quote:
Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslichtquote:Op vrijdag 5 april 2019 21:54 schreef FranticDJ het volgende:
De vrouw ligt onder zeilik ben ontzettend moe, maar kan de slaap niet vatten
Geen borrel of kaarsen in huisquote:Op vrijdag 5 april 2019 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslicht
quote:
Als een topic dicht is kun je je reactie wel nog copy pasten, je bent m dan niet kwijtquote:Op vrijdag 5 april 2019 21:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een hele reactie getypt op @:Candaasje en dan gaat het topic dicht...
Maar goed. M'n moeder heeft visueel praktisch geen voorstellingsvermogen. (Niet duidelijk of dat door haar hersenletsel komt.) Het zorgt ervoor dat ze mensen lastig herkent, want ze ziet hun gezicht niet voor zich als ze aan ze denkt. Ze herkent ze aan stem, wat ze zeggen, hoe ze doen, enzovoort. Als ze een route uitlegt, zegt ze nooit wat over herkenningspunten, want die ziet ze niet als ze aan de route denkt.
Ze schrijft wel eens verhalen, en daarin komt dus ook nauwelijks wat voor over hoe dingen eruit zien. Dat is wel fijn, want dan kun je zelf bedenken hoe het er in jouw hoofd uit ziet.Vaak zijn het ook niet al te beste schrijvers die alles heel expliciet beschrijven.
Ik snap er erg weinig van, hoe het is om dat soort dingen niet voor je te zien.
Ja dat zei ikquote:Op zaterdag 6 april 2019 07:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wakker worden bij een post over de fusiform face area en Oliver Sacks(Er bestaat ook aangeboren prosopagnosie trouwens en dat ontdekken mensen dan vaak best laat, net zoals diegene met aphantasia.)
Het is een stuk beter dan miďden in de nachts gewekt worden omdat iemand Jennifer Lopez keihard aanzet
Hoe weet je dat het precies dit lied wasquote:Op zaterdag 6 april 2019 07:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat zei ik
Wat een ordinair wijf dat eigenlijk
De enige die ik ken van haarquote:Op zaterdag 6 april 2019 07:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het precies dit lied was* Clubsoda kijkt angstvallig om zich heen
Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.quote:Op zaterdag 6 april 2019 07:56 schreef Molo het volgende:
Spijt dat ik om 20 uur ging slapen maar ik stortte echt in. Vanmiddag weer gok ik
Kijkt iemand hier Derry Girls? Ik vind het echt briljant in elkaar zitten![]()
Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuldquote:Op zaterdag 6 april 2019 08:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.
Ik heb nog wel een to-do-lijst vandaag. En avondplannen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuld
Gelukkig geen plannen op 'Kom in de kas' na
Misschien ligt er nu iemand kneiterdepressief na te schokken van een auditieve suïcidepogingquote:Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Nou echt hè? Ga je om 1 uur je muziekinstallatie uittesten, kies je dát
Ik vind het juist wel logisch. Je wil toch dat mensen je horen en irritant vinden. Dan moet je niet het risico lopen dat je hun lievelings muziek opzet.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Nou echt hè? Ga je om 1 uur je muziekinstallatie uittesten, kies je dát
Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.
Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag![]()
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.
Dat maakt voor mij leren makkelijk.
Moeten er wel aangrijpingspunten zijn, gortdroge stof is dus niet echt iets voor mij. Formules kan ik alleen snappen als ik ze 'zie'
Jammer wel dat er in onderwijs niet zoveel aandacht is voor zulke verschillende leerstrategieën en -stijlen. Zou enorm helpend zijn
Ik kende de term multiple intelligence niet, maar dat bedoel ik ook niet.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...
Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.
leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.
Onderbouwing:
https://onderzoekonderwij(...)sis-van-beelddenken/
https://www.poraad.nl/fil(...)et_onderwijs_uit.pdf
https://swv2804.nl/2015/03/02/483/
https://braams.nl/kennisv(...)aalbeeld-beelddenken
sorry, beetje een stokpaardje.
Hier inmiddels de was opgehangen, plantjes verzorgd en aardappelsalade gemaakt.quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:10 schreef FranticDJ het volgende:
Moggeh. Was al om 6u wakker. Dus maar een deur + kozijn afgelakt en naar de bakker geweest
quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.
Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag![]()
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...
Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.
leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.
Onderbouwing:
https://onderzoekonderwij(...)sis-van-beelddenken/
https://www.poraad.nl/fil(...)et_onderwijs_uit.pdf
https://swv2804.nl/2015/03/02/483/
https://braams.nl/kennisv(...)aalbeeld-beelddenken
sorry, beetje een stokpaardje.
Brugge of Gent.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
Bekenden bezoeken eens in de zoveel tijd een Hanzestadje...quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je vooral slapen/relaxen ? Of wil je een stadje bezoeken?quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Oliver Sacks gaat op lijstje met te lezen boeken, dankjewelquote:Op zaterdag 6 april 2019 04:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Als een topic dicht is kun je je reactie wel nog copy pasten, je bent m dan niet kwijt
En yep, dat komt regelmatig voor na hersenletsel,waarbij algemene visualisatie iets anders is dan gezichtsherkenning. Dat is zo specifiek en vanuit evolutie zo belangrijk geweest voor ons als dieren dat het een apart stukje hersenen is.
Zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie
De briljante en geweldige en superleuke schrijver en neuroloog Oliver Sacks had dit zelf ook, aangeboren in zijn geval.
Schreef veel over neurologische symptomen/verschijnselen. Als je zijn boeken leest (dikke aanrader) zal je ook redelijk wat herkennen rondom je moeder gok ik, maar daarnaast gewoon voor iedereen die breed geïnteresseerd is geweldig leesmateriaal
Den Bosch?quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Delft (zou ik nooit bedenken)
Doesburg (zie Delft)
Rest stuit op oud.
Tnx
Gewoon Delft doenquote:Op zaterdag 6 april 2019 13:44 schreef Vanyel het volgende:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk
Gaat lekker zo. Krijgen we weer keuzestress
Goed voer ook daarquote:
Groningen en Düsseldorfquote:Op zaterdag 6 april 2019 13:44 schreef Vanyel het volgende:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk
Zit je nou alweer in Zwitserland? GVD, jaloers!quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Groningen en DüsseldorfDalfsen is suf, daar wil je niet heen. Ommen ook denk ik.
Ik ben nu in Basel, da's ook leuk maar een beetje te ver
Haarlem, Bloemendaal, Overveen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 12:42 schreef Vanyel het volgende:
Eten, drinken, koffiedrinken, beetje lopen, dat soort. Veel meer actiefs hoeft het niet te zijn. Die eerste link oogt wel leuk, al dacht ik automatisch meer aan stadlocatie.
Breng ze nou niet op ideeën. We worden al overspoeld door turistas.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:52 schreef Bluezz het volgende:
Haarlem, Bloemendaal, Overveen.
Pittoreske dingetjes in de buurt, kennemerduinen, wisenten spotten, vogelmeer in de duinen, koffiedrinken bij de kleine stationnetjes, bezoekerscentrum met een leuk meer erachter op de zeeweg.
Hmmzz nee, ik hoor dat de locals daar het niet zo op toeristen hebben. Voor je het weet zijn je banden lek gestoken oid.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Haarlem, Bloemendaal, Overveen.
Pittoreske dingetjes in de buurt, kennemerduinen, wisenten spotten, vogelmeer in de duinen, koffiedrinken bij de kleine stationnetjes, bezoekerscentrum https://www.np-zuidkennem(...)um-de-kennemerduinen met een leuk meer erachter op de zeeweg. https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html en zuks.
Ja, leukquote:Op zaterdag 6 april 2019 13:44 schreef Molo het volgende:
Ik heb een keer via Airbnb een woonboot gehuurd. Ook tof voor een weekendje
Hele andere wereld
Auto?quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed voer ook daar
ICE is als je goed plant ongeveer ¤40,- voor een retourtje en je bent er in no-time.
(Ga ik over drie weken doen met vriendinnen)
Ommen is leuk als je van natuur houdt en vanuit het centrum het bos in wilt kunnen wandelen. Dalfsen is niet wat..quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Groningen en DüsseldorfDalfsen is suf, daar wil je niet heen. Ommen ook denk ik.
Ik ben nu in Basel, da's ook leuk maar een beetje te ver
ICE is trein dus ik gok daaropquote:Op zaterdag 6 april 2019 13:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Auto?
Nog tips van Düsseldorf kenners over m.n. eten of slapen?
Ik geloof dat gezien de overweldigende keuzemogelijkheden het unieke selling point van buitenland wel lekker scoort.
Ik bahdoel dat ik niet zo goed snap waarom ICE want autoquote:Op zaterdag 6 april 2019 14:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
ICE is trein dus ik gok daarop
Ddorf schijnt hele goede sushi te hebbenIk weet niet waar
Koreaansquote:Op zaterdag 6 april 2019 13:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed voer ook daar
ICE is als je goed plant ongeveer ¤40,- voor een retourtje en je bent er in no-time.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:56 schreef Vanyel het volgende:
Hmmzz nee, ik hoor dat de locals daar het niet zo op toeristen hebben. Voor je het weet zijn je banden lek gestoken oid.
Wel eens een pizza der pizza's gegeten daar. Maar ook geen idee waar. Heel klein zaakje, voor toilet moest je naar boven en het was tussen de stad en het station.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
ICE is trein dus ik gok daarop
Ddorf schijnt hele goede sushi te hebbenIk weet niet waar
Ben je al weer terug? Laatste dagen nog beetje leuk weer gehad?quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net thuis, geen zin om vanuit het station met koffer door de supermarkt te hobbelen dus nu broodje met bitterballen. Omdat ik geen kroketten meer bleek te hebben
Nee, zeker gisteren was het verschrikkelijk: voortdurend bewolking en wind en tegen de avond een wolkbreukquote:Op zaterdag 6 april 2019 14:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben je al weer terug? Laatste dagen nog beetje leuk weer gehad?
Wat ontzettend jammer, ik heb gehoord dat het echt een heel mooi eiland is. Ga je nog wel een keer terug (met mooi weer verzekering)?quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, zeker gisteren was het verschrikkelijk: voortdurend bewolking en wind en tegen de avond een wolkbreuk![]()
Het is vandaag warmer in NL dan wij het de afgelopen week hebben gehad.
Mijn jurkje, sandalen en een shirt met korte mouwen zijn ongebruikt retour gekomen. Wat was ik blij met mijn fleece vest![]()
Maar we zagen het aankomen, dus gisteren vooral binnen programma gepland. War rooms en museum van The Knights Hospitaliers. En een rondje met de stadsbus gedaan, omdat we toch een weekkaart hadden.
Düsseldorf is geweldig, veel te lang niet meer geweest.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, leuk
Misschien moet ik Düsseldorf toch ook eens gaan bezoeken. Kom er nu alleen voor het vliegveld.
quote:
We zijn afhankelijk van oppastijden, dus zou ons zo'n 190 euro kosten. Plus overstap om naar station te gaan en langere reistijd dan auto. En we rijden diesel.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed voer ook daar
Dat klinkt niet als de vakantie die je je had voorgesteldquote:Op zaterdag 6 april 2019 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ontzettend jammer, ik heb gehoord dat het echt een heel mooi eiland is. Ga je nog wel een keer terug (met mooi weer verzekering)?
Enneh die kleding schoon terug, dat heb ik een keer in Marokko gehad. Regen/storm en dan 8 van de 11 dagen. De strandverlenging heb ik in bed doorgebracht. Hotel was heel open, ontbijt en avondeten was in de open lucht, en omdat niemand naar strand ging of op excursie bleef iedereen daar ook lunchen en was er op de laatste dag niet genoeg te eten, kreeg iedereen hetzelfde.
Ja dat begrijp ik dan goed hoor.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
[..]
We zijn afhankelijk van oppastijden, dus zou ons zo'n 190 euro kosten. Plus overstap om naar station te gaan en langere reistijd dan auto. En we rijden diesel.
Auto it is.
En Düsseldorf it is.
Tnx![]()
Wat een onzinquote:Op zaterdag 6 april 2019 13:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hmmzz nee, ik hoor dat de locals daar het niet zo op toeristen hebben. Voor je het weet zijn je banden lek gestoken oid.
quote:Enkel spannende zwembroeken zijn toegelaten voor de mannen
Ik kan geen andere versies (origineel) vinden helaas. Ken dit als Rotterdams liedjequote:Op zaterdag 6 april 2019 14:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat klinkt niet als de vakantie die je je had voorgesteld
Maar ja, dat is het risico als je een locatie op het weer uitzoekt.
Ik zou ooit best wel eens terug willen naar Malta. Mooi eiland, heel aardige mensen, fantastisch eten en ik zou graag meer zien van Gozo. Maar staat niet op mijn binnenkort-te-doen lijst, zeg maar.
Nu ik thuis ben merk ik wel dat ik mijn zeebenen weer wat moet ontwennen
Sauna met zwembroek???quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Hihi, ik Ben op de site van een sauna hier in de buurt aan het kijken. Ze willen zeggen dat mannen alleen maar strakke zwembroeken aanzogen. Ik vind dit leuker:
[..]
Sommige mensen hebben ook geen plezier aan seks hebben. Verschil moet er zijnquote:Op zaterdag 6 april 2019 14:23 schreef Bluezz het volgende:
Overigens nooit het plezier van een sauna begrepen.
Na de regen van gisteren (waarbij het meeste Malta nog scheen te hebben gemist) deinde het bootje aardig ja.quote:
Yupquote:Op zaterdag 6 april 2019 14:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben ook geen plezier aan seks hebben. Verschil moet er zijn
Dat zou zooo fout zijnquote:Op zaterdag 6 april 2019 14:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Hihi, ik Ben op de site van een sauna hier in de buurt aan het kijken. Ze willen zeggen dat mannen alleen maar strakke zwembroeken aanzogen. Ik vind dit leuker:
[..]
Ja, toevallig! Een van de beste vriendinnen van mijn lief woont hier al een poos en we wilden op bezoek. Kunnen bij haar slapen en je vliegt voor 75 euro p.p. heen en weer, prima wel.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Zit je nou alweer in Zwitserland? GVD, jaloers!
Lekker!quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:34 schreef golfer het volgende:
Het begint heerlijk te ruiken in de keuken.
Ben bezig een originele ragu Bolognese te maken.
Gelijk heb jequote:Op zaterdag 6 april 2019 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, toevallig! Een van de beste vriendinnen van mijn lief woont hier al een poos en we wilden op bezoek. Kunnen bij haar slapen en je vliegt voor 75 euro p.p. heen en weer, prima wel.
Wij sliepen in NH city nord, wat als voordeel had dat het redelijk goed te bereiken is met de auto en je in de omliggende zijstraten gratis kan parkeren. Vlakbij het hotel rijdt een S-bahn naar de binnenstad. De Koreaan waar wij waren is helaas gesloten zag ik. Maar ga in ieder geval Japans of Koreaans eten daar, dat kan bijna overal wel want er wonen heel veel Aziaten.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
[..]
We zijn afhankelijk van oppastijden, dus zou ons zo'n 190 euro kosten. Plus overstap om naar station te gaan en langere reistijd dan auto. En we rijden diesel.
Auto it is.
En Düsseldorf it is.
Tnx![]()
Och, wat ligt er dan een deel van wie je bent/was plots letterlijk en figuurlijk op straat.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker!
Hier staat draadjesvlees op. Beetje voor mij en veel voor de nog zieke buurman. Hij is er dol op maar zijn vrouw lust het niet. Hij maakt het nooit voor zichzelf en zij dus ook niet.
Fietste hier net door de buurt en zag dat er een huis werd leeggehaald (2 weken geleden iemand overleden, de traumaheli is voor niets gekomen). Maar daar woonde waarschijnlijk een hoarder. Heel veel zooi op een grote kar en heel heel heel veel zooi nog in de achtertuin. Van boven werd er van alles naar beneden gegooid.
Ik heb eigenlijk geen idee wie daar woonde. Verbaasde me in de winter altijd wel over het enorme formaat TV dat er stond in zo'n heel klein na oorlogs arbeiders woninkje. Daar moest je echt omheen lopen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, wat ligt er dan een deel van wie je bent/was plots letterlijk en figuurlijk op straat.
Oliver Sacks ookAltijd met veel plezier zijn boeken gelezen. De film Awakenings was ook gebaseerd op een boek van hem.
Ik heb overigens ook (een milde vorm van?) prosopagnosie. Ik ben altijd heel bang om iemand niet te herkennen. Bijv als we hebben afgesproken op een druk station. En dan gaat het ook gewoon om vrienden en familieledenIk heb mezelf al met regelmaat aan dezelfde mensen voorgesteld. Ik kan soms ook heel lang in de spiegel naar mezelf kijken en mijn gezicht dan....raar vinden. En mezelf herkennen op foto's en dergelijke vind ik ook moeilijk
Ik ben goed in het herkennen van delen van een gezicht. Iemands haar, neus, soort jas. Stem, lach etc ook geen probleem. Alleen een gezicht, tussen allemaal andere gezichten...ja, dat is wel een dingetje.
Absoluutquote:Op zaterdag 6 april 2019 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat lijkt me echt onpraktisch Isa![]()
Ik heb geen idee of ik een beelddenker of een niet beelddenker ben. Bestaat er een tussenvorm?
Ja sommige dingen kun je beter niet goedkoop kopen. Is nog link ook. Best regelmatig ernstige verwondingen mee gezien (spat uit elkaar, schiet weg etc)quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:46 schreef golfer het volgende:
Boorkop van waaibomenboormachine brak dus gewoon af toen ik even een gaatje in een buitenmuur wilde boren.
Nieuwe besteld.
Ja, ontzettend lastigquote:Op zaterdag 6 april 2019 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat lijkt me echt onpraktisch Isa![]()
Ik heb geen idee of ik een beelddenker of een niet beelddenker ben. Bestaat er een tussenvorm?
Wow. linke shit.. Zijn best goede tolletjes te koop voor niet al te veel geldquote:Op zaterdag 6 april 2019 15:46 schreef golfer het volgende:
Boorkop van waaibomenboormachine brak dus gewoon af toen ik even een gaatje in een buitenmuur wilde boren.
Nieuwe besteld.
Ik kan hele einden lezen en daar een heleboel uit opmaken. Maar om het echt te -snappen- moet ik het uittekenen en bekijken.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Absoluut
Allerlei mengvormen ook. Mensen zijn goddank niet zo makkelijk in hokjes te vangen
Daar wil je niet heen of juist wel? Kan me prima vermaken in en rondom Ommen.quote:
quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:53 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wow. linke shit.. Zijn best goede tolletjes te koop voor niet al te veel geldVoor het sporadische gaatje is parkside van de Lidl best wel goed.
Ik heb 1x m'n accutol gekoptDacht een gat van 8 cm wel met 1 hand te kunnen. Ging ook wel, tot ie hapte
Broeksriemclip die aan de accu zat miste m'n oog op een haar na, maar beukte wel keihard in m'n wenkbrauw.. Paar hechtingen rijker..
Ja dit dus.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja sommige dingen kun je beter niet goedkoop kopen. Is nog link ook. Best regelmatig ernstige verwondingen mee gezien (spat uit elkaar, schiet weg etc)
Een linkmiegel is hier een sluw achterbaks iemand?quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:56 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Ja dit dus.
Of gewoon een linkmiegel zijn
Dat is dan weer de verwerking, secundair. Weer een andere route in je brein, maar werkt voor veel mensen ditquote:Op zaterdag 6 april 2019 15:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kan hele einden lezen en daar een heleboel uit opmaken. Maar om het echt te -snappen- moet ik het uittekenen en bekijken.
Of gevaarlijk persoon toch?quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een linkmiegel is hier een sluw achterbaks iemand?
Ik heb A4 formaat schrijfboeken met een harde kaft; verbruik er 2 a 3 per jaar.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is dan weer de verwerking, secundair. Weer een andere route in je brein, maar werkt voor veel mensen dit
Net zoals dat zelfstandig een tekst of samenvatting of tekening nav geleerde informatie ervoor zorgt dat je veel beter onthoudt en kan verwerken in je brein.
En schrijven, met oldskool pen/potlood is ook weer beter dan digitaal.
Fascinerend blijft het toch![]()
Vriend van me heeft nav een in whisky gedompeld gesprek met mij hierover voor zijn werk (technisch consultant, altijd onderweg) zo'n fancy tablet gekocht waar je op kunt schrijven alsof het een notitieblok is. Geweldig
Heb eigenlijk altijd bij boren de boormachine in de hoogste stand van de slip staan ipv de boor stand. Zeker met speedboren of boren in staal.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:53 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wow. linke shit.. Zijn best goede tolletjes te koop voor niet al te veel geldVoor het sporadische gaatje is parkside van de Lidl best wel goed.
Ik heb 1x m'n accutol gekoptDacht een gat van 8 cm wel met 1 hand te kunnen. Ging ook wel, tot ie hapte
Broeksriemclip die aan de accu zat miste m'n oog op een haar na, maar beukte wel keihard in m'n wenkbrauw.. Paar hechtingen rijker..
Die kunnen ze dus beter overtekenen als ze willen dat het beter blijft hangenquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb A4 formaat schrijfboeken met een harde kaft; verbruik er 2 a 3 per jaar.
Altijd rijtje stifjes, pen en potlood eraan geklemd.
Soms komen mensen langs, bladeren mijn boek door en nemen even fotootje van een (deel) ontwerp wat er in is uitgewerkt.
Zoals ik het zo lees klopt de mijne ook niet geloof ikquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In die betekenis ken ik het niet, iig.
Ach ik denk niet dat ze het willen onthouden; het is wel fijn als dergelijke mensen wegvoorbereiders zijn die daarna, als ik het formeel uitgetekend ergens presenteer, vreselijk zitten te knikken met het idee dat het hun eigen plan wasquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Die kunnen ze dus beter overtekenen als ze willen dat het beter blijft hangen
Ik ken iemand die Eppo heet.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoals ik het zo lees klopt de mijne ook niet geloof ik![]()
Ah well
Eppo dan
Ook ondergewaardeerd
"Eppo hol ie mien klompen eem vast, want dat meidie wil met mie daansen"quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoals ik het zo lees klopt de mijne ook niet geloof ik![]()
Ah well
Eppo dan
Ook ondergewaardeerd
Dan ben je ook echt genaaid door je ouders zegquote:
Ja als in 'pas op voor die vent' ipv 'die vent doet gevaarlijk en moet zelf oppassen'quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Eppo hol ie mien klompen eem vast, want dat meidie wil met mie daansen"
https://www.encyclo.nl/begrip/linkmiegel
Hier staat wel gevaarlijk persoon. Maar volgens mij is dat wat anders dan iemand die gevaarlijke dingen doet.
Benoemen?quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan ben je ook echt genaaid door je ouders zeg
Net als Tietske ofzo, whyyy
Het ergste blijft voor mij een oud collega die hun zoon de naam Gaius gaf. Zij woonden toen in het buitenland, niets aan de hand. Maar ik ben benieuwd hoe ze de jongen nu noemen nu ze weer in Nederland wonen. Dat is gewoon kindermishandeling.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan ben je ook echt genaaid door je ouders zeg
Net als Tietske ofzo, whyyy
Heb nu een Bosch hamerboor van de Karwei besteld.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:53 schreef FranticDJ het volgende:
Zijn best goede tolletjes te koop voor niet al te veel geldVoor het sporadische gaatje is parkside van de Lidl best wel goed.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb nu een Bosch hamerboor van de Karwei besteld.
Ik Adriaanquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Benoemen?
Als ik was benoemd was m'n roepnaam denk ik Koos geweest.
(M'n opa had een naam, Hilko, maar werd altijd Koos genoemd)
Ja dat vertelde je een keer. Phehehe, damn man.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het ergste blijft voor mij een oud collega die hun zoon de naam Gaius gaf. Zij woonden toen in het buitenland, niets aan de hand. Maar ik ben benieuwd hoe ze de jongen nu noemen nu ze weer in Nederland wonen. Dat is gewoon kindermishandeling.
Wat is er mis met die naam dan?quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het ergste blijft voor mij een oud collega die hun zoon de naam Gaius gaf. Zij woonden toen in het buitenland, niets aan de hand. Maar ik ben benieuwd hoe ze de jongen nu noemen nu ze weer in Nederland wonen. Dat is gewoon kindermishandeling.
Oow ik ken er best een boel...quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat vertelde je een keer. Phehehe, damn man.
Ik heb een Gerda naam, die vergeet gelukkig vrijwel niemand dan weer want op mij na is 70+ met deze naam
Jeugdkennis van me heette zo. Zijn broer heette Galahadquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:14 schreef FranticDJ het volgende:
Gaius.. hahahahah
Naja.. Gaylord is ook een doodnormale naam in de UK.
In Groningen ook wel.quote:
Z'n vader heette Lancelot?quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Jeugdkennis van me heette zo. Zijn broer heette Galahad
....
Dit helpt nietquote:
Bijbels figuur en Romeinse jurist.quote:
Jij bent ook een geval apart jaquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Z'n vader heette Lancelot?
Ach. ik ben de enige kerel die ik ken met mijn naam. De rest heeft een ander watermerk
En niemand kan 'm goed schrijven/uitsprekenideaal
Judasquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bijbels figuur en Romeinse jurist.
Zijn wel meer mensen naar bijbelse figuren genoemd.
Spreek het eens hardop uitquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bijbels figuur en Romeinse jurist.
Zijn wel meer mensen naar bijbelse figuren genoemd.
Pippi kan ik me voorstellen, maar Daphne is toch niks mis mee? Kan ergere namen bedenken.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:16 schreef Tele6 het volgende:
M'n moeder wilde me Pippi noemen en m'n vader Daphne. Uiteindelijk hebben ze meerdere namen in een pet gestopt en een lootje getrokken. Gelukkig was het lot me goed gezind. M'n broer ook, want die is gelukkig geen meisje geworden met z'n rode haar en dan Pippi...
Tuig, schorem, op de straat spugende rondhangers, kleptomane jeugd. Enz. Gajes.quote:
Ah ik zocht op gajus en vond toen ook niksquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Tuig, schorem, op de straat spugende rondhangers, kleptomane jeugd. Enz. Gajes.
Beginnend met DJ, minimaal één Y en zo moeilijk mogelijk geschreven want dat is origineelquote:
Airwreckahquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beginnend met DJ, minimaal één Y en zo moeilijk mogelijk geschreven want dat is origineel
Hier nietquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die heten Geert en Jozef en de vrouwtjes Ria en Griet
marie jeannequote:Op zaterdag 6 april 2019 16:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier niet
Donny, Romyna, Annechien, Wilmine, Chérie, Jordan, Anscho
Ja een van die namen heeft een voormalig woonwagenbewoonster die ik ken ook...quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier niet
Donny, Romyna, Annechien, Wilmine, Chérie, Jordan, Anscho
Have funquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:37 schreef FranticDJ het volgende:
Goed. Genoeg leedvermaak.
De zon breekt door, even langs de slager om de tong op te halen en dan naar 't strand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Have fun
Ik ga nog even wat schurenOh. Niet eens tegen Koos?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vis is dan weer een Scheveningse naamquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja een van die namen heeft een voormalig woonwagenbewoonster die ik ken ook...![]()
Anscho, hoop niet dat die vis van achternaam heet
En zie trouwens bewust vrouwtjes hier omdat ze dat zelf ook zeggen. Mochten hier mensen over gaan vallen
Vanavond weer, als de zon onder isquote:
Zijn die niet veelal om 16u gesloten?quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:37 schreef FranticDJ het volgende:
Goed. Genoeg leedvermaak.
De zon breekt door, even langs de slager om de tong op te halen en dan naar 't strand
Weet ik veel. Ze hebben ook een achterdeur.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn die niet veelal om 16u gesloten?
De deurbelquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ze hebben ook een achterdeur.
Nu echt weg.
Bij Daphne stel ik me altijd zo'n blond langharig meisjesachtig hockeytype voor.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Pippi kan ik me voorstellen, maar Daphne is toch niks mis mee? Kan ergere namen bedenken.
Ik zou zelf overigens liever Gradus heten dan Djaylano of Djayson. (Of Raaf of Storm)
Donkere stekeltjes?quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bij Daphne stel ik me altijd zo'n blond langharig meisjesachtig hockeytype voor.
Je kent me niet, maar ik ben zeg maar het tegenovergestelde daarvan
Fijn. En wauwquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Boh, lekker dagje zeg. We hebben ontzettend veel gedaan en nu heb ik nog dik 1,5 uur om me te douchen en even te liggen voor we straks uit eten gaan. We vieren dat we gisteren 16 jaar samen waren
Ik stem broccoliquote:Op zaterdag 6 april 2019 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond ga ik een mooi stuk kabeljauw bakken, met een saffraan/witte wijn/roomsaus, aardappelpuree denk ik en twijfel nog over de groente, gestoomde broccoli of boontjes.
Nicequote:Op zaterdag 6 april 2019 16:57 schreef golfer het volgende:
Wij gaan dit jaar voor het record van 21 jaar samen.
Voel ik daar een motor aankomenquote:Op zaterdag 6 april 2019 17:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
NiceWij gaan naar de 14 dit jaar, ook een (ruim) record.
Vandaag in het kader van mijn midlife crisis light op de playstation 4 met racestuurtje online F1 zitten spelen met een vriend. Kansloos edoch bijzonder vermakelijk. Oh ja, en een riante tweede vakantie verdiend door de belastingaangifte in te vullen
Ga er vanuit dat het hiermee opgelost isquote:
*kuch* 15quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
NiceWij gaan naar de 14 dit jaar, ook een (ruim) record.
Leuk! Waar gaan jullie uit eten?quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Boh, lekker dagje zeg. We hebben ontzettend veel gedaan en nu heb ik nog dik 1,5 uur om me te douchen en even te liggen voor we straks uit eten gaan. We vieren dat we gisteren 16 jaar samen waren
Haha dit vind ik altijd zo mooiquote:Op zaterdag 6 april 2019 17:47 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
*kuch* 15
Waarvan 5 getrouwd.. (volgens de datum in mijn ring)
We gaan Indonesisch eten in Bredaquote:Op zaterdag 6 april 2019 17:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk! Waar gaan jullie uit eten?
Ik ben met zus naar Scheveningen geweest (high tea gegeven voor haar verjaardag) en heb vnv n feest van n collega die 60 is geworden. In een afgehuurde schuur met heel veel drank, eten en waarschijnlijk muziek van Jannes.
Zoals jij je omschrijft, ken ik een Daphnequote:Op zaterdag 6 april 2019 17:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bij Daphne stel ik me altijd zo'n blond langharig meisjesachtig hockeytype voor.
Je kent me niet, maar ik ben zeg maar het tegenovergestelde daarvan
Jannesquote:Op zaterdag 6 april 2019 17:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik ben met zus naar Scheveningen geweest (high tea gegeven voor haar verjaardag) en heb vnv n feest van n collega die 60 is geworden. In een afgehuurde schuur met heel veel drank, eten en waarschijnlijk muziek van Jannes.
Dat gaan wij morgen doen in Haarlem bij een nieuwe tent: http://samabe.nl/quote:
Het moet je genre zijn, maar er zijn minderequote:Op zaterdag 6 april 2019 17:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk!quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:29 schreef borisz het volgende:
Thuis na een dag wandelen en boodschappen doen.
Helaas brak het zonnetje net te laat door.
Etappe 4 van het Noord-Hollandpad was mooi tussen de bloembollen en op diverse dijken tussen de schapen. Wel pittig, sommige stukken had nog behoorlijk hoog gras.
Hihi, ja, als ik een Daphne was geworden had het ook wel gewerkt. Tegenwicht tegen alle hockeyende Daphnesquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoals jij je omschrijft, ken ik een Daphne
Wat maak je?quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Na een kleine week van uit eten vandaag makkelijke hap thuis.
Correcter is: wat warm ik opquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat maak je?
Ik had ook makkelijke hap, ook wel bekend als comfort food. Gisteren en eergisteren was het me niet gelukt om zinnig avondeten te koken, dus win dat dat nu wel gingIk had curry met linzen, wortel en bloemkool.
In ieder geval in mijn WA. Ik heb deze week wat van zijn foto’s gereproduceerd.quote:
Ja, het was lekkerquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Correcter is: wat warm ik op
Saté uit een pakje, erwtjes en worteltjes uit blik en daar kook ik ‘from scratch’ rijst bij.
Mijn ultieme makkelijke comfort food
Fijn dat koken vandaag wel lukteWas het lekker?
Ik lust die uit een pot niet eensquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, het was lekker
Ik kan de halve week wel curry eten
Zo hee, helemaal zelf rijst gekookt nog![]()
![]()
Ik gooi dan liever de laatste paar minuten diepvrieserwtjes op de rijst, die vind ik lekkerder dan die uit pot
Ik moet nog gaan ‘koken’quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, het was lekker
Ik kan de halve week wel curry eten
Zo hee, helemaal zelf rijst gekookt nog![]()
![]()
Ik gooi dan liever de laatste paar minuten diepvrieserwtjes op de rijst, die vind ik lekkerder dan die uit pot
Ik heb ze al héél lang niet meer op, dus ik kan het eigenlijk niet zeggen.quote:
Awwquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik moet nog gaan ‘koken’![]()
Late lunch en zo. En ik moet ervoor opstaan maar de kat ligt zo heerlijk op me.
Diepvries erwtjes zijn ook
Dat had bij mij slecht gewerktquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb ze al héél lang niet meer op, dus ik kan het eigenlijk niet zeggen.
M'n moeder gebruikte dat als dreigement als we mopperden dat ze niet genoeg had gekookt. "Ik kan ook wel een potje erwtjes en worteltjes erbij opwarmen" - en dan hielden we gauw onze mond en aten we wel wat meer toetje
Maar je hebt nu toch al gegeten?quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Aww
Ik overweeg om naar vrienden die een klein eindje verderop wonen te gaan, om hun katten te knuffelen. Maar hun katten zijn een beetje wild en je hebt geen garantie dat ze überhaupt in je buurt willen komenDe laatste keer dat ik daar kwam eten had ik de kat-van-eten-weghoud-taak en dat hebben ze me de hele avond kwalijk genomen
Truequote:Op zaterdag 6 april 2019 19:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, je was dan toch ook gestopt met mopperen?
Überzachte snotterige blikworteltjesquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:05 schreef FranticDJ het volgende:
Blik/Potgroenten die altijd net een stapje te gaar zijn
Ik vind dat voor mezelf altijd twijfelachtig. Leesbaar schrijven kost me al mijn aandacht (matige motoriek), dan blijft er echt niks over van wát ik schrijf.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:59 schreef Molo het volgende:
En schrijven, met oldskool pen/potlood is ook weer beter dan digitaal.
Gemiddeld, dus misschien voor jou nietquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dat voor mezelf altijd twijfelachtig. Leesbaar schrijven kost me al mijn aandacht (matige motoriek), dan blijft er echt niks over van wát ik schrijf.
Wij zouden echt moeten gaan samenwonenquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Gemiddeld, dus misschien voor jou niet![]()
Verder: potgroenten, en al helemaal worteltjes en erwtjes
Ik ben heel speesjaalquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Gemiddeld, dus misschien voor jou niet![]()
Verder: potgroenten, en al helemaal worteltjes en erwtjes
Champignons? Serieus?quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Prima te doen uit blik
Perziken
Mandarijnen
Ananas
Tomaten
Champignons en andere paddestoelen
Kidneybonen
Kapucijners
Gestoofd paardenvlees
Niet lekker uit blik
Sperziebonen
Wortel en erwtjes
Mais
Moet de eerste soep die niet bremzout is nog ontdekken
Soep uit zak van de Lidl, de bioversie, is flink primaquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Prima te doen uit blik
Perziken
Mandarijnen
Ananas
Tomaten
Kidneybonen
Kapucijners
Gestoofd paardenvlees
Niet lekker uit blik
Sperziebonen
Wortel en erwtjes
Mais
Nee neequote:Op zaterdag 6 april 2019 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wij zouden echt moeten gaan samenwonen![]()
Doe jij schuren en schilderen en eet ik potgroenten
Tongquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:59 schreef FranticDJ het volgende:
Champignons uit blik of pot heb ik nog liever dan die vieze dingen die op een diepvriespizza zitten. Man wat is dat ranzig.
Tong net in water met zout gelegd
Koos zorgt voor lekker eten voor mequote:Op zaterdag 6 april 2019 20:03 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Achter Kaap Koos schuren is toch beter?
Wat is je doel? Wat wil je plamuren en wat wil je kitten?quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:03 schreef Molo het volgende:
Hier zitten wat klusmensen dus vraag het gewoon hier:
Welke kit en welke plamuur zijn te koop bij een DHZ zaak en aan te raden voor buiten?
Speaking of eten: hoe gaat het met jou na je operatie?quote:
Eerst effe bloed er uit trekken oor een nachtje.quote:
Kozijnenquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wat is je doel? Wat wil je plamuren en wat wil je kitten?
Nomnomnomnomquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:06 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Eerst effe bloed er uit trekken oor een nachtje.
Morgen spoelen..
Dan ff opkoken 20 minuten. Ranzigheid er af scheppen en in schoon water nog een 3-4u laten koken tot ie gaar is..
Dan pellen.. Snijden.. Madeirasaus bouwen. Aardappelkroketten bakken (of friet halen)..
Jij gaat ook meer af op je gehoor? Wat voor mij het beste werkt.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, wat ligt er dan een deel van wie je bent/was plots letterlijk en figuurlijk op straat.
Oliver Sacks ookAltijd met veel plezier zijn boeken gelezen. De film Awakenings was ook gebaseerd op een boek van hem.
Ik heb overigens ook (een milde vorm van?) prosopagnosie. Ik ben altijd heel bang om iemand niet te herkennen. Bijv als we hebben afgesproken op een druk station. En dan gaat het ook gewoon om vrienden en familieledenIk heb mezelf al met regelmaat aan dezelfde mensen voorgesteld. Ik kan soms ook heel lang in de spiegel naar mezelf kijken en mijn gezicht dan....raar vinden. En mezelf herkennen op foto's en dergelijke vind ik ook moeilijk
Ik ben goed in het herkennen van delen van een gezicht. Iemands haar, neus, soort jas. Stem, lach etc ook geen probleem. Alleen een gezicht, tussen allemaal andere gezichten...ja, dat is wel een dingetje.
Ik denk wel in plaatjes en herken ook mensen, zeker na een paar keer ontmoeten, maar gezichten zijn echt niet mijn ding. Bij films soms ook lastig als de spelers eenzelfde type zijn qua uiterlijk.quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Jij gaat ook meer af op je gehoor? Wat voor mij het beste werkt.
En plaatjes denken is hier ook minimaal. Doe mij maar de kale feiten zonder alle franjes er rond om heen. Werkt voor mij een stuk beter.
Heel erg topquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Speaking of eten: hoe gaat het met jou na je operatie?
Fijn!quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Heel erg top
Doe en kan alles weer. Ietsjes sneller moe maar verder super. Val rustig af, voel me prima, eten en drinken gaat goed, dus mooi. En errggggggg blij met de beslissing destijds
De krop als in de schildklier?quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:10 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja. alleen zit er nog een best deel van de krop aan.. Goed voor de bouillon iig
Leuke link Boor, sla 'm ff op!quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:29 schreef borisz het volgende:
Thuis na een dag wandelen en boodschappen doen.
Helaas brak het zonnetje net te laat door.
Etappe 4 van het Noord-Hollandpad was mooi tussen de bloembollen en op diverse dijken tussen de schapen. Wel pittig, sommige stukken had nog behoorlijk hoog gras.
Die gebruik ik totaal niet. Hooguit een kladpapiertje met wat onleesbare krabbels. Iets opschrijven heeft voor mij geen meerwaarde.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb A4 formaat schrijfboeken met een harde kaft; verbruik er 2 a 3 per jaar.
Altijd rijtje stifjes, pen en potlood eraan geklemd.
Soms komen mensen langs, bladeren mijn boek door en nemen even fotootje van een (deel) ontwerp wat er in is uitgewerkt.
Nee stukken luchtpijp enzo die er nog aan zitten.. En on definieerbare pezen etc. Meer de 'aanhechting aan de schedel'quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:15 schreef Molo het volgende:
[..]
De krop als in de schildklier?
Die laatste moet je écht niet voor bouillon gebruiken iig
Oh op die manierquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee stukken luchtpijp enzo die er nog aan zitten.. En on definieerbare pezen etc. Meer de 'aanhechting aan de schedel'
Schildklier is al weg.
Zie editquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh op die manier
Dan is het goed. Kun je jezelf een hartstilstand mee eten namelijk
Ik ga filmpje even kijken. Alles in me zegt dat tong vreselijk vies moet zijn maar heb het nog nooit gegetenquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Zie edit
En dat soort rommel haalt een slager wel weg hoor
Gewoon bij de slager hoorquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ga filmpje even kijken. Alles in me zegt dat tong vreselijk vies moet zijn maar heb het nog nooit gegeten
En ja, ok, maar wist niet via welke achterdeur jij deze bemachtigd had
Ok ok okquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Gewoon bij de slager hoor
Doe niet al te dubieuze praktijken.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ok ok ok
Ik zit vol walging te kijken... Slaat nergens op maar lijkt me lastig om opzij te zetten om te proeven
quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:26 schreef Myraela het volgende:
En dan sta je in Brugge bij je hotel, blijkt de reservering pas voor morgen te zijn.
We zijn alweer thuis.quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:26 schreef FranticDJ het volgende:
Heb nog een logeerbed. 30 minuten verder.
Ananas uit blik? Kun je net zo goed een pak suiker in water oplossen en dat naar binnen werken. Dat spul heeft niets meer te doen met ananas.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Prima te doen uit blik
Perziken
Mandarijnen
Ananas
Tomaten
Kidneybonen
Kapucijners
Gestoofd paardenvlees
Niet lekker uit blik
Sperziebonen
Wortel en erwtjes
Mais
quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:26 schreef Myraela het volgende:
En dan sta je in Brugge bij je hotel, blijkt de reservering pas voor morgen te zijn.
Gewoon morgen weer gaan johquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
We zijn alweer thuis.We wilde eerst gewoon een kamer voor vanavond boeken, maar was best duur, we hadden heel Brugge in een paar uur wel gezien en ik voelde me toch niet goed. Dus zonde van het geld voor die andere nacht, maar verder wel blij dat ik weer thuis ben.
Nee perzik danquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Ananas uit blik? Kun je net zo goed een pak suiker in water oplossen en dat naar binnen werken. Dat spul heeft niets meer te doen met ananas.
Niet mee eens, maar kaaskroketten klinkt wel zalig manquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:31 schreef Myraela het volgende:
Ik heb wel 4 dozen kaaskroketten gekocht. Veel meer heb je toch niet nodig uit België.
Origineel is beter dan dat stuk verkrachting wat op 1 staat in de top 40..quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:34 schreef Molo het volgende:
Heerlijke track in Derry Girls, en tevens blijft Snow op mijn chirurg te lijken
Is ook die weer gejat?quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:35 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Origineel is beter dan dat stuk verkrachting wat op 1 staat in de top 40..
Niet bijgelezen maar Noordwijk is echt blergh.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:44 schreef Vanyel het volgende:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk
Staat nu al schimmel op mijn trommelvliezen, bedankt!quote:
quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Staat nu al schimmel op mijn trommelvliezen, bedankt!
Met zijn gepelde tong zekerquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
koos likt 't er wel vanaf vannacht.
Ik heb 1 keer bij een pizzaria in Ommen gegeten, was vooral heeeeel erg terug naar de eighties. Is het die ene waar je niet kan pinnen naast het paard?quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar wil je niet heen of juist wel? Kan me prima vermaken in en rondom Ommen.
En d'r zit echt een hele goede pizzaria
Ik had een collega Gaius, toch niet zo’n rare naam?quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hej ik ken (via via) ook een Galahad! Zijn broers heten echter Y.ehuda en J.oshua..quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Jeugdkennis van me heette zo. Zijn broer heette Galahad
....
Wij kennen het woord gajes (dat gaat op een basisschool vast de uitspraak worden) als een andere betekenis voor tuig van de richel. Daarom zo’n medelijden met dat joch.quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik had een collega Gaius, toch niet zo’n rare naam?
Vrij ongewone namen wel. Val je wel mee opquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hej ik ken (via via) ook een Galahad! Zijn broers heten echter Y.ehuda en J.oshua..
Ja dat woord ken ik ook wel, maar ik spreek het niet helemaal hetzelfde uit. Een schwa versus de Uh uit dus...quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wij kennen het woord gajes (dat gaat op een basisschool vast de uitspraak worden) als een andere betekenis voor tuig van de richel. Daarom zo’n medelijden met dat joch.
Vers en rijp is het allemaal duidelijk beter, maar het hele idee van blik is conservequote:Op zaterdag 6 april 2019 20:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Ananas uit blik? Kun je net zo goed een pak suiker in water oplossen en dat naar binnen werken. Dat spul heeft niets meer te doen met ananas.
Ik kijk het, maar altijd via NPO start, dus nog niet gezienquote:Op zaterdag 6 april 2019 21:10 schreef kwakz0r het volgende:
Wij werkten vandaag in de tuin, en J en achoonpa zaagden een gat voor de nieuwe brievenbus. Met de mal die erbij zat. En te groot bleeken waardoor de schroefjes in het luchtledige hangen...
Dus nu zit de brievenbus vast met fucking “geen spijkers geen schroeven” montagekit... ik kon wel janken.
Tuin knapt wel op, morgen nog wat meer planten halen.
Kijkt er overigens iemand Ik vertrek? Ik erger me KAPOT aan dat stel van vanavond. Ik hoop dat ze helemaal naar de tering gaan, ze verdienen het...
Dat conserven consent snap ik. Maar ananas uit blik is geen ananas meer. Tenminste zoals wij dat hier in Europa kennen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vers en rijp is het allemaal duidelijk beter, maar het hele idee van blik is conserve
Natuurlijk 🤪fraai commentaar van fokkers en ook terecht. TV / [Ik Vertrek #155] Moe worden van die blondequote:Op zaterdag 6 april 2019 21:10 schreef kwakz0r het volgende:
Wij werkten vandaag in de tuin, en J en achoonpa zaagden een gat voor de nieuwe brievenbus. Met de mal die erbij zat. En te groot bleeken waardoor de schroefjes in het luchtledige hangen...
Dus nu zit de brievenbus vast met fucking “geen spijkers geen schroeven” montagekit... ik kon wel janken.
Tuin knapt wel op, morgen nog wat meer planten halen.
Kijkt er overigens iemand Ik vertrek? Ik erger me KAPOT aan dat stel van vanavond. Ik hoop dat ze helemaal naar de tering gaan, ze verdienen het...
Te laat, Düsseldorf wordt tquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Niet bijgelezen maar Noordwijk is echt blergh.
Zutphen! Of een srprs.me roadtrip van 2 nachtjes (is ook max 3 uur rijden volgens mij)
Als je een stress eter bent zou ik er een groot blok chocola bij nemen of zo.quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik kijk het, maar altijd via NPO start, dus nog niet gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |