In de trend van 'je kan er maar niet vroeg genoeg bij zijn' hier alvast een PS5 topicje.twitter:Marcus_Sellars twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 20:14:25PS5 dev kits went out early this year to third party developers. reageer retweet
Als het live wordt gepresenteerd, dan kun je daar wel vanuit gaanquote:Op zondag 7 april 2019 14:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop zooo op een epische meme waardige presentatie
Ik hoop eerder op een soort van PlayStation Game Pass, flappies in het laadje van Sony.quote:Op maandag 8 april 2019 06:58 schreef Jimbo het volgende: https://www.express.co.uk(...)tation-5-release/amp Ps+ premium bij de ps5?
![]()
Blizzard (Diablo Immortal), Xbox One Reveal en Gearbox-presentaties van de laatste jaren buiten de E3 omquote:Op zondag 7 april 2019 14:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop zooo op een epische meme waardige presentatie
Bij EA werkte dat ook tot anthem...quote:Op dinsdag 9 april 2019 13:56 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ik hoop eerder op een soort van PlayStation Game Pass, flappies in het laadje van Sony.
Need For Speed, Titanfall (geen 3), Star Wars The Fallen Jedi, Plants vs Zombies en eventueel EA Sports-gamesquote:Op dinsdag 9 april 2019 14:04 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Bij EA werkte dat ook tot anthem...
Nu worden er geen nieuwe toffe games meer toegevoegd en zit ik er nog een jaar aan vast
Ik was blij dat in NFS in ~2 dagen heb kunnen uitspelen, wat een kut spel was dat zegquote:Op dinsdag 9 april 2019 14:06 schreef DKUp het volgende:
[..]
Need For Speed, Titanfall (geen 3), Star Wars The Fallen Jedi, Plants vs Zombies en eventueel EA Sports-games![]()
Dat kan inderdaad enorm tegenvallen inderdaad.
2015 of Payback?quote:Op dinsdag 9 april 2019 14:07 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ik was blij dat in NFS in ~2 dagen heb kunnen uitspelen, wat een kut spel was dat zeg
Die laatste nieuwe op Accessquote:
Payback heb ik geen positieve dingen over gehoord dus dat is het eerste deel wat ik in tijden niet heb gespeeld.quote:
Je kan het in theorie compleet pay2winnenquote:Op dinsdag 9 april 2019 15:29 schreef DKUp het volgende:
[..]
Payback heb ik geen positieve dingen over gehoord dus dat is het eerste deel wat ik in tijden niet heb gespeeld.
quote:8 core AMD 7nm Zen 2
Ray-tracing support with AMD Navi GPU
Extremely fast high-end SSD storage
Virtual Reality strongly hinted at
Physical Media
Backwards Compatible with at least PS4
Four years in development so far
2020
quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:32 schreef Noppie2000 het volgende:
Zul je altijd zien, is er daadwerkelijk nieuws en dan schopt niemand dit omhoog
https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/
[..]
twitter:PlayStation twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 14:11:33Get a sneak peek at PlayStation’s next-generation plans. https://t.co/rLPi7PPvqF reageer retweet
twitter:LisaSu twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 14:35:03Super excited to expand our partnership with @Sony on their next-generation @PlayStation console powered by a custom chip with @AMDRyzen Zen2 and @Radeon Navi architecture! 😀 https://t.co/EvdIrMNLiV reageer retweet
Officieel volgend jaar de PS5 boys and girlsquote:-Mark Cerny is once again the Lead System Architect
-8 core AMD 7nm Zen 2 based on third generation Ryzen
-Ray-tracing support with custom AMD Navi GPU
-Custom AMD unit for 3D Audio, also aided by ray-tracing, a big upgrade
-Extremely fast high-end custom SSD storage faster than any solution currently available for PC
-Technically supports 8K but Cerny demoed Spider-Man load speed improvements (15s on PS4 → 0.8s on next-gen PS) on a 4K screen
-New Virtual Reality platform strongly hinted at but also supports current PSVR (meaning millions of VR users 'day one')
-Death Stranding might be a cross-gen title (speculation in article based on Cerny reply)
-Physical Media
-Backwards Compatible with at least PS4
-Four years in development so far
-2020
quote:EXCLUSIVE: WHAT TO EXPECT FROM SONY'S NEXT-GEN PLAYSTATION
MARK CERNY WOULD like to get one thing out of the way right now: The videogame console that Sony has spent the past four years building is no mere upgrade.
You’d have good reason for thinking otherwise. Sony and Microsoft both extended the current console generation via a mid-cycle refresh, with the Xbox One and PlayStation 4 spawning mini-sequels (the Xbox One S and PS4 Pro). “The key question,” Cerny says, “is whether the console adds another layer to the sorts of experiences you already have access to, or if it allows for fundamental changes in what a game can be.”
The answer, in this case, is the latter. It’s why we’re sitting here, secreted away in a conference room at Sony’s headquarters in Foster City, California, where Cerny is finally detailing the inner workings of the as-yet-unnamed console that will replace the PS4.
If history is any guide, it will eventually be dubbed the PlayStation 5. For now, Cerny responds to that question—and many others—with an enigmatic smile. The “next-gen console,“ as he refers to it repeatedly, won’t be landing in stores anytime in 2019. A number of studios have been working with it, though, and Sony recently accelerated its deployment of devkits so that game creators will have the time they need to adjust to its capabilities.
As he did with the PS4, Cerny acted as lead system architect for the coming system, integrating developers’ wishes and his own gaming hopes into something that’s much more revolution than evolution. For the more than 90 million people who own PS4s, that's good news indeed. Sony’s got a brand-new box.
A TRUE GENERATIONAL shift tends to include a few foundational adjustments. A console’s CPU and GPU become more powerful, able to deliver previously unattainable graphical fidelity and visual effects; system memory increases in size and speed; and game files grow to match, necessitating larger downloads or higher-capacity physical media like discs.
PlayStation’s next-generation console ticks all those boxes, starting with an AMD chip at the heart of the device. (Warning: some alphabet soup follows.) The CPU is based on the third generation of AMD’s Ryzen line and contains eight cores of the company’s new 7nm Zen 2 microarchitecture. The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments. While ray tracing is a staple of Hollywood visual effects and is beginning to worm its way into $10,000 high-end processors, no game console has been able to manage it. Yet.
Ray tracing’s immediate benefits are largely visual. Because it mimics the way light bounces from object to object in a scene, reflective surfaces and refractions through glass or liquid can be rendered much more accurately, even in real-time, leading to heightened realism. According to Cerny, the applications go beyond graphic implications. “If you wanted to run tests to see if the player can hear certain audio sources or if the enemies can hear the players’ footsteps, ray tracing is useful for that,” he says. “It's all the same thing as taking a ray through the environment.”
The AMD chip also includes a custom unit for 3D audio that Cerny thinks will redefine what sound can do in a videogame. “As a gamer,” he says, “it's been a little bit of a frustration that audio did not change too much between PlayStation 3 and PlayStation 4. With the next console the dream is to show how dramatically different the audio experience can be when we apply significant amounts of hardware horsepower to it.”
The result, Cerny says, will make you feel more immersed in the game as sounds come at you from above, from behind, and from the side. While the effect will require no external hardware—it will work through TV speakers and visual surround sound—he allows that the “gold standard” will be headphone audio.
One of the words Cerny uses to describe the audio may be a familiar to those who follow virtual reality: presence, that feeling of existing inside a simulated environment. When he mentions it, I ask him about PlayStation VR, the peripheral system that has sold more than 4 million units since its 2016 release. Specifically, I ask if there will be a next-gen PSVR to go alongside this next console. “I won't go into the details of our VR strategy today,” he says, “beyond saying that VR is very important to us and that the current PSVR headset is compatible with the new console.”
So. New CPU, new GPU, the ability to deliver unprecedented visual and audio effects in a game (and maybe a PSVR sequel at some point). That’s all great, but there’s something else that excites Cerny even more. Something that he calls “a true game changer,” something that more than anything else is “the key to the next generation.” It’s a hard drive.
THE LARGER A game gets—last year’s Red Dead Redemption 2 clocked in at a horse-choking 99 gigabytes for the PS4—the longer it takes to do just about everything. Loading screens can last minutes while the game pulls what it needs to from the hard drive. Same goes for “fast travel,” when characters transport between far-flung points within a game world. Even opening a door can take over a minute, depending on what’s on the other side and how much more data the game needs to load. Starting in the fall of 2015, when Cerny first began talking to developers about what they’d want from the next generation, he heard it time and time again: I know it’s impossible, but can we have an SSD?
Solid-state drives have been available in budget laptops for more than a decade, and the Xbox One and PS4 both offer external SSDs that claim to improve load times. But not all SSDs are created alike. As Cerny points out, “I have an SSD in my laptop, and when I want to change from Excel to Word I can wait 15 seconds.” What’s built into Sony’s next-gen console is something a little more specialized.
To demonstrate, Cerny fires up a PS4 Pro playing Spider-Man, a 2018 PS4 exclusive that he worked on alongside Insomniac Games. (He’s not just an systems architect; Cerny created arcade classic Marble Madness when he was all of 19 and was heavily involved with PlayStation and PS2 franchises like Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, and Ratchet and Clank.) On the TV, Spidey stands in a small plaza. Cerny presses a button on the controller, initiating a fast-travel interstitial screen. When Spidey reappears in a totally different spot in Manhattan, 15 seconds have elapsed. Then Cerny does the same thing on a next-gen devkit connected to a different TV. (The devkit, an early “low-speed” version, is concealed in a big silver tower, with no visible componentry.) What took 15 seconds now takes less than one: 0.8 seconds, to be exact.
That’s just one consequence of an SSD. There’s also the speed with which a world can be rendered, and thus the speed with which a character can move through that world. Cerny runs a similar two-console demonstration, this time with the camera moving up one of Midtown’s avenues. On the original PS4, the camera moves at about the speed Spidey hits while web-slinging. “No matter how powered up you get as Spider-Man, you can never go any faster than this,” Cerny says, “because that's simply how fast we can get the data off the hard drive.” On the next-gen console, the camera speeds uptown like it’s mounted to a fighter jet. Periodically, Cerny pauses the action to prove that the surrounding environment remains perfectly crisp. (While the next-gen console will support 8K graphics, TVs that deliver it are few and far between, so we’re using a 4K TV.)
What else developers will be able to do is a question Cerny can’t answer yet, because those developers are still figuring it all out—but he sees the SSD as unlocking an entirely new age, one that upends the very tropes that have become the bedrock of gaming. “We're very used to flying logos at the start of the game and graphic-heavy selection screens," he says, "even things like multiplayer lobbies and intentionally detailed loadout processes, because you don't want players just to be waiting."
At the moment, Sony won’t cop to exact details about the SSD—who makes it, whether it utilizes the new PCIe 4.0 standard—but Cerny claims that it has a raw bandwidth higher than any SSD available for PCs. That’s not all. “The raw read speed is important,“ Cerny says, “but so are the details of the I/O [input-output] mechanisms and the software stack that we put on top of them. I got a PlayStation 4 Pro and then I put in a SSD that cost as much as the PlayStation 4 Pro—it might be one-third faster." As opposed to 19 times faster for the next-gen console, judging from the fast-travel demo.
As you’ve noticed, this is all hardware talk. Cerny isn’t ready to chat about services or other features, let alone games and price, and neither is anyone at Sony. Nor will you hear much about the console at E3 in June—for the first time, Sony won’t be holding a keynote at the annual games show. But a few more things come out during the course of our conversation. For example, the next-gen console will still accept physical media; it won’t be a download-only machine. Because it’s based in part on the PS4’s architecture, it will also be backward-compatible with games for that console. As in many other generational transitions, this will be a gentle one, with numerous new games being released for both PS4 and the next-gen console. (Where exactly Hideo Kojima’s forthcoming title Death Stranding fits in that process is still unconfirmed. When asked, a spokesperson in the room repeated that the game would be released for PS4, but Cerny’s smile and pregnant pause invites speculation that it will in fact be a two-platform release.)
What gaming will look like in a year or two, let alone 10, is a matter of some debate. Battle-royale games have reshaped multiplayer experiences; augmented reality marries the fantastic and real in unprecedented ways. Google is leading a charge away from traditional consoles by launching a cloud-gaming service, Stadia, later this year. Microsoft’s next version of the Xbox will presumably integrate cloud gaming as well to allow people to play Xbox games on multiple devices. Sony’s plans in this regard are still unclear—it’s one of the many things Cerny is keeping mum on, saying only that “we are cloud-gaming pioneers, and our vision should become clear as we head toward launch”—but it’s hard to think there won’t be more news coming on that front.
For now, there’s the living room. It’s where the PlayStation has sat through four generations—and will continue to sit at least one generation more.
Bron: https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/
Backwards compatibility confirmed!!!!11!111.quote:Op dinsdag 16 april 2019 15:37 schreef DKUp het volgende:
Because it’s based in part on the PS4’s architecture, it will also be backward-compatible with games for that console.
GTA VI eind 2020 zou me verbazen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 16:39 schreef Dagger87 het volgende:
Nog meer informatie. Hier wordt gesproken over de games die uit gaan komen voor de ps5.
GTAV is echt al eeuwen oud, vorige generatie. Het zou godver tijd worden dat er een nieuwe GTA komt. Hardware zegt me overigens niet zoveel. 8K ook niet, we zijn niet eens goed begonnen met 4K. Wel zin in. Al die PS4 remastersquote:Op dinsdag 16 april 2019 16:42 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
GTA VI eind 2020 zou me verbazen.
We hebben op de ps4 al ps4 remastersquote:Op dinsdag 16 april 2019 17:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
GTAV is echt al eeuwen oud, vorige generatie. Het zou godver tijd worden dat er een nieuwe GTA komt. Hardware zegt me overigens niet zoveel. 8K ook niet, we zijn niet eens goed begonnen met 4K. Wel zin in. Al die PS4 remasters
Vooralsnog hink ik op twee gedachten. Mijn verstanden mijn hart
roepen verschillende dingen.
Dat zou wel redelijk sick zijn. Beetje heen en weer vliegen tussen twee levendige steden met niveautje RDR2-graphicsquote:
Twee grote steden met dorpjes er tussen zou zo tof zijn met fantastische graphics, gameplay, missies en hopelijk goede performance.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat zou wel redelijk sick zijn. Beetje heen en weer vliegen tussen twee levendige steden met niveautje RDR2-graphics![]()
Die maand PS5-exclusiviteit zou wel weer redelijk cringy zijn maarja dat hou je toch
Nouja daardoor voor mij wel meteen in de preorder zodra die open gesteld worden.quote:Op dinsdag 16 april 2019 15:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Backwards compatibility confirmed!!!!11!111.
Oh zeker, een goed argument om 'm straks te kopenquote:Op woensdag 17 april 2019 20:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
[..]
Nouja daardoor voor mij wel meteen in de preorder zodra die open gesteld worden.
16GB tot en met 32GB RAM vermoedelijk.quote:
Veel vermoedelijks, we weten dus geen klotequote:Op donderdag 18 april 2019 16:56 schreef DKUp het volgende:
[..]
16GB tot en met 32GB RAM vermoedelijk.
Devkit heeft vermoedelijk 32GB RAM.
Vermoedelijk 4GB RAM voor het OS en de rest voor de spellen.
HBM of GDDR6. Vermoedelijk GDDR6.
Voorlopig krijg je er geen officieel antwoord opquote:Op donderdag 18 april 2019 17:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Veel vermoedelijks, we weten dus geen klote
Ook geen PS5 begin 2020twitter:mochi_wsj twitterde op vrijdag 26-04-2019 om 10:07:39Sony:-No next-gen PlayStation launch over next 12 months-PS Now has been ave. 40% annual growth since launch, now 700,000 users-Much of Y31.1 billion (difference between past fy op vs this fy op outlook) to be invested to develop next PlayStation console reageer retweet
Sony lanceert traditioneel gezien toch rond november? Weinig verrassend danquote:Op vrijdag 26 april 2019 10:17 schreef DKUp het volgende:
Ook geen PS5 begin 2020twitter:mochi_wsj twitterde op vrijdag 26-04-2019 om 10:07:39Sony:-No next-gen PlayStation launch over next 12 months-PS Now has been ave. 40% annual growth since launch, now 700,000 users-Much of Y31.1 billion (difference between past fy op vs this fy op outlook) to be invested to develop next PlayStation console reageer retweet
September, oktober, november en december ongeveer jaar.quote:Op vrijdag 26 april 2019 10:49 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Sony lanceert traditioneel gezien toch rond november? Weinig verrassend dan
Altijd leuk zo'n pre-holiday launch. Weer geen voorraad voor 3 maanden, een half uur na de aankondiging een pre-order moeten hebben, anders ben je te laat, steden afstruinen of ze niet toch ergens er nog één hebben liggenquote:Op vrijdag 26 april 2019 10:58 schreef DKUp het volgende:
[..]
September, oktober, november en december ongeveer jaar.
Februari en maart ook in het verleden buiten Japan.
Het is officieel nieuws in ieder geval.
Hype creert schaarste.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:02 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Altijd leuk zo'n pre-holiday launch. Weer geen voorraad voor 3 maanden, een half uur na de aankondiging een pre-order moeten hebben, anders ben je te laat, steden afstruinen of ze niet toch ergens er nog één hebben liggen
Of zou er dit keer ruime voorraad zijn? Ben benieuwdLaunches
Ik ga uit van hetzelfde scenario, hoewel ¤500,- er voor kan zorgen dat minder mensen overstag gaan en dat veel mensen nog tevreden zijn met de PS4/PS4 Pro.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:02 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Altijd leuk zo'n pre-holiday launch. Weer geen voorraad voor 3 maanden, een half uur na de aankondiging een pre-order moeten hebben, anders ben je te laat, steden afstruinen of ze niet toch ergens er nog één hebben liggen
Of zou er dit keer ruime voorraad zijn? Ben benieuwdLaunches
Dussss, sneller dan Switch?quote:Op zaterdag 27 april 2019 11:46 schreef Aether het volgende:
8 core Zen 2, clocked at 3.2Ghz.
Custom Navi GPU, 56CU, 1.8Ghz, 12.9TF. RT is hardware based, co engineered by AMD and Sony. (They believe the RT hardware is the basis for the rumour that Navi was built for Sony)
24GB RAM (Type or bandwidth wasn't mentioned)
Custom embeded Solid State solution paired with HDD.
No mention of PSVR 2. At all.
PS4 native backwards compatibility, Boost mode being worked on. No mention of enhanced titles. PS3 BC will stay as part of PS Now for the foreseeable future.
https://www.neogaf.com/th(...)cu-and-more.1478566/
Dit klinkt wel realistischquote:Op zaterdag 27 april 2019 11:46 schreef Aether het volgende:
8 core Zen 2, clocked at 3.2Ghz.
Custom Navi GPU, 56CU, 1.8Ghz, 12.9TF. RT is hardware based, co engineered by AMD and Sony. (They believe the RT hardware is the basis for the rumour that Navi was built for Sony)
24GB RAM (Type or bandwidth wasn't mentioned)
Custom embeded Solid State solution paired with HDD.
No mention of PSVR 2. At all.
PS4 native backwards compatibility, Boost mode being worked on. No mention of enhanced titles. PS3 BC will stay as part of PS Now for the foreseeable future.
https://www.neogaf.com/th(...)cu-and-more.1478566/
Zijn er consoles die dat niet zijn danquote:
De Wii U, PS3, 360 en alle oudere consoles.quote:Op zaterdag 27 april 2019 12:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zijn er consoles die dat niet zijn dan
Scheelt niet veelquote:
Misschien de PS5 Pro.quote:
Issie ook stil?quote:Op zaterdag 27 april 2019 11:46 schreef Aether het volgende:
8 core Zen 2, clocked at 3.2Ghz.
Custom Navi GPU, 56CU, 1.8Ghz, 12.9TF. RT is hardware based, co engineered by AMD and Sony. (They believe the RT hardware is the basis for the rumour that Navi was built for Sony)
24GB RAM (Type or bandwidth wasn't mentioned)
Custom embeded Solid State solution paired with HDD.
No mention of PSVR 2. At all.
PS4 native backwards compatibility, Boost mode being worked on. No mention of enhanced titles. PS3 BC will stay as part of PS Now for the foreseeable future.
https://www.neogaf.com/th(...)cu-and-more.1478566/
Nee. Deze klinkt als een raketquote:
Geen last van. Alleen bij God of war begon die iets harder te trillen ofzoquote:Op zaterdag 27 april 2019 14:58 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, gamen op PS4 is al zo ellendig door dat geluid
twitter:mochi_wsj twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 03:26:25Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation https://t.co/2eUROxKFLq reageer retweet
twitter:ZhugeEX twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 04:41:15Sony Next Generation Console Plan-- Sony believes in generations and backwards compatibility- Plan to enhance relations with 3P software devs- Will support disc games next gen, 8K, 3D Audio, SSD, Ray Tracing.- Faster loading times https://t.co/iwNQDXaMpl reageer retweet
twitter:ZhugeEX twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 06:06:55Sony says next gen PlayStation will target gamers. https://t.co/LAyDGR5kUj reageer retweet
Nog meer is te vinden in de volledige presentatie van Playstation/Sony:twitter:ZhugeEX twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 05:40:43Additional comments from Jim Ryan:- Investing in 1st party. 13 studios around the world. - Plan to expand through organic growth or acquisitions - Progress in creating titles with post launch revenue streams (E.g. MLB add on content) https://t.co/OmryYYqjc3 reageer retweet
PS4 is zeker, de rest is nog niks over bekend.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:21 schreef Jimbo het volgende:
Backwards compatibility super chill, maar met welke generaties? Als ze 1-4 doen is het echt een killer machine
Ik denk dat ze er heel goed aan doen om sowieso de ps3 erbij te doen, maarja dan mis je wel al je remaster centjesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:25 schreef DKUp het volgende:
[..]
PS4 is zeker, de rest is nog niks over bekend.
Volgens een aantal geruchten zijn ze wel bezig om die eerdere generaties voor elkaar te krijgen. Ik zou in ieder geval niet rekenen op de eerdere generaties.
Een nieuwe Skate gaat moeilijk worden met het huidige EAquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:45 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er heel goed aan doen om sowieso de ps3 erbij te doen, maarja dan mis je wel al je remaster centjes
zolang ik skate maar kan spelen
Zal je precies vertellen hoe dit gaat... met pijn in het hartquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:23 schreef DKUp het volgende:
[..]
Een nieuwe Skate gaat moeilijk worden met het huidige EA
Always Online multiplayer GAAS met microtransactiesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:31 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Zal je precies vertellen hoe dit gaat... met pijn in het hart
ALLES komt achter een paywall en doosjes, nieuwe wielen nodig? nieuwe trucks? Nieuw DC shirtje. BETAAL ER MAAR VOOR
Een nieuwe skate zou ik lekker op de PC 'kopen' en dan de unlock all DLC patch er overheen gooien
Maar dan wel met disc-speler zodat ik Chrono Cross gewoon direct kan spelen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:21 schreef Jimbo het volgende:
Backwards compatibility super chill, maar met welke generaties? Als ze 1-4 doen is het echt een killer machine
Weinig mensen die hun PSX spellen origineel haddenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar dan wel met disc-speler zodat ik Chrono Cross gewoon direct kan spelen.
JA das echt kut aan zn game als skate, als ze het nu doen gaat letterlijk alles achter een paywall, zeg maar hallo tegen 0.99c betalen voor een stel virtuele wieltjesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:44 schreef DKUp het volgende:
[..]
Always Online multiplayer GAAS met microtransacties
Ik heb alleen maar originelen, enige uitstapjes die ik gemaakt heb was via Twilight cd's (pc, mid jaren 90) en zo'n R4 Nintendo DS-kaartje (voor vage Japanse games als Slitherlink en PicPic).quote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:15 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Weinig mensen die hun PSX spellen origineel hadden
Ik heb niets meer liggen op Tekken 3 naquote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar originelen, enige uitstapjes die ik gemaakt heb was via Twilight cd's (pc, mid jaren 90) en zo'n R4 Nintendo DS-kaartje (voor vage Japanse games als Slitherlink en PicPic).
Nice, werd ook wel tijd, al deed Frostbyte dat altijd al redelijk OK in vergelijking met sommige andere engines.quote:
Sowieso zou je zeggen dat er ooit een GTA game komt waar je letterlijk elk huis in kan enzoquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Physics filmpjes
Kan zo een uur of 2 op YouTube verliezen met allerlei filmpjes als dat. Magisch. Hopelijk ooit werkelijkheid.
Unreal had deze laatst:
Chaos High-Performance Physics and Destruction System Real-Time Tech Demo | GDC 2019 | Unreal Engine
GTA gebruikt geen Unreal natuurlijk, maar denk je eens in om in GTA6 de hele stad te kunnen slopen
Oh zeker, dat komt er ooit zeker wel ja. Uiteindelijk zal GTA niets anders zijn dan een simulatie van de echte wereld waarin je kan doen wat je wil, waaronder een verhaal volgen dat Rockstar heeft gemaakt. Ooit.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:13 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Sowieso zou je zeggen dat er ooit een GTA game komt waar je letterlijk elk huis in kan enzo
nou, dat wordt een topjaar voor het haar van antoine griesman in fifa 20quote:
ja behalve kinderen doodschieten en vrouwen verkrachten kan bijna alles jaquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:15 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Oh zeker, dat komt er ooit zeker wel ja. Uiteindelijk zal GTA niets anders zijn dan een simulatie van de echte wereld waarin je kan doen wat je wil, waaronder een verhaal volgen dat Rockstar heeft gemaakt. Ooit.
Altijd mooi ja. Real-time destruction is Frostbite ook wel goed in, ging met BFV ook wel weer lekker in Rotterdam.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Physics filmpjes
Kan zo een uur of 2 op YouTube verliezen met allerlei filmpjes als dat. Magisch. Hopelijk ooit werkelijkheid.
Unreal had deze laatst:
Chaos High-Performance Physics and Destruction System Real-Time Tech Demo | GDC 2019 | Unreal Engine
GTA gebruikt geen Unreal natuurlijk, maar denk je eens in om in GTA6 de hele stad te kunnen slopen
Beste mapquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:27 schreef 2dope het volgende:
[..]
Altijd mooi ja. Real-time destruction is Frostbite ook wel goed in, ging met BFV ook wel weer lekker in Rotterdam.
(Trailer hierboven bestaat grotendeels uit cinematics maar dat geheel terzijde)
quote:To demonstrate, Cerny fires up a PS4 Pro playing Spider-Man, a 2018 PS4 exclusive that he worked on alongside Insomniac Games. (He’s not just an systems architect; Cerny created arcade classic Marble Madness when he was all of 19 and was heavily involved with PlayStation and PS2 franchises like Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, and Ratchet and Clank.) On the TV, Spidey stands in a small plaza. Cerny presses a button on the controller, initiating a fast-travel interstitial screen. When Spidey reappears in a totally different spot in Manhattan, 15 seconds have elapsed. Then Cerny does the same thing on a next-gen devkit connected to a different TV. (The devkit, an early “low-speed” version, is concealed in a big silver tower, with no visible componentry.) What took 15 seconds now takes less than one: 0.8 seconds, to be exact.
That’s just one consequence of an SSD. There’s also the speed with which a world can be rendered, and thus the speed with which a character can move through that world. Cerny runs a similar two-console demonstration, this time with the camera moving up one of Midtown’s avenues. On the original PS4, the camera moves at about the speed Spidey hits while web-slinging. “No matter how powered up you get as Spider-Man, you can never go any faster than this,” Cerny says, “because that's simply how fast we can get the data off the hard drive.” On the next-gen console, the camera speeds uptown like it’s mounted to a fighter jet.
Dat razendsnel renderen van die stadtwitter:mochi_wsj twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 03:26:25Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation https://t.co/2eUROxKFLq reageer retweet
Geen hiccups en pop-in zou hemels zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:23 schreef 2dope het volgende:
We hebben inmiddels ook beelden bij het befaamde stukje demo van Spider-Man dat Sony's Mark Cerny vorige maand toonde aan Wired.com, om de verschillen tussen PS4 Pro en "PS5" te tonen. Ter herinnering:
[..]Dat razendsnel renderen van die stadtwitter:mochi_wsj twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 03:26:25Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation https://t.co/2eUROxKFLq reageer retweet
De volgende bevestiging van PS4 BC.quote:PS5 Players Can Play with PS4 Players Using Backwards Compatibility, Sony Confirms
Cross-generation play
When you stop to think about it, this should be pretty obvious, but it's nice to have it confirmed by Sony all the same. Yes, PS5 players will be able to play with PS4 players thanks to backwards compatibility. If you nab a PS5 at launch but your PS4 friends don't, you'll still be able to enjoy your favourite online titles with them. Again, it's all about this "seamless" next-gen transition that Sony keeps mentioning.
Cross-generation play was brought up during the company's most recent investor relations question and answer session. When talking about backwards compatibility in general, vice president John Kodera was quick to add that cross-generation play will be important to the PlayStation community. Keeping existing players invested is clearly of high priority to Sony as it looks to introduce the PS5, supposedly next year.
http://www.pushsquare.com(...)bility_sony_confirms
Ssd vs 5400rpm hdd... shocking... Dat verschil heb je nu ook al door een 100 euro ssd in je pro te knallen. Ook qua rendering, popups etc.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:23 schreef 2dope het volgende:
We hebben inmiddels ook beelden bij het befaamde stukje demo van Spider-Man dat Sony's Mark Cerny vorige maand toonde aan Wired.com, om de verschillen tussen PS4 Pro en "PS5" te tonen. Ter herinnering:
[..]Dat razendsnel renderen van die stadtwitter:mochi_wsj twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 03:26:25Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation https://t.co/2eUROxKFLq reageer retweet
Laadtijden van 16 seconden naar 0,8 seconden ja? In een Pro met een SSD? Dat kun je vast ondersteunen met beeldmateriaal.quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:18 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Ssd vs 5400rpm hdd... shocking... Dat verschil heb je nu ook al door een 100 euro ssd in je pro te knallen. Ook qua rendering, popups etc.
Jij denkt dat de laadtijden aan iets anders dan een SSD gelegen hebben ja?quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:37 schreef 2dope het volgende:
[..]
Laadtijden van 16 seconden naar 0,8 seconden ja? In een Pro met een SSD? Dat kun je vast ondersteunen met beeldmateriaal.
Om van 16 naar 0,8 te gaan denk ik niet dat enkel en alleen de SSD van invloed is.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:04 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Jij denkt dat de laadtijden aan iets anders dan een SSD gelegen hebben ja?
Raar dat je nu met een wedervraag komt. Je stelt letterlijk dat je hetzelfde kunt bereiken door nu een SSD in je Pro te knallen. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar beelden van zulks een spectaculaire winst.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:04 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Jij denkt dat de laadtijden aan iets anders dan een SSD gelegen hebben ja?
Mwah denk ik wel. Als je kijkt wat je met een entry level SSD op een bottlenecked pro met SATA 3 al aan wint qua laadtijden, texture streaming, popups etc. dan sta ik echt niet te kijken van 0,8 met een high end NVMe NAND SSD.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:07 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Om van 16 naar 0,8 te gaan denk ik niet dat enkel en alleen de SSD van invloed is.
Klopt, ik sprak in hyperbolen om mijn punt kracht bij te zetten. Neemt niet weg dat dit meer high end SSD vs 5400 RPM HDD is dan daadwerkelijk next gen vs current gen in zijn geheel genomen. En daarom voor mij persoonlijk minder indrukwekkend.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Raar dat je nu met een wedervraag komt. Je stelt letterlijk dat je hetzelfde kunt bereiken door nu een SSD in je Pro te knallen. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar beelden van zulks een spectaculaire winst.
quote:PS5: Capcom’s Jun Takeuchi and Tekken Boss Katsuhiro Harada Share their Impressions and Expectations
Today’s issue of the Japanese magazine Weekly Famitsu includes an interesting interview to Capcom Head of Consumer Games Development Division 1 Jun Takeuchi and Bandai Namco Director and Producer Katsuhiro Harada. Both developers were quizzed on their expectations and ideas about the PS5 (or whatever Sony will call the new console).
Jun Takeuchi's impressions:
While performance improvements tend to take the spotlight, the shorter loading times offered by the high-bandwidth SSD and the efficient use of memory will significantly contribute to reducing the time users spend waiting.
He also believes that it’ll create an environment in which it’ll be easier to show off Capcom’s technological prowess. For instance, he’d like to try to push the virtual reality features implemented in Resident Evil 7 one step further. He expects that the new hardware will enable more realistic experiences.
Katsuhiro Harada's impressions:
The second part of the interview is all about Harada-san, who mentions that he is also a hardcore PC gamer. When it was mentioned that the bandwidth would be wider than a PC he had guessed that the new console would have a fast custom-made SSD that is also cost-efficient.
Streaming from an SSD can at times even overtake the processing performance of the hardware, but since it’s important to have a middleware that can compress and deploy data more efficiently, he’s looking forward to seeing how this is supported.
Speaking of the GPU, while many are looking forward to Ray Tracing being used in real time during gameplay, from a game developer’s point of view, Harada-san also wants to focus on development efficiency.
For instance, it’s possible to save time while creating background data and other baked data by using ray-tracing on the development kit.
https://twinfinite.net/20(...)t&utm_medium=twitter
Punt is alleen dat het ook zeer indrukwekkend is ten opzichte van een SSD in je current-gen. Verder valt er weinig te verwachten van een schijf die nog niet uit is op de pc-markt en naar verluidt hogere bandbreedtes haalt dan de snelste consumentenschijf van het moment.quote:Op woensdag 22 mei 2019 20:24 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Op papier is van 16 seconde naar 0.8 natuurlijk vrij indrukwekkend, maar als je iets verder kijkt kan je dat soort prestaties gewoon verwachten van een high end NVMe NAND ssd. Die 16 seconde zijn het resultaat van een zwaaaaaar verouderde 5400RPM stock HDD die ze toen in de PRO gezet hebben om kosten te besparen dus dat verschil is in mijn beleving niet echt schokkend te noemen. De enige vooruitgang t.o.v. de base ps4 is alleen SATA2 naar SATA3, de enige reden dat een entry level SSD nog enig nut heeft in de PRO
Ik zou eerlijk gezegd eerder verbaasd zijn als als de vooruitgang minder was geweest dan dit, maar hetgeen dat je gewend bent zo verouderd en traag is dan snap ik dat je onder de indruk kan zijn van de stap naar een high end SSD.
Ik ben benieuwd, aangezien de snelste SSD die momenteel te verkrijgen is, de intel Optane 905P zo'n 1400 euro kost voor 1tb Het lijkt mij sterk dat de storage in de PS5 sneller is dan dat, en dat het ding ook nog te betalen is voor de gemiddelde consument.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Punt is alleen dat het ook zeer indrukwekkend is ten opzichte van een SSD in je current-gen. Verder valt er weinig te verwachten van een schijf die nog niet uit is op de pc-markt en naar verluidt hogere bandbreedtes haalt dan de snelste consumentenschijf van het moment.
My thoughts exactlyquote:Op woensdag 22 mei 2019 21:41 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, aangezien de snelste SSD die momenteel te verkrijgen is, de intel Optane 905P zo'n 1400 euro kost voor 1tb Het lijkt mij sterk dat de storage in de PS5 sneller is dan dat, en dat het ding ook nog te betalen is voor de gemiddelde consument.
Maar we zullen zien.
Waarschijnlijk. En dan meteen even die GRRM/FromSoftware collab op nieuwe hardware showen straks in juniquote:Op woensdag 22 mei 2019 21:45 schreef DKUp het volgende:
We gaan het volgend jaar in ieder geval zien en Microsoft zal ook wel zoiets of hetzelfde doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |