Met de vragen is an sich weinig mis. Amsterdam heeft bijvoorbeeld een traditie van vluchtelingen opvangen. In de Gouden Eeuw trokken talloze protestanten vanuit het buitenland naar Amsterdam, ze waren op de vlucht voor de katholieken en de inquisitie.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Excuus. Als kleinkind van een verzetsheld heb ik geweigerd Duits te leren. Wat was wel het geval en wat vind je van de eerste link?
Het was een initiatief van scholieren die wilden uitbeelden wat de gevolgen waren van de uitspraken gedaan door bepaalde rechtse politici.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Excuus. Als kleinkind van een verzetsheld heb ik geweigerd Duits te leren. Wat was wel het geval en wat vind je van de eerste link?
''Met de vragen is an sich weinig mis.''quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:13 schreef KoosVogels het volgende:
Met de vragen is an sich weinig mis. Amsterdam heeft bijvoorbeeld een traditie van vluchtelingen opvangen. In de Gouden Eeuw trokken talloze protestanten vanuit het buitenland naar Amsterdam, ze waren op de vlucht voor de katholieken en de inquisitie.
In die zin snap ik de vragen wel. Het is misschien alleen wat flauw een lesje geschiedenis op deze wijze te koppelen aan de PVV. Dat kan ook makkelijk anders.
Ah, daar hebben de leraren en ouders gewoon een dikke hand in gehad joh. Dat soort waanzin sta je anders toch niet toe?quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:24 schreef Tijger_m het volgende:
Het was een initiatief van scholieren die wilden uitbeelden wat de gevolgen waren van de uitspraken gedaan door bepaalde rechtse politici.
Niks tegen jouw aversie tegen Duits maar als je een tweet post hier terwijl je het artikel zelf niet kan lezen dan doe je iets niet goed, volgens mij.
Wat was je excuus om te weigeren Nederlands te leren?quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Met de tweede zin erken je dat het niet deugd
Met de vragen is an sich weinig mis omdat ze inhoudelijk juist zijn. Wel is het mijns inziens wat flauw om de PVV te gebruiken. Die partij heeft het al zo moeilijk.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''Met de vragen is an sich weinig mis.''
''Het is alleen wat flauw het aan de PVV te koppelen.''
Met de tweede zin erken je dat het niet deugd, dus op welke manier is er 'an sich weinig mis' met de vragen [omdat een stukje geschiedenis ik ken]? De (misplaatste) koppeling is toch precies wat er mis is met de vraagstelling. Het is bijzonder gemakkelijk om een stukje geschiedenis te pakken om een hedendaags fenomeen in het gewenste licht te duiden en dat is precies wat hier gedaan is. Daarnaast is het op basis van vraag 1a aannemelijker dat er een stukje geschiedenis aan de PVV gekoppeld was, om deze in een negatief licht te stellen, dan dat de PVV aan een stukje geschiedenis gekoppeld was.
Een vraag is inhoudelijk juist? Wat bazel je allemaal vent.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met de vragen is an sich weinig mis omdat ze inhoudelijk juist zijn. Wel is het mijns inziens wat flauw om de PVV te gebruiken. Die partij heeft het al zo moeilijk.
Die vraag zou ik heel eenvoudig kunnen beantwoorden. Veel van de standpunten van de PVV staan namelijk haaks op het nastreven van vrijheid. Inhoudelijk dus een juiste vraag.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een vraag is inhoudelijk juist? Wat bazel je allemaal vent.
''Waarom zou de partij van Geert Wilders beter Partij voor de Beperkte vrijheid kunnen heten?
'Inhoudelijk juist'!
Nee, inhoudelijk onzin. Je gaat ook niet vragen waarom D66 beter Ondemocratisch66 kan heten, of VVD Volkspartij voor Beperkte Vrijheid en geen democratie.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die vraag zou ik heel eenvoudig kunnen beantwoorden. Veel van de standpunten van de PVV staan namelijk haaks op het nastreven van vrijheid. Inhoudelijk dus een juiste vraag.
Een vraag is niet 'inhoudelijk juist' (wat een rare omschrijving) omdat het volgt op informatie die klopt [stukje geschiedenis over Amsterdam]. Je lijkt te bedoelen dat de vraag inhoudelijk juist is omdat de vraag aanstuurt op een antwoord die volgens jou 'correct' is; op de 'waarheid' aansluit. Echter is het [mogelijke] antwoord helemaal geen geschiedkundig of 'inhoudelijk correct' gegeven, maar een aangestuurde conclusie uit een simplistische voorstelling van twee gegevens. Het is een zeer beperkte 'realiteit' waarbinnen de student gedwongen wordt om te opereren; de PVV aan te vallen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die vraag zou ik heel eenvoudig kunnen beantwoorden. Veel van de standpunten van de PVV staan namelijk haaks op het nastreven van vrijheid. Inhoudelijk dus een juiste vraag.
Sorry? Ben je nu serieus?quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, daar hebben de leraren en ouders gewoon een dikke hand in gehad joh. Dat soort waanzin sta je anders toch niet toe?
Exact.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een betere vraag zou bijvoorbeeld zijn: ''Zou je de PVV kunnen omschrijven als de Partij van Beperkte Vrijheid?'' Op zo een vraag zou het kind ten minste nog kunnen uitleggen waarom dat dan wel of niet (of wel én niet) het geval is
Dit laat wel aardig zien hoe succesvol rechtse krachten zijn om 'feministen' een negatieve klank te geven. Dat begint op school, of althans ze maken het niet ongedaan.twitter:YouGov twitterde op donderdag 30-05-2019 om 22:23:47Seven Tory leadership contenders have described themselves as feminists. When asked “are you a feminist?” only 27% of Britons say yes, rising to 60% when a definition of feminist is given, and 81% when the definition does not include the word feminist https://t.co/GUfkMgO0YI https://t.co/POauyO0fvc reageer retweet
Dat bedoelde ik idd met de simplistische voorstelling van twee gegevens.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:25 schreef Franny_G het volgende:
de intolerante houding van de PVV jegens migranten, anderzijds de mythevorming over een tolerant (Amsterdams) verleden.
Feministen, de luidste onder hen althans, hebben het feminisme een slechte naam gegeven; zo slecht zelfs, dat men er iets anders onder is gaan verstaan dan wat de klassieke definitie inhoud. Het klopt dat 'rechtse krachten' heel goed zijn geweest in het blootleggen van de extreme feministen, maar hoe kom je er bij dat ze dat op school geleerd hebben?quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:30 schreef Klopkoek het volgende:
Dit laat wel aardig zien hoe succesvol rechtse krachten zijn om 'feministen' een negatieve klank te geven. Dat begint op school, of althans ze maken het niet ongedaan.
Waarom heeft dat woord dan in Denemarken een veel positievere bijklank? Het plaatje laat zien dat de verschillen in associatie af nemen wanneer er een uitleg aan wordt gegeven.quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Feministen, de luidste onder hen althans, hebben het feminisme een slechte naam gegeven; zo slecht zelfs, dat men er iets anders onder is gaan verstaan dan wat de klassieke definitie inhoud. Het klopt dat 'rechtse krachten' heel goed zijn geweest in het blootleggen van de extreme feministen, maar hoe kom je er bij dat ze dat op school geleerd hebben?
Dat komt omdat geen enkele zichzelf noemende feminist genoegen neemt met de definitie van feminist uit jouw voorbeeld. Ook ik zou dan een feminist zijn want ik ben ook voor gelijke behandeling en rechten voor vrouwen en mannen. Als die definitie leidend zou zijn en er gelijke rechten voor vrouwen....maar dus ook voor mannen zouden zijn, dan zou men bijvoorbeeld accepteren dat er minder vrouwen werkzaam zouden zijn in bepaalde beroepen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom heeft dat woord dan in Denemarken een veel positievere bijklank? Het plaatje laat zien dat de verschillen in associatie af nemen wanneer er een uitleg aan wordt gegeven.
[ afbeelding ]
De linkse onderwijsdoctrinatie kan dus nog wel wat beter
Als dat al zo is, dan is dat in een land als Denemarken nog veel meer het geval. Nederland is beslist geen koploper op dit vlak.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In plaats daarvan word het doodnormaal gevonden dat er op veel publieke en semi-publieke functies voorrang word gegeven aan vrouwelijke sollicitanten boven mannelijke. Soms zelfs ten koste van de kwaliteit van de kandidaat.
Of je geeft gewoon aan welke van mijn punten incorrect zijn en dan hebben we het daar over.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als dat al zo is, dan is dat in een land als Denemarken nog veel meer het geval. Nederland is beslist geen koploper op dit vlak.
Voor de rest lees ik vooral veel drogredenaties, stromannen en valse percepties. Geen wonder dat Nederland niet sterk scoort op het punt van waarneming en perceptie van het eigen land:
[ afbeelding ]
de issue met het meldpunt is (volgens mij) dat het zich puur richt op “linkse indoctrinatie”, maak er dan een meldpunt “suggestieve vraagstelling” of “slecht onderwijs” van. dan komt de leraar van het voorbeeld waar jij aan refereert ook bovenquote:Op donderdag 6 juni 2019 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Het meldpunt bewijst zijn waarde. Dit soort zielige pogingkjes om leerlingen een mening op te dringen moeten vooral naar buiten komen. Ik snap ook niet waar zo'n leraar het idee vandaan haalt dat hij goed bezig is op deze manier.
Dit soort vraagstellingen worden ook wel eens over GroenLinks gesteld ("een groene politiek is niet gunstig voor de minderbedeelden, leg dit uit") maar dan is er gewoon minder heisaquote:Op donderdag 6 juni 2019 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Het meldpunt bewijst zijn waarde. Dit soort zielige pogingkjes om leerlingen een mening op te dringen moeten vooral naar buiten komen. Ik snap ook niet waar zo'n leraar het idee vandaan haalt dat hij goed bezig is op deze manier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |