kan zijn. Maar dat het met iedere implosie, en dus nieuwe '0 stand', de natuurwetten steeds anders zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |