abonnement Unibet Coolblue
pi_200153684
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het probleem is een stuk minder als je jouw auto niet meer voor de deur kan parkeren , maar ergensine ene kelder of aan de rand van de wijk

Het is allemaal showen aan de buren met hun stukje BMW of Mercedes ijzer
hoe groter de auto hoe groter de piemel
Ja die bestaan echt, ik heb zo'n sufkut in de familie... Die kwam op bezoek om terloops te vertellen dat ik een ouwe strontbak rijdt en hij zich een nieuwe Golf had gekocht. _O- En hij was bloed serieus en apetrots en dat ik in mijn broek stond te pissen van het lachen kon 'm geen moer schelen.

Maar dat er mensen opgevoed worden en of ruimte krijgen om zo te denken mag je de drang naar economische groei zoals wij dat kennen en hoe dit in beauty magazines wordt aangeprezen voor aanrekenen. Want binnen 100.000 km moet die nieuwe Golf ook weer een onbetrouwbare ouwe strontbak zijn en een nieuwe gekocht kunnen worden.

Never read beauty magazines, they only make you feel ugly.

Het is gewoon een kwestie van maatschappelijke opvoeding waar het de mist in gaat... Maar de consument heropvoeden om zich te realiseren dat ze eigenlijk debiel bezig zijn gaat ten koste van winst. Een groot percentage staat voor de kat zijn k onnodig met de auto in de file, zomaar omdat het kan. Die zou je eruit kunnen plukken en een groot deel van het probleem mee oplossen. Maar nee, we moeten gewoon debiel bezig blijven en winst genereren en dit moet nu dan maar op dezelfde manier elektrisch.

Goeie oplossing is elektrische fiets... Die dingen zijn geweldig... Ik zelf rij minder dan 1000 km p/j in de auto en doe voor de rest alles op de fiets. En voor lange afstanden straal van 30km op de elektrische fiets. Verder hoef ik niet echt van huis. En als ik op die fiets mijn ogen de kost geeft en automobilisten eens goed bekijk. Zie ik 75% debielen in een killer koekblik die rijden alsof ze de duivel op de hielen hebben. Richting aangeven en remmen doet blijkbaar pijn. Vermeend onnodig remmen zelfs nog pijnlijker want dat resulteerd in middelvingers, overige handgebaren en scheldkanonades.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 02-07-2021 00:40:07 ]
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:26:55 #202
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200153741
Waar woon je? In Caïro?

Hier rijdt 95% gewoon normaal, op een debiele uitzondering na. Niemand is perfect in de auto, net zo min als jij op je electrische fiets.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:41:45 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200153885
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:20 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Ja die bestaan echt, ik heb zo'n sufkut in de familie... Die kwam op bezoek om terloops te vertellen dat ik een ouwe strontbak rijdt en hij zich een nieuwe Golf had gekocht. _O- En hij was bloed serieus en apetrots en dat ik in mijn broek stond te pissen van het lachen kon 'm geen moer schelen.

Maar dat er mensen opgevoed worden en of ruimte krijgen om zo te denken mag je de drang naar economische groei zoals wij dat kennen en hoe dit in beauty magazines wordt aangeprezen voor aanrekenen. Want binnen 100.000 km moet die nieuwe Golf ook weer een onbetrouwbare ouwe strontbak zijn en een nieuwe gekocht kunnen worden.

Never read beauty magazines, they only make you feel ugly.

Het is gewoon een kwestie van maatschappelijke opvoeding waar het de mist in gaat... Maar de consument heropvoeden om zich te realiseren dat ze eigenlijk debiel bezig zijn gaat ten koste van winst. Een groot percentage staat voor de kat zijn k onnodig met de auto in de file, zomaar omdat het kan. Die zou je eruit kunnen plukken en een groot deel van het probleem mee oplossen. Maar nee, we moeten gewoon debiel bezig blijven en winst genereren en dit moet nu dan maar op dezelfde manier elektrisch.

Goeie oplossing is elektrische fiets... Die dingen zijn geweldig... Ikzelf rijdt minder dan 1000 km p/j in de auto en doe voor de rest alles op de fiets. En voor lange afstanden straal van 30km op de elektrische fiets. Verder hoef ik niet echt van huis. En als ik op die fiets mijn ogen de kost geeft en automobilisten eens goed bekijk. Zie ik 75% debielen in een killer koekblik die rijden alsof ze de duivel op de hielen hebben. Richting aangeven en remmen doet blijkbaar pijn. Vermeend onnodig remmen zelfs nog pijnlijker want dat resulteerd in middelvingers, overige handgebaren en scheldkanonades.
Klopt, ikken ook zo iemand

ik fiets langs hem en hij stond buiten en we praten over iets
Terloops wees hij op zijn auto een Alfa Romea zei hij

Zei me niet veel, ik ken het verschil niet tussen een Opel en eene andere auto , ze lijken allemaal op elkaar
Later hoorde ik van mijn zus dat zijn versnellingsbak in elkaar was gelopen

Het kopen van een auto maakt echt je piemel niet langer *) :+
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200153936
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:26 schreef fathank het volgende:
Waar woon je? In Caïro?

Hier rijdt 95% gewoon normaal, op een debiele uitzondering na. Niemand is perfect in de auto, net zo min als jij op je electrische fiets.
Ik woon in een straat waar 30km p/u is toegestaan, waar meer dan 75% aanzienlijk harder rijdt... De straat is beklinkert en zo hoor je met bandengeluid de snelheid van de auto, dus ik hoef niet te kijken. Het gaat 7% berg op met lullig onoverzichtelijk bochtje. Zowel op als af het gaat maar door. Ergste is het zijn ook voor meer dan 75% mensen die in die wijk wonen. En ze realiseren zich allemaal niet dat dit in hun aangeleerde gewoonte Russisch roulette is. Ze wanen zich allemaal veilig in een blikken geleid projectiel van + 800kg. En gaan er van uit dat er niets op de weg staat of ligt aan de andere kant van de bocht, want gisteren lag er toch ook niets?

Onder de streep dat men in zulk projectiel de vrijheid krijgt en zelf als normaal wordt geacht om imperfect te handelen is op zich al debiel. Auto rijden is echt een debiel gebruik, per definitie eigenlijk totale onnatuurlijke waanzin. Wat zich inmiddels niemand meer realiseert.

Ik doe het zelf ook, auto rijden dan, daar niet van... Maar ik realiseer me wel dat het eigenlijk een hele rare totaal van de pot gerukt gebruik is.
  donderdag 1 juli 2021 @ 12:45:45 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200154582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:45 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Ik woon in een straat waar 30km p/u is toegestaan, waar meer dan 75% aanzienlijk harder rijdt... De straat is beklinkert en zo hoor je met bandengeluid de snelheid van de auto, dus ik hoef niet te kijken. Het gaat 7% berg op met lullig onoverzichtelijk bochtje. Zowel op als af het gaat maar door. Ergste is het zijn ook voor meer dan 75% mensen die in die wijk wonen. En ze realiseren zich allemaal niet dat dit in hun aangeleerde gewoonte Russisch roulette is. Ze wanen zich allemaal veilig in een blikken geleid projectiel van + 800kg. En gaan er van uit dat er niets op de weg staat of ligt aan de andere kant van de bocht, want gisteren lag er toch ook niets?

Onder de streep dat men in zulk projectiel de vrijheid krijgt en zelf als normaal wordt geacht om imperfect te handelen is op zich al debiel. Auto rijden is echt een debiel gebruik, per definitie eigenlijk totale onnatuurlijke waanzin. Wat zich inmiddels niemand meer realiseert.

Ik doe het zelf ook, auto rijden dan, daar niet van... Maar ik realiseer me wel dat het eigenlijk een hele rare totaal van de pot gerukt gebruik is.
gewoon afsluiten zulke straten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200154781
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het probleem is een stuk minder als je jouw auto niet meer voor de deur kan parkeren , maar ergensine ene kelder of aan de rand van de wijk

Het is allemaal showen aan de buren met hun stukje BMW of Mercedes ijzer
hoe groter de auto hoe groter de piemel
Hoe groter de auto hoe kleiner de piemel toch?

Ik reed een tijdje hierin dus zal wel een grote lul moeten hebben:



Maar heb ook iets van 10 BMW's gereden in m'n leven dus op die momenten was mijn piemel kleiner :')

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:20 schreef Watuntrik het volgende:

Goeie oplossing is elektrische fiets... Die dingen zijn geweldig... Ikzelf rijdt minder dan 1000 km p/j in de auto en doe voor de rest alles op de fiets. En voor lange afstanden straal van 30km op de elektrische fiets. Verder hoef ik niet echt van huis. En als ik op die fiets mijn ogen de kost geeft en automobilisten eens goed bekijk.
Grappig want de stijging van verkeersongelukken komt juist door alle mensen op elektrische fietsen die zichzelf onschendbaar wanen terwijl ze reactievermogen van stront hebben en toch iedereen voorbij scheuren.
Facts don't care about your feelings
pi_200154882
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het kopen van een auto maakt echt je piemel niet langer *) :+
Correct! Dat kan ik beamen, ik heb zelf al meer dan 10 jaar een Mercedes W123 280CE Automaat met Wackeldackel uit 1982, maar wel nog steeds maar een klein piemeltje. Ik heb 'm ook niet bewust gekocht met het idee dat ie dan groter zou worden. Maar misschien is het een genetische aanleg van kleine piemel waarom dit altijd mijn favoriete auto is geweest.En het niet kon laten om een aan te schaffen. Dat weet ik niet...

Nee zonder gekheid, heb voor zo'n grote ketel gekozen omdat ik door blijvend letsel alleen nog maar automaat kan rijden. En ben wel lange lul met kleine piemel maar mis beenruimte en krijg kramp in een Fiat Panda.

Ik ben niet auto afhankelijk en het is meer voor de heb dan voor te rijden, ik tank mar 2 x per jaar vol... Vind auto rijden zelf helemaal niet meer zo leuk. Met al die ringwegen met elke 300 m een rotonde al die drempels. En de drukte op de weg en vloeiend meerijden ben ik overwegend een stoorfactor met m'n oude lullen rijstijl. Met het verkeer meevloeien varanderd m'n oldtimertje in een zuipschuit. Het is meer emotionele overweging dat ik haar niet weg doe. Het enige praktische doel is kijk er naar plezier en onderhouden en vertroetelen van nostalgische technieken. In de tijd dat ik nog wel eens stukje ging toeren deed ik dat helemaal alleen midden in de nacht, heerlijk rustig genieten en luisteren naar het geronk van een dikke 6 pitter, Das Maschinengewehr de troetelnaam van de M110 en haar specifieke geluid. Volgend jaar wordt ze 40 O+

BTW ringwegen, met regelmaat rotondes, drempels en de noodzaak daarvan zegt toch al genoeg. Het verkeer omleiden en afremmen, dat doe je toch niet voor de lol. Dat doe je omdat het onverantwoorde idiote vorm aan het aannemen is. Want doe je dit niet rijdt zich teveel te pletter.

Ik benijd de mensen i.i.g. niet die elke dag de weg op moeten, auto afhankelijk zijn en zich uren lang tussen alle andere debiele potentiele moordenaars moeten scharen en met 100 kmh achter elkaar aanjagen. Liever nog nar duitsland daar kan dat her en der onbeperkt zo snel als maar kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 01-07-2021 13:15:16 ]
pi_200156135
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 12:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Grappig want de stijging van verkeersongelukken komt juist door alle mensen op elektrische fietsen die zichzelf onschendbaar wanen terwijl ze reactievermogen van stront hebben en toch iedereen voorbij scheuren.
Ja die zijn er inderdaad ook, met name de oudjes die nu weer massaal de weg op gaan en kunnen fietsen als een jonge god. En de automibilist moet nog aan het idee wennen dat oma op haar E-bike met 25km/h de berg op scheurt en denkt dat is maar fietser dat haal ik nog wel.

De cijfers zullen nog wel meer toenemen ook buiten het verkeer om, met de toenemende populariteit van E- ATB.
En die nieuwe rage is niet leuk onder de 500 Watt. En dan met liefst met groepje van 5 man op zondag tussen de wandelaars door het bos. Zulke confrontaties was 20 jaar terug al schering en inslag zonder E-motor. En nu worden het er meer en ook nog eens sneller. :P
  donderdag 1 juli 2021 @ 15:40:06 #209
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_200156904
Ik denk dat autobezit nog lang niet voorbij is. Deelauto's zijn allemaal leuk en aardig, maar feit blijft dat er twee enorme piekmomenten zitten op de dag waarop een heel groot deel van de bevolking een auto nodig heeft. En die willen dat ding gewoon voor de deur hebben staan en s'ochtends kunnen instappen, of dat nou om 07:00, 07:13 of 07.52 is naar gelang hoever ze zich verslapen hebben.. Het idee dat er dan nog iemand bij zou kunnen komen (iemand oppikken die toch dezelfde kant op moet) lijkt me echt niks, laat me maar lekker s'ochtens met rust en m'n herrie luisteren :P

Zo'n soort 'taxiservice' met autonome auto's zal vast wel succesvol kunnen zijn, maar dan meer in de grotere steden waar een parkeerplek sowieso al een luxe is. Zal ook enorm afhangen van de prijs, want ik kan me niet voorstellen dat dat goedkoop wordt en dan is een Uber wellicht net zo makkelijk/goedkoop. Autonome auto's an sich is ook nog wel een iets wat nog jaren kan duren voor ze zonder chauffeur rondrijden, parkeren en zichzelf aan de laadpaal hangen. Wel een voordeel van een autonome auto in de stad, je hoeft geen parkeerplek meer te hebben want hij kan gewoon rondjes blijven rijden :)
Life's like music, get the rhythm..
pi_200157043
Ik weet vrij zeker dat autobezit nog lang niet voorbij is.

Men denkt veel te makkelijk over deelauto's. Er is een fors aantal incidenten met de elektrische car2go's.
Omdat een deelauto niet aan een particulier toebehoort kan het zomaar gebeuren dat een flink beschadigde auto een lange tijd in de straat blijft staan. Niemand die 'm gebruikt omdat ie schade heeft, niemand die dat meld.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200157613
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik weet vrij zeker dat autobezit nog lang niet voorbij is.

Men denkt veel te makkelijk over deelauto's. Er is een fors aantal incidenten met de elektrische car2go's.
Omdat een deelauto niet aan een particulier toebehoort kan het zomaar gebeuren dat een flink beschadigde auto een lange tijd in de straat blijft staan. Niemand die 'm gebruikt omdat ie schade heeft, niemand die dat meld.
Ik denk dat als auto's autonoom worden en de maatschappij verder automatiseert we steeds dichterbij komen. Dat gaat niet in een paar jaar tijd, maar binnen de volgende 10 jaar verwacht ik wel grote stappen.
pi_200157707
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:41 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik denk dat als auto's autonoom worden en de maatschappij verder automatiseert we steeds dichterbij komen. Dat gaat niet in een paar jaar tijd, maar binnen de volgende 10 jaar verwacht ik wel grote stappen.
ik zie dat niet gebeuren. zal wel na mijn tijd komen, misschien.

voorlopig zie ik slechts zeer boze bestuurders in auto's met rijhulp-systemen.
Zodra je met je fietswiel bewegingen maakt om de weg op te rijden dan grijpt ADAS in, tot grote boosheid van de automobilist.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200157886
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:25 schreef Watuntrik het volgende:
Het zal nog wel even duren en staat behoorlijk op losse schroeven. :) Maar de gedachtegoed is wel een politieke trend... Ik rijd zelf een Oldtimer en loop al sinds de introductie van E5 met het voorgevoel rond dat ik nog een tijd meemaak dat voor mijn type verbrandingsmotor geen brandstof meer verkrijgbaar zal zijn. Ik moet voor Ethanol vrije benzine al uitwijken naar Duitsland, omdat in verband met vraag en aanbod binnen een te grote straal in Nederland geen tankstations die dit verkopen te vinden zijn. Alles is E10 of E5. Al is E5 rijden vooralsnog geen probleem, maar ook dit zal ooit verdwijnen wanneer de E5 motoren zo goed als allemaal afgeschreven zijn.
Ik weet niet hoeveel het uitmaakt, ik tank wat het goedkoopst is.

quote:
Maar om compleet over te stappen op elektrisch rijden is economisch qua infrastructuur een veel te grote omschakeling. Iets wat nog erg lang gaat duren... Op accu's gaan rijden is qua grondstoffen van gelijke orde en uitputtend. Dat wordt het ene gat graven om het andere te dichten. Om motoren aan te drijven met inductieve stroom onder het wegdek bv. is qua infrastructuur niet op korte termijn te realiseren, ga maar eens het gehele wegennet daarop aanpassen.
Dat is op zich niet de stelling van dit topic.

De stelling is dat autobezit door zelfrijdende auto's in de toekomst gaat afnemen.
Daarbij zie je nu ook dat (private) lease snel marktaandeel verovert, er worden steeds minder nieuwe auto's direct verkocht aan particulieren.

quote:
Neem bv de spoorwegen, dit is inmiddels de minst economische manier van transport geworden die je maar kunt bedenken. Maar onze afhankelijkheid en hoe het dusdanig verweven is in onze infrastructuur, is het alleen financieel al niet haalbaar en ondenkbaar om dat gehele netwerk te verbouwen naar een duurzamer systeem. De mensheid heeft zich met het in gebruik nemen van deze techniek van transporteren onwetend in zijn eigen voet geschoten, er is geen weg terug en we hangen er aan vast. Ooit hyper modern en een eureka voor de industriële revolutie, maar inmiddels nooit echt aangepast noch gemoderniseerd en het netwerk heeft zich dusdanig uitgebreid dat het een een ouderwets economisch gedrocht is geworden waar we het maar mee moeten doen. Met alle waarschijnlijkheid mee moeten blijven doen.
Nadeel van OV is dat het je vaak haalt van een plek waar je niet bent en brengt naar een plek waar je niet moet zijn. Er zitten daardoor nogal wat overstapmomenten in en dat is wat mij tegenhoudt om het te gebruiken.
Binnen de stad zal dat waarschijnlijk fijner werken (tram / metro) maar hier op het "platteland" duidelijk niet.

quote:
Vooral in zo'n landje als Nederland is er geen ruimte, je kunt niet zomaar even het gehele wegennet en spoorwegennet zo ingrijpend aanpassen. En om naast het bestaande netwerk een nieuwe modern netwerk te bouwen voordat het oude uit gebruik genomen zou kunnen worden is geen plaats voor.

Dat zou maar op een manier kunnen, alles platgooien en opnieuw beginnen.
Ehm, ja, op zich. Maar ook niet echt het onderwerp van dit topic ;)
pi_200157977
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik weet vrij zeker dat autobezit nog lang niet voorbij is.

Men denkt veel te makkelijk over deelauto's. Er is een fors aantal incidenten met de elektrische car2go's.
Omdat een deelauto niet aan een particulier toebehoort kan het zomaar gebeuren dat een flink beschadigde auto een lange tijd in de straat blijft staan. Niemand die 'm gebruikt omdat ie schade heeft, niemand die dat meld.
Bij het starten van dit topic (en inmiddels reeks) heb ik vooral gedacht aan autonoom rijdende auto's.
Dan is schade natuurlijk altijd een verhaal dat de verhuurder zelf moet oplossen aangezien je geen schade kan rijden in een auto die je niet zelf bestuurt. Een ander kan wel schade rijden maar de kans is groot dat er 6 camera's meedraaien rond zo'n auto dus denken dat je daarmee wegkomt is ook niet zo'n goed idee :+

Uiteraard is gehele autonoom rijden (level 5) nog ver weg maar het blijft indrukwekkend om die taxi-dienst van Waymo te zien rijden. Afgezien van blunders zoals met pionnen bij wegwerkzaamheden waar de auto van ellende maar stil bleef staan omdat hij er niet meer uit kwam, zie je ook dat daar weer van geleerd wordt.

100% geen autobezit zie ik zelf ook niet direct gebeuren maar er is zeker een groep die weinig rijdt, geen parkeerruimte heeft of nooit een auto gehad heeft (of zelfs geen rijbewijs) die hier gebruik van zal maken.
  donderdag 1 juli 2021 @ 17:15:37 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200158021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

100% geen autobezit zie ik zelf ook niet direct gebeuren maar er is zeker een groep die weinig rijdt, geen parkeerruimte heeft of nooit een auto gehad heeft (of zelfs geen rijbewijs) die hier gebruik van zal maken.
Maar vooral de groep ouderen > 65 jaar , de groep die komende jaren steeds groter zal worden, zullen er sneller voor kiezen om de eigen auto aan de kant te zetten en voortaan een FSD auto te bestellen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200158586
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet niet hoeveel het uitmaakt, ik tank wat het goedkoopst is
Indien je een auto rijdt van bouwjaar voordat E benzine werd ingevoerd loop je het risico dat je motor en of brandstof systeem hier defect van raakt. Ethanol blijkt agressief te zijn voor bepaalde soorten materiaal voor afdichtingen in en om het motorblok. Daarnaast is benzine met ethanol minder lang houdbaar en het trekt vocht aan en ontleed zich bij lang stilstaan. Zo krijg je water in de tank en het brandstofsysteem. Dan heb je dus een probleem indien je stalen benzinetank hebt of stalen of corrosie gevoelige onderdelen in het brandstof systeem. Het gaat roesten en dus ook vervuilen.

Dus is je auto niet uitgevoerd met een E compatibel motor/brandstof systeem kun je defect rijden met de nodige onkosten van dien. Nu is E5 eventueel nog te doen, maar E10 is echt uit de boze voor niet E motoren.

:)

Excuus voor de offtopic reacties, maar autonoom rijdende auto's in de toekomst... Prototypes bestaan al,
Tram zonder is er al, maar die hoeft alleen maar te remmen en op te trekken. Maar een feilloos autonoom system zonder geleide rails? Om het zo intelligent en veilig te krijgen dat dit commercieel ingezet zou kunnen worden tussen alle overige wegpiraten. Ben ik bang dat dit toch nog heel erg lang gaat duren.
pi_200158812
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:47 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Indien je een auto rijdt van bouwjaar voordat E benzine werd ingevoerd loop je het risico dat je motor en of brandstof systeem hier defect van raakt. Ethanol blijkt agressief te zijn voor bepaalde soorten materiaal voor afdichtingen in en om het motorblok. Daarnaast is benzine met ethanol minder lang houdbaar en het trekt vocht aan en ontleed zich bij lang stilstaan. Zo krijg je water in de tank en het brandstofsysteem. Dan heb je dus een probleem indien je stalen benzinetank hebt of stalen of corrosie gevoelige onderdelen in het brandstof systeem. Het gaat roesten en dus ook vervuilen.

Dus is je auto niet uitgevoerd met een E compatibel motor/brandstof systeem kun je defect rijden met de nodige onkosten van dien. Nu is E5 eventueel nog te doen, maar E10 is echt uit de boze voor niet E motoren.

:)

Excuus voor de offtopic reacties, maar autonoom rijdende auto's in de toekomst... Prototypes bestaan al,
Tram zonder is er al, maar die hoeft alleen maar te remmen en op te trekken. Maar een feilloos autonoom system zonder geleide rails? Om het zo intelligent en veilig te krijgen dat dit commercieel ingezet zou kunnen worden tussen alle overige wegpiraten. Ben ik bang dat dit toch nog heel erg lang gaat duren.
Je kan natuurlijk denken aan "level 4" waarbij de autonome auto bepaalde wegen en lastige situaties vermijdt. Je zal dan niet altijd voor de deur kunnen uitstappen maar het is al een stuk beter dan OV.
In de USA is dat wat makkelijker met het vrij eenvoudig opgezette wegennet, vele stopborden, etc.
pi_200159012
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar vooral de groep ouderen > 65 jaar , de groep die komende jaren steeds groter zal worden, zullen er sneller voor kiezen om de eigen auto aan de kant te zetten en voortaan een FSD auto te bestellen
dat zou je denken. de realiteit is anders. Ouderen geven niet zomaar het autorijden of autobezit op.
als het qua veiligheid niet meer gaat dan moeten kinderen het hun vader of moeder aandringen te stoppen.
kortom; in het verkeer zul je vaker ouderen tegenkomen.

het zijn eerder jongeren die geen interesse hebben in autobezit. ze halen op latere leeftijd het rijbewijs.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 1 juli 2021 @ 18:26:37 #220
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200159049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:23 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat zou je denken. de realiteit is anders. Ouderen geven niet zomaar het autorijden of autobezit op.
als het qua veiligheid niet meer gaat dan moeten kinderen het hun vader of moeder aandringen te stoppen.
kortom; in het verkeer zul je vaker ouderen tegenkomen.

het zijn eerder jongeren die geen interesse hebben in autobezit. ze halen op latere leeftijd het rijbewijs.
nee dat is niet waar

de oudere die door blijft rijden is omdat de auto nog nodig is om naar de kleinkinderen te kunnen gaan een FSD car zal dan een uitkomst zijn , ook omdat de auto nog zo weinig gebruikt wordt

de auto is op die leeftijd geen statussymbool meer , ook om dat ie vaak in de kelder van het bejaardenhuis staat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200159126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat is niet waar

de oudere die door blijft rijden is omdat de auto nog nodig is om naar de kleinkinderen te kunnen gaan een FSD car zal dan een uitkomst zijn , ook omdat de auto nog zo weinig gebruikt wordt

de auto is op die leeftijd geen statussymbool meer , ook om dat ie vaak in de kelder van het bejaardenhuis staat
er gaan niet meer zo veel ouderen naar een bejaardenhuis. ouderen hebben veel tijd, gaan ergens ver weg fietsen. zie autootjes rondom met grote schades, die worden niet opgelapt maar het autootje gaat om de dag nog wel op pad. een visje halen, naar de familie, noem maar op.
ik heb weleens een omstander horen vragen "Is het nog wel verstandig voor u om te gaan rijden?"

er wonen hier mensen met rollator die auto blijven rijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200159177
Ik verwacht eigenlijk dat jongeren de "early adopters" zullen zijn.

Van wie tussen nu en de afgelopen 5 jaar geboren is zal waarschijnlijk bijna niemand nog een rijbewijs halen.
Dat kan nog een wat gewaagde uitspraak lijken en dat besef ik ook wel.
pi_200159242
De tijd dat je meteen een rijschool zocht op de dag dat je 18 bent geworden is wel voorbij, ja.
op die dag kwam toen de Nokia 3210 op de markt, in mijn geval. Ik ben helemaal geen "Early adopter", ik noem dat liever Fear of missing out (FOMO) dat je alles maar meteen moet kopen, alles wat maar nieuw is. Heb dan ook pas enkele jaren later mijn Nokia 3210 gekocht.

Er is wel een verschuiving naar motoren. De vraag naar motorrijles stijgt harder dan autorijles.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 1 juli 2021 @ 19:03:23 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200159427
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

er gaan niet meer zo veel ouderen naar een bejaardenhuis. ouderen hebben veel tijd, gaan ergens ver weg fietsen. zie autootjes rondom met grote schades, die worden niet opgelapt maar het autootje gaat om de dag nog wel op pad. een visje halen, naar de familie, noem maar op.
ik heb weleens een omstander horen vragen "Is het nog wel verstandig voor u om te gaan rijden?"

er wonen hier mensen met rollator die auto blijven rijden.
Ja nou en waarom ook niet

er zijn ook jongeren die niet kunnen rijden en er is een keuring he vanaf 75 jaar
veel ouderen komen nooit door de keuring heen meer , terwijl ze best kunnen rijden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200159467
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja nou en waarom ook niet

er zijn ook jongeren die niet kunnen rijden en er is een keuring he vanaf 75 jaar
veel ouderen komen nooit door de keuring heen meer , terwijl ze best kunnen rijden
het is juist andersom. de keuring is slechts een medische keuring. over de rijvaardigheid worden geen vragen gesteld.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200159948
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is juist andersom. de keuring is slechts een medische keuring. over de rijvaardigheid worden geen vragen gesteld.
En ook die medische keuring is een wassen neus die slechts bureaucratisch is... :) Althans volgens mijn eigen ervaring wel.

Ooit ongeluk gehad met blijvend letsel. De revalidatiespecialisten dachten aanvankelijk dat dit nooit meer goed zou komen en voorspelden voor mij een toekomst van nieuwe banden ipv nieuwe schoenen. ;)

Nu zit daar een zg medisch CBR mannetje aangesloten bij de revalidatiekliniek, die kwam bij mij op bezoek met een voor mij vooropgestelde eigen verklaring en of ik die wou ondertekenen. Dat ik niet meer in staat ben om voertuig veilig te besturen. In de opname van dat moment was dit ook zo en gefrustreerd als ik was heb ik getekend. Resultaat was beide rijbewijzen tot nader inzien ongeldig verklaard. Gelukkig hadden alle specialisten het bij het foute eind en ben ik weer voldoende hersteld.

Daarna bij CBR aanvraag gedaan waarop ik een test moest afleggen. Zegge en schrijven met medisch CBR mannetje en auto'tje van lokale rijschool 300 meter naar afgelegen straat moeten rijden.1 Noodstop moeten maken. Meneer is goed rijdt u maar terug en klaar, rijbewijs terug.

Motorfiets heb ik nog steeds niet terug, maar samen met Auto wel automatisch Bromfiets bijgeschreven gekregen. Toen heb ik ze eens gebeld met de vraag wat dit voor onzin is. Ik mag om medische reden geen motorfiets besturen maar wel met excact dezelfde handeling met een brommer dezelfde weg op? Antwoord was "Tja meneer, inderdaad krom maar het is wat het is, wettelijke regeling die ook wij niet zomaar kunen veranderen.. Maar wil je terug op de motorfiets willen we toch graag zien dat u dat ook kunt.

Dus met de brommer mag ik vooralsnog de boel onveilig maken en iemand van de sokken rijden zonder verdere vragen. :D

Er is niets medisch aan die keuring. Het is slechts gebaseerd op een uitspraak van een medisch specialist en dannog moet je eigen verklaring ondertekenen. Ben je geestelijk nog bij volle verstand en teken je niet hebben ze geen poot om op te staan. ^O^ Ik had spijt als haren op mijn hoofd dat ik me erin heb laten lullen en toen getekend heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 01-07-2021 20:02:28 ]
  donderdag 1 juli 2021 @ 20:06:13 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200160244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:06 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het is juist andersom. de keuring is slechts een medische keuring. over de rijvaardigheid worden geen vragen gesteld.
tuurlijk niet, daar voor was het rijbewijs

als je door de medische keuring komt dan kun je dus autorijden , of je een rollator hebt of niet doet er niet toe
Sommigen hebben een rolstoel en rijden toch in een auto
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200161068
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan natuurlijk denken aan "level 4" waarbij de autonome auto bepaalde wegen en lastige situaties vermijdt. Je zal dan niet altijd voor de deur kunnen uitstappen maar het is al een stuk beter dan OV.
In de USA is dat wat makkelijker met het vrij eenvoudig opgezette wegennet, vele stopborden, etc.
Welke animatie sciencefictionfilm was het ook alweer? Alles autonoom en alle gebruikers lijdend aan obesitas.

Ik ben het echt vergeten maar die film past perfect in jou verhaal.

Iedereen terug op de fiets en lokaal aan de slag zou een gezondere oplossing zijn. :) En natuurlijk ook het einde van autobezit.

Auto? The end or the begining?

[ Bericht 5% gewijzigd door Watuntrik op 01-07-2021 21:17:26 ]
pi_200163135
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 21:10 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Welke animatie sciencefictionfilm was het ook alweer? Alles autonoom en alle gebruikers lijdend aan obesitas.

Ik ben het echt vergeten maar die film past perfect in jou verhaal.

Iedereen terug op de fiets en lokaal aan de slag zou een gezondere oplossing zijn. :) En natuurlijk ook het einde van autobezit.

Auto? The end or the begining?
Ik denk dat je Wall-E bedoelt. Ik hoop dat de automatisering van de maatschappij mij meer ruimte geeft om te sporten eigenlijk.
pi_200163188
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:45 schreef Solstice1 het volgende:
Wall-E
Yes dat was 'm inderdaad, Wall-E wel de ster maar niet de boodschap... Dankjewel!

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:45 schreef Solstice1 het volgende:
Ik hoop dat de automatisering van de maatschappij mij meer ruimte geeft om te sporten eigenlijk.
Das een mooie geautomatiseerd sporten!?... Autonomische fitnesstoestellen?
pi_200166537
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:56 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Yes dat was 'm inderdaad, Wall-E wel de ster maar niet de boodschap... Dankjewel!
[..]

Das een mooie geautomatiseerd sporten!?... Autonomische fitnesstoestellen?
Nee, doordat werk verder weggeautomatiseerd wordt en daar hopelijk op een gegeven moment een basisinkomen tegenover staat of je in ieder geval minder hoeft te werken om rond te komen zou je meer aan familie en sporten en andere leuke dingen toekomen.
pi_200969670
met een vriendin ben ik eens gaan kijken naar de nadelen van een deelauto. We hebben gekeken bij meerdere deelauto-projecten wat structurele, terugkerende problemen zijn.

Nu zijn er de volgende voorbeelden van klachten die terugkomen;

• Een volgende klant maakt melding van haren in de auto. 25 euro schoonmaakkosten, voor een losgelaten haar.
• Auto door een vorige klant niet goed afgesloten, waardoor de accu leeg was. Maar de nieuwe klant krijgt daar de schuld van. de kosten worden niet vergoed, het is dan niet mogelijk om de auto af te melden.
• Auto is zeer smerig, een zwijnenstal.
• Auto blijkt niet op de plek te staan, waar deze voor gereserveerd stond.

iets wat wel veel voorkomt is een slechte klantenservice. Als je door vertraging of een incident niet op tijd bent, moet je wel de kans krijgen om dit door te kunnen geven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201010122
@TS ik denk niet dat het einde van het autobezig nabij is binnen nu en 25 jaar (nabij is dan wel weer relatief).
Tenzij auto rijden extreemduur gaat worden. (maar dat zie ik niet heel snel gebeuren)

Het gros van de auto bezitters zijn mensen die dat ding functioneel gezien nodig hebben voor woon-werk, om kinderen/familieleden weg te brengen, boodschappen te doen, familie bezoek etc.

Ik heb twee jaar lang gebruik gemaakt van Greenwheels. (auto delen met vreemden)

Voordeel:
Onder aan de streep was en ben ik nog steeds goedkoper uit dan met een eigen auto.
PS. de Greenwheel auto staat 3 min lopen van mij vandaan.

De nadelen:
Deel auto's bv bij Greenwheels moetje plannen/reserveren voor een bepaald tijdslot. ga je daar overheen, dan kost het geld, ben je eerder terug kost het ook geld.

De auto wordt door andere gebruik, je ziet gebruikers sporen van andere mensen in de auto. Als je een vorm van smetvrees hebt, dan raad ik af om gebruik te maken van een deelauto constructie ;) .

Sommige mensen vinden het tanken met een tankpas schijnbaar eng. Regelmatig gehad dat de tank nog maar 1/5 vol zat, je kan hier melding van maken, maar je moet m zelf nog mbv de Greenwheels tankpas weer volgooien. (dit wordt nog leuk met een elektrische auto, dan kan je minimaal 20 min op tellen bij je tijdslot)

Je kan niet impulsief effe weg, je moet dan altijd online checken of de auto beschikbaar is en de beschikbaarheid moet matchen met jou plan (tijdslot issues).

Ik kreeg na twee jaar een andere werkgever incl lease auto. het gemak en dat ik 99% in-control ben wat er met de auto gebeurd is mij de bijtelling wel waard.
pi_201012850
Volgens mij heb ik hier wel een paar keer genoemd dat ik niet in de autonome Tesla geloof omdat ze geen lidar gebruiken.

Maar met de informatie die ze bij Tesla AI Day beschikbaar stelden, moet ik daar toch op terug komen.
Het is best bizar hoe ver ze al zijn en hoe ze problemen oplossen.

Je zou denken dat in sneeuwval of regen rijden een probleem zou zijn met alleen camera's maar daarbij heb ik nooit rekening gehouden met hun AI ontwikkelingen en de vele resources die ze hebben.

Voor wie geïnteresseerd is, een ingekorte versie:

pi_201049138
Op zich wel een interessant punt van het YouTube-kanaal "SolvingTheMoneyProblem" over de AI en autonoom rijden is dat Tesla op dit moment het enige automerk is dat z'n auto al vanaf de eerste Model S met meerdere camera's uitrust en van al die auto's data ontvangt.

Op dat vlak hebben ze een gigantische voorsprong t.o.v. andere autofabrikanten. In combinatie met hun AI-learning kan Tesla letterlijk iedere weg en situatie analyseren en trainen.

Stel dat een Volkswagen of GM hetzelfde wil bereiken, dan zouden ze vanaf nu iedere auto met meerdere camera's moeten uitrusten, de AI ontwikkelen, etc. Het duurt minimaal 6 tot 10 jaar voor ze op datzelfde niveau zitten maar niets wijst er op dat ze dat gaan doen.

Waymo is natuurlijk ook erg ver met hun autonome voertuigen, zij zijn echter geen autofabrikant en kiezen heel andere oplossingen waardoor de investering van autonoom rijden nog bovenop de autoprijs komt en lang zo mooi niet integreert.

Het blijft natuurlijk speculeren of Tesla ooit level 4 of 5 haalt maar als er 1 automerk is dat op dat vlak de beste kaarten in handen heeft, dan zet ik m'n geld nu op Tesla (letterlijk: heb sinds een week Tesla aandelen).

De video in kwestie:

pi_201320792
Tesla FSD bèta 10 is uit sinds gisteren, een beperkt aantal mensen heeft er al mee kunnen rijden.

Het lijkt misschien niet altijd indrukwekkend, als een leerling die bezig is met z'n 3e rijles, maar als je beseft dat DOJO nog niet eens live is en ze dit doen met de "beperkte" rekencapaciteit die ze nu hebben toch weer wel.




[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-09-2021 12:27:37 ]
pi_201320986
Heb je nog een software-update nodig als de Tesla een bocht niet herkend?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201321061
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heb je nog een software-update nodig als de Tesla een bocht niet herkendt?
Ik weet niet precies wat je vraag is maar als je vraagt of FSD bèta 10 een bèta is, ja dat is het.
Dus beide handen bij het stuur en klaar om altijd in te kunnen grijpen.

Zonder falen geen vooruitgang.
pi_201321202
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 18:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
met een vriendin ben ik eens gaan kijken naar de nadelen van een deelauto. We hebben gekeken bij meerdere deelauto-projecten wat structurele, terugkerende problemen zijn.

Nu zijn er de volgende voorbeelden van klachten die terugkomen;

• Een volgende klant maakt melding van haren in de auto. 25 euro schoonmaakkosten, voor een losgelaten haar.
Bij autonome auto's die ingezet worden als TaaS verwacht ik daarover geen gezemel. De bekleding van stoelen en interieur zullen vaker van materialen gemaakt worden die makkelijk schoon te maken zijn.

Na x ritten zal zo'n auto terugkeren naar een servicedepot voor een schoonmaak, laden, inspectie op achtergelaten voorwerpen, etc. Een klant kan ook vuil rapporteren (knop of app) en dan zal hetzelfde gebeuren.

quote:
• Auto door een vorige klant niet goed afgesloten, waardoor de accu leeg was. Maar de nieuwe klant krijgt daar de schuld van. de kosten worden niet vergoed, het is dan niet mogelijk om de auto af te melden.
Dat is in de situatie van een autonome auto geen issue, die rijdt zelf van klant naar klant.

quote:
• Auto is zeer smerig, een zwijnenstal.
Zie eerste punt. En als dat vaak gebeurt nadat jij een autonoom voertuig gebruikt, dan zullen daar wel gevolgen aan hangen. Mogelijk kan men beelden terugkijken in geval van vernieling of vervuiling van een voertuig.

quote:
• Auto blijkt niet op de plek te staan, waar deze voor gereserveerd stond.
Een autonome auto rijdt direct door naar de volgende klant (of servicedepot) dus geen issue.

quote:
iets wat wel veel voorkomt is een slechte klantenservice. Als je door vertraging of een incident niet op tijd bent, moet je wel de kans krijgen om dit door te kunnen geven.
Dat lijkt me prima in een app te verwerken, zo'n auto logt daarnaast zelf ook zijn ritten dus dat kan je over elkaar heen leggen en bijna automatiseren.
pi_201321356

Hopelijk bij de volgende software-update kan de auto de bocht wel nemen.
De autoschadehersteller is iedereen erg dankbaar voor deze fomo-gadget.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201321554
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:48 schreef spectrumanalyser het volgende:

Hopelijk bij de volgende software-update kan de auto de bocht wel nemen.
De autoschadehersteller is iedereen erg dankbaar voor deze fomo-gadget.
Je weet dat dit voorbeeld Autopilot is en geen FSD?

Slechts zo'n 11% van alle Tesla's is verkocht met FSD (is een meeroptie) en die gebruikers krijgen de FSD bèta updates.

Je kan niet verwachten dat een adaptieve cruise control met lane assist je door een lokaal stratenplan navigeert.
Mijn Toyota haakt op een snelweg al af als de bocht wat te scherp wordt (zelfde probleem dat Ford BlueCruise ook heeft).

Met FSD kom je wss die bocht wel door.


En nogmaals, er zijn wel voldoende filmpjes te vinden waar FSD faalt. Daarom is het een bèta, zijn er altijd eerst releases naar een kleine groep testers, wordt het vervolgens uitgerold naar een grotere groep en is de groep FSD bèta bezitters echt wel bewust van het feit dat ze testers zijn als ze het gebruiken.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-09-2021 13:10:14 ]
pi_201321623
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 13:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je weet dat dit voorbeeld Autopilot is en geen FSD?
Dit is wel de allerslechtste reactie die je kunt krijgen als je net je dure auto in de prak gereden hebt.
Ja maar meneer, u had Autopilot. Met het nieuwe product zal dit echt niet gebeuren hoor!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201321646
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 13:09 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Dit is wel de allerslechtste reactie die je kunt krijgen als je net je dure auto in de prak gereden hebt.
Ja maar meneer, u had Autopilot. Met het nieuwe product zal dit echt niet gebeuren hoor!
Het zijn 2 verschillende producten met een geheel eigen prijskaartje.

Autopilot is cruise control + lane assist (van oprit tot afrit). Als bonus bij "Advanced Autopilot" nog automatisch inparkeren, "smart summon" zodat je auto eventueel uit een krappe parkeerplek kan rijden via je app of zelfs naar je toe rijden op een parkeerterrein, etc.

FSD wordt ontwikkeld om straks level 3, 4 en hopelijk uiteindelijk 5 autonoom te zijn.

Er zijn veel mensen die met Autopilot kijken tot hoever ze kunnen gaan, dat mag. Maar als je handen loslaat in een Toyota of Ford met vergelijkbare techniek, schuif je ook die hekken in.
pi_201321858
Die FSD testfilmpjes zijn echt wel gaaf om te zien. Elke update is weer beter. Als blijft het af en toe nog wel spannend, zoals hier op 6:40: :D :X

pi_201321920
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 13:37 schreef Tourniquet het volgende:
Die FSD testfilmpjes zijn echt wel gaaf om te zien. Elke update is weer beter. Als blijft het af en toe nog wel spannend, zoals hier op 6:40: :D :X

Klopt, het faalt nog vaak genoeg.

Het ligt er deels ook wel uit in welk gebied gereden wordt. Tesla heeft nu nog beperkte rekencapaciteit en kan niet alle situaties / steden in kaart brengen en daarop trainen, dus werkt het in bepaalde wijken / steden beter.

Daarom werken ze aan DOJO, waarmee ze gigantisch veel meer rekencapaciteit krijgen om hun AI te verbeteren.

De tijdlijn van Musk wanneer het klaar is kan je wel met een korreltje zout nemen maar dat ze vooruit gaan is inmiddels wel duidelijk, vergeleken met de eerste bèta's is dit echt een grote verbetering.

De grootste stap die gezet is met hoe FSD de wereld ziet en hoe de camerabeelden nu omgezet worden in vectoren. Alles oogt rustiger, de randen en objecten worden beter herkend en gelabeld en het "geheugen" om te onthouden waar een voertuig is als het tijdelijk achter een ander voertuig verstopt is, is ook sterk verbeterd. Net als een mens kan je niet om een voertuig heen kijken maar maak je een schatting van wat het gaat doen. Dat is erg ingewikkeld, aan de andere kant let FSD constant op, het is nooit afgeleid.
pi_201321962
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt, het faalt nog vaak genoeg.

Het ligt er deels ook wel uit in welk gebied gereden wordt. Tesla heeft nu nog beperkte rekencapaciteit en kan niet alle situaties / steden in kaart brengen en daarop trainen, dus werkt het in bepaalde wijken / steden beter.

Daarom werken ze aan DOJO, waarmee ze gigantisch veel meer rekencapaciteit krijgen om hun AI te verbeteren.

De tijdlijn van Musk wanneer het klaar is kan je wel met een korreltje zout nemen maar dat ze vooruit gaan is inmiddels wel duidelijk, vergeleken met de eerste bèta's is dit echt een grote verbetering.
Klopt, ben daarom ook heel benieuwd hoe zo'n systeem als dit over een jaar of 5-10 presteert. Die filmpjes drukken m'n neus ook weer op de feiten hoe belabberd de Amerikaanse wegen zijn qua belijning, onderhoud en ontwerp. :P
pi_201321985
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 13:47 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Klopt, ben daarom ook heel benieuwd hoe zo'n systeem als dit over een jaar of 5-10 presteert. Die filmpjes drukken m'n neus ook weer op de feiten hoe belabberd de Amerikaanse wegen zijn qua belijning, onderhoud en ontwerp. :P
Klopt, Sandy Munro had een 1 op 1 met Elon Musk begin dit jaar en haalde dat ook aan.
Elon ging daar op in (vanaf 9:40)

pi_201339195
Deze vond ik wel grappig :P

  maandag 13 september 2021 @ 19:50:42 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201343316
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Deze vond ik wel grappig :P

Ja, alleen wel storend dat de auto zich kennelijk niets aantrekt van de maximale en geadviseerde snelheden, tot dat 45 mph is, dan kan hij zich er min of meer wel aan houden (omdat hij niet echt harder kan door het overige verkeer).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201343458
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 19:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, alleen wel storend dat de auto zich kennelijk niets aantrekt van de maximale en geadviseerde snelheden, tot dat 45 mph is, dan kan hij zich er min of meer wel aan houden (omdat hij niet echt harder kan door het overige verkeer).
Volgens mij kan je de maximumsnelheid zelf instellen met het rechterdraaiwiel op het stuur.
Of hij nu nog borden negeert weet ik niet maar als je het gas zelf intrapt kan je er natuurlijk ook overheen.
Lijkt me niet iets wat uiteindelijk een probleem zal blijven in FSD, zeker niet omdat het ook borden leest (en anders kan terugvallen op een database).

Dit is en blijft natuurlijk een testversie, onder alle gevallen ben je zelf nog verantwoordelijk voor de veiligheid en snelheid.

Vanaf 10.1 of 10.2 gaan ze ook meer "stacks" samenvoegen, nu heb je op de snelweg bijvoorbeeld nog andere software dan op lokale wegen of bij het inparkeren. Dat moet uiteindelijk allemaal 1 versie zijn, met hetzelfde "brein" dat rijdt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')