Dan betalen ze in die sectoren waarschijnlijk niet genoeg.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:33 schreef YebCar het volgende:
[..]
In tijden waarbij je zogenaamd een potje kan optrekken met nieuwe werknemers heb je inderdaad gelijk. In veel sectoren nu, mag je al blij zijn dat er iemand komt opdagen om te komen werken.![]()
![]()
betrokkenheid is altijd een positieve instellingquote:Op zaterdag 6 april 2019 11:33 schreef diepzeekroket het volgende:
mijn baas zit een half uur voor tijd al klaar met een paasontbijt ,, meestal is iedereen wat eerder want er zijn ook nog mensen die op de fiets komen en wille douchen enzo. dan gaa we gezellig om tafel en vertellen we wat we meegemaakt hebben en wat we gaan doen , er s al jaren nieman telaat gekomen
ik hou nie van het woord baas liever werkegever ,aar deze man is gwoon echt een baas
Dus als ik je goed begrijp kan je slecht personeel niet ontslaan uit angst dat je daarna zonder personeel zit dus ga je je goede medewerkers die al geen moeite hebben om een andere baan te vinden maar wegpesten met domme ondoordachte betuttelende regels.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:33 schreef YebCar het volgende:
[..]
In tijden waarbij je zogenaamd een potje kan optrekken met nieuwe werknemers heb je inderdaad gelijk. In veel sectoren nu, mag je al blij zijn dat er iemand komt opdagen om te komen werken.![]()
![]()
Je haalt nu 2 opmerkingen door elkaar door 1 conclusie te trekken.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:19 schreef Pendora het volgende:
[..]
Dus als ik je goed begrijp kan je slecht personeel niet ontslaan uit angst dat je daarna zonder personeel zit dus ga je je goede medewerkers die al geen moeite hebben om een andere baan te vinden maar wegpesten met domme ondoordachte betuttelende regels.
Goed plan....
Zoeven is mijn eerste reactie: vanuit goed werkgeverschap en werkgeversvertrouwen ga je niet zeurderig doen dat de pc opstarten en ondertussen een kop koffie halen van de tijd af moet. Als je gaat lopen lantefanteren terwijl je pc aan het opstarten is en je gaat nog even aanpappen met die meid van inkoop dan ben je aan het hosselen onder werktijd. Geen enkele werkgever laat dit toe.quote:Op vrijdag 5 april 2019 22:11 schreef LordVoldermort het volgende:
Hallo.allen,
Bij ons op het werk wil de directie vanaf mei de eerste 5 minuten en laatste 5 minuten aftrekken op de ingeklokte tijd. Volgens de directie zijn dat geen effectieve en efficiënte werkminuten i.v m. het opstarten van de computer enzovoort. Nu is mijn vraag of dit officieel gezien wel mag? Op jaarbasis is dit bijna een week aan snipperuren wat wordt ingehouden, terwijl wij best flexibel zijn als medewerkers, maar dit soort kinderachtige maatregelen motiveert niet echt...
Bij sommige bedrijven krijg je 15 minuten om naar de plee te gaan / roken / aftrekken, daar moet je je dus echt voor uitklokken, effe serieusquote:Op vrijdag 5 april 2019 22:31 schreef CoolGuy het volgende:
hoe verzin je het
whats next, dat ze 15 min per dag aftrekken omdat je per dag wel meerdere keren naar het toilet gaat? Of koffie gaat halen? Koekoek
En hoe ga je er voor zorgen dat ze er geen misbruik van maken?quote:Op zaterdag 6 april 2019 10:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat kinderachtige gedoe is toch helemaal niet van deze tijd meer? Geef je mensen een beetje vrijheid en zorg dat ze daar geen misbruik van maken. Op het eind van de rit betaald dat zich terug.
Ik ken iemand die 45min elke dag gaat poepen. Onder werktijd.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:16 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Bij sommige bedrijven krijg je 15 minuten om naar de plee te gaan / roken / aftrekken, daar moet je je dus echt voor uitklokken, effe serieus
Ja maar dat zijn weer zon mensen dan denk ik vanquote:Op zondag 7 april 2019 14:44 schreef YebCar het volgende:
[..]
Ik ken iemand die 45min elke dag gaat poepen. Onder werktijd.
10500 minuten per jaar, is dat wel ok?
Ik vind het dan wel normaal dat iemand dan even tegen je zegt, vriend, klok even uit als je gaat poepen.
Ik vond klokken ook altijd kinderachtig. Totdat ik er achter kwam dat ik eigenlijk véél meer overuren maakte dan ik wist. Het is in onze branche (ziekenhuis / operatiekamers) niet gebruikelijk om een kwartier / twintig minuten overwerk te schrijven. Maar stiekem ga je wel elke dag twintig minuten later weg...quote:Op zondag 7 april 2019 15:25 schreef Lunatiek het volgende:
Klokken is sowieso kinderachtig. Het heeft voordelen, je weet wie er "binnen" is, maar als een chef niet ziet of iemand wel of niet werkt heb je het echte probleem al te pakken.
Als je niet pietluttig bent met de tijden dan zijn je werknemers dat ook niet en zijn ze eerder bereid wat extra te doen.
Zeker overgenomen door een bende "investeerders" die nu op alle mogelijke manieren kosten willen drukken. En de sfeer dus ook doelbewust zo kut mogelijk maken zodat mensen vrijwillig vertrekken, scheelt dure ontslagprocedures.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:23 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Bouwbedrijf, business to business. Eerst mocht er best veel, maar de laatste tijd wordt alles enorm strak gehouden en nu dit weer. Heeft te maken met de nieuwe directie. Was een familiebedrijf, nu niet meer.
Als je je moet omkleden van de baas dan hoort dat werktijd te zijn.quote:Op maandag 8 april 2019 08:24 schreef gooddaddy het volgende:
Maar ben je die twintig minuten ook echt aan het werk? Of is dat tijd die je nodig hebt om om te kleden?
toen ik vroeger nog in de fabrike werkte draaide we diensten van 8 uur. Een dedezen we gewoon aan de lijn. Maar je moest wel gewoon aan het begin van je dienst in werkkleding aan se lijn staan en na je dienst ging je je weer omkleden. Over het algemeen was je dus een kwartier voor aanvang de dienst op je werk en ging je een kwartier na de dienst naar huis. Maar dat was dus geen werktijd. Dat was gewoon normaal. Maar tegenwoordig hoor ik steeds meer dat dit ook maar door de baas betaald moet worden. Beetje onzinnig naar mijn mening.
Onzin. Als je ploegendienst werkt heb je vaak ook betaald pauze. Omgekeerd hoort omkleden vaak niet bij werktijd.quote:Op maandag 8 april 2019 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je je moet omkleden van de baas dan hoort dat werktijd te zijn.
Dat is dan toch een mooie uitruil?quote:Op maandag 8 april 2019 09:17 schreef dop het volgende:
[..]
Onzin. Als je ploegendienst werkt heb je vaak ook betaald pauze. Omgekeerd hoort omkleden vaak niet bij werktijd.
En in die 8 uur achter de lijn had je niet nog tussendoor een lunchpauze?quote:Op maandag 8 april 2019 08:24 schreef gooddaddy het volgende:
Maar ben je die twintig minuten ook echt aan het werk? Of is dat tijd die je nodig hebt om om te kleden?
toen ik vroeger nog in de fabrike werkte draaide we diensten van 8 uur. Een dedezen we gewoon aan de lijn.
Ja dit, bedoel omkleedtijd viel niet onder werktijd hoor bij waar ik gewerkt heb.quote:Op maandag 8 april 2019 09:17 schreef dop het volgende:
[..]
Onzin. Als je ploegendienst werkt heb je vaak ook betaald pauze. Omgekeerd hoort omkleden vaak niet bij werktijd.
ben het met je eens, maar zo werkt het dus niet in mijn ervaring.quote:Op maandag 8 april 2019 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je je moet omkleden van de baas dan hoort dat werktijd te zijn.
Dat is het moment dat ik naar de kleedkamers loop, dus dat is vaak nog een operatie afmaken of spullen opruimen. Of omkleden onder werktijd valt is een hele discussie, bij mijn laatste werkgever werd er van je verwacht dat je op het moment dat je beginnen moet omgekleed op de werkplek staat (overigens was het daar allemaal niet zo strikt, als je maar om acht uur je eerste patiënt op de operatiekamer had, hehe)quote:Op maandag 8 april 2019 08:24 schreef gooddaddy het volgende:
dat zeker, alleen denken dat je je omkleed voor de baas vind ik kort door de bocht. Werkkleding is in mijn geval ook persoonlijke bescherming. Dat draag je ook voor je eigen veiligheid.quote:Op maandag 8 april 2019 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is dan toch een mooie uitruil?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |