De Wii U, PS3, 360 en alle oudere consoles.quote:Op zaterdag 27 april 2019 12:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zijn er consoles die dat niet zijn dan
Scheelt niet veelquote:
Misschien de PS5 Pro.quote:
Issie ook stil?quote:Op zaterdag 27 april 2019 11:46 schreef Aether het volgende:
8 core Zen 2, clocked at 3.2Ghz.
Custom Navi GPU, 56CU, 1.8Ghz, 12.9TF. RT is hardware based, co engineered by AMD and Sony. (They believe the RT hardware is the basis for the rumour that Navi was built for Sony)
24GB RAM (Type or bandwidth wasn't mentioned)
Custom embeded Solid State solution paired with HDD.
No mention of PSVR 2. At all.
PS4 native backwards compatibility, Boost mode being worked on. No mention of enhanced titles. PS3 BC will stay as part of PS Now for the foreseeable future.
https://www.neogaf.com/th(...)cu-and-more.1478566/
Nee. Deze klinkt als een raketquote:
Geen last van. Alleen bij God of war begon die iets harder te trillen ofzoquote:Op zaterdag 27 april 2019 14:58 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, gamen op PS4 is al zo ellendig door dat geluid
twitter:mochi_wsj twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 03:26:25Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation https://t.co/2eUROxKFLq reageer retweet
twitter:ZhugeEX twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 04:41:15Sony Next Generation Console Plan-- Sony believes in generations and backwards compatibility- Plan to enhance relations with 3P software devs- Will support disc games next gen, 8K, 3D Audio, SSD, Ray Tracing.- Faster loading times https://t.co/iwNQDXaMpl reageer retweet
twitter:ZhugeEX twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 06:06:55Sony says next gen PlayStation will target gamers. https://t.co/LAyDGR5kUj reageer retweet
Nog meer is te vinden in de volledige presentatie van Playstation/Sony:twitter:ZhugeEX twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 05:40:43Additional comments from Jim Ryan:- Investing in 1st party. 13 studios around the world. - Plan to expand through organic growth or acquisitions - Progress in creating titles with post launch revenue streams (E.g. MLB add on content) https://t.co/OmryYYqjc3 reageer retweet
PS4 is zeker, de rest is nog niks over bekend.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:21 schreef Jimbo het volgende:
Backwards compatibility super chill, maar met welke generaties? Als ze 1-4 doen is het echt een killer machine
Ik denk dat ze er heel goed aan doen om sowieso de ps3 erbij te doen, maarja dan mis je wel al je remaster centjesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:25 schreef DKUp het volgende:
[..]
PS4 is zeker, de rest is nog niks over bekend.
Volgens een aantal geruchten zijn ze wel bezig om die eerdere generaties voor elkaar te krijgen. Ik zou in ieder geval niet rekenen op de eerdere generaties.
Een nieuwe Skate gaat moeilijk worden met het huidige EAquote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:45 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er heel goed aan doen om sowieso de ps3 erbij te doen, maarja dan mis je wel al je remaster centjes
zolang ik skate maar kan spelen
Zal je precies vertellen hoe dit gaat... met pijn in het hartquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:23 schreef DKUp het volgende:
[..]
Een nieuwe Skate gaat moeilijk worden met het huidige EA
Always Online multiplayer GAAS met microtransactiesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:31 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Zal je precies vertellen hoe dit gaat... met pijn in het hart
ALLES komt achter een paywall en doosjes, nieuwe wielen nodig? nieuwe trucks? Nieuw DC shirtje. BETAAL ER MAAR VOOR
Een nieuwe skate zou ik lekker op de PC 'kopen' en dan de unlock all DLC patch er overheen gooien
Maar dan wel met disc-speler zodat ik Chrono Cross gewoon direct kan spelen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:21 schreef Jimbo het volgende:
Backwards compatibility super chill, maar met welke generaties? Als ze 1-4 doen is het echt een killer machine
Weinig mensen die hun PSX spellen origineel haddenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar dan wel met disc-speler zodat ik Chrono Cross gewoon direct kan spelen.
JA das echt kut aan zn game als skate, als ze het nu doen gaat letterlijk alles achter een paywall, zeg maar hallo tegen 0.99c betalen voor een stel virtuele wieltjesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:44 schreef DKUp het volgende:
[..]
Always Online multiplayer GAAS met microtransacties
Ik heb alleen maar originelen, enige uitstapjes die ik gemaakt heb was via Twilight cd's (pc, mid jaren 90) en zo'n R4 Nintendo DS-kaartje (voor vage Japanse games als Slitherlink en PicPic).quote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:15 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Weinig mensen die hun PSX spellen origineel hadden
Ik heb niets meer liggen op Tekken 3 naquote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar originelen, enige uitstapjes die ik gemaakt heb was via Twilight cd's (pc, mid jaren 90) en zo'n R4 Nintendo DS-kaartje (voor vage Japanse games als Slitherlink en PicPic).
Nice, werd ook wel tijd, al deed Frostbyte dat altijd al redelijk OK in vergelijking met sommige andere engines.quote:
Sowieso zou je zeggen dat er ooit een GTA game komt waar je letterlijk elk huis in kan enzoquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Physics filmpjes
Kan zo een uur of 2 op YouTube verliezen met allerlei filmpjes als dat. Magisch. Hopelijk ooit werkelijkheid.
Unreal had deze laatst:
Chaos High-Performance Physics and Destruction System Real-Time Tech Demo | GDC 2019 | Unreal Engine
GTA gebruikt geen Unreal natuurlijk, maar denk je eens in om in GTA6 de hele stad te kunnen slopen
Oh zeker, dat komt er ooit zeker wel ja. Uiteindelijk zal GTA niets anders zijn dan een simulatie van de echte wereld waarin je kan doen wat je wil, waaronder een verhaal volgen dat Rockstar heeft gemaakt. Ooit.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:13 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Sowieso zou je zeggen dat er ooit een GTA game komt waar je letterlijk elk huis in kan enzo
nou, dat wordt een topjaar voor het haar van antoine griesman in fifa 20quote:
ja behalve kinderen doodschieten en vrouwen verkrachten kan bijna alles jaquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:15 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Oh zeker, dat komt er ooit zeker wel ja. Uiteindelijk zal GTA niets anders zijn dan een simulatie van de echte wereld waarin je kan doen wat je wil, waaronder een verhaal volgen dat Rockstar heeft gemaakt. Ooit.
Altijd mooi ja. Real-time destruction is Frostbite ook wel goed in, ging met BFV ook wel weer lekker in Rotterdam.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Physics filmpjes
Kan zo een uur of 2 op YouTube verliezen met allerlei filmpjes als dat. Magisch. Hopelijk ooit werkelijkheid.
Unreal had deze laatst:
Chaos High-Performance Physics and Destruction System Real-Time Tech Demo | GDC 2019 | Unreal Engine
GTA gebruikt geen Unreal natuurlijk, maar denk je eens in om in GTA6 de hele stad te kunnen slopen
Beste mapquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:27 schreef 2dope het volgende:
[..]
Altijd mooi ja. Real-time destruction is Frostbite ook wel goed in, ging met BFV ook wel weer lekker in Rotterdam.
(Trailer hierboven bestaat grotendeels uit cinematics maar dat geheel terzijde)
quote:To demonstrate, Cerny fires up a PS4 Pro playing Spider-Man, a 2018 PS4 exclusive that he worked on alongside Insomniac Games. (He’s not just an systems architect; Cerny created arcade classic Marble Madness when he was all of 19 and was heavily involved with PlayStation and PS2 franchises like Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, and Ratchet and Clank.) On the TV, Spidey stands in a small plaza. Cerny presses a button on the controller, initiating a fast-travel interstitial screen. When Spidey reappears in a totally different spot in Manhattan, 15 seconds have elapsed. Then Cerny does the same thing on a next-gen devkit connected to a different TV. (The devkit, an early “low-speed” version, is concealed in a big silver tower, with no visible componentry.) What took 15 seconds now takes less than one: 0.8 seconds, to be exact.
That’s just one consequence of an SSD. There’s also the speed with which a world can be rendered, and thus the speed with which a character can move through that world. Cerny runs a similar two-console demonstration, this time with the camera moving up one of Midtown’s avenues. On the original PS4, the camera moves at about the speed Spidey hits while web-slinging. “No matter how powered up you get as Spider-Man, you can never go any faster than this,” Cerny says, “because that's simply how fast we can get the data off the hard drive.” On the next-gen console, the camera speeds uptown like it’s mounted to a fighter jet.
Dat razendsnel renderen van die stadtwitter:mochi_wsj twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 03:26:25Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation https://t.co/2eUROxKFLq reageer retweet
Geen hiccups en pop-in zou hemels zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:23 schreef 2dope het volgende:
We hebben inmiddels ook beelden bij het befaamde stukje demo van Spider-Man dat Sony's Mark Cerny vorige maand toonde aan Wired.com, om de verschillen tussen PS4 Pro en "PS5" te tonen. Ter herinnering:
[..]Dat razendsnel renderen van die stadtwitter:mochi_wsj twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 03:26:25Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation https://t.co/2eUROxKFLq reageer retweet
De volgende bevestiging van PS4 BC.quote:PS5 Players Can Play with PS4 Players Using Backwards Compatibility, Sony Confirms
Cross-generation play
When you stop to think about it, this should be pretty obvious, but it's nice to have it confirmed by Sony all the same. Yes, PS5 players will be able to play with PS4 players thanks to backwards compatibility. If you nab a PS5 at launch but your PS4 friends don't, you'll still be able to enjoy your favourite online titles with them. Again, it's all about this "seamless" next-gen transition that Sony keeps mentioning.
Cross-generation play was brought up during the company's most recent investor relations question and answer session. When talking about backwards compatibility in general, vice president John Kodera was quick to add that cross-generation play will be important to the PlayStation community. Keeping existing players invested is clearly of high priority to Sony as it looks to introduce the PS5, supposedly next year.
http://www.pushsquare.com(...)bility_sony_confirms
Ssd vs 5400rpm hdd... shocking... Dat verschil heb je nu ook al door een 100 euro ssd in je pro te knallen. Ook qua rendering, popups etc.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:23 schreef 2dope het volgende:
We hebben inmiddels ook beelden bij het befaamde stukje demo van Spider-Man dat Sony's Mark Cerny vorige maand toonde aan Wired.com, om de verschillen tussen PS4 Pro en "PS5" te tonen. Ter herinnering:
[..]Dat razendsnel renderen van die stadtwitter:mochi_wsj twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 03:26:25Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation https://t.co/2eUROxKFLq reageer retweet
Laadtijden van 16 seconden naar 0,8 seconden ja? In een Pro met een SSD? Dat kun je vast ondersteunen met beeldmateriaal.quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:18 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Ssd vs 5400rpm hdd... shocking... Dat verschil heb je nu ook al door een 100 euro ssd in je pro te knallen. Ook qua rendering, popups etc.
Jij denkt dat de laadtijden aan iets anders dan een SSD gelegen hebben ja?quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:37 schreef 2dope het volgende:
[..]
Laadtijden van 16 seconden naar 0,8 seconden ja? In een Pro met een SSD? Dat kun je vast ondersteunen met beeldmateriaal.
Om van 16 naar 0,8 te gaan denk ik niet dat enkel en alleen de SSD van invloed is.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:04 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Jij denkt dat de laadtijden aan iets anders dan een SSD gelegen hebben ja?
Raar dat je nu met een wedervraag komt. Je stelt letterlijk dat je hetzelfde kunt bereiken door nu een SSD in je Pro te knallen. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar beelden van zulks een spectaculaire winst.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:04 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Jij denkt dat de laadtijden aan iets anders dan een SSD gelegen hebben ja?
Mwah denk ik wel. Als je kijkt wat je met een entry level SSD op een bottlenecked pro met SATA 3 al aan wint qua laadtijden, texture streaming, popups etc. dan sta ik echt niet te kijken van 0,8 met een high end NVMe NAND SSD.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:07 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Om van 16 naar 0,8 te gaan denk ik niet dat enkel en alleen de SSD van invloed is.
Klopt, ik sprak in hyperbolen om mijn punt kracht bij te zetten. Neemt niet weg dat dit meer high end SSD vs 5400 RPM HDD is dan daadwerkelijk next gen vs current gen in zijn geheel genomen. En daarom voor mij persoonlijk minder indrukwekkend.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Raar dat je nu met een wedervraag komt. Je stelt letterlijk dat je hetzelfde kunt bereiken door nu een SSD in je Pro te knallen. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar beelden van zulks een spectaculaire winst.
quote:PS5: Capcom’s Jun Takeuchi and Tekken Boss Katsuhiro Harada Share their Impressions and Expectations
Today’s issue of the Japanese magazine Weekly Famitsu includes an interesting interview to Capcom Head of Consumer Games Development Division 1 Jun Takeuchi and Bandai Namco Director and Producer Katsuhiro Harada. Both developers were quizzed on their expectations and ideas about the PS5 (or whatever Sony will call the new console).
Jun Takeuchi's impressions:
While performance improvements tend to take the spotlight, the shorter loading times offered by the high-bandwidth SSD and the efficient use of memory will significantly contribute to reducing the time users spend waiting.
He also believes that it’ll create an environment in which it’ll be easier to show off Capcom’s technological prowess. For instance, he’d like to try to push the virtual reality features implemented in Resident Evil 7 one step further. He expects that the new hardware will enable more realistic experiences.
Katsuhiro Harada's impressions:
The second part of the interview is all about Harada-san, who mentions that he is also a hardcore PC gamer. When it was mentioned that the bandwidth would be wider than a PC he had guessed that the new console would have a fast custom-made SSD that is also cost-efficient.
Streaming from an SSD can at times even overtake the processing performance of the hardware, but since it’s important to have a middleware that can compress and deploy data more efficiently, he’s looking forward to seeing how this is supported.
Speaking of the GPU, while many are looking forward to Ray Tracing being used in real time during gameplay, from a game developer’s point of view, Harada-san also wants to focus on development efficiency.
For instance, it’s possible to save time while creating background data and other baked data by using ray-tracing on the development kit.
https://twinfinite.net/20(...)t&utm_medium=twitter
Punt is alleen dat het ook zeer indrukwekkend is ten opzichte van een SSD in je current-gen. Verder valt er weinig te verwachten van een schijf die nog niet uit is op de pc-markt en naar verluidt hogere bandbreedtes haalt dan de snelste consumentenschijf van het moment.quote:Op woensdag 22 mei 2019 20:24 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Op papier is van 16 seconde naar 0.8 natuurlijk vrij indrukwekkend, maar als je iets verder kijkt kan je dat soort prestaties gewoon verwachten van een high end NVMe NAND ssd. Die 16 seconde zijn het resultaat van een zwaaaaaar verouderde 5400RPM stock HDD die ze toen in de PRO gezet hebben om kosten te besparen dus dat verschil is in mijn beleving niet echt schokkend te noemen. De enige vooruitgang t.o.v. de base ps4 is alleen SATA2 naar SATA3, de enige reden dat een entry level SSD nog enig nut heeft in de PRO
Ik zou eerlijk gezegd eerder verbaasd zijn als als de vooruitgang minder was geweest dan dit, maar hetgeen dat je gewend bent zo verouderd en traag is dan snap ik dat je onder de indruk kan zijn van de stap naar een high end SSD.
Ik ben benieuwd, aangezien de snelste SSD die momenteel te verkrijgen is, de intel Optane 905P zo'n 1400 euro kost voor 1tb Het lijkt mij sterk dat de storage in de PS5 sneller is dan dat, en dat het ding ook nog te betalen is voor de gemiddelde consument.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Punt is alleen dat het ook zeer indrukwekkend is ten opzichte van een SSD in je current-gen. Verder valt er weinig te verwachten van een schijf die nog niet uit is op de pc-markt en naar verluidt hogere bandbreedtes haalt dan de snelste consumentenschijf van het moment.
My thoughts exactlyquote:Op woensdag 22 mei 2019 21:41 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, aangezien de snelste SSD die momenteel te verkrijgen is, de intel Optane 905P zo'n 1400 euro kost voor 1tb Het lijkt mij sterk dat de storage in de PS5 sneller is dan dat, en dat het ding ook nog te betalen is voor de gemiddelde consument.
Maar we zullen zien.
Waarschijnlijk. En dan meteen even die GRRM/FromSoftware collab op nieuwe hardware showen straks in juniquote:Op woensdag 22 mei 2019 21:45 schreef DKUp het volgende:
We gaan het volgend jaar in ieder geval zien en Microsoft zal ook wel zoiets of hetzelfde doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |