Ik geef zelf natuurkunde op het VMBO en moet bij het onderwerp 'Het weer' ieder jaar toch een keer de discussie aan over de waarschijnlijkheid van de menselijke invloed op de klimaatverandering.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan me de linkse indoctrinatie bij natuurkunde nog levendig herinneren. Die vuile linkse wilde ons gewoon laten geloven dat er iets als zwaartekracht bestaat. Gelukkig waren wij kritisch genoeg om daar niet in te stinken!!
Ga zelf dan lekker voor de klas staan.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:08 schreef LelijKnap het volgende:
Een probleem is dat dit soort docenten de tijdsgeest mee hebben en daardoor denken dat ze met invalshoeken zoals in het voorbeeld vanuit een neutraal punt opereren. In zo een geval spreken we van pure onbekwaamheid.
Zeker, er zal altijd wel 'iets' doorsijpelen. Maar het is denk ik wel heel belangrijk om er scherp op te zijn of dat wellicht je leerdoelen frustreert. Dus ja, ik zou het voor lief nemen, maar tegelijkertijd ook scherp op blijvenquote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar mensen werken, zijn de resultaten altijd 'suboptimaal'. Het leven is namelijk geen tekentafel. Neem dat doorsijpelen voor lief, is mijn advies.
Ik denk niet dat hij wordt aangenomen als hij 'alternatieve feiten' als waarheid gaat verkondigen.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga zelf dan lekker voor de klas staan.
Overigens wel een leuk onderwerp om te onderzoeken (op fatsoenlijke wetenschappelijke wijze, dus niet met een meldpunt).quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Okay. Dus we weten niet of het gebeurt.
Daar red ik maar een miniscuul percentage mee natuurlijk. Ik kan beter een onderwijsmethode ontwikkelen die korte metten zal maken met dit soort fratsen. Tot dan is het advies; particulier onderwijs.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja maar we moeten sowieso niet hebben dat de naïeve linkse meisjes die voor het onderwijs kiezen, hun eigen waarden daarin tot uiting brengen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:52 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind het standpunt dat politieke opvattingen geen rol mogen spelen in het onderwijs nogal raar. We kweken daar geen neutrale mensen, we leiden er jongeren op tot kritische burgers. Als de PVV afzeiken al te ver gaat, dan wordt het wel een behoorlijk snowflakegebeuren.
Maar goed, FvD en Verlichtingsidealen... Nee, dat werkt voor geen meter.
Typisch exponent van het hedendaagse onderwijs dus...quote:Op vrijdag 7 juni 2019 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah excuus, ik trok te snel conclusies.
Dat is maar kort, hoor, tot ze een man treffen die 'gewoon rechts' is en dan denken ze 'o ja, hij heeft ook wel gelijk' en dan worden ze ook rechts.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja maar we moeten sowieso niet hebben dat de naïeve linkse meisjes die voor het onderwijs kiezen, hun eigen waarden daarin tot uiting brengen.
Ofzo.
Zwaartekracht bestaat ook niet. Niet voor niets heet in het Engels gravity en niet gravity power force en wordt er gesproken van gravitational pull.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan me de linkse indoctrinatie bij natuurkunde nog levendig herinneren. Die vuile linkse wilde ons gewoon laten geloven dat er iets als zwaartekracht bestaat. Gelukkig waren wij kritisch genoeg om daar niet in te stinken!!
Is hét kenmerk van indoctrinatie ook dat de geïndoctrineerde geen idee heeft dat die geïndoctrineerd is?quote:
Wellicht wel achteraf vast te stellen natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is hét kenmerk van indoctrinatie ook dat de geïndoctrineerde geen idee heeft dat die geïndoctrineerd is?
Je bedoelt gravity force, power is vermogen hequote:Op vrijdag 7 juni 2019 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zwaartekracht bestaat ook niet. Niet voor niets heet in het Engels gravity en niet gravity power en wordt er gesproken van gravitational pull.
Dat lijkt me wel uitermate frustrerend. Bahquote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:08 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik geef zelf natuurkunde op het VMBO en moet bij het onderwerp 'Het weer' ieder jaar toch een keer de discussie aan over de waarschijnlijkheid van de menselijke invloed op de klimaatverandering.
Ook over de maanlanding trouwens.
We leven echt in de 'desinformation age'.
Inderdaad, dat dus. Ik heb alleen natuurkunde in het Nederlands gehad.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je bedoelt gravity force, power is vermogen he
Eerder een exponent van de hedendaagse internetgeneratie.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Typisch exponent van het hedendaagse onderwijs dus...
quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uhuquote:Op vrijdag 7 juni 2019 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is maar kort, hoor, tot ze een man treffen die 'gewoon rechts' is en dan denken ze 'o ja, hij heeft ook wel gelijk' en dan worden ze ook rechts.
Er is nog hoop voor het onderwijs.
De vraag is of de vrouw in deze situatie dan ook wel werkelijk rechts is of dat zich gewoon met de makkelijkste wind laat meevoeren om zo conflict te vermijden.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is maar kort, hoor, tot ze een man treffen die 'gewoon rechts' is en dan denken ze 'o ja, hij heeft ook wel gelijk' en dan worden ze ook rechts.
Er is nog hoop voor het onderwijs.
quote:
Euhm, het is niet mijn mening, het is een citaat van Baudet.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 20:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vraag is of de vrouw in deze situatie dan ook wel werkelijk rechts is of dat zich gewoon met de makkelijkste wind laat meevoeren om zo conflict te vermijden.
Dit is me persoonlijk nooit echt opgevallen bij politieke voorkeur maar wel bij muzieksmaak waarbij vrouwen de eigen muzieksmaak lijken af te stemmen op hun partners.
Dit zou een verklaring kunnen zijn Women consistently score higher than men on Agreeableness and related measures, such as tender-mindedness (Feingold, 1994; Costa et al., 2001).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3149680/
Ah ok, het is wel een interessante opmerking van Baudet waar wel een kern van waarheid achter zal schuilen meen ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Euhm, het is niet mijn mening, het is een citaat van Baudet.
Wat wil je dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel uitermate frustrerend. Bah
Uiteraard, want het komt van Baudet 😂quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ah ok, het is wel een interessante opmerking van Baudet waar wel een kern van waarheid achter zal schuilen meen ik.
NRC had deze opmerking toch gefactchecked?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard, want het komt van Baudet 😂
Het is denigrerend en er dit geen kern van waarheid in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |