Nou, ik zit ook met 16 kg vet grof varkensgehakt in de vriezer, en zolang dat in de vriezer zit kan ik m'n schapen niet slachtenquote:Op zondag 26 februari 2012 15:21 schreef detulp050 het volgende:
Respect
Ik zou er zelf niet zoveel werk van willen hebben, maar begrijp het vanuit je culinaire hobby
Daar zou ik wel interesse in hebben inderdaad! Ziet er erg smakelijk uit!quote:Op zondag 26 februari 2012 15:27 schreef Gesplit het volgende:
kunnen we niet wat van dat worst bestellen? ziet er heerlijk uit!
Oh nee: ik heb eens gehoord van iemand die dat deed, en die kreeg de keuringsdienst van waren aan de deurquote:Op zondag 26 februari 2012 15:27 schreef Gesplit het volgende:
kunnen we niet wat van dat worst bestellen? ziet er heerlijk uit!
Heb ik ook!quote:Op zondag 26 februari 2012 17:59 schreef sigme het volgende:
Van meneer wateetons (en Sjoerd Mulder). Aanvullende info over het boek: http://overworst.com/
Zo triest dit. Totaal irrelevant en alleen gepost om op te scheppen.quote:Op zondag 26 februari 2012 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, ik maak mij Paté en IJs ook alleen voor eigen consumptie, voor ijs heb ik trouwens wel alle papieren, maar niet de keuken.
Zelf een worstgun maken, daar zie ik nou een beetje tegenop.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:49 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Heb ik ook!
Alleen nog steeds niet aan worst maken toegekomen. Komt ook een beetje omdat ik eigenlijk nooit worst eet. Net zoiets als met patisserie, leuk om te doen, maar ja, het moet ook nog opgegeten worden.
Maar euh, waarom haal jij je gehakt nog een keer door de vleesmolen? Waarom maak je niet een worstenkanondinges? Dan hoef je alleen die darmen te vullen en niet ook nog eens aan die molen te zwoegen. Toch?
Ik heb er nog geen betaalbaar gevonden. Slagers hebben over het algemeen worststoppers van een kwaliteit die ook voor een spotprijs mij nog te duur is. Mijn molentje met worsttuut voldoet uitstekend, dus voorlopig zie ik niet enorm veel toegevoegde waarde in een stopbus.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou je een worststopper niet tweedehands kunnen kopen? Er gaan volgens mij meer slagers dicht dan er open gaan.
Is prachtig, maar het huidige spul voldoet ook dus ik blijf het er nog even mee doen. Zelf gehakt maken is het eerstkomende jaar ook nog niet nodig.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Is een kitchenaid met gehaktmolen en worstopzet niets voor je? Heb je ook op ebay.de gekeken?
Ja joh, je moet je niet laten afschikken door die plaatjes in het boek.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:45 schreef Redcoon het volgende:
Tof zeg, die worst! Ik heb dat boek ook, maar schrok een beetje van de instructies voor de 'droogkast'... Zodat ik tot nog toe alleen nog maar verse worst heb gemaakt.
Maar zoals te zien is op jouw foto's te zien kan het ook op een meer basic manier.
Kots kan ik nog wel hebben, diaree ook. Maar in coma raken, daar pas ik voor.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:42 schreef DrukVout het volgende:
Als de worst niet goed is komt hij er vanzelf weer uit hoor
Maareuh je moet ze gaan verkopen. In Frankrijk zijn 3 van die worstjes ook snel 8,- ofzo. En ik leg het er graag voor neer hoor!
Klopt! Dat vond ik ook al een beetje teveel van het goede. Maarja, ik denk dat ik die test er in het begin nog wel even inhoud. Met name omdat ik de worst niet alleen voor eigen consumptie wil maken. Stiekem vond ik die proeflesjes altijd wel leuk op de middelbare.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja joh, je moet je niet laten afschikken door die plaatjes in het boek.
Improviseren FTW! zei meneer Wateetons naar aanleiding van mijn foto'tjes.
In dat boek willen ze ook graag de zuurgraad meten van de fermenterende worst. Ik dure Ph-papiertjes kopen bij de dierenwinkel (de goedkope vond ik natuurlijk pas daarna) en toen thuis prutsen met stukjes afgesneden worst. Wat een gedoe, en de metingen leken nergens naar. Ik voelde me weer helemaal terug op de middelbare school, waar de proefuitkomsten ook nooit maar in de verste verte leken op dat wat er theoretisch uit had moeten komen. Dus nu pruts ik niet meer met ph-papier maar de worsten zijn uitstekend.
Ik heb zelf een kitchenaid met die attachments. Voor het malen is het prima, maar het vullen van de darm is niet bepaald makkelijk ermee.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Is prachtig, maar het huidige spul voldoet ook dus ik blijf het er nog even mee doen. Zelf gehakt maken is het eerstkomende jaar ook nog niet nodig.
Door het juiste gebruik van de goede hoeveelheid nitriet zou het risico op coma en dood en dergelijke tot aanvaardbare proporties moeten zijn teruggebracht.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:09 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Kots kan ik nog wel hebben, diaree ook. Maar in coma raken, daar pas ik voor.
Klopt, maar als je twijfelt doe je er denk ik beter aan om er niet aan te beginnen.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Door het juiste gebruik van de goede hoeveelheid nitriet zou het risico op coma en dood en dergelijke tot aanvaardbare proporties moeten zijn teruggebracht.
Ach, dan moet je ook geen knoflookolijven maken, of wecken, etcquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:39 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Klopt, maar als je twijfelt doe je er denk ik beter aan om er niet aan te beginnen.
Ik bedoel meer in situaties waar bijvoorbeeld de worst niet helemaal droog is van binnen, een twijfelgeval. Niet dat je er sowieso nooit aan moet beginnen. Ik hoop van de week juist mijn eerste Chorizo te maken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, dan moet je ook geen knoflookolijven maken, of wecken, etc
De worst moet niet helemaal droog worden! Mooi sammig moet 'ie zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:00 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in situaties waar bijvoorbeeld de worst niet helemaal droog is van binnen, een twijfelgeval. Niet dat je er sowieso nooit aan moet beginnen. Ik hoop van de week juist mijn eerste Chorizo te maken.
Precies, het zijn geen mummievingersquote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:05 schreef sigme het volgende:
[..]
De worst moet niet helemaal droog worden! Mooi sammig moet 'ie zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |