Ja, maar doorzoekt ie dan ook je DM's?quote:
Popjequote:Op zaterdag 6 april 2019 21:41 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja, maar doorzoekt ie dan ook je DM's?
edit: buhhh ik neem 'm te letterlijk.. ben niet helemaal helder
Ja zie door al die dm's van dude 't bos niet meerquote:Op zaterdag 6 april 2019 21:43 schreef Bluezz het volgende:
DM's doorzoeken?
Ik gooi altijd meteen m'n DM's en PM's weg als ik ze gelezen en/of beantwoord heb.
Maar ik heb dan ook totaal geen aktieve DMPM's.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:55 schreef Barreltje het volgende:
Ik wilde ik vertrek zien,maar het werd toch "das boot" ook geen onaardige serie..
Dat kwam vandaag niet ter sprake geloof ik..quote:
Heb je het over de remake?quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat kwam vandaag niet ter sprake geloof ik..
Nee joh, da's la Laterna denk ik? Aan de Vechtkade?quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer bij een pizzaria in Ommen gegeten, was vooral heeeeel erg terug naar de eighties. Is het die ene waar je niet kan pinnen naast het paard?
Beetje in een hoekje stiekem sproeien?quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:23 schreef minilot het volgende:
Volle klaptieten en nog anderhalf uur OV te gaanBeetje slechte planning.
![]()
Voordeel: bijleestijd!
Nah, hele drukke sprinter.quote:
Dan valt het juist minder op johquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Nah, hele drukke sprinter.
Tandenbijten tot thuis, het zij zo. Eigen schuld, te lang zitten lullen in de bar van het Efteling Hotel.
Het was verdorie vandaag warmer hier in NL dan die hele tijd op Maltaquote:
De serie..quote:
Wat vond je er verder van? Restauranttip was goed, begreep ik?quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het was verdorie vandaag warmer hier in NL dan die hele tijd op Malta
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Cat-astrophe op 06-04-2019 23:08:00 ]Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor wie het leuk vindt: wat Malta pics (in spoiler ivm de grootte)LeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Met gladgeschoren en fris gekapte bemanningsleden in schone uniformen, en veel scenes die niet aan boord spelen, met romantiek en liefdesaffaires?quote:
quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor wie het leuk vindt: wat Malta pics (in spoiler ivm de grootte)Ziet er goed uit. Zou zo weer naar dat restaurant willen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke bestemming vooral. Ik doe niet aan fotoshop of rechtzetten van scheve plaatjes en zo.quote:
zeker doenquote:Op zaterdag 6 april 2019 23:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er goed uit Cat. Gaat toch weer op het waarheen-met-vakantie lijstje
Het is een rare gewaarwording als je jezelf niet eens kan vinden op een groepsfoto en dan maar kijkt naar wat je aan hadquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:39 schreef minilot het volgende:
Isabeau met prosopagnosie, wat lastig en tegelijkertijd razend interessant!Vooral ook het als vreemd ervaren van je eigen gezicht.
Ik klik mooi niet. Sta ik straks ook op de watchlist van opsporingsinstantiesquote:Op zaterdag 6 april 2019 23:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Zat een aflevering blacklist te kijken waar een grondstof voor explosieven voorbij kwam. Ik goegelde die.
Okay, so far so good
Ik zocht net wat filmpjes die mijn neefje maakte, vond zijn feesboek, en krijg alle tekst in Arabisch
![]()
![]()
Zou daar een connectie zijn?
Cookies en shit?
Als ik nu een snelkookpan op Amazon bestel stormt GSG9 hier binnen
![]()
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/GSG_9
In de UK heb ik al een vlaggetjequote:Op zondag 7 april 2019 00:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik klik mooi niet. Sta ik straks ook op de watchlist van opsporingsinstanties
Datquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Nee. Helaas. Had wel gekund, maar ik heb dit weekend last van een algeheel niks willen doen syndroomquote:Op zondag 7 april 2019 08:06 schreef Isabeau het volgende:
Vroeg op, P! Ga je ergens heen voor foto's?
Wat wil je fermenteren?quote:Op zondag 7 april 2019 10:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht Google eens wat over fermenteren. Want dat lijkt me leuk om te doen.
Oh een cursus, eens kijken. Kost zomaar 79 euro voor een avondje. Ben ik nou een zeikerd dat ik dat best veel geld vind?
Ik kan beter een lijstje maken waar niet heen wil of kan. Ik wil de hele wereld over. Zo veel mogelijk zien, horen en proeven.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er goed uit Cat. Gaat toch weer op het waarheen-met-vakantie lijstje
Gaaf!quote:Op zondag 7 april 2019 10:28 schreef Vanyel het volgende:
Iig groente, maar misschien ook kefir maken etc.
Vrouw kwam dit weekend thuis van een congres waar ze een en ander geleerd heeft over gunstige effecten van gefermenteerd voedsel op niet alleen darmen, maar ook mentale toestand. Ik heb een kind dat bij beide nogal baat zou hebben, dus dan is het des te beter om leuk nieuw eten maken te combineren met gunstige effecten (ipv de zoveelste variant op buikspek)
Weinig tijd dus nu niet zo goed gezocht. Wordt al langer bij epilepsie gebruikt en wordt meer mee geëxperimenteerd en zulks, schijnt goede effecten te geven. Uiteraard niet voor alles.quote:Op zondag 7 april 2019 11:19 schreef Vanyel het volgende:
Is dat niet meer afvallen?
Ik baseer normaal dit soort dingen gewoon op internetrecepten, meeste kookboeken staan ongebruikt in de kast, maar wilde nu wel iets grondigere basis omdat ik geen zin heb in ranzige rot.
Ja uiteraard, wie niet. Dat is ook gruwelijk lekkerquote:Op zondag 7 april 2019 11:28 schreef Vanyel het volgende:
Helaas is het kind in kwestie natuurlijk dól op koolhydraten
Een van de oerinstincten. Voedsel met veel energie is lekker.quote:Op zondag 7 april 2019 11:28 schreef Vanyel het volgende:
Helaas is het kind in kwestie natuurlijk dól op koolhydraten
Als.je die eerste zin aan zou houden zou je juist instinctief meer voor vet en eiwit gaanquote:Op zondag 7 april 2019 11:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Een van de oerinstincten. Voedsel met veel energie is lekker.
Maar om in keto toestand te komen moet het dieet zo worden afgesteld dat er maximaal 10 procent koolhydraten in zitten. Wat weer een hele uitdaging gaat worden om genoeg energie binnen te krijgen aan gezonde levensmiddelen. Puur op vet en eiwit leven is een uitdaging die voor volwassenen al zeer lastig is. En voor in kind in de groei, die niet meteen de voordelen ziet, een ramp.
Suikers en vet. Eiwit vult slechts. Moet je veel te veel van eten om genoeg energie binnen te krijgen.quote:Op zondag 7 april 2019 11:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Als.je die eerste zin aan zou houden zou je juist instinctief meer voor vet en eiwit gaan
Maar snelle energie, geven koolhydraten natuurlijk wel, plus zoet is oer lekkerrrrrrr want mama en borst/melk etc.
Het lijkt me hels een kind op te leggen ja
Ookquote:Op zondag 7 april 2019 11:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja uiteraard, wie niet. Dat is ook gruwelijk lekker
En buikspek?
nee!quote:Op zondag 7 april 2019 10:23 schreef Vanyel het volgende:
Oh een cursus, eens kijken. Kost zomaar 79 euro voor een avondje. Ben ik nou een zeikerd dat ik dat best veel geld vind?
grappig die relatie nooit gelegd, maar met mijn allegie mbt tot melk snap ik ineens waarom zoet voor mij echt niet een aantrekkingskracht heeft....hmmmzzzquote:Op zondag 7 april 2019 11:40 schreef Molo het volgende:
Maar snelle energie, geven koolhydraten natuurlijk wel, plus zoet is oer lekkerrrrrrr want mama en borst/melk etc.
quote:Eran Segal, wiskundig bioloog, vertelt aan Antoinette wat voor onderzoek ze in het Weizmann Instituut doen. Hij ontdekte dat er een verband is tussen ons micriobioom en de bloedsuikerspiegel. 'We richtten ons op bloedsuikerspiegels omdat die belangrijk zijn bij afvallen, diabetes, kanker en hart- en vaatziekten. Aan ons onderzoek deden 1000 mensen mee. We maten hun bloedsuikerreactie op zo'n 50.000 maaltijden. De glucose hebben we permanent gemeten. Door die database te analyseren kwamen we erachter dat mensen heel verschillend op hetzelfde voedsel reageren. Bij sommigen is er geen verandering in bloedsuikerniveau na vier boterhammen. Anderen eten precies hetzelfde en zien enige verandering. En weer anderen zien heel veel verandering. Zo werden we vaak verrast.
Er is veel eten waarvan je denkt: dat is niet goed voor je, bijvoorbeeld chocolade of ijs. Veel mensen eten dat zonder verandering in bloedsuikerniveau. En dingen waarvan we juist denken dat ze gezond zijn, zoals volkoren rijst en volkoren brood, laat het bloedsuikerniveau van sommige mensen juist stijgen.'
Verband met de darmen
Hoe legt Segal het verband met de microbioom? 'Na de analyse gingen we op zoek naar een verklaring voor die verschillen. Wat verklaart die stijging bij mensen? Eerst keken we of het eten zelf de verklaring was. De hoeveelheid koolhydraten of suiker in het voedsel verklaart enige stijging in het bloedsuikerniveau. Maar dat verklaarde maar een klein deel van alle veranderingen. Toen keken we naar alle andere gegevens die we verzameld hadden. Informatie over bloed, lichaamsomvang, medische achtergrond en eetgewoonten. En het nieuwste was dat we naar hun microbioom keken. Daaruit konden we veel informatie afleiden. Kunnen de darmbacteriën die veranderende bloedsuikerniveaus verklaren? Ja! We hebben een algoritme ontwikkeld dat precies kon voorspellen hoe iemand op eten reageert. Niet alleen door informatie over dat eten, maar ook over zijn microbioom.'
Ik heb dat vrij sterk, last van een wisselende bloedsuikerspiegel. Ik heb ook met ontbijt, lunch en twee tussendoortje standaard een dip om vier uur, met trillen en slappe benen toe. Als ik zoet bij het ontbijt neem dan ben ik daarna enorm duf (Vannacht echt goed geslapen, maar witbrood bij het ontbijt, een kwart broodje jam, en kwart honing en een halve pastel de nata en ik hou mijn ogen amper open). Broodjes geitenkaas met honing bij de lunch is ook vragen om problemen. Terwijl ik met zoet ná de lunch juist meer energie krijg.quote:Op zondag 7 april 2019 12:54 schreef Lot_1 het volgende:
Interessant Bluez! Het zou een verklaring kunnen bieden voor dat ik vrij weinig merk van een 'suikerpiek' met bijbehorend sloom gevoel er na, wat voor veel mensen een argument is om te minderen met suiker.
Cat, toffe Malta-foto's. Ik kan zelf echt erg balen als het weer flink tegenvalt en ik had daar hoge verwachtingen van. Voor mij een reden om voorlopig niet een vakantie te boeken 'naar de zon'.
Net naar de kerk geweest. De oudere dames daar reageren zo uitzinnig blij over mijn zwangerschapEen beetje top wel, maar ook fijn dat ons kind zo gewenst is in de gemeenschap
(en niet dat het zo uitzonderlijk is hoor, er is momenteel een babyboom aan de gang).
Leuk! Nu ff lekker de rust in de benen!quote:Op zondag 7 april 2019 14:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Terug uit Nijmegen. Daar was een stoffenmarkt met heel veel kraampjes met (te) veel keuze. Wel een paar leuke dingen gekocht tegen prima prijzen. Nu wel behoorlijk gesloopt. Van 1045 tot 13 gelopen, kijken hoe de knieen zich straks gaan gedragen.
Je eet dan veel snelle suikers met witbrood en jam, vandaar idd je dipquote:Op zondag 7 april 2019 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb dat vrij sterk, last van een wisselende bloedsuikerspiegel. Ik heb ook met ontbijt, lunch en twee tussendoortje standaard een dip om vier uur, met trillen en slappe benen toe. Als ik zoet bij het ontbijt neem dan ben ik daarna enorm duf (Vannacht echt goed geslapen, maar witbrood bij het ontbijt, een kwart broodje jam, en kwart honing en een halve pastel de nata en ik hou mijn ogen amper open). Broodjes geitenkaas met honing bij de lunch is ook vragen om problemen. Terwijl ik met zoet ná de lunch juist meer energie krijg.
Wat leuk dat mensen zo enthousiast warenIk vind dat nog steeds heel bijzonder, dat ons kind ook anderen zoveel vreugde schenkt.
Ja, bij mijn weekendontbijt bij uitzondering zeker. Maar iklk eet doordeweeks nooit zoet, volkoren brood en crackers met hartig beleg, salade als lunch, 's middags yoghurt of kwark, maar die 4-uur-dip blijft. Ik ben ook enorm snel hangryquote:Op zondag 7 april 2019 15:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je eet dan veel snelle suikers met witbrood en jam, vandaar idd je dip
Op 't werk eet ik geen brood meer bij de lunch, maar een bak salade van de uitgebreide saladebar op 2 volkoren crackers en een heldere soep erbij. Geen dip en hou het lang vol daarop.. is gewoon puzzelen voor jezelf wat werkt.
Om een uur of drie een volkoren boterham nemen. Beleg maakt niet zo veel uit. Van crackers wel ver weg blijven.quote:Op zondag 7 april 2019 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, bij mijn weekendontbijt bij uitzondering zeker. Maar iklk eet doordeweeks nooit zoet, volkoren brood en crackers met hartig beleg, salade als lunch, 's middags yoghurt of kwark, maar die 4-uur-dip blijft. Ik ben ook enorm snel hangrygeen idee wat ik verder in mijn eten kan aanpassen om daar minder last van te hebben.
Wattttquote:Op zondag 7 april 2019 14:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Ooit eens een worstmaakcursus gedaan, ook zoiets maar met het idee dat de gemaakte worsten verdeeld werden over de cursisten vond ik dan prima. Dat bleek niet zo, die dingen werden gewoon gebruikt in het restaurant.
Meer etenquote:Op zondag 7 april 2019 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, bij mijn weekendontbijt bij uitzondering zeker. Maar iklk eet doordeweeks nooit zoet, volkoren brood en crackers met hartig beleg, salade als lunch, 's middags yoghurt of kwark, maar die 4-uur-dip blijft. Ik ben ook enorm snel hangrygeen idee wat ik verder in mijn eten kan aanpassen om daar minder last van te hebben.
Wtfquote:Op zondag 7 april 2019 14:22 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Vanyel, volgens mij fermenteert LHO regelmatig, misschien dat hij een cursus weet met een leukere prijs. Ooit eens een worstmaakcursus gedaan, ook zoiets maar met het idee dat de gemaakte worsten verdeeld werden over de cursisten vond ik dan prima. Dat bleek niet zo, die dingen werden gewoon gebruikt in het restaurant.
Koop Over Rot van Wateetonsquote:Op zondag 7 april 2019 10:23 schreef Vanyel het volgende:
Iig vullender spul dan crackers. Eens met Zquote:
Da's tussendoor hè, na ontbijt en voor lunch. En bevat meer voedingsvezels en eiwit per 100 gram dan een bruine boterhamquote:Op zondag 7 april 2019 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Iig vullender spul dan crackers. Eens met Z
Je hebt voedsel, vulling en voer. Alle 3 geven energie en met een beetje geluk wat vezels. Maar je lichaam reageert er totaal anders op.quote:Op zondag 7 april 2019 17:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Da's tussendoor hè, na ontbijt en voor lunch. En bevat meer voedingsvezels en eiwit per 100 gram dan een bruine boterhamik kan het als experiment wel eens vervangen door een boterham maar ik ben sceptisch
Als ik het me goed herinner waren we met ca 10 mensen en werden er 3 verschillende worsten gemaakt. (niet zo heel groot) en nadat we klaar waren gingen we samen eten en kregen we allemaal 3 worstjes. Maar mijn groepje had al 30 worstjes gemaakt en de andere 3 groepjes vast ook wel. Ik heb er wel 3 meegekregen nadat ik erom gevraagd had (we hadden al een bbq gepland in de vriendengroep, om ze te testenquote:Op zondag 7 april 2019 16:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wtf
Ik heb die bij Wateetons gedaan.. Gemaakte worsten werden door de deelnemers opgegeten.
eet eens enkel de sesamzaad en zonnebloempitten. Zijn los te koop in vrijwel elke toko.quote:Op zondag 7 april 2019 18:20 schreef Clubsoda het volgende:
Genoeg vet zit erin. Mineralen kan ik niet zo achterhalen, maar met tarwe-, gerst-, rogge- en havermeel en lijnzaad, sesamzaad en zonnebloempitten zijn er genoeg potentiële nutriënten denk ik.
Ooit ooit ga ik het toch weer een keer maken.quote:Op zondag 7 april 2019 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Twee ouwe topics over worst maken
CUL / Droge worst maken
CUL / Stavromulabeta maakt worst
Ja dan nogquote:Op zondag 7 april 2019 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner waren we met ca 10 mensen en werden er 3 verschillende worsten gemaakt. (niet zo heel groot) en nadat we klaar waren gingen we samen eten en kregen we allemaal 3 worstjes. Maar mijn groepje had al 30 worstjes gemaakt en de andere 3 groepjes vast ook wel. Ik heb er wel 3 meegekregen nadat ik erom gevraagd had (we hadden al een bbq gepland in de vriendengroep, om ze te testenDat werd dus voor ieder een hapje) Ze waren wel heel lekker trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |