abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:39:35 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186056745
Blablabla
Plaatje van een hont
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:40:50 #2
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186056782
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:42:46 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186056826
Jaaaren geleden bezocht ik met een vriend de Batavia werf. Ik had zin om de vrijwilligers (?) daar een beetje te stangen, dus ik was direct een Zuidstaten Amerikaan met een zwaar Zuidstaten accent, Oh Myyy Gowd, I’m gonna Buy this, make a Mc Donalds out of it. Amaaaaz my Friend’s in Tampa. Gowwd Pete, Those Golden Arches Will look wonderfull on top of the Maashts.. Mijn vriend kende al jaren dit soort grappen, en zei met een stalen gezicht, hij is ertoe in staat. Blinde paniek daar achter de kassa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186056859
Ik had een hele reactie getypt op @Candaasje en dan gaat het topic dicht... :(

Maar goed. M'n moeder heeft visueel praktisch geen voorstellingsvermogen. (Niet duidelijk of dat door haar hersenletsel komt.) Het zorgt ervoor dat ze mensen lastig herkent, want ze ziet hun gezicht niet voor zich als ze aan ze denkt. Ze herkent ze aan stem, wat ze zeggen, hoe ze doen, enzovoort. Als ze een route uitlegt, zegt ze nooit wat over herkenningspunten, want die ziet ze niet als ze aan de route denkt.
Ze schrijft wel eens verhalen, en daarin komt dus ook nauwelijks wat voor over hoe dingen eruit zien. Dat is wel fijn, want dan kun je zelf bedenken hoe het er in jouw hoofd uit ziet. :) Vaak zijn het ook niet al te beste schrijvers die alles heel expliciet beschrijven.

Ik snap er erg weinig van, hoe het is om dat soort dingen niet voor je te zien.
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:45:35 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186056912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:40 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
pi_186057136
De vrouw ligt onder zeil :7 ik ben ontzettend moe, maar kan de slaap niet vatten :')
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:55:45 #7
45206 Pietverdriet
pi_186057171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:54 schreef FranticDJ het volgende:
De vrouw ligt onder zeil :7 ik ben ontzettend moe, maar kan de slaap niet vatten :')
Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslicht
pi_186057222
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslicht
Geen borrel of kaarsen in huis :7
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:59:00 #9
45206 Pietverdriet
pi_186057253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:57 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Geen borrel of kaarsen in huis :7
Das kut
pi_186058397
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das kut
Die slaapt :+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 april 2019 @ 22:44:17 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_186058436
4-2. w/
Beste wedstrijd van Telstar dit seizoen gezien.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_186058491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Idd -O-
pi_186058962
quote:

[..]

_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_186059699
quote:

[..]

:D
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 6 april 2019 @ 04:44:04 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een hele reactie getypt op @:Candaasje en dan gaat het topic dicht... :(

Maar goed. M'n moeder heeft visueel praktisch geen voorstellingsvermogen. (Niet duidelijk of dat door haar hersenletsel komt.) Het zorgt ervoor dat ze mensen lastig herkent, want ze ziet hun gezicht niet voor zich als ze aan ze denkt. Ze herkent ze aan stem, wat ze zeggen, hoe ze doen, enzovoort. Als ze een route uitlegt, zegt ze nooit wat over herkenningspunten, want die ziet ze niet als ze aan de route denkt.
Ze schrijft wel eens verhalen, en daarin komt dus ook nauwelijks wat voor over hoe dingen eruit zien. Dat is wel fijn, want dan kun je zelf bedenken hoe het er in jouw hoofd uit ziet. :) Vaak zijn het ook niet al te beste schrijvers die alles heel expliciet beschrijven.

Ik snap er erg weinig van, hoe het is om dat soort dingen niet voor je te zien.
Als een topic dicht is kun je je reactie wel nog copy pasten, je bent m dan niet kwijt :)

En yep, dat komt regelmatig voor na hersenletsel,waarbij algemene visualisatie iets anders is dan gezichtsherkenning. Dat is zo specifiek en vanuit evolutie zo belangrijk geweest voor ons als dieren dat het een apart stukje hersenen is.
Zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie

De briljante en geweldige en superleuke schrijver en neuroloog Oliver Sacks had dit zelf ook, aangeboren in zijn geval.
Schreef veel over neurologische symptomen/verschijnselen. Als je zijn boeken leest (dikke aanrader _O_ ) zal je ook redelijk wat herkennen rondom je moeder gok ik, maar daarnaast gewoon voor iedereen die breed geïnteresseerd is geweldig leesmateriaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_186062747
Wakker worden bij een post over de fusiform face area en Oliver Sacks O+ (Er bestaat ook aangeboren prosopagnosie trouwens en dat ontdekken mensen dan vaak best laat, net zoals diegene met aphantasia.)
Het is een stuk beter dan midden in de nacht gewekt worden omdat iemand Jennifer Lopez keihard aanzet }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 06-04-2019 08:00:51 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_186062759
:W
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 6 april 2019 @ 07:55:39 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wakker worden bij een post over de fusiform face area en Oliver Sacks O+ (Er bestaat ook aangeboren prosopagnosie trouwens en dat ontdekken mensen dan vaak best laat, net zoals diegene met aphantasia.)
Het is een stuk beter dan miďden in de nachts gewekt worden omdat iemand Jennifer Lopez keihard aanzet }:|
Ja dat zei ik :+

Wat een ordinair wijf dat eigenlijk :')
  zaterdag 6 april 2019 @ 07:56:29 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062788
Spijt dat ik om 20 uur ging slapen maar ik stortte echt in. Vanmiddag weer gok ik :')

Kijkt iemand hier Derry Girls? Ik vind het echt briljant in elkaar zitten _O_
pi_186062810
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat zei ik :+

Wat een ordinair wijf dat eigenlijk :')
Hoe weet je dat het precies dit lied was :o
* Clubsoda kijkt angstvallig om zich heen :o
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:00:16 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062815
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het precies dit lied was :o * Clubsoda kijkt angstvallig om zich heen
De enige die ik ken van haar _O-

Jaren 90 ellende _O-
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:01:29 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062824
Deze wel schunnig vaak gedraaid _O-

pi_186062826
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:56 schreef Molo het volgende:
Spijt dat ik om 20 uur ging slapen maar ik stortte echt in. Vanmiddag weer gok ik :')

Kijkt iemand hier Derry Girls? Ik vind het echt briljant in elkaar zitten _O_
Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.
pi_186062847
Nou echt hè? Ga je om 1 uur je muziekinstallatie uittesten, kies je dát 8)7
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:15:07 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062894
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.
Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuld :')

Gelukkig geen plannen op 'Kom in de kas' na _O_
pi_186062900
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuld :')

Gelukkig geen plannen op 'Kom in de kas' na _O_
Ik heb nog wel een to-do-lijst vandaag. En avondplannen. :') Morgen niks. :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:17:18 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062904
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien ligt er nu iemand kneiterdepressief na te schokken van een auditieve suïcidepoging ;(
pi_186062906
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.

Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag ;)
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_186062913
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het juist wel logisch. Je wil toch dat mensen je horen en irritant vinden. Dan moet je niet het risico lopen dat je hun lievelings muziek opzet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:24:44 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062945
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.

Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag ;)
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.
Dat maakt voor mij leren makkelijk.

Moeten er wel aangrijpingspunten zijn, gortdroge stof is dus niet echt iets voor mij. Formules kan ik alleen snappen als ik ze 'zie'

Jammer wel dat er in onderwijs niet zoveel aandacht is voor zulke verschillende leerstrategieën en -stijlen. Zou enorm helpend zijn
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 april 2019 @ 08:28:25 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_186062976
Mogge :W

In de trein naar Den Helder. Daarna Julianadorp. Etappe 4 gaat van Julianadorp-Noorderhaven naar Wieringerwaard. Als het goed is moet al een hoop in bloei staan. :)
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:42:07 #32
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186063091
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.
Dat maakt voor mij leren makkelijk.

Moeten er wel aangrijpingspunten zijn, gortdroge stof is dus niet echt iets voor mij. Formules kan ik alleen snappen als ik ze 'zie'

Jammer wel dat er in onderwijs niet zoveel aandacht is voor zulke verschillende leerstrategieën en -stijlen. Zou enorm helpend zijn
Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...

Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.

leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.

Onderbouwing:
https://onderzoekonderwij(...)sis-van-beelddenken/

https://www.poraad.nl/fil(...)et_onderwijs_uit.pdf

https://swv2804.nl/2015/03/02/483/

https://braams.nl/kennisv(...)aalbeeld-beelddenken

:@ sorry, beetje een stokpaardje.
Kwak
pi_186063189
Waarom die sorry?
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:00:47 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186063219
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...

Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.

leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.

Onderbouwing:

Ik kende de term multiple intelligence niet, maar dat bedoel ik ook niet.
Is een zwaar achterhaalde theorie, ook in de neurowetenschappen waar ik dan meer in zit :+
Of zat eigenlijk :')

Maar goed, mix lijkt me prima, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat iig niet zo heel erg terug zie als ik om me heen kijk.
Maar hopelijk komt dat nog.
Ik ben erg voor op maat trajecten, om motivatie en voorkeuren (en persoonlijke speerpunten/kracht/aanleg of hoe je het noemt) qua strategieën e.d. in de persoon aan te spreken.

Hoe oud ook, dus niet alleen bij kinderen die leren en nog veel plooibaarder en ongeschreven blad zijn, maar ook bij volwassenen, met en zonder letsels en rugzakjes, ervaringen etc.

Wel wat ingewikkeld toepasbaar in klassikaal onderwijs natuurlijk.
pi_186063311
Moggeh. Was al om 6u wakker. Dus maar een deur + kozijn afgelakt en naar de bakker geweest :7
pi_186063448
Mogguh!

Even teruglezen hoor! Interessant, al die verschillende manieren van beleving! :D
pi_186063569
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:10 schreef FranticDJ het volgende:
Moggeh. Was al om 6u wakker. Dus maar een deur + kozijn afgelakt en naar de bakker geweest :7
Hier inmiddels de was opgehangen, plantjes verzorgd en aardappelsalade gemaakt. :9
pi_186063661
Interessant leesvoer ja.

Ik heb nog niets gedaan behalve raar gedroomd en vervolgens moeilijk en laat wakker geworden.
Wij hebben vandaag een flinke to do lijst vanwege de bonenkap. Er moeten onder andere vijf schuttingdelen en een deel van een hek verwijderd worden en nog veel meer. Het zeil moet ook weer deels van het land :')
Spoilers!
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:47:14 #39
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186063675
Morguh.. me vanochtend nog een keer omgedraaid want vanaf vandaag shift van 12- 24 ..

Artikel gedeeltelijk gelezen.. staat er ook iets in over dromen? Dat is waar mijn meeste visualisaties naar boven komen.. en gezichten kan ik nooit visualiseren.. een strand lukt erg goed.. O-)
pi_186063962
Als er toch eens een truc zou zijn waarmee ik wat minder actief zou kunnen dromen. Ik zou zomaar vier kantjes over mijn avonturen van vannacht kunnen schrijven.
Spoilers!
pi_186063982
Zuur grauw weer.. hopen dat t morgen beter is. Ontbijten op t strand :9
pi_186064030
Dank Kwak et al voor zo veel info over oa. beelddenkers en taaldenkers en de neuromythen.
Boeiend.

Komt weinig voor: slapeloos, saaie film (helpt niet), piekeren to the max, blijkbaar slapen, wakkerworden om 4 uur van eigen schreeuw, slapen in coma, met moeite wakker om 9 uur ( anders zou ik in bed plassen ~O>).
Moeizaam.
Wat overblijft is een humeur om op te schieten.

Oliver Sacks is leerzaam om te lezen trouwens.
Ja, ik heb hem horen spreken in Utrecht.
pi_186064060
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:

:Y ik denk altijd in beeld met gesproken gesprekken er naast. Ik onthou dingen ook met beeld. Heb bijvoorbeeld een levendige visuele tijdbalk met de wereldgeschiedenis in mijn hoofd. Met beeld, filmisch, soms vooral kleur en sfeer.. letters en cijfers hebben ook sfeer.. wel lastig hoor zo'n levendige innerlijke wereld. Ben er nogal druk mee }:|
pi_186064070
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Onderbouwing:

O+
pi_186064230
Ook maar even gegoocheld en een boeiend verhaal over Sacks gelezen.
Onvoorstelbaar, dat hij zelf zó veel neurosen en angsten had.
https://www.groene.nl/art(...)ere-van-oliver-sacks
pi_186064582
Straks naar Brugge.. of Gent..

Of Brugge en Gent..
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:17:58 #47
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_186064808
Hoi.
Interessante materie, ga daar rustig even over nadenken.

Zo na weer veel te veel ontbijten lig ik lekker in het zonnetjet . R is jetski safari van 2 uur aan het doen. 200 euro :o
Ik vond 1 keer wel genoeg.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_186065291
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:16:06 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186065600
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
Brugge of Gent.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186065602
quote:
Bekenden bezoeken eens in de zoveel tijd een Hanzestadje...
En boekn een b&b.
Willn jullie ook nog iets actiefs? of alleen slapen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:41:35 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186065929
quote:
Wil je vooral slapen/relaxen ? Of wil je een stadje bezoeken?

Is een sauna een optie of moet je ieder moment van de dag op kunnen springen om toch weer terug naar huis te gaan..
pi_186065939
Eten, drinken, koffiedrinken, beetje lopen, dat soort. Veel meer actiefs hoeft het niet te zijn. Die eerste link oogt wel leuk, al dacht ik automatisch meer aan stadlocatie.

Brugge en Gent stuitten bij de Mrs op al geweest, liever iets nieuws.

Verder is in principe alles een optie, enige wat echt vaststaat is de datum. En dus blijkbaar het al geweest criterium.
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:47:28 #53
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186066003
Delft O+ (in het NS magazine staan allerlei leuke dingen voor Delft)
Rotterdam O+
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:52:11 #54
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_186066057
Groningen
Zwolle (met uitval naar een select aantal hanzesteden er omheen)
Deventer

Allemaal een mooie binnenstad met voldoende er omheen om te bezoeken of van te genieten :)
pi_186066188
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 04:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Als een topic dicht is kun je je reactie wel nog copy pasten, je bent m dan niet kwijt :)

En yep, dat komt regelmatig voor na hersenletsel,waarbij algemene visualisatie iets anders is dan gezichtsherkenning. Dat is zo specifiek en vanuit evolutie zo belangrijk geweest voor ons als dieren dat het een apart stukje hersenen is.
Zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie

De briljante en geweldige en superleuke schrijver en neuroloog Oliver Sacks had dit zelf ook, aangeboren in zijn geval.
Schreef veel over neurologische symptomen/verschijnselen. Als je zijn boeken leest (dikke aanrader _O_ ) zal je ook redelijk wat herkennen rondom je moeder gok ik, maar daarnaast gewoon voor iedereen die breed geïnteresseerd is geweldig leesmateriaal
Oliver Sacks gaat op lijstje met te lezen boeken, dankjewel :)
pi_186066219
Doesburg is ook wel een leuk stadje. Misschien wat klein.
pi_186066383
Op lijst:
Groningen
Deventer
Delft (zou ik nooit bedenken)
Doesburg (zie Delft)

Rest stuit op oud.
Tnx
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:23:41 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066447
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)

Rest stuit op oud.
Tnx
Den Bosch?

Delft is ook echt tof O+
https://uylenburg.nl
pi_186066552
Ook al geweest :)
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:35:58 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066585
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Ook al geweest :)
_O-

Dalfsen, Ommen?

Düsseldorf
pi_186066598
Noordwijk (iets anders aan zee)?
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:44:25 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066685
Ik heb een keer via Airbnb een woonboot gehuurd. Ook tof voor een weekendje :D

Hele andere wereld _O_
pi_186066688
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk

Gaat lekker zo. Krijgen we weer keuzestress :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:45:33 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066704
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:44 schreef Vanyel het volgende:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk

Gewoon Delft doen

Hoppa klaar

Die overnachtingsplek is awesome en goed eten daarnaast (Café du Midi).

Delft is geweldig, klaar klaar oO<
pi_186066737
Maar Düsseldorf is buitenland. Ook win
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:47:39 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066742
Ik heb besloten geld te gaan besparen door zelf 70% van de buitenboel (waar ik bij kan/durf) te schilderen.
Net deel van de verf gehaald. In de angebot, expres, voor ik me weer bedenk oO<
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:48:27 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066759
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:47 schreef Vanyel het volgende:
Maar Düsseldorf is buitenland. Ook win
Goed voer ook daar

ICE is als je goed plant ongeveer ¤40,- voor een retourtje en je bent er in no-time.

(Ga ik over drie weken doen met vriendinnen _O_ )
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:48:48 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066763
Prosecco en aardbeien mee in de trein, hatsaaaaa
pi_186066780
quote:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk

Groningen en Düsseldorf :Y Dalfsen is suf, daar wil je niet heen. Ommen ook denk ik.

Ik ben nu in Basel, da's ook leuk maar een beetje te ver :P
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:51:25 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066799
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Groningen en Düsseldorf :Y Dalfsen is suf, daar wil je niet heen. Ommen ook denk ik.

Zit je nou alweer in Zwitserland? GVD, jaloers! :D
pi_186066809
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:42 schreef Vanyel het volgende:
Eten, drinken, koffiedrinken, beetje lopen, dat soort. Veel meer actiefs hoeft het niet te zijn. Die eerste link oogt wel leuk, al dacht ik automatisch meer aan stadlocatie.

Haarlem, Bloemendaal, Overveen.
Pittoreske dingetjes in de buurt, kennemerduinen, wisenten spotten, vogelmeer in de duinen, koffiedrinken bij de kleine stationnetjes, bezoekerscentrum https://www.np-zuidkennem(...)um-de-kennemerduinen met een leuk meer erachter op de zeeweg. https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html en zuks.
O+
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:53:50 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186066827
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:52 schreef Bluezz het volgende:

Pittoreske dingetjes in de buurt, kennemerduinen, wisenten spotten, vogelmeer in de duinen, koffiedrinken bij de kleine stationnetjes, bezoekerscentrum met een leuk meer erachter op de zeeweg.
O+
Breng ze nou niet op ideeën. We worden al overspoeld door turistas. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186066865
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:52 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Pittoreske dingetjes in de buurt, kennemerduinen, wisenten spotten, vogelmeer in de duinen, koffiedrinken bij de kleine stationnetjes, bezoekerscentrum https://www.np-zuidkennem(...)um-de-kennemerduinen met een leuk meer erachter op de zeeweg. https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html en zuks.
O+
Hmmzz nee, ik hoor dat de locals daar het niet zo op toeristen hebben. Voor je het weet zijn je banden lek gestoken oid.
pi_186066874
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:44 schreef Molo het volgende:
Ik heb een keer via Airbnb een woonboot gehuurd. Ook tof voor een weekendje :D

Hele andere wereld _O_
Ja, leuk :+

Misschien moet ik Düsseldorf toch ook eens gaan bezoeken. Kom er nu alleen voor het vliegveld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186066885
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Goed voer ook daar

ICE is als je goed plant ongeveer ¤40,- voor een retourtje en je bent er in no-time.

Auto?

Nog tips van Düsseldorf kenners over m.n. eten of slapen? Niet dat ik die dan vaak volg maar het geeft een mooi startpunt
Ik geloof dat gezien de overweldigende keuzemogelijkheden het unieke selling point van buitenland wel lekker scoort.
pi_186066891
quote:

[..]

Ommen is leuk als je van natuur houdt en vanuit het centrum het bos in wilt kunnen wandelen. Dalfsen is niet wat..
pi_186066904
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Auto?

Nog tips van Düsseldorf kenners over m.n. eten of slapen?
Ik geloof dat gezien de overweldigende keuzemogelijkheden het unieke selling point van buitenland wel lekker scoort.
ICE is trein dus ik gok daarop ;)

Ddorf schijnt hele goede sushi te hebben :9 Ik weet niet waar ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186066912
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik bahdoel dat ik niet zo goed snap waarom ICE want auto ;)
pi_186066915
Net thuis, geen zin om vanuit het station met koffer door de supermarkt te hobbelen dus nu broodje met bitterballen. Omdat ik geen kroketten meer bleek te hebben :')
pi_186066920
quote:

[..]

Goed voer ook daar

Koreaans O+ O+ beste bimbimbap :Y
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:01:21 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186066921
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:56 schreef Vanyel het volgende:

Hmmzz nee, ik hoor dat de locals daar het niet zo op toeristen hebben. Voor je het weet zijn je banden lek gestoken oid.
_O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_186066942
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wel eens een pizza der pizza's gegeten daar. Maar ook geen idee waar. Heel klein zaakje, voor toilet moest je naar boven en het was tussen de stad en het station.
pi_186066952
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net thuis, geen zin om vanuit het station met koffer door de supermarkt te hobbelen dus nu broodje met bitterballen. Omdat ik geen kroketten meer bleek te hebben :')
Ben je al weer terug? Laatste dagen nog beetje leuk weer gehad?
pi_186066981
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ben je al weer terug? Laatste dagen nog beetje leuk weer gehad?
Nee, zeker gisteren was het verschrikkelijk: voortdurend bewolking en wind en tegen de avond een wolkbreuk _O-
Het is vandaag warmer in NL dan wij het de afgelopen week hebben gehad.

Mijn jurkje, sandalen en een shirt met korte mouwen zijn ongebruikt retour gekomen. Wat was ik blij met mijn fleece vest O+
Maar we zagen het aankomen, dus gisteren vooral binnen programma gepland. War rooms en museum van The Knights Hospitaliers. En een rondje met de stadsbus gedaan, omdat we toch een weekkaart hadden.
pi_186067024
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, zeker gisteren was het verschrikkelijk: voortdurend bewolking en wind en tegen de avond een wolkbreuk _O-
Het is vandaag warmer in NL dan wij het de afgelopen week hebben gehad.

Mijn jurkje, sandalen en een shirt met korte mouwen zijn ongebruikt retour gekomen. Wat was ik blij met mijn fleece vest O+
Maar we zagen het aankomen, dus gisteren vooral binnen programma gepland. War rooms en museum van The Knights Hospitaliers. En een rondje met de stadsbus gedaan, omdat we toch een weekkaart hadden.
Wat ontzettend jammer, ik heb gehoord dat het echt een heel mooi eiland is. Ga je nog wel een keer terug (met mooi weer verzekering)?

Enneh die kleding schoon terug, dat heb ik een keer in Marokko gehad. Regen/storm en dan 8 van de 11 dagen. De strandverlenging heb ik in bed doorgebracht. Hotel was heel open, ontbijt en avondeten was in de open lucht, en omdat niemand naar strand ging of op excursie bleef iedereen daar ook lunchen en was er op de laatste dag niet genoeg te eten, kreeg iedereen hetzelfde.
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:12:43 #86
45206 Pietverdriet
pi_186067035
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, leuk :+

Misschien moet ik Düsseldorf toch ook eens gaan bezoeken. Kom er nu alleen voor het vliegveld.
Düsseldorf is geweldig, veel te lang niet meer geweest.
Biertjes drinken bij Ürige
O+
pi_186067038
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Koreaans O+ O+ beste bimbimbap :Y
:o ^O^

quote:

[..]

Goed voer ook daar

We zijn afhankelijk van oppastijden, dus zou ons zo'n 190 euro kosten. Plus overstap om naar station te gaan en langere reistijd dan auto. En we rijden diesel.
Auto it is.

En Düsseldorf it is.

Tnx ^O^
pi_186067066
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat ontzettend jammer, ik heb gehoord dat het echt een heel mooi eiland is. Ga je nog wel een keer terug (met mooi weer verzekering)?

Enneh die kleding schoon terug, dat heb ik een keer in Marokko gehad. Regen/storm en dan 8 van de 11 dagen. De strandverlenging heb ik in bed doorgebracht. Hotel was heel open, ontbijt en avondeten was in de open lucht, en omdat niemand naar strand ging of op excursie bleef iedereen daar ook lunchen en was er op de laatste dag niet genoeg te eten, kreeg iedereen hetzelfde.
Dat klinkt niet als de vakantie die je je had voorgesteld ;(
Maar ja, dat is het risico als je een locatie op het weer uitzoekt.

Ik zou ooit best wel eens terug willen naar Malta. Mooi eiland, heel aardige mensen, fantastisch eten en ik zou graag meer zien van Gozo. Maar staat niet op mijn binnenkort-te-doen lijst, zeg maar.

Nu ik thuis ben merk ik wel dat ik mijn zeebenen weer wat moet ontwennen :D
pi_186067099
Schommelend door de hut? :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:20:24 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186067109
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

[..]

We zijn afhankelijk van oppastijden, dus zou ons zo'n 190 euro kosten. Plus overstap om naar station te gaan en langere reistijd dan auto. En we rijden diesel.
Auto it is.

En Düsseldorf it is.

Tnx ^O^
Ja dat begrijp ik dan goed hoor.
Ik ben altijd van auto boven trein, alleen bleek het voor ons qua combinaties vanuit waar we vertrokken buitengewoon gunstig, plus sneller dan met de auto, en alcohol kunnen consumeren en allen ouwehoeren zonder gedoe O+
Maar is met een groepje, tikje anders dan met je mevrouw

Ik heb dit hotel
https://www.leonardo-hotels.nl/leonardo-boutique-hotel-dusseldorf

Verder geen tips. Laatste keer dat ik er was ging Michael Jackson dood, dus.... oO<
pi_186067130
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat een onzin _O-
pi_186067135
Hihi, ik Ben op de site van een sauna hier in de buurt aan het kijken. Ze willen zeggen dat mannen alleen maar strakke zwembroeken aanzogen. Ik vind dit leuker:
quote:
Enkel spannende zwembroeken zijn toegelaten voor de mannen
pi_186067148

Overigens nooit het plezier van een sauna begrepen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:23:43 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186067150
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat klinkt niet als de vakantie die je je had voorgesteld ;(
Maar ja, dat is het risico als je een locatie op het weer uitzoekt.

Ik zou ooit best wel eens terug willen naar Malta. Mooi eiland, heel aardige mensen, fantastisch eten en ik zou graag meer zien van Gozo. Maar staat niet op mijn binnenkort-te-doen lijst, zeg maar.

Nu ik thuis ben merk ik wel dat ik mijn zeebenen weer wat moet ontwennen :D
Ik kan geen andere versies (origineel) vinden helaas. Ken dit als Rotterdams liedje :+

zaterdag 6 april 2019 @ 14:24:03 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186067155
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Hihi, ik Ben op de site van een sauna hier in de buurt aan het kijken. Ze willen zeggen dat mannen alleen maar strakke zwembroeken aanzogen. Ik vind dit leuker:
[..]

Sauna met zwembroek??? :o
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:24:31 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186067162
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:23 schreef Bluezz het volgende:

Overigens nooit het plezier van een sauna begrepen.
Sommige mensen hebben ook geen plezier aan seks hebben. Verschil moet er zijn :+
pi_186067179
We kochten de laatste tijd steeds die ingevroren stukjes citroen na de tips hier voor in ons bubbeltjes drinkwater.. tot ze op waren en g zo slim was om in een andere winkel gewoon een citroen te kopen en die in partjes in te vriezen.
Nu doen we dat dus steeds.
Waarom komt een mens daar niet eerder op :D Wel zo veel goedkoper! En meteen de pitjes eruit *)
pi_186067180
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:19 schreef Vanyel het volgende:
Schommelend door de hut? :D
Na de regen van gisteren (waarbij het meeste Malta nog scheen te hebben gemist) deinde het bootje aardig ja.
Maar ik blijk op de winterse Noorse fjorden zeebenen te hebben gekregen *O* Nergens last van *O*
Al pakte ik gisteravond toch maar een pilletje. Voor de zekerheid.
pi_186067181
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Sauna met zwembroek??? :o
Ja, ben ik ook geen fan van...
pi_186067187
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben ook geen plezier aan seks hebben. Verschil moet er zijn :+
Yup :s)
pi_186067196
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]

Dat zou zooo fout zijn :X
pi_186067213
Na de boskippen een uur corvee gedaan en nu heerlijk de krant lezen.
Alleen niet in de zon }:|
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:34:01 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186067302
Het begint heerlijk te ruiken in de keuken.
Ben bezig een originele ragu Bolognese te maken. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_186067304
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Zit je nou alweer in Zwitserland? GVD, jaloers! :D
Ja, toevallig! Een van de beste vriendinnen van mijn lief woont hier al een poos en we wilden op bezoek. Kunnen bij haar slapen en je vliegt voor 75 euro p.p. heen en weer, prima wel.
pi_186067358
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:34 schreef golfer het volgende:
Het begint heerlijk te ruiken in de keuken.
Ben bezig een originele ragu Bolognese te maken. :9
Lekker!

Hier staat draadjesvlees op. Beetje voor mij en veel voor de nog zieke buurman. Hij is er dol op maar zijn vrouw lust het niet. Hij maakt het nooit voor zichzelf en zij dus ook niet.

Fietste hier net door de buurt en zag dat er een huis werd leeggehaald (2 weken geleden iemand overleden, de traumaheli is voor niets gekomen). Maar daar woonde waarschijnlijk een hoarder. Heel veel zooi op een grote kar en heel heel heel veel zooi nog in de achtertuin. Van boven werd er van alles naar beneden gegooid. :o
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:45:01 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186067441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, toevallig! Een van de beste vriendinnen van mijn lief woont hier al een poos en we wilden op bezoek. Kunnen bij haar slapen en je vliegt voor 75 euro p.p. heen en weer, prima wel.
Gelijk heb je _O_
pi_186067496
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

[..]

Auto it is.

En Düsseldorf it is.

Tnx ^O^
Wij sliepen in NH city nord, wat als voordeel had dat het redelijk goed te bereiken is met de auto en je in de omliggende zijstraten gratis kan parkeren. Vlakbij het hotel rijdt een S-bahn naar de binnenstad. De Koreaan waar wij waren is helaas gesloten zag ik. Maar ga in ieder geval Japans of Koreaans eten daar, dat kan bijna overal wel want er wonen heel veel Aziaten.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:01:04 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186067621
Volgens mij waren wij ooit ook eens in Düsseldorf.. wat ons verbaasde was dat er bij veel restaurants rijen voor de deur stonden..
:?
pi_186068067
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:

Lekker!

Hier staat draadjesvlees op. Beetje voor mij en veel voor de nog zieke buurman. Hij is er dol op maar zijn vrouw lust het niet. Hij maakt het nooit voor zichzelf en zij dus ook niet.

Fietste hier net door de buurt en zag dat er een huis werd leeggehaald (2 weken geleden iemand overleden, de traumaheli is voor niets gekomen). Maar daar woonde waarschijnlijk een hoarder. Heel veel zooi op een grote kar en heel heel heel veel zooi nog in de achtertuin. Van boven werd er van alles naar beneden gegooid. :o
Och, wat ligt er dan een deel van wie je bent/was plots letterlijk en figuurlijk op straat.

Oliver Sacks ook O+ Altijd met veel plezier zijn boeken gelezen. De film Awakenings was ook gebaseerd op een boek van hem.

Ik heb overigens ook (een milde vorm van?) prosopagnosie. Ik ben altijd heel bang om iemand niet te herkennen. Bijv als we hebben afgesproken op een druk station. En dan gaat het ook gewoon om vrienden en familieleden :X Ik heb mezelf al met regelmaat aan dezelfde mensen voorgesteld. Ik kan soms ook heel lang in de spiegel naar mezelf kijken en mijn gezicht dan....raar vinden. En mezelf herkennen op foto's en dergelijke vind ik ook moeilijk :+ Ik ben goed in het herkennen van delen van een gezicht. Iemands haar, neus, soort jas. Stem, lach etc ook geen probleem. Alleen een gezicht, tussen allemaal andere gezichten...ja, dat is wel een dingetje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:46:40 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186068113
Boorkop van waaibomenboormachine brak dus gewoon af toen ik even een gaatje in een buitenmuur wilde boren.
Nieuwe besteld.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:48:21 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186068135
Dat lijkt me echt onpraktisch Isa :o
Ik heb geen idee of ik een beelddenker of een niet beelddenker ben. Bestaat er een tussenvorm?
Spoilers!
pi_186068149
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och, wat ligt er dan een deel van wie je bent/was plots letterlijk en figuurlijk op straat.

Oliver Sacks ook O+ Altijd met veel plezier zijn boeken gelezen. De film Awakenings was ook gebaseerd op een boek van hem.

Ik heb overigens ook (een milde vorm van?) prosopagnosie. Ik ben altijd heel bang om iemand niet te herkennen. Bijv als we hebben afgesproken op een druk station. En dan gaat het ook gewoon om vrienden en familieleden :X Ik heb mezelf al met regelmaat aan dezelfde mensen voorgesteld. Ik kan soms ook heel lang in de spiegel naar mezelf kijken en mijn gezicht dan....raar vinden. En mezelf herkennen op foto's en dergelijke vind ik ook moeilijk :+ Ik ben goed in het herkennen van delen van een gezicht. Iemands haar, neus, soort jas. Stem, lach etc ook geen probleem. Alleen een gezicht, tussen allemaal andere gezichten...ja, dat is wel een dingetje.
Ik heb eigenlijk geen idee wie daar woonde. Verbaasde me in de winter altijd wel over het enorme formaat TV dat er stond in zo'n heel klein na oorlogs arbeiders woninkje. Daar moest je echt omheen lopen.
EIgenlijk kom ik niet zoveel aan die kant van ons wijkje, maar toevallig fietste ik er van de week en zag ook dat de deur met triplex was dichtgemaakt, en dat er plantjes en kaarsjes stonden. Echt zo triest.

En m'n eigen gezicht ken ik wel in de spiegel, maar nauwelijks op foto's of film. Toen ik 50 werd hadden mijn zus en schoonzus een fotocollage gemaakt en die werd op een tv afgespeeld. Ik wist van niets en liep naar de eigenaar van dat café of hij de tv wilde uitzetten, vond het eigenlijk niet zo leuk dat dat aanstond...ik moest eens goed kijken zei hij _O-
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:50:37 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068164
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geen idee of ik een beelddenker of een niet beelddenker ben. Bestaat er een tussenvorm?
Absoluut :Y

Allerlei mengvormen ook. Mensen zijn goddank niet zo makkelijk in hokjes te vangen oO<
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:51:27 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068170
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:46 schreef golfer het volgende:
Boorkop van waaibomenboormachine brak dus gewoon af toen ik even een gaatje in een buitenmuur wilde boren.
Nieuwe besteld.
Ja sommige dingen kun je beter niet goedkoop kopen. Is nog link ook. Best regelmatig ernstige verwondingen mee gezien (spat uit elkaar, schiet weg etc)
pi_186068187
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ontzettend lastig -O- Het is denk ik zoals voor veel westerse mensen 'alle chinezen op elkaar lijken'. Zo lijken voor mij alle westerse gezichten ook op elkaar :') Ook die van familie en vrienden. Als wij morgen zouden afspreken zou ik me echt een beetje druk maken of ik je wel op tijd herken, maar meestal herkent de ander mij wel en dan herken ik wel de 'hey hallo Isa!' blik *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_186068188
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:46 schreef golfer het volgende:
Nieuwe besteld.
Wow. linke shit.. Zijn best goede tolletjes te koop voor niet al te veel geld :Y Voor het sporadische gaatje is parkside van de Lidl best wel goed.

Ik heb 1x m'n accutol gekopt :+ Dacht een gat van 8 cm wel met 1 hand te kunnen. Ging ook wel, tot ie hapte :P Broeksriemclip die aan de accu zat miste m'n oog op een haar na, maar beukte wel keihard in m'n wenkbrauw.. Paar hechtingen rijker..
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:53:34 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186068191
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Absoluut :Y

Allerlei mengvormen ook. Mensen zijn goddank niet zo makkelijk in hokjes te vangen oO<
Ik kan hele einden lezen en daar een heleboel uit opmaken. Maar om het echt te -snappen- moet ik het uittekenen en bekijken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 15:54:26 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068197
quote:

Ommen ook denk ik.

Daar wil je niet heen of juist wel? Kan me prima vermaken in en rondom Ommen.

En d'r zit echt een hele goede pizzaria :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:56:16 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068211
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:53 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Wow. linke shit.. Zijn best goede tolletjes te koop voor niet al te veel geld :Y Voor het sporadische gaatje is parkside van de Lidl best wel goed.

Ik heb 1x m'n accutol gekopt :+ Dacht een gat van 8 cm wel met 1 hand te kunnen. Ging ook wel, tot ie hapte :P Broeksriemclip die aan de accu zat miste m'n oog op een haar na, maar beukte wel keihard in m'n wenkbrauw.. Paar hechtingen rijker..
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja sommige dingen kun je beter niet goedkoop kopen. Is nog link ook. Best regelmatig ernstige verwondingen mee gezien (spat uit elkaar, schiet weg etc)
Ja dit dus.

Of gewoon een linkmiegel zijn :+
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 15:57:33 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068224
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:56 schreef Molo het volgende:

[..]

[..]

Ja dit dus.

Of gewoon een linkmiegel zijn :+
Een linkmiegel is hier een sluw achterbaks iemand?
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:59:07 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068237
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik kan hele einden lezen en daar een heleboel uit opmaken. Maar om het echt te -snappen- moet ik het uittekenen en bekijken.
Dat is dan weer de verwerking, secundair. Weer een andere route in je brein, maar werkt voor veel mensen dit :Y

Net zoals dat zelfstandig een tekst of samenvatting of tekening nav geleerde informatie ervoor zorgt dat je veel beter onthoudt en kan verwerken in je brein.
En schrijven, met oldskool pen/potlood is ook weer beter dan digitaal.

Fascinerend blijft het toch _O_

Vriend van me heeft nav een in whisky gedompeld gesprek met mij hierover voor zijn werk (technisch consultant, altijd onderweg) zo'n fancy tablet gekocht waar je op kunt schrijven alsof het een notitieblok is. Geweldig :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:59:26 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068241
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een linkmiegel is hier een sluw achterbaks iemand?
Of gevaarlijk persoon toch?
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:00:52 #123
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186068255
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is dan weer de verwerking, secundair. Weer een andere route in je brein, maar werkt voor veel mensen dit :Y

Net zoals dat zelfstandig een tekst of samenvatting of tekening nav geleerde informatie ervoor zorgt dat je veel beter onthoudt en kan verwerken in je brein.

Fascinerend blijft het toch _O_

Vriend van me heeft nav een in whisky gedompeld gesprek met mij hierover voor zijn werk (technisch consultant, altijd onderweg) zo'n fancy tablet gekocht waar je op kunt schrijven alsof het een notitieblok is. Geweldig :D
Ik heb A4 formaat schrijfboeken met een harde kaft; verbruik er 2 a 3 per jaar.
Altijd rijtje stifjes, pen en potlood eraan geklemd.

Soms komen mensen langs, bladeren mijn boek door en nemen even fotootje van een (deel) ontwerp wat er in is uitgewerkt.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:00:56 #124
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_186068257
Assen eo (Dwingeloo, Roden) is qua natuur mooi.
Deventer, Maastricht
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:01:08 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068258
quote:

[..]

Heb eigenlijk altijd bij boren de boormachine in de hoogste stand van de slip staan ipv de boor stand. Zeker met speedboren of boren in staal.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:02:28 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068269
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

Soms komen mensen langs, bladeren mijn boek door en nemen even fotootje van een (deel) ontwerp wat er in is uitgewerkt.
Die kunnen ze dus beter overtekenen als ze willen dat het beter blijft hangen :+
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:03:09 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068279
quote:

[..]

Of gevaarlijk persoon toch?
In die betekenis ken ik het niet, iig.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:03:43 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068287
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In die betekenis ken ik het niet, iig.
Zoals ik het zo lees klopt de mijne ook niet geloof ik _O-

Ah well :+

Eppo dan O+
Ook ondergewaardeerd
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:04:28 #129
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186068294
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Die kunnen ze dus beter overtekenen als ze willen dat het beter blijft hangen :+
Ach ik denk niet dat ze het willen onthouden; het is wel fijn als dergelijke mensen wegvoorbereiders zijn die daarna, als ik het formeel uitgetekend ergens presenteer, vreselijk zitten te knikken met het idee dat het hun eigen plan was :P
pi_186068299
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Eppo dan O+
Ook ondergewaardeerd
Ik ken iemand die Eppo heet.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:06:35 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068324
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Eppo dan O+
Ook ondergewaardeerd
"Eppo hol ie mien klompen eem vast, want dat meidie wil met mie daansen"

https://www.encyclo.nl/begrip/linkmiegel
Hier staat wel gevaarlijk persoon. Maar volgens mij is dat wat anders dan iemand die gevaarlijke dingen doet.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:07:00 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068329
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:04 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ik ken iemand die Eppo heet.
Dan ben je ook echt genaaid door je ouders zeg :')

Net als Tietske ofzo, whyyy
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:07:40 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068338
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

"Eppo hol ie mien klompen eem vast, want dat meidie wil met mie daansen"

https://www.encyclo.nl/begrip/linkmiegel
Hier staat wel gevaarlijk persoon. Maar volgens mij is dat wat anders dan iemand die gevaarlijke dingen doet.
Ja als in 'pas op voor die vent' ipv 'die vent doet gevaarlijk en moet zelf oppassen'
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:09:20 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068356
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Benoemen?
Als ik was benoemd was m'n roepnaam denk ik Koos geweest.
(M'n opa had een naam, Hilko, maar werd altijd Koos genoemd)
pi_186068369
Ik ken ook een Zweer :7
pi_186068376
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Het ergste blijft voor mij een oud collega die hun zoon de naam Gaius gaf. Zij woonden toen in het buitenland, niets aan de hand. Maar ik ben benieuwd hoe ze de jongen nu noemen nu ze weer in Nederland wonen. Dat is gewoon kindermishandeling.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:12:28 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186068378
quote:
Zijn best goede tolletjes te koop voor niet al te veel geld :Y Voor het sporadische gaatje is parkside van de Lidl best wel goed.

Heb nu een Bosch hamerboor van de Karwei besteld.
Poef.....gone! ©golfer
pi_186068379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Heb nu een Bosch hamerboor van de Karwei besteld.
^O^
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:12:46 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068380
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Benoemen?
Als ik was benoemd was m'n roepnaam denk ik Koos geweest.
(M'n opa had een naam, Hilko, maar werd altijd Koos genoemd)
Ik Adriaan :+

Hoe heet jij nu?
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:13:32 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068388
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:10 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ken ook een Zweer :7
Wow
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:14:20 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068396
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het ergste blijft voor mij een oud collega die hun zoon de naam Gaius gaf. Zij woonden toen in het buitenland, niets aan de hand. Maar ik ben benieuwd hoe ze de jongen nu noemen nu ze weer in Nederland wonen. Dat is gewoon kindermishandeling.
Ja dat vertelde je een keer. Phehehe, damn man.

Ik heb een Gerda naam, die vergeet gelukkig vrijwel niemand dan weer want op mij na is 70+ met deze naam oO<
pi_186068399
Gaius.. hahahahah

Naja.. Gaylord is ook een doodnormale naam in de UK.
pi_186068401
Ik teken m'n ideeën bijna nooit uit. Het wordt toch nooit zoals ik in m'n hoofd had. Ik schrijf wel heel veel. Op dit moment een boek van 400 pagina's A5, met de jaarwisseling begonnen en nu bijna uit. Nog 20 pagina's of zo. Ik heb een heel rijtje boeken alleen maar met gedachten en plannetjes en zo. Er staat van alles in, van filosofische overdenkingen tot routebeschrijvingen tot boodschappenlijstjes. :)
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:15:41 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068406
quote:

[..]

Wat is er mis met die naam dan?
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:16:16 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186068414
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat vertelde je een keer. Phehehe, damn man.

Ik heb een Gerda naam, die vergeet gelukkig vrijwel niemand dan weer want op mij na is 70+ met deze naam oO<
Oow ik ken er best een boel...
pi_186068415
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is er mis met die naam dan?
Gaius gespot!
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:16:19 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068416
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:14 schreef FranticDJ het volgende:
Gaius.. hahahahah

Naja.. Gaylord is ook een doodnormale naam in de UK.
Jeugdkennis van me heette zo. Zijn broer heette Galahad

....
pi_186068419
M'n moeder wilde me Pippi noemen en m'n vader Daphne :r . Uiteindelijk hebben ze meerdere namen in een pet gestopt en een lootje getrokken. Gelukkig was het lot me goed gezind. M'n broer ook, want die is gelukkig geen meisje geworden met z'n rode haar en dan Pippi... :')
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:16:36 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:16 schreef fietsie het volgende:

[..]

Oow ik ken er best een boel...
Allen in Friesland? :D
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:17:05 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068423
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik Adriaan :+

Hoe heet jij nu?
derLudolf :P
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:17:18 #151
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186068425
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Allen in Friesland? :D
In Groningen ook wel.
pi_186068426
quote:

[..]

....
Z'n vader heette Lancelot?

Ach. ik ben de enige kerel die ik ken met mijn naam. De rest heeft een ander watermerk :7

En niemand kan 'm goed schrijven/uitspreken :') ideaal :P
pi_186068430
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

derLudolf :P
En gisteren?
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:18:24 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

In Groningen ook wel.
Dit helpt niet :P

Daar lopen ze wel beetje achter toch ;)
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:18:52 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068443
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:16 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Gaius gespot!
Bijbels figuur en Romeinse jurist.

Zijn wel meer mensen naar bijbelse figuren genoemd.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:19:04 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068447
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:17 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Z'n vader heette Lancelot?

Ach. ik ben de enige kerel die ik ken met mijn naam. De rest heeft een ander watermerk :7

En niemand kan 'm goed schrijven/uitspreken :') ideaal :P
Jij bent ook een geval apart ja
pi_186068449
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Jij bent ook een geval apart ja
Klopt *O*
pi_186068454
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Judas
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:20:33 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068460
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Spreek het eens hardop uit :+
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:21:44 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068469
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:16 schreef Tele6 het volgende:
M'n moeder wilde me Pippi noemen en m'n vader Daphne :r . Uiteindelijk hebben ze meerdere namen in een pet gestopt en een lootje getrokken. Gelukkig was het lot me goed gezind. M'n broer ook, want die is gelukkig geen meisje geworden met z'n rode haar en dan Pippi... :')
Pippi kan ik me voorstellen, maar Daphne is toch niks mis mee? Kan ergere namen bedenken.

Ik zou zelf overigens liever Gradus heten dan Djaylano of Djayson. (Of Raaf of Storm)
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:22:39 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068475
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Spreek het eens hardop uit :+
Ga-jus? Zegt me echt niks :@
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:24:38 #162
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186068494
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tuig, schorem, op de straat spugende rondhangers, kleptomane jeugd. Enz. Gajes.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:24:49 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068497
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

zaterdag 6 april 2019 @ 16:25:12 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068501
Is Gradus geen enorme kampernaam?
pi_186068506
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:25 schreef Molo het volgende:
Steve
Prescilla
Amber
etc.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:27:04 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068517
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:25 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Steve
Prescilla
Amber
etc.
Vergeet Romy niet ;(

En Djulian
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:28:59 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068533
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Tuig, schorem, op de straat spugende rondhangers, kleptomane jeugd. Enz. Gajes.
Ah ik zocht op gajus en vond toen ook niks :')

Nja, is Bargoens, hoeveel jonge jeugd (voornamelijk de groep die elkaar daarmee kliertjes/pest) kennen die woorden. Ok in Amsterdam misschien wat meer, maar elders minder?
pi_186068546
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Vergeet Romy niet ;(

En Djulian
felicia
vanity
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:30:44 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068553
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:25 schreef Molo het volgende:
Die heten Geert en Jozef en de vrouwtjes Ria en Griet :P
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:31:34 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068557
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:30 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

felicia
vanity
Beginnend met DJ, minimaal één Y en zo moeilijk mogelijk geschreven want dat is origineel
pi_186068560
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Beginnend met DJ, minimaal één Y en zo moeilijk mogelijk geschreven want dat is origineel
Airwreckah _O_ blijft natuurlijk wel de mooiste.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:33:29 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068578
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die heten Geert en Jozef en de vrouwtjes Ria en Griet :P
Hier niet

Donny, Romyna, Annechien, Wilmine, Chérie, Jordan, Anscho
pi_186068606
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Hier niet

marie jeanne
pi_186068625
Goed. Genoeg leedvermaak.

De zon breekt door, even langs de slager om de tong op te halen en dan naar 't strand :9
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:37:29 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068626
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Hier niet

Ja een van die namen heeft een voormalig woonwagenbewoonster die ik ken ook... _O-

Anscho, hoop niet dat die vis van achternaam heet :')

En zie trouwens bewust vrouwtjes hier omdat ze dat zelf ook zeggen. Mochten hier mensen over gaan vallen :+
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:38:11 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068633
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:37 schreef FranticDJ het volgende:

De zon breekt door, even langs de slager om de tong op te halen en dan naar 't strand :9
Have fun

Ik ga nog even wat schuren

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186068640
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Have fun

Ik ga nog even wat schuren

SPOILER
Oh. Niet eens tegen Koos?
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:39:10 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068646
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja een van die namen heeft een voormalig woonwagenbewoonster die ik ken ook... _O-

Anscho, hoop niet dat die vis van achternaam heet :')

En zie trouwens bewust vrouwtjes hier omdat ze dat zelf ook zeggen. Mochten hier mensen over gaan vallen :+
Vis is dan weer een Scheveningse naam :+

Alle kampers die ik ken zijn of vrouwelijke slaaf van hun vent en baren vooral kinderen, of zijn crimineel :')
Ik ken geen enkele normale
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:39:28 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068650
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:38 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Oh. Niet eens tegen Koos?
Vanavond weer, als de zon onder is *)
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:39:58 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068660
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:37 schreef FranticDJ het volgende:

Zijn die niet veelal om 16u gesloten?

Onze slager stond nog in de krant
https://www.dvhn.nl/drent(...)agerij-24323087.html
pi_186068666
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn die niet veelal om 16u gesloten?
Weet ik veel. Ze hebben ook een achterdeur.

Nu echt weg.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:41:33 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186068677
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:40 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Weet ik veel. Ze hebben ook een achterdeur.

Nu echt weg.
De deurbel

Ok, nu ook weg
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:48:51 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186068741
We hebben een verstekeling aan boord..
-O-

Sorry van de nek aids :6
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:51:56 #184
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186068777
Boh, lekker dagje zeg. We hebben ontzettend veel gedaan en nu heb ik nog dik 1,5 uur om me te douchen en even te liggen voor we straks uit eten gaan. We vieren dat we gisteren 16 jaar samen waren ^)
Spoilers!
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:53:51 #185
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186068802
16 jaar! _O_

Met een beetje geluk vestig ik dit jaar mijn " record" van 6 jaar..

:+
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:57:07 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186068856
Wij gaan dit jaar voor het record van 21 jaar samen. *;
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:16:37 #187
45206 Pietverdriet
pi_186069111
Vanavond ga ik een mooi stuk kabeljauw bakken, met een saffraan/witte wijn/roomsaus, aardappelpuree denk ik en twijfel nog over de groente, gestoomde broccoli of boontjes.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:17:36 #188
45206 Pietverdriet
pi_186069128
Volgende week 21 jaar samen.
Leerde Tijgutje kennen op IRC.
O+
pi_186069260
Wat is lekker bij een broodje shoarma?
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:27:19 #190
45206 Pietverdriet
pi_186069268
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:26 schreef bjanaan het volgende:
Wat is lekker bij een broodje shoarma?
Ayran
pi_186069272
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Pippi kan ik me voorstellen, maar Daphne is toch niks mis mee? Kan ergere namen bedenken.

Ik zou zelf overigens liever Gradus heten dan Djaylano of Djayson. (Of Raaf of Storm)
Bij Daphne stel ik me altijd zo'n blond langharig meisjesachtig hockeytype voor.
Je kent me niet, maar ik ben zeg maar het tegenovergestelde daarvan :P
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:28:33 #192
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186069280
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bij Daphne stel ik me altijd zo'n blond langharig meisjesachtig hockeytype voor.
Donkere stekeltjes? :o
pi_186069281
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Boh, lekker dagje zeg. We hebben ontzettend veel gedaan en nu heb ik nog dik 1,5 uur om me te douchen en even te liggen voor we straks uit eten gaan. We vieren dat we gisteren 16 jaar samen waren ^)
Fijn. En wauw O+
pi_186069287
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Donkere stekeltjes? :o
Nou, niet helemaal stekeltjes. Ik probeer m'n haar wel iets meer te temmen dan dat :+
pi_186069315
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond ga ik een mooi stuk kabeljauw bakken, met een saffraan/witte wijn/roomsaus, aardappelpuree denk ik en twijfel nog over de groente, gestoomde broccoli of boontjes.
Ik stem broccoli :P
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:34:11 #196
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186069348
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:57 schreef golfer het volgende:
Wij gaan dit jaar voor het record van 21 jaar samen. *;
Nice 8-) Wij gaan naar de 14 dit jaar, ook een (ruim) record.

Vandaag in het kader van mijn midlife crisis light op de playstation 4 met racestuurtje online F1 zitten spelen met een vriend. Kansloos edoch bijzonder vermakelijk. Oh ja, en een riante tweede vakantie verdiend door de belastingaangifte in te vullen :o
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_186069500
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:34 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Vandaag in het kader van mijn midlife crisis light op de playstation 4 met racestuurtje online F1 zitten spelen met een vriend. Kansloos edoch bijzonder vermakelijk. Oh ja, en een riante tweede vakantie verdiend door de belastingaangifte in te vullen :o
Voel ik daar een motor aankomen :B
pi_186069520
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:45 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En een hawaii shirt :P
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:47:28 #199
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186069526
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:45 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ga er vanuit dat het hiermee opgelost is :P
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_186069533
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:34 schreef TAV74 het volgende:

[..]

*kuch* 15 O-)
Waarvan 5 getrouwd.. (volgens de datum in mijn ring :@ )
pi_186069630
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk! Waar gaan jullie uit eten?

Ik ben met zus naar Scheveningen geweest (high tea gegeven voor haar verjaardag) en heb vnv n feest van n collega die 60 is geworden. In een afgehuurde schuur met heel veel drank, eten en waarschijnlijk muziek van Jannes.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_186069636
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:47 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

*kuch* 15 O-)
Waarvan 5 getrouwd.. (volgens de datum in mijn ring :@ )
Haha dit vind ik altijd zo mooi :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_186069792
FFT wanneer komen je ouders terug? Zijn ze nog enorm aan het genieten?
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:07:34 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186069794
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:53 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik ben met zus naar Scheveningen geweest (high tea gegeven voor haar verjaardag) en heb vnv n feest van n collega die 60 is geworden. In een afgehuurde schuur met heel veel drank, eten en waarschijnlijk muziek van Jannes.
We gaan Indonesisch eten in Breda :9

Sterkte vanavond :o
Spoilers!
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:21:51 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186069976
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Zoals jij je omschrijft, ken ik een Daphne O+
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:23:09 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186069991
quote:

[..]

Jannes :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:25:20 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186070018
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

We gaan Indonesisch eten in Breda :9

Dat gaan wij morgen doen in Haarlem bij een nieuwe tent: http://samabe.nl/
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 18:28:21 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186070054
quote:

[..]

Het moet je genre zijn, maar er zijn mindere
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 april 2019 @ 18:29:41 #209
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_186070080
Thuis na een dag wandelen en boodschappen doen.
Helaas brak het zonnetje net te laat door.

Etappe 4 van het Noord-Hollandpad was mooi tussen de bloembollen en op diverse dijken tussen de schapen :+. Wel pittig, sommige stukken had nog behoorlijk hoog gras. :)
pi_186070127
Na een kleine week van uit eten vandaag makkelijke hap thuis.
pi_186070177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:29 schreef borisz het volgende:

Etappe 4 van het Noord-Hollandpad was mooi tussen de bloembollen en op diverse dijken tussen de schapen :+. Wel pittig, sommige stukken had nog behoorlijk hoog gras. :)
Leuk! :)
pi_186070187
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Zoals jij je omschrijft, ken ik een Daphne O+
Hihi, ja, als ik een Daphne was geworden had het ook wel gewerkt. Tegenwicht tegen alle hockeyende Daphnes :+
pi_186070197
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Na een kleine week van uit eten vandaag makkelijke hap thuis.
Wat maak je?
Ik had ook makkelijke hap, ook wel bekend als comfort food. Gisteren en eergisteren was het me niet gelukt om zinnig avondeten te koken, dus win dat dat nu wel ging :) Ik had curry met linzen, wortel en bloemkool.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 18:46:49 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186070325
Waar is Krea eigenlijk? :o
pi_186070441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat maak je?
Ik had ook makkelijke hap, ook wel bekend als comfort food. Gisteren en eergisteren was het me niet gelukt om zinnig avondeten te koken, dus win dat dat nu wel ging :) Ik had curry met linzen, wortel en bloemkool.
Correcter is: wat warm ik op :7

Saté uit een pakje, erwtjes en worteltjes uit blik en daar kook ik ‘from scratch’ rijst bij.
Mijn ultieme makkelijke comfort food O+

Fijn dat koken vandaag wel lukte *O* Was het lekker?
pi_186070459
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef derLudolf het volgende:
Waar is Krea eigenlijk? :o
In ieder geval in mijn WA. Ik heb deze week wat van zijn foto’s gereproduceerd.
En zijn restaurant tip gebruikt.
pi_186070467
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Correcter is: wat warm ik op :7

Saté uit een pakje, erwtjes en worteltjes uit blik en daar kook ik ‘from scratch’ rijst bij.
Mijn ultieme makkelijke comfort food O+

Fijn dat koken vandaag wel lukte *O* Was het lekker?
Ja, het was lekker O+
Ik kan de halve week wel curry eten O+

Zo hee, helemaal zelf rijst gekookt nog :o :P
Ik gooi dan liever de laatste paar minuten diepvrieserwtjes op de rijst, die vind ik lekkerder dan die uit pot :)
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 18:56:49 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186070496
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, het was lekker O+

Ik gooi dan liever de laatste paar minuten diepvrieserwtjes op de rijst, die vind ik lekkerder dan die uit pot :)
Ik lust die uit een pot niet eens :o
pi_186070514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, het was lekker O+

Ik moet nog gaan ‘koken’ :D
Late lunch en zo. En ik moet ervoor opstaan maar de kat ligt zo heerlijk op me.

Diepvries erwtjes zijn ook :9
pi_186070534
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik lust die uit een pot niet eens :o
Ik heb ze al héél lang niet meer op, dus ik kan het eigenlijk niet zeggen.
M'n moeder gebruikte dat als dreigement als we mopperden dat ze niet genoeg had gekookt. "Ik kan ook wel een potje erwtjes en worteltjes erbij opwarmen" - en dan hielden we gauw onze mond en aten we wel wat meer toetje :D
pi_186070565
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik moet nog gaan ‘koken’ :D
Late lunch en zo. En ik moet ervoor opstaan maar de kat ligt zo heerlijk op me.

Diepvries erwtjes zijn ook :9
Aww O+

Ik overweeg om naar vrienden die een klein eindje verderop wonen te gaan, om hun katten te knuffelen. Maar hun katten zijn een beetje wild en je hebt geen garantie dat ze überhaupt in je buurt willen komen ;( De laatste keer dat ik daar kwam eten had ik de kat-van-eten-weghoud-taak en dat hebben ze me de hele avond kwalijk genomen :')
pi_186070570
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb ze al héél lang niet meer op, dus ik kan het eigenlijk niet zeggen.
M'n moeder gebruikte dat als dreigement als we mopperden dat ze niet genoeg had gekookt. "Ik kan ook wel een potje erwtjes en worteltjes erbij opwarmen" - en dan hielden we gauw onze mond en aten we wel wat meer toetje :D
Dat had bij mij slecht gewerkt _O-
pi_186070598
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat had bij mij slecht gewerkt _O-
Nou ja, je was dan toch ook gestopt met mopperen? ;)
pi_186070607
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Aww O+

Ik overweeg om naar vrienden die een klein eindje verderop wonen te gaan, om hun katten te knuffelen. Maar hun katten zijn een beetje wild en je hebt geen garantie dat ze überhaupt in je buurt willen komen ;( De laatste keer dat ik daar kwam eten had ik de kat-van-eten-weghoud-taak en dat hebben ze me de hele avond kwalijk genomen :')
Maar je hebt nu toch al gegeten? :P

Ik zou lekker gaan, beetje chillen en dan vinden de katten je wellicht ook een lekker ligpersoon.

Geen garanties, die van mij liggen alleen op mij, het is zelfs zo erg dat het meeste bezoek hen niet eens ziet :')
pi_186070612
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nou ja, je was dan toch ook gestopt met mopperen? ;)
True :D
pi_186070661
Blik/Potgroenten die altijd net een stapje te gaar zijn -O-
pi_186070819
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:05 schreef FranticDJ het volgende:
Blik/Potgroenten die altijd net een stapje te gaar zijn -O-
Überzachte snotterige blikworteltjes O+

Is ook de enige groente waarvan ik snotterigheid tolereer.
pi_186071115
Jaaa blikworteltjes :9

Dank voor de bolognese-inspiratie golfer! Had bijna alles al in huis. Alleen geen tijd om het twee uur of meer te laten staan. Maar ik heb een dubbele portie gemaakt dus de volgende keer lukt dat wel.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_186071245
quote:
Ik vind dat voor mezelf altijd twijfelachtig. Leesbaar schrijven kost me al mijn aandacht (matige motoriek), dan blijft er echt niks over van wát ik schrijf.
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:41:46 #230
45206 Pietverdriet
pi_186071310
Saus: droge witte wijn, ingekookt met knoflook, sjalotjes, peentje, saffraan, fumet van vis, daarna gezeefd en gebonden, room, afgesmaakt met ichiban dashi en wat vegeta.
Kabeljauw, zout, peper bloem en dan gebakken
Boontjes beetgaar gekookt met wat citroen, snuf zout en wat boter
Aardappelpuree, bloemige aardappel gaar gekookt, daarna met volle melk, eidooier, zout peper en nootmuskaat tot een puree gemaakt, afgemonteerd met een kluit boter.
Mjam, heerlijk eten.
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:46:57 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071416
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik vind dat voor mezelf altijd twijfelachtig. Leesbaar schrijven kost me al mijn aandacht (matige motoriek), dan blijft er echt niks over van wát ik schrijf.
Gemiddeld, dus misschien voor jou niet :P

Verder: potgroenten, en al helemaal worteltjes en erwtjes :r
pi_186071488
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Wij zouden echt moeten gaan samenwonen :+
Doe jij schuren en schilderen en eet ik potgroenten *O*
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:55:11 #233
45206 Pietverdriet
pi_186071535
Prima te doen uit blik
Perziken
Mandarijnen
Ananas
Tomaten
Champignons en andere paddestoelen
Kidneybonen
Kapucijners
Gestoofd paardenvlees

Niet lekker uit blik
Sperziebonen
Wortel en erwtjes
Mais

Moet de eerste soep die niet bremzout is nog ontdekken
pi_186071574
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben heel speesjaal :Y

Potgroente :r :r
Behalve bonen. Die zijn tof uit pot of blik.
pi_186071597
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Prima te doen uit blik
Perziken
Mandarijnen
Ananas
Tomaten
Kidneybonen
Kapucijners
Gestoofd paardenvlees

Niet lekker uit blik
Sperziebonen
Wortel en erwtjes
Mais

Champignons? Serieus? :X
En je vergeet in het ‘niet lekker lijstje’ de edele asperge.
pi_186071630
Champignons uit blik of pot heb ik nog liever dan die vieze dingen die op een diepvriespizza zitten. Man wat is dat ranzig.

Tong net in water met zout gelegd 8-)
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:02:43 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071671
quote:
Prima te doen uit blik
Perziken
Mandarijnen
Ananas
Tomaten
Kidneybonen
Kapucijners
Gestoofd paardenvlees

Niet lekker uit blik
Sperziebonen
Wortel en erwtjes
Mais

Soep uit zak van de Lidl, de bioversie, is flink prima _O_

Mais uit blik vind ik prima te pruimen trouwens. Bonen (niet sperziebonen maar bruine etc) ook maar dat schaar ik niet onder groenten, maar peulvruchten
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:03:06 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071679
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wij zouden echt moeten gaan samenwonen :+
Doe jij schuren en schilderen en eet ik potgroenten *O*
Nee nee :+
pi_186071687
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee nee :+
Achter Kaap Koos schuren is toch beter :+?
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:03:46 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071692
Hier zitten wat klusmensen dus vraag het gewoon hier:

Welke kit en welke plamuur zijn te koop bij een DHZ zaak en aan te raden voor buiten?
pi_186071694
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:59 schreef FranticDJ het volgende:
Champignons uit blik of pot heb ik nog liever dan die vieze dingen die op een diepvriespizza zitten. Man wat is dat ranzig.

Tong net in water met zout gelegd 8-)
Tong :9
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:04:01 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071697
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:03 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Achter Kaap Koos schuren is toch beter :+?
Koos zorgt voor lekker eten voor me O+
pi_186071704
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:03 schreef Molo het volgende:
Hier zitten wat klusmensen dus vraag het gewoon hier:

Welke kit en welke plamuur zijn te koop bij een DHZ zaak en aan te raden voor buiten?
Wat is je doel? Wat wil je plamuren en wat wil je kitten?
pi_186071741
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Koos zorgt voor lekker eten voor me O+
Speaking of eten: hoe gaat het met jou na je operatie?
pi_186071744
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tong :9
Eerst effe bloed er uit trekken oor een nachtje.

Morgen spoelen..

Dan ff opkoken 20 minuten. Ranzigheid er af scheppen en in schoon water nog een 3-4u laten koken tot ie gaar is..

Dan pellen.. Snijden.. Madeirasaus bouwen. Aardappelkroketten bakken (of friet halen).. :9
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:08:31 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071777
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:04 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Wat is je doel? Wat wil je plamuren en wat wil je kitten?
Kozijnen

Hout heeft wat stukjes die rot waren, heb ik weggehaald.
Dus wil opvullen.

En een paar rotkieren die steeds niet netjes geverfd zijn wil ik leeg krabben en opvullen
pi_186071795
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:06 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Eerst effe bloed er uit trekken oor een nachtje.

Morgen spoelen..

Dan ff opkoken 20 minuten. Ranzigheid er af scheppen en in schoon water nog een 3-4u laten koken tot ie gaar is..

Dan pellen.. Snijden.. Madeirasaus bouwen. Aardappelkroketten bakken (of friet halen).. :9
Nomnomnomnom O+
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:10:21 #248
63722 z80
I fink you freaky
pi_186071801
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jij gaat ook meer af op je gehoor? Wat voor mij het beste werkt.
En plaatjes denken is hier ook minimaal. Doe mij maar de kale feiten zonder alle franjes er rond om heen. Werkt voor mij een stuk beter.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_186071805
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nomnomnomnom O+
Ja. alleen zit er nog een best deel van de krop aan.. Goed voor de bouillon iig :7
pi_186071851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:10 schreef z80 het volgende:

[..]

Jij gaat ook meer af op je gehoor? Wat voor mij het beste werkt.
En plaatjes denken is hier ook minimaal. Doe mij maar de kale feiten zonder alle franjes er rond om heen. Werkt voor mij een stuk beter.
Ik denk wel in plaatjes en herken ook mensen, zeker na een paar keer ontmoeten, maar gezichten zijn echt niet mijn ding. Bij films soms ook lastig als de spelers eenzelfde type zijn qua uiterlijk.
Ik probeer ook altijd op details te letten, alleen heb je zo weinig eraan als je iemand herkende aan een rode trui die daarna een geel bloesje aanheeft :')

Deze week ook (vakantie): vriendin herkende op de luchthaven mensen die op de heenreis ook in het vliegtuig zaten.
Ik :? Zoiets boeit me ook niet, en dat helpt natuurlijk ook niet.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:14:06 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071860
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Speaking of eten: hoe gaat het met jou na je operatie?
Heel erg top :Y

Doe en kan alles weer. Ietsjes sneller moe maar verder super. Val rustig af, voel me prima, eten en drinken gaat goed, dus mooi. En errggggggg blij met de beslissing destijds ^O^
pi_186071873
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Heel erg top :Y

Doe en kan alles weer. Ietsjes sneller moe maar verder super. Val rustig af, voel me prima, eten en drinken gaat goed, dus mooi. En errggggggg blij met de beslissing destijds ^O^
Fijn!
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:15:08 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071876
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:10 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja. alleen zit er nog een best deel van de krop aan.. Goed voor de bouillon iig :7
De krop als in de schildklier?
Die laatste moet je écht niet voor bouillon gebruiken iig
pi_186071884
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:29 schreef borisz het volgende:

Leuke link Boor, sla 'm ff op!
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:16:21 #255
63722 z80
I fink you freaky
pi_186071904
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

Die gebruik ik totaal niet. Hooguit een kladpapiertje met wat onleesbare krabbels. Iets opschrijven heeft voor mij geen meerwaarde.
pi_186071907
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:15 schreef Molo het volgende:

[..]

De krop als in de schildklier?
Die laatste moet je écht niet voor bouillon gebruiken iig
Nee stukken luchtpijp enzo die er nog aan zitten.. En on definieerbare pezen etc. Meer de 'aanhechting aan de schedel'

Schildklier is al weg.

Hier een bazen recept + filmpje van het verwijderen van een tong van de schedel.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:16:36 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071912
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Fijn!
Jazekers _O_
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:17:12 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071918
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:16 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nee stukken luchtpijp enzo die er nog aan zitten.. En on definieerbare pezen etc. Meer de 'aanhechting aan de schedel'

Schildklier is al weg.
Oh op die manier :D

Dan is het goed. Kun je jezelf een hartstilstand mee eten namelijk :X
pi_186071932
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh op die manier :D

Dan is het goed. Kun je jezelf een hartstilstand mee eten namelijk :X
Zie edit :7

En dat soort rommel haalt een slager wel weg hoor ;)
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:18:49 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186071951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:17 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zie edit :7

En dat soort rommel haalt een slager wel weg hoor ;)
Ik ga filmpje even kijken. Alles in me zegt dat tong vreselijk vies moet zijn maar heb het nog nooit gegeten :')

En ja, ok, maar wist niet via welke achterdeur jij deze bemachtigd had :P
pi_186071985
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ga filmpje even kijken. Alles in me zegt dat tong vreselijk vies moet zijn maar heb het nog nooit gegeten :')

En ja, ok, maar wist niet via welke achterdeur jij deze bemachtigd had :P
Gewoon bij de slager hoor :+

Doe niet al te dubieuze praktijken.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:25:55 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072060
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Gewoon bij de slager hoor :+

Doe niet al te dubieuze praktijken.
Ok ok ok :+

Ik zit vol walging te kijken... Slaat nergens op maar lijkt me lastig om opzij te zetten om te proeven :')
pi_186072074
En dan sta je in Brugge bij je hotel, blijkt de reservering pas voor morgen te zijn.
pi_186072083
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok ok ok :+

Ik zit vol walging te kijken... Slaat nergens op maar lijkt me lastig om opzij te zetten om te proeven :')
_O- ik vind 't zo lekkerder dan wanneer t versneden is als broodbeleg..
pi_186072088
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:26 schreef Myraela het volgende:
En dan sta je in Brugge bij je hotel, blijkt de reservering pas voor morgen te zijn.
_O_

Heb nog een logeerbed. 30 minuten verder.
pi_186072128
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:26 schreef FranticDJ het volgende:

_O_

Heb nog een logeerbed. 30 minuten verder.
We zijn alweer thuis. :D We wilde eerst gewoon een kamer voor vanavond boeken, maar was best duur, we hadden heel Brugge in een paar uur wel gezien en ik voelde me toch niet goed. Dus zonde van het geld voor die andere nacht, maar verder wel blij dat ik weer thuis ben.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:29:36 #267
63722 z80
I fink you freaky
pi_186072135
quote:
Prima te doen uit blik
Perziken
Mandarijnen
Ananas
Tomaten
Kidneybonen
Kapucijners
Gestoofd paardenvlees

Niet lekker uit blik
Sperziebonen
Wortel en erwtjes
Mais

Ananas uit blik? Kun je net zo goed een pak suiker in water oplossen en dat naar binnen werken. Dat spul heeft niets meer te doen met ananas.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:29:48 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072137
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:26 schreef Myraela het volgende:
:o
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:30:22 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072149
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

We zijn alweer thuis. :D We wilde eerst gewoon een kamer voor vanavond boeken, maar was best duur, we hadden heel Brugge in een paar uur wel gezien en ik voelde me toch niet goed. Dus zonde van het geld voor die andere nacht, maar verder wel blij dat ik weer thuis ben.
Gewoon morgen weer gaan joh _O_
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:31:44 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072173
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:29 schreef z80 het volgende:

[..]

Ananas uit blik? Kun je net zo goed een pak suiker in water oplossen en dat naar binnen werken. Dat spul heeft niets meer te doen met ananas.
Nee perzik dan :D

Vind peche melba nog steeds wel lekkerste ermee naar dat is omdat nostalgische redenen :+
pi_186072177
Ik heb wel 4 dozen kaaskroketten gekocht. Veel meer heb je toch niet nodig uit België.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:34:02 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072216
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:31 schreef Myraela het volgende:
Ik heb wel 4 dozen kaaskroketten gekocht. Veel meer heb je toch niet nodig uit België.
Niet mee eens, maar kaaskroketten klinkt wel zalig man _O_
pi_186072221
Oneens
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:34:27 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072222

Heerlijke track in Derry Girls, en tevens blijft Snow op mijn chirurg te lijken _O-
pi_186072230
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:34 schreef Molo het volgende:

Heerlijke track in Derry Girls, en tevens blijft Snow op mijn chirurg te lijken _O-
Origineel is beter dan dat stuk verkrachting wat op 1 staat in de top 40..
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:37:06 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072262
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:35 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Origineel is beter dan dat stuk verkrachting wat op 1 staat in de top 40..
Is ook die weer gejat? 8)7
pi_186072289
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Is ook die weer gejat? 8)7
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:38:59 #278
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186072300
quote:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk

Niet bijgelezen maar Noordwijk is echt blergh.

Zutphen! Of een srprs.me roadtrip van 2 nachtjes (is ook max 3 uur rijden volgens mij)
Kwak
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:40:13 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072320
quote:
Staat nu al schimmel op mijn trommelvliezen, bedankt!
pi_186072328
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Staat nu al schimmel op mijn trommelvliezen, bedankt!
:*

koos likt 't er wel vanaf vannacht.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:41:51 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072347
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:40 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

:*

koos likt 't er wel vanaf vannacht.
Met zijn gepelde tong zeker oO<
pi_186072369
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Met zijn gepelde tong zeker oO<
Dat weet jij beter dan ik :+
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:44:07 #283
63722 z80
I fink you freaky
pi_186072386
Kan ik van de zomer wel eens doen. Stedentrip Düsseldorf. Even kijken wat dan het handigste is. Auto en dan een parkeer uitdaging. Of hier in de stad met de trein.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:47:53 #284
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186072455
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daar wil je niet heen of juist wel? Kan me prima vermaken in en rondom Ommen.

En d'r zit echt een hele goede pizzaria :9
Ik heb 1 keer bij een pizzaria in Ommen gegeten, was vooral heeeeel erg terug naar de eighties. Is het die ene waar je niet kan pinnen naast het paard?
Kwak
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:49:22 #285
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186072479
quote:

[..]

Ik had een collega Gaius, toch niet zo’n rare naam?
Kwak
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:52:37 #286
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186072538
quote:

[..]

....
Hej ik ken (via via) ook een Galahad! Zijn broers heten echter Y.ehuda en J.oshua..
Kwak
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:53:58 #287
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186072555
Lamaar :+ sorry voor de terugleesspam :')
Kwak
pi_186072671
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik had een collega Gaius, toch niet zo’n rare naam?
Wij kennen het woord gajes (dat gaat op een basisschool vast de uitspraak worden) als een andere betekenis voor tuig van de richel. Daarom zo’n medelijden met dat joch.
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:03:57 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186072758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hej ik ken (via via) ook een Galahad! Zijn broers heten echter Y.ehuda en J.oshua..
Vrij ongewone namen wel. Val je wel mee op

Joshua vind ik wel tof _O_
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:04:24 #290
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186072772
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wij kennen het woord gajes (dat gaat op een basisschool vast de uitspraak worden) als een andere betekenis voor tuig van de richel. Daarom zo’n medelijden met dat joch.
Ja dat woord ken ik ook wel, maar ik spreek het niet helemaal hetzelfde uit. Een schwa versus de Uh uit dus...
Kwak
pi_186072839
Ik zat me net te vergapen op de Website van een juweliersgroothandel.

Maar goed

Netflix :W
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:10:27 #292
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186072942
Wij werkten vandaag in de tuin, en J en achoonpa zaagden een gat voor de nieuwe brievenbus. Met de mal die erbij zat. En te groot bleek :') en waardoor de schroefjes in het luchtledige hangen...

Dus nu zit de brievenbus vast met fucking “geen spijkers geen schroeven” montagekit... ik kon wel janken.

Tuin knapt wel op, morgen nog wat meer planten halen.

Kijkt er overigens iemand Ik vertrek? Ik erger me KAPOT aan dat stel van vanavond. Ik hoop dat ze helemaal naar de tering gaan, ze verdienen het...
Kwak
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:13:17 #293
45206 Pietverdriet
pi_186072999
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:29 schreef z80 het volgende:

[..]

Vers en rijp is het allemaal duidelijk beter, maar het hele idee van blik is conserve
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:17:08 #294
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_186073089
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:10 schreef kwakz0r het volgende:
Wij werkten vandaag in de tuin, en J en achoonpa zaagden een gat voor de nieuwe brievenbus. Met de mal die erbij zat. En te groot bleek :') en waardoor de schroefjes in het luchtledige hangen...

Dus nu zit de brievenbus vast met fucking “geen spijkers geen schroeven” montagekit... ik kon wel janken.

Kijkt er overigens iemand Ik vertrek? Ik erger me KAPOT aan dat stel van vanavond. Ik hoop dat ze helemaal naar de tering gaan, ze verdienen het...
Ik kijk het, maar altijd via NPO start, dus nog niet gezien :P
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:17:40 #295
63722 z80
I fink you freaky
pi_186073094
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vers en rijp is het allemaal duidelijk beter, maar het hele idee van blik is conserve
Dat conserven consent snap ik. Maar ananas uit blik is geen ananas meer. Tenminste zoals wij dat hier in Europa kennen.
Ik heb zat groente in glas in de kelder staan. Gaat voor een heleboel groente en fruit ook goed. Maar er zijn er ook waarbij het een stuk minder is. Boontjes uit blik is een ramp, uit glas wel redelijk.
pi_186073184
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:10 schreef kwakz0r het volgende:

Natuurlijk 🤪fraai commentaar van fokkers en ook terecht. TV / [Ik Vertrek #155] Moe worden van die blonde
Niks gehoord over een businessplan, geen gasten, en blijkbaar ook nog nooit een bed opgemaakt of personeel toegesproken. Überhaupt, mijn “ vrouwelijkheid” lees kapper en nagels hebben prioriteit.
“ altijd in de mode” als accountmanager, die dame stond als verkoopster in de primark vermoed ik.
Onbegrijpelijk.
pi_186073258
Kan je zoeken in je DM's?
pi_186073436
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Niet bijgelezen maar Noordwijk is echt blergh.

Zutphen! Of een srprs.me roadtrip van 2 nachtjes (is ook max 3 uur rijden volgens mij)
Te laat, Düsseldorf wordt t :)
pi_186073536
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik kijk het, maar altijd via NPO start, dus nog niet gezien :P
Als je een stress eter bent zou ik er een groot blok chocola bij nemen of zo.
Waaaat een druiven :')
pi_186073551
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:25 schreef FranticDJ het volgende:
Kan je zoeken in je DM's?
Kun je zoeken op FOK! ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')